امتیازات METAL GEAR SOLID DELTA SNAKE EATER

BLACK-MYTH

کاربر سایت
1755851275756.png




1755851177235.png



نقد IGN :

نکات مثبت ✅


  • وفاداری کامل به نسخه اصلی؛ همان داستان، شخصیت‌ها و حال‌وهوای جاسوسی/سیاسی.
  • گرافیک ارتقایافته با Unreal Engine 5؛ محیط‌ها زیبا، طبیعی و جزئیات بالا.
  • مکانیک‌های کلاسیک استتار، گرسنگی و جراحت هنوز سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد.
  • کنترل‌ها تا حد زیادی مدرن‌سازی شده‌اند (الهام‌گرفته از MGS V).
  • گزینه‌های متنوع برای تجربه شخصی (Legacy/New Style، فیلترهای رنگی، UI قدیمی).
  • نوستالژی قوی همراه با روایت سینماتیک و لحظات نمادین (مثل مبارزه با The End یا سکانس نهایی با The Boss).
  • شخصیت‌پردازی قوی؛ روابط Snake با The Boss، Eva و حتی Ocelot.
  • بهترین نسخه برای تجربه‌ی Snake Eater، چه برای تازه‌کارها چه قدیمی‌ها.

نکات منفی ❌


  • در مقایسه با استانداردهای امروزی، بازی کوچک‌تر و ساده‌تر به نظر می‌رسه.
  • برخی باس‌فایت‌ها ضعیف و خسته‌کننده باقی موندن (مثل The Pain و The Fear).
  • طراحی مراحل و چیدمان دشمنان تغییر نکرده؛ در نتیجه گاهی یکنواخت یا قدیمی حس می‌شه.
  • برخی حرکات و کنترل‌ها هنوز سخت و خسته‌کننده‌ان (مثل چسبیدن به کاور یا CQC).
  • فوتورئالیسم گرافیکی با فضای اغراق‌آمیز و کمیک بازی همیشه هماهنگ نیست.
  • تغییرات بزرگ و نوآورانه‌ای فراتر از ارتقای بصری ارائه نشده.
  • بعضی لحظات روایت (به‌ویژه برخورد با شخصیت Eva) می‌تونست بهتر بازسازی بشه.

IGN می‌گه: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بیشتر از اینکه یک بازسازی خلاقانه باشه، یک نسخه مدرن‌شده و وفادار از بازی کلاسیکه. گرافیک فوق‌العاده و نوستالژی قوی ارزش تجربه دوباره رو داره، اما کسانی که انتظار نوآوری یا تغییرات اساسی داشتن ممکنه کمی ناامید بشن. با این حال، اگر کسی بخواد Snake Eater رو تجربه کنه، این بهترین نسخه برای توصیه‌ست.
 
آخرین ویرایش:
۱-کونامی یه حربه که به کار بست یه مدت طولانی کلا ازش خبری نبود تقریبا، میگم تقریبا جز مثلا امثال یه کنترا که داد و متای ۵۰ گرفت و تموم شد و عنوان رتروشم چندان اونورم کسی بهش امید نداشت تو حال حاضر موفق بشه با این وضع شرکت.
۲-ایرانیها تو داشتن حافظ تاریخی رکورد دار هستند:دی فقط سرچ کنید صفحات آخر تاپیک P.T رو بخونید. بعد پستهای طنازانه دوستان درمورد بنده و امثال بنده (فعلا تو سایه ن بیشتر ولی به قول دوستمون زمان همه چی رو نشون میده) رو بخونید دچار وضعیت f... logic میشید:دی
۳-پیدا کنید پرتغال فروش را:دی
۴-منم امیدوارم واقعا سر عقل بیاد. به نظرم کوجیما رو برنمیگردونه، اما اینکه بفهمه بازی ساختن خرج داره احتمالش هست. (که به مثابه نجات ای پی های قدیمیش خواهد بود)
قضیه در کل ساده س، درمورد من میتونید هر قضاوتی بکنید، ولی حقیقت همینه که اول و آخر میفهمید بخواد بازیاشو احیا کنه باید بودجه حسابی بذاره وسط حتی تعدادی از قمارخونه ها رو آب کنه. غیر این راه نداره.

این بازیساز ها هم گیری افتادن ها طرف می اد تمام تلاشش می کنه به بازی اصلی وفادار باشه یه چیزی این منتقد ها بهش می گن بعد اگه وفادار نباشه یه چیز دیگه بارشون می کنند. اگه واقعا بازی انقدر به نسخه اصلی وفادار بوده من که راضیم و قطعا همون روز های اول تجربش می کنم واقعا اون هایی که دنبال نواوری یا تغیرات اساسی بودن یکم فکر کنند که اینکار ها اونم تو بازی مثل mgs از دست هرکسی بر نمی اد و نیاز داره خود کوجیما باشه دقیقا مثل ریمیک سایلنت هیل 2 که اگه می خواستن همچین تغیراتی بدن خراب می کردن و خودشون هم فهمیدن راه درست چی هست تا طرفدار ها از روشون رد نشن همون چند تا تغیر کوچیک هم فن های سری زیر سیبیلی رد کردن :D
یکی به IGN بگه اگه انقدر دنبال خلاقیتی بشین همون DS2 روت بازی کن کم تر نظر چرت پرت برای دیده شدن بده.
نمراتش خوب شده
نمره دادن به ریمیک دیگه همینه
حتی Persona 3 Reload هم مثلا از ۹۰ رد نشد فقط از بازی ارجینال بالاتر یکم گرفت
یا FF VII Rebirth هم موفق شد اضافات و تغییرات نسبتا زیاد داشت
 
آخرین ویرایش:
این دوخط کل تناقضیه که تو تمام کامنتهات در مورد کونامی وجود داره.

اینکه فکر میکنی باقی کمپانیها عناوین قدیمیشون رو تونستن زنده کنن و پشت به پشت دارن ازشون میسازن.
کپکام، اسکوئر، پلی استیشن ،، اکتیویژن ،EA ،مایکرو ، بلیزارد، UBI و... همه عناوین قدیمیشون یا بخش زیادیشون رو نتونستن زنده کنن یا کلا بیخیالشون شدن و گذاشتن روی طاقچه تا خاک بخورن.
درصد بالا و پایین داره ولی باهات شرط میبندم که کونامی تو این لیست حتی جزو 5تای اول هم نمیتونه باشه و شرایطش از خیلی از اونها بهتره.

کونامی کنتراها رو برگدونده ، سویکودن ها رو ریمستر خیلی خوب ازش داده.
متال گیرها رو خیلی جدی داره پیگیری میکنه و همینطور سایلنت هیل رو تو مسیر درستی گذاشته.
اصلا سیاست کلیش شده زنده کردن عناوین قدیمیشه.
یه کسلوانیا رو هم زنده کنه رسما سنگ تموم گذاشته که از قرار داره این کار رو میکنه ، ریسمتر کالکشنهایی که از کسلوانیا تو چندسال اخیر داده خودش گواهه.

از نظر من مشکل گیمرهایی مثل خودت اینه که تو 10 سال پیش موندین و تغییرات رو نمیخواین ببینین.
کوجیما از کونامی جدا شد ، تموم شد آقا.
اگه بینشون شکرآب هم نمیشد باز هم کوجیما جدا میشد ، دیگه خیلی بزرگتر از این شده بود که بخواد زیر سایه یک ناشر بمونه.
این کونامی هم اونی نیست که با کوجیما به مشکل خورد.
این بحث واقعا خیلی دیگه قدیمی شده و اصلا بازگشت به گذشته و یادآوری اونها و اینکه چماق کنیم بزنیم تو سر کونامی خودش جای سوال داره که چرا باید مدام این بحث پیش کشیده بشه؟

نه این کونامی اونیه که بود و نه مدیریت و استراتژیشون حتی نزدیک به تصمیمهاییه که اون موقع براشون مهم بود.
همون قضیه ببر ول کرده ولی تو ول نمیکنیه :D
صبر کن...
والا اگه ما حرف متناقضی زدیم که نزدیم، شما رسما واقعیتو چپه میکنی داداش:دی
کونامی کدوم کنتراها رو برگردوند؟
آخرین شماره ش Contra: Operation Galuga متای ۷۰ گرفته
این با اینکه متای ۷۰ خوب نیست ولی پیشرفته نسبت به ۵۰ قبلی ولی دیگه جای لوح تقدیر دادن بهشم نداره.
Suikoden ها اتفاقا همین امروز تو پلی استیشن استور چکشون کردم. دمو و اسکرین شاتها رو با ادامه معنوی سری Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes مقایسه میکردم واقعا ناامید کننده بود به لحاظ گرافیکی، متای ۸۱ کالکشنش هم چنگی به دل نمیزنه. کاش یه انجین دو بعدی خوب لایسنس میکرد و یه ریمیک دو بعدی درخور نامشون ازشون میزد. این هم از این.
بعد اصولا اینا رو نمیشه گفت ای پی قدیمین و احیاشون سخته و فلان پس کونامی این وسط تقصیری نداره، رسما تنها دار و ندار کونامی تو گیمن جز لایسنسی که برای ساخت بازیهای یا گی یوه داره. فلذا نمیدونم مقایسه با یوبی سافت و اسکوئر و... یعنی چی و اینا اونا کل ای پیاشونو خوابوندن پارکینگ ده سال که نیاز به احیا باشه برای همه شون؟ یا چی؟
درمورد سری MGS هم که موضوع واضحه. دوستمون بالاتر جواب داد منم نظرمو گفتم موفقم شه ادامه ش، کلا ip خاصی هست به هر حال.
بعد بحث جدایی کوجیما و کونامی نیست به نظر منم تموم شده رفته. بحث اینه که میخواد ادامه برای بازیهای اسم و رسم دار قدیمیش بسازه کلا بودجه لازمه اینام تا الان اسم پول میومده قبض روح میشدن:دی و ادامه هم بخواد بسازه دیگه ریمیک وفادار به نسخه اصلی نیست موفقیتش ۹۹ درصد تضمین باشه...
 
شما ببینید این کوجیما این همه سال پیش چی ساخته که الان فقط با یه بروز رسانی گرافیکی هنوزم بازی شاهکاری هست!

فاز این منتقدایی که گیر دادن که بازی خیلی به نسخه اصلی وفاداره رو نمیفهمم :D خب اگه وفادار نبود که بازم یه عده دیگه ایراد میگرفتن.
این بدبختا به ساز کدومتون برقصن؟
 
شما ببینید این کوجیما این همه سال پیش چی ساخته که الان فقط با یه بروز رسانی گرافیکی هنوزم بازی شاهکاری هست!

فاز این منتقدایی که گیر دادن که بازی خیلی به نسخه اصلی وفاداره رو نمیفهمم :D خب اگه وفادار نبود که بازم یه عده دیگه ایراد میگرفتن.
این بدبختا به ساز کدومتون برقصن؟
اتفاقا اگر وفادار نبود باز همین‌هایی که ایراد گرفتن می‌گفتن چرا وفادار نبوده 😅😁 یه نقدی خوندم طرف نوشته بود زاویه دوربین رو چرا عوض کردن و از حس و حال نسخه اصلی فاصله گرفته. امتیاز هم ۷ داده! بعد خودش نوشته که البته میشه زاویه دوربین نسخه اصلی رو هم انتخاب کرد!! خب لامصب این الان شد ایراد؟ 😅 حالا اصلا بگذریم که تو نسخه Subsistence هم زاویه دوربین عوض شده بود و طرف انگار در جریان نبوده :دی
 
وضعیت پرفرمنس روی کنسول ها و حتی PS5 Pro جالب نیست ظاهرا. دیگه وای به حال PC :دی
عجب سرطانی بود این نسل UE5. همین ریمیک اگه با یه نسخه‌ی به روز از Fox Engine یا Decima ساخته می شد احتمالا با گرافیک بهتر پرفرمنس بهتری داشت.
فک کنم کونامی پوشه Fox engine رو کلا شیفت دیلیت کرده :| این همه زحمت کشیدن واسه موتور اختصاصی ، چه خروجی تر تمیزی هم داشت چقدرم بهینه بود بعد یه بازی ( اگه pes خدا بیامرز رو فاکتور بگیریم )همه رو ریختن دور ، کونامی واقعا حرکات عجیبی میزد چند سال پیش
 
آخه شیخ، خودت که بهتر می‌دونی؛ بازی‌های کوجیما صرفاً عالی و شاهکار نیستن، عجیب و غریب و خاص هم هستن. این بشر، حتی زاویه دوربین تو کات‌سین بازی‌هاش هم مختص خودشه. از طرف دیگه، تو استودیوی کوجیما پروداکشنز همیشه سبک و فضای سنتی مخصوصِ استودیوهای ژاپنی حکمفرما بوده و همه چیز حول محور سلیقه و تفکرات یک نفر (کوجیما) می‌چرخه، همه چیز. دخالت و اثرگذاری کوجیما در تمام ابعاد بازی به قدری زیاده که حتی تمام تریلرهای قبل از ریلیز بازی‌هاش رو هم خودش به تنهایی ادیت می‌کنه. این موضوعِ وابستگی بیش از حد اعضای استودیو به شخص کوجیما رو فکر کنم خودش هم میدونه، طوری که اخیراً گفته بود یه فلش مموری از تمام ایده‌های خودش تهیه کرده تا بعد از بازنشستگی و در غیابش، استودیو یه دفعه دچار فقدان ایده و خط مشی نشه :D

بحث این نیست که قضیه رو ما بخوایم ناموسی کنیم؛ MGS به قدری تو تمام زمینه‌ها، از کلیشه‌ها و استانداردهای رایج بازی‌سازی فاصله گرفته و تبدیل به اثری کالت شده که عملاً نمیشه بدون حضور کوجیما در تیم توسعه، عنوانی در شأن فرنچایز ساخت. حالا ما که کاره‌ای نیستیم. کونامی اگر تصمیم بگیره MGS رو ادامه بده، کسی که جلودارش نیست. زمان همه چیز رو مشخص می‌کنه؛ شاید هم ما اشتباه فکر می‌کردیم و خوشبینی شماها به جا بود.

ولى بازم دليل نميشه كسى نتونه به سبك خودش يا تو همون سبك كارو خوب يا حتى بهتر در بياره.
اين مدل طرز تفكرابيشتر واسه پاى منبر خوبه نه براى ويديوگيم :D
شايد يه نفر بياد خيلى بهتر هم ادامه بده يا بازسازى كنه از كجا ميدونيد.
 
ولى بازم دليل نميشه كسى نتونه به سبك خودش يا تو همون سبك كارو خوب يا حتى بهتر در بياره.
اين مدل طرز تفكرابيشتر واسه پاى منبر خوبه نه براى ويديوگيم :D
شايد يه نفر بياد خيلى بهتر هم ادامه بده يا بازسازى كنه از كجا ميدونيد.
من هم که گفتم آینده معلوم نیست و زمان همه چیز رو روشن می‌کنه و چه بسا خوشبینی شما به آینده بهتر از نشستن پای منبر امثال من باشه :D
 
قبلا هم mgs های خوب بدون کوجیما ساخته شده بود که خیلی هم با کیفیت بودن و کامیونیتی هم خیلی حال کرده بودن نمونش mg acid ها و portable ops حتی rising.
این بازی یه کپی هست با گرافیک بهتر و همونجوری هم باید باهاش رفتار بشه. بازی خوبه چون بازی اصلی خوب بود. من ارزشی برای این بازی قائل نیستم.
 
قبلا هم mgs های خوب بدون کوجیما ساخته شده بود که خیلی هم با کیفیت بودن و کامیونیتی هم خیلی حال کرده بودن نمونش mg acid ها و portable ops حتی rising.
این بازی یه کپی هست با گرافیک بهتر و همونجوری هم باید باهاش رفتار بشه. بازی خوبه چون بازی اصلی خوب بود. من ارزشی برای این بازی قائل نیستم.
عزیز بنظرم اینقدر هم دید منفی نداشته باش.
آره بازی اصلی جزو بهترین بازی های تاریخ شاید هم بهترین بازی تاریخ باشه.

اما خوبیش اینکه حداقل نسل جدیدی رو MGS3 آشنا میکنه. خود ما هم میتونیم ازش لذت ببریم.
آره اگر کوجیما سر بازی بود مطمئنن نتیجه از اینم بهتر میشد، اما خب برای سری که این همه مرده واقعا نتیجه خوبی هست‌.
 
قبلا هم mgs های خوب بدون کوجیما ساخته شده بود که خیلی هم با کیفیت بودن و کامیونیتی هم خیلی حال کرده بودن نمونش mg acid ها و portable ops حتی rising.
این بازی یه کپی هست با گرافیک بهتر و همونجوری هم باید باهاش رفتار بشه. بازی خوبه چون بازی اصلی خوب بود. من ارزشی برای این بازی قائل نیستم.
به نظرم نمیشه ارزش قایل نبود به هر حال خود ریمیک ساختن از یک عنوان موفق کار ساده ای نیست صد در صد اگه خود کوجیما پشت ریمیک بود بازی بهتری بود ونمرات بالای ۹ میگرفت ضمن اینکه میتونست تغییرات داستانی بر پایه mgs5 اعمال بکنه. ولی خوب امثال ریمیک اویل ۳ نشون دادن گاها میشه ریمیک بد هم ساخته بشه.کونامی حداقل سعی کرده تا با ریمیک ۱ ب ۱ و بروز کردن گیم پلی تاحدودی این سری که بعد از رفتن کوجیما مرده بود زنده بکنه و حداقل اون جو منفی سالهای گذشته کمی کمتر بکنه البته یک اشتباه ممکنه دوباره اوضاع خراب بکنه. نظر خودم این هست که فعلا مخصوصا در مورد متال گیر بهتره به همین ریمیک ها یا نهایتا دنباله mgr توسط پلاتینیوم بسنده بکنه تا وقتیکه هم خودشون و هم کوجیما حاظر باشن سر ادامه سری با هم همکاری بکنند
 
آخرین ویرایش:
سری MGS ممکنه در آینده بازی‌های خوبی نصیبش بشه، ولی بعیده بتونن اون حس و حال خاص رو بدون کوجیما ارائه بدن. :دی
این لزوماً ربطی به بالا و پایین بودن کیفیت بازی نداره و بیشتر به اتمسفر و حال و هوا و یه سری ریزه‌کاری‌ها و خل و چل‌بازی‌های مخصوصی برمی‌گرده که امضای کوجیما به حساب میان و مثلاً توی Death Stranding هم دیده می‌شن.
یعنی ممکنه یه کارگردان دیگه بتونه MGSـی بسازه که گیم‌پلی فوق‌العاده‌ای داشته باشه و حتی از نظر داستان هم منطق و چفت و بستِ بهتری نسبت به MGSهای کوجیما داشته باشه، ولی باز بعیده اون چیزی بشه که از MGSهای کلاسیک می‌شناسیم. همچین چیزی در مورد خیلی از بازی‌های بزرگ صدق نمی‌کنه و مثلاً یه روزی شاید یه استودیوی خوبی بتونه Uncharted جدیدی بسازه که کیفیت بالایی هم داشته باشه، یا همین ماجرای Resident Evil که بعد از سال‌ها به بهترین شکل احیا شد، ولی MGS به نظرم المان‌هایی داره که فقط در بحث کیفیت گیم‌پلی خلاصه نمی‌شن و باید خود کوجیما با اون ذهن مریضش(!) بالای سر بازی باشه که تبدیل بشه به چیزی که توی نسخه‌های قبلی دیدیم. :دی
 
عزیز بنظرم اینقدر هم دید منفی نداشته باش.
آره بازی اصلی جزو بهترین بازی های تاریخ شاید هم بهترین بازی تاریخ باشه.

اما خوبیش اینکه حداقل نسل جدیدی رو MGS3 آشنا میکنه. خود ما هم میتونیم ازش لذت ببریم.
آره اگر کوجیما سر بازی بود مطمئنن نتیجه از اینم بهتر میشد، اما خب برای سری که این همه مرده واقعا نتیجه خوبی هست‌.
اصلا بحث کوجیما نیست. و نوش جون نسل جدید که میتونه بازی کنه. من کلا برای بازیی که جرأت نداشته باشه ارزشی قائل نیستم. میخواد متال گیر باشه یا هر بازی دیگه ای.
 
اصلا بحث کوجیما نیست. و نوش جون نسل جدید که میتونه بازی کنه. من کلا برای بازیی که جرأت نداشته باشه ارزشی قائل نیستم. میخواد متال گیر باشه یا هر بازی دیگه ای.
ریمیک / ریمستر هست، ریبوت که نیست! :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or