امتیازات METAL GEAR SOLID DELTA SNAKE EATER

BLACK-MYTH

کاربر سایت
1755851275756.png




1755851177235.png



نقد IGN :

نکات مثبت ✅


  • وفاداری کامل به نسخه اصلی؛ همان داستان، شخصیت‌ها و حال‌وهوای جاسوسی/سیاسی.
  • گرافیک ارتقایافته با Unreal Engine 5؛ محیط‌ها زیبا، طبیعی و جزئیات بالا.
  • مکانیک‌های کلاسیک استتار، گرسنگی و جراحت هنوز سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد.
  • کنترل‌ها تا حد زیادی مدرن‌سازی شده‌اند (الهام‌گرفته از MGS V).
  • گزینه‌های متنوع برای تجربه شخصی (Legacy/New Style، فیلترهای رنگی، UI قدیمی).
  • نوستالژی قوی همراه با روایت سینماتیک و لحظات نمادین (مثل مبارزه با The End یا سکانس نهایی با The Boss).
  • شخصیت‌پردازی قوی؛ روابط Snake با The Boss، Eva و حتی Ocelot.
  • بهترین نسخه برای تجربه‌ی Snake Eater، چه برای تازه‌کارها چه قدیمی‌ها.

نکات منفی ❌


  • در مقایسه با استانداردهای امروزی، بازی کوچک‌تر و ساده‌تر به نظر می‌رسه.
  • برخی باس‌فایت‌ها ضعیف و خسته‌کننده باقی موندن (مثل The Pain و The Fear).
  • طراحی مراحل و چیدمان دشمنان تغییر نکرده؛ در نتیجه گاهی یکنواخت یا قدیمی حس می‌شه.
  • برخی حرکات و کنترل‌ها هنوز سخت و خسته‌کننده‌ان (مثل چسبیدن به کاور یا CQC).
  • فوتورئالیسم گرافیکی با فضای اغراق‌آمیز و کمیک بازی همیشه هماهنگ نیست.
  • تغییرات بزرگ و نوآورانه‌ای فراتر از ارتقای بصری ارائه نشده.
  • بعضی لحظات روایت (به‌ویژه برخورد با شخصیت Eva) می‌تونست بهتر بازسازی بشه.

IGN می‌گه: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بیشتر از اینکه یک بازسازی خلاقانه باشه، یک نسخه مدرن‌شده و وفادار از بازی کلاسیکه. گرافیک فوق‌العاده و نوستالژی قوی ارزش تجربه دوباره رو داره، اما کسانی که انتظار نوآوری یا تغییرات اساسی داشتن ممکنه کمی ناامید بشن. با این حال، اگر کسی بخواد Snake Eater رو تجربه کنه، این بهترین نسخه برای توصیه‌ست.
 
آخرین ویرایش:
ای بابا...
ای میکرو و سگا هم داستانهایی داشتن. ممکن بود یه سری بازیها کلا از دست ادم دربره
شایدم گذری دیدم (کارتریجهای میکرو پر بازی بود) نمیدونستم چیه و بعدها هم یادم رفته... آشناییم باهاش از زمان PS1 بود چون.
/////
این ژاپنیها خیلی سخت نظرشونو تغییر میدن
به نظرم سنگ از آسمونم بباره دیگه باهاش همکاری نمیکنن
نشون به این نشون که اسمشم تو این ریمیکه نیاوردن و خودشم تو مصاحبه اخیرش گفت کارم با این سری تموم شده.
اینکه بیان با ته مونده های سازنده های سری هم همکاری کنن به نظرم به جایی نمیرسن. تو فقط یه FF رو در نظر بگیر چندین ساله ساکاگوچی رفته تازه کسیم نبرد با خودش، و چطور سالهاست داریم با فانوس دنبالش میگردیم؟ حالا جریان کوجیما و استدیوش جای خود دارد.
حالا منظورم این نیست که این سری کاملا محتاج کوجیماست و بدون اون نمیشه.
من این رو قبول ندارم.
اتفاقا ورود آدم درست کاربلد که بتونه نوآوری به سری رو وارد کنه و اصلا متحولش کنه به نظرم تو این زمانی که هستیم کاملا لازمه.

این اگه درست انجام بشه و به دست تهیه کننده/کارگردان درست و حسابی انجام بشه فکر کنم خود کوجیما حتی خوشحال تر هم بشه.

در مورد FF و اینکه چرا نمیتونن مثل دوران ساکاگوچی بازی بسازن مشکل خود اسکوئر و مدیرهای کمپانی بودن و هستن که هر سری به یه شکل سر این عنوان بلا آوردن وگرنه خیلی آدم کار درست وجود داره که میتونن یک نسخه فوق العاده بسازن.

این مورد تو کپکام بارها برای رزیدنت ایولها ، DMCها اتفاق افتاده و آدمهای جایگزین حتی کارهای بهتری هم تحویل دادن.
تو باقی کمپانی ها هم برای Assassins creed پیش اومد.
Zelda های بعد از میاموتو
و...
مثال زیاده.
ممکنه یکی دو عنوان رو حتی درش اشتباه کنن ولی بالاخره مسیر رو پیدا میکنن.

من همیشه میگم کونامی تهیه کننده یا کارگردان درست رو پیدا کنه باقیش حله.

به Twin Snakes گیر دادن گفتن چرا توی بازی تغییر ایجاد کردی
به دلتا گیر دادن که چرا تغییر ایجاد نکردی


کوجیما تکس‌
البته مشکل Twin Snakes خود تغییر نبود.
روایت بازی کاتسین ها و... همه همون نسخه اصلی بودن ولی با تغییراتی که تو نماها ، کاتها توسط کارگردان بازی ایجاد شده بود خروجی کار رو بهش آسیب زدن.
فکر کن فیلمهای شاهاکار سینما رو نهایتا بدی دست یک تدوین گر احمق که گند بزنه به نماها و...
از طرفی مکانیکهایی رو از MGS2 به اون اضافه کردن که اصلا با طراحی بازی تو نسخه اول هماهنگ نبود.
چندتا مورد دیگه...

Twin Snakes واقعا ریمیک نهایتا متوسطی بود.
 
آخرین ویرایش:
اتفاقا کارتریجهاش همه جا ریخته بود.
آقا این رو سرچ کردم میکرو یا همون NES یه متال گیر رسمی داشته تحت عنوان Snake's Revenge
و یه پورت که کوجیما توش دخیل نبوده از MG1
درسته یا جفت MG1 و 2 پورت شده بودن براش؟

=====

پ.ن: کونامی هیتر نداره. هیتر لفظ غلطیه درموردش. انگار اینکه بگید طرف EA State هیتر هست:دی
طرف داره با ریمیک 1 به 1 یه سری شاهکار به خودش تنفس مصنوعی میده که بیاد همینام خراب کنه واقعا چیز عجیبیه. اونقدرها ذوق زدگی نداره واقعا.
 
آقا این رو سرچ کردم میکرو یا همون NES یه متال گیر رسمی داشته تحت عنوان Snake's Revenge
و یه پورت که کوجیما توش دخیل نبوده از MG1
درسته یا جفت MG1 و 2 پورت شده بودن براش؟
نسخه های اصلی MSX که کوجیما خودش ساخته تو مسترکالکشن موجودن.
پورت NES کم و کاستی و تغییرات داره.
همون مسترکالکشن رو بازی کن.
===================
پ.ن: کونامی هیتر نداره. هیتر لفظ غلطیه درموردش. انگار اینکه بگید طرف EA State هیتر هست:دی
طرف داره با ریمیک 1 به 1 یه سری شاهکار به خودش تنفس مصنوعی میده که بیاد همینام خراب کنه واقعا چیز عجیبیه. اونقدرها ذوق زدگی نداره واقعا.
همچنان خستگی ناپذیر :))
حالا تا تاپیک امتیازات بعدی ، درسته؟
 
اصلا این ریمیکهای موزه ای رو نیستم
اون سایلنت هیلم با اینکه خیلی تو کف بودم داستانشو دنبال کنم ولی اینقد گیم پلیش کلانکی بود و تو سی سال پیش مونده بود ولش کردم
این متال گیرم زمان خودش بازی کردم واقعا اون موقع برگریزون بود ولی اینکه بدون تغییر خاصی همون گیم پلی رو روکش بهش کشیدن واسه الان خیلی وسوسه کننده نیست آرت دیرکشنش هم یکم رو هوا میزنه الکی رنگی پنگی شده
اگه به طور فرضی خود بازی اصلی به عنوان ایندی AA با قیمت مناسب همین امروز عرضه میشد متاش بالای نود میشد واقعا این متایی که دلتا گرفته خوشحالی نداره این متای خود اسکلت بازیه نه یه ریمیک پدرمادر دار مگرنه که بالای نود میشد با این همه طرفدار و نوستالژی و رپیوتیشن مثبت دور بازی
به نظرم نباید اینقد سرسری این عناوین رو ریمیک کرد حیفه
 
  • Smile
Reactions: Thundersky
همچنان خستگی ناپذیر :))
حالا تا تاپیک امتیازات بعدی ، درسته؟
نه اتفاقا پستامو سرچ کنی از موقعی که آنونس شد بارها گفتم از صمیم قلب دوست دارم Silent Hill F موفق شه.
مشکل کونامی همون کلیتش هست، اسکوئر انیکس رو مثال زدی، اگر مدیران اونجا کمی مشکل دارن و گاها کارهای اشتباهی میکنن، مدیران کونامی ده برابر اونها...
میشه نمونه بارزش رو سایلنت هیل بعد منحل شدن تیم سایلنت مثال زد که در وهله اول نبایستی اتفاق میفتاد، بعد کردش موش آزمایشگاهی به هر استدیویی از راه میرسید میداد یه نسخه بزنه...جای اینکه مثلا بذاره یه استدیو که شماره فرعی نسبتا موفق زده کمپلت همون ادامه بده...
الان اگه من اشتباه میکنم آی پی های قدیمیش رو سرچ کن تو چه وضعیتی هستن...
واقعا ریمیک این شکلی باید بگی چند دهم درصد ممکنه خراب شه:دی اتفاق خاصی نیفتاده. الانم ما حرفی میزنیم ناراحتیمون اینه که امثال کنترا، کسلوانیا، WE - PES مرحوم و همین سایلنت هیل و متال گیر وضعشون نباید اینطور باشه باید تضمینی بتونن همه رو درست عین آدمیزاد ادامه بدن نه هم فکر دیگه ای کنن، خیلیا میتونن بخرن و ادامه بدن.
و یه چیزی یادم رفت مشکل اصلی اینا سیاست گذاری کلیشونه که میخوان با کمترین خرج ساخت بازیهاشونو پیش ببرن و به نوعی از جوب بپرن پاشون خیس نشه که درمورد اینهمه آی پی اسم و رسم دار نمیشه. دلیل افول بازیهاشونم دقیقا همین بوده. و بدجورم روی این امر پافشاری میکنن وگرنه اگر درحد معقول بود حداقل MGS V رو به صورت کامل بهمون تحویل میدادن.
الان که فکر میکنم واقعا مقایسه شون با SE جنایت علیه بشریته:دی SE دست و دلبازه، مثلا یه ساکاگوچی رفت ده نفر دیگه باهاش نرفتن نومورا و آمانو و... اشتباهات سریالی وحشتناک نداشته و...
در پایان امیدوارم اگه میخوان ادامه بازیهای مهمشون رو بسازن پول خرج کنن. سیاست اینکه نمیدونم استدیوی سایلنت هیل رو ببندیم بدیم دست استدیوهای غربی، بازی نصفه تحویل بدیم چون خرج داشته یا کنسل کنیم و... دیدیم هیچ سودی به حالشون نداشته، حال اگر خرج میکردن خیلی وضعشون فرق میکرد.
 
آخرین ویرایش:
وضعیت پرفرمنس روی کنسول ها و حتی PS5 Pro جالب نیست ظاهرا. دیگه وای به حال PC :دی
عجب سرطانی بود این نسل UE5. همین ریمیک اگه با یه نسخه‌ی به روز از Fox Engine یا Decima ساخته می شد احتمالا با گرافیک بهتر پرفرمنس بهتری داشت.
 
نه اتفاقا پستامو سرچ کنی از موقعی که آنونس شد بارها گفتم از صمیم قلب دوست دارم Silent Hill F موفق شه.
مشکل کونامی همون کلیتش هست، اسکوئر انیکس رو مثال زدی، اگر مدیران اونجا کمی مشکل دارن و گاها کارهای اشتباهی میکنن، مدیران کونامی ده برابر اونها...
میشه نمونه بارزش رو سایلنت هیل بعد منحل شدن تیم سایلنت مثال زد که در وهله اول نبایستی اتفاق میفتاد، بعد کردش موش آزمایشگاهی به هر استدیویی از راه میرسید میداد یه نسخه بزنه...جای اینکه مثلا بذاره یه استدیو که شماره فرعی نسبتا موفق زده کمپلت همون ادامه بده...
الان اگه من اشتباه میکنم آی پی های قدیمیش رو سرچ کن تو چه وضعیتی هستن...
این دوخط کل تناقضیه که تو تمام کامنتهات در مورد کونامی وجود داره.

اینکه فکر میکنی باقی کمپانیها عناوین قدیمیشون رو تونستن زنده کنن و پشت به پشت دارن ازشون میسازن.
کپکام، اسکوئر، پلی استیشن ،، اکتیویژن ،EA ،مایکرو ، بلیزارد، UBI و... همه عناوین قدیمیشون یا بخش زیادیشون رو نتونستن زنده کنن یا کلا بیخیالشون شدن و گذاشتن روی طاقچه تا خاک بخورن.
درصد بالا و پایین داره ولی باهات شرط میبندم که کونامی تو این لیست حتی جزو 5تای اول هم نمیتونه باشه و شرایطش از خیلی از اونها بهتره.

کونامی کنتراها رو برگدونده ، سویکودن ها رو ریمستر خیلی خوب ازش داده.
متال گیرها رو خیلی جدی داره پیگیری میکنه و همینطور سایلنت هیل رو تو مسیر درستی گذاشته.
اصلا سیاست کلیش شده زنده کردن عناوین قدیمیشه.
یه کسلوانیا رو هم زنده کنه رسما سنگ تموم گذاشته که از قرار داره این کار رو میکنه ، ریسمتر کالکشنهایی که از کسلوانیا تو چندسال اخیر داده خودش گواهه.

از نظر من مشکل گیمرهایی مثل خودت اینه که تو 10 سال پیش موندین و تغییرات رو نمیخواین ببینین.
کوجیما از کونامی جدا شد ، تموم شد آقا.
اگه بینشون شکرآب هم نمیشد باز هم کوجیما جدا میشد ، دیگه خیلی بزرگتر از این شده بود که بخواد زیر سایه یک ناشر بمونه.
این کونامی هم اونی نیست که با کوجیما به مشکل خورد.
این بحث واقعا خیلی دیگه قدیمی شده و اصلا بازگشت به گذشته و یادآوری اونها و اینکه چماق کنیم بزنیم تو سر کونامی خودش جای سوال داره که چرا باید مدام این بحث پیش کشیده بشه؟

نه این کونامی اونیه که بود و نه مدیریت و استراتژیشون حتی نزدیک به تصمیمهاییه که اون موقع براشون مهم بود.
همون قضیه ببر ول کرده ولی تو ول نمیکنیه :D
 
این دوخط کل تناقضیه که تو تمام کامنتهات در مورد کونامی وجود داره.

اینکه فکر میکنی باقی کمپانیها عناوین قدیمیشون رو تونستن زنده کنن و پشت به پشت دارن ازشون میسازن.
کپکام، اسکوئر، پلی استیشن ،، اکتیویژن ،EA ،مایکرو ، بلیزارد، UBI و... همه عناوین قدیمیشون یا بخش زیادیشون رو نتونستن زنده کنن یا کلا بیخیالشون شدن و گذاشتن روی طاقچه تا خاک بخورن.
درصد بالا و پایین داره ولی باهات شرط میبندم که کونامی تو این لیست حتی جزو 5تای اول هم نمیتونه باشه و شرایطش از خیلی از اونها بهتره.

کونامی کنتراها رو برگدونده ، سویکودن ها رو ریمستر خیلی خوب ازش داده.
متال گیرها رو خیلی جدی داره پیگیری میکنه و همینطور سایلنت هیل رو تو مسیر درستی گذاشته.
اصلا سیاست کلیش شده زنده کردن عناوین قدیمیشه.
یه کسلوانیا رو هم زنده کنه رسما سنگ تموم گذاشته که از قرار داره این کار رو میکنه ، ریسمتر کالکشنهایی که از کسلوانیا تو چندسال اخیر داده خودش گواهه.

از نظر من مشکل گیمرهایی مثل خودت اینه که تو 10 سال پیش موندین و تغییرات رو نمیخواین ببینین.
کوجیما از کونامی جدا شد ، تموم شد آقا.
اگه بینشون شکرآب هم نمیشد باز هم کوجیما جدا میشد ، دیگه خیلی بزرگتر از این شده بود که بخواد زیر سایه یک ناشر بمونه.
این کونامی هم اونی نیست که با کوجیما به مشکل خورد.
این بحث واقعا خیلی دیگه قدیمی شده و اصلا بازگشت به گذشته و یادآوری اونها و اینکه چماق کنیم بزنیم تو سر کونامی خودش جای سوال داره که چرا باید مدام این بحث پیش کشیده بشه؟

نه این کونامی اونیه که بود و نه مدیریت و استراتژیشون حتی نزدیک به تصمیمهاییه که اون موقع براشون مهم بود.
همون قضیه ببر ول کرده ولی تو ول نمیکنیه :D
ماکان جان تلاشت قابل تقدیره. من خیلی وقت پیش تصمیم گرفتم پیامای ایشون رو دنبال نکنم چون جمله اول با جمله بعدیش همخونی نداره :D
 
متال گیر بدون کوجیما؟ محال است! متال گیر فقط یک بازی نیست، روح و فلسفه‌ی کوجیماست. نگرشی است که از دل او زاده شده از دیالوگ‌های عمیقش، از صحنه‌پردازی‌های فراموش‌نشدنی، از موسیقی مسحورکننده و حتی از قاب‌بندی دوربین‌ها.همه‌جا کوجیما حضور دارد.

در تاریخ بازی‌ها کسی را نمی‌توان در سطح او تصور کرد.کوجیما را با میکامی مقایسه نکنید، میکامی تنها یک کارگردان خوب است، اما کوجیما فراتر از یک کارگردان است، او صاحب‌سبک است، یک مؤلف، و افسانه‌ای زنده
 
من نميدونم چرا دوستان مقوله ويديوگيم رو انقد حساس و ناموسى ميكنن.
هر خرى هر بازى رو ميخواد بسازه يا بازسازى كنه مهم اينه محصول خوب تحويل بده.
من 10 خط انشا نوشتن و متقاعد کردن همدیگه رو درک نمیکنم واقعا یعنی چی8->
 
این بازیساز ها هم گیری افتادن ها طرف می اد تمام تلاشش می کنه به بازی اصلی وفادار باشه یه چیزی این منتقد ها بهش می گن بعد اگه وفادار نباشه یه چیز دیگه بارشون می کنند. اگه واقعا بازی انقدر به نسخه اصلی وفادار بوده من که راضیم و قطعا همون روز های اول تجربش می کنم واقعا اون هایی که دنبال نواوری یا تغیرات اساسی بودن یکم فکر کنند که اینکار ها اونم تو بازی مثل mgs از دست هرکسی بر نمی اد و نیاز داره خود کوجیما باشه دقیقا مثل ریمیک سایلنت هیل 2 که اگه می خواستن همچین تغیراتی بدن خراب می کردن و خودشون هم فهمیدن راه درست چی هست تا طرفدار ها از روشون رد نشن همون چند تا تغیر کوچیک هم فن های سری زیر سیبیلی رد کردن :D
یکی به IGN بگه اگه انقدر دنبال خلاقیتی بشین همون DS2 روت بازی کن کم تر نظر چرت پرت برای دیده شدن بده.
 
من نميدونم چرا دوستان مقوله ويديوگيم رو انقد حساس و ناموسى ميكنن.
هر خرى هر بازى رو ميخواد بسازه يا بازسازى كنه مهم اينه محصول خوب تحويل بده.
آخه شیخ، خودت که بهتر می‌دونی؛ بازی‌های کوجیما صرفاً عالی و شاهکار نیستن، عجیب و غریب و خاص هم هستن. این بشر، حتی زاویه دوربین تو کات‌سین بازی‌هاش هم مختص خودشه. از طرف دیگه، تو استودیوی کوجیما پروداکشنز همیشه سبک و فضای سنتی مخصوصِ استودیوهای ژاپنی حکمفرما بوده و همه چیز حول محور سلیقه و تفکرات یک نفر (کوجیما) می‌چرخه، همه چیز. دخالت و اثرگذاری کوجیما در تمام ابعاد بازی به قدری زیاده که حتی تمام تریلرهای قبل از ریلیز بازی‌هاش رو هم خودش به تنهایی ادیت می‌کنه. این موضوعِ وابستگی بیش از حد اعضای استودیو به شخص کوجیما رو فکر کنم خودش هم میدونه، طوری که اخیراً گفته بود یه فلش مموری از تمام ایده‌های خودش تهیه کرده تا بعد از بازنشستگی و در غیابش، استودیو یه دفعه دچار فقدان ایده و خط مشی نشه :D

بحث این نیست که قضیه رو ما بخوایم ناموسی کنیم؛ MGS به قدری تو تمام زمینه‌ها، از کلیشه‌ها و استانداردهای رایج بازی‌سازی فاصله گرفته و تبدیل به اثری کالت شده که عملاً نمیشه بدون حضور کوجیما در تیم توسعه، عنوانی در شأن فرنچایز ساخت. حالا ما که کاره‌ای نیستیم. کونامی اگر تصمیم بگیره MGS رو ادامه بده، کسی که جلودارش نیست. زمان همه چیز رو مشخص می‌کنه؛ شاید هم ما اشتباه فکر می‌کردیم و خوشبینی شماها به جا بود.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or