امتیازات METAL GEAR SOLID DELTA SNAKE EATER

BLACK-MYTH

کاربر سایت
1755851275756.png




1755851177235.png



نقد IGN :

نکات مثبت ✅


  • وفاداری کامل به نسخه اصلی؛ همان داستان، شخصیت‌ها و حال‌وهوای جاسوسی/سیاسی.
  • گرافیک ارتقایافته با Unreal Engine 5؛ محیط‌ها زیبا، طبیعی و جزئیات بالا.
  • مکانیک‌های کلاسیک استتار، گرسنگی و جراحت هنوز سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد.
  • کنترل‌ها تا حد زیادی مدرن‌سازی شده‌اند (الهام‌گرفته از MGS V).
  • گزینه‌های متنوع برای تجربه شخصی (Legacy/New Style، فیلترهای رنگی، UI قدیمی).
  • نوستالژی قوی همراه با روایت سینماتیک و لحظات نمادین (مثل مبارزه با The End یا سکانس نهایی با The Boss).
  • شخصیت‌پردازی قوی؛ روابط Snake با The Boss، Eva و حتی Ocelot.
  • بهترین نسخه برای تجربه‌ی Snake Eater، چه برای تازه‌کارها چه قدیمی‌ها.

نکات منفی ❌


  • در مقایسه با استانداردهای امروزی، بازی کوچک‌تر و ساده‌تر به نظر می‌رسه.
  • برخی باس‌فایت‌ها ضعیف و خسته‌کننده باقی موندن (مثل The Pain و The Fear).
  • طراحی مراحل و چیدمان دشمنان تغییر نکرده؛ در نتیجه گاهی یکنواخت یا قدیمی حس می‌شه.
  • برخی حرکات و کنترل‌ها هنوز سخت و خسته‌کننده‌ان (مثل چسبیدن به کاور یا CQC).
  • فوتورئالیسم گرافیکی با فضای اغراق‌آمیز و کمیک بازی همیشه هماهنگ نیست.
  • تغییرات بزرگ و نوآورانه‌ای فراتر از ارتقای بصری ارائه نشده.
  • بعضی لحظات روایت (به‌ویژه برخورد با شخصیت Eva) می‌تونست بهتر بازسازی بشه.

IGN می‌گه: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بیشتر از اینکه یک بازسازی خلاقانه باشه، یک نسخه مدرن‌شده و وفادار از بازی کلاسیکه. گرافیک فوق‌العاده و نوستالژی قوی ارزش تجربه دوباره رو داره، اما کسانی که انتظار نوآوری یا تغییرات اساسی داشتن ممکنه کمی ناامید بشن. با این حال، اگر کسی بخواد Snake Eater رو تجربه کنه، این بهترین نسخه برای توصیه‌ست.
 
آخرین ویرایش:
من فکر نکنم زیاد نسل جدید با این بازی حال کنن مگه عشق داستان باشن
چون همون زمانشم گیم پلی خفنی نداشت و داستان عالی و شخصیت های بی نظیرش کلی فن ازش تولید کرد
البته گیم پلی خلاقانه ای داشت اما برخی قسمت هاش حوصله سر بر یا روی مخ بودن
 
  • Like
Reactions: Thundersky
اینا Peace Walker رو بتونند ریمیک کنند قشنگ شاهکار در میاد. چون نه المان های مزخرف نسخه 5 درش موجود هست و نه دستشون مثل این بازی بسته هست. قشنگ میتونند شاهکار در بیارند.

پ.ن: فقط اون جریان دیت رفتن ها رو یک کاری کنند چون توی خود بازی اصلی هم خیلی سم بود.:)):|

من فکر نکنم زیاد نسل جدید با این بازی حال کنن مگه عشق داستان باشن
چون همون زمانشم گیم پلی خفنی نداشت و داستان عالی و شخصیت های بی نظیرش کلی فن ازش تولید کرد
البته گیم پلی خلاقانه ای داشت اما برخی قسمت هاش حوصله سر بر یا روی مخ بودن
کنترل بازی مشکل داشت، که توی ریمیک درست شده.
بجز این مشکلی نیست.
اتفاقا بنظرم اینقدر MGS3 بالانس توی این موضوع هست نسل جدید حال کنند.
اما نسخه چهارم با توجه کوتاه بودن توجه نسل جدید واقعا نمیدونم....چون اینا به کالیبرشون 4 ساعت کاتسین دیدن نمیخوره.:))

اما خب وقتی DS با اون گیمپلی نه چندان عامه پسند موفق میشه. دیگه MGS مشکلی به اون صورت نداره.
 
دیروز یه کله نشستم پای بازی و شب تمومش کردم. خوب بود.راضیم.
تنها نکته منفی حجم زیاد بازی بود رو PC. بعد از نصب شد 98 گیگ!
امیدوارم برن سراغ MGS4 و مثل همین ریمیکش کنن.
MGS1 MGS2 MGS Peace Walker MGS Portable Ops MG1&2 اینارو از اول باید بکوبن و بسازن.
 
کنترل بازی مشکل داشت، که توی ریمیک درست شده.
بجز این مشکلی نیست.
اتفاقا بنظرم اینقدر MGS3 بالانس توی این موضوع هست نسل جدید حال کنند.
اما نسخه چهارم با توجه کوتاه بودن توجه نسل جدید واقعا نمیدونم....چون اینا به کالیبرشون 4 ساعت کاتسین دیدن نمیخوره.:))

اما خب وقتی DS با اون گیمپلی نه چندان عامه پسند موفق میشه. دیگه MGS مشکلی به اون صورت نداره.
سلیقه ایرانیا تو گیم مثل چندین مورد دیگه با کل دنیا فرق میکنه برای همین نینتندو کمترین فروش رو داره.
من همون زمان که بازیهای ژاپنی میرفتم بچگی و دوران راهنمایی یادمه تعریف میکردم میگفتن از خودت درمیاری چون چنین گیمایی اصلا وجود خارجی نداره تا این حد کسی اینا رو نمیرفت. شاید بگم از نسل هفت به بعد یکم این بازیها رواج بیشتری پیدا کردن. تا قبلش فقط یه رزیدنت اویل و تکن رو میشناختن.
اصلا ربطی به نسل قدیم و جدید نداره به قول خودت غیر این بود DS2 موفق نمیشد. تنها دلیلش همینیه که گفتم:دی Only in Iran :دی

واقعا چطور با یکی از خفن ترین بازی های تاریخ اینجوری برخورد میشه : ))

فقط میشه گفت absolute cinema
بی نظیر ترین روایت برای یک گیم
اونم 20 سال پیش ...
شوما کیستی برادر :دی (اف تاپیک:دی)
 
  • Like
Reactions: Thundersky
سلیقه ایرانیا تو گیم مثل چندین مورد دیگه با کل دنیا فرق میکنه برای همین نینتندو کمترین فروش رو داره.
من همون زمان که بازیهای ژاپنی میرفتم بچگی و دوران راهنمایی یادمه تعریف میکردم میگفتن از خودت درمیاری چون چنین گیمایی اصلا وجود خارجی نداره تا این حد کسی اینا رو نمیرفت. شاید بگم از نسل هفت به بعد یکم این بازیها رواج بیشتری پیدا کردن. تا قبلش فقط یه رزیدنت اویل و تکن رو میشناختن.
اصلا ربطی به نسل قدیم و جدید نداره به قول خودت غیر این بود DS2 موفق نمیشد. تنها دلیلش همینیه که گفتم:دی Only in Iran :دی
گفتم که متال گیر روایت داستان و خود داستانش بی نظیر بود اما اون زمان کسی زبان حالیش نبود خودم بعدا روی ویتا که بازی کردم فهمیدم چیه داستان
اما از نظر من کوجیما بعد از نسخه ی 4 دیگه مرد چه متال 5 چه دی اس ها اگر اسم کوجیما روشون نبود کسی نگاهشم نمی کرد اصلا کسیم ازش دفاع نمی کرد
انصافا اینا با 4 تا متال اولیه اصلا قابل قیاس نیستن به نظرم متال 4 بهترین گیم پلی هم داشت باس فایت هاش حرف نداشت. نسخه 2 هم من از همشون بیشتر دوست دارم اما بهترین داستان و پرداخت شخصیتی همین 3 داره
نسخه 3 چیزهاییم از جنگ سرد می گه که بعدا واقعا اتفاق افتاد حتی پای چین هم وسط کشید که خیلیه چون اون زمان کسی راجبش حرف نمی زد
اون زمان بازی هایی که معروف می شدن حتما یک هویت خاصی برای خودشون داشتن مکانیزم هایی که توشه توی هیچ بازی دیگه ای نیست اصلا سبک با حال هوای خودش داره
 
دو ساعتی بازی کردم.
با اینکه تو بدترین شرایط روحی هستم باید بگم که تا اینجا شاهکار بوده و مو به تن آدم سیخ میکنه. کاملا به نسخه اورجینال وفادار بوده.
این حرفها هم که هی میگن "نه باید کوجیما بالا سر بازی باشه" به نظرم بی اساسه.

حتما بازی کنید که حسابی لذت می برید.
 
من دارم صحنه های The Boss رو میبینم. واقعا هنوز که هنوزه این کرکتر و نقش در تمامی مدیا ها بی نظیره. شاید بشه گفت بهترین شخصیت سری و مونث تاریخ گیمینگ خودش هست. شخصیت مونث قوی نوشتن به این میگن نه اشغال های امروزی.
گفتم که متال گیر روایت داستان و خود داستانش بی نظیر بود اما اون زمان کسی زبان حالیش نبود خودم بعدا روی ویتا که بازی کردم فهمیدم چیه داستان
اما از نظر من کوجیما بعد از نسخه ی 4 دیگه مرد چه متال 5 چه دی اس ها اگر اسم کوجیما روشون نبود کسی نگاهشم نمی کرد اصلا کسیم ازش دفاع نمی کرد
انصافا اینا با 4 تا متال اولیه اصلا قابل قیاس نیستن به نظرم متال 4 بهترین گیم پلی هم داشت باس فایت هاش حرف نداشت. نسخه 2 هم من از همشون بیشتر دوست دارم اما بهترین داستان و پرداخت شخصیتی همین 3 داره
نسخه 3 چیزهاییم از جنگ سرد می گه که بعدا واقعا اتفاق افتاد حتی پای چین هم وسط کشید که خیلیه چون اون زمان کسی راجبش حرف نمی زد
اون زمان بازی هایی که معروف می شدن حتما یک هویت خاصی برای خودشون داشتن مکانیزم هایی که توشه توی هیچ بازی دیگه ای نیست اصلا سبک با حال هوای خودش داره
متاسفانه قبول دارم، اما خب Peace Walker هنوز اون جادوی کوجیما داستان نویسی بی نظیر وجود داشت. افول واقعی کوجیما از MGSV شروع شد. حتی این دنیای DS هم با عجیب بودن، بازم اون قلب MGS ها رو اصلا نداره.
چیزی که کوجیما رو واقعا متفاوت میکرد نه بازیگرای هالیوودی بود و نه این چرت و پرت های من چقدر هالیوود رو دوست دارم و قربون صدقه اینا برم. بیشتر از همه این بود، بازی که میسازم روح داشت، نوآوری داشت، از زمان خودش بی نهایت جلوتر بود.
بجز نسخه پنجم که داستان پشمک و مسخره بود، داستان همه MGS ها شرایط حال حاضر دنیا رو پیشبینی کرده بودند.
 
کجای داستان V پشمک و‌ مسخره بود؟
همش...
همون پلات توییست نهایی توهین به مخاطب و کل سری بود.
بیگ باس بزرگترین سرباز دنیا در سری با هیپنوتیمز دکترش رو بدل خودش میکنند و خودش الفرار...
پلات توییستی که باهاش کوجیما خواست که مثلا بازگشت بیگ باس رو در MG2 توجیح کنه. اما با اینکار کلا زد چشم سری رو کور کرد. در آخر MGS4 واضحا بیگ باس به اسنیک گفت تو دو بار من رو کشتی و این میشه سومین بار. کلا مسخره بود.
بگذریم بازی کلا ناتمام و پر از پارادوکس با Lore سری اصلی هست.
فکر کنم سال ها در مورد این بازی صحبت ها شده و هرچی دیگه بگم حرف اضافی هست.

نسخه پنجم همه برای گیمپلی و آزادی عمل قبولش داریم، اما داستان نسخه پنجم بشدت ایراد دار بود و غیر منطقی بود.
 
@Holy Diver
@Arima Kishou
بیاید با هم دوست باشیم :D

این بحث راحت 10 صفحه اختصاصی میتونه پیش بره.
تازه الان چند نفر دیگه هم مثل عقاب منتظرن که وارد بحث بشن ، یکیش خودم:))
از اون طرف هیترهای کوجیما هم که مثل گرگ گرسنه دنبال خوراک میگردن حتما اضافه میشن.

بحثهامون رو در مورد داستان V بارها انجام دادیم.
تو رو خدا دیگه بسه^:)^:D
 
@Holy Diver
@Arima Kishou
بیاید با هم دوست باشیم :D

این بحث راحت 10 صفحه اختصاصی میتونه پیش بره.
تازه الان چند نفر دیگه هم مثل عقاب منتظرن که وارد بحث بشن ، یکیش خودم:))
از اون طرف هیترهای کوجیما هم که مثل گرگ گرسنه دنبال خوراک میگردن حتما اضافه میشن.

بحثهامون رو در مورد داستان V بارها انجام دادیم.
تو رو خدا دیگه بسه^:)^:D
نه بابا دشمنی چی؟ :D
نظر بابا...من نمیدونم چه سر این چه سر مثلا تلو ۲ از کسی دلخور شد.:دی
تازه خودم فن دو آتیشه سری هستم، و نسخه سوم بهترین گیم عمرم هست.(بازی که باعث به گیمینگ علاقمند بشم.)

من خودم گیمپلی و کنترل نسخه چهارم و سیستم Mother Base پیس والکر رو به نسخه پنجم ترجیح میدم.
اما خب همین عرفان توی یکی از تاپیک ها قانع کرد حداقل از جنبه آزادی و گیمپلی نسخه پنجم حرفایی برای گفتن داره و منم قبول کردم، هیت دیگه اونقدر در اون زمینه به بازی نکردم.

الان هم چون میدونم نظرم تغییر خاصی در مورد داستان نسخه پنجم کنه، ترجیح میدم بحث رو ادامه ندم. اما خب اگر نکته خاصی چیزی در مورد داستان نسخه پنجم هست برای عرفان جالب هست بتونه توضیح بده بد نمیتونه باشه.
 
@Holy Diver
@Arima Kishou
بیاید با هم دوست باشیم :D

این بحث راحت 10 صفحه اختصاصی میتونه پیش بره.
تازه الان چند نفر دیگه هم مثل عقاب منتظرن که وارد بحث بشن ، یکیش خودم:))
از اون طرف هیترهای کوجیما هم که مثل گرگ گرسنه دنبال خوراک میگردن حتما اضافه میشن.

بحثهامون رو در مورد داستان V بارها انجام دادیم.
تو رو خدا دیگه بسه^:)^:D
آره حقیقتا لوث شده کلا راجع به V صحبت کردن ولی دیدم هر کی رد میشه یه لگد بهش میزنه میخواستم ببینم چیه مشکل :D

همش...
همون پلات توییست نهایی توهین به مخاطب و کل سری بود.
بیگ باس بزرگترین سرباز دنیا در سری با هیپنوتیمز دکترش رو بدل خودش میکنند و خودش الفرار...
پلات توییستی که باهاش کوجیما خواست که مثلا بازگشت بیگ باس رو در MG2 توجیح کنه. اما با اینکار کلا زد چشم سری رو کور کرد. در آخر MGS4 واضحا بیگ باس به اسنیک گفت تو دو بار من رو کشتی و این میشه سومین بار. کلا مسخره بود.
بگذریم بازی کلا ناتمام و پر از پارادوکس با Lore سری اصلی هست.
فکر کنم سال ها در مورد این بازی صحبت ها شده و هرچی دیگه بگم حرف اضافی هست.

نسخه پنجم همه برای گیمپلی و آزادی عمل قبولش داریم، اما داستان نسخه پنجم بشدت ایراد دار بود و غیر منطقی بود.
ببین درست میگی‌ اینو‌ و‌ هر چند ایده شاید به خودی خود بد نبود روایت این قسمت به هر دلیلی خیلی زوری و ناتمام بود. منتهی به نظرم این مسئله تو داستان V یه داستان فرعی محسوب میشه و داستان اصلی که راجع به skull face و ایدئولوژیش و چرخه خشونت و انتقام هست، یکی از پشم ریزون ترین داستان هایی هست که توی یه بازی ویدیویی گفته شده. من هنوز بعضی از کاست های بازی رو(مخصوصا کاست های skull face) رو گوش میکنم مو به تنم سیخ میشه. MGSV از جایی ضربه خورده داستانش که میخواست MGS باشه و الا تو کانتکست خودش به نظرم اگر داستان خفن تر از بقیه mgs ها نباشه، تو همون سطح قرار میگیره. این رد ناتمام موندن بازی هم متأسفانه هست رو داستان که باعث میشه خیلی دست کم گرفته بشه.
 
آره حقیقتا لوث شده کلا راجع به V صحبت کردن ولی دیدم هر کی رد میشه یه لگد بهش میزنه میخواستم ببینم چیه مشکل :D


ببین درست میگی‌ اینو‌ و‌ هر چند ایده شاید به خودی خود بد نبود روایت این قسمت به هر دلیلی خیلی زوری و ناتمام بود. منتهی به نظرم این مسئله تو داستان V یه داستان فرعی محسوب میشه و داستان اصلی که راجع به skull face و ایدئولوژیش و چرخه خشونت و انتقام هست، یکی از پشم ریزون ترین داستان هایی هست که توی یه بازی ویدیویی گفته شده. من هنوز بعضی از کاست های بازی رو(مخصوصا کاست های skull face) رو گوش میکنم مو به تنم سیخ میشه. MGSV از جایی ضربه خورده داستانش که میخواست MGS باشه و الا تو کانتکست خودش به نظرم اگر داستان خفن تر از بقیه mgs ها نباشه، تو همون سطح قرار میگیره. این رد ناتمام موندن بازی هم متأسفانه هست رو داستان که باعث میشه خیلی دست کم گرفته بشه.
آخه میدونی چیه؟ من خودم تمامی کاست ها رو گوش کردم، اما چون بازی مثل بازی های قدیمی اون بار احساسی رو نداشت جدا نتونست برای من تاثیر گذار باشه. حتی داستان Skull Face اگر ارتباط با کرکتر اصلی وجود داشت یا مثلا وسط داستان این جریان رو میفهمید خیلی جالب تر میشد تا اینکه اون سکانس بی روح جیب رو ببینیم.

شایدم واقعا حرف تو درست باشه و اون داستان پشت قوی باشه اما مشکل اینجاست تو غنی ترین داستان ممکن هم بگی وقتی بار احساسی رو نتونه Narrative به دوش بکشه، نمیتونه روی من مخاطب تاثیر گذار باشه.

یادت باشه توی PW هم کاست ها رو بعنوان بخشی از داستان استفاده شده بود. اما چون داستان جای خودش رو داشت، کاست ها بعنوان ابزار بسیار تاثیر گذار در داستان وجود داشتند. اما استفاده از کاست ها در MGSV واقعا زیاده روی بود.
منظورم من اینکه حتی اگر از این منظر Narrative بازی خوب هم باشه، Presentation اش به مخاطب باعث شده اصلا به چشم من مخاطب نیاد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or