امتیازات METAL GEAR SOLID DELTA SNAKE EATER

BLACK-MYTH

کاربر سایت
1755851275756.png




1755851177235.png



نقد IGN :

نکات مثبت ✅


  • وفاداری کامل به نسخه اصلی؛ همان داستان، شخصیت‌ها و حال‌وهوای جاسوسی/سیاسی.
  • گرافیک ارتقایافته با Unreal Engine 5؛ محیط‌ها زیبا، طبیعی و جزئیات بالا.
  • مکانیک‌های کلاسیک استتار، گرسنگی و جراحت هنوز سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد.
  • کنترل‌ها تا حد زیادی مدرن‌سازی شده‌اند (الهام‌گرفته از MGS V).
  • گزینه‌های متنوع برای تجربه شخصی (Legacy/New Style، فیلترهای رنگی، UI قدیمی).
  • نوستالژی قوی همراه با روایت سینماتیک و لحظات نمادین (مثل مبارزه با The End یا سکانس نهایی با The Boss).
  • شخصیت‌پردازی قوی؛ روابط Snake با The Boss، Eva و حتی Ocelot.
  • بهترین نسخه برای تجربه‌ی Snake Eater، چه برای تازه‌کارها چه قدیمی‌ها.

نکات منفی ❌


  • در مقایسه با استانداردهای امروزی، بازی کوچک‌تر و ساده‌تر به نظر می‌رسه.
  • برخی باس‌فایت‌ها ضعیف و خسته‌کننده باقی موندن (مثل The Pain و The Fear).
  • طراحی مراحل و چیدمان دشمنان تغییر نکرده؛ در نتیجه گاهی یکنواخت یا قدیمی حس می‌شه.
  • برخی حرکات و کنترل‌ها هنوز سخت و خسته‌کننده‌ان (مثل چسبیدن به کاور یا CQC).
  • فوتورئالیسم گرافیکی با فضای اغراق‌آمیز و کمیک بازی همیشه هماهنگ نیست.
  • تغییرات بزرگ و نوآورانه‌ای فراتر از ارتقای بصری ارائه نشده.
  • بعضی لحظات روایت (به‌ویژه برخورد با شخصیت Eva) می‌تونست بهتر بازسازی بشه.

IGN می‌گه: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بیشتر از اینکه یک بازسازی خلاقانه باشه، یک نسخه مدرن‌شده و وفادار از بازی کلاسیکه. گرافیک فوق‌العاده و نوستالژی قوی ارزش تجربه دوباره رو داره، اما کسانی که انتظار نوآوری یا تغییرات اساسی داشتن ممکنه کمی ناامید بشن. با این حال، اگر کسی بخواد Snake Eater رو تجربه کنه، این بهترین نسخه برای توصیه‌ست.
 
آخرین ویرایش:
آخه میدونی چیه؟ من خودم تمامی کاست ها رو گوش کردم، اما چون بازی مثل بازی های قدیمی اون بار احساسی رو نداشت جدا نتونست برای من تاثیر گذار باشه. حتی داستان Skull Face اگر ارتباط با کرکتر اصلی وجود داشت یا مثلا وسط داستان این جریان رو میفهمید خیلی جالب تر میشد تا اینکه اون سکانس بی روح جیب رو ببینیم.

شایدم واقعا حرف تو درست باشه و اون داستان پشت قوی باشه اما مشکل اینجاست تو غنی ترین داستان ممکن هم بگی وقتی بار احساسی رو نتونه Narrative به دوش بکشه، نمیتونه روی من مخاطب تاثیر گذار باشه.

یادت باشه توی PW هم کاست ها رو بعنوان بخشی از داستان استفاده شده بود. اما چون داستان جای خودش رو داشت، کاست ها بعنوان ابزار بسیار تاثیر گذار در داستان وجود داشتند. اما استفاده از کاست ها در MGSV واقعا زیاده روی بود.
منظورم من اینکه حتی اگر از این منظر Narrative بازی خوب هم باشه، Presentation اش به مخاطب باعث شده اصلا به چشم من مخاطب نیاد.
البته به نظر من ds ها اون بار احساسی کوجیمایی داره و اصلا بی روح نیست در مورد mgs v هم اون ایده پایان جالب بود و به نظرم توهین نمیشه بهش گفت ولی نیاز به توضیحات و ریمیک mg ها داشت که با توجه به اینکه قدیمی و دو بعدی بودنش لازم بود ولی متاسفانه نا قصی پایان و همینطور ریمیک نشدن mg ها به داستان بازی ضربه زد و البته با شما در مورد بی روحی mgs v موافقم و زیاد از کاست ها استفاده شده بود
 
البته به نظر من ds ها اون بار احساسی کوجیمایی داره و اصلا بی روح نیست در مورد mgs v هم اون ایده پایان جالب بود و به نظرم توهین نمیشه بهش گفت ولی نیاز به توضیحات و ریمیک mg ها داشت که با توجه به اینکه قدیمی و دو بعدی بودنش لازم بود ولی متاسفانه نا قصی پایان و همینطور ریمیک نشدن mg ها به داستان بازی ضربه زد و البته با شما در مورد بی روحی mgs v موافقم و زیاد از کاست ها استفاده شده بود
من نگفتم DS ها بی روح هستند، منظورم این بود که در مقایسه، دنیای MGS رو ترجیح میدم. چون واقعا سر DS ها دیگه کوجیما بازی تا تهشه! در MGS ها یک بالانسی بین کوجیمایی بودن بازی و خود گیم وجود داره. اما DS ها کاملا کوجیمایی هست. خوبی مسئله اینکه حداقل داستان سرایی از MGSV فاصله داره و کوجیمای کارگردان کاتسین طرف هستیم. بدی ماجرا اینکه خیلی دیگه بازی خاص و عامه پسند نیست. امیدوارم با اون بازی جدیدش چه OD و چه بازی مخفی کاری جدید حداقلش عامه پسند تر باشند.
آخه یک مشکل دیگه MGSV اینجاست، در MG1 یک رابطه بین استاد شاگردی بین بیگ باس و اسنیک هست، و غیرممکن تمام اون طول بازی ما داریم با دکتر بیگ باس میجنگیم. کلا این مسئله استوری لاینی هست که کل سری براساسش ساخته شده. تنها کاری که میتونند کنند آخر اون بازی یک جنازه بندارن وسط بگن اون بیگ باس تقلبی بود که مرد. بعد این اسنیک تقلبی هم اینقدر با بیگ باس اصلی متفاوته(دست نداشتن و شاخ) که بازم بنظرم به این سادگی درست بشو نیست.

پ.ن: این بشر کوجیما بدجور در بازی های ترسناک نابغه هست. امیدوارم بالاخره دنباله معنوی P.T رو ببینیم.
 
آخرین ویرایش:
این حرفها هم که هی میگن "نه باید کوجیما بالا سر بازی باشه" به نظرم بی اساسه.
سر این ریمیک هم عملا بوده چون هیچیش رو تغییر ندادن:دی
فقط یه گرافیکش بالا رفته. کارگردان جدید چیزی اضافه نکرده که. حتی اسمشم برای کسی مهم نبوده و همه می گن بازی ساخته کوجیماست هنوز.
پس نتیجه میگیریم کاملا حرف با اساسیه بچه ها میزنن:دی
======
MGS V واقعا شاهکار بود. به نظر من بهترین اثر کوجیما همین بود اثری که با وجود ناتمام بودن منو کاملا مجذوب خودش کرد.
بعد در کل کسی از داستانهای جنگ سرد و فضاش خوشش بیاد محاله از MGS V بدش بیاد.

دقت کنید طبق چیزی که میگن کمتر از نصف مراحل چیزی که عرضه باید میشده توش بوده و باز انقدر گیمرها و منتقدا تحسینش کردن
قبل هر ایراد گرفتن به این موضوع بسیار مهم دقت کنید.
اگه قرار بود کامل عرضه شه ایرادات داستانیشم مرتفع میشد گرچه من درمورد اون موردی که دوستمون گفتن ایرادی نمیبینم.
 
البته به نظر من ds ها اون بار احساسی کوجیمایی داره و اصلا بی روح نیست در مورد mgs v هم اون ایده پایان جالب بود و به نظرم توهین نمیشه بهش گفت ولی نیاز به توضیحات و ریمیک mg ها داشت که با توجه به اینکه قدیمی و دو بعدی بودنش لازم بود ولی متاسفانه نا قصی پایان و همینطور ریمیک نشدن mg ها به داستان بازی ضربه زد و البته با شما در مورد بی روحی mgs v موافقم و زیاد از کاست ها استفاده شده بود
ds هم روح توش داره هم خلاقیت اما گیم پلی واقعا خسته کننده هست اصلا جذابیتی برای اکثرا نداشت من حتی با چیت سرعت با چیت تعادل هم وسط هاش ولش کردم اصلا نمی فهمم چرا باید فقط کولبری کنی
داستانشم خوب گیرایی و پیچیدگی و عمق متال ها رو نداشت بالاخره هر کسی یک دوران اوجی داره دیگه حتی اون شخصیت پردازی فوق العاده متال ها هم نداشت
مثلا توی بازی لست کلا 2 تا شخصیت جذاب داره و بقیه شخصیت ها بود نبودشون فرقی نمی کنه حتی مرگشونم مهم نیست اما توی متال حتی شخصیت های بد هم دوست داشتنی بودن و به یاد موندنی

در مورد این بازی هم کلا انریل 5 نمی دونم چرا اینقدر طرفدار داره درسته که گرافیک خوبی می شه ازش کشید بیرون به شرط درست کار کردن اما حقیقتا استاترهاش با سنگینی الکیش روی مخه 5090 هم این بازی رو نمی تونه 4k native بده بازی که گرافیک انچنان خاصیم نداره ری تریسینگ هم نداره تازه
 
من نگفتم DS ها بی روح هستند، منظورم این بود که در مقایسه، دنیای MGS رو ترجیح میدم. چون واقعا سر DS ها دیگه کوجیما بازی تا تهشه! در MGS ها یک بالانسی بین کوجیمایی بودن بازی و خود گیم وجود داره. اما DS ها کاملا کوجیمایی هست. خوبی مسئله اینکه حداقل داستان سرایی از MGSV فاصله داره و کوجیمای کارگردان کاتسین طرف هستیم. بدی ماجرا اینکه خیلی دیگه بازی خاص و عامه پسند نیست. امیدوارم با اون بازی جدیدش چه OD و چه بازی مخفی کاری جدید حداقلش عامه پسند تر باشند.
آخه یک مشکل دیگه MGSV اینجاست، در MG1 یک رابطه بین استاد شاگردی بین بیگ باس و اسنیک هست، و غیرممکن تمام اون طول بازی ما داریم با دکتر بیگ باس میجنگیم. کلا این مسئله استوری لاینی هست که کل سری براساسش ساخته شده. تنها کاری که میتونند کنند آخر اون بازی یک جنازه بندارن وسط بگن اون بیگ باس تقلبی بود که مرد. بعد این اسنیک تقلبی هم اینقدر با بیگ باس اصلی متفاوته(دست نداشتن و شاخ) که بازم بنظرم به این سادگی درست بشو نیست.

پ.ن: این بشر کوجیما بدجور در بازی های ترسناک نابغه هست. امیدوارم بالاخره دنباله معنوی P.T رو ببینیم.
این قضیه کاملا قبول دارم برای همین میگم احتمالا کوجیما قصد داشته ریمیک mg های دوبعدی بر اساس mgsv بده حتی یادمه شایعه بود که بخش های حذف شده mgsv به اتفاقهای mg 1 می پرداخته

او شاخ میتونند با جراحی پلاستیک و غیره درستش کرد چون توی mgsv به نوعی قرار بود ونوم زود آماده مبارزه بشه و وقت کافی نبود. و دست هم شاید میشد از اون کارها عجیب آسلات مثل پیوند دست در آینده استفاده بکنند در کل منظورم این هست اگه ادامه و یا ریمیک متال های دوبعدی میشد این ها درست کرد و استوری لاین بر اساس ریمیک ها و mgs v در نظر گرفت یا میشد حتی یک دی ال سی در مورد نقش اسکال فیس در mgs 3 بسازن به هر حال اون نسخه دوبعدی واقعا نیاز به ریمیک درست و حساب داره ولی با رفتن کوجیما این قضیه کلا منتفی شد در کل به قول دوستان درمورد مشکلات mgsv در داستان بحث زیاد شده هرچند میشه باز هم بحث های بیشتری کرد ولی خوب نه در این تاپیک
 
آخرین ویرایش:
کونامی بعد ۱۰ سال سیاست نادیده گرفتن فن بیسش اومده متال گیر و سایلنت هیل رو به بهترین شکل ممکن زنده کرده اون وقت یه سری اینجا میگن غلط کردی متال گیر رو احیا کردی. همونطور که اویل/فال اوت و کلی ابپی بدون خالفین اصلیشون همچنان مدعی هستن متال گیر هم میتونه با رشد دادن تلنت جدید و جوون (دقیقا حرفی که تهیه کننده متال گیر زد) به بهترین شکل ممکن با نسخه جدید برگرده. کوجیما هم ادمه و قرار نیست تا ابدیت عمر کنه یا متال گیر بسازه.
 
ds هم روح توش داره هم خلاقیت اما گیم پلی واقعا خسته کننده هست اصلا جذابیتی برای اکثرا نداشت من حتی با چیت سرعت با چیت تعادل هم وسط هاش ولش کردم اصلا نمی فهمم چرا باید فقط کولبری کنی
داستانشم خوب گیرایی و پیچیدگی و عمق متال ها رو نداشت بالاخره هر کسی یک دوران اوجی داره دیگه حتی اون شخصیت پردازی فوق العاده متال ها هم نداشت
مثلا توی بازی لست کلا 2 تا شخصیت جذاب داره و بقیه شخصیت ها بود نبودشون فرقی نمی کنه حتی مرگشونم مهم نیست اما توی متال حتی شخصیت های بد هم دوست داشتنی بودن و به یاد موندنی

در مورد این بازی هم کلا انریل 5 نمی دونم چرا اینقدر طرفدار داره درسته که گرافیک خوبی می شه ازش کشید بیرون به شرط درست کار کردن اما حقیقتا استاترهاش با سنگینی الکیش روی مخه 5090 هم این بازی رو نمی تونه 4k native بده بازی که گرافیک انچنان خاصیم نداره ری تریسینگ هم نداره تازه
حالا من بر عکس شما اتفاقا هم با داستان و هم گیم پلی ds ها حال کردم البته قبول دارم شخصیت پردازی در حد متال ها نبود ولی داستان قشنگی داشت به هر حال ds ها به شدت سلیقه ای هست
 
کونامی بعد ۱۰ سال سیاست نادیده گرفتن فن بیسش اومده متال گیر و سایلنت هیل رو به بهترین شکل ممکن زنده کرده اون وقت یه سری اینجا میگن غلط کردی متال گیر رو احیا کردی. همونطور که اویل/فال اوت و کلی ابپی بدون خالفین اصلیشون همچنان مدعی هستن متال گیر هم میتونه با رشد دادن تلنت جدید و جوون (دقیقا حرفی که تهیه کننده متال گیر زد) به بهترین شکل ممکن با نسخه جدید برگرده. کوجیما هم ادمه و قرار نیست تا ابدیت عمر کنه یا متال گیر بسازه.
این رو هم اضافه کنم که بخشی از همین طرفدارهای دوآتیشه حتی دو سه تا بازی جدید کوجیما رو هم نمیپسندن.
ولی در عین حال دوباره خواهان برگشتن کوجیما به مجموعه هستن.

اون بنده خدا کارش با این بازی تموم شد ، کلاهش هم این طرف بیفته دیگه خودش رو درگیر این پروژه نمیکنه.
===============

اما خب من خیلی امیدوارم که نسخه جدید رو که به آدم درست و حسابی و استودیوی کاربلد میدن... اونها بتونن با کوجیما رابطه خوبی برقرار کنن و حداقل بتونن ازش مشورت بگیرن.
این مجموعه یه مسیر و زبان جدید میخواد که بتونه با طرفدارهای جدید ارتباط برقرار کنه.
MGS برخلاف سایلنت هیل یه بازی با سبک خاص نیست که مختص طرفدارهای خاص مجموعه و برای راضی کردن اونها ساخته بشه.
باید برن به سمت جمعیت بزرگتری از پلیرها و همچنان بودجه ساخت خوبی براش بزارن کنار.

کونامی تو این دوره جدید هنوز برای بازیهاش بودجه خیلی بالا در نظر نگرفته ، البته این ریمیکها و... آنچنان بودجه بالایی نمیخواستن.
به نظرم نسخه جدید MGS اولین بازیشون تو این مسیر باشه.
فقط امیدوارم که دلتا بتونه به فروش مورد نظرشون برسه که بیخیال این مجموعه نشن.

این نسل رو باید تاتی تاتی کردنِ کونامی حساب آورد تا نمه نمه به اون اعتماد به نفس لازم قبل از نسل 8 برسه.
 
همش...
همون پلات توییست نهایی توهین به مخاطب و کل سری بود.
بیگ باس بزرگترین سرباز دنیا در سری با هیپنوتیمز دکترش رو بدل خودش میکنند و خودش الفرار...
پلات توییستی که باهاش کوجیما خواست که مثلا بازگشت بیگ باس رو در MG2 توجیح کنه. اما با اینکار کلا زد چشم سری رو کور کرد. در آخر MGS4 واضحا بیگ باس به اسنیک گفت تو دو بار من رو کشتی و این میشه سومین بار. کلا مسخره بود.
بگذریم بازی کلا ناتمام و پر از پارادوکس با Lore سری اصلی هست.
فکر کنم سال ها در مورد این بازی صحبت ها شده و هرچی دیگه بگم حرف اضافی هست.

نسخه پنجم همه برای گیمپلی و آزادی عمل قبولش داریم، اما داستان نسخه پنجم بشدت ایراد دار بود و غیر منطقی بود.

به نظرم خيلى زيادى كينه توزانه در مورد داستان نسخه پنج نظر ميدى :D
اون دو بار منو كشتى هم توجيه پذيره با همين داستان حتى ولى خب بيخيال :-"
 
این رو هم اضافه کنم که بخشی از همین طرفدارهای دوآتیشه حتی دو سه تا بازی جدید کوجیما رو هم نمیپسندن.
ولی در عین حال دوباره خواهان برگشتن کوجیما به مجموعه هستن.

اون بنده خدا کارش با این بازی تموم شد ، کلاهش هم این طرف بیفته دیگه خودش رو درگیر این پروژه نمیکنه.
===============

اما خب من خیلی امیدوارم که نسخه جدید رو که به آدم درست و حسابی و استودیوی کاربلد میدن... اونها بتونن با کوجیما رابطه خوبی برقرار کنن و حداقل بتونن ازش مشورت بگیرن.
این مجموعه یه مسیر و زبان جدید میخواد که بتونه با طرفدارهای جدید ارتباط برقرار کنه.
MGS برخلاف سایلنت هیل یه بازی با سبک خاص نیست که مختص طرفدارهای خاص مجموعه و برای راضی کردن اونها ساخته بشه.
باید برن به سمت جمعیت بزرگتری از پلیرها و همچنان بودجه ساخت خوبی براش بزارن کنار.

کونامی تو این دوره جدید هنوز برای بازیهاش بودجه خیلی بالا در نظر نگرفته ، البته این ریمیکها و... آنچنان بودجه بالایی نمیخواستن.
به نظرم نسخه جدید MGS اولین بازیشون تو این مسیر باشه.
فقط امیدوارم که دلتا بتونه به فروش مورد نظرشون برسه که بیخیال این مجموعه نشن.

این نسل رو باید تاتی تاتی کردنِ کونامی حساب آورد تا نمه نمه به اون اعتماد به نفس لازم قبل از نسل 8 برسه.
والا قرار نیست چون کوجیما متال گیر نمیسازه کونامی بیاد ایپی رو بایگانی کنه. تنها چیزی که تو ژاپن کمبودش نیست استعداد جدیده. صاحب این ایپی هم نه کوجیما عه و نه فن بیسش خوشبختانه.
کلا کسی که بخواد ایپی بایگانی بشه و هیچ ریمیک و نسخه جدیدی بدون کوجیما ساخته نشه بعید میدونم فن سری باشه. گنده تر از کوجیما، میکامی بود که عملا با اویل ۱ و بخصوص اویل ۴ به کل مسیر صنعت رو عوض کرد و همین گیرز و ددسپیس و کلی بازی مدیونش هستن و بعد ۴ کلا زد بیرون از فرنچایز. الان دقیقا فرنچایز اویل به لطف همین پلتفرم دادن به تلنت جدید دوران پیک رو داره میگذرونه. کلا بایگانی کردن ایپی چون یه شخص خاصی بالاسرش نیست احمقانه ترین کار ممکنه.
 
طرف اصلا نمیخواد خرج بخش گیمینگش کنه و اینو به صراحتم بعد بیرون انداختن کوجیما و کنسل کردن پی تی گفت دیگه رفتیم سراغ موبایلو کاهش هزینه ها و تا الانم نشونه ای بروز نداده بخواد پول بیاره وسط، کار نداریم، Silent Hill f دلخوش بودیم دست تیم داخلیش یعنی همون ژاپنه که "توش استعداد کم نیست" به قول دوستان، معلوم شد دست شرکت تایوانی گمنامه و...
آدم مغزش ارور میده چی بگه انگار دوستان اصلا تو باغ نیستن.
طرف میخواست بازیهاشو بده ژاپنیا بسازن KCET و کوجیما پروداکشنز و... رو درشونو تخته نمیکرد.
با چندر غاز خرج میده دست هر کی از راه رسید. الان این نسل بازیسازی هزینه ش سر به فلک میزنه. همین بازیهای نچسب DS کستش رو دیدین؟ انجین و...؟ لاقل هر وقت یه بازی اینطوری دادید انقدر با تحکم حرف بزنید ناموسا😄
 
به نظرم خيلى زيادى كينه توزانه در مورد داستان نسخه پنج نظر ميدى :D
اون دو بار منو كشتى هم توجيه پذيره با همين داستان حتى ولى خب بيخيال :-"
آره خیلی بدم میاد. مخصوصا بعد اون هایپ انتظارات داستانی که داشتم بدجور خورد توی برجکم انکار نمیکنم.:دی
---
ریمیک رو تموم کردی؟
 
آره خیلی بدم میاد. مخصوصا بعد اون هایپ انتظارات داستانی که داشتم بدجور خورد توی برجکم انکار نمیکنم.:دی
---
ریمیک رو تموم کردی؟

من اون موقع خورد تو ذوقم ولى اخيرا يبار ديگه بازيش كردم به نظرم اونقدم بد نيست :D

تموم؟ هنوز شروعم نكردم :D
متاسفانه وضعيت خيلى داغون از نظر اينترنتى داريم چند روزه و اصلا دانلودم نشده كامل 8-|
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or