من فکر میکردم Gears 5 میتونه متای بالای ۹۰ بگیره بخاطر کیفیتی که از بازی دیدم تو همه جنبه ها.
ولی نکته مثبت این بازی استودیو Coalition هست. چیزی که من تو این بازی دیدم به اینا فرصت ساخت بازی خودشونو بدن بدون شک میترکونن.
راک استار با اون همه سابقه و کیفیت اومد ادامه مکس پین رو ساخت دیدیم چی درومد و خودشم دیگه کلا بیخیالش شد. Gears و هیلو هم دیگه مایکروسافت باید باهاشون خدافظی کنه . این بازی ها هرچی داشتن رو کردن و و سبک شوتر هم سبکی نیست که بخوای توش انقلاب کنی و همزمان فن های قدیمی رو راضی نگه داری.
دلیل داره که همه سازنده های مطرح و درجه یک بعد شماره ۳-۴ بیخیال ipاشون میشن میرن سراغ تجربه های جدید.
من خودم دارم از بازی کردن Gears 5 لذت میبرم و دارم میبینم که سازنده تا اونجایی که تونسته یه بالانس بین هسته اصلی بازی و مکانیزم های جدید ایجاد کنه و تو تمام بخش ها از داستان گرفته شخصیت پردازی ، روایت لول دیزاین گارگردانی سینمایی تو همه اینا پیشرفت داشته بازی و عالی بوده.
به نظرم بخوان هم ادامه بدن یه فاصله زیاد بدن، حداقل 8-7 سال

الان دو تا نقد که هر دو از بازی تعریف کردن ولی دو تا نظر کاملا متفاوت دادن:
By most metrics — polish, graphics, writing, acting and engaging game play mechanics — Gears 5 is an impressive product for both solo players and competitive or cooperative shooter fans. But moving forward, the series desperately needs to venture into new ways of telling its stories and pacing its encounters. The tentative toe-dip into open world design is a great start, but not enough. Gears 5’s campaign is robust and almost always fun and its focus on the female protagonist Kait is a welcome tonal and dramatic shift, though it doesn’t much impact the gameplay. I’m always ready to dive into a new Gears game but I’m hoping next time, The Coalition will take some bold chances, make some tough choices and steer the series in a really new direction.
Thus far, Gears 5 is shaping up to be a solid Gears game, even if I'm not keen on the new things it's trying. Gears works best as a linear cover-shooter, not as something with "open-world" sensibilities. Sometimes things don't need to evolve. Sometimes you just want to keep wrecking shit with the chainsaw gun.
اولی داره میگه که تغییرات کافی نیستن و باید تغییرات اساسی بدن، دومی داره میگه چه نیازی به این همه تغییرات هست! ترول و فن بازی و این حرف ها به کنار، اکثر سایت ها از بخش کمپین تعریف کردن ولی خب یه سری انتظار داشتن تو شماره پنجم بازی تغییرات اساسی تو هسته گیم پلی داشته باشه که خب به هر دلیلی TC نتونسته این کار رو انجام بده. ولی به نظرم اگه بازی همون روند نسخه چهارم رو ادامه میداد و همین تغییرات فعلی رو هم اعمال نمی کرد، امتیازاتش خیلی کمتر از الان میشد. حالا فردا بازی می کنم ببینم قضیه چی هست

البته اینم بگم مشکلات بازی فقط تغییر نداشتن نیست و خیلی ها به نحوه روایت داستان هم ایراد گرفتن، البته گیرز هیچ وقت داستان خفنی نداشته ولی خب تو سال 2019 انتظار میره تو این بخش پیشرفت زیادی داشته باشن که باید برای بازی های بعدیشون، این مشکل رو برطرف کنن.