امتیازات Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

پیش بینی نمرات بازی


  • مجموع رای دهنده‌ها
    186
  • نظرسنجی بسته شده است .

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Fw_gl0DWcAA1CNt.jpg

Forza_Motorsport_new_logo.png

ناشر: Xbox Game Studios
سازنده: Turn 10 Studios
سبک: Racing Simulator
تاریخ عرضه: 10 اکتبر 2023
پلتفرم ها: Xbox Series X|S, PC


مــتاکریتیک | اوپن‌کریتیک
84 | 84


1696442704085.png
1696442728145.png
1696442661038.png

===========================================​


پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر

ایمبارگو بازی در تاریخ ۴ اکتبر ۱۰:۳۰ صبح برداشته خواهد شد.

پ.ن: یک دونه تاپیک نمرات استارفیلد بس بود برامون. اینجا به هم دیگه احترام بذاریم.
 
آخرین ویرایش:
یعنی کلا برا دور دور، خارج از کمپین هم باید همه چیو آنلاک کنی؟ اینکه خیلی بده که
500 تا ماشینه با هر کدوم ده دقیقه یه ربع دور بزنی میشه 100 ساعت، بسه دیگه، اینهمه بازیِ دیگه هست
 
یعنی کلا برا دور دور، خارج از کمپین هم باید همه چیو آنلاک کنی؟ اینکه خیلی بده که
500 تا ماشینه با هر کدوم ده دقیقه یه ربع دور بزنی میشه 100 ساعت، بسه دیگه، اینهمه بازیِ دیگه هست
100 ساعت برای شبیه سازها چیزی نیستا :دی رکوردهای چند هزار ساعتی دارن :دی
کلا شبیه ساز بازی کردن روحیه انقلابی میخواد :دی منم مثل خودتم دوست دارم ولی نمی تونم اینقدرم دل به کار بدم :دی جوون تازه نفس می خواد
 
  • Like
Reactions: big11toni
100 ساعت برای شبیه سازها چیزی نیستا :D رکوردهای چند هزار ساعتی دارن :D
کلا شبیه ساز بازی کردن روحیه انقلابی میخواد :D منم مثل خودتم دوست دارم ولی نمی تونم اینقدرم دل به کار بدم :D جوون تازه نفس می خواد
سیم-ریسینگ رو اصن تو کریرِش نمیرم، هسته گیم پلی وقتی از اول همه چیش در دسترسه چه کاریه.
حداقل سیو آنلاین نباشه بشه آنلاک کرد همه چیو
 
چون درصد زیادی از منتقدها، به طور حرفه‌ای اهل شبیه‌سازهای رانندگی نیستن که بخوان این بازی‌ها رو دقیق بررسی کنن، بلکه براشون مهم لذت و هیجان رانندگی هست که توی این زمینه هیچی به پای FH نمی‌رسه. یعنی واقعاً نمی‌شه رانندگی توی یه پیست استاندارد با قوانین خاص خودش رو با رانندگی وسط دشت و بیابون و جنگل مقایسه کرد و حس می‌کنم همین قضیه هم روی تجربه بعضی از منتقدها تأثیر می‌ذاره. حالا یه عده اندکی هستن که حتی بهش اعتراف هم می‌کنن (هم توی نقدهای FM داشتیم و هم GT)، ولی خیلی‌ها اعتراف نمی‌کنن و به روی خودشون نمیارن. نتیجه هم این می‌شه:
FM1: 92
FM2: 90
FM3: 92
FM4: 91
ظهور Forza Horizon
FM5: 79
FM6: 87
FM7: 86
در تایید حرفت یک مورد دیگه هم بود اونهم اینکه خود T10 از نسخه پنجم که سنگ بنای دو نسخه بعدش هم بود کلا ضعیف کار کرد.
من همیشه میگم اصلا انگاری اینها نبودن که که نسخه های قبلی رو ساختن.

مورد دیگه باز در تایید حرفت نزدیک شدن گیم پلی (بخش کریر) هورایزن و موتوراسپورت به هم بود.
منظورم سیستم آزاد کردن کیلویی ماشینها بود.
همین مورد خیلیهارو سوق داد به سمت هورایزن.

چون از یک لحاظ برای یکسری از پلیرهای معمولی(سن پایین و...) موتوراسپورت تبدیل به ورژن محدود شده ای از هورایزن شده بود.

یه مورد دیگه هم که بچه‌ها اشاره کردن، حالت آزادسازی ماشین‌ها و ارتقای اون‌ها هست که توی FM خیلی سنگین‌تر از FH پیش می‌ره و البته این برای افرادی مثل من عالیه! یعنی می‌شه با هر ماشین کلی عشق و حال کرد و مدت‌ها باهاش مشغول بود و چم و خم رانندگی باهاش رو پیدا کرد، نه اینکه تا میای سوار یه ماشین بشی، ۵ تا ماشین جدید گیرت میاد و کلاً با بعضی‌هاشون فرصت نمی‌کنی حتی دو دقیقه رانندگی کنی. :D ولی همین قضیه هم احتمالاً باعث ناراحتی یه سری از منتقدها می‌شه و می‌گن چرا ۲۰۰ تا ماشین از اول آزاد نیست و چرا باید انقدر زحمت بکشیم و فلان و چنان!
به خاطر همین چیزها پیش‌بینی می‌کنم میانگین Forza Motorsport جدید توی محدوده ۸۸،۸۹ اینا باشه که میانگین فوق‌العاده‌ای برای این سبک هست و اگه از این بالاتر هم بره که دیگه الله اکبر! :D

یکبار دیگه هم نوشتم جایی که بخشی از پلیرها/منتقدها که با هورایزن ریسینگ باز شدن واقعا تنبلن.
این مدل آنلاک کردن ماشینها و آپدیت کردنشون اگه در عمل همینی باشه که T10 معرفی کرده چیزی جز نکته مثبت نمیتونه باشه.
اینکه حتی بخش آنلاین هم برات تبدیل به کریر میشه و مثلا برای اینکه تو ریس های این هفته بتونی شرکت کنی باید 2 ساعتی با ماشین مورد نظرت رانندگی کنی یا آپدیتش کنی و...

من درک نمیکنم کسی بخواد ازش ایراد بگیره جز همین قشر از پلیرها که هیچ ایده ای ندارن.
که خب بینشون منتقد/یوتوبر هم هست.
 
آخرین ویرایش:
چرا شماره نداره؟؟؟ ریبوته؟
به هر حال امیدوارم موفق شه مایکرو تو زمینه فرست پارتی یه جونی بگیره برای امسال
هر چند که اصلا سبک ریسینگ خوشم نمیاد
 
  • Smile
  • Like
Reactions: vaan 2 and omid0
رفقا در مورد سیستم پیشرفت طبق پیش نمایش هایی که من خواندم جوری نیست که بخواهد لطمه اساسی به نمرات بازی بزند.یعنی حتی سایت هایی که این بخش رو جالب ندونستند هم از کلیت بازی راضی بودند.ولی خب این قضیه باعث می شود که متای 90+ دور از دسترس باشد که به نظر بنده هر نمره ای بالاتر از 85 بگیرد یعنی عنوان کاملا موفقی بوده است.بین پیش نمایش هایی که خواندم،این مطلب که می گذارم سیستم پیشرفت بازی رو به خوبی شرح داده است.
Forza Motorsport hands-on preview: a career mode with welcome layers of strategy and risk
 
با تشکر از مدیریت بابت این قانون و اقدام پیشگیرانه
بنده هم بنظرم زیر ۹۰ خواهد شد.
بله کلی نمایش های بازی عالی بوده و ویژگی های جدید اضافه شده اما عموما تجربه ثابت کرده تو سالها اخیر منتقدان نگاهی که به ریسینگ آرکید دارن رو به سیم ها ندارن به همین دلیل نمره بالای ۹۰ اصلا براش متصور نیستم .
نمرات نسخه های آخری همین بازی و بازی های رقیب دیگه " در همین سبک " دلیل این ادعامه.
 
  • Like
Reactions: Natural Killer
برعکس نظر دوستان به نظر من راحت +90میشه.
اولا کیفیت کارt10که مشخصه یعنی احتمال وجود مشکلات فنی و کلا مشکل عجیب غریب صفره.
دوما بازی از هر نظر در بالاترین سطح این سبکه از این بهتر نداریم.
با توجه به امتیازات رقبا میشه گفت راحت بالا90میشه
 
@Dinosaur
آریا بی زحمت توضیح بده چرا دن گرینوالت کارگردان این نسخه نیست؟ :D

من زیاد تو جریان اخبار نیستم. الان دیدم کارگردانش ایزاکیه. این کیه دیگه؟ :|

امیدم برای متای بالای ۹۰ کمرنگ شد:-"
 
  • Like
Reactions: omid0
@Dinosaur
آریا بی زحمت توضیح بده چرا دن گرینوالت کارگردان این نسخه نیست؟ :D

من زیاد تو جریان اخبار نیستم. الان دیدم کارگردانش ایزاکیه. این کیه دیگه؟ :|

امیدم برای متای بالای ۹۰ کمرنگ شد:-"
بهرام کامل‌تر می‌تونه توضیح بده ولی اگه اشتباه نکنم گرینوالت از چند سال پیش، کارگردانی مستقیم بازی‌ها رو رها کرد و نقش عمده‌تری پیدا کرده و به عنوان Studio Creative Director، نقش مدیریتی/نظارتی داره. :D یعنی همه پروژه‌های Forza (هم Motorsport و هم Horizon) زیر نظر گرینوالت پیش می‌رن و با اینکه دیگه به طور رسمی کارگردان نیست، ولی نقشش هم اصلا کم نیست و یه جورایی رهبر پروژه‌ها محسوب می‌شه.
ایساکی رو زیاد نمی‌شناسم، ولی اهل فن بهش امید دارن و می‌گن گزینه مناسبی برای کارگردانی FM هست. توی مصاحبه‌ها هم خیلی اعتماد به نفس بالایی داره و حس خوبی به آدم می‌ده. :دی
 
بهرام کامل‌تر می‌تونه توضیح بده ولی اگه اشتباه نکنم گرینوالت از چند سال پیش، کارگردانی مستقیم بازی‌ها رو رها کرد و نقش عمده‌تری پیدا کرده و به عنوان Studio Creative Director، نقش مدیریتی/نظارتی داره. :D یعنی همه پروژه‌های Forza (هم Motorsport و هم Horizon) زیر نظر گرینوالت پیش می‌رن و با اینکه دیگه به طور رسمی کارگردان نیست، ولی نقشش هم اصلا کم نیست و یه جورایی رهبر پروژه‌ها محسوب می‌شه.
ایساکی رو زیاد نمی‌شناسم، ولی اهل فن بهش امید دارن و می‌گن گزینه مناسبی برای کارگردانی FM هست. توی مصاحبه‌ها هم خیلی اعتماد به نفس بالایی داره و حس خوبی به آدم می‌ده. :D
آره درسته :D
دن گرین والت ترفیع رتبه پیدا کرده و به «Creative Director of the Forza Racing Franchise» تبدیل شده.
و همچنین Bill Giese شخصی که به عنوان لید دیزاینر نسخه سوم و چهارم + کریتیو دایرکتور نسخه های پنجم، ششم و هفتم داخل استودیو بوده هم ترفیع رتبه پیدا کرده به Franchise Creative Director at Turn 10 Studios.
در عمل هر دو نقش رهبری تیم رو برعهده دارند.

در خصوص کریس ایساکی هم من پست قدیمی خودم تو تاپیک فورتزا رو اینجا میذارم:

«اما شاید جالب باشه بدونید که کریس ایساکی یک کارنامه به شدت درخشان داره و یکی از افراد کلیدی در ساخت گیرز و خلق سیستم کاور گیریش بوده.

داستان برمیگرده به سال ۲۰۰۰ زمانی که در شرکت Namco برای ساخت یک آی پی جدید به عنوان تهیه کننده و لید دیزاینر استخدام میشه و در نهایت بازی Kill Switch (اولین بازی با استفاده از کاور چسبیده) به وجود میاد.
ایده kill switch به قدری برای اپیک و مایکروسافت جذاب بوده که در سال ۲۰۰۴ به عنوان lead design director به اپیک می‌پیونده و نتیجه کارش میشه ساخت شماره های اول و دوم گیرز.
بعد از اون حتی به عنوان lead design director مس افکت هم برای باییور کار کرده و نتیجه کارش شده شماره اول mass effect.
در کل از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ با مایکروسافت کار کرده و رو مهم ترین عناوین فرست پارتی این شرکت نقش به شدت پررنگی داشته.
در خصوص عناوین ریسینگ هم از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت ea بر روی توسعه سری NASCAR کار کرده.
یک سری استودیو مثل رمدی هم در زمان توسعه الن ویک ازش تو کردیت بازی نام بردن.

در نهایت از سال ۲۰۱۷ به ترن ۱۰ پیوسته و از همون زمان در حال توسعه فورتزا موتوراسپورت هستند.»
 
فورزا ۳:-<
بعید میدونم تا قیامت حتی ریسینگ رو دستش بیاد.
یادش بخیر چه دورانی بودش اون نسخه بعدیش فورزا ۴ یه بخشایش با کینکت بود مثلن تو نمایه کابین ماشین کلتو چپو راست میکردی کله راننده هم چپو راست میشد میتونستی از اینه بقل عقبو ببینی😁
 
بازی از هر جهت کامل و عالی به نظر می‌رسه و از اونجایی که Turn10 توی بازه‌های زمانی ۲ ساله هم بازی‌های خفنی تحویل می‌داد و الآن زمان بیشتری هم صرفش کردن و یه جورایی ریبوت شده (البته ریبوت برای ریسینگ شاید مفهومی نداشته باشه! :D)، احتمالاً یکی از بهترین شبیه‌سازها رو تحویل بدن. چند روز پیش هم زدم دانلود شد که دیگه روز اول به محض انتشار، برم سراغش و مطمئنم چیز محشری از آب در اومده!
در مورد امتیازها، اگه ۱۰،۱۱ سال پیش بود می‌گفتم تا ۹۳ و اینا هم جا داره. ولی همون‌طور که بچه‌ها اشاره کردن، کلاً امتیاز دادن به شبیه‌سازهای رانندگی خیلی با قدیم فرق کرده و به دلایلی دلشون نمیاد مثل سابق امتیاز بدن. :| دلیلش رو هم قبلاً از دید خودم توی یکی از تاپیک‌ها گفتم و فکر می‌کنم به خاطر Forza Horizon باشه! :D یعنی انقدر این مجموعه درجه یک و باکیفیت هست که کار رو برای بقیه ریسینگ‌ها سخت کرده و اگه آرکید باشن (مثل NFS و The Crew)، سریع با اون مقایسه می‌شن و یه جوری منهدم می‌شن که آدم دلش می‌سوزه! و حتی اگه شبیه‌ساز باشن هم باز FH به طور ناخودآگاه تأثیرش رو می‌ذاره.
چون درصد زیادی از منتقدها، به طور حرفه‌ای اهل شبیه‌سازهای رانندگی نیستن که بخوان این بازی‌ها رو دقیق بررسی کنن، بلکه براشون مهم لذت و هیجان رانندگی هست که توی این زمینه هیچی به پای FH نمی‌رسه. یعنی واقعاً نمی‌شه رانندگی توی یه پیست استاندارد با قوانین خاص خودش رو با رانندگی وسط دشت و بیابون و جنگل مقایسه کرد و حس می‌کنم همین قضیه هم روی تجربه بعضی از منتقدها تأثیر می‌ذاره. حالا یه عده اندکی هستن که حتی بهش اعتراف هم می‌کنن (هم توی نقدهای FM داشتیم و هم GT)، ولی خیلی‌ها اعتراف نمی‌کنن و به روی خودشون نمیارن. نتیجه هم این می‌شه:
FM1: 92
FM2: 90
FM3: 92
FM4: 91
ظهور Forza Horizon
FM5: 79
FM6: 87
FM7: 86
---------
یه مورد دیگه هم که بچه‌ها اشاره کردن، حالت آزادسازی ماشین‌ها و ارتقای اون‌ها هست که توی FM خیلی سنگین‌تر از FH پیش می‌ره و البته این برای افرادی مثل من عالیه! یعنی می‌شه با هر ماشین کلی عشق و حال کرد و مدت‌ها باهاش مشغول بود و چم و خم رانندگی باهاش رو پیدا کرد، نه اینکه تا میای سوار یه ماشین بشی، ۵ تا ماشین جدید گیرت میاد و کلاً با بعضی‌هاشون فرصت نمی‌کنی حتی دو دقیقه رانندگی کنی. :D ولی همین قضیه هم احتمالاً باعث ناراحتی یه سری از منتقدها می‌شه و می‌گن چرا ۲۰۰ تا ماشین از اول آزاد نیست و چرا باید انقدر زحمت بکشیم و فلان و چنان!
به خاطر همین چیزها پیش‌بینی می‌کنم میانگین Forza Motorsport جدید توی محدوده ۸۸،۸۹ اینا باشه که میانگین فوق‌العاده‌ای برای این سبک هست و اگه از این بالاتر هم بره که دیگه الله اکبر! :D
کلا 50 تا کاربر فعال توی سایت داریم هر 50 تا بهت لایک دادن

من خودم جی تی باز بودم اما با اومدن فرزا، فرزا باز شدم کلا این شرکت باعث شد gt هم رشد خوبی بکنه تا از رقابت جا نمونه با این حال من هنوز نسخه های قدیمی چه فرزا چه جی تی هنوز بازی می کنم gt5 با اینکه جز کم نمره ترین هاست اما من باهاش خیلی حال می کنم جی تی 7 البته هنوز نطلبیده قسمت شه این تمام انلاین شدن جی تی بدترین کاری بود که می تونست بکنه مخصوصا در حق ما ایرانیا
 
  • Like
Reactions: Dinosaur

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or