این یکی 2 سال RPG های زیادی عرضه شدن که تمرکزشون بیشتر رو Narrative بوده تا مبارزه. بازی The Council هم مثل این بازی یه adventure RPG که البته کیفیتش به این بازی نمی رسه. Vampyr و Kingdom come Deliverance هم با وجود اینکه سیستم مبارزه دارن ولی بطن و تمرکزشون روی داستان و choice and consequence. به نظر می رسه تیم های کوچکتر به این سمت سوق پیدا کردن و این خیلی خوبه. چون به جای هزینه های سرسام آور واس طراحی مبارزات ، انیمیشن ها و ست پیس ها می تونن رو اون حس آزادی و interactivity خاصی که بازی های RPG رو متمایز می کنه تمرکز کنن.
یک ساعتی که Disco Elysium رو بازی کردم به شدت جذبش شدم. ترکیب table top RPG و Lucas Art style point and click به نظر معجون بسیار خوشمزه ای شده و البته ذوق هنری و نویسندگی قوی سازنده ها باعث می شه بخوای جای جای این دنیای خلق شده رو کنکاش کنی. امیدوارم فروش خوب بازی باعث شه یک Definitive Edition واس کنسول ها هم عرضه بشه.