آخرین ویرایش:
کسی با اینا مشکل نداره با اینکه دیگه گندشو در آوردن و شده کلیشه ی موفقیت مشکل دارن!ولی من کسی رو که مشکل داره با شخصیت اول رنگین پوست یا مونث اصلا درک نمیکنم!
ولی من کسی رو که مشکل داره با شخصیت اول رنگین پوست یا مونث اصلا درک نمیکنم!
این دلیل اصلیش نیست، مثلاً ایرانیایی که تو این مسائل خیلی داد و قال میکنن، فقط با فیلمای ایرانی و بازیای تولید بنیاد همذات پنداری میکنن؟چون دوست دارند جای شخصیت مشابه خودشون در بازی قرار بگیرند و احساس همزادپنداری کنند! خیلی سادست
شما کدوم بازی ایرانی رو سراغ دارید که از نظر سطح کیفی با عناوین بزرگ همتراز باشه که بعدش بشه از این لحاظ باهم مقایسه کرد! فیلم ها هم کمو بیش به همین صورت ( به استثنا ژانر درام که زیاد نمیبینم نظر خاصی ندارم).این دلیل اصلیش نیست، مثلاً ایرانیایی که تو این مسائل خیلی داد و قال میکنن، فقط با فیلمای ایرانی و بازیای تولید بنیاد همذات پنداری میکنن؟
بحث کیفیت بود یا بحث همذات پنداری؟شما کدوم بازی ایرانی رو سراغ دارید که از نظر سطح کیفی با عناوین بزرگ همتراز باشه که بعدش بشه از این لحاظ باهم مقایسه کرد! فیلم ها هم کمو بیش به همین صورت ( به استثنا ژانر درام که زیاد نمیبینم نظر خاصی ندارم).
این دلیل اصلیش نیست، مثلاً ایرانیایی که تو این مسائل خیلی داد و قال میکنن، فقط با فیلمای ایرانی و بازیای تولید بنیاد همذات پنداری میکنن؟
به نظر من باید دوباره بریم از دختر Andrew Wilson بپرسیم شاید به نتیجه ای چیزی رسیدیمبحث کیفیت بود یا بحث همذات پنداری؟
الان ما چه جوری میتونیم با یه مرد چشم آبی با موی بلوند همذاتپنداری کنیم ولی نمیتونیم با یه زن یا یه مرد از نژاد دیگه همذات پنداری کنیم؟
این حالا صرف نژاد شخصیتها بود، مثلاً من با شخصیت بزن بهادری که وسط یه دنیای آخر الزمانی گیر افتاده و همسرش رو از دست داده چه جوری میتونم همذات پنداری کنم؟ به نظر من با نویسندگی قوی و پرداخت خوب داستانی.
من فرقی به حالم نمیکنه نقش اصلی داستان چه نژاد و جنسیتی داشته باشه، همین که داستان طوری روایت بشه که عملکرد و باورهای شخصیت رو درک کنم، میتونم باهاش همذات پنداری کنم.
صرف همذات پنداری نمیتونه دلیل محکمی باشه برای اینکه یه ایرانی با نژاد یا جنسیت یه شخصیت خیالی مشکل داشته باشه.
یه آماری EA گرفته بود که فقط 7 درصد با اینکه یه بازی گروههای مختلف رو پوشش بده مشکل دارن و یه آمار هم توی چند کشور اروپایی گرفته بودن و تو اون آمار هم فکر کنم 15 درصد مخالف inclusive شدن بازیا بودن!
یه عده کلاً ناراحتن
از اون ور یه عده هم هستن که شما هر کاری با فیلم و بازیت بکنی به اندازه کافی واسشون inclusive نیست
هر دو گروه رو بذاریم تو یه جزیره به سبک بتل رویال دخل همدیگه رو بیارن
این امار ها هیچ اعتباری ندارهبحث کیفیت بود یا بحث همذات پنداری؟
الان ما چه جوری میتونیم با یه مرد چشم آبی با موی بلوند همذاتپنداری کنیم ولی نمیتونیم با یه زن یا یه مرد از نژاد دیگه همذات پنداری کنیم؟
این حالا صرف نژاد شخصیتها بود، مثلاً من با شخصیت بزن بهادری که وسط یه دنیای آخر الزمانی گیر افتاده و همسرش رو از دست داده چه جوری میتونم همذات پنداری کنم؟ به نظر من با نویسندگی قوی و پرداخت خوب داستانی.
من فرقی به حالم نمیکنه نقش اصلی داستان چه نژاد و جنسیتی داشته باشه، همین که داستان طوری روایت بشه که عملکرد و باورهای شخصیت رو درک کنم، میتونم باهاش همذات پنداری کنم.
صرف همذات پنداری نمیتونه دلیل محکمی باشه برای اینکه یه ایرانی با نژاد یا جنسیت یه شخصیت خیالی مشکل داشته باشه.
یه آماری EA گرفته بود که فقط 7 درصد با اینکه یه بازی گروههای مختلف رو پوشش بده مشکل دارن و یه آمار هم توی چند کشور اروپایی گرفته بودن و تو اون آمار هم فکر کنم 15 درصد مخالف inclusive شدن بازیا بودن!
یه عده کلاً ناراحتن
از اون ور یه عده هم هستن که شما هر کاری با فیلم و بازیت بکنی به اندازه کافی واسشون inclusive نیست
هر دو گروه رو بذاریم تو یه جزیره به سبک بتل رویال دخل همدیگه رو بیارن
منظورم از کیفیت کلیت یک بازیه یعنی داستان ، شخصیت پردازی و حتی المان های گیم پلی که همون تعامل گیمر با دنیای بازیه که بعضی از اینها رو خودت هم اشاره کردی و قطعا اینها روی همذات پنداری تاثیر داره و این چطور میتونه نادیده گرفته بشه و هیچ بازی یه ایرانی ای نیست که بخواد در این سطح با بازی های تراز اول دنیا مقایسه بشه و بعد بگیم که من توی این مورد با بلوندهای چشم ابی بیشتر همذات پنداری میکنم (البته یه بحث دیگه هم اینجا مطرح میشه که همه دوست دارن اونطور که فکر میکنن باشن تا اونطور که هستن ، که البته بگذریم از این مورد!) . درنتیجه اصلا نمیتونیم این حرفی که شما زدی رو استناد قرار بدیم. اتفاقا بنظرم اگر در این سطح یه بازی ایرانی ساخته بشه ( مثلا چیزی شبیه tlou ) ، با فرهنگ ایرانی ، با محیط و دنیای ایرانی و با "زبان ایرانی" چه بسا از خوشحالی جامه ها دریده و انسانها کشته بشن!بحث کیفیت بود یا بحث همذات پنداری؟
الان ما چه جوری میتونیم با یه مرد چشم آبی با موی بلوند همذاتپنداری کنیم ولی نمیتونیم با یه زن یا یه مرد از نژاد دیگه همذات پنداری کنیم؟
این حالا صرف نژاد شخصیتها بود، مثلاً من با شخصیت بزن بهادری که وسط یه دنیای آخر الزمانی گیر افتاده و همسرش رو از دست داده چه جوری میتونم همذات پنداری کنم؟ به نظر من با نویسندگی قوی و پرداخت خوب داستانی.
من فرقی به حالم نمیکنه نقش اصلی داستان چه نژاد و جنسیتی داشته باشه، همین که داستان طوری روایت بشه که عملکرد و باورهای شخصیت رو درک کنم، میتونم باهاش همذات پنداری کنم.
صرف همذات پنداری نمیتونه دلیل محکمی باشه برای اینکه یه ایرانی با نژاد یا جنسیت یه شخصیت خیالی مشکل داشته باشه.
یه آماری EA گرفته بود که فقط 7 درصد با اینکه یه بازی گروههای مختلف رو پوشش بده مشکل دارن و یه آمار هم توی چند کشور اروپایی گرفته بودن و تو اون آمار هم فکر کنم 15 درصد مخالف inclusive شدن بازیا بودن!
یه عده کلاً ناراحتن
از اون ور یه عده هم هستن که شما هر کاری با فیلم و بازیت بکنی به اندازه کافی واسشون inclusive نیست
هر دو گروه رو بذاریم تو یه جزیره به سبک بتل رویال دخل همدیگه رو بیارن
یک بازی مثال بزن که بدون داشتن گیم پلی،گرافیک و داستان خوب و فقط به خاطر مواردی که گفتی متاش بالا باشه و نمرات خوبی گرفته باشه.اولین پیش نیاز های هر فیلم و بازی در حال حاظر برای دریافت نمرات و بازخورد قوی
۱_تعدادی کاراکتر سیاه پوست(هرچی بیشتر بهتر اصلا کل شخصیتای اثر اگر سیاه پوست باشن شما میرید برای متا ۱۰۰)
۲_گذاشتن شخصیتای آسیایی (چینی کره ای و ... به تعداد لازم)
موارد بالا در دشمنان هم لحاظ شود مثلا اگر دشمن دایناسوره حتما چندتا دایناسور رنگین پوست استفاده شود.به ویژه دایناسور سیاه
۳_گذاشتن هم جنس گراها به ویژه شخصیت اصلی حتما باید هم جنس گرا باشه!!اصلا چه معنی داره شخصیت اصلی عاشق جنس مخالف باشه!
هر چقدر تعداد شخصیت های هم جنس گرا بیشتر نزدیک شدن به اسکار و ... هم راحت تر
۴_اندکی داستان و گیم پلی و گرافیک و ... هم به اثر خود اضافه کنید البته اگه اصول بالارو رعایت کنید دیگه زیاد به اینا توجه هم نکردید مهم نیست!
چون دوست دارند جای شخصیت مشابه خودشون در بازی قرار بگیرند و احساس همزادپنداری کنند! خیلی سادست
کسی با اینا مشکل نداره با اینکه دیگه گندشو در آوردن و شده کلیشه ی موفقیت مشکل دارن!
منم بین HZD و GeoW، اولی رو انتخاب میکنم و بین آنچارتد و توم ریدر هم هیچ کدوم رو انتخاب نمیکنمدرود
سینا خودت تو پست بعدی خوب گفتی دیگه "همه چی به قدرت نویسندگی برمیگرده و توسعه قوی شخصیت" ولی خب ما تو اکثره ویدیو گیم ها همچین موردی رو داریم؟ به احتمال قوی جواب ت نه هست
برباد رفته یک فیلم با شخصیت اصلی مونث برای یک قرن پیش هست ولی اونقدر درست و حسابی لایه های درونی این شخصیت رو به ما معرفی میکنه که فرق نمیکنه مرد باشی یا زن! در هر صورت سرنوشت اسکارلت برات مهم میشه. و حتی نیمه زنانه ما هم به بیرون میکشه و خب نتیجه اش اینکه برباد رفته پرمخاطب ترین فیلم تاریخ سینما ست. ولی به طور کلی تو ویدیو گیم ها توجه زیادی روی توسعه شخصیت ها نمیشه! تو تاپیک "امار فروش بازیها" همین بحث پیش امد و من بازی agents of mayhem رو مثال زدم که چهارتا کارکتر متفاوت داره که نه "زن"ش با "مرد" فرق میکنه و نه هیچ مورد دیگه ای در داستان توفیر داره! مشخصا من برم تو فروشگاه بازی بخرم، حتی اگر بگم برام مهم نیست ولی دست روی عنوانی میذارم که یک شخصیت سفید پوست مثل مارکوس فنیکس داره دهن لوکاست ها رو سرویس میکنه نه یک شخصیت سیاه و یا زن و همجنسگرا و ....! چون تو ذات من این مورد نهفته که شخصیت قابل بازی حداقل شباهت های ظاهری رو باهام داشته باشه. (هرچند تو همین سری Geow شخصیت دام با اینکه فرعی بود ولی اونقدر خوب تو دل مخاطب ها جا افتاد که جان فدایی ش یکی از لحظات ماندگار نسل هفتم شد)
و این مورد هم روشنه که بازار مهم بازیهای جریان اصلی پسرهای سفید پوست امریکایی و اروپایی هستند (حداقل تا سالهای قبل که اینطور بوده)
اینم بگم یک بازی بتونه شخصیت مونث و یا (سیاه پوست) رو به خوبی توسعه بده نتیجه اش میشه LiS که ترکوند اول نسل هشتمی
European gamers shows progressive streak on diversityاین امار ها هیچ اعتباری نداره
باید دید منبع این امار چه کسانی بودن به چه سبکی علاقه داشتن از چه طیف اجتماعی بود و ........
اگه اعتبار داشت Battlefield v با اون تریلر معرفی و جو که شکل گرفت نباید افت فروش زیادی می کرد
اما
Battlefield V is the first Battlefield game to miss the NPD’s top 10 this decade
از 15 تا 20 میلیون Battlefield 1
- 2018: Battlefield V was No. 14
- 2016: Battlefield 1 was No. 2
- 2015: Battlefield: Hardline was No. 10
- 2013: Battlefield 4 was No. 4
- 2011: Battlefield 3 was No. 4
- 2010: Battlefield: Bad Company 2 was No. 10
Battlefield V sold 7.3m but missed EA's forecast
منم همون اول گفتم همذات پنداری دلیل "اصلیش" نیست چون اتفاقاً همونطور که خودت گفتی تو بازیهای بحث Wish Fulfillment بیشتر از بحث یکی مثل خودم مطرحه. تجربه تعاملی که من میتونم توش چیزهایی رو تجربه کنم که تو زندگی خودم امکانپذیر نیست. مثلاً یه مرد 100 کیلویی با دو متر قد و کلی عضله باشم که کوچکترین اسلحهم اندازه تانکه یا یک Jedi تبعید شده باشم و ...منظورم از کیفیت کلیت یک بازیه یعنی داستان ، شخصیت پردازی و حتی المان های گیم پلی که همون تعامل گیمر با دنیای بازیه که بعضی از اینها رو خودت هم اشاره کردی و قطعا اینها روی همذات پنداری تاثیر داره و این چطور میتونه نادیده گرفته بشه و هیچ بازی یه ایرانی ای نیست که بخواد در این سطح با بازی های تراز اول دنیا مقایسه بشه و بعد بگیم که من توی این مورد با بلوندهای چشم ابی بیشتر همذات پنداری میکنم (البته یه بحث دیگه هم اینجا مطرح میشه که همه دوست دارن اونطور که فکر میکنن باشن تا اونطور که هستن ، که البته بگذریم از این مورد!) . درنتیجه اصلا نمیتونیم این حرفی که شما زدی رو استناد قرار بدیم. اتفاقا بنظرم اگر در این سطح یه بازی ایرانی ساخته بشه ( مثلا چیزی شبیه tlou ) ، با فرهنگ ایرانی ، با محیط و دنیای ایرانی و با "زبان ایرانی" چه بسا از خوشحالی جامه ها دریده و انسانها کشته بشن!شما نگاه کن ما حتی با یک زیرنویس فارسی روی بازی ها چقدر میتونیم کیف کنیم و اون بازی چقدر برامون فرق میکنه. حالا شما اینو گسترش بده به شخصیت ، دنیا و تمام اینها. قطعا برامون قابل لمس تر میشه. البته من باهات کاملا موافقم که همذات پنداری کاملا بستگی به نحوه ی منطقی رشد شخصیت توی دنیای تعریف شده اش داره که میتونه حتی یک انسان هم نباشه یا حتی اصلا یک موجود خیالی! و من هم منظورم این نیست که اصلا با نژادها و شخصیت های مختلف همذات پنداری نمیکنیم! ولی بنظرم نمیشه هم انکار کرد که وقتی گیمر ویژگی های مشترکی رو بین خودش و کارکتری که داره بازی میکنه میبینه قطعا شخصیت براش قابل لمس تر و تعامل با او و دنیایی که در اون زندگی میکنه بیشتر میشه. ظاهر هم قطعا جزیی از این ویژگیه.