امتیازات عنوان Doom: The Dark Ages

پیش‌بینی شما از میانگین امتیازات؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    216
  • نظرسنجی بسته شده است .

last of amir

کاربر سایت
Release Date: May 13, 2025

Developer: ID Software
Publisher: Bethesda Softworks
Platforms: PlayStation 5, Xbox Series X and S, PC
Genre: first-person shooter

thumb-1920-1365615.jpeg
https___forum.bazicenter.com_attachments_1000024908-jpg.379278_.jpeg
GameSpot 8
IGN 9
GameSpew 10
Player2 10
Screen Rant 10
IGN Portugal 9
Juexvideo.com 8.5
TheSixthAxis 8
PC Gamer 8
Guardian 8
IGN France 8
IGN Italia 8
Multiplayer.it 8
Push Square 8
VGC 8
DualShockers 8
VG247 8
TheGamer 7
PlayStation LifeStyle 9​

 

Attachments

  • Untitled.png
    Untitled.png
    18.8 KB · مشاهده: 982
آخرین ویرایش:
بنظرم دیگه منتقدا فقط باید شل کنن.
دوم در حال حاضر پیک شوتر اول شخص هست و فعلا چیزی بالاتر از این قرار نیست بگیریم.

Valve که هر قرن یه بازی میده بیرون، ریسپاون که استاروارز ساز شده کلا، MachineGames که معلوم نیست کی بازی بعدیش معرفی بشه، اکتیویژن هم که رگباری CoD میده متاش 80 ـم بشه موفقیت بزرگ محسوب میشه.
کی دقیقا میخواد بازی بهتری بسازه؟ :دی
 
راهِ DOOM III به‌وضوح در Quake 4 و Prey و Area 51 دیده می‌شه؛ حتی می‌تونم فضای شوتر ترسناک کلاسترفوبیایی FEAR نیز از DOOM III الهام گرفته شده؛ تو پیش از این بازی، یک اثر Groundbreaking در سبک Cosmic Horror نمی‌بینی. (قبلاً هم گفته بودم که Dead Space 1 همون DOOM III هست اما با زاویه دوربین سوم‌شخص)؛ در مورد Id Software که چرا نرفت سریعاً بعد یک یا دو سال یک DOOM دیگه بسازه؛ چون از همان سال 2004 در توسعه Quake 4 و DLC داستانی DOOM III نظارت و مشارکت داشت؛ از سال 2005 کار روی موتور Id Tech 5 رو آغاز کرد؛ در سال 2007 از این موتور به طور رسمی رونمایی کرد؛ بعد چسبید به خلق یک IP جدید (همون RAGE)؛ سر RAGE در یافتن ناشر به مشکل خوردن (قرار بود EA ناشر باشه)؛ اما بعد Activision استودیو رو به Bethesda فروخت.

پ.ن 1: من DOOM 2016 بازی رو کردم؛ اما به‌اندازه DOOM III برام لذت‌بخش نبود. 🦢 :D

پ.ن 2: با اینکه DOOM III فروش خوبی داشت؛ اما جان کارمک واقعاً پیش‌بینی نکرده بود که در سال 2004، از در و دیوار بازی‌های FPS خفن در بازار ریخته می‌شوند (Halo 2، Far Cry، Half-Life 2، MOH: Pacific Assualt)؛ به همین دلیلِ که همه از Half-Life 2 بیشتر از DOOM III صحبت می‌کنند.

پ.ن 3: بااین‌حال، DOOM III هنوز طرفدار داره و مادسازها، آپدیت‌ها و مادهای جدیدی براش منتشر می‌کنند (نمونه‌اش RealDOOM III Version 4.0)
این میشه کردیت بیش از حد دادن به دووم۳. ددسپیس که خود سازنده گفته اویل ۴ منبع الهام اصلیشون بوده و اصلا ربطی به دووم نداره. باز پری هم ربط خاصی به دووم ۳ نداره. اوورالی بازی خوبی بود دووم ۳ ولی اصلا در حد این چیزایی که میگی تاثیر نداشت تو صنعت و بازیای دیگه.
 
نمیخوام فاز متفاوت بودن بردارم
ولی فقط منم که دووم رو درک نمیکنم؟
فقط تیر اندازی خالص... هر بار سعی میکنم باش ارتباط بگیرم زود خسته میشم
ببین علت محبوبیت دووم درواقع بخاطر اون حسیه که تیراندازیش میده؛ تو اکثر بازی های دیگه تو کاور میگیری، تیر میزنی و طرف میمیره....خیلی هم عالی :D ولی تو دووم با یه موسیقی پس زمینه متال با کامبت های خشن و سریع به معنای واقعی کلمه شیاطین به شکل های مختلف جرواجر می کنی :D و اون بازخورد بصری و صوتی قوی که اینکار داره دوپامین ترشح می کنه و یه فانتزی قدرت لذت بخشی اجرا میشه. در یک جمله هیجان، خشم و استرست رو خیلی ایمن می تونی تخلیه کنی تو این گیم :D تازه بازی با حفظ این موارد تو بقیه المان های استاندارد گیم هم کیفیت بالایی داره
 
دووم ۳ ریمیک کنن من چیزی نمی خواهم
ریمیک دووم ۳ حقیقتا اگر خوب ساخته بشه خیلی خیلی میتونه خفن باشه، راحت dead space رو توی مقوله وحشت پشت سر میزاره. منتها تاکید میکنم اگر واقعا خوب ساخته بشه.
 
ریمیک دووم ۳ حقیقتا اگر خوب ساخته بشه خیلی خیلی میتونه خفن باشه، راحت dead space رو توی مقوله وحشت پشت سر میزاره. منتها تاکید میکنم اگر واقعا خوب ساخته بشه.
اصله جنسه

بهترین تجربه وحشت بقا فضایی‌ .

حیف که فکر نکنم ساخته بشه .

اصل Doom ، شماره سوم هست با اتمسفر تاریک و ترسناک
 
  • Like
Reactions: uriel
راهِ DOOM III به‌وضوح در Quake 4 و Prey و Area 51 دیده می‌شه؛ حتی می‌تونم فضای شوتر ترسناک کلاسترفوبیایی FEAR نیز از DOOM III الهام گرفته شده؛ تو پیش از این بازی، یک اثر Groundbreaking در سبک Cosmic Horror نمی‌بینی. (قبلاً هم گفته بودم که Dead Space 1 همون DOOM III هست اما با زاویه دوربین سوم‌شخص)؛ در مورد Id Software که چرا نرفت سریعاً بعد یک یا دو سال یک DOOM دیگه بسازه؛ چون از همان سال 2004 در توسعه Quake 4 و DLC داستانی DOOM III نظارت و مشارکت داشت؛ از سال 2005 کار روی موتور Id Tech 5 رو آغاز کرد؛ در سال 2007 از این موتور به طور رسمی رونمایی کرد؛ بعد چسبید به خلق یک IP جدید (همون RAGE)؛ سر RAGE در یافتن ناشر به مشکل خوردن (قرار بود EA ناشر باشه)؛ اما بعد Activision استودیو رو به Bethesda فروخت.

پ.ن 1: من DOOM 2016 بازی رو کردم؛ اما به‌اندازه DOOM III برام لذت‌بخش نبود. 🦢 :D

پ.ن 2: با اینکه DOOM III فروش خوبی داشت؛ اما جان کارمک واقعاً پیش‌بینی نکرده بود که در سال 2004، از در و دیوار بازی‌های FPS خفن در بازار ریخته می‌شوند (Halo 2، Far Cry، Half-Life 2، MOH: Pacific Assualt)؛ به همین دلیلِ که همه از Half-Life 2 بیشتر از DOOM III صحبت می‌کنند.

پ.ن 3: بااین‌حال، DOOM III هنوز طرفدار داره و مادسازها، آپدیت‌ها و مادهای جدیدی براش منتشر می‌کنند (نمونه‌اش RealDOOM III Version 4.0)
آقا در تایید کامنتت این رو اضافه کنم که تو 2004 عشق دوعالم Riddick رو جا انداختی.
بعد HL2 از خیلی بازیهای دیگه واقعا یه سروگردن بالاتر بود.

من اونسال بس که گرافیک خفنی داشت نتونستم بازی کنمش.
2005 یا 2006 که کارت جدید گرفتم تونستم اجراش کنم و واقعا عجب تجربه ای بود تو اون سال.
سیستم جدید بسته بودم و رفتم گیم نت معروف شهرمون که همیشه به روز بود، یه زنبیل بازی خریدم:D
یکسری از بازیها رو مثل همین Riddick چون برای یکی دو سال پیش بود گفت ندارم و باید برات رایت کنم ، خلاصه یه چندساعتی اونجا نشستم تا همه بازیهایی که لیست کرده بودم رو آماده کرد و تحویلم داد.

صحبت از Halo 2 شد ، اتفاقا یه مدت بعد از بستن PC جدید پورت ویندوز ویستای Halo 2 هم اومده بود و من مثل Combat Evolved اصلا باهاش حال نکردم.
درک نمیکردم چرا این بازی اینقدر طرفدار داره ، خیلی جون و خام بودم:D
 
چندتا نمایش از بازی دیدم دوپامین خالصه از همه مهمتر شیلد و دفلکت اضافه شده که خیلی میتونه مکانیزم بازی رو جذاب کنه.این رو از همون اول باید رو هارد مود شروع کرد که اون هیجان به اوجش برسه.صبر کردن تا دوهفته دیگه یکم سخت شده.
 
پ.ن 2: با اینکه DOOM III فروش خوبی داشت؛ اما جان کارمک واقعاً پیش‌بینی نکرده بود که در سال 2004، از در و دیوار بازی‌های FPS خفن در بازار ریخته می‌شوند (Halo 2، Far Cry، Half-Life 2، MOH: Pacific Assualt)؛ به همین دلیلِ که همه از Half-Life 2 بیشتر از DOOM III صحبت می‌کنند.
چه ربطی داره واقعا؟ :D
یعنی اگر کارمک پیش بینی می کرد که halflife 2 سال 2004 میاد doom3 بهتری می ساخت؟ :Dپس خودتم قبول داری در حدی نبوده که جلوی رقیب قد علم کنه.
doom3 مسیری بود که به doom نمیخورد و سازنده هاشم اونطوری که باید نتونستن پیادش کنن(این به معنی این نیس که بازی خوبی نبود خیلی هم خوب بود ولی با تاپ شدن فاصله داشت)

این تاثیراتی هم که شما گفتی بازم ربط خاصی نداره - علاوه بر اینکه خود سازنده های مثلا دد اسپیس میگن ما از re4 الهام گرفتیم هر بازی که شلیک و سفینه و تاریکی داره که نمیشه ربطش داد به تاثیر از doom3:D

.​
 
چه ربطی داره واقعا؟ :D
یعنی اگر کارمک پیش بینی می کرد که halflife 2 سال 2004 میاد doom3 بهتری می ساخت؟ :Dپس خودتم قبول داری در حدی نبوده که جلوی رقیب قد علم کنه.
doom3 مسیری بود که به doom نمیخورد و سازنده هاشم اونطوری که باید نتونستن پیادش کنن(این به معنی این نیس که بازی خوبی نبود خیلی هم خوب بود ولی با تاپ شدن فاصله داشت)

این تاثیراتی هم که شما گفتی بازم ربط خاصی نداره - علاوه بر اینکه خود سازنده های مثلا دد اسپیس میگن ما از re4 الهام گرفتیم هر بازی که شلیک و سفینه و تاریکی داره که نمیشه ربطش داد به تاثیر از doom3:D

.​
حرفهات کاملا درسته.
انصافا doom3 اون زمانی که اومد نهایت ظرفیت id تو اون زمان بود.

ولی در مورد ایده گرفتن بازیها از هم اصولا بازیهای جدیدتر که میان خواه ناخواه تاثیر بازیهای قبلی رو درشون میبینیم.
حالا چه سازنده اشاره بکنه و یا نه.
مطمئنا دداسپیس تحت تاثیر کامل RE4 و موفقیت فوق العاده ای که داشت ایده اش رو شکل دادن و ساخته شد ولی نمیشه تاثیر بازیهایی مثل Doom3 رو درش واقعا ندید.
بقولی دداسپیس حاصل تمرینات گروهی و شبانه Even Horizon/Doom3/RE4/System Shock/Alien با هم بوده:D

ولی آره حتما خود Doom 3 و حتما Dead spce خودشون تحت تاثیر System Shock ساخته شدن.
مطمئنا خود Doom3 بدون وجود سیستم شاک نمیتونست ساخته بشه.
 
حرفهات کاملا درسته.
انصافا doom3 اون زمانی که اومد نهایت ظرفیت id تو اون زمان بود.

ولی در مورد ایده گرفتن بازیها از هم اصولا بازیهای جدیدتر که میان خواه ناخواه تاثیر بازیهای قبلی رو درشون میبینیم.
حالا چه سازنده اشاره بکنه و یا نه.
مطمئنا دداسپیس تحت تاثیر کامل RE4 و موفقیت فوق العاده ای که داشت ایده اش رو شکل دادن و ساخته شد ولی نمیشه تاثیر بازیهایی مثل Doom3 رو درش واقعا ندید.
بقولی دداسپیس حاصل تمرینات گروهی و شبانه Even Horizon/Doom3/RE4/System Shock/Alien با هم بوده:D

ولی آره حتما خود Doom 3 و حتما Dead spce خودشون تحت تاثیر System Shock ساخته شدن.
مطمئنا خود Doom3 بدون وجود سیستم شاک نمیتونست ساخته بشه.
در این حد اثرگذاری که طبیعیه بازیهای بزرگ از خودشون به جا بذارن تو صنعت. ولی خیلی فرق داره با الگو شدن برای بازیهای دیگه و اعتبار آوردن براش.
اگر این حجم از تاثیری که doom3 رو صنعت گذاشته رو اسمشو بذاریم الگو شدن، پس بازی مثه dark souls یا همین HL2 میشن بت :D

.
 
آقا Doom 3 درسته که انتقاداتی بهش وارده(اونم به خاطر کمی تغییر سطح اکشنش که البته همونم الان از ۹۰ درصد شوترهای ساخته شده شوتر تره) ولی اینو یادمون باشه که این بازی با یک تیم بسیار کوچک( حدودا ۲۵ نفر) ساخته شده. واقعا هم بی تاثیر نبوده روی عناوین بعد از خودش، یه جورایی رفرنس محسوب میشه برای cosmic horror. در واقع تا همین امروزم خیلیا اومدن و خواستن چیزی نزدیکش بسازن ولی نتونستن و نشده. این بیشتر و بیشتر نشون میده که اون تیم کوچک چی خلق کرده. نمونه اخیرش بازی quantum error بود که رسما گفتن اثر ما برگرفته از doom 3 و dead space هست. بازی soma یکی دیگه از اون عناوین بود که سازنده رسما گفت ما doom 3 رو بعنوان رفرنس مورد بررسی قرار دادیم.
عناوین بعد از اون هم چه به لحاظ لایسنس انجین و چه اتمسفر و محتوا واقعا تاثیر گرفتن ازش، اینکه هرکسی dead space رو اون سال ها میدید میگفت دووم ۳ سوم شخص هست نشون میده که بازی حقیقتا یه جورایی مولف حساب میشه توی این ژانر و ساب ژانر.
واقعیتش هم بخوایم در نظر بگیریم بازی به لحاظ المان های شوتر هنوزم عالیه، داستانسراییش هنوزم فوق العادس چرا که هم در قالب کاتسین ها و هم در قالب داستانسرایی محیطی روایت میشد. هنوزم intro بازی از نظرم جزو خارق العاده ترین اینتروهای ژانر وحشت به حساب میاد مخصوصا مرحله ۲.
در کل در مقایسه با نسخه های جدید شاید کم اقبال تر باشه به لحاظ جذب مخاطب ولی خودش از نظر من جزو شاهکارهای این ژانر و ژانر وحشت محسوب میشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or