امتیازات عنوان Doom: The Dark Ages

پیش‌بینی شما از میانگین امتیازات؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    216
  • نظرسنجی بسته شده است .

last of amir

کاربر سایت
Release Date: May 13, 2025

Developer: ID Software
Publisher: Bethesda Softworks
Platforms: PlayStation 5, Xbox Series X and S, PC
Genre: first-person shooter

thumb-1920-1365615.jpeg
https___forum.bazicenter.com_attachments_1000024908-jpg.379278_.jpeg
GameSpot 8
IGN 9
GameSpew 10
Player2 10
Screen Rant 10
IGN Portugal 9
Juexvideo.com 8.5
TheSixthAxis 8
PC Gamer 8
Guardian 8
IGN France 8
IGN Italia 8
Multiplayer.it 8
Push Square 8
VGC 8
DualShockers 8
VG247 8
TheGamer 7
PlayStation LifeStyle 9​

 

Attachments

  • Untitled.png
    Untitled.png
    18.8 KB · مشاهده: 982
آخرین ویرایش:
واقعیت اینه که doom هیچوقت نمیتونه half life بشه و half life هم هیچوقت نمیتونه doom بشه. اصلا دو تا ماهیت مجزا دارن. هاف لایف خیلی بیشتر ایمرسیو و واقع گرا هست و داستانسرایی براش توی اولویت هست و گیم پلی بر مبنای تعامل و پازل بنا شده ولی دووم یه بازی اکشن اورینت هست و درگیری های نفسگیر و شدید سنگ بنای اونو تشکیل میده. هردو توی دوتا مسیر متفاوت بهترینن. انقلاب فیزیک و تعامل و پازل ها و هوش مصنوعی و داستانسرایی همیشه با هاف لایف بوده و خلاقیت در شوتر و نبردهای خونین و پلتفرمینگ و گرافیک و صدا و... هم با دووم بوده. اصلا هیچوقت نمیتونم یکیشونو برتر ببینم. ودوتاشون نظیر ندارن. من جایگاه نخست رو مشترکا میدم به جفتشون چون حقیقتا خدمتی که این دو اثر به این ژانر کردن تقریبا بی مثال هست. البته شخصا quake هم در حد همین دو عنوان میبینم😁
 
آخرین ویرایش:
منم هستم :D من ۲۰۱۶ رو خیلی دوس داشتم. دو بار تمومش کردم ولی ایترنال رو نصفه ول کردم. نمیدونم جریان چی بود. البته من دیگه مثل قبل اعصاب و حوصله‌ی این مدل شوتر رو ندارم مگر اینکه جمع و جور باشه. ولی حس میکنم ایترنال زیادی واسه من شلوغ پلوغ و سریع بود. فکرم نمیکنم نسخه‌ی جدید تغییراتی زیادی بکنه که امثال من خوششون بیاد چون ایترنال خیلی محبوب بود. شایدم یکم سرعتش کمتر بشه. ولی خب تم گوتیکش رو خیلی دوس دارم.
آقا این نسخه واسه شماس😁. بازی کاملا قابلیت کاستومایز داره به لحاظ میزان کندی و سرعت. قشنگ میتونی بازیرو یه ران اند گان سنگین کنی و سرعتش رو بیاری پایین. بازی به لطف تم لاوکرفتیش خیلی دارک تر و خفن تر و ترسناک تر هم شده تا حدی و کلا این نسخه به همین دلیل برای خود منم از نسخه های قبلی احتمالا محبوبتر هم خواهد شد
 
نمیخوام فاز متفاوت بودن بردارم
ولی فقط منم که دووم رو درک نمیکنم؟
فقط تیر اندازی خالص... هر بار سعی میکنم باش ارتباط بگیرم زود خسته میشم
این رو ببین اگه کار رو در نیاورد دیگه برات متاسفم.



برای اترناله ولی حق مطلب رو ادا میکنه.
 
واقعیت اینه که doom هیچوقت نمیتونه half life بشه و half life هم هیچوقت نمیتونه doom بشه. اصلا دو تا ماهیت مجزا دارن. هاف لایف خیلی بیشتر ایمرسیو و واقع گرا هست و داستانسرایی براش توی اولویت هست و گیم پلی بر مبنای تعامل و پازل بنا شده ولی دووم یه بازی اکشن اورینت هست و درگیری های نفسگیر و شدید سنگ بنای اونو تشکیل میده. هردو توی دوتا مسیر متفاوت بهترینن. انقلاب فیزیک و تعامل و پازل ها و هوش مصنوعی و داستانسرایی همیشه با هاف لایف بوده و خلاقیت در شوتر و نبردهای خونین و پلتفرمینگ و گرافیک و صدا و... هم با دووم بوده. اصلا هیچوقت نمیتونم یکیشونو برتر ببینم. ودوتاشون نظیر ندارن. من جایگاه نخست رو مشترکا میدم به جفتشون چون حقیقتا خدمتی که این دو اثر به این ژانر کردن تقریبا بی مثال هست. البته شخصا quake هم در حد همین دو عنوان میبینم😁
دقیقا دوم و هاف لایف جز بیس اکشن اول شخص بودن شباهت دیگه ای با هم ندارن.هاف لایف بیشتر باید به خاطر اولویت در داستان سرایی با بایوشوک مقایسه بشه هر چند گیم پلی انقلابی زمان خودش داشت ولی دوم تمرکز ش به شوتر سریع و خونین هست که توی نسخه های جدید پلتفرمینگ هم نسبت به قدیمی ها بیشتر شده.من خودم هیچ وقت نتونستم با لول دیزاین هاف لایف کنار بیام همیشه بعد نیم ساعت بازی کردن سرگیجه و حلت تهوع میگیرفتم درحالیکه این مشکل با دوم حتی نسخه کلاسیک نداشتم برای خودم همیشه عجیب بود البته از محیط و جو و موسیقی بازی دوم مخصوصا نسخه های کلاسیک لذت می بردم ولی هاف لایف نه با اینکه در شاهکار و انقلابی بودنش شکی ندارم.quake هم زیاد با طرحی سلاح ها حال نمیکردم ولی با دوم با همه نسخه ها حتی 3 که متفاوت بود رو دوست داشتم برای این نسخه هم امیدوارم متا بالای 90 بگیره.خود اترنال هم حقش بالای 90 بود
 
آخرین ویرایش:
نمیخوام فاز متفاوت بودن بردارم
ولی فقط منم که دووم رو درک نمیکنم؟
فقط تیر اندازی خالص... هر بار سعی میکنم باش ارتباط بگیرم زود خسته میشم
مقوله بازی اصولا سلیقه محوره زیاد درگیر این چیزها نباش .
 
دقیقا دوم و هاف لایف جز بیس اکشن اول شخص بودن شباهت دیگه ای با هم ندارن.هاف لایف بیشتر باید به خاطر اولویت در داستان سرایی با بایوشوک مقایسه بشه هر چند گیم پلی انقلابی زمان خودش داشت ولی دوم تمرکز ش به شوتر سریع و خونین هست که توی نسخه های جدید پلتفرمینگ هم نسبت به قدیمی ها بیشتر شده.من خودم هیچ وقت نتونستم با لول دیزاین هاف لایف کنار بیام همیشه بعد نیم ساعت بازی کردن سرگیجه و حلت تهوع میگیرفتم درحالیکه این مشکل با دوم حتی نسخه کلاسیک نداشتم برای خودم همیشه عجیب بود البته از محیط و جو و موسیقی بازی دوم مخصوصا نسخه های کلاسیک لذت می بردم ولی هاف لایف نه با اینکه در شاهکار و انقلابی بودنش شکی ندارم.quake هم زیاد با طرحی سلاح ها حال نمیکردم ولی با دوم با همه نسخه ها حتی 3 که متفاوت بود رو دوست داشتم برای این نسخه هم امیدوارم متا بالای 90 بگیره.خود اترنال هم حقش بالای 90 بود​
خب اینجوری حساب کنیم تقریبا نود درصد بازیها رو نمیشه با هم مقایسه کرد. برای مثال دو تا بازی rpg شاید فقط تو بیس rpg بودن با هم یکسان باشن ولی تو بقیه زمینه ها فرق کنن و همینطور بقیه بازی ها تو بقیه سبک ها.

بنظر من بهترین معیار برای برتری یه بازی تاثیرگذاری و موندگاری اون بازی در طول زمانه، نه امتیازی که میگیره و نه فروشی که میکنه. HL2 هنوز هم بعد 20 سال یه متر و معیار برای این سبکه و هنوز هم قابل بازیه و خیلی المان هاشم هنوزم نو هست - ولی آیا Doom 3 اینطوریه؟ بنظر من Doom3 حدود5...6 سال بعد عرضه کارش تموم بود هم از لحاظ اثر گذاری و هم المان های سبک سازش. ولی قضیه Doom1 و Doom2 فرق میکنه و تا حد خیلی زیادی وضعیت بهتری داشتن و دارن.
خود id هم اینو فهمید که رفت سراغ ریشه های Doom و شماره بعدی رو با الهام از نسخه 1 و 2 ساخت نه 3.

این مساله برای خیلی بازیهای دیگه هم هست. دارک سولز1 - بایوشاک 1- دراگون ایج 1 و کلی مثال دیگه هست که شاید بازیهای بعدیشون امتیاز و فروش و سر و صدای بیشتری به پا کردن ولی بعد چند سال بازم بهترین نسخه با تاثیرگذاری و موندگاریه بیشتر خودشو نشون داد.

.​
 
جزو اقلیت 10 درصد هستی.:D دووم 3 انقدر بد بود که سری برای بیش از یک دهه بُرد تو کُما. اگه دووم 3 خوب بود که راهشو ادامه میدادن.

راهِ DOOM III به‌وضوح در Quake 4 و Prey و Area 51 دیده می‌شه؛ حتی می‌تونم فضای شوتر ترسناک کلاسترفوبیایی FEAR نیز از DOOM III الهام گرفته شده؛ تو پیش از این بازی، یک اثر Groundbreaking در سبک Cosmic Horror نمی‌بینی. (قبلاً هم گفته بودم که Dead Space 1 همون DOOM III هست اما با زاویه دوربین سوم‌شخص)؛ در مورد Id Software که چرا نرفت سریعاً بعد یک یا دو سال یک DOOM دیگه بسازه؛ چون از همان سال 2004 در توسعه Quake 4 و DLC داستانی DOOM III نظارت و مشارکت داشت؛ از سال 2005 کار روی موتور Id Tech 5 رو آغاز کرد؛ در سال 2007 از این موتور به طور رسمی رونمایی کرد؛ بعد چسبید به خلق یک IP جدید (همون RAGE)؛ سر RAGE در یافتن ناشر به مشکل خوردن (قرار بود EA ناشر باشه)؛ اما بعد Activision استودیو رو به Bethesda فروخت.

پ.ن 1: من DOOM 2016 بازی رو کردم؛ اما به‌اندازه DOOM III برام لذت‌بخش نبود. 🦢 :D

پ.ن 2: با اینکه DOOM III فروش خوبی داشت؛ اما جان کارمک واقعاً پیش‌بینی نکرده بود که در سال 2004، از در و دیوار بازی‌های FPS خفن در بازار ریخته می‌شوند (Halo 2، Far Cry، Half-Life 2، MOH: Pacific Assualt)؛ به همین دلیلِ که همه از Half-Life 2 بیشتر از DOOM III صحبت می‌کنند.

پ.ن 3: بااین‌حال، DOOM III هنوز طرفدار داره و مادسازها، آپدیت‌ها و مادهای جدیدی براش منتشر می‌کنند (نمونه‌اش RealDOOM III Version 4.0)
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or