آخرین ویرایش:
It is a well-thought-out combination of the characteristic elements of the two leading installments of the series, to which a fair portion of original ideas has been added. The whole thing was spiced up with a phenomenal and unique artistic style, creating one of the best representatives of boththe series and the entire survival horror genre.
بعد جالبه همین طرف به ریمیک درخشان نسخه سوم هشت داده. قشنگ فنبوی و غیرحرفهای بودن از متن هر دو نقدش میباره. با ثبت شدن همچین سایتایی توی متا، واقعا ژورنالیسم حرفهای توی دنیای گیم معنا نداره انگار"exhausted and disappointed at where the series had ended up"
خیلی غلط اضافی کرده طرف منتقد باید بی طرف نقد کنه، این فن بوی بازی ها چیه دیگه!!
"I sat back, exhausted..." این طوری که معیار منتقدین داره جلو میره تا چند وقت دیگه میبینم طرف برمیگرده میگه "امروز با دوست دخترم دعوام شد برای همین 4 میدم به گیم" ! بی شوخی
متاکریتیک اگه یه مقدار سیاست به خرج بده، باید امثال این ها رو کلا از رده خارج کنه تا حساب کار دست بقیه هم بیاد، فکر نکنن چون اختیار نقد اثر بهشون داده شده پس دیگه هر کاری دلشون بخواد مجازن انجام بدن. ببینیم میتونن این صنعت رو هم به چوخ بدن یا نه
پ.ن: متای 84 هم محشره. یه مقدار هایپ بیخود انجام شد از همون ابتدا که اونم ذره ای اهمیت نداره. مبارک طرفدارا
بنظر من دلیل ترس تو سری کلاسیک عدم آگاهی پلیر از اتفاقات پیش روش بود. مثلا یه اطاقی که درش قفل بود رو بلاخره باز میکردیم ولی دقیقا نمی دونستیم توش قراره چی بشه. با زامبی برخورد می کنیم؟ یه اطاق پر از مهماته؟ یه نردبون توشه که ازش بالا بریم قراره باس فایت داشته باشیم؟ آیا هلث و مهمات کافی برای مواجهه با چیزی که تو اون اطاق قراره ببینیم همراهمون هست؟ یه مشت مجهولات که باعث می شدن همیشه حواسمون جمع باشه.کلا رزیدنت اویل عنوان به شدت ترسناک و با تمرکز بر روی ترسناک بودن نیست...همیشه یه بالانسی از اکشن ، ترسه هیجانی و ماجراجویی بوده...ترسی هم ک تو نسخه های کلاسیک بود بیشتر به علت محدودیت های کنترل بوده(البته این نظر منه) و یه دلیل دیگش هم کمبود منابع و سخت گیری بازی در این مورد...
محدودیت کنترل و مبارزات بدقلق اگه تو یه بازی امروزی باشن ایراده بزرگ تری نسبت به ترسناک نبودنه...اویل از بعد ۴ همین ک یه هیجان و استرسی رو منتقل بکنه و اتمسفر خوفی داشته باشه کافیه به نظرم که به نظر این نسخه هم داره همشو...
خوب در مورد مقوله ترس...به نظر من در دنیای گیم دو مدل ترس رو میتونیم به پلیر منتقل کنیم :بنظر من دلیل ترس تو سری کلاسیک عدم آگاهی پلیر از اتفاقات پیش روش بود. مثلا یه اطاقی که درش قفل بود رو بلاخره باز میکردیم ولی دقیقا نمی دونستیم توش قراره چی بشه. با زامبی برخورد می کنیم؟ یه اطاق پر از مهماته؟ یه نردبون توشه که ازش بالا بریم قراره باس فایت داشته باشیم؟ آیا هلث و مهمات کافی برای مواجهه با چیزی که تو اون اطاق قراره ببینیم همراهمون هست؟ یه مشت مجهولات که باعث می شدن همیشه حواسمون جمع باشه.
این نکته تو اویل های 4 به بعد کامل از بین رفت و جاش رو به جامپ اسکیر و امثالهم داد
موافقمخوب در مورد مقوله ترس...به نظر من در دنیای گیم دو مدل ترس رو میتونیم به پلیر منتقل کنیم :
۱- ترسی که ریشه اون ناشناخته هاس
۲- ترسی که ریشه در ناتوانی داره
رزیدنت اویل های کلاسیک روی هر دو مانور میدادن...اما اساس ترسی که ما از ناشناخته های اویل داشتیم به خاطر ناتوانیمون بود...نمیتونستیم ایتم های زیادی حمل کنیم و خیلی اوقات نمیدونستیم چه آیتمی به کارمون میومد...راستش اگه یه اینونتوری بزرگ و کامل مث اویل ۴ داشتیم هیچوقت از اتفاق پشت در نمیترسیدیم چون اویل ذاتا در حد امثال سایلنت هیل و... با روح و روان ادم بازی نمیکنه... درر کنار اینها کنترل سخت بازی که قبلا بهش کردم هم وجود داره
از اویل ۴ به بعد خوب این فاکتور ناتوانی شخصیت کنار رفت و این شد که دیگه فرق خاصی نداشت ما با ال جیانته روبرو بشیم یا چهارتا دشمن معمولی ... ما توان از بین بردن هرچیزی رو داریم با این که طراحی یه سری قسمتا هیچ دست کمی از بازیای کلاسیک نداشت پس دلیلی نداره ترس داشته باشیم از چیزی
اویل هفت دوباره کلی از محدودیت ها رو برگردوند...به خاطر همین تو نیمه ابتداییش بشدت حس و حال اویلای قدیمی رو میداد...دید اول شخص ک محدودیت های خاص خودشو داره و اسلحه و گلوله های اندک و...این اویل هشتم که به اویل چهار رفته انگار...
من به شخصه هر دو مدل رو دوس دارم و هر کدوم جذابیت های خاص خودشونو دارن ولی امیدوارم اصول طراحی مراحل مث اویل های کلاسیک باشه نه نمونه ۴ به بعد...یعنی محیط بزرگی که کم کم بشه توش پیشروی کرد و نیاز به بک ترکینگ باشه و...نه مثل اویل ۴ که حتی پیدا کردن لوح هام توش خطی بود به نظرم ما بیشتر ترس اویل به خاطر گیم پلی نابش رفتیم سمتش چون اگه میخواستیم بترسیم اپشن های بهتری هم بود اگه لول دیزاین خوب باشه همین که یه اتمسفر خوب داره کافیه و نیاز به دوز بالای ترس نیست...
کلا کپکام عشق ـه این نیودیتی بازی هارو داره . تو نسخه اویل 2 ریمیک یک ترس و وحشتی حداقل تو چهره کاراکتر مرد هست تو چهره کاراکتر زن هیچی به هیچی کلی هم خوشگل کننده زده و کیف میکنهاز همون زمان معرفی لیدی دیمیتریس و نوچههاش مشخص بود کپکام جنبهی شهوتناک قضیه رو به وحشتناکش چربونده.