امتیازات بازی Death Stranding 2: On the Beach

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

پیش‌بینی شما به متا‌ی بازی


  • مجموع رای دهنده‌ها
    187
  • نظرسنجی بسته شده است .

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000023202.jpg ═══════════════════════
Death Stranding 2: On the Beach
═══════════════════════
🎮 سازنده: Kojima Productions ║
🏢 ناشر: Sony Interactive Entertainment
🧭 ژانر: اکشن / ماجراجویی ║
📅 تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۴║
⏱️ دسترسی زودهنگام: ۳ تیر ۱۴۰۴
امبارگو: ۲ تیر ۱۴۰۴
🕹️ پلتفرم: فقط PlayStation 5 ║
═══════════════════════​
 
عزیز شما نقد DS2 از اج رو خوندی؟ :D لااقل اون رو بخون بعد بیا به قسمت هاییش که فکر میکنی همخونی نداره با واقعیت بازی ایراد بگیر. یه سری موارد نسبت میدی بدون اینکه دلیلی بیاری براش. فقط به نمره ها اشاره میکنی و چیزی از ایراد یا نقاط قوتی که تو نقدهای Edge اشاره شده نمیگی.
فعلا که DS2 رو‌ تموم نکردم ولی علی الحساب از اون مهمتر تا اونموقع برم نقد پرسونا۵ و مس افکت۱ و GoW 2018 و... بخونم به راه راست هدایت شم، و اندکی بعدش متنبه، که اینهمه این عناوین با ارزش ۷ و ۸ رو ازشون خوشم اومده و بازی کردم

پ.ن: فکر میکردم فقط تو ردیت و فرومهای خارجی ازش اینطور طرفداری شه انگار اشتباه میکردم:دی

پ.ن۲: طرف خلاف جریان آب نمره پایینتر نسبت به بقیه میده، نقد رو اصلا چیکار دارید؟ بازیو حلوا حلوا کنه اصلا تو نقد، آخرش تنگش یه ۷ یا ۸ میذاره یا هر چی خلاف نظر اکثریت جاهای درست و‌ حسابی این مهمه.

پ.ن۳: نقداشم صد سال سیاه نمیخونم و فوقش چکیده ش رو چند ثانیه، گور پدرش با این نمراتش.
 
فعلا که DS2 رو‌ تموم نکردم ولی علی الحساب از اون مهمتر تا اونموقع برم نقد پرسونا۵ و مس افکت۱ و GoW 2018 و... بخونم به راه راست هدایت شم، و اندکی بعدش متنبه، که اینهمه این عناوین با ارزش ۷ و ۸ رو ازشون خوشم اومده و بازی کردم

پ.ن: فکر میکردم فقط تو ردیت و فرومهای خارجی ازش اینطور طرفداری شه انگار اشتباه میکردم:دی

پ.ن۲: طرف خلاف جریان آب نمره پایینتر نسبت به بقیه میده، نقد رو اصلا چیکار دارید؟ بازیو حلوا حلوا کنه اصلا تو نقد، آخرش تنگش یه ۷ یا ۸ میذاره یا هر چی خلاف نظر اکثریت جاهای درست و‌ حسابی این مهمه.

پ.ن۳: نقداشم صد سال سیاه نمیخونم و فوقش چکیده ش رو چند ثانیه، گور پدرش با این نمراتش.
اقا تو چرا همه چیزت باهم تناقض داره :D
تو پیامم من دفاع کردم از Edge؟ دارم میگم این همه به خاطر چندتا عدد عصبی هستی حداقل‌ یکم کنجکاوی نشون بده برو بخونش و با دلایل محکمتری بهشون انتقاد کن تا به نظرت ارزش بیشتری بدی.
 
من يه لحظه فك كردم امتيازاى بازى از ٩٠ روز عرضه شده ٦٠-٧٠ با حرفاى دو صفحه اخير.
هنوز ٨٩ مونده كه الان چى ميگيد دقيقا؟ :D

اج نمره دادنش عجيبه و كاريشم نميشه كرد.
يجورايي مدل نمره دادنش مثل نمره هاييه كه منتقداى سينمايي ميدن.
زياد كاريم به گيم پلى نداره.
عنوان بايد يا مال نينتندو باشه (!) يا اينكه اصطلاحا niche باشه تا نمره كامل بگيره.
 
این مجله اگر قدیمی ترین و محبوبترین وهزارتا ترین دیگه هم باشه از نظر من چندان عمیق بازی هارو کنکاش نمیکنه. در واقع نگاهش به گیم ابدا از دریچه هنر و مفهوم در این مدیوم نیست و تمام اجزا رو ملاک عمل برای نقدش قرار نمیده حقیقتا. در عوض شاید بشه گفت سرگرم کنندگی و میزان هیجان رو در اولویت خودش میزاره که اونم خیلی خیلی سابجکتیو هست و در اکثر موارد متوجه نگاه کلی این مجله به عناوین گیم پلی محور هم نشدم من حداقال. تنها به چندتا بازی قوی واقعا درست نمره داده مثل half life 2 و resident evil 4 و چند مورد دیگه. نمیتونسته بهشون دیگه کم هم بده چون عملا زیر سوال میرفته.
به هر حال این هم نوعی نگاهه و میتونه نگاه خاص و حتی عجیبی به ویدئوگیم باشه و نمیشه حذفش کرد. منتها این مقدار ارزندگی ای که به این نشریه و بار نمره ش دادن اشتباهه از نظر من. نشریه جهت داری نیست واقعا، و احساس نمیکنم که نمرات پایینش به بازی ها برای ترول کردن اون ها باشه برعکس بعضی منتقدا و سایت ها. ولی خب از نظر شخص من خیلی نقداش جامع و از زاویه نگاه حرفه ای و مدرن به این حوضه نیست.
 
اصولا وقتی یه بازی با یدونه 7 میاد زیر 90 یعنی اینکه دیگران هم خیلی هواش رو نداشتن و بیشتر میخوره که تو بازه 80 باشه تا 90.

وگرنه نه Edge اینجا طرفدار داره و نه سایت دیگه ای.
مسئله اینه که این سایتها/مجله ها منتقدهای متفاوتی دارن و هر سری نقد به یکی از اونها میرسه.
صرفا عددی که به عنوان نمره به یه بازی میدن برآیند نظر همه منتقدهای اون رسانه نیست.

همین Edge به Elden Ring نایترینی که همه 7 یا 8 براش ردیف کردن و متاش زیر 80 شده اومده 9 داده!
که احتمالا اگه دوباره نقدش کنن و بره زیر دست منتقد دیگه ای به زور بهش 7 هم نده.

مطلب اینه که خود بازی در نظر منتقدها اونقدری خوب کار نکرده که بخواد تو بازه 90 به بالا بمونه.
اینطور میشه که متاش لب مرز حرکت میکنه و با یه نمره متوسط رو به خوب میاد 89 میشه.

اما دلیلی نداره که برای دوستداران بازی و کوجیما از ارزشش کم بشه!
پیشرفت بازی نسبت به نسخه قبل کاملا مشخصه ، این تو فروش بازی هم خودش رو نشون داده.
طرفدارها هم که همه راضی هستن.

به نظرم دلیلی نداره که بخوایم برای کوجیما و DS2 غصه بخوریم که چرا اومد زیر 90.
 
همین Edge به Elden Ring نایترینی که همه 7 یا 8 براش ردیف کردن و متاش زیر 80 شده اومده 9 داده!
که احتمالا اگه دوباره نقدش کنن و بره زیر دست منتقد دیگه ای به زور بهش 7 هم نده.
البته خود Edge خیلی اصرار داره که بگه نقدی که منتشر میشه نظر کل مجلست و برای همین معمولا اسم منتقد رو نمیزنن زمان نقد. بنابراین خود edge عملا دوست نداره مخاطب هاش این فکر رو بکنن که ممکن بود منتقد اشتباه کنه. یکی از راه هایی که بشه کیفیت نقدها رو بررسی کرد اینه که به بازی های خوب که تو زمان خودشون تحویل گرفته نشدن اونقدر آیا نمره خوبی داده یا نه. مثلا edge به Demon's souls نمره ی 9 داده یا نمره ای که به نایت رین داده نشون میده مجله به بلوغ رسیده چون همین الان نظر خیلی از منتقد ها راجع به بازی عوض شده. برای نقد DS2 هم باید بخونم و خودم هم بازی رو تموم کنم تا بببینم آیا make sense میکنه یا نه.
از طرفی هم باید کیفیت نقد رو دید واقعا نمیشه از رو نمره نظر داد. من نقدهای gamespot رو خیلی قبول دارم ولی نقد این بازی رو ضعیف کار کرده بود. مثلا خیلی تلاش کرده بود که بگه friction تو گیم پلی از دست میره ولی من هنوز بعد 50 ساعت بازی ندیدم همچین چیزی رو یا خیلی مثلا سعی کرده بود ادبیات فاخر بنویسه که به نظرم کمی متظاهرانه میرسید. ازونور از نظر من IGN هم به شدت رسانه ی زباله ای هست با اینکه به بازی 9 داده چون نقد اشتباه و ضعیف خیلی دیدم ازش.
در کل با حرف شما موافقم و به نظرم به زور مونده بود رو 90 و البته خود kojima هم فکر کنم خیلی راضی باشه از نمره ها چون به نقل از خودش بازی به اون sweet spot اختلاف برانگیز بودن بین مخاطب ها رسیده و کسایی که بازی رو دوست دارن خیلی دوستش دارن و برعکس از نظرشون یه بازی معمولی و بدون فوکس هست و خوب برای بازیی که با این قصد ساخته شده به نظرم 89-90 بهترین نمره ای هست که میتونه بگیره.
 
رفقای عزیز،
اگر در زندگی شخصی طعم تنهایی و پشت سرگذاشتن سختی هایی که کسی کنارتون نبوده باشه نداشتید و سکوت جزو گزینه هاتون در خیلی مواقع نبوده و به برون گرایی علاقه دارید، این بازی برای شما نیست. یک کتابی وجود داره به اسم silence in second languags acquisition. نویسنده اش، خانم کولت گرنجر، میگه وقتی داشتم برای اولین بار درباره ی سکوت تحقیق میکردم، پیش خودم گفتم چطور میتونم درباره مفهومی صحبت کنم که عملا مخاطبم در بافت مغرب زمین باهاش بیگانه س؟ الان حکایت دث استرندینگه. نویسنده ی edge به سیستم گرایندینگ بازی نقد نوشته در حالیکه اون تیکه ی رها شده از یک محموله در جهان DS، تکه ای از امید و آرزوهای مردمی هست که خودشون توان رسیدن به هدف شون رو ندارن و شما آخرین نور امیدشون میشی. برای درک بهتر چیزی که سعی دارم برسونم به یکی از ماموریت های فرعی بازی اشاره میکنم که


یکی ازت میخواد واسش timefall shelter بسازی تا بتونه از دخمه اش بیرون بیاد و زیر نور آفتاب نقاشی کنه و از طرفی، تمام بساط نقاشیش بواسطه مشکلاتی که براش پیش اومده از دستش در رفته و چشم امیدش به ماست.



مشکل death stranding اینه که زیادی انسانی و آدمیزادیه. مدیای فعلی تاب این حجم ظرافت و داستان سرایی رو نداره. فقط دنبال جنبل جادو و تابوشکنی و علم کردن کارکترهای ت خمی تخیلی و غیرملموس و پروموت کردن ترند هاست. بزارید دث استرندینگ واسه ما بمونه. چپتر اول بازی رو ۱۴ ساعت طول دادم تا که بازی خودش واسم آلارم فرستاد بیا برو ماموریت اصلی رو پیش ببر.

و تو چه میفهمی ترکیب پیاده روی و سکوت و تنهایی یعنی چی. حالا به همین، ضریب بده که با چنین روحیاتی باید حواست به بقیه هم باشه تا از دست نرن و امیدشون نقش برآب نشه.
 
بنظرم‌ Edge جدا از بحث گیم پلی یا فاکتورهای دیگه به بحث creativity یا خلاقیت و نوآوری اهمیت زیادی میده و‌ معمولا به بازی های نمره کامل میده که توی هر نسل فقط دو تا سه بار اتفاق می‌افتند و هیچ بازی مشابه شون نیست یا بهشون نزدیک نمیشه. اما همیشه هم اینطور نبوده و این وسط استثناء و بازی هایی مثل Immortality یا bayonetta 2 و ... هم بوده که وقتی بازی های دیگه که نمره کامل بهشون داده مقایسه میکنی یجورایی عجیبه. هرچند میتونه بحث منتقد های مختلف و سلیقه های متفاوت هم باشه. اما در کل جدا از اینکه منتقد کی باشه و با بازی حال کنه یا نه، احتمالا برای سیستم نمره گذاریشون یه سری اصول و استانداردهای خاصی دارند که اگر بازی این استانداردها رو رعایت نکنه یا بهشون نزدیک نباشه خود به خود نمره پایین یا متوسط رو به پایین میگره. فکر کنم این چیزی هست که edge رو از بقیه outlet ها متمایز و یجورایی سخت گیرتر میکنه.
 
90 :Shacknews
Critic Review
Death Stranding 2 will probably be divisive to players, partially because of the length of its journey (I clocked 100+ hours at an exploratory pace), and partially because it doesn’t solve every issue that speckled the shine of the first. Travel and delivery can still feel awkward and frustrating, but you have so many options for everything that the only thing really holding you back is not exploring them. Meanwhile, Kojima’s writing is still long-winded, and sometimes inappropriately paced, but the overall message, the compelling forces that drive it, and the ultimate conclusion left me breathless by the time the credits rolled. If you care enough to start the journey, I implore you to finish it. It truly is worth the trip

90 :Retcon

From the blazingly fast load times to the impressive graphical fidelity and some late-game awesomeness that happens in real-time, Death Stranding 2 is hands down the most beautiful game I’ve played on the PS5
 
اینکه Edge نشریه معتبری هست، دلیل نمی‌شه که «هر چیزی» که توش چاپ بشه هم وحی منزل باشه و ملت جلوش تعظیم کنن و بگن چشم قربان! :دی
در تاریخ بازی‌های ویدیویی، آثار کمی وجود دارن که در حد GTA 3 تاریخ‌ساز باشن و جهت حرکت این صنعت رو عوض کنن. Edge به این بازی با میانگین ۹۷، امتیاز ۸ رو داده بود. تازه بگذریم که اول امتیاز ۶ دادن و به زور چند خط در مورد یکی از مهم‌ترین بازی‌های اون دوران نوشتن و گویا توی شماره بعدی گفتن اشتباه چاپ شده و منظورمون ۸ بوده!‌ :دی

fbb617_25sad3.jpg


یا مثلاً Dragon Age: Origins از عزیزان امتیاز ۵ رو گرفت و Dragon Age: The Veilguard امتیاز ۷. امتیاز اولین نسخه Mass Effect با اون عظمتش هم با امتیاز Mass Effect: Andromeda برابره و هر دو ۷ گرفتن. پس باید میزگرد بذاریم و تحلیل کنیم که چون Edge هرگز اشتباه نمی‌کنه، حتماً در این موارد هم حق داشته؟ :دی
یکی از معروف‌ترین موارد که البته خیلی قدیمیه هم Doom هست. اثری که تاریخ شوترهای اول شخص رو به قبل و بعد از خودش تقسیم کرد و این مجله بهش ۷ داد و منتقد گرامی به شوخی یا جدی (با توجه به اون نمره معلوم نیست) گفته بود که کاش حداقل می‌شد با جک جونورها صحبت کنیم و دوست بشیم! :دی
یا مثلاً به Max Payne امتیاز ۶ داده بودن که عدد پایینی برای اون بازی بوده. کمترین امتیازی که در زمان عرضه BioShock ثبت شد هم برای Edge بوده، یعنی ۸ که چیز بدی نیست، ولی پایین‌ترین امتیازِ اثری با میانگین ۹۶ به حساب میاد.
کلاً نمونه زیاده و موارد مختلفی بودن که Edge در تشخیص اینکه یه بازی تبدیل به اثر کلاسیکی می‌شه یا نه، اشتباه کرده. به قول کارشناس‌های والیبال، این قضیه چیزی از ارزش‌های مجله کم نمی‌کنه و باعث نمی‌شه کلاً اعتبارش رو زیر سوال ببریم، ولی این هم غلطه که میانگین نظرات ۱۰۰ و خرده‌ای منتقد رو کنار بذاریم و بگیم فقط هرچی حضرت می‌گه درسته. :دی
 
آخرین ویرایش:
نسخه های قدیمی متال گر و ام جی اس های لجندری که در زمان خودشون منهای معدود بازی (اونا هم شاهکار) مثل دابل ایجنت، رقیب به خصوصی نداشتند جای خود،

اما کوجیما با ام جی اس 5 به وضوح نشون داد میتونه یک فوق ابر سوپر گیم پلی خلق کنه، همین یعنی کفایت بسیار بالای کوجیما و مهارتش در خلق گیم پلی تو بازی های خودش و کارگردانی شده اش،

پس اینکه استرندینگ سبک خاص و ویژه خودش هست دقیقا به همین دلیل هست که سبک خاص و ویژه خودش هست! نه اینکه کوجیما نمیتونست بسازه ماستمالی کرده فولان کرده و این حرفای غیر قابل اتکا و جدی گرفتن.

سبک خاص خودش هست، تمام،

با شناخت محدودی که من دارم، گیم پلی استرندینگ خیلی هم ظرافت داره و بینظیره، موسیقی که حتما نباید شلوغ پلوغ یا چه میدونم اپلیفتینگ و اسپید باشه که خوب باشه، موسیقی میتونه بینهایت ملایم یا ساده و صرفا یک سری ریتم و ملودی خاص باشه و در عین حال شاهکار هم باشه مثل خیلی از پیانو و کلاسیک ها،

یک موقع هست که یک بازی به عنوان شوتر یا استیلت میاد و شکست میخوره چون کمکاری شده یا طراحی خوبی نداره، کلی نمونه داریم از اینا، اکثر بازی های متوسط، اما یک موقع هست که یک بازی سبک خاص خودش رو داره و انسجام خاص خودش رو، یعنی باید اون بازی رو "بفهمی" باید مدل اصلیش رو درک کنی که متوجه سبک خاصش بشی وگرنه به اشتباه صرفا چون مثل هربازی دیگری اشتراکاتی با باقی داره، مقایسه اش میکنی و ناامید میشی...

بالدرز گیت 3 اگر مستقیم با ویچر 3 مقایسه 1 به 1 بشه میشه بینهایت ایراد ازش گرفت همینطور از ویچر 3 در مقابل ایشون، اما، حقیقت این هست که اینا با وجود نقش افرینی بودن اما سابژانر متفاوتی هستند و برای همین "متفاوت" هستند... این تفاوت قوتشون هست نه ضعف... جفتشون شاهکار هستند با وجود ایرادات اندک....
 
آخرین ویرایش:
EDGE یکی از قدیمی ترین نشریه های Tier 1 که خیلی از بازیسازا و نویسنده های قدیمی بهش استناد میکنن اعتبار نداره!
ولی تحلیل و نقد عبدولعلی برای یه نشریه از یه کشور دور افتاده که کسی نمیشناسه اعتبار داره!"

BaziCenter 2025
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or