امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

  • Thread starter Thread starter Meysam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Meysam

کاربر سایت
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:


View attachment 315573
Sonic Superstars 2023
(Switch Emulator)

نکات مثبت: بازسازی موفق از گیم‌پلی عناوین سگا، طراحی جذاب مراحل، باس‌فایت‌های متنوع، بامزه و تاحدودی Cute!
نکات منفی: بالانس نبودن کنترل شخصیت‌ها، قابلیت‌های تازه بیهوده هستند؛ فاینال باس دیوانه‌کننده و بیش از حد سولزلایک؛ بخش ناکارآمد Battle Mode

Score: 8

شروع بازی: 26 مهر 1402
پایان بازی: 29 مهر 1402


پ.ن: حوصله نداشتم Secret Boss Fight پایانی رو باز کنم (اعصاب فولادین می‌خواد) :D
پ.ن: آسون‌ترین Sonic رو بهم معرفی کنید تا عُقدم خالی بشه!​
سونیک همیشه باس اخرش سخته
من sonic unleashed پیشنهاد می کنم بی نهایت باس فایت اخرش راحته طوری اخر بازی رعشه می گیرید :D :))
 
سونیک همیشه باس اخرش سخته
من sonic unleashed پیشنهاد می کنم بی نهایت باس فایت اخرش راحته طوری اخر بازی رعشه می گیرید :D :))

Sonic Generation چطوره؟

پ.ن: اکثر کاربران تو نت Unleashed رو جرخورترین نسخه Sonic اعلام می‌کنند.
 
Sonic Generation چطوره؟

پ.ن: اکثر کاربران تو نت Unleashed رو جرخورترین نسخه Sonic اعلام می‌کنند.

Unleashed باس اخرش به نسبت راحته (هر چند QTE های پدرسگی ای داره)
ولی سختی Unleashed به مرحله اخرشه که رسما پوستتو می کنه و اگه قبلش بیست سی تا جون جمع نکرده باشی رفتن توش خودکشیه :دی
 
  • Like
Reactions: Taha75
Sonic Generation چطوره؟

پ.ن: اکثر کاربران تو نت Unleashed رو جرخورترین نسخه Sonic اعلام می‌کنند.
بهترین نسخه 3 بعدی بعد از ورشکستیش همینه عالیه اون بازی
Unleashed باس اخرش به نسبت راحته (هر چند QTE های پدرسگی ای داره)
ولی سختی Unleashed به مرحله اخرشه که رسما پوستتو می کنه و اگه قبلش بیست سی تا جون جمع نکرده باشی رفتن توش خودکشیه :D
کجاش راحته از نینجا گیدن سخت تر بود چون کنترلشم افتضاح بود
 
  • Like
Reactions: Origami 2008
شروع بازی: 26 مهر 1402
پایان بازی: 29 مهر 1402
یه پیشنهاد
به نظرتون بهتر نیست زمانی (ساعت) که بازی کردید تا تموم شه رو بنویسید تا شروع و پایان؟ (مثلا 10 ساعت)
مثلا الان برای این 72 تا 96 ساعت بازی کردید؟
البته صرفا پیشنهاد بود هر جور خودتون صلاح میدونید :دی
 
یه پیشنهاد
به نظرتون بهتر نیست زمانی (ساعت) که بازی کردید تا تموم شه رو بنویسید تا شروع و پایان؟ (مثلا 10 ساعت)
مثلا الان برای این 72 تا 96 ساعت بازی کردید؟
البته صرفا پیشنهاد بود هر جور خودتون صلاح میدونید :D
اصلا به ما چه که کی تا کی بازی کردید :D
 
Quake II remake
یکی از بهترین بازسازی های چندسال اخیر. به علاوه نسخه اصلی دو تا dlc و یدونه مرحله جدید هم داخل بازی هستش. خشونت و درجه سختی بازی آدم رو میبره به سال های 2000. موسیقی بازی هم واقعا عالیه. یدونه قطب نما که جهت حرکت رو نشون بده هم به بازی اضافه شده که واقعا کمک میکنه توی یه سری از مراحل.
9/10
 
my-time-at-sandrock-pc-jeu-steam-cover.jpg
My Time At Sandrock
نسخه دوم سری My Time at که نسخه کاملش هم فردا منتشر میشه بعد حدودا 1 سال و نیم توی Early Access بودن. به طور خلاصه توی گیم های این سری، شما مهاجرت میکنین به یک شهر جدید و برای خودتون یک کارگاه راه اندازی میکنین و از اون به بعد از مردم شهر سفارش ساخت انواع وسایل (از غذا و گل و گیاه گرفته، تا پل و اتوبوس و خونه :دی) میگیرین و با جمع آوری متریال های لازم و ساختن وسیله مورد نظر کوئست رو انجام میدین.

این نسخه راحت تونست تبدیل بشه به بهترین بازی ای که توی ژانر Farming Sim من تا به حال بازی کردم. موفق شدش خیلی از قابلیت هایی که توی My Time at Portia تعریف کرده بودن و بهبود بدن به صورت کامل تر و بهتری پیاده سازیش کنن. اتمسفر، دنیای گیم و شخصیت های معرفی شده به مراتب جذابیتشون بیشتر از نسخه قبلی بود. داستان گیم با توجه با ژانرش سورپرایزم کرد و قشنگ درگیرش شدم :دی به مدت یک سال با هر آپدیت جدیدی که براش میدادن دوباره میپریدم توش که ببینم ادامه داستان چی شده :D علاوه بر این ها، برای دنیای این سری هم یک Lore عجیب غریب و خیلی خوبی درست کردن که این هم برای این سبک بازی ها خیلی عجیبه :دی

بازی هنوز از نظر باگ و پرفورمنس مشکلاتی داره که اذیت میکنن، ولی هیچ چیز Game Breaking ای ندیدم، امیدوارم هستم با آپدیت فردا وضعیت بهتر هم بشه.

نمره: 9.5/10


capsule_616x353.jpg
Bulletstorm: Full Clip Edition
بولت استورم رو از وقتی که برای دفعه اول اومدش هی میخواستم بازی کنم ولی نمیشد، تا اینکه بالاخره چند وقت پیش قسمت شد. بازیش از نظر گیم پلی و اکشن بودن خیلی خوب بود، واقعا حال داد. طراحی مراحل و محیط خوب و متنوع بود. ولی بازی یک مشکل اساسی داشت که هیچ جوره نتونستم باهاش کنار بیام، اون هم نویسندگی و به خصوص دیالوگ های کارکتر ها بودش که به طرز وحشتناکی بد و کرینج بودن.

مشخص بود که نویسنده ها سعی کردن دیالوگ هارو طوری بنویسن که کمدی باشه و مخاطب رو جذب کنه، ولی همه جاش گند زده بودن. فحش های نامربوط رو به هم وصل کرده بودن و باهاشون دیالوگ ساخته بودن و فکر کردن خیلی بامزه ان، به شخصه خیلی فحش دوست دارم :دی ولی نه به این سبک که کرینج خالص بودش.

نمره: 7/10


EGS_WarhorseStudios_KingdomComeDeliverance_S3-1360x766-1e8502930c6282cb34acf7add01c6832a5bc217e.jpg
Kingdom Come: Deliverance
عجب گیمی بود ایشون :دی توی مدتی که داشتم میزدمش، لحظه شماری میکردم کارام تموم بشه و بیام بشینم پشت سیستم و بازی رو اجرا کنم و برم توی دنیای Bohemia غرق بشم.

فکر نکنم تا حالا گیمی اومده باشه که تا این حد تمرکز کنه روی سبک زندگی در قرون وسطی، به نظرم هر کسی که به اون دوره علاقه منده باید یک سر بزنه به این گیم. :D با اینکه اولای کار با کامبت گیم مشکل داشتم و طول کشید تا عادت کنم بهش، در نهایت ولی شدیدا علاقه مند شدم به سبک جدید کمباتی که ابداع کرده بودن.

تعداد سیستم هایی که گیم داشت خیلی زیاد بودن، شاید بینشون سیستمی که پرفکت بوده باشه کم باشه، ولی اکثرشون باز هم خوب پیاده شده بودن. با Alchemy اش خیلی حال کردم. :D
شخصیت هایی که باهاشون در ارتباط بودیم، یکی از یکی دیگه جذاب تر بودن، به خصوص Hans Capon که عشق بود. داستان ها و ساید استوری های گیم هم همینطور بودن و خیلی آدم رو جذب میکردن. اینکه داستان، محیط و شخصیت های بازی هم براساس واقعیت بودن باعث میشد جذابیتش برام بیشتر بشه و بعد هر تیکه میرفتم توی نت سرچ میکردم ببینم جریان همین بوده یا نه که دیدم اکثرا درست بودن.
متاسفانه به خاطر یک باگ مسخره نشد آخرین کوئست گیم رو تموم کنم و از مپ خارج بشم و اچیومنت تموم شدن رو بگیرم، ولی فدای سرشون دیگه :دی

بین گیم های RPG، برام رفت کنار The Witcher 3 و Fallout 4. شاید هم تراز نباشه با اونا، ولی زیاد هم ازشون فاصله نداشت. یک سری شایعاتی هم وجود داره که میگن نسخه بعدیش در دست ساخته، که اگر واقعی باشه حسابی خوشحالم میکنن.

نمره: 9/10


من با سری Tales با نسخه Berseria آشنا شدم، یک JRPG خیلی خوب با گیم پلی جدید که واقعا حال داد بهم و به هرکی میرسیدم پیشنهادش میدادم. وقتی که Arise معرفی شده ذوق زده شدم و اولین موقعیتی که پیش اومد گیم رو خریدم و رفتم سراغش. ولی بر خلاف نسخه قبل، این یکی رو اصلا نمیتونم پیشنهادش بدم به کسی.

اول با این شروع کنم، با اینکه گیم پلی Berseria به شدت خوب بود از نظرم، اینا تونسته بودن با تغییر سبک، گیم پلی بهتری رو ارائه بدن توی Arise. در کنارش آرت استایل گیم هم جذاب تر شده بود، ولی این دو تا، تنها نکات مثبتی بودن که توی گیم دیدم من :دی طراحی محیط هارو با اینکه تلاش کرده بودن توی هر چپتر تغییر بدن، ولی به نظرم Berseria خیلی بهتر انجام داده بود. شخصیت ها با یک تقریب کلی همه سر کاری و حوصله سر بر بودن، سعی کرده بودن یکم Mysterious طور دربیارن شخصیت هارو ولی همه اشون در قیاس با شخصیت های Berseria کم میاوردن.

ولی قسمت افتضاح گیم، دیالوگ ها و حرفایی بود که بین شخصیت ها زده میشد. اول از همه اینکه توی بازی هر دو قدم که میرفتی جلو، یک نفر از پارتی شروع میکرد به زر زدن، حرف نه ها، به معنای واقعی کلمه "زر" میزدن. انقدر حرف زدن زیاد بود توی این گیم که به شدت عصبانی کرد منو و یه جایی بالاخره صبرم تموم شد و Alt+F4 رو زدم و درجا پاک کردمش، بعدش هم رفتم از یوتیوب ادامه داستان رو دیدم که حداقل بدونم چه اتفاقی توی بازی میافته. جدا از اون، میشه گفت حدودا از منطقه دوم بازی به بعد، 90% حرفایی که زده میشد تکراری بودن، نمیدونم نویسنده های گیم چی با خودشون فکر کرده بودن که اینطوری دیالوگ هارو نوشته بودن. حرف زدن ها انقدر توی بازی اختلال ایجاد میکردن که لذت گیم پلی به اون خوبی رو از آدم میگرفتن. کلا که خاک به سرشون با این حرکتی زدن. :D

نمره: 5/10

همین 5 تارو هم به خاطر گیم پلی خفن بازی دادم بهش وگرنه ته دلم دوست داشتم 3 بدم، چون اصلا آدمی نیستم که وسط گیم بگیرم پاکش کنم، هرچقدر میخواد بد باشه :دی
 
من خودم بجات به tales of arise ۳ میدم.بخاطر این سمتش رفتم که خیلی تعریف های عجیبی میشنیدم.البنه نظر شخصیمه ممکنه برای یکی دیگه شاهکار باشه ولی برای من جزو شت ترین چیزهاییه که تجربه کردم.
View attachment 317199
My Time At Sandrock
نسخه دوم سری My Time at که نسخه کاملش هم فردا منتشر میشه بعد حدودا 1 سال و نیم توی Early Access بودن. به طور خلاصه توی گیم های این سری، شما مهاجرت میکنین به یک شهر جدید و برای خودتون یک کارگاه راه اندازی میکنین و از اون به بعد از مردم شهر سفارش ساخت انواع وسایل (از غذا و گل و گیاه گرفته، تا پل و اتوبوس و خونه :D) میگیرین و با جمع آوری متریال های لازم و ساختن وسیله مورد نظر کوئست رو انجام میدین.

این نسخه راحت تونست تبدیل بشه به بهترین بازی ای که توی ژانر Farming Sim من تا به حال بازی کردم. موفق شدش خیلی از قابلیت هایی که توی My Time at Portia تعریف کرده بودن و بهبود بدن به صورت کامل تر و بهتری پیاده سازیش کنن. اتمسفر، دنیای گیم و شخصیت های معرفی شده به مراتب جذابیتشون بیشتر از نسخه قبلی بود. داستان گیم با توجه با ژانرش سورپرایزم کرد و قشنگ درگیرش شدم :D به مدت یک سال با هر آپدیت جدیدی که براش میدادن دوباره میپریدم توش که ببینم ادامه داستان چی شده :D علاوه بر این ها، برای دنیای این سری هم یک Lore عجیب غریب و خیلی خوبی درست کردن که این هم برای این سبک بازی ها خیلی عجیبه :D

بازی هنوز از نظر باگ و پرفورمنس مشکلاتی داره که اذیت میکنن، ولی هیچ چیز Game Breaking ای ندیدم، امیدوارم هستم با آپدیت فردا وضعیت بهتر هم بشه.

نمره: 9.5/10


View attachment 317203
Bulletstorm: Full Clip Edition
بولت استورم رو از وقتی که برای دفعه اول اومدش هی میخواستم بازی کنم ولی نمیشد، تا اینکه بالاخره چند وقت پیش قسمت شد. بازیش از نظر گیم پلی و اکشن بودن خیلی خوب بود، واقعا حال داد. طراحی مراحل و محیط خوب و متنوع بود. ولی بازی یک مشکل اساسی داشت که هیچ جوره نتونستم باهاش کنار بیام، اون هم نویسندگی و به خصوص دیالوگ های کارکتر ها بودش که به طرز وحشتناکی بد و کرینج بودن.

مشخص بود که نویسنده ها سعی کردن دیالوگ هارو طوری بنویسن که کمدی باشه و مخاطب رو جذب کنه، ولی همه جاش گند زده بودن. فحش های نامربوط رو به هم وصل کرده بودن و باهاشون دیالوگ ساخته بودن و فکر کردن خیلی بامزه ان، به شخصه خیلی فحش دوست دارم :D ولی نه به این سبک که کرینج خالص بودش.

نمره: 7/10


View attachment 317205
Kingdom Come: Deliverance
عجب گیمی بود ایشون :D توی مدتی که داشتم میزدمش، لحظه شماری میکردم کارام تموم بشه و بیام بشینم پشت سیستم و بازی رو اجرا کنم و برم توی دنیای Bohemia غرق بشم.

فکر نکنم تا حالا گیمی اومده باشه که تا این حد تمرکز کنه روی سبک زندگی در قرون وسطی، به نظرم هر کسی که به اون دوره علاقه منده باید یک سر بزنه به این گیم. :D با اینکه اولای کار با کامبت گیم مشکل داشتم و طول کشید تا عادت کنم بهش، در نهایت ولی شدیدا علاقه مند شدم به سبک جدید کمباتی که ابداع کرده بودن.

تعداد سیستم هایی که گیم داشت خیلی زیاد بودن، شاید بینشون سیستمی که پرفکت بوده باشه کم باشه، ولی اکثرشون باز هم خوب پیاده شده بودن. با Alchemy اش خیلی حال کردم. :D
شخصیت هایی که باهاشون در ارتباط بودیم، یکی از یکی دیگه جذاب تر بودن، به خصوص Hans Capon که عشق بود. داستان ها و ساید استوری های گیم هم همینطور بودن و خیلی آدم رو جذب میکردن. اینکه داستان، محیط و شخصیت های بازی هم براساس واقعیت بودن باعث میشد جذابیتش برام بیشتر بشه و بعد هر تیکه میرفتم توی نت سرچ میکردم ببینم جریان همین بوده یا نه که دیدم اکثرا درست بودن.
متاسفانه به خاطر یک باگ مسخره نشد آخرین کوئست گیم رو تموم کنم و از مپ خارج بشم و اچیومنت تموم شدن رو بگیرم، ولی فدای سرشون دیگه :D

بین گیم های RPG، برام رفت کنار The Witcher 3 و Fallout 4. شاید هم تراز نباشه با اونا، ولی زیاد هم ازشون فاصله نداشت. یک سری شایعاتی هم وجود داره که میگن نسخه بعدیش در دست ساخته، که اگر واقعی باشه حسابی خوشحالم میکنن.

نمره: 9/10


View attachment 317207
Tales of Arise
من با سری Tales با نسخه Berseria آشنا شدم، یک JRPG خیلی خوب با گیم پلی جدید که واقعا حال داد بهم و به هرکی میرسیدم پیشنهادش میدادم. وقتی که Arise معرفی شده ذوق زده شدم و اولین موقعیتی که پیش اومد گیم رو خریدم و رفتم سراغش. ولی بر خلاف نسخه قبل، این یکی رو اصلا نمیتونم پیشنهادش بدم به کسی.

اول با این شروع کنم، با اینکه گیم پلی Berseria به شدت خوب بود از نظرم، اینا تونسته بودن با تغییر سبک، گیم پلی بهتری رو ارائه بدن توی Arise. در کنارش آرت استایل گیم هم جذاب تر شده بود، ولی این دو تا، تنها نکات مثبتی بودن که توی گیم دیدم من :D طراحی محیط هارو با اینکه تلاش کرده بودن توی هر چپتر تغییر بدن، ولی به نظرم Berseria خیلی بهتر انجام داده بود. شخصیت ها با یک تقریب کلی همه سر کاری و حوصله سر بر بودن، سعی کرده بودن یکم Mysterious طور دربیارن شخصیت هارو ولی همه اشون در قیاس با شخصیت های Berseria کم میاوردن.

ولی قسمت افتضاح گیم، دیالوگ ها و حرفایی بود که بین شخصیت ها زده میشد. اول از همه اینکه توی بازی هر دو قدم که میرفتی جلو، یک نفر از پارتی شروع میکرد به زر زدن، حرف نه ها، به معنای واقعی کلمه "زر" میزدن. انقدر حرف زدن زیاد بود توی این گیم که به شدت عصبانی کرد منو و یه جایی بالاخره صبرم تموم شد و Alt+F4 رو زدم و درجا پاک کردمش، بعدش هم رفتم از یوتیوب ادامه داستان رو دیدم که حداقل بدونم چه اتفاقی توی بازی میافته. جدا از اون، میشه گفت حدودا از منطقه دوم بازی به بعد، 90% حرفایی که زده میشد تکراری بودن، نمیدونم نویسنده های گیم چی با خودشون فکر کرده بودن که اینطوری دیالوگ هارو نوشته بودن. حرف زدن ها انقدر توی بازی اختلال ایجاد میکردن که لذت گیم پلی به اون خوبی رو از آدم میگرفتن. کلا که خاک به سرشون با این حرکتی زدن. :D

نمره: 5/10

همین 5 تارو هم به خاطر گیم پلی خفن بازی دادم بهش وگرنه ته دلم دوست داشتم 3 بدم، چون اصلا آدمی نیستم که وسط گیم بگیرم پاکش کنم، هرچقدر میخواد بد باشه :D
 
من خودم بجات به tales of arise ۳ میدم.بخاطر این سمتش رفتم که خیلی تعریف های عجیبی میشنیدم.البنه نظر شخصیمه ممکنه برای یکی دیگه شاهکار باشه ولی برای من جزو شت ترین چیزهاییه که تجربه کردم.
:)) خوب شد اینطوری :دی اولش فکر کردم حالت Unpopular Opinion بگیره نمره ام به Arise :دی
 
Cyberpunk 2077

خب بعد سه سال و اومدن آپدیتهای زیاد و فانتوم لیبرتی، بالاخره تموم شد و حالا میتونم امتیاز بدم بهش. من دوتا پلی تایم اصلی دارم یکی حدودا ۵۰ ساعت طول کشید با آپدیت ۱.۵ و اون یکی هم حدودا ۶۰ ساعت با آپدیت ۲. حقیقتا از روز اول که پلی دادم و بعد چندساعت به خاطر کلی مشکل رهاش کردم فکرشو نمیکردم یه روز بازی اینقدر کامل بشه. لذا آپدیت ۲ و فانتوم لیبرتی رو ملاک بررسی میزارم:

نقاط قوت
+ World Building
+ بهترین تجربه بصری یک بازی OW کنسولی
+ داستان اصلی عالی و ماموریت های فرعی جذاب
+ کارکترهای به یاد موندنی و دیالوگ های پرفکت
+ گان پلی و MELEE
+ نایت سیتی، آدماش، طراحی شهر و اتمسفر
+ عمق RPG خیلی خوب به لطف بیلدهای متنوع
+ فیزیک و هندلینگ خیلی خوب ماشینها
+ تنوع زیاد چه از حیث تعداد اسلحه، ماشین، CYBERWARE و چه از لحاظ ماموریت های فرعی
+ V
+ حجم کانتنت بسیار زیاد بخصوص PL
+ Phantom Liberty

- افت فریم حین رانندگی
- باگهای صوتی

۹.۵/۱۰

یکی از بهترین بازیهای عمرم شد. پکیج نهایی بازی رو جای دیگه سراغ ندارم. شاید تو هیچی بهترین صنعت نباشه ولی در مجموع یکی از بهترین های این نسل بوده تا الان.

پ.ن : روی XSX بازی کردمش ولی اینجا نوشتم چون تاپیک امتیازات ایکس باکس زیر خاک بود.
 

Alan Wake 2


1698414113_alan-wake-2.jpg

داستان : شهر کوچک برایت فالز که 13 سال پیش نویسنده ای به نام آلن ویک در آن ناپدید گشته . نیرویی تاریک و باستانی در این شهر وجود دارد . حال دو کارگاه FBI به نام ساگا اندرسون و کیسی به دنبال یک سری قتل فرقه ای که به فرقه ای به نام درخت نسبت داده می شوند به این شهرستان آمده تا پرده از راز آن بردارند .



این بازی جدیدترین تولید شرکت خاص و متفاوت رمدی هست .

گرافیک هنری و طراحی شهرستان و جنگل انبوه و پویا و مخصوصا اون شهر خیالی که آلن در آن گیر کرده فوق العاده هست .

گرافیک فنی و کیفیت بافت ها و طبیعی بودن چهره ها و فیزیک نسل 9 و بی شک از برترین ها تا به اکنون می باشد . طراحی چهره ها خیلی خفنه و استاندارد جدیدی رو خلق کرده.

صدا گذاری و موسیقی در کلام بی نظیره مخصوصا موسیقی های .

کات سین ها و صحنه های سینمایی خوش ساخت و فوق العاده چهره ها در آنها طبیعی هستند.

روایت بازی خطی گونه با آزادی عمل هست . سبک بازی کارآگاهی مثل سریال کارآگاهان حقیقی هست و باید با استنتاج و نتیجه گیری و جمع آوری شواهد و مدارک بازی را جلو برد .

گیم پلی و سیستم مبارزات مشابه شماره اول ولی تر و تمیز هست و شباهت هایی به بازی رزیدنت ایول پیدا کرده مخصوصا اینونتوری آن .

بهینه سازی و اجرای آن متاسفانه فقط انگار برای کارت های سری 3000 و 4000 مخصوصا سری 4000 ساخته شده . کارت های سری 1000 که زیر بازی واقعا در حال فشار شدیدی هستند . من با 1080ti اون لذت و روان بودن را تجربه نکردم . به قول سازنده ها از تکنیک ها و بهره گیری از پیشرفت های روز این بازی ساخته شده پس باید کارت گرافیک روز هم خریداری شود .

نورپردازی و طراحی سایه ها عالی . اصل این بازی بهره گیری و بازی کردن با نور هست و در این مورد بسیار قوی عمل کرده .

رنگ ها بندی محیط ها زیبا و یک حالت افسرده مانندی را برایت فالز به خود گرفته که حکایت از سیطره نیرویی شیطانی و تاریک بر آن دارد .

طراحی مراحل خوبه . در نیمه دوم بازی می توان بین دو کارکتر ساگا و آلن سوئیچ کرد و مراحل رو پیش برد . تنوع محیطی خوبی مراحل دارد از شهر تاریک و رمزآلود گرفته تا جنگل و آسایشگاه سالمندان و شهربازی متروکه .

پازل ها در نوع خودش جالب هستد ولی شبیه به هم . برای تنوع پیدا کردن رمز قفل ها هم در کنار پازل های نور مانند به بازی افزوده شده.

مدت زمان گیم پلی حدود 15 ساعت هست .

در کل بازی بازی زیبا و خاصیه . شاید همه پسند نباشه . چون توهمی و روانشاناسی به صورت اغراق شده هست که گاهی از این همه توهم دل آدم زده می شود . حتی شک می کنیم تک تک شخصیت ها شاید خیالی باشند .



شروع بازی : 25 آبان 1402

پایان بازی : 28 آبان 1402



هوش مصنوعی دشمنان : 8 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی : 5 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 7 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 8 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 8 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 9 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 9 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 9 از 10


نمره کل : 8 از 10



 
1700494634865.png
حدود ۳ سال پیش استودیوی out of the blue با بازی call of the sea به عنوان اولین ساخته خودش تونست من رو شگفت زده بکنه . این اتفاق حالا با kena دوباره برای من به صورت بزرگ تری تکرار شد . Ember lab با اولین ساخته خودش تونسته یک اتفاق شگفت انگیز را رقم بزنه انقدر شگفت انگیز که حتا برنده ی بهترین بازی سال هم بشه ‌.
Kena توی همه ی بخش های خودش خوش میدرخشه از گرافیکش که نزدیک ترین چیزی به انیمیشن های دیزنی و پیکسار هست که ساخته شده تا شخصیت های فرعی دوست داشتنیش و داستان ساده و بامزه ( و در کمال تعجب تاریک ) ولی پر از احساسش که میتونه به موقعش اشک مخاطب را هم به راحتی در بیاره ، موسیقی فوق العاده که ترکیبش با صحنه ها و کات سین های بازی لحظات فراموش نشدنی را رقم میزنه و گیم پلی چالش برانگیز و درگیر کننده ش . این وسط نمیشه به rot ها هم اشاره نکرد که علاوه بر بامزه بودن یکی از ستون های اصلی بازی هستن .

البته kena بی ایراد هم نیست مثلن خود kena با وجود دوست داشتنی بودن اما در مقابل شخصیت های فرعی آنچنان شخصیت پردازی قوی نداره و خیلی موارد در مورد او سوال برانگیز باقی میمونه یا کلیت گیم پلی بازی مثل حرکت و یا مبارزات یکم خشک هستن اما این موارد از ارزش بالای بازی کم نمیکنن .
Kena بازی هستش که با عشق ساخته شده و این را به وضوح در همه جای بازی میشه حس کرد .امیدوارم ember lab با دنباله kena بازی بزرگتر و حتا بهتری را ارائه بده چون به شدت پتانسیلش را داره

9/10​
 
آخرین ویرایش:
Call of Duty Cold War
1700505374625.png
6/10
شروع بازی: 1402/08/28
پایان بازی: 1402/08/29

خب اینم کرک شد و بعد 5 6 سال دوباره سر کلا آو دیوتی برگشتیم.
بازی همون گیم پلی خوب همیشگی رو داره، داستانشم اکی بود ولی عالی نه.
منو یاد بازی فوق العاده زیبای بک اوپس انداخت ولی نتونست مثل اون جذبم کنه
مراحلشم کوتاه بود متاسفانه
درکل برای 6 7 ساعت لذت بردن بازی خوبیه​
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or