این چند وقت اخیر من قفلی زدم دوباره رو گیم های سوییچ بعد ۱ سال دوری ازش حدودا
Legend of Zelda Breath of the Wild:
ماجرا از همینجا شروع شد که من هوس کردم دوباره BotW بزنم، با اینکه دفعه اول قدم به قدم بازی رو سعی کردم بگردم و تا نوک هر کوهی برم، انگاری چند تیکه جا مونده بود (از جمله Forgotten temple که توی یوتیوب دیدمش و گفتم اینطوری نمیشه باید از نزدیک ببینمش
)
نکته جذابی که برام داشت این بود که توی دور دوم هم همون حس تازگی که دفعه اول داشت رو حفظ کرده بود، هرکاری میکردم حال میکردم و هر منظره ای رو میدیدم لذت میبردم.
از نظر کامبت که بازی واقعا عالیه، دفعه قبلی دشمن وحشی (مثل لاینل) میدیدم فرار میکردن ولی ایندفعه با کله میرفتم سمتشون چون فایت هاش واقعا حا میده
برعکس خیلی ها هم که شکستن وسایل اذیتشون میکرد، واسه من زیاد رو مخم نبود، چون کل اذیتش واسه اولای گیمه و در ادامه انقدر چیزای خفن میرسه دستت که باید اینونتوری رو خالی کنی هی.
تنها نکته منفی کل گیم به نظرم فلش بک های کم و کانتکست کم نسبت به ۱۰۰ سال گذشتس، امیدوارم این اشتباه رو توی TotK تکرار نکنن و یوهو بندازنمون تو مپی که یوهویی اسکای آیلند ها اومدن توش و اتفاقات قبل شروع رو طور دیگه بفهمیم، یک مقدمه ای داشته باشه.
۱۰/۱۰ بدون شک.
Super Mario Bros U Deluxe:
یک ماریو ۲ بعدی معمولی، گیم پلی ای فرق خاصی نکرده بود نسبت به نسخه وی به جز یک پاور آپ، طراحی لول ها تا حد زیادی شبیه نسخه وی، باس ها افتضاح و تکراری. تنها لطف این نسخه معرفی سوپر کراون و میم های مربوط بهش بود
۷/۱۰
Super Mario Galaxy:
بهترین ماریو ۳ بعدی تاریخ
البته رقابت تنگاتنگ داره با نسخه دوم گلکسی، ولی چون نسخه اوله یه حس خاصی داره.
طراحی و ساند ترک ها حرف ندارن،گیم پلی سادس ولی به خاطر سبک طراحی لول ها حس خوبی میده. یه مشکل اساسی داره اونم دوربینشه که بدجور اعصاب خرد میکنه، امیدوارم اگه خواستن نسخه ۳ بدن دوربین رو آزاد بزارن و به خاطر یه مشت ستاره که پنهون کردن تو مراحل دوربین رو فیکس نکنن.
۹.۵/۱۰
Metroid Prime Remastered:
خب
من وقتی تریلوژی متروید پرایم برای وی اومد یکم نشستم بازیش کردم و بیخیالش شدم، بعدا هم چند تا گیم دیگه تو سبک مترویدوانیا زدم و با یه تقریب کلی میشه گفت با هیچ کدوم حال نکردم. متروید که اومد گفتم اوکی یه شانس دیگه بهش بدم. اولاش خوب بود جذبم کرد، ولی در ادامه واقعا رفت رو مخم. مسیر ها و منطقه های تکراری و هی باید میرفتم و برمیگشتم، شاید از هر منطقه ۲۰ بار رد شده باشم توی ۱۲ ساعتی که طول کشید تموم شه. از وسطای کار دیگه حوصله درگیری با دشمنا رو نداشتم و اتاقا رو اسکیپ میکردم تا به جایی که میخواستم برسم. میتونم درک کنم چرا سبک جذابی میتونه باشه واسه بقیه، ولی مطمئنا با من نمیسازه.
طراحی منطقه ها به جز Phazon Mines همگی خوب بودن، تنوع دشمنا نسبتا کم بود، ولی باس ها خوب بودن. ساند ترک هاش رو خیلی راضی بودم.
اینکه واسه ۲ تا در پشت هم باید نوع تفنگ رو عوض میکردم بدجور میرفت رو مخم
آخرای گیم دوباره برام جذاب شد و مخصوصا ۲ تا باس آخر حال دادن. شاید اگه گیم کوتاه تر میبود و کمتر هی باید کیرفتم و برمیگشتم انقدر شاکی نمیبودم ازش
ولی برای گیمی که در اصل ۲۰ سال پیش ساخته شده بوده واقعا خوش ساخت بودش.
۷/۱۰
میخواستم بعدش متروید درد بزنم که بیخیالش شدم دیگه، اگه متروید پرایم ۴ بیاد دوباره به این سبک شانس میدم