امتياز اعضای بازی‌سنتر به عناوین پلتفرم‌های PlayStation

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
درود
این تاپیک به این منظور باز شد تا دوستانی که عناوین مختلف رو تجربه کردند، امیتاز از 1 تا 10 به بازی مورد نظر بدن.
لطفا سعی کنید همراه با نمره یه توضیح کوچکی هم بدید.
با تشکر
 
آخرین ویرایش:
تو داری بازی رو بعد از اپدیت بازی میکنی زمان لانچ با اون هندلینگ بولشت بازی میکردی الان حرفت این نبود
شما مشکلی داری که من با اپدیت بازی کردم و خوشم اومده؟
90درصد بازی ها در ابتدا هزارتا مشکل داشتن و بعد تند تند اپدیت دادن مشکلشون حل شده اینم رو اونا:-"
 
شما مشکلی داری که من با اپدیت بازی کردم و خوشم اومده؟
90درصد بازی ها در ابتدا هزارتا مشکل داشتن و بعد تند تند اپدیت دادن مشکلشون حل شده اینم رو اونا:-"
من مشکلی با بازی کردن تو ندارم یا این که از چه بازیی خوشت میاد یا نمیاد خودمم هم تو روز لانچ و هم روزی که اپدیت براش اومد بازیش کردم
تو گفتی برخلاف منتقدا که با بازی حال نکردن منم گفتم جریان اینه وگرنه این بازی ارث پدرشون رو نخورده که بهش متایه زرد دادن
الان تو درایو کلاب رو قبل اپدیت بازی میکردی میومدی اینجا میکوبیدیش که حتی بازی تغییر اب و هوایی نداره ولی بعد از اپدیت قربون صدقش میرفتی کمم ندیدم از این مورد
فقط خواستم بگم جریان چیه که کوبوندنش البته فقط سر این جریان هم نبود ولی اصلی ترین موردش بود
 
من مشکلی با بازی کردن تو ندارم یا این که از چه بازیی خوشت میاد یا نمیاد خودمم هم تو روز لانچ و هم روزی که اپدیت براش اومد بازیش کردم
تو گفتی برخلاف منتقدا که با بازی حال نکردن منم گفتم جریان اینه وگرنه این بازی ارث پدرشون رو نخورده که بهش متایه زرد دادن
الان تو درایو کلاب رو قبل اپدیت بازی میکردی میومدی اینجا میکوبیدیش که حتی بازی تغییر اب و هوایی نداره ولی بعد از اپدیت قربون صدقش میرفتی کمم ندیدم از این مورد
فقط خواستم بگم جریان چیه که کوبوندنش البته فقط سر این جریان هم نبود ولی اصلی ترین موردش بود
همون درایور کلاب رو بدون اپدیت کردن بازی کردم چون 16 گیگ اپدیت داشت و باهاش مشکلی هم نداشتم و بدون اپدیت تمامش کردم و راضی بودم(سال بعدش تازه نت گرفتم چون دوسش داشتم اپدیت کردم)
برو تو پروفایلم مشخصه کی بازیش کردم
اونموقع کلا نت هم نداشتتم و همه بازی هارو بدون اپدیت مجبوری بازی کردم
شاخ شاخشون مافیا3 هست که همه نقد بد کردن بهش من بدون اپدیت همون روز اول که اومد بازی کردم و کلی هم با داستانش حال کردم
قرار نیست سر چهارتا لگ و...تمام بازی رو زیر سوال ببرم
اره کاره منتقد اسمش روشه پول میگیره نقد میکنه حالا چه بازی کرده باشه چه نه ولی من با دلم بازی میکنم و گیر بیخود نمیدم و سعی میکنم با تنها تفریحی که واسم هست(بازی)حال کنم
کلا چه تو فیلم دیدن چه بازی نقدها زیاد واسم مهم نیستن سعی میکنم خودم شخصا تجربه کنم و شرایط رو بسنجم
الانم احتمالا حرف شما درسته که قبل اپدیت مشکلات داشته ولی در کل من مستقیم اپدیت کردم کهخ انلاین هم بازی کنم و کاملا رضایت بخش بود:)
 
prey

بازی دو روز پیش تموم کردم و سعی میکنم توضیح کوچیکی برای هر بخش بدم


داستان:نقطه قوت بازی همین بخش.بخشی که کاملا مشخص اهمیت زیادی برای سازنده داشته و واقعا خوب کار شده افت و خیز داستان و مرموز بودن تا انتهای بازی با شما همرا وخیلی وقت ها شمارو غافلگیر میکنه.همچنین شخصیت پردازی خوبی برای برخی شخصیت ها انجام شده اما نه برای شخصیت اصلی بازی با توجه به صامت بودن شخصیت اول بازی و برخی اتفاقات داستانی مسلما نباید شخصیت پردازیه قوی همچون corrvo attano در بازی dishonored دیگر بازی موفق arkane توقع داشته باشید اما همچنان در این بازی ممکن با شیوه تاثیر گذاری تصمیمات شما در پایان بازی مشکل داشته باشید البته حداقل مثل dishonored که تعداد کشتن دشمنان در پایان بازی تاثیر میگذارد روبرو نیستید
86/100

گیم پلی:در ابتدا مطمئنا احساس میکنید شخصیت بازی و کنترل آن چقدر کنده و با وجود این دشمنان سریع من تکه و پاره خواهم شد!! که با شیوه اپگرید کردن شخصیت اصلی روبرو میشید و بله باید آپگرید mobility انجام بدید تا تازه کنترل و نرمی کار با شخصیت اول به حالت استاندارد برگرده.گیم پلی بازی از اون بازی ها است که هرچی جلوتر بروید بهتر و پخته تر میشه و سلاح ها و قدرت های جدید در اختیارتان میگذارد همچنین بازی برای شما حق انتخابی قائل است تا شما به نحوه ای که دوست دارید مراحل را پشت سر بگذارید.در ادامه مراحل فرعی بازی بیشتر و بیشتر میشوند که واقعا جذاب و خوب طراحی شدن و مثل اغلب بازی های یوبیسافت مراحل فرعی سطح پایینی را شاهد نیستید بلکه آرکان به این موضوع اهمیت زیادی داده و حتی برخی از این مراحل در پایان بازی نیز تاثیر میگذارند
85/100

صدا و موسیقی:میرسیم به بخشی که واقعا منو آزار داد.در اغلب بازی ها این بخش نقطه قوت اما نه در این بازی.در این بازی شدیدا صدا و موسیقی انبالانس هست و تا به حال نشده بود برای یه بازی اینقدر با کنترل ور برم و صدا رو کم و زیاد کنم چرا که موسیقی بازی لحظه ای اروم و در صورتی که با دشمنی برخورد میکردید شدیدا تند و زیاد میشد
اصولا زمانی که میمیک(نوعی دشمن در بازی)به شما حمله میکرد و غافلگیرتان میکرد موسییقی بازی نیز همانند میمیکی دیگر به جون شما می افتاد
در زمانی که دشمنی به سمت شما می امد اصولا بازی موسیقی میزد و شما اگه اون دشمن نمی دیدید با این موسیقی به وجودش پی میبردید اما حتی در این مورد هم موسیقی بازی خوب عمل نکرده و به اشتباه خیلی زمان ها به صدا در می آمد.شاید تنها نقطه قوت بازی در این بخش موسیقی متن باشه که میشه گفت خوب بود در قسمت های دیگر مثل صدا های اسلجه ها بازی در حد استاندارد یا ضعیف ظاهر شده
71/100

گرافیک:بازی های آرکان معمولا گرافیک قوی ندارن مخصوصا اگر بازی rpg باشه اما این بازی در طراحی هنری مراحل و برخی ساختار ها و فیزیک کلی بازی خوب بوده اما طراحی قوی مراحل و talos 1 نقطه قوت این بخش است مخصوصا طراحی arboretum. اگر از برخی دیر لود شدن بافت ها و برخی باگ ها بگزریم میرسیم به فریز کردن که بازی برای من 4 بار پیش اومد فریز کنه و مجبور به خروج از بازی و شروع مجدد شدم در کل گرافیک بازی قابل تحمل و باگ های خیلی داغونی نداره(بر خلافه نسخه pc)
78/100

نتیجه:یه بازی خوب (فقط خوب)و شوتری متفاوت که پیشنهاد میشه اگه سلیقتون به موارد ذکر شده میخوره تهیه کنید اما اگر توقع شاهکاری دیگر همانند dishonored را از arkane دارید سخت در اشتباهید

نمره کل(جمع نمرات بالا تقسیم بر چهار):80/100
 
همون درایور کلاب رو بدون اپدیت کردن بازی کردم چون 16 گیگ اپدیت داشت و باهاش مشکلی هم نداشتم و بدون اپدیت تمامش کردم و راضی بودم(سال بعدش تازه نت گرفتم چون دوسش داشتم اپدیت کردم)
برو تو پروفایلم مشخصه کی بازیش کردم
اونموقع کلا نت هم نداشتتم و همه بازی هارو بدون اپدیت مجبوری بازی کردم
شاخ شاخشون مافیا3 هست که همه نقد بد کردن بهش من بدون اپدیت همون روز اول که اومد بازی کردم و کلی هم با داستانش حال کردم
قرار نیست سر چهارتا لگ و...تمام بازی رو زیر سوال ببرم
اره کاره منتقد اسمش روشه پول میگیره نقد میکنه حالا چه بازی کرده باشه چه نه ولی من با دلم بازی میکنم و گیر بیخود نمیدم و سعی میکنم با تنها تفریحی که واسم هست(بازی)حال کنم
کلا چه تو فیلم دیدن چه بازی نقدها زیاد واسم مهم نیستن سعی میکنم خودم شخصا تجربه کنم و شرایط رو بسنجم
الانم احتمالا حرف شما درسته که قبل اپدیت مشکلات داشته ولی در کل من مستقیم اپدیت کردم کهخ انلاین هم بازی کنم و کاملا رضایت بخش بود:)
منم درایوکلاب رو زمانی که اولین اپدیت براش اومد قبلش تمومش کرده بودم یعنی در این حد روانیش بودم
بحث من این نیست که تو با بازی حال میکنی یا نه(شاید از متنی که برات شت کردم فکر کردی دارم درمورد نقدت صحبت میکنم در صورتی که منظورم همون قسمت منتقدها بود که نوشتی) کلا بحثم رو این بود که اکثریت منتقدها به جز چندتاشون که دیوانه تشریف دارن مشکلاتی از بازی رو میگن که بقیه منتقدها میگن
بحث نقد کردن یک بازی و حال کردن باهاش یه چیزه نمره دادن هر منتقد هم یه بحث دیگه
یه منتقد ممکنه تمام مشکلاتی که بازی رو بگه ولی نمره 8 رو بده یکی هم ممکنه همون مشکلات رو بگه نمره 5 رو بده
همون درایوکلاب رو من روانیش بودم مخصوصا اون موقع که گرافیکش رو من هضم نمیکردم ولی منکر مشکلاتی که منتقدایه گیم اسپات و ign گرفتن نمیشدم چون واقعا بازی این مشکلات رو داشت حالا اون نمره ای که به بازی دادن به خودشون و سلیقشون برمیگرده نمره ای که منم دادم بر میگرده به سلیقه خودم
میدونی جریان اینه که اکثریت گیمر ها به نمره سایت ها نگاه میکنند و زمانی که بازی میکنند میگن این منتقده هیچی نمیفهمیده و فلان
البته باید سایت متا یه قانونی بذاره بر اساس نسبت متن نقد به نمره ای که میدن چون طرف میاد کلا تو متن نقدش ازبازی تعریف میکنه بعد 8 میده که قابل هضم نیست برعکسشم هست
 
منم درایوکلاب رو زمانی که اولین اپدیت براش اومد قبلش تمومش کرده بودم یعنی در این حد روانیش بودم
بحث من این نیست که تو با بازی حال میکنی یا نه(شاید از متنی که برات شت کردم فکر کردی دارم درمورد نقدت صحبت میکنم در صورتی که منظورم همون قسمت منتقدها بود که نوشتی) کلا بحثم رو این بود که اکثریت منتقدها به جز چندتاشون که دیوانه تشریف دارن مشکلاتی از بازی رو میگن که بقیه منتقدها میگن
بحث نقد کردن یک بازی و حال کردن باهاش یه چیزه نمره دادن هر منتقد هم یه بحث دیگه
یه منتقد ممکنه تمام مشکلاتی که بازی رو بگه ولی نمره 8 رو بده یکی هم ممکنه همون مشکلات رو بگه نمره 5 رو بده
همون درایوکلاب رو من روانیش بودم مخصوصا اون موقع که گرافیکش رو من هضم نمیکردم ولی منکر مشکلاتی که منتقدایه گیم اسپات و ign گرفتن نمیشدم چون واقعا بازی این مشکلات رو داشت حالا اون نمره ای که به بازی دادن به خودشون و سلیقشون برمیگرده نمره ای که منم دادم بر میگرده به سلیقه خودم
میدونی جریان اینه که اکثریت گیمر ها به نمره سایت ها نگاه میکنند و زمانی که بازی میکنند میگن این منتقده هیچی نمیفهمیده و فلان
البته باید سایت متا یه قانونی بذاره بر اساس نسبت متن نقد به نمره ای که میدن چون طرف میاد کلا تو متن نقدش ازبازی تعریف میکنه بعد 8 میده که قابل هضم نیست برعکسشم هست
حسین جان میدونم بحثت سر نظر من نیست ما قبلا هم صحبت سر بازی های دیگه یادمه داشتیم
ولی خب یه چیزی که متاسفانه بین بچه های این تاپیک داره رواج پیدا میکنه دخالت تو نظرات بقیس(شما رو عرض نمیکنم میدونید منظورم چیه دقیقا)
یادمه ماکان یه حرف خیلی خوبی زد یه سری راجب این قضیه که سایرین دخالت بی جا میکنن و جو رو متشنج میکنن و فرق یه نظر و نقد رو نمیفهمن و بیخود به بچه ها گیر میدن و باعث میشن فعالیت ها کم بشه
حرفش کاملا درسته چون امثال من نویی که یه گیمر بیشتر نیستم میام نظر شخصی میدم و خیلی فرق میکنه با نقد!
اگر کسی نقد کرد اره همه میتونن بیان ریپلی کنن و دلیل بخوان اما واسه نظر تهش میشه جنجال عین صفحات گذشته!
من همینجور که خودتنم میشناسی بازی ها رو از دم تیغ میگذرونم تو پروفایل مشخصه رحم نمیکنم بهشون
الان میتونم بگم نیدفور اسپید مشکلش اینه که تعداد ماشین ها کمه ولی خب انقدر خوب شده و همه چیز سرجاش بود که دیگه چشم پوشی کردم و نگفتم
در هر صورت به خودتم پیشنهاد میکنم تا نرسیدن پی بک برگردی مجدد بازیش کنی:دی
 
The last of us
نمیدونم قبلا امتیاز داده بودم یا نه ولی به هرحال:-"
داستان: 10/10 عالی بود هر چی بگم کمه :D
گیم پلی : 9.5 برادر 10 برا من فقط بخاطر سرعت کم (که از خصوصیات این سبکه) ولی بعضی وقتا اعصابم.... میکنه 9.5

گرافیک : 10یادمه وقتی برای اولین بار عکسای محیطش زمان ps3 دیدم چطوری شدم:o:eek:

نمره کل: 10:Angel:
 
Ac unity
داستان ۸
گیمپلی ۹
گرافیک ۹.۵
موسیقی و صدا ۸.۵
درکل خیلی خوب بود فکر نمیکردم به خاطر متاش انقد بازیه خوبی باشه به همه ی اونایی که نگرفتن بازیرو شدیدا پیشنهاد میشه از نظر بصری واقعا زیباست
 
  • Like
Reactions: H^D^ and voldmort
Nier: Automata

Visuals: 8.5
Story: 8.5
Gameplay: 9
Audio: 9.5
Overall: 8.8

از دیدگاه تصویری بازی خیلی زیبا و چشم نواز بود، با این وجود محیط های وسیع و وقت گذراندن طولانی در اونها کمی میتونستند خسته کننده باشن، ایده داستانی که به "خودآگاهی" و "احساسات" و "زبان" ماشین ها و اندروید ها میپرداخت گاهی میتونستند باعث حس همدردی و درک موجودات دنیای بازی بشن. گیم پلی بازی به عنوان یه بازی Action شاید خیلی محدود بود، از آنرو که کمبو های زیادی در کنترل بازیکن نیست، اما سرعت و حس واقعی گیم پلی در کنار صداگذاری و موسیقی متن عالی بودن و محدود بودن حرکات کاراکتر رو پوشش میدادن.
 
DIRT4 تسخه ی PS4 :

dirt-4-announcement-jpg.169644

تاحالا شبیه سازی رالی به این زیبایی ندیده بودم.نمیدونم چطوری بگم.اما میتونم بگم همه چیز تموم بود.حرفه ای ترین شبیه سازی از رالی با مود های بی نظیر,لایسنس های فراوان از بهترین برند های ماشین و گیم پلی یونیک و بی نظیر سری بازی های DIRT! اگه DIRT RALLEY رو بازی کرده باشید شاید کمی از گیم پلی سخت بازی گله کرده باشید.البته اگه هاردکور باشید به جای گله , تمجید میکنید قاعدتا.اما خوشبختانه یا متاسفانه گیم پلی DIRT4 کاملا پولیش شده و نرم و بی نظیر هست.تعویض دنده, افتادن لاستیک توی دست انداز, حرکت توی جاده خاکی و... کاملا حسش به بازیکن القا میشه, انگار که خودش راننده هست.صدای موتور, توربو, تعویض دنده اونقد لذت بخشه که قطعا صبح که از خواب بیدار میشید بعد از زدن یه صبحونه نمیتونید خودتونو به کار دیگه ای مشغول کنید و ترجیح میدید بشینید یه EVENT بزنید به بدن!
توی بازی میتونید تیم مهندسی خودتونو استخدام کنید.تیم شما تا 4 مهندس میتونه داشته باشه که هر کدوم حقوق و سهمی داره و میتونید تا یک دوره ی خاص با اونا قرار داد ببندید.اون افراد هم میتونن پیشنهاد شما رو قبول کنن یا اگه قبول نکردند درصد سهم اونا رو توی قرارداد بیشتر میکنید و اونها بی صبرانه مشتاق کار با شما میشن.توی بازی دو گاراژ وجود داره:
1-گاراژ خودرو های به روز و دست اول که از اتوموبیل های سال 2006 مثل میتسوبیشی تا فورد فیستا 2017 وجود داره.
2-گاراژ خودرو های دست دوم و کار کرده که معمولا خودرو های کلاسیک یا کارکرده هست که مشخصات و میزان کارکرد کیلومترشون رو نوشته.

علاوه بر این, شما میتونید هم زمان 4 اسپانسر داشته باشید.اسپانسر ها در هر EVENT به شما یه کار خاص رو در طول مسابقه واگذار میکنن (مثلا مسابقه رو اول بشید-مسابقه رو بدون اینکه ماشینتون ریکاوری بشه برنده بشید و...) و برای هر مسابقه یک پولی رو به شما میدن.این پول بر اساس نوع اسپانسر از 1800 دلار به بالا هست که اسپانسر های گرون تر با پیشرفت در بازی آنلاک میشن.از طرفی بازی LEVEL محور هست.شما بر اساس LEVEL ای که میگیرید (XP) میتونید قابلیت های جدید (PERK) اضافه کنید به خودتون.مثل گاراژ شخصیتون رو بزرگ تر کنید تا ماشین های بیشتری بگیرید-تعداد مهندسین رو از 1 به 4 برسونید-تعداد اسپانسر ها رو افزایش بدید و...
قابلیت تعمیر خودرو وجود داره و شما بعد از هر مسابقه بر اساس اسیب هایی که خودروتون دیده میتونید توسط تیم مهندسیتون اون عیب ها رو به صورت خودکار یا به صورت انتخابی و دستی توسط خودتون تعمیر بشه.

فیزیک اجسام و محیط و زمین بی نظیره.کاملا حس یه محیط پویا و واقعی رو به بازیکن میده.اما فیزیک اتوموبیل و تخریب پذیری اون میتونست خیلی بهتر از اینا باشه.برخورد اتوموبیل با موانع کمی خشک هست و طبیعی نیست متاسفانه.
در رابطه با گرافیک, محیط DIRT4 از یه محیط زنده و پویا تشکیل شده.محیط هایی که از پیست گرفته تا زمین خاکی و جنگل.آب و هوا در طول بازی تغییر نمیکنه اما خود بازی از آب هوا آفتابی و ابری و بارونی و برفی و مه غلیظ تشکیل شده.رانندگی هم توی روز هست و هم شب.گرافیک بازی در رده ی "خیلی خوب" قرار داره ولی عالی نیست.معمولا سری های DIRT از گرافیک پیشتاز برخوردار بودند.ولی DIRT4 از نظر گرافیکی در حد بازیهای نسل الان نیست متاسفانه که البته هیچ مشکلی هم نداره چون اونقد زیبایی داره گیم پلی بازی جای هیچ گله ای نمیذاره.
و در نهایت از موزیک بازی بگم که به قدری میخکوب کننده و زیبا هستند و به قدری عالی کالکشن موزیک ها انتخاب شدند که قطعا بعد از 1 ساعت بازی کردن نیاز اساسی پیدا میکنید به اینکه OST بازی رو دانلود کنید.

جمع بندی: DIRT4 , یک شبیه ساز میخکوب کننده با گیم پلی یونیک و نرم و صدا گذاری فراموش نشدنیه... اگه دنیال یه ریسینگ یا سیمولیشن عالی میگردین که همه ی نیاز هاتونو برطرف کنه, 59.99 دلار بدید برای این بازی و قطعا این 59.99 دلار از لذت بخش ترین پول هایی خواهد بود که توی عمرتون خرج کردید :D

امتیاز: 9.5 از 10





Shadow Tactics: Blades of The shogun نسخه ی PS4 :

shadowtacticsbladesoftheshogun_pc_565338.jpg


سایه-تاکتیک! دو کلمه ای که بازیو همون ابتدا وصف میکنه.
چندین سال از عرضه ی بازی تحسین شده و فراموش نشدنیه commandos میگذره.بعد از اون بازی شاید هیچ بازی ای نتونست با موفقیت سبک و گیم پلی اون رو ادامه بده.اما امروز shadow tactics خیلی اروم و بی سر و صدا عرضه شد تا یک استاندارد کاملا جدیدی در بازی های استراتژیک و مخفی کاری رو با تم قرن 15 ژاپن به دنیا معرفی کنه.
shadow tactics یک بازی استراتژیک و تیمی (آفلاین) بر پایه ی مخفی کاری مطلق هست.تیم بازی یک تیم 5 نفره هست که هر شخصیت دارای قابلیت های متفاوت و یونیک و مخصوص خودشون هستن که این شخصیت ها هر کدوم در مراحل خاصی کنار هم قرار میگیرن و الزاما هر 5 شخصیت با هم نیستند.شخصیت ها قابلیت های متفاوتی دارن برای مثال "موگن" شخصیتی تنومند و دارای قابلیت بلند کردن اجسام سنگین جهت پرتاب کردن روی دشمنان و یا قابلیت melee attack قوی هست که میتونه چند دشمن رو هم زمان بکشه.یا شخصیت "تاکوما" که یک پیرمرد تک تیر انداز هست و میتونه هدفشو بی سر و صدا از فاصله های دور از پا در بیاره.شخصیت "آیکو" دارای قابلیت کور کردن دشمنان برای چند ثانیه جهت کاهش میدان دید دشمن و همچنین قابلیت یکسان کرد لباس خودش با لباس دشمن جهت تردد بدون شناسایی شدن در وسط دشمن رو داره.دو شخصیت باقی مونده قابلیت هاشون بر اساس جلب توجه و پرت کردن هواس دشمن با پرتاب سنگ یا سوت زدن یا پرتاب شوریکن برای از پا در اوردن بی سر و صدای دشمن هست.

در این بازی هر دشمن یک میدان دید تاریک و روشن داره.در میدان دید تاریک تنها در صورتی که در حالت نشسته حرکت کنید قابل رویت شدن نیستید.اما در میدان دید روشن چه نشسته و چه ایستاده رویت میشوید.اکثر محیط ها طوری طراحی شده که در یک محیط کوچیک , چند دشمن وجود دارند که میدان های دیدشون هم دیگر رو پوشش میده.به همین دلیل کشتن هر کدوم از دشمن ها, موجب جلب توجه و به صدا در اومدن alarm میشه.به همین دلیل باید مثل سایه و با تاکتیک عمل کنید و از تمام قابلیت های تیمتون به طور هوشمندانه استفاده کنید.
هر دشمن بعد از کشته شدن باید به سرعت جسدش در جای مناسب مخفی بشه تا موجب جلب توجه سایر دشمن ها نشه.قابلیت حمل جسد برای مخفی کردن در 4 شخصیت از 5 شخصیت موجود در بازی قرار داده شده و هر شخصیت بنا بر ویژگی های فیزیکیش (زن یا مرد-قوی یا ضعیف) میتونه جسد ها رو با سرعت های کم یا متوسط یا زیاد با خودش حمل کنه.شخصیت "موگن" قابلیت حمل 2 جسد به صورت هم زمان با سرعت بالا رو داره.
اساس مبارزه در بازی, مباره ی سایه وار و بدون جلب توجه هست.شما میتونید دشمن رو بکشید یا اونو بی هوش کنید.در صورت بی هوش کردن, دشمن بعد از 1 دقیقه بیدار شده و سایر دشمنان رو خبر میکنه.اصولا دشمن توی این بازی 3 نوع هست:
1-نگهبان: ویژگی های دفاعی و حمله ای ضعیفی دارن-میدان دیدشون چندان قوی نیست-با پپرتاب سنگ یا صدای سوت قابلیت پرت شدن هواس و حرکت کردن به سمت منبع صدا را دارند.
2-نگهبانان کلاه دار: از گروه قبل قوی تر هستند-میدان دید خیلی وسیعی دارند-به هیچ وجه قابلیت پرت شدن هواس را ندارند و همواره در جای خود ثابت می ایستند.
3-سامورایی: این گروه قوی ترین دشمنان هستند و از نظر ویژگی های ظاهری کاملا شبیه شخصیت "موگن" هستند.این گروه فقط توسط "موگن" قابلیت کشته شدن با melee attack رو دارند و سایر شخصیت ها توان مبارزه ی رو در رو با اونها رو ندارند.
توی بازی میتونید از محیط نیز برای کشتن دشمن استفاده کنید.استفاده از سنگ و چوب و اجسام اویزان شده به قلاب ها که قابلیت سقوط دارند, میتونند دشمنا رو به صورت دسته جمعی بکشند.کشته شدن دشمن توسط اجسام موجود در محیط, یک مرگ طبیعی تلقی میشه و دشمن وقتی اجساد رو رویت میکنه اون رو واقعه ی محیطی و طبیعی تلقی میکنه و باعث به صدا در اومدن alarm نمیشه.

جدا از گیم پلی, گرافیک بازی واقعا چشم نواز هست.محیط بازی به زیبایی هرچه تمام محیط قرن 15 ژاپن رو تداعی میکنه.بازی هم در روز اتفاق می افته و هم در شب و از نظر محیطی نیز رنج وسیعی از محیط برفی تا جنگلی و بیابونی و حتی چراغونی داخل شهر و یا خرابه های ناشی از جنگ , در بازی وجود داره.
موزیک بازی یک موزیک اصیل شرقی هست که کمتر کسی میتونه از کنارش ساده بگذره.به قدری موزیک های بازی زیبا ساخته شده که گاهی مدت ها توی منوی بازی میمونید یا ماموریت ها رو طول میدید تا از شنیدن موزیک بازی سیر بشید.

جمع بندی: توی این بازی همه چیز سره جای خودشه.هر فاکتوری که باید یک گیم داشته باشه در این بازی به نحو احسنت قرار داده شده.از موسیقی گرفته تا گیم پلی و شخصیت پردازی و دیالوگ های طنز و عادی.
اگر به سبک استراتژیک و مخفی کاری علاقه دارید و با سری بازی های کماندو خاطره دارید, کماندوی جدید رو با استاندارد های یونیک و جدید و با حال و هوای قرن 15 ژاپن با 39 دلار تجربه کنید...

امتیاز: 10 از 10
 
Dishonore 2 = 8.5 / 10

نسبت به نسخه ش قبلیش پسرفت کرده بود. هر چند باز هم زیبا و دلپذیر بود.
فضاسازی بازی مثل قبل هنوز زیباست. اما مشکلاتی مثل گیم پلی کسل کننده و بدون خلاقیت که نسبت به نسخه قبل ارتقای خوبی نداشته و همینطور گرافیک بازی تا حدودی اون حالت هنری سابق خودش رو از دست داده.
از لحاظ داستانی بازی خوشبختانه نه تنها پسرفت نداشته بلکه پیشرفت قابل قبولی داشته. شخصا داستان این شماره رو بیشتر از نسخه اول دوست داشتم.
فارغ از اینکه گیم پلی بدون پیشرفت بازی نسبت به سابق ارتقای خاصی نداشته حتما لذت تجربه ش رو از دست ندین

_________________________________________________

The Witcher 3 = 10 / 10

بالاخره بازی که مدتها منتظرش بودم رو نشستم پاش و با لذت کامل تمامش کردم.
همه چیز توی این بازی تمام عیار و کامل بود. از داستان سرایی و ماموریتهای لذت بخش و بی نظیرش گرفته تا موسیقی و شخصیت پردازی بی نقصش.

تنها ایرادی که من رو کمی ازار داد کنترل نه چندان دلچسب بازی در بخش های اسب سواریش بود که انتظار داشتم بهتر از اینها باشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or