من بازی رو تموم کردم و نظر کلیم در مورد بازی اینه که واقعاً از سطح دوبازی قبلی یک لول پایینتر بود. اونها به قدری کامل بودن که شاید جایی نذاشته بودن برای این یکی که جولان بده.
بزرگترین نکتهی منفی بازی بتموبیله. اصلاً خود بتموبیل مکانیزمش کاملاً زورچپونی شده توی بازی, به سبک ۲ بازی قبل نمیخورد. به جای این که سرعت بازی رو بیشتر کنه سرعت بازی رو کند میکرد و بازی رو اعصاب خورد کن. چرا مثلاً ریدلر باید چلنجهاش رو با بتموبیل سینک کنه مثلاً؟ چرا بتموبیل رو باید زورکی از چندتا پشتبوم بیاریم بالا برای این کارا. خب اجازه میدادین به بتوینگ هم دسترسی داشته باشیم وقتی به بتموبیل دسترسی داریم. در کل بتموبیل ناقص بود اگر قرار بود امکانات عظیمتر بتمن توی این بازی رو شه ما باید میتونستیم از بتوینگ هم استفاده کنیم.
کلاً ساعاتی که با بتموبیل بازی میکردیم برای منی که با Asylum زندگی کردم زجرآور بود. برای من نکتهی بتمن اون مخفیکاری فانتزیش و اون مکانیزم کمبت Beat'em up ـه مفرحش بود. برای من بتمن پرواز کردن روی سطح گاتهام بود. نه این که مجبور باشم بتموبیل رو از ۴ تا شیروونی مثلاً بیارم بالا تا یه کاری کنه برام.
جدا از اون. داستان اصلی بازی هم برای من به شدت قابل پیشبینی بود. جدا از تویست آرکهام نایت, من تویست مربوط به یکی دیگه از شخصیتها رو هم کاملاً حدس زدم, ولی خب چندجا هم خیلی خوب پیشرفت مثل اون که اول شخص شده بود.
سایدکوئستها هم زیاد جذاب نبودن. در کل وقتی این رو میذارم کنار قبلیها ترجیح میدم ازش زیاد چیزی یادم نمونه.
Metal Gear Solid V: Phantom Pain
بازی از اون دست از بازیهاست که اول عاشقش میشید و آخرش فقط اعصابتون رو خورد میکنه احتمالاً. شروع فوقالعاده بازی نوید همهچیز رو میده جز این که داستان بازی مورد داره.
واقعاً من باورم نمیشه چجور اپنینگ به اون خوبی رو اینطور خراب کردن.
هسته اصلی گیمپلی بازی فوقالعاده خوبه, ولی کمبود تنوع و لول دیزاین بد بازی باعث میشه شما خسته شید. انقدر که آخرای بازی فقط روی اعصابتونه این تکرار مکررات. واقعاً ناراحتم. پتانسیل بازی خیلی بیشتر از این حرفا بود. دیزاین مراحل واقعاً ضعیف بود. Main Objective ها ۳ دسته بودن یا یکی رو اکسترکت کنی یا یکی رو Eliminate کنی یا نهایتاً یه اینتلی چیزی جمع کنی. واقعاً ضعیف بودن.
ولی از حق نگذریم برای منی که Stealthبازم بازی خیلی اعتیادآور بود. در عین تکراری بودنش ولی بازم حال میداد.
این که بدون دیدهشدن یه مرحله رو تموم کنی اوج لذت بود.
استفاده از Buddyها بازی رو جالب کرده بودن.
ولی چه کنیم که داستان و اون پایان مسخره زد زهرمار کرد آخر بازی رو.
خیلی دوست دارم ببینم کوجیما کی بیانیهای چیزی میده راجب این که بازی قرار بوده چی باشه و چی شده.