DmC Devil may Cry : Vergil's Downfall
8.8/10
عالی بود ! اصولا من فقط نکات منفی رو میگم چون معتقدم دوستان به اندازه کافی به نکات مثبت بازی ها اشاره میکنند ولی خب بخاطر ورجیل و DLC بودن این بخش این سری نکات مثبت رو هم بیان میکنم
نکات مثبت :
+ ورجیل :هرچقدر توی بازی بهش کم پرداختن توی DLC سنگ تموم گذاشتن و DLC به طور کامل پیرامون شخصیت ورجیل میچرخید که عمق زیادی بهش میده. سقوط ورجیل و نهایتا اوج گرفتن دوباره اش به طرز فوق العاده زیبایی نشون داده شده. حتی تغییرات شخصیت ورجیل هم به خوبی در تمام مدت DLC قابل مشاهده است و NT توی این بخش خیلی زیبا عمل کرده.
+ سیستم مبارزات فوق العاده: در نگاه اول به نظرم میاد که سیستم مبارزات ورجیل دقیقا مثل دانته باشه ولی اصلا اینطوری نیست. سیستم مبارزات ورجیل درسته شباهت هایی با دانته داره ولی بهتون اطمینان میدم که حس کاملا تازه ایی بهتون منتقل میکنه و تجربه ای کاملا تازه است. یکی از مهمترین برتری های ورجیل به دانته قابلیت Teleport کردنشه، ورجیل میتونه به صورت آنی و در کسری از ثانیه سریعا به هر دشمنی که میخواد تلپورت کنه یا اونها رو به سمت خودش بیاره ! چون ورجیل عمل تلپورت رو با شمشیر های احضاریش انجام میده، شما میتونید یه شمشیر رو توی بدن دشمنی فرو کنید و بعدا هر موقعی که خواستید دشمن رو به سمت خودتون بکشید یا خودتون رو به پیش اون تلپورت کنید!
قابلیت های دیگه ایی مثل Doppelganger که بهتون اجازه میده یک ورجیل دیگه کنار خوتون درست کنید و هر دو رو تحت کنترلتون در بیارید یا بین ضربات و حالاتشون تغییری ایجاد کنید یا Summon Swords ها که میتونند مستقیم اونها رو به دشمن شلیک کنید یا به عنوان محافظ از اونها استفاده کنید، باعث میشه سیستم مبارزات ورجیل به اندازه دانته (یا حتی بیشتر از اون) عمق داشته باشه.
+ داستان: داستان DLC همون چیزیه که من از هر بازی HnS توقع دارم. داستان توی بازی های HnS باید پیرامون شخصیت های اصلی بازی بچرخه و شخصیت محور باشه. برعکس نسخه اصلی که 90% داستان انتقاد از جامعه بود داستان Downfall کاملا پیرامون ورجیل و دنیای بازی میچرخه و خبری از انتقاد های نسخه اصلی در اون نیست. علاوه بر خود داستان، دیالوگ های بازی هم بهتر شدن. (تو کل DLC فقط یکبار از کلمه F**k استفاده شد که گوینده اش هم ورجیل نبود)
+
Collectable های فراوان: به عنوان یه DLC میزان Collectable ها و Content های موجود در بازی فوق العاده است! یک کاستوم، 7 درجه سختی، روح های گم شده، Fragment های انرژی بار ها و .... که بشدت به ارزش های این DLC اضافه میکنند.
+
تروفی/اچیومنت ها: واقعا حیفم اومد این بخش رو نگم. تروفی های بازی برای هوادارای قدیمی فوق العاده خاطره انگیزند. نه تنها همگی دیالوگ های خود ورجیل در نسخه های قبلی اند، بلکه حتی مکان قرار گیری تروفی ها فوق العاده کار شده و دقیقا با اسمشون و مکان اصلی به کار رفتن این دیالوگ ها در نسخه های اصلی هماهنگن.
نکات منفی :
- نبود Bloody Palace برای ورجیل
- تکراری شدن محیط بازی در اواخر DLC
- نبود سلاحی غیر از یاماتو
* کات سین های کامیک مانند DLC در بعضی موارد فوق العاده و در بعضی جاها افتضاح کار شدن.
--------------------
نظر نهایی : تا قبل از بازی کردن DLC، بیشتر دوست داشتم DMC5 معرفی بشه و بعد از اون اگه تونستن و بودجه اش رو داشتن DmC رو ادامه بدن ولی بعد از بازی کردن Downfall ..... نه تنها به نظرم
باید DmC2 ساخته بشه بلکه ورجیل
باید از ابتدا در اون قابل بازی و مثل دانته کمپینی طولانی (20 مرحله ایی) با داستانی مخصوص خودش داشته باشه.