شایعه اطلاعات فراوانی راجع به Xbox جدید لیک شد! همراه با مشخصات کنسول PS5

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
متنی که در ادامه می‌خوانید بر اساس پستی است که در سایت ردیت قرار گرفت و بالافاصله پاک شد، اما خوشبختانه این اطلاعات به لطف کچ گوگل همچنان در دسترس است.
این اطلاعات در حد شایعه خواهند بود و توسط شخص یا مایکروسافت تایید و تکذیب نشده‌اند.
فردی که این اطلاعات را منتشر کرده‌است در قسمتی هم به اطلاعات کنسول PS5 اشاره کرده، اما متن خبر با کلیت Xbox بعدی منتشر گشته‌است.

xbox-logo1.jpg

استودیو های جدید مایکروسافت:

در حال حاضر شرکت مایکروسافت در حال مذاکره با استودیو های فوق است:
- Asobo Studio

- IO Interactive

- Platinum Games

- Turtle Rock Studios

- Bluepoint Games

- Relic Entertainment

- The Farm 51

و استودیو های بیشتری در انگلیس، فرانسه، آلمان، لهستان، اوکراین، فنلاند، کانادا، ژاپن و کره. مایکروسافت به دنبال جذب استعداد های بزرگ و استودیو هایی در تمام نقاط جهان است. در نهایت آن‌ها یک هدف یا شماره خاص برای تعداد استودیو ندارند.

مشخصات کنسول جدید و تاریخ عرضه:

کنسول مخصوص به استریم بازی‌ها:
قیمت: 249$

- CPU: Custom 8 CORES/16 THREADS ZEN 2 CPU

- GPU: Custom NAVI @ 4+ TERAFLOPS

- MEMORY: 12GB GDDR6

- STORAGE: 1TB NVMe SSD @ 1+GB/s

- DIRECTX Raytracing + MS AI

کنسول خانگی:
قیمت: 499$

- CPU: Custom 8 CORES/16 THREADS ZEN 2 CPU

- GPU: Custom NAVI @ 12+ TERAFLOPS

- MEMORY: 16GB GDDR6

- STORAGE: 1TB NVMe SSD @ 1+GB/s

- DIRECTX Raytracing + MS AI

هر دو کنسول در تعطیلات سال ۲۰۲۰ منتشر خواهند شد. دیو کیت‌های کنسول‌های جدید در آپریل یا می سال ۲۰۱۹ در اختیار سازندگان قرار خواهند گرفت. هر دو کنسول دارای پردازنده‌های کاملا سفارشی شده هستند و از تکنیک‌های RayTracing همراه DXR پشتیبانی می‌کنند. اطلاعات بیشتر در این خصوص را در GDC سال آینده خواهیم دید.
Xbox بعدی به صورت کامل از بکوارد پشتیبانی خواهد کرد و قادر خواهد بود تمام بازی‌های Xbox One و همچنین دو کنسول Xbox 360 و Xbox را اجرا کند.

و اما PS5:
مشخصات و قیمت کنسول:
قیمت: 399$

- CPU: Custom 8 CORES/16 THREADS ZEN 2 CPU

- GPU: Custom NAVI @ 8+ TERAFLOPS

- MEMORY: 12GB GDDR6

- STORAGE: 1TB SSD

هنوز مشخص نشده که آیا کنسول PS5 از RayTracing پشتیبانی خواهد کرد.
تاریخ عرضه PS5 ابتدا در تعطیلات سال ۲۰۱۹ بوده است، اما تاریخ عرضه آن تا سال ۲۰۲۰ به تاخیر افتاده‌ و ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۰ عرضه شود.
اطلاعاتی راجع به پشتیبانی کنسول از قابلیت بکوارد بازی‌های PS4 در دسترس نیست، اما ممکن است دلیل تاخیر عرضه اضافه کردن این قابلیت به کنسول PS5 باشد.


بازی‌های لانچ کنسول جدید Xbox:
- Halo Infinite
بازی برای کنسول Xbox one هم منتشر خواهد شد.

- Forza Motorsport
بازی برای کنسول Xbox one هم منتشر خواهد شد.
بازی از RayTracing پشتیبانی خواهد کرد.

- Age of Empires 4
بازی برای کنسول Xbox one هم منتشر خواهد شد.

- Perfect Dark

- Killer Instinct 2

- Bleeding Edge
بازی برای کنسول Xbox one هم منتشر خواهد شد.

و چند سوپرایز بزرگ دیگر:
اولین سال کنسول جدید بهترین لاین‌آپ تاریخ مایکروسافت خواهد بود.
تعدادی از فرانچایز‌ های قدیمی باز‌ خواهند گشت، ip های جدید از سازندگان جدید، بازی های انحصاری ژاپنی، بازی در سبک مخفیانه به صورت انحصاری و خیلی سوپرایز های بیشتر.

نسل جدید بهترین نسل خواهد بود!
مایکروسافت چندین و چند بمب خبری دارد که در طی ماه‌های آینده آن‌ها را اعلام خواهد کرد. بازی‌های بزرگی که منتظر آن‌ها هستید و بازی‌هایی که انتظار معرفی آن‌ها را ندارید. خرید استودیو های جدید و سرویس‌های بیشتری مثل گیم‌پس.

در نهایت هم فرد لیک کننده ادعا می‌کند که اطلاعات بیشتری دارد، اما می‌خواهد تعدادی از این اطلاعات را به صورت سوپرایز نگه دارد.
 
آخرین ویرایش:
اگه راکستار نخواد رو بکوارد نمیدتش و ریمستر میشه.....به همین راحتی:D
مسئله این جاست اگر قرار باشه به صورت پیش فرض تمام بازی های PS4 اجرا کنه و از اون مهم تر دیسک بلوری PS4 رو بخونه دیگه دست راکستار نخواهد بود که بخواد یا نخواد!
 
مسئله این جاست اگر قرار باشه به صورت پیش فرض تمام بازی های PS4 اجرا کنه و از اون مهم تر دیسک بلوری PS4 رو بخونه دیگه دست راکستار نخواهد بود که بخواد یا نخواد!
درسته برا ps4 موضوع فرق میکنه اون نسل 7 بخاطر تفاوت معماری باید شرکت های سازنده بازی همکاری کنند
 
  • Like
Reactions: Only Xbox

این توییت توضیح میده مدیریت سونی توی آمریکا چجوری روی شعبه ژاپن فشار میاره تا رویه ی خودسانسوری رو در پیش بگیرن
من نمیدونم ESRB این وسط چیکارس که اینا کاسه داغ تر از آش شدن
اینو بزارید کنار آمار فروش سوییچ و ps4 توی ژاپن و روی آوردن مجدد مایکرو به استدیو های ژاپنی تا متوجه خودزنی سونی بشین


هر اتفاقی میفته فقط امیدوارم بازی هایی که خونه اصلیشون ps بودن جای دیگه ای کوچ نکنن
 
گویا برنامه مایکروسافت اینه که در آینده بتونه هر سه ماهه یک بازی AAA عرضه کنه :دی که البته در کنارش بازی‌های کوچکتر هم میدن قطعا. باید منتظر موند و دید که برای اینکه به همچین هدفی برسن چه کارهایی انجام میدن. ولی فرض بگیریم هر بازی بین 3 تا 4 سال زمان ببره مایکروسافت به 12 تا 16 تا استودیو ‌‌AAA نیاز پیدا میکنه و بنظرم خیلی طول میکشه تا به همچین جایی و همچین خروجی بالایی برسن.
 
گویا برنامه مایکروسافت اینه که در آینده بتونه هر سه ماهه یک بازی AAA عرضه کنه :D که البته در کنارش بازی‌های کوچکتر هم میدن قطعا. باید منتظر موند و دید که برای اینکه به همچین هدفی برسن چه کارهایی انجام میدن. ولی فرض بگیریم هر بازی بین 3 تا 4 سال زمان ببره مایکروسافت به 12 تا 16 تا استودیو ‌‌AAA نیاز پیدا میکنه و بنظرم خیلی طول میکشه تا به همچین جایی و همچین خروجی بالایی برسن.
اتفاقا با این تعداد استودیو که داره میخره شدنی هست
مایکروسافت مشکل مالی نداره راحت میتونه تا E3 حداقل 5 تا 6 استودیو دیگه رو هم تصاحب کنه و تعداد فرست پارتی ها رو برسونه بالای 20 استودیو
حالا باز اگر بعضی از این استودیوها به 2 تیم تقسیم بشن که کاملا شدنیه
 
  • Like
Reactions: LiviNG D3AD
اتفاقا با این تعداد استودیو که داره میخره شدنی هست
مایکروسافت مشکل مالی نداره راحت میتونه تا E3 حداقل 5 تا 6 استودیو دیگه رو هم تصاحب کنه و تعداد فرست پارتی ها رو برسونه بالای 20 استودیو
حالا باز اگر بعضی از این استودیوها به 2 تیم تقسیم بشن که کاملا شدنیه

شدنی بودنش که شدنیه ولی باید کیفیت رو هم ببرن بالا و این زمان میبره و لازمش این هست که نیروی با کیفیت استخدام کنن.

البته همه این کارها رو دارن میکنن و تا 2020 احتمالا راه زیادی رو پیش رفتن ولی خب کار آسونی هم نیست اگر بخوان به کیفیت واقعا بالا تو بازیهاشون برسن.

آینده روشنی در پیش داره بخش گیمینگ مایکروسافت. خبر دیگه هم اینه که ایکس باکس لایو رو میخوان رسما مولتی پلتفرم کنن و حتی روی سوئیچ هم بیارنش. برای این کار از XDK جدید هم رونمایی می‌کنن تو GDC و میخوان PlayFab رو هم که 1 میلیارد کاربر داره و دولوپرهای زیادی ازش استفاده میکنن هم بهره ببرن. اگر موفق بشن میتونن بیس خیلی خوبی برای XCloud مهیا کنن :دی

اگر موفق بشن میتونن مشابه همون کاری که با معرفی و عرضه لایو و ارتقائش در دوران 360 انجام دادن رو برای نسل بعد و کل بخش گیمینگ مایکروسافت انجام بدن. واقعا جالب هست رویکرد مایکروسافت :دی
 
شدنی بودنش که شدنیه ولی باید کیفیت رو هم ببرن بالا و این زمان میبره و لازمش این هست که نیروی با کیفیت استخدام کنن.

البته همه این کارها رو دارن میکنن و تا 2020 احتمالا راه زیادی رو پیش رفتن ولی خب کار آسونی هم نیست اگر بخوان به کیفیت واقعا بالا تو بازیهاشون برسن.

آینده روشنی در پیش داره بخش گیمینگ مایکروسافت. خبر دیگه هم اینه که ایکس باکس لایو رو میخوان رسما مولتی پلتفرم کنن و حتی روی سوئیچ هم بیارنش. برای این کار از XDK جدید هم رونمایی می‌کنن تو GDC و میخوان PlayFab رو هم که 1 میلیارد کاربر داره و دولوپرهای زیادی ازش استفاده میکنن هم بهره ببرن. اگر موفق بشن میتونن بیس خیلی خوبی برای XCloud مهیا کنن :D

اگر موفق بشن میتونن مشابه همون کاری که با معرفی و عرضه لایو و ارتقائش در دوران 360 انجام دادن رو برای نسل بعد و کل بخش گیمینگ مایکروسافت انجام بدن. واقعا جالب هست رویکرد مایکروسافت :D
رسما با نینتندو پیمان خواهر خواندگی امضا کردن :D
نینتندو باکی نیست از خودمونه یه روزی اگه هوس کنسول ثانی به سرم بزنه قطعا میرم سمت سوئیچ
نینتندو کارش درسته
این rare replay رو هم که مجموع 30 بازی rare هست پورت کنن روی سوئیچ خوراکه طرفداری اون وره از اون طرف یه ماریو کارتی چیزی ول بدن این طرف :D
از کنسول جدید خبری نمیشه توی GDC ?
 
گویا برنامه مایکروسافت اینه که در آینده بتونه هر سه ماهه یک بازی AAA عرضه کنه :D که البته در کنارش بازی‌های کوچکتر هم میدن قطعا. باید منتظر موند و دید که برای اینکه به همچین هدفی برسن چه کارهایی انجام میدن. ولی فرض بگیریم هر بازی بین 3 تا 4 سال زمان ببره مایکروسافت به 12 تا 16 تا استودیو ‌‌AAA نیاز پیدا میکنه و بنظرم خیلی طول میکشه تا به همچین جایی و همچین خروجی بالایی برسن.

خدایی دیگه کار داره از فانتزی به عرفان و طبقه شماری اسمون میرسه :o:D
هر 3 ماه یه aaa :-SS@-)
که کنارش بازی های کوچکتر هم هست :-?
اخرش و البته کم لطفی کردی واسه ماکرو کاری نداری مگه نمیدونی چقدر پولداره :D
---
یه پیشنهاد دارم دست این رفیقت و بگیر یه سفر برین یکم از این حال و هوا دربیاین %%-
یهو دیدی 1 در میلیون نشد این مقدار از امید به اینده و اونوقت باز ....~X(
 
خدایی دیگه کار داره از فانتزی به عرفان و طبقه شماری اسمون میرسه :o:D
هر 3 ماه یه aaa :-SS@-)
که کنارش بازی های کوچکتر هم هست :-?
اخرش و البته کم لطفی کردی واسه ماکرو کاری نداری مگه نمیدونی چقدر پولداره :D
---
یه پیشنهاد دارم دست این رفیقت و بگیر یه سفر برین یکم از این حال و هوا دربیاین %%-
یهو دیدی 1 در میلیون نشد این مقدار از امید به اینده و اونوقت باز ....~X(

منبعش رو نذاشته بودم که خب الان میذارم :D تازه این مربوط به سال پیش هست در واقع (صحبت‌هایی که شده)

Microsoft Studios |OT4| The Road To E3 Is Paved With Good Intentions

در کل ممنونم از نگرانیت :D
 
عرضه چهارتا بازی AAA در سال؟ سونی پارسال تقریبا همین کار رو با MBL، دیترویت، خدای جنگ و اسپایدرمن انجام داد ولی برای مایکروسافت خیلی سنگینه

Geow 4 سال 2016 امد و تا الان 24 تا نقشه رایگان برای بازی منتشر شده مقایسه کنید با U4
یا بهار پارسال سونی دیترویت رو داد کار استدیو QD تموم شد و رفتند سراغ پروژه بعدی ولی RARE بعد از عرضه SoT تازه کارش شروع شد و یک تیم دوبرابر اولیه دارن بازی رو ساپورت میکنند
محتوای بعد از عرضه خدای جنگ N+ بود! استدیو بعد از استراحت کامل میرن سراغ بازی بعدی ولی فرض کنید 343 بخواد با Halo 6 همچین کاری کنه
نسل بعد اصلا شاید فقط یک Forza Motorsport داشته باشیم و با اپدیت کلا ساپورت بشه


در کل مایکروسافت بخواد همچین حرکتی واقعا بزنه (در کنار کیفیت) خیلی بیشتر از اینی که هست استدیو هاش باید توسعه پیدا کنند
 
عرضه چهارتا بازی AAA در سال؟ سونی پارسال تقریبا همین کار رو با MBL، دیترویت، خدای جنگ و اسپایدرمن انجام داد ولی برای مایکروسافت خیلی سنگینه

Geow 4 سال 2016 امد و تا الان 24 تا نقشه رایگان برای بازی منتشر شده مقایسه کنید با U4
یا بهار پارسال سونی دیترویت رو داد کار استدیو QD تموم شد و رفتند سراغ پروژه بعدی ولی RARE بعد از عرضه SoT تازه کارش شروع شد و یک تیم دوبرابر اولیه دارن بازی رو ساپورت میکنند
محتوای بعد از عرضه خدای جنگ N+ بود! استدیو بعد از استراحت کامل میرن سراغ بازی بعدی ولی فرض کنید 343 بخواد با Halo 6 همچین کاری کنه
نسل بعد اصلا شاید فقط یک Forza Motorsport داشته باشیم و با اپدیت کلا ساپورت بشه


در کل مایکروسافت بخواد همچین حرکتی واقعا بزنه (در کنار کیفیت) خیلی بیشتر از اینی که هست استدیو هاش باید توسعه پیدا کنند

آره درست میگی. کار سنگینی هست واقعا با رویکردی که مایکروسافت داشته سر بازی‌های سرویس محورش. باید خیلی تلاش کنن تا بتونن به این هدف برسن. ولی به نظرم شدنی هست این کار با سرمایه گذاری و تیمی که دارن جمع میکنن :دی

بعد سونی هم درسته این کار رو کرده ولی با کمک استودیوهای 2nd Party موفق شده. اگر بخوان با استودیوهای خودشون این کار رو بکنن اونها هم مشکل جدی مواجه میشن.
 
آره درست میگی. کار سنگینی هست واقعا با رویکردی که مایکروسافت داشته سر بازی‌های سرویس محورش. باید خیلی تلاش کنن تا بتونن به این هدف برسن. ولی به نظرم شدنی هست این کار با سرمایه گذاری و تیمی که دارن جمع میکنن :D

بعد سونی هم درسته این کار رو کرده ولی با کمک استودیوهای 2nd Party موفق شده. اگر بخوان با استودیوهای خودشون این کار رو بکنن اونها هم مشکل جدی مواجه میشن.
خب مایکرو هم میتونه با کمک استودیوهای 2nd Party این کارو بکنه حتما که نباید همه in-house باشن:D! من استقبال میکنم ازین حرکت و امیدوارم توی این مسیر هم موفق باشن. من گیمر جز کیفیت و در نهایت هم کمیت کافی چی میخوام؟ بازی با کیفیت تعداد بالا حالا سونی نینتندو مایکروسافت فرقی نمیکنه میخوام بازی کنم سرگرم بشم حالشو ببرم.
 
  • Like
Reactions: Ali Venom

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or