اطلاعات جدید از کنترلر کنسول PlayStation 4 منتشر شد.

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
playstation-4-logo.jpg

درود.

در حالی که تا چند روز دیگر یعنی 20 فوریه روز چهارشنبه سال جاری، سونی مراسم PlayStation خود را اغاز می‌کند؛ این شایعه وجود دارد که ما شاهد معرفی کنسول PlayStation 4 از سوی این شرکت باشیم. در همین راستا سایت VG/247 در طی خبری که از منبع خود بدست اورده است اطلاعاتی را پیرامون دسته بازی PS4 بدست اورده که به شرح زیر است. در این خبر عنوان شده است کنترلر کنسول نسل بعد سونی در قسمت جلوی خود درای touch-pad می‌باشد دو دکمه Start و Select از ان قسمت برداشته شده‌اند و جایشان عوض شده است.

در دیگر سو نیز گفته می‌شود کنترلر PS4 تا حدودی مشابه به همین کنترلر DualShock فعلی است و دکمه‌های L2 and R2 برای بهتر شدن و کنترل بهتر بازی سازی شده‌اند.

این که کنترلر PS4 دارای پد لمسی باشد قبلا نیز در مجله Edge ذکر شده بود ولی منابع اگاه به سایت VG اعلام کردند که شایعاتی که مبنی بر بودن دکمه “Share” در کنترلر وجود دارد درست نیست و پروژه این مسئله خنثی شده است.

VG247
 

M ξ λ δ ζ

کاربر سایت
Feb 11, 2011
6,215
نام
مهدی
والا دوست من کلوپ داره مشتریاش انقد وحشی هستن زدن گوشه آنالوگ رو شکستن ! :D
و L2 و R2 رو ترکوندن
باید باهاش کشتی بگیری تا بشکنه =))
ما که چند ساله کنسول داریم اون نوشته زیر دسته هم پاک نشده:-"
 

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
خوبه که تاچ پد داره! فکر کنم اگر کنترلرهای نسل بعد تاچ داشته باشند بازی های سبک استراتژی رو بشه روی کنسول هم بازی کرد، که این ممکنه باعث افزایش تعداد بازی های عرضه شده توی سبک استراتژی در نسل بعد باشه. :)
 

Lady Ashe

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,595
واقعا دسته ps بی نقص و فوق العاده است ... از بین همه سبک ها حالا فقط شاید برای fps ها 100 درصد نیازمندی 80-90 درصد رو براورده میکنه ... (که البته اینم بحث و طرز فکر شاید عده به خصوصی باشه ... وگرنه مگه کیلزون 3 رو با این دسته ها بازی نکردیم ؟؟؟)

که بر خلاف همون رقباش که طراحی شون جوریه که یکی .. دو سبک که اونم فقط fps- tps باشن بهتر باشن ولی برای بقیه مفت نمی ارزن ....

اگه قرار باشه شرکتی تحولی اساسی توی دستش به وجود بیاره تا برای محدوده وسیع تری از بازی ها مناسب بشه اون مایکرو هستش ... نه کنترلی که سه نسل و هر جور بازی رو به بهترین شکل جواب گو بوده ...

من یه ساعت فقط فیفا 13 زدم با دسته xbox ... داشت گریم میگرفت ... اندازش همون لحظه که تو دستت میگیری خوب جا میفته ... و راحت به نظر میاد ... ولی وقتی میرسی به اوج بازی نیاز به واکنش سریع داری .. فرم و اندازه و سنگینی و جای جهت ها واقعا اجازه مانور بهت نمیده ... ... اون جای باطری هم که به خاطرش میخواستم دسته مردم رو بشکونم ... اصلا نمیزاشت ... انگشتانت زیر دسته ازاد و راحت باشن ...

-----------------------------------------------------------

تغییراتی که به نظرم سونی باید تغییر بده .. اینه که یه کم روی انالوگ ها رو مسطح تر کنه ... و یه دسته برای بزرگسال ها بده که بین استارت و سلکت ... فاصله رو یه کم بیشتر کنه که هر دو شصت راحت تر روی انالوگ ها بازی کنن ... دکمه ها و جهت ها ... بازو های دسته هم که عالین
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,017
نام
محمد امین
هر دو شرکت ماکرو و سونی هر کاری میکنن فقط خواهشا دسته ها شبیه هم باشن که دهن ما تو این همه سویچ کردن بین دو کنسول سرویس نشه.
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
اگر مشکلش رو با بازیهای fps در نظر نگیرم، میتونم بگم من 15 سال با این دسته بازی کردم و مشکلی نداشتم :D.
البته R2 L2 در ps3 فاجعه هست. حس Trigger رو به هیچ عنوان داره.
جای آنالوگ + نداشتن Trigger = مشکل دسته ps3 از نظر من.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
این نسل کنترلر های X360 و PS3 هر دو برای من اشکالاتی داشتن و کامل نبودن اما اگه بخوام یکی رو انتخاب کنم میگم کنترلر X360 حداقل برای من راحت تر بوده.

درسته بعد از PS1 و PS2 یه ذره عادت کردن به کنترلر X360 طول میکشید ولی وقتی بهش عادت میکردید دیگه خیلی کار کردنش باهاش راحت بود، به شخصه LT و RT رو به L2 و R2 ترجیح میدم همینطور آنالوگ سمت چپ X360 برای من خیلی بهتر از آنالوگ های PS3 بود و امیدوارم سونی توی PS4 آنالوگ ها رو تغییر بده.

البته کنترلر X360 هم بی نقص نبود، اولین اشکال وزن سنگین ناشی از باتری ها بود که بعد از یه مدت باعث خستگی دست میشد. اشکال دوم دکمه های RB و LB بودن که بعد از یه مدت بازی کردن خراب میشدن ( حداقل توی فیفا )، و اصلی ترین مشکلشون هم به نظرم D-pad بود که توی بازی های فایتینگ به اندازه کنترلر PS3 کارآمد نبودن.

برای من بهترین حالت اینه که آنالوگ های کنترلر X360 به همراه LT و RT رو بیارن بزارن روی کنترلر PS3. مکان قرار گیری D-pad و LS رو هم مثل دسته X360 جابجا کنند بهتره.
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
به هر چیز گیم پد PS3 بخواید گیر بدید، به جنسش نمیتونید گیر بدید. من 2-3 ساله دارم یه دسته PS3 رو می کوبم تو در و دیوار ، آخ نگفته .
گرچه به نظرم از نظر طراحی گیم پد 360 توی اکثر بازیها بهتره و در کل خوش دست تره.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,508
نام
محمد
جنس دسته PS3 که انصافا خیلی خوبه، من هیچ مشکلی باهاش نداشتم. فقط جای آنالوگ هاش تو بازی های شوتر یه مقدار اذیت میکنه. دسته 360 هم عالیه، 5 ساله داره مثل مرد کار میکنه (حالا از شانس من فردا می ترکه :|)، مشکل اصلیش هم D-PAD ـش هست که گویا تو این کنترلرهای جدید مشکلش حل شده.
 

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,582
نام
حسین
هر دو شرکت ماکرو و سونی هر کاری میکنن فقط خواهشا دسته ها شبیه هم باشن که دهن ما تو این همه سویچ کردن بین دو کنسول سرویس نشه.
دمت گرم حرف درستی زدی حالا یه شکل نبود لاقال اون انجام کار ها با دکمه ها در یجور بزارن اون دکمه تایید و بازگشت A,X تو 360 وقتی توی PS3 دایره ضربدر بودن یا در مورد تیر اندازی عملا دهنم من یکی رو سرویس کرد:|
چقدر هایپ زده شده بودیم برای این امکان


مرسی بابت ترجمه
یعنی خدایی امیدی هم به استفاده از این دکمه و امکاناتش تو ایران داشتی؟؟
 

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
دسته ی 360 که اندازه ی گوشکوب سنگینه در ضمن 3 تا باطری شارژ usb خریدم همش خراب بود:|لعنت به ماکرو با جنس درپیتش
ps3 هم که FPS رو زیر سوال برده..
کلا بدن نینتندو براشون دسته بزنه سنگینترن...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر