من به عنوان آخرین پستم تو این تاپیک (به دلیل این که سرم شلوغ وقت نمیکنم پست بیشتری بدم تو فروم) به موضوع از جانب خودم خاتمه میدم.
اول از همه من هیچ وقت از مایکروسافت یا رمدی طرفداری نکردم. (هر کس من تو این چند سال بشناسه میدونه حهت خاصی ندارم) موضوع حرف من اینه که بازی بعدی رمدی بعد از شماره اول النویک، شماره دوم اون بود که حالا مایکروسافت نخواست و پول هم برای رمدی جور نشد از طرف ناشران دیگه و برای همین رفتن سراغ ساخت ip جدید و این استودیو هم در ساخت ip جدید همین طور که موقع ساخت الن ویک نشون داد کم توان، در ساخت کوانتوم بریک هم کم توان بود و پروسه ساخت بازی طول کشید. دلایل مختلفی هم داشت که اصلی ترینشون نسل های جدیدی بود که رمدی برای اون ها بازی میساخت. الن ویک نسل هفتم و کوانتوم بریک نسل هشتم. خود اعضا استودیو هم اشاره کردن که زمان زیادی مشغول آماده کردن موتور بازی بودن برای ورود به نسل جدید. پس اتفاقی که باید در شروع نسل میافتاد، الان افتاده.
در خصوص کوانتوم بریک، حالا این که رمدی هم خودش به ساخت لایو اکشن علاقهمند بوده درست، اما یک سری دخالتها این وسط انجام شده. یکی از ایده ها این بوده که سریال جداگانه ساخته بشه یا تو یک دنیا موازی با بازی روایت بشه اما در نهایت به شکل امروزی در اومده. شاید اگر کلا این بخش سریال بیخیال میشدن، الان کوانتوم بریک از لحاظ گیمپلی یک عنوان کامل بود.
اما در خصوص مقایسه با ناتی داگ که کلا حرفی نمیمونه چون ناتی داگ مثل راکاستار و اینجا نمیشه از ناتی داگ برای مقایسه با رمدی استفاده کرد. اما گوریلا گیمز. گوریلا با ساخت کیل زون یک عنوان متوسط منتشر کرد. عنوان لانچ تایتلی که اولین بازی این نسلشون هم بود. بعد چند سال کار کردن با اون موتور و داشتن ناشر خوبی مثل سونی، اومدن هورایزون منتشر کردن. اشاره کردم به ناشر به خاطر مشکلات مایکروسافت که الان چند تا بازی کنسلی داشته و اون طور باید و شاید تو زمنیه انحصاری ها موفق عمل نکرده. پس ناشر خیلی نقش مهمی ایفا میکنه.
ختم کلام این که به نظر بهترین اتفاق افتاده. اگر مشکل از رمدی بوده که خب مایکروسافت دیگه لازم نیست رو این استودیو سرمایهگذاری کنه و ناشر عناوینش بشه. اگر مشکل هم از مایکروسافت بوده، الان ناشر بازیهای رمدی عوض شده و حالا باید دید قرار چکار کنن.