اطلاعات جدید از عنوان Remedy : اکشن سینمایی در یک دنیای جدید

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
Quantum-Break-Xbox-One-Jack-Joyce-Closeup-Copy-600x338.jpg

درود

طبق اطلاعات منتشر شده عنوان جدید استدیو Remedy خالق عناوینی چون مکس پین و الن ویک یک اکشن سینمایی در دنیای جدید با المان های عمیق گیم پلی بازی های استدیو رمدی است.

این بازی که فعلا اسم رمزP7 را دارد با سرمایه ای بالغ بر 7.75 یورو ساخته میشود و توسط 505 games منتشر خواهد شد.موتور بازی Northlight نام دارد و همان موتوری است که عنوان خوش ساخت Quantum Break با ان توسعه داده شده بود.

بازی P7 قرار است برای 3 پلتفرم ps4 ، xone و pc در تاریخی نامشخص منتشر شود.

 
از زیره دستش؟ اینا لیاقت شون همکاری با ناشرهای درجه 3-4 مثل همین 505 گیمزه. شونصد سال طول میکشه یه بازی باسازن اونم متوسط و تاریخ مصرف گذشته از اب درمیاد.

اتفاقا اگه به کارنامه کاری رمدی دقت کنی، بهترین دوران کاری و بازی هایی که ساختن برای زمانی بود که ربطی به مایکرو نداشتن و کار خودشون رو میکردن. و افول این شرکت و افت بازی ها هم دقیقا مصادف با زمانی هست که همکاری انحصاری با مایکروسافت رو استارت زدن.
 
اتفاقا اگه به کارنامه کاری رمدی دقت کنی، بهترین دوران کاری و بازی هایی که ساختن برای زمانی بود که ربطی به مایکرو نداشتن و کار خودشون رو میکردن. و افول این شرکت و افت بازی ها هم دقیقا مصادف با زمانی هست که همکاری انحصاری با مایکروسافت رو استارت زدن.
مایکی زمان نامحدود + بودجه نامحدود + درامد حاصل از فروش بازی روی استیم + مارکتینگ + ..... در اختیار اینا گذاشت. حالا لیاقت نداشتن یا با دوران اوجشون فاصله داشتن مشکل خودشونه. که اگر مایکی همین کارها رو برای شرکت افق گستران نرم اندیش فراز انجام داده بود حاصلش چیزی بهتر از QB میشد.

دایی جان ناپلئون شدید! :دی
 
من کاری به QB ندارم ولی Alan Wake عالی بود. برای من که یکی از بهترین تجربه های گیمیم بود.
------------------------
قبل ازین هم رمدی زیر نظر مایکرو نبود. اینا کاملا مستقل بودن و هستن و برای خودشون ناشر پیدا میکنن یا سفارش میگیرن
 
اتفاقا اگه به کارنامه کاری رمدی دقت کنی، بهترین دوران کاری و بازی هایی که ساختن برای زمانی بود که ربطی به مایکرو نداشتن و کار خودشون رو میکردن. و افول این شرکت و افت بازی ها هم دقیقا مصادف با زمانی هست که همکاری انحصاری با مایکروسافت رو استارت زدن.
دقیقا همون شد که Alan Wake یکی از ماندگارترین تجربه اکثر مردم شد جوری صحبت میکنی انگار اینا ۱۰۰ تا بازی داشتن تا اومدن زیر نظر ماکرو هرز رفتن.
 
  • Like
Reactions: stanley
پشیمون میشن که از مایکروسافت جدا شدن در آینده متوجه حرفم میشین
همون طور که گفتی سونی کنسول نسل بعدش زودتر بده طرفداراش ناراحت میشن یا اینکه کرش بندیکوت مالی نیست=))
کاملن مشخصه که اینا تو همکاری با ماکرو چقدر ضرر کردن البته این حرفا برای فنا معنی نداره حالا چی میشه بقیه هم عنوان بعدی رمدی بازی کنن
 
مایکی زمان نامحدود + بودجه نامحدود + درامد حاصل از فروش بازی روی استیم + مارکتینگ + ..... در اختیار اینا گذاشت. حالا لیاقت نداشتن یا با دوران اوجشون فاصله داشتن مشکل خودشونه. که اگر مایکی همین کارها رو برای شرکت افق گستران نرم اندیش فراز انجام داده بود حاصلش چیزی بهتر از QB میشد.

دایی جان ناپلئون شدید! :D
به نظر من وقت و هزینه ای که مایکروسافت خرج اینا کرد اگر هرجای دیگه سرمایه گذاری میکرد نتیجه بهتری میگرفت. اینا با بودجه هنگفت و زمانی که مایکروسافت بهشون داد هیچ پخی نبودن دیگه وای به حال 505games. البته یک خوبی هم که از مایکروسافت جدا شدن داره و اونم اینه که دیگه بازی های فوق العاده قشنگشون تا عرضه بشن الکی هایپ های مسخره و بیخود نمیشن.
 
مایکی زمان نامحدود + بودجه نامحدود + درامد حاصل از فروش بازی روی استیم + مارکتینگ + ..... در اختیار اینا گذاشت. حالا لیاقت نداشتن یا با دوران اوجشون فاصله داشتن مشکل خودشونه. که اگر مایکی همین کارها رو برای شرکت افق گستران نرم اندیش فراز انجام داده بود حاصلش چیزی بهتر از QB میشد.

دایی جان ناپلئون شدید! :D
کی همچین حرفی زده؟
خود سم لیک گفته بود که به خاطر کافی نبودن بودجه و همچنین محدودیت‌های مایکرو، مرحله دوم کوانتوم بریک به صورت کامل از بازی حذف شده. یا یکی از دشمن‌های بازی که اگر داخل بازی بود، کلا فضا عوض می‌شد به خاطر همین محدودیت ها حذف شده.
کمک های مایکرو خیلی خوب بوده اما اینم نباید فراموش کنیم که رمدی اول خواسته ادامه الن ویک بسازه، اما مایکروسافت نخواسته و اون ها هم مجبور شدن کوانتوم بریک بسازن. کوانتوم بریک هم کاملا مشخص که یک عنوان که از زیر سیاست های اولیه مایکرو که مختص به TV TV TV بود بیرون اومده و یک تجربه ناقص تقریبا در کل.
 
خیلی هم بهتر که از زیر نظر ماکرو آمدن بیرون .
سم لیک و رمدی بهترین بازی ها رو برای من یه نفر به شخصه رقم زدن . محدودیت های ماکرو به شرکت رمدی نمی خورد
===============
نظرات هم واقعا جالبه درباره چه ما کرو و چه رمدی که واقعا ادم می مونه چی بگه.....
خوبه مثل کالاف و امثال این بازی ها سالی یه بازی بدن بیرون که هیچ فرقی با قبلی ها نداره!!!
اصلا تو خون سم لیک نیست این کارا:D
 
  • Like
Reactions: jhoobin
کی همچین حرفی زده؟
خود سم لیک گفته بود که به خاطر کافی نبودن بودجه و همچنین محدودیت‌های مایکرو، مرحله دوم کوانتوم بریک به صورت کامل از بازی حذف شده. یا یکی از دشمن‌های بازی که اگر داخل بازی بود، کلا فضا عوض می‌شد به خاطر همین محدودیت ها حذف شده.
کمک های مایکرو خیلی خوب بوده اما اینم نباید فراموش کنیم که رمدی اول خواسته ادامه الن ویک بسازه، اما مایکروسافت نخواسته و اون ها هم مجبور شدن کوانتوم بریک بسازن. کوانتوم بریک هم کاملا مشخص که یک عنوان که از زیر سیاست های اولیه مایکرو که مختص به TV TV TV بود بیرون اومده و یک تجربه ناقص تقریبا در کل.
من فكر نميكنم قضيه به اون شدتى كه شما بگيد بوده. بعد هم بعضى ها جورى حرف ميزنند كه انگار مايكروسافت يجور گروه گانگسترى ساخت بازيه كه حمله كرده خونه سم ليك و با اسلحه رو سر مجبورشون كردن بازى بسازن و حالا كه بازى رو ساختن و همه ازاد شدند و گانگستر ها رفتند ، بچه ها دارن نفس راحت ميكشند ، به نفعشون بوده و خداروشكر كه اصلا اون وسط كسى تلف نشده! رمدى نميخواسته همكارى كنه از همون اول ميتونستند قبول نكنند!
اون ايده ى پخش شدن سريال هم نظر خود سم ليك بوده. هنوزم كه هنوز به شيوه هاى مختلف داستان سرايى و ادغام شدن فيلم و بازى معتقده. اگه اينطور بود كه هيلو ، گيرز و كلى بازى هاى ديگه مايكروسافتم بايد ميرفت به همين سمت و من هم نديدم جايى بگه tv tv tv تا جايى يادمه تو كنفرانس هميشه ميگه game game game! كوانتوم بريك بازى خلاقانه اى قرار بود بشه، اين نشون ميده مايكرويى ها اعتماد داشتن به تيم سازنده و دستشون رو باز گذاشتن براى ايده و بازى ولى خب هر ناشرى يه محدوديت هايى هم داره.
من فكر ميكنم كوانتوم بريك شكست براى هر دوتا تيم بوده اين كه بخوايم بگيم فقط يكطرفه به قضيه نگاه كنيم اشتباهه
منبع یک سری از حرف‌ها:
ممنونم جالب بود نمیدونستم! ایده ی کلی بازی هم انگار قبلا تو سرشون بوده و یجوری خواستن با الن ویک همینکارو بکنند ... خدا رو شکر که نکردند! حداقل الان میفهمند کجای کارشون اشتباه بوده.
..
برای من هنوزم این استدیو و شخصیت سم لیک بهترینه.
 
آخرین ویرایش:
من فكر نميكنم قضيه به اون شدتى كه شما بگيد بوده. بعد هم بعضى ها جورى حرف ميزنند كه انگار مايكروسافت يجور گروه گانگسترى ساخت بازيه كه حمله كرده خونه سم ليك و با اسلحه رو سر مجبورشون كردن بازى بسازن و حالا كه بازى رو ساختن و همه ازاد شدند و گانگستر ها رفتند ، بچه ها دارن نفس راحت ميكشند ، به نفعشون بوده و خداروشكر كه اصلا اون وسط كسى تلف نشده! رمدى نميخواسته همكارى كنه از همون اول ميتونستند قبول نكنند!
اون ايده ى پخش شدن سريال هم نظر خود سم ليك بوده. هنوزم كه هنوز به شيوه هاى مختلف داستان سرايى و ادغام شدن فيلم و بازى معتقده. اگه اينطور بود كه هيلو ، گيرز و كلى بازى هاى ديگه مايكروسافتم بايد ميرفت به همين سمت و من هم نديدم جايى بگه tv tv tv تا جايى يادمه تو كنفرانس هميشه ميگه game game game! كوانتوم بريك بازى خلاقانه اى قرار بود بشه، اين نشون ميده مايكرويى ها اعتماد داشتن به تيم سازنده و دستشون رو باز گذاشتن براى ايده و بازى ولى خب هر ناشرى يه محدوديت هايى هم داره.
من فكر ميكنم كوانتوم بريك شكست براى هر دوتا تيم بوده اين كه بخوايم بگيم فقط يكطرفه به قضيه نگاه كنيم اشتباهه
شما معرفی xbox و کوانتوم بریک ببین تا tv tv tv متوجه بشی. اتفاقا هیلو هم داشت میرفت به همون راه. همون سال هم Steven Spielberg یک سریال براش معرفی کرد که البته وضعیتش مشخص نیست. خوشبختانه با رفتن دان متریک و عوض شدن سیاست های مایکروسافت، این tv tv به games games تبدیل شد. کوانتوم بریک هم جزو عناوینی بود که این وسط ضربه این سیاست خورد.
منم نمیگم این وسط صد در صد مایکروسافت تقصیر کاره یا رمدی، حرف من فقط این که با عوض شدن ناشر، وضعیت رمدی بهتر میشه و اون چیزی که خود استودیو می خواد، میسازه (در حد حدس و گمان این حرف).
همکاری رمدی با مایکروسافت هم به این صورت بوده که، اول رفتن سراغ مایکروسافت برای ادامه الن ویک، و اون ها هم قبول نکردن. بعد سراغ چند تا ناشر دیگه رفتن که خب از لحاظ مالی نظر رمدی جلب نکردن این ناشر ها و در نهایت رفتن سراغ خود مایکروسافت برای ساخت کوانتوم بریک.
منبع یک سری از حرف‌ها:
https://goo.gl/photos/YQ8JhPYLYXWtgcv5A

پ.ن: جالب که رمدی چون از مایکروسافت جدا شده، حالا تبدیل به یک استودیو بد شده. تا یک زمانی با بهترین استودیو ها از نظر دوستان مقایسه می‌شد.
 
آخرین ویرایش:
دوست ندارم دونه دونه ریپلی کنم ولی بهرام جان دیگه خیلی داره رمدی رو بالا و مایکروسافت رو پایین میاره.

باید قبول کنیم مشکل خوده رمدی هست! همین الان بازی Horizon Zero Dawn که امده غوغا کرده زمان ساخت بازی 5 سال با بودجه 45 میلیون دلاری ( جدا از مارکتینگ ) این طرف مایکروسافت سال 2013 بازی کوانتوم بریک رو معرفی کرده که مسلما از یکی دو سال قبل در حال ساخت بوده و سال 2016 عرضه میشه. نتیجه چی میشه کوانتوم بریک یک بازی خطی که از مرحله دوم به بعد مراحل کپی پیست هم میشه و اونطرف یک بازی جهان باز گسترده و متنوع ! اون طرف استدیو ناتی داگ رو داریم که نیل دراکمن و بروس استارلی تقریبا به زور مجبور میشند از اواسط کار Uncharted 4 رو تحویل بگیرند نتیجه تبدیل به goty سال 2016 میشه! کسی که کارش درست باشه هم با اجبار هم میونه بازی خفن بسازه.
خوده سم لیک هر حرفی بزنه ولی باید قبول کنیم علارقم استعدادی که دارند، سیستم ساخت و ساز بازی تو استدیو رمدی به شدت پول و وقت حروم کن هست. نمود همین حرف هم تغییرات به شدت زیاد و زمان طولانی در پروسه ساخت کوانتوم بریک و alan wake هست ( نکته جالب درباره این میخوندم که اول بازی جهان باز بوده ولی به خاطره محدودیت سخت افزاری x360 تصمیم میگرند بازی خطی بشه در حالی که بی نهایت بازی جهان باز بر روی x360 از اول تا اخر نسل عرضه شده )

بارها گفتم و بازم باید بگیم کوجیما خدای کات سین های بلند و طولانی بود که سره mgs4 دیگه واقعا شورش رو دراورد و شاهد دمو های 40 دقیقه ایی بودیم ولی سم لیک چکار کرد از سال 2016 به سال 2008 کات بک زد و بین هر یک ساعت گیمپلی باید یک ساعت سریال نگاه میکردیم ! همین هفته پیش سم لیک دوباره مصاحبه کرده و بازهم از ادغام سینما و بازیها داره حرف میزنه. سم لیک واقعا نمیتوسنت بیاد از حجم این سریال ها بزنه و یک مرحله مخفی کاری به بازی اضافه کنه ؟ ایده تیر بینهایت کلت رو مایکروسافت به سم لیک اجبار کرد ؟ عملا فاتحه چالش تو گیمپلی خونده شده بود.

با اینکه Alan wake و مکس پین یکی از خاص ترین بازیهای عمرم هستند ولی سره کوانتوم بریک واقعا گند زد و اگر در دنیای بیزنس همه ناشر رو مقصر میدونستند الان باید رمدی با یک کمپانی مثل 2K، یوبیسافت و Ea ای کار میکرد نه اینکه با ناشر بازیهای مستقل با بودجه 8 9 میلیون یورویی همکاری کنند!

پ ن : یک خبر جدید از استدیو امده مثل اینکه میخواد سهامش رو عمومی کنه که به نظرم خبر خوبی هست.
 
اینی که ماکروسافت این نسل از یک سری مشکلات در رابطه با تعامل با سازنده ها رنج برده قابل رد کردن نیست.اما اینکه تمام مشکلات مربوط به بازی های رمدی را به ماکروسافت ربط بدیم هم به نظرم بی انصافی در حق ماکروسافت هست.حداقل همه ما میدونیم که ماکروسافت نسل قبل در تعامل با بازی سازهای مستقل واقعا خوب بود.نتیجه اش هم کلی بازی خوب مثل سری Halo,Gears و Forza Horizon و کلی بازی دیگه بود که نسل قبل عرضه کرد و اکثرا کیفیت خوبی داشتند. اما حتی نسل قبل هم Alan Wake بازی Remedy بدون مشکل نبود.به خصوص در بخش گیم پلی .من خودم به شخصه از افرادی بودم که نزدیک به 5 سال منتظر Alan Wake بودم و شاید به جرات هر روز یکبار تریلر بازی را نگاه میکردم.اما در نهایت بعد از عرضه، بازی به هیچ وجه به لحاظ گیم پلی راضیم نکرد.

هرچه قدر مشکلات مربوط به تعامل ماکروسافت این نسل مشخصه مشکلات گیم پلی دو بازی اخیر رمدی هم به همون اندازه واضحه.همونطوری که دوستان گفتن هم فکر نکنم ماکروسافت به لحاظ بودجه در مورد بازی اونقدری کوتاهی کرده باشه.همین حجم از سریال کنار بازی با بازیگر های سرشناس به نظرم نشانه این سرمایه گذاری هست.در ضمن به هیج وجه فکر نمیکنم اون بخش های سریالی را ماکروسافت وارد بازی کرده باشه.چون هم رمدی میتونست قبول نکنه، هم ماکروسافت اگه میخاست TV TV TV بکنه اون را وارد سایر فرنچایزهای دیگه اش هم میکرد.اون بحث سریال و فیلم Halo هم بازی به این بحث به نظرم بی ربطه.الان تمام ناشر ها برای بازی هاشون فیلم و سریال میسازن و یا قصد ساخت دارن و تا وقتی داخل خود بازی نباشه به این کیس شباهتی نداره.فعلا تنها بازی که این حجم فیلم داخلش هست QB هست.

در کنار این بازم اینها دلیلی بر ضعف های کوانتوم بریک نمیشه.الان کلی استدیو با هزینه های بسیار کمتر بازی با گیم پلی به مراتب بهتر میسازن.تازه رمدی دوتا بازی برای ماکروسافت ساخته که اتفاقا هردو از یک ناحیه ایراد داشتن.دیگه الان یک استدیو در مدت زمان 4-5 سال و با این هزینه ها نتونه بازی خوب بسازه به نظرم دچار مشکل هست و باید رفع کنه این مشکلات رو.در فضای صنعت بازی سازی هم هیچ ناشر بزرگ این حجم از زمان و هزینه را صرف دوتا بازی با این فروش کم نمیکنه.اگه روال رمدی این جوری ادامه داشته باشه یا مجبور به کنار رفتن خواهند بود و یا اگه شانس بیارن با کنسول سازها بتونن همکاری شون را ادامه بدن (چون تنها برای اونها این بحث صرفه داره)

پ.ن: من خودم یکباری که QB را بازی کردم در مجموع علارغم مشکلاتی که داشت از بازی لذت بردم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or