اسپنسر:برروی بازیهایی سرمایه گذاری کرده ایم که شایدتا 2-3 سال آینده عرضه نشوند آنها را نمایش نمیدهیم

Hamid Payne

کاربر سایت
20123149760551610495_Forza7_OnBoardInTheRace_4K-740x416.jpg
عدم معرفی عناوین پرهزینه جدید توسط مایکروسافت انتقادهایی را به همراه داشته است. رئیس بخش اکس باکس کمپانی مایکروسافت آقای فیل اسپنسر به تازگی در مصاحبه جدید خود به این موضوع پرداخته و به طرفداران اطمینان داده که برنامه هایی برای سرمایه گذاری بیشتر بر روی بازی های انحصاری دارند.
اما مهم ترین نکته ای که اسپنسر در این مصاحبه اشاره کرده این است که عناوین پرهزینه اکس باکس تا زمانی که به عرضه نزدیک نباشد، نشان داده نخواهند شد و این یعنی بر عکس استراتژی ای که رقیب اصلی این کمپانی در صنعت بازی یعنی سونی مدتی است به آن روی آورده است. صحبت های اسپنسر در این رابطه را در ادامه بخوانید.
"وقتی سه سال پیش این کار را شروع کردم، سخت افزار تمرکز اصلی ما بود چرا که احساس می کردم این بخش جای کار بیشتری دارد. Xbox One S سال گذشته عرضه شد و اواخر سال نیز X منتشر می شود، من مسیری که در ضمینه سخت افزار طی کردیم را دوست دارم. Xbox Live چیزی بود که دوست داشتم بر روی آن کار کنم و آن را به Android ،iOS و Windows PC بیاورم چرا که برایم بسیار مهم بود مردم بتوانند بازی ها را در مکانی [پلتفرمی] دوست دارند تجربه کنند."
"فرست پارتی های ما بخش پر اهمیتی هستند که باید توازن را در مورد آنها ایجاد کنیم (مثل بخش سخت افزار به این بخش بپردازیم). دیروز متوجه شدم که مردم می خواهند بدانند چه سرمایه گذاری های جدیدی در این بخش انجام داده ایم.
"ما بر روی چیزهای جدیدی سرمایه گذاری کرده ایم، برای ساخت چیزهایی جدیدی قرارداد بسته ایم. در مورد آنها فکر کردم که از نظر ارتباطات عمومی برای من خیلی راحت است که یک تریلر از هر کدام را به نمایش در آورم. اما وقتی می دانم این پروژه ها ممکن است تا 2.5 یا 3 آینده نیز عرضه نشوند، اینکار را انجام نخواهم داد."
"درک می کنم که برخی از من بخواهند آینده اکس باکس را برایشان تضمین کنم."
"مسیر ریسکی است اما فقط می توانم بگویم که مطمئن باشید اکس باکس برای من بعنوان یک پلتفرم اهمیت دارد. در مورد ارشدترین جایگاه کمپانی نیز چنین است، اگر شما از Satya Nadella (مدیر اجرایی Microsoft) بپرسید او نیز در پاسخ می گوید "درک می کنم، باید برای محتوای بیشتر در ضمینه گیمینگ سرمایه گذاری کنیم."
"این برای ما مهم است و ما قطعا سرمایه گذاری می کنیم. ما Sea of Thieves ،Crackdown 3 ،State of Decay 2 ،Lucky’s Tale ،Ori and the Will of the Wisps و... را داریم اما می دانم خواسته شما چیست. عناوین پرهزینه بزرگ، می شنوم و متعهد به برآورده کردن خواسته شما هستیم. امروز، می خواهم در مورد چیزهایی صحبت کنم که در صورت تهیه کنسول ما، بتوانید آنها را تجربه کنید. ما بر روی ارائه بازی های بیشتر کار خواهم کرد. ما اینکار را در مورد سخت افزار، پلتفرم و backward compatibility انجام دادیم و در مورد فرست پارتی ها نیز انجام خواهیم داد. این به شدت اهمیت دارد."
 
آخرین ویرایش:
نگاه کن، ما معرفی زودهنگام عنوانی که کاملا کارنامه تیم سازنده اش مشخصه و میدونیم که با کیفیت خوبی به مرحله ی عرضه میرسه رو نهی نمیکنیم. مثلا ممکنه TLOU 2 رو تا 2019 نبینیم (ممکنه) ولی میدونیم تیم سازنده اش اینقدر حرفه ای و متعهده که بازی رو با کنترل کردن انتظارات فن ها و منتقدین به خوبی گلد میکنه.
اما مایکرو رو نهی میکنیم، میاد بازی رو معرفی میکنه که در مرحله ی شکل گیری ایده است و بیشتر از 20 نفر روش کار نمیکنه و بعد هم حرف میاد که قراره بهترین بازی دوران ها باشه! بعد کاشف به عمل میاد تازه 1 سال بعد از انونس، کار جدی ساخت شروع شده! توضیحاتی که دادم پیرامون SB خدا بیامرزه. یا CD3 که پس از کلید خوردن پروژه، معرفی شد و بعدش ساخت کمپین بازی به یک استودیوی دیگه ای محول شد. همه ی این ها نشون میده که بازی در مرحله ایده تا شکل گیری معرفی میشه و خیلی از ایده ها در وسط شکل گیری، تازه ارزششون ساقط میشه. یا حتی QB! برو نمایش سال 2014 بازی رو ببین با محصول نهایی مقایسه کن، رمدی چندین بار در ایده ی کلی بازی تغییر ایجاد کرده.
من فنِ مایکرو ام. مایکروسافت اصلا نمیتونه انتظارات رو کنترل کنه، یعنی بازی هاش به طوری هیجان انگیز ظاهر میشن و محصول نهایی پاسخ دهنده به اون هیجان نیست، اینو دارم میگم در حالی که اخبار کوانتوم بریک، گیرز 4 و هیلو 5 رو می جوییدم و میدونم به مرور چه اشتیاقی بین فن هاشون شکل میگیره. برای مایکرو فعلا عاقلانه ترین راه سیاستی هست که در قبال آثار فرنچایز Forza در پیش گرفته. پروژه در سکوت خبری به مرحله ی بتا برسه و اون لحظه انونس بشه. خیالت راحت میشد هیلو 6 رو با یک سینماتیک تریلر ابر اکشن معرفی کرد ولی اینکار رو نکرد چون ضربه اش رو خورد و بعد هر ضربه خوردن، باید به خود اومد.
امیدوارم حرفام قانع کننده واقع بشه.
حرفاتون کاملا درسته . اما پستتون یک طوریه که انگار من خلاف این ها گفتم .در حالی که منظور خودمم دقیقا همین ها بود :D
شرایط استودیو های فرست پارتی مایکرو و ترافیک کم بازی های در دست ساختشون باعث میشه خلا هایی مثل امسال پیش بیاد . خوب یا بد کاری ندارم. اما خب دلیلش منطقیه .

اما در مقابل ما سونی را داریم که امسال انحصاری هاش 2 رقمی شده. موفقیتشونم که مشخصه .
بحث اصلی اینه که اسپنسر و بعضی از دوستان معرفی زود هنگام را کلا زیر سوال میبرند . که به نظرم از اسپنسر انتظار میره چون هد xbox و موظفه این شرایط را مدیریت کنه. اما از دوستان انتظار نمیره این موضوع را تایید کنند :D البته در نهایت هر کسی نظر خودشو داره که مسلما باید احترام گذاشته بشه :D

تمام این حرف ها به کنار . فکر کنم خودتونم قبول داشته باشید . که راه حل اصلی مصاحبه های دمیج کنترلی برای لاین اپ ضعیف و زدن حرف های گه گاه بی پایه نیست! بلکه راه حل تقویت استودیو های فرست پارتیه. ببینید . هر جا میریم صحبت از موفقیت مالی live و بخش xbox . خب این برگشت پول دوباری کجا هزینه میشه؟ طبق گفته اسپنسر در 2 سال گذشته تمکز اصلی سخت افزار بوده که با وجود وان ایکس مشخصه درست هم میگه. باید دید ایا از این به بعد تمرکز رو نرم افزار خواهد بود یا خیر.

خلاصه که . 2 روز دیگه اگر تمرکز مایکرو رو انحصاری AAA فرست پارتی زیاد شد و کنفرانس هاش پر از بازی های 1/2/3 سال دیگه یاد این مصاحبه های اسپنسر و تز (معرفی زود هنگام خوب نیست) بیفتید :D
 
قانع کننده اینه که بیاد لیست استودیوهای FP یا TP رو بیاره که دارن براش بازی میسازن ، اینکه از نظر شما مشکلی نداره ؟ سونی توی این همه بازی اومد گفت FS داره روی انحصاریای جدیدمون کار میکنه . G داره روی نسخه جدید هورایزن کار میکنه ، همینقدر کافی بود که هایپمون بچسبه به سقف ، مایکرو توی هینت دادن حتی یه روز قبل E3 ید طولانی داره ، حالا برا ما شده رازدار توی معرفی عناوینش ؟ اسپنسر بدش میومد با یه حتی تکنیکال دموی انحصاری سونی رو ترول کنه ؟ کم توی تبلیغاتش اینکارو با 4و6 نکرد . توی انحصاری AAA آسوپاسه .
 
بازی های که سه سال ایده عرضه نمیشن رو معرفی نمی کنیم, تا راحت تر کنسلشون کنیم ـ

از جانب دیگه از حرفش میشه برداشت کرد ـ تا۳ سال اینده خبری از انحصاری شاخ نیست خیالتون راحت باشه

تو تاپیک e3 ش هم گفتم اینکار وقتی غلطه که کنسولت لاین اپ قوی نداشته باشه٫ بعد بیای وعده چند سال بعد بدی

این دقیقا کاریه که الان اقای اسپنر داره میکنه نه سونی

این ک نشد حرف الان این اقا فقط داره از زیر بار مسولیت فرار میکنه.

نمایش بازی فقط نشون دادن هویج به مخاطب نیست ! با نمایش های عیار محصولات رو هم ادم میتونه بفهمه. قراره سه سال بعد چی به خوردش بدن.راحت تر تصمیم به خرید میگیرن .

خداوکیلی مایکرو این اسپنسررو از کجا پیدا کرده اورده گذاشته هد xbox?
 
البته اینی که یک عده اصلا از وضعیت استدیوهای ماکروسافت خبر ندارن و دارن بعضی مسائل را با همین اطلاعات ناقص تجلیل میکنن برای من جالبه به شخصه.استدیوی 343i تقریبا 450 نفر کارمند داره یعنی به اندازه ناتی داگ . این استدیو سال 2015 بازیش را عرضه کرده و از اون زمان داره روی پروژه بعدی خودش کار میکنه.یعنی الان تقریبا نزدیک به 1 سال و هشت نه ماه. چطوره که ناتی داگ با همین تعداد کارمند در عرض 6 ماه میتونه پروژه اش را معرفی کنه ولی 343i نمیتونه؟

پس همونطور که میبینن همه چیز هم به دست خالی بودن ربط نداره.کاملا مشخصه که اگه اسپنسر میخاست حتی متونستن الان گیم پلی هم از Halo 6 به نمایش بگذارن.یا تقریبا Collision هم الان حدود 8-9 ماه از عرضه بازیش میگذره و با همون فرمون ناتی داگ الان میتونست تیزر بازیش را نشون بده. برای تیم دوم Rare یا احتمالا یک سری استدیوهای Second Party که ماکرو داره باهاشون کار میکنه هم به احتمال فراوان همین وضعیته الان.

کم بودن تعداد استدیو اصلا ربطی به دیر معرفی کردن نداره.اتفاقا ناشری که استدیو کم داشته باشه قاعدتا باید خیلی سریع تر بازیش را معرفی کنه تا چیزی برای عرضه داشته باشه.

من خودم به شخصه دوست ندارم این قضیه را چون رفته رفته واقعا از انتظار خسته میشم.خودم به شخصه اونقدری که با نمایش اولیه بازیهایی مثل GOW و Detroit حال کردم این سری لذت نبردم.الانم که میدونم باید حداقل یک سال دیگه برای بازی کردن اکثرشون صبر کنم بیشتر برام عذاب آور میشه.

گفتم تنها Bethesda نیست و الان همه ناشرهای بزرگ اکثرا اینجوری بازیهاشون را معرفی میکنن .برین لیست بازی های به نمایش در اومده در E3 را ببینین.70-80 درصد بازی های قبل سه ماه اول 2018 عرضه میشن.
 
البته اینی که یک عده اصلا از وضعیت استدیوهای ماکروسافت خبر ندارن و دارن بعضی مسائل را با همین اطلاعات ناقص تجلیل میکنن برای من جالبه به شخصه.استدیوی 343i تقریبا 450 نفر کارمند داره یعنی به اندازه ناتی داگ . این استدیو سال 2015 بازیش را عرضه کرده و از اون زمان داره روی پروژه بعدی خودش کار میکنه.یعنی الان تقریبا نزدیک به 1 سال و هشت نه ماه. چطوره که ناتی داگ با همین تعداد کارمند در عرض 6 ماه میتونه پروژه اش را معرفی کنه ولی 343i نمیتونه؟

پس همونطور که میبینن همه چیز هم به دست خالی بودن ربط نداره.کاملا مشخصه که اگه اسپنسر میخاست حتی متونستن الان گیم پلی هم از Halo 6 به نمایش بگذارن.یا تقریبا Collision هم الان حدود 8-9 ماه از عرضه بازیش میگذره و با همون فرمون ناتی داگ الان میتونست تیزر بازیش را نشون بده. برای تیم دوم Rare یا احتمالا یک سری استدیوهای Second Party که ماکرو داره باهاشون کار میکنه هم به احتمال فراوان همین وضعیته الان.

کم بودن تعداد استدیو اصلا ربطی به دیر معرفی کردن نداره.اتفاقا ناشری که استدیو کم داشته باشه قاعدتا باید خیلی سریع تر بازیش را معرفی کنه تا چیزی برای عرضه داشته باشه.

من خودم به شخصه دوست ندارم این قضیه را چون رفته رفته واقعا از انتظار خسته میشم.خودم به شخصه اونقدری که با نمایش اولیه بازیهایی مثل GOW و Detroit حال کردم این سری لذت نبردم.الانم که میدونم باید حداقل یک سال دیگه برای بازی کردن اکثرشون صبر کنم بیشتر برام عذاب آور میشه.

گفتم تنها Bethesda نیست و الان همه ناشرهای بزرگ اکثرا اینجوری بازیهاشون را معرفی میکنن .برین لیست بازی های به نمایش در اومده در E3 را ببینین.70-80 درصد بازی های قبل سه ماه اول 2018 عرضه میشن.
سهیل عزیز شما که طبق معمول تو پست هات همه را نادان می کنی و خودت را دانا :D یه طوری میگی اطلاعات ناقص انگار خودت سوپروایزر این استودیو هایی و هیچکی خبر از جزئیاتشون نداره :D اخه اطلاعاتی که با یک گوگل کردن به دست میاد باعث میشه اینقدر مغرور شی که فکر کنی فقط خودت میدونی ؟ :D نمی فهممت خلاصه :D
---
جالبه . تو تاپیک e3 سونی میاید می گید سونی بازی جدید نشون نداد پس داره فرمت کنفرانسش رو عوض می کنه .!! اونجا دقت نکردی که سونی هم میتونست بازی ساکر پانچ یا tlou p2 را نمایش بده ؟ ! چرا این کار رو نکرد؟ دلیلش عوض شدن فرمت کنفرانس نیست بلکه نیاز نبود اس پیک هاشو الان رو کنه چون مایکرو دلیلی براش به وجود نیاورد.
با توجه به پست شما پس باید گفت مدیریت فرست پارتی های مایکروسافت به شدت ضعیفه . چون به قول شما بعد از 1.8 سال یک استودیو بزرگ هنوز توانایی معرفی پروژه جدیدشو نداره. یعنی می خوای بگی دلیلشون مارکتینگ بوده؟ باورش سخته ! چون اصولا مایکروسافت باید الان از خداش باشه که تو این خلا بازی جدید معرفی کنه.
وقتی معرفی نمیشه. یعنی یه جای کار میلنگه . یعنی این استودیو ها بازده خوبی ندارند . یک همچین شرایطی (ضعف استودیو فرست پارتی ) تلقی میشه. همانطور که دوستان هنوزم TLG با اون موفقیتش رو برای تاخیر ترول میکنند .!

پ ن : گاهی اوقات اینجا ادم احساس میکنه بحث ها شخصیه(!) . یعنی میاید که حرفتون را ثابت کنید . نه اینکه راجع به ایده ها و مسائل گفتگو کنید. چه خوب میشه پستمون با همچین متلک بچه گانه ای شروع نشه !
البته اینی که یک عده اصلا از وضعیت استدیوهای ماکروسافت خبر ندارن و دارن بعضی مسائل را با همین اطلاعات ناقص تجلیل میکنن برای من جالبه به شخصه.

پ ن : من از اولم نیومدم تو این تاپیک که به "ضعف استودیو" های مایکرو اشاره کنم. فکر کنم پست های قبلیم را بخونید متوجه بشید. اما طبق معمول دوستان با کنایه هاشون ادم را مجبور میکنند بره تو مبحثی که نمیخواد بره !
 
سهیل عزیز شما که طبق معمول تو پست هات همه را نادان می کنی و خودت را دانا :D یه طوری میگی اطلاعات ناقص انگار خودت سوپروایزر این استودیو هایی و هیچکی خبر از جزئیاتشون نداره :D اخه اطلاعاتی که با یک گوگل کردن به دست میاد باعث میشه اینقدر مغرور شی که فکر کنی فقط خودت میدونی ؟ :D نمی فهممت خلاصه :D
---
جالبه . تو تاپیک e3 سونی میاید می گید سونی بازی جدید نشون نداد پس داره فرمت کنفرانسش رو عوض می کنه .!! اونجا دقت نکردی که سونی هم میتونست بازی ساکر پانچ یا tlou p2 را نمایش بده ؟ ! چرا این کار رو نکرد؟ دلیلش عوض شدن فرمت کنفرانس نیست بلکه نیاز نبود اس پیک هاشو الان رو کنه چون مایکرو دلیلی براش به وجود نیاورد.
با توجه به پست شما پس باید گفت مدیریت فرست پارتی های مایکروسافت به شدت ضعیفه . چون به قول شما بعد از 1.8 سال یک استودیو بزرگ هنوز توانایی معرفی پروژه جدیدشو نداره. یعنی می خوای بگی دلیلشون مارکتینگ بوده؟ باورش سخته ! چون اصولا مایکروسافت باید الان از خداش باشه که تو این خلا بازی جدید معرفی کنه.
وقتی معرفی نمیشه. یعنی یه جای کار میلنگه . یعنی این استودیو ها بازده خوبی ندارند . یک همچین شرایطی (ضعف استودیو فرست پارتی ) تلقی میشه. همانطور که دوستان هنوزم TLG با اون موفقیتش رو برای تاخیر ترول میکنند .!

پ ن : گاهی اوقات اینجا ادم احساس میکنه بحث ها شخصیه(!) . یعنی میاید که حرفتون را ثابت کنید . نه اینکه راجع به ایده ها و مسائل گفتگو کنید. چه خوب میشه پستمون با همچین متلک بچه گانه ای شروع نشه !


پ ن : من از اولم نیومدم تو این تاپیک که به "ضعف استودیو" های مایکرو اشاره کنم. فکر کنم پست های قبلیم را بخونید متوجه بشید. اما طبق معمول دوستان با کنایه هاشون ادم را مجبور میکنند بره تو مبحثی که نمیخواد بره !
هیچ کدوم از این بحث ها رو کاری ندارم :D ولی به احتمال خیلی خیلی زیاد، Halo 6 تو E3 سال آینده نمایش گیم پلی داره و تعطیلات همون سال هم عرضه میشه. ربطی هم به لنگیدن جای کار و این حرفها نداره :D احتمال زیاد در مورد بازی های اصلی میخوان همون کاری رو انجام بدن که دارن با سری Forza انجام میدن، یعنی نمایش بازی تو E3 و عرضه چند ماه بعد. البته به نظرم برای IP های جدید (یا مثلا یه بازی مثل پرفکت دارک که آخرین شماره اش ده دوازده سال قبل عرضه شده) نمیشه اینجوری عمل کرد چون تا بخواد بازی بین مخاطب جا بیفته و تبلیغ کنن به تاریخ عرضه میرسن و قطعا رو فروش بازی تاثیر نامطلوب میزاره. در کل حرفهای اسپنسر یه جاهاییش درسته و یه جاهایی هم اشتباه، اشتباهش هم اینه که حداقل باید یکی دو تا بازی بزرگ معرفی میکردن تا ملت به برنامه ها و وعده های مایکروسافت بیشتراعتماد کنن :D
 
آخرین ویرایش:
مقایسه‌ی یک ناشر مثل Bathesda یا یوبی با شرکت‌های کنسول‌ساز قیاس اشتباهیه. ناشرهایی مثل یوبی بازی‌هاشون رو عرضه می‌کنند و گیمر می‌تونه بخره یا نه و وظیفه‌ای روی دوش یوبی برای عرضه و معرفی بازی نیست.
ولی وقتی شرکتی کنسول می‌فروشه، مخاطب باید آینده‌ی اون برند رو بدونه و بفهمه که چه بازی‌هایی در آینده براش میان. بنابراین قطعا حتی اگه تریلری هم پخش نمی‌شه، مخاطب باید بدونه که کنسول فلان تا سال X چه گلی قراره به سرش بزنه.

حالا اگه فلان شرکت بازی نداره اوکی، ولی قرار نیست ملت رو چیزی فرض کرد.
 
سهیل عزیز شما که طبق معمول تو پست هات همه را نادان می کنی و خودت را دانا :D یه طوری میگی اطلاعات ناقص انگار خودت سوپروایزر این استودیو هایی و هیچکی خبر از جزئیاتشون نداره :D اخه اطلاعاتی که با یک گوگل کردن به دست میاد باعث میشه اینقدر مغرور شی که فکر کنی فقط خودت میدونی ؟ :D نمی فهممت خلاصه :D
---
جالبه . تو تاپیک e3 سونی میاید می گید سونی بازی جدید نشون نداد پس داره فرمت کنفرانسش رو عوض می کنه .!! اونجا دقت نکردی که سونی هم میتونست بازی ساکر پانچ یا tlou p2 را نمایش بده ؟ ! چرا این کار رو نکرد؟ دلیلش عوض شدن فرمت کنفرانس نیست بلکه نیاز نبود اس پیک هاشو الان رو کنه چون مایکرو دلیلی براش به وجود نیاورد.
با توجه به پست شما پس باید گفت مدیریت فرست پارتی های مایکروسافت به شدت ضعیفه . چون به قول شما بعد از 1.8 سال یک استودیو بزرگ هنوز توانایی معرفی پروژه جدیدشو نداره. یعنی می خوای بگی دلیلشون مارکتینگ بوده؟ باورش سخته ! چون اصولا مایکروسافت باید الان از خداش باشه که تو این خلا بازی جدید معرفی کنه.
وقتی معرفی نمیشه. یعنی یه جای کار میلنگه . یعنی این استودیو ها بازده خوبی ندارند . یک همچین شرایطی (ضعف استودیو فرست پارتی ) تلقی میشه. همانطور که دوستان هنوزم TLG با اون موفقیتش رو برای تاخیر ترول میکنند .!

پ ن : گاهی اوقات اینجا ادم احساس میکنه بحث ها شخصیه(!) . یعنی میاید که حرفتون را ثابت کنید . نه اینکه راجع به ایده ها و مسائل گفتگو کنید. چه خوب میشه پستمون با همچین متلک بچه گانه ای شروع نشه !


پ ن : من از اولم نیومدم تو این تاپیک که به "ضعف استودیو" های مایکرو اشاره کنم. فکر کنم پست های قبلیم را بخونید متوجه بشید. اما طبق معمول دوستان با کنایه هاشون ادم را مجبور میکنند بره تو مبحثی که نمیخواد بره !

اول من هیچ وقت به کسی اینجا توهین نکردم و نمیکنم.این اطلاعات نداشتنش اصلا یک ضعف و یا داشتنش برتری حساب نمیشه.اما تحلیل های به نظر جانب دارانه به نظرم خوب نیست.در ضمن داشتن یا نداشتن یک سری اطلاعات بیشتر به میزان علاقه و پیگیری افراد ربط داره.الان من نسبتا مطمئن هستم که در این فروم به لحاظ اطلاع از اخبار سگا جز چند نفر اول هستم.چون علاقه دارم و شصت تا فن سایت و پیچ و فروم و غیره اش را هر روز رصد میکنم.وقتی قضاوت میکنیم باید تمامی جوانب را در نظر بگیریم.شما گفتی بازی ندارن معرفی کنن و من هم با همین اطلاعات به قول شما گوگلی خودم حداقل 3 تا استدیو را معرفی کردم که بازیشون به اندازه ناتی داگ احتمالا الان پیشرفت داشته و میتونستن معرفی کنن (در زمان معرفی TLOU2). جالبه شما حرف اسپنسر را قبول نداری ولی قضاوت خودت را چرا.

طرف داره میگه من بنا به درسی که گرفتم تصمیم گرفتم بازی ها را نزدیک به عرضه معرفی کنم.شما گفتین که نه حتما بازی نداره که اینجوری میگه.منم گفتم طبق شواهد حداقل باید این سه مورد را میتونست معرفی کنه.تازه اینا استدیوهایی هستن که ازش خبر داریم.برای مثلا Halo Wars 2 ایی رخ داد که زمان معرفی حتی منی که به قول خودم به اخبار سگا و استدیوهاش اشرافیت دارم نمیدونستم CA داره برای ماکروسافت بازی میسازه (البته هیشکی نمیدونست).

شما خودت من را متهم میکنی به اینکه فکر میکنم سوپروایز ماکروسافت هستم درحالی که خودت هم داری برعکسش را ادعا میکنی انگار خودت رئیس استدیوهای فرست پارتی ماکروسافت هستی و میدونی هیچی تو بساط نیست.در حالی که به قول خودت هردوتامون اطلاعاتمون در حد چیزهایی هست که در نت موجوده.منتهی با این فرق که من براساس حرف خود اسپنسر و شواهد حرف میزنم ولی شما براساس عدم علاقه به ماکروسافت و دید منفی بهش.

من توی تاپیک سونی گفتم سونی معرفی نکرد شاید چون میخاد فرمت کفرانسش را تغییر بده.اونجا بحث این بود که چون ماکروسافت خراب کرد پس سونی هم یک دوجین بازی که داشت را معرفی نکرد.من بحثم اونجا این بود که حتی سونی هم منابعش علارغم بیشتر بودن محدوده.یعنی یک ناشر احتمالا ده تا بازی داره و اگه هشتاش را معرفی کنه میمونه 2 تا بازی و برای اون یکی که 4 تا بازی داره و 2 تاش را معرفی کرده هم میمونه دوتا.در این حالت تعداد بازی معرفی نشده هردوتا برابره و در شرایط مشابهی به لحاظ ذخایر قرار دارن.اونجا یک عده طوری رفتار میکردن که انگار سونی روی تعداد لایتنهای بازی نشسته که تنها عامل بازدارنده از معرفی اونها فقط عملکرد ماکروسافت و عشق کشیدن سونی هست.بحثم اونجا این بود که نه اینطوری هم نیست و سونی هم الان به لحاظ بازی معرفی نکرده تقریبا دستش نسبت به یکی دوسال قبل احتمالا خالی تره و احتمالا میخاد بیشتر مدیریت بکنه.البته احتمال داره تعدا خیلی زیادی بازی هم داشته باشه.صرفا بحث کردن اونجا هیچ فکتی ایجاد نمیکنه.من نظر خودم را گفتم.

یک چیز دیگه اضافه کنم.جالبه هردو طرف بعد کنفرانسشون ادعا کردن بازی داشتن و معرفی نکردن (به دلایل مختلف).حرف یک طرف حرف مفت حساب میشه و حرف طرف دیگه سند؟
 
آخرین ویرایش:
من که میگم اول بازی را معرفی بکنن و ازش تریلر نشون بدن، بعد براش بگردن انجین پیدا بکنن و شروع به ساخت بکنن. خدا کریمه بالاخره بازی منتشر میشه دیگه. در عوض همه در جریان ساخت قرار میگیرن و میفهمن که چقدر تلاش شده واسه ساخت بازی. هایپ شون هم دوبله سوبله میشه. اصلا خیلی خوبه.
 
شخصا فکر می کنم همانطور که اول گفتم اسپنسر داره بازار را تعدیل می کنه .
چون به نسبت رقیبش بازی کمتری برای ارائه داره. کسی بازی های 343i رو زیر سوال نبرد.
احتمالا اکس باکسی ها در 2 سال اینده 2 نهایتا 3 بازی فرست پارتی برای عرضه دارند (aaa) . در نتیجه وقتی یک ابر کنسول مثل وان ایکس برای ارائه داره ترجیح داده بازی های بزرگ را بزاره برای e3 سال بعد تا بتونه به بازار خودش شوک بزرگی بده از اونورم با موج اخر بازی های این نسل سونی (2018/20) که احتمالا سال دیگه چند تاشون معرفی میشند مقابله کنه .
این هم در نظر بگیرید. که مایکروسافت شدیدا زیر تیغ انتقاد ip جدیده. این موضوع میتونه رو (بازی هارا نزدیک به عرضه معرفی میکنیم ) تاثیر بزاره. مسلما هیلو 6 سال دیگه معرفی و عرضه شه بد نیست حداقل . چون همین الان کامیونیتی هیلو مثل لاستیک بوگاتی میچرخه :D
در واقع . ساده بخوایم بگیم. در حال حاضر رقیب انحصاری های 1 سال اینده سونی میشه خود کنسول xbox one x و گرافیک بیشتر مولتی ها .
و بازی های مایکروسافت از سال اینده وارد صحنه رقابت میشند . همانطور که بعد از اتمام e3 مایکروسافت گفتم . به نظرم بهترین کاری که اسپنسر میتونست بکنه همین بود. (با توجه به شرایط موجود و کمبود مهره).

خودتونم میدونید . اگر مایکروسافت الان ترافیکی مثل 2014 داشت ما کنفرانسی میدیدیم که بعدش امضا درست کنید Games Games Games thank you phil spencer :D کسی هم حرف از معرفی زود و این حرف ها نمیزد . مایکروسافت هم با توجه به تعداد بازی هایی که برای عرضه داره ترجیح داده نزدیک به عرضه معرفی کنه . همین موضوع باعث میشه دست سونی هم باز شه که تعدادی از بازی های موجود را موکول کنه به سال های بعد و به قول خودتون فرصت مدیریت پیدا کنه . و ما هم یک e3 مثل امسال شاهد باشیم.
البته من هم ادعای هد فلان شرکت بودن ندارم و فقط نظرم را میگم :D
 
من قشنگ یادمه E3 پارسال هم دوستان میگفتن که سونی همش زود پروژه ها رو معرفی میکنه بدون تاریخ عرضه مایکرو گذاشته سال دیگه معرفی کنه همون سال هم بیاد ، 1 سال گذشت سونی که پروژه بدون تاریخ عرضه معرفی میکنه کلی انحصاری AAA داده و در ادامه سال خواهد داد مایکرو هنوزم خبری نیست قراره بازم سال دیگه چند ماه قبل از عرضه بازی معرفی کنه ! خب سونی اگر پروژه ای رو دو سال زود معرفی میکنه لااقل همون سال کلی بازی برا ریلیز داره چه اشکالی داره رونمایی کنه بازی که 2 سال بعد میده ؟ همین کار باعث نشد فروش ip جدیدی مثل هورایزن بترکونه ؟
اسپنسر میگه بر روی بازی هایی سرمایه گذاری کرده ایم که شاید تا دو سه سال آینده عرضه نشوند !! خب مرد حسابی احیانا یه وقت فشار بهتون نیاد نسل تا دو سه سال دیگه قطعا تموم میشه !
 
من که میگم اول بازی را معرفی بکنن و ازش تریلر نشون بدن، بعد براش بگردن انجین پیدا بکنن و شروع به ساخت بکنن. خدا کریمه بالاخره بازی منتشر میشه دیگه. در عوض همه در جریان ساخت قرار میگیرن و میفهمن که چقدر تلاش شده واسه ساخت بازی. هایپ شون هم دوبله سوبله میشه. اصلا خیلی خوبه.
بله دقیقا!!! اونم زمانی که شاهکار استاد کوجیما باشه. خیلی هم خوبه، به کوری چشم بدخواهان جواب هم میده!
 
به نظرم سیاست خوبیه، اگه همه شرکت ها اجرا کنن خوبه. البته مایکرو بازی زیاد نداره و دستش پر نیست و اینم حقیقتیه. ولی بعضی شرکتها یه بازی آنونس میکنن بعد ملت رو 10 سال میذارن تو خماری، از این لحاظ خوبه
الان تو اسکوئر انیکس معلوم نیست واقعا حقوق چی رو میگیرن تیمهایی که روی فاینال فانتزی کار میکنن. هر موقع دلشون بخواد میان سرکار احتمالا چون بازیهاشون ریلیزش با خداست!
بله دقیقا!!! اونم زمانی که شاهکار استاد کوجیما باشه. خیلی هم خوبه، به کوری چشم بدخواهان جواب هم میده!
حالا کوجیما واقعا راستی راستی سر این بازی آخرش اول بازی رو آنونس کرد بعد رفت دنبال انجین گشت؟:D من که یادم نمیاد. فکر کنم اول یه مدت راه افتاد استدیوهای مختلف دنبال انجین و... و بعد استارت رو زد و درنهایت بازیشو آنونس کرد.
ولی از اونور یه شرکت مثل اسکوئر انیکس هم که کم جایی نیست الکی صرفا برای سر کار گذاشتن فن های میلیونی بازیاش یه دمو میده و میگه یه سال دیگه فلان تاریخ منتظر باشید تازه اپیزود اولش رو تحویلتون بدیم و بعد یه سال معلوم میشه تا اونموقع دور هم پارتی گرفته بودن ساکه میخوردن تازه میخوان یه چیز دیگه بسازن:D
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or