اسپنسر:برروی بازیهایی سرمایه گذاری کرده ایم که شایدتا 2-3 سال آینده عرضه نشوند آنها را نمایش نمیدهیم

Hamid Payne

کاربر سایت
20123149760551610495_Forza7_OnBoardInTheRace_4K-740x416.jpg
عدم معرفی عناوین پرهزینه جدید توسط مایکروسافت انتقادهایی را به همراه داشته است. رئیس بخش اکس باکس کمپانی مایکروسافت آقای فیل اسپنسر به تازگی در مصاحبه جدید خود به این موضوع پرداخته و به طرفداران اطمینان داده که برنامه هایی برای سرمایه گذاری بیشتر بر روی بازی های انحصاری دارند.
اما مهم ترین نکته ای که اسپنسر در این مصاحبه اشاره کرده این است که عناوین پرهزینه اکس باکس تا زمانی که به عرضه نزدیک نباشد، نشان داده نخواهند شد و این یعنی بر عکس استراتژی ای که رقیب اصلی این کمپانی در صنعت بازی یعنی سونی مدتی است به آن روی آورده است. صحبت های اسپنسر در این رابطه را در ادامه بخوانید.
"وقتی سه سال پیش این کار را شروع کردم، سخت افزار تمرکز اصلی ما بود چرا که احساس می کردم این بخش جای کار بیشتری دارد. Xbox One S سال گذشته عرضه شد و اواخر سال نیز X منتشر می شود، من مسیری که در ضمینه سخت افزار طی کردیم را دوست دارم. Xbox Live چیزی بود که دوست داشتم بر روی آن کار کنم و آن را به Android ،iOS و Windows PC بیاورم چرا که برایم بسیار مهم بود مردم بتوانند بازی ها را در مکانی [پلتفرمی] دوست دارند تجربه کنند."
"فرست پارتی های ما بخش پر اهمیتی هستند که باید توازن را در مورد آنها ایجاد کنیم (مثل بخش سخت افزار به این بخش بپردازیم). دیروز متوجه شدم که مردم می خواهند بدانند چه سرمایه گذاری های جدیدی در این بخش انجام داده ایم.
"ما بر روی چیزهای جدیدی سرمایه گذاری کرده ایم، برای ساخت چیزهایی جدیدی قرارداد بسته ایم. در مورد آنها فکر کردم که از نظر ارتباطات عمومی برای من خیلی راحت است که یک تریلر از هر کدام را به نمایش در آورم. اما وقتی می دانم این پروژه ها ممکن است تا 2.5 یا 3 آینده نیز عرضه نشوند، اینکار را انجام نخواهم داد."
"درک می کنم که برخی از من بخواهند آینده اکس باکس را برایشان تضمین کنم."
"مسیر ریسکی است اما فقط می توانم بگویم که مطمئن باشید اکس باکس برای من بعنوان یک پلتفرم اهمیت دارد. در مورد ارشدترین جایگاه کمپانی نیز چنین است، اگر شما از Satya Nadella (مدیر اجرایی Microsoft) بپرسید او نیز در پاسخ می گوید "درک می کنم، باید برای محتوای بیشتر در ضمینه گیمینگ سرمایه گذاری کنیم."
"این برای ما مهم است و ما قطعا سرمایه گذاری می کنیم. ما Sea of Thieves ،Crackdown 3 ،State of Decay 2 ،Lucky’s Tale ،Ori and the Will of the Wisps و... را داریم اما می دانم خواسته شما چیست. عناوین پرهزینه بزرگ، می شنوم و متعهد به برآورده کردن خواسته شما هستیم. امروز، می خواهم در مورد چیزهایی صحبت کنم که در صورت تهیه کنسول ما، بتوانید آنها را تجربه کنید. ما بر روی ارائه بازی های بیشتر کار خواهم کرد. ما اینکار را در مورد سخت افزار، پلتفرم و backward compatibility انجام دادیم و در مورد فرست پارتی ها نیز انجام خواهیم داد. این به شدت اهمیت دارد."
 
آخرین ویرایش:
به نظر من که معرفی بازی هایی که تا دو یا سه سال دیگه منتشر میشن کار خوب هست چون به مشتری این دید رو میده که در آینده چه چیزهایی قراره گیرش بیاد و انتخاب رو براش ساده تر میکنه. البته معرفی بیش از اندازه زود هنگام به سبک SE خیلی رو مخه. مثلا خود مایکروسافت تو کنفرانس سال 2013 بازی رو معرفی کرده (Below) که هنوز منتشر نشده. یا بلایی که SE با KHIII داره سرمون میاره. ولی اینکه بیای بگی من فقط بازی رو معرفی میکنم که تا یه سال دیگه منتشر بشه حداقل برای من چندان جذاب نیست. چون نتیجش میشه کنفرانس امسال مایکروسافت. پر از بازی هایی ایندی طور و خالی از AAA های فک برانداز. به این بهانه که خوب عوض همشون تا کنفرانس بعد منتشر شدن!

به نظر من اگه یه ناشر بخواد این سیاست رو پیش بگیره باید زمانی اینکارو بکنه که بدونه تو تقویم سالانش حداقل برای هر سال 4 تا بازی بزرگ برای منتشر کردن داره. چون در غیر این صورت به علت اینکه فن ها منتظر معرفی های بزرگ و خفن هستن، باعث ناامید اونها میشه.
 
اسپنسر عمل کن.....حرف کم بزن
اسپنسر فوق العاده حرف میزنه و بهترین و درست ترین حرفا رو میزنه ولی چه فایده داره وقتی خودت کار درست رو انجام ندی

شما بجای فکر کردن در مورد تاریخ انتشار بازیهای دیگران به فکر ساختن ip های جدید برا کنسول خودت باش و اونا رو بموقع منتشر کن..... .

نسل تموم شد بابا....3 ساله سر این پست اسپنسر فقط داره حرف میزنه....حرفاش درسته ها....ولی اخه تو اول به فکر کنسول خودت و مخاطبشون باش بعد به بقیه ایراد بگیر

.
 
آخه ناشر خوبو با سیاستی هم نیس سازنده ها ازش فرارین ، اون از رمدی ، کرایتک ، بانجی ، پیتر که اومد رسما به فحش کشید سیاست کینکتو که تو زمان دون بود و خیلی از این معضلات . ضعف مایکرو از مدیریته . تا اسپنسرو جایگزین یه اهل فن نکنن وضعیت همینه و فقط سازنده های ایندی پا میدن :tearsofjoy: . انحصاریای تاپشم که دو کلمه حرف داشت مثل کرک 3 حالا با کیفیت نسل قبل تحویل میده ولی 4K ! ، شاخ شکنش SB ! دیگه یعنی بهانه از این بهتر نبود که بگه ما بازیامونو نزدیک تاریخ انتشار معرفی میکنیم ؟ اسپنسره و برنامه های دقیقش :tearsofjoy: مو لا درزش نمیره .
 
اینکه فیل میخواد بازی هاش رو نزدیک به تاریخ عرضه شون معرفی کنه برای خودش حرکت خوبیه تا دیگه داستان بازی هایی مثل SB یا CD3 تکرار نشه :-"
ولی اینکه توی نمایشگاه E3 و موقع معرفی قویترین کنسول تاریخ(:D) بیای ایندی و ماینکرافت 4k معرفی کنی بیشتر از جلب کردن اعتماد نشون دهنده ی خالی بودن دست فیل اسپنسره:D
اینکه بازی ها دو سه سال زودتر انتشارشون معرفی بشن حرکت خوبیه و باعث میشه گیمر ها با حال و هوای بازی بیشتر آشنا بشن و هم از برنامه ی پیش روی کنسول/ناشر مطلع میشه و میفهمه در آینده چه بازی هایی در انتظارشه.
البته معرفی کردن زودتر خودش نیاز به برنامه ریزی و دقت بالا داره و اگه برنامه ریزی درست نباشه نتیجه ش میشه اینکه یا بازی کنسل میشه(اسکیل باند) یا اینکه پروسه ی ساخت بازی خیلی پیچیده میشه و نتیجه ش ساخت یه بازی ناقصه(فاینال 15).
 
اسپنسر عمل کن.....حرف کم بزن
اسپنسر فوق العاده حرف میزنه و بهترین و درست ترین حرفا رو میزنه ولی چه فایده داره وقتی خودت کار درست رو انجام ندی

شما بجای فکر کردن در مورد تاریخ انتشار بازیهای دیگران به فکر ساختن ip های جدید برا کنسول خودت باش و اونا رو بموقع منتشر کن..... .

نسل تموم شد بابا....3 ساله سر این پست اسپنسر فقط داره حرف میزنه....حرفاش درسته ها....ولی اخه تو اول به فکر کنسول خودت و مخاطبشون باش بعد به بقیه ایراد بگیر

.

البته اسپنسر درباره بازیهای دیگران صحبت نمیکنه!!! درباره عملکرد سالهای اخیر خودشون حرف میزنه
 
با کلیت حرفش موافقم. سونی دو E3 پشت سر همو با بازیهای یکسان سر کرد که زیاد جالب نبود. سونی خیلی خیلی زود بازیاشو معرفی میکنه که بازم جالب نیست.
ضمنا سونی هر سال 1 یا نهایتا 2 انحصاری شاخ عرضه میکنه، مثل U4 یا HZD.
ببخشید ولی من بازیهایی مثل Nioh رو انحصاری شاخ نمیدونم :D درسته میدونم که امتیازای خوبی داره، ولی بازی شدیدا سلیقه ای هست.

پ.ن. من 100 تا Nioh رو پای یک FH 3 قربونی میکنم :D
 
واقعا مثال زیاده نمیشه همه رو گفت اما در کل برندیگ تو صنعت بازی های ریانه ای واقعاً سخت و عجیبه.
هیچ پارامتری نداریم که بگه اینطور عمل کنید به نتیجه مناسب میرسید.

تو غرب سال مالی یه جوری تعریف میشه تو شرق جور دیگه...
تو غرب یه خط قرمزی از زمان تایید طرح اولیه تا ساخت و تکمیل وجود داره... هیئت مدیره کمپانی های بزرگ همه از وجود اسامی IP ها هم خبر دارن... (چیزی که ما هر سال از گزارش مالی EA در مورد عناوین قابل عرضه سال بعد متوجه میشیم)

اما تو شرق اینطور نیست. برنامه ریزی برای عرضه قطعی تو زمان قطعی تر وجود نداره، بیشتر ملاک تکمیل و رسوندن به گروه های بازار یابیه.

هر دوتاش از دید من خوبه.
راک استار بزاریم کنار من واقعا تو کف Bethesda Softworks ام. چطوری چراغ خاموش رو عناوینشون کار می کنن و دقیقا هم تو سال عرضه همه رو معرفی می کنن.
جداً یکی از بهترین نمونه های معرفی، بازاریابی و عرضه به حساب میان.
 
  • Like
Reactions: Cait Sith
ضمنا سونی هر سال 1 یا نهایتا 2 انحصاری شاخ عرضه میکنه، مثل U4 یا HZD.

پ.ن. من 100 تا Nioh رو پای یک FH 3 قربونی میکنم :D
اینکه شما حتی ممکنه حاظر باشی صدتا آنچارتد رو قربونی اون ماینکرافت 4K تون کنید ربطی به انحصاری شاخ نداشتن و سطح کیفیت بازی ها نداره دوست عزیز:-":D
همین 2017 که هنوز تموم نشده سونی شاهکارهایی مثل NIOH, Horizon, Persona, Yakuza و... داشته... تازه بازی های ایندی و انجصاری های کنسولی رو هنوز حساب نکردم:-"
 
من به شخصه ترجیح میدم بازی ها 2-3 سال قبل از عرضه معرفی بشن. برای من هایپ بیشتری ایجاد میکنه و من رو برای انجام بازی تشنه تر میکنه. وقتی بازی ای معرفی میشه که 1 سال یا کمتر به تاریخ عرضش مونده احساس میکنم که زحمت زیادی براش کشیده نشده. هر چند سازنده هم بگه که N سال داشته رو بازی کار میکرده اما چون ما رو در این journey و این پروسه چند ساله با خودش همراه نکرده خیلی نمیتونم درکش کنم!
 
به نظرم کاملا عقلانیه که بازی هایی که 3قرار نیست حالا حالا بیاد رو بیخود به نمایش در بیارن چون ملت کلی هایپ میشن
من خودم کلی سر بعضی بازی های سونی هایپ شدم و تا بازی برسه کلا اشتیاقم خیلی کمترشد
ولی خب به نظرم تا این حد نباید زمان حال رو هم از دست بده چون کلی بازخورد منفی داشته
بهتر بود که به نحوی نباشه که فن های مایکرو یه سال بدون بازی درست حسابی بمونن(منظورم یه AAA انحصاری درست حسابیه)
پ.ن:شدیدا مشکل استودیو فرست پارتی داره کلا ضعیف عمل کردن
 
من متوجه دوستانی که معرفی زود هنگام (نهایتا 2 سال تا عرضه ) را نمیپسندند نمیشم. البته نظرتونه اما در کل :D
مثلا فرضا رمدی هنوز هم در همکاری با مایکروسافت بود و در حال ساخت الن ویک 2 . بازی هم قرار بود 2019 منتشر شه. واقعا دوست نداشتید الان بازی تونو ببینید ؟ راجع بهش حرف بزنید. کامیونیتی شو بسازید ؟ :D

---

حرف های اسپنسر قابل توجیحه . بازی به اندازه کافی نداره که هر سال بخواد نشون بده.از این رو میاد هایپ امسال را میندازه گردن وان ایکس و گرافیک بیشتر مولتی ها . تا سال بعد استودیو ها به امادگی کافی برای معرفی بازی جدیدشون برسند. یه جورایی مارکت را با توجه به شرایط فرست پارتی هاش تعدیل میکنه.
اما شما دوستانی که میگید این کار بهترین سیاست محسوب میشه به نظرم یا تحت تاثیر اسپسنر قرار گرفته اید (که باید گفت افرین به اسپنسر) یا حواستون به قسمت اول این پستم نیست :D( مثلا الن ویک)

منصفانه یک نگاه به لاین اپ سونی از سال 2008(حداقل) تا به همین لحطه بندازید . معرفی زود هنگام اکثر بازی های بزرگ و موفقیتشون را در نظر بگیرید. در این صورت ایا به نظرتون کار سونی اشتباست؟ فکر کنم جوابتون "نه" باشه :D

در واقع . سونی و مایکرو با توجه به شرایطشون راجع به مسائل مارکتینگ نظر منفاوتی دارند . یکی میگه بکوارد به درد نمیخوره چون بکوارد نداره. یکیم میگه بازی زود معرفی نمیکنیم چون بازی زیاد نداره. به همین سادگی :D

پ ن : به نظر من هم. کامیونیتی گسترده (معرفی زود هنگام مثل سونی راک استار) = فروش زیاد و محبوبیت بازی در نتیجه موفقیت سیستم. البته وقتی زیر ساخت ها مثل سونی موجود باشه.
 
امروز یه پستی دیدم تو انجمن این که بچه های این جا فن های اکس باکس رو فراری دادن ، حرفش درسته ، قبلنا به تقریبا به یه اندازه هر دو سمت فن بود .
الان انجمش شده = پست های اکس باکس فن های نقل قول کن لایک بخور
منظورم فقط این تاپیک نیست کلیه
هر چی میشه منتظرین یه تیکه ای بندازین دیگه واقعا منزجر کنندس
پ.ن : حرف اسپنسر هم منطقیه
بخدا به عنوان یه فرد نوعی خسته شدم تو تاپیک سونی میرم دارن مایکروسافت رو ترول میکنن تو تاپیک خود مایکروسافتم که همیشه همینه سطح صحبتای تاپیک به طرز فجیعی اومده پایین معلومه رقبتی برای کامنت دادن نمیمونه !! سکوت میکنیم از بازی لذت میبریم :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
من متوجه دوستانی که معرفی زود هنگام (نهایتا 2 سال تا عرضه ) را نمیپسندند نمیشم. البته نظرتونه اما در کل :D
مثلا فرضا رمدی هنوز هم در همکاری با مایکروسافت بود و در حال ساخت الن ویک 2 . بازی هم قرار بود 2019 منتشر شه. واقعا دوست نداشتید الان بازی تونو ببینید ؟ راجع بهش حرف بزنید. کامیونیتی شو بسازید ؟ :D

---

حرف های اسپنسر قابل توجیحه . بازی به اندازه کافی نداره که هر سال بخواد نشون بده.از این رو میاد هایپ امسال را میندازه گردن وان ایکس و گرافیک بیشتر مولتی ها . تا سال بعد استودیو ها به امادگی کافی برای معرفی بازی جدیدشون برسند. یه جورایی مارکت را با توجه به شرایط فرست پارتی هاش تعدیل میکنه.
اما شما دوستانی که میگید این کار بهترین سیاست محسوب میشه به نظرم یا تحت تاثیر اسپسنر قرار گرفته اید (که باید گفت افرین به اسپنسر) یا حواستون به قسمت اول این پستم نیست :D( مثلا الن ویک)

منصفانه یک نگاه به لاین اپ سونی از سال 2008(حداقل) تا به همین لحطه بندازید . معرفی زود هنگام اکثر بازی های بزرگ و موفقیتشون را در نظر بگیرید. در این صورت ایا به نظرتون کار سونی اشتباست؟ فکر کنم جوابتون "نه" باشه :D

در واقع . سونی و مایکرو با توجه به شرایطشون راجع به مسائل مارکتینگ نظر منفاوتی دارند . یکی میگه بکوارد به درد نمیخوره چون بکوارد نداره. یکیم میگه بازی زود معرفی نمیکنیم چون بازی زیاد نداره. به همین سادگی :D

پ ن : به نظر من هم. کامیونیتی گسترده (معرفی زود هنگام مثل سونی راک استار) = فروش زیاد و محبوبیت بازی در نتیجه موفقیت سیستم. البته وقتی زیر ساخت ها مثل سونی موجود باشه.

نگاه کن، ما معرفی زودهنگام عنوانی که کاملا کارنامه تیم سازنده اش مشخصه و میدونیم که با کیفیت خوبی به مرحله ی عرضه میرسه رو نهی نمیکنیم. مثلا ممکنه TLOU 2 رو تا 2019 نبینیم (ممکنه) ولی میدونیم تیم سازنده اش اینقدر حرفه ای و متعهده که بازی رو با کنترل کردن انتظارات فن ها و منتقدین به خوبی گلد میکنه.
اما مایکرو رو نهی میکنیم، میاد بازی رو معرفی میکنه که در مرحله ی شکل گیری ایده است و بیشتر از 20 نفر روش کار نمیکنه و بعد هم حرف میاد که قراره بهترین بازی دوران ها باشه! بعد کاشف به عمل میاد تازه 1 سال بعد از انونس، کار جدی ساخت شروع شده! توضیحاتی که دادم پیرامون SB خدا بیامرزه. یا CD3 که پس از کلید خوردن پروژه، معرفی شد و بعدش ساخت کمپین بازی به یک استودیوی دیگه ای محول شد. همه ی این ها نشون میده که بازی در مرحله ایده تا شکل گیری معرفی میشه و خیلی از ایده ها در وسط شکل گیری، تازه ارزششون ساقط میشه. یا حتی QB! برو نمایش سال 2014 بازی رو ببین با محصول نهایی مقایسه کن، رمدی چندین بار در ایده ی کلی بازی تغییر ایجاد کرده.
من فنِ مایکرو ام. مایکروسافت اصلا نمیتونه انتظارات رو کنترل کنه، یعنی بازی هاش به طوری هیجان انگیز ظاهر میشن و محصول نهایی پاسخ دهنده به اون هیجان نیست، اینو دارم میگم در حالی که اخبار کوانتوم بریک، گیرز 4 و هیلو 5 رو می جوییدم و میدونم به مرور چه اشتیاقی بین فن هاشون شکل میگیره. برای مایکرو فعلا عاقلانه ترین راه سیاستی هست که در قبال آثار فرنچایز Forza در پیش گرفته. پروژه در سکوت خبری به مرحله ی بتا برسه و اون لحظه انونس بشه. خیالت راحت میشد هیلو 6 رو با یک سینماتیک تریلر ابر اکشن معرفی کرد ولی اینکار رو نکرد چون ضربه اش رو خورد و بعد هر ضربه خوردن، باید به خود اومد.
امیدوارم حرفام قانع کننده واقع بشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or