استدیوهای بازیسازی نینتندو و پروژه های در دست اجرا

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
109561

این تاپیک رو برای معرفی بهتر و بیشتر استدیوهایی که برای نینتندو کار می کنن و پروژه هایی که در حال حاضر در دست کار دارن زدم
من خودم یه مدت پیش (یه هفته پیش) این سوال برام که استدیوهای نینتندو چجوری کار می کنن داشتم، چون تعداد استدیوهای تردپارتی بزرگ نینتندو آن چندان زیاد نیست در قیاس با سونی و مایکروسافت و تعداد عظیم انحصاری های کمپانی عموما از دل خود کمپانی بیرون میاد.
برای همین اول سراغ خود کمپانی میرم و استدیوهای نینتندو رو معرفی می کنم و بعد میرم سراغ استدیوهای تردپارتی در حال همکاری

  • Nintendo EPD
یا خلاصه Nintendo Entertainment planning & Development
مجموعه ایه که نینتندو سال 2015 از ادغام دو تا شاخه ی تولیدی خودش (EAD (Entertainment Analysis & Development و (SPD (Software Planning & Development به وجود آوردش و بخشی از برنامه توسعه بازنگری سازمانی کمپانی بود که قرار بود موقع عرضه سوییچ میوه هاش رو بده (که خب داد...) این موارد همه دست تاتسومی کیمیشما مدیر وقت اون دوره نینتندو بود که به محض فوت ایواتا روی کار اومد و تا اومدن شونتارو فوروکاوا (مدیر وقت نینتندو) سعی کرد تا حد ممکن به نینتندو سر و سامون بده و در عین حال پروژه هایی که ایواتا استارت زده بود رو تموم کنه. سریع هم عرصه رو به محض پیدا کردن آدم درستش واگذار کرد... بگذریم...

هدف EPD همون هدفیه که EAD و SPD جدا از هم دنبالشون می کردن و این الان همزمان دنبالشون می کنه. اونم تولید محتوای ویدیو گیم برای کنسول های نینتندو و دستگاه های موبایلی، مدیریت لایسنس ها و روابط سوم شخص صنعتی و تولیدی و کنترل و مدیریت روی پروژه های استدیوهای تردپارتی مرتبط با کمپانی ـه. مدیر کل این بخش از نینتندو «شینیا تاکاهاشی» ـه. و ایجی آنوما و کاتسویا اگوشی و هیساشی نوگامی که هر کدوم کله گنده یکی از IP های بزرگ نینتندوئن هم به عنوان مدیرهای اجرایی اش و یوشیو ساکاموتو و تاکاشی تزوکا که عملا ریش سفیدهای نینتندوئن هم معاون و دستیار این دیویژن اند.


شینیا تاکاهاشی، مدیر کل بخش EPD نینتندو
باید چند بازی توی دایرکت های دیده باشیدش

بخش EPD در حقیقت از 11 ریز بخش تولید و توسعه نیمه پیوسته به هم تشکیل شده و روی هم بالای 800 تا دولوپر تو این 11 بخش در حال کار اند. 4 بخش از ای 11 بخش جزو External R&D اند که وظیفه شون ارتباط با استدیوهای تردپارتی و خارجی و وصل کردن اون ها به نینتندو و در عین حال کمک فنی و کاری بهشونه و جزوی از تیم توسعه بازی های اون ها میشن. به نوعی بخش خارجی این شاخه اند. 7 بخش مابقی نیز کاملا تیم های داخلی اند و به تیم های خارجی کمک نمی کنند و عموما هم کمک خارجی دریافت نمی کنند و هر کدوم روی قسمتی از IP های نینتندو کار می کنند و رئیس و ناظر خودشون رو دارند. تو این جا به کدوم از زیربخش ها و پروژه هایی که داشتن و دارن نیگاه می کنیم.

109562

(Nintendo EPD, Production Team No.1 (External R&D
مدیر/تهیه کننده: هیتوشی یاماگامی (تهیه کننده فرنچایز های Fire Emblem و Xenoblade Chronicles)

بازی های منتشر شده: okyo Mirage Sessions ♯FE (developed by Atlus) , Xenoblade Chronicles X (Monolith), Kirby: Star Allies (Hal Laboratory), Pokémon: Let’s Go, Pikachu! / Pokémon: Let’s Go, Eevee! (Gamefreak)

پروژه فعلی: (Fire Emblem: Houses (Intelligent System


109564

(Nintendo EPD – Production Group No. 2 (External R&D
یا تیم روابط خارجه ماریو اون جور که من دوست دارم صداشون کنم
مدیر/تهیه کننده: توشیهارو ایزونو (تهیه کننده . عامل دخیل تو خیل عظیمی(!) از اسپین آف های ماریو و مجموعه Fatal Frame)

بازی های منتشر شده: Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story + Bowser Jr.’s Journey (Alphadream), Mario Tennis Aces (Camelot), Super Mario Party (Ndcube), Super Smash )Bros. Ultimate (Bandai Namco Studios, Sora ltd

پروژه فعلی: ؟؟؟
109565

(Nintendo EPD – Production Group No. 3 (Internal R&D
زلدا سازها به طور خلاصه
مدیر/تهیه کننده: ایجی آنوما (تهیه کننده تقریبا همه زلداهای بعد از Ocarina of Time)

بازی های منتشر شده: The Legend of Zelda: Skyward Sword, The Legend of Zelda: A Link Between Worlds, The Legend of Zelda: Tri Force Heroes, The Legend of Zelda: Breath of the Wild

پروژه فعلی: ادامه The Legend of Zelda: Breath of the Wild


109567

(Nintendo EPD – Production Group No. 4 (Internal R&D
آزمایشگاه نینتندو تقریبا​
مدیر/تهیه کننده: کوئیچی کاواماتو (کارگردان Brain Age ها و از پشت پرده های اصلی اکثر بازی های معمایی/مینی گیمی نینتندو)

بازی های منتشر شده: Rusty’s Real Deal Baseball, Nintendo Badge Arcade, Miitopia, 1-2 Switch, Nintendo Labo

پروژه فعلی:؟؟؟


109568

(Nintendo EPD – Production Group No. 5 (Internal R&D
بر و بچ به شدت حیوان دوست نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: آیا کیوگوکو (کارگردان دو نسخه اخیر انیمال کراسینگ و از کسایی که جایگاه طراح های خانم رو تو کمپانی حسابی جا انداخت)

بازی های منتشر شده: Splatoon, Animal Crossing: New Leaf – Welcome Amiibo, Splatoon 2, Splatoon 2: Octo Expansion

پروژه فعلی: Animal Crossing: New Horzion


109569
(Nintendo EPD – Production Group No. 6 (External R&D
مدیر/تهیه کننده: یوشیهیتو ایکباتا (از افراد سابق بخش فنی و ناظر پروژه بایونتا 2)

بازی های منتشر شده: Metroid Prime: Federation Force (Next Level Games), Paper Mario: Color Splash (Intelligent Systems), WarioWare Gold (Intelligent Systems)

پروژه فعلی: (Metroid Prime 4 (Retro Studios), Luigi's Mansion 3 (Next Level Games


109570

(Nintendo EPD – Production Group No. 7 (Internal R&D
بر و بچ حامی 3DS و کنسول های دستی، مشخص نیست چجوری به نینتندو سوییچ کوچ می کنن​
مدیر/تهیه کننده: کاتسویا یامانو (ناظر مجموعه های Tomodachi و Wario Ware و Rhythm Heaven)

بازی های منتشر شده: Tomodachi Life, Rhythm Heaven Megamix, Miitomo, Metroid: Samus Returns (developed along Mercury Steam)

پروژه فعلی:؟؟؟


109571

(Nintendo EPD – Production Group No. 8 (Internal R&D
ماریو سازها​
مدیر/تهیه کننده: کوئیچی هایاشیدا (کارگردان و تهیه کننده ماریوهای سه بعدی، و عملا دست راست کویزومی بزرگ)

بازی های منتشر شده: Super Mario 3D World, Ultimate NES Remix, Super Mario Odyssey, Captain Toad: Treasure Tracker

پروژه فعلی: ؟؟؟


109572
(Nintendo EPD – Production Group No. 9 (Internal R&D
تنها شاخه ای که از بخش آنلاین مولتی پلیر به طور کامل سر درمیاره!؟​
مدیر/تهیه کننده: کوسوکه یابوکی (تهیه کننده Arms و Mario Kart های اخیر)

بازی های منتشر شده: Mario Kart 8 Deluxe, ARMS

پروژه فعلی:؟؟؟


109573
(Nintendo EPD – Production Group No. 10 (Internal R&D
ماریو سازهای 2​
مدیر/تهیه کننده: هیرویوکی کیمورا (تهیه کننده تقریبا تمام ماریوهای دو بعدی بعد از NSMB و البته Pikmin 3، سابقه بازی سازی طولانی تو نینتندو از دهه نود)

بازی های منتشر شده: Pikmin 3, Super Mario Maker, Super Mario Maker for Nintendo 3DS, Super Mario Run, New Super Mario Bros. U Deluxe

پروژه فعلی: Super Mario Maker 2


109574
(Nintendo EPD – Smart Device Production Group (External R&D
بازی های موبایل و سود خالص و این چیزا...​
مدیر/تهیه کننده: هیدکی کانّو (کارگردان/تهیه کننده همه ماریو کارت ها، همه، و سابقه کار روی کلی از فرنچایز های نینتندو و تهیه کنندگی تمام بازی های موبایل نینتندو)

بازی های منتشر شده: Fire Emblem Heroes (Intelligent Systems), Dragalia Lost (Cygames)

پروژه فعلی: (Mario Kart Tour (DeNA), Dr. Mario World (Line


  • استدیوهای فرست پارتی
بر خلاف سونی و مایکروسافت که بخش عمده تیم توسعه بازی هاشون رو استدیوهای فرست پارتی تشکیل میده، برای نینتندو این موضوع صحت نداره. هر چند EPD یه لول فراتر از یه استدیوی فرست پارتیه و کامل زیر نظر کمپانی مادره از این لحاظ، استدیوهای فرست پارتی ای که خارج از مقر نینتندو تو کیوتو مشغول به کار اند تنها به 4 عدد میرسه. و آخرین استدیوی الحاقی به این مجموعه 4 نفره، سال 2007 خریداری شده برای همین خیلی از نینتندو در این زمینه انتظار حرکت های خاصی دیده نمیشه.

از بین 4 تا استدیوی فرست پارتی نینتندو، تنها یکی شون استدیوی غیرژاپنی ـه و یکی دیگه از این استدیوهای فرست پارتی تنها 44 نفر کارمند داره و صرفا هدفش همکاری برای Co-Development با سازنده های دیگه است



109585
Retro Studios
شیر خفته آمریکایی نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: مایکل کلباو (تستر و دیباگر عظیم نینتندو، تهیه کننده تقریبا تمام بازی های رترو)

بازی های منتشر شده: Metroid Prime, Metroid Prime 2, Metroid Prime 3, Donkey Kong Returns, Donkey Kong Returns Tropical Freeze

پروژه فعلی: Metroid Prime 4


109586

ND Cube
پارتی بازی سازهای نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: هیدتوشی اندو (تهیه کننده و ناظر سری ماریو پارتی از همون زمان ابتدای تولد فرنچایز تو سال 1998)

بازی های منتشر شده: Wii Party U, Mario Party 9, Super Mario Party

پروژه فعلی:؟؟؟


109588
Monolith Software
اساتید ساخت Open World JRPG​
مدیر/تهیه کننده: هیروهیده سوگیورا (تهیه کننده سری Xenoblade و Baten Kaitos)

بازی های منتشر شده: Xenoblade Chronicles X, Project X Zone 2, The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD), Splatoon 2 (Nintendo EPD), Xenoblade Chronicles 2

پروژه فعلی: ادامه (The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD


109589

1-Up Studios
آچار فرانسه​
مدیر/تهیه کننده: گن کادوی

بازی های منتشر شده همکاری در ساخت بازی های: Super Mario 3D World, Captain Toad: Treasure Tracker, The Legend of Zelda: Triforce Heroes, Super Mario Odyssey

پروژه فعلی:؟؟؟


1633096606025-png.226824


Next Level Games
حامی برادر کوچیک تره ی داداشای لوله کش
مدیر/تهیه کننده: دوگلاس ترانسگارد

بازی های منتشر شده: Super Mario Strikers, Punch-Out!! (Wii Remake), Luigi's Mansion: Dark Moon, Metroid Prime: Federation Force, Luigi's Mansion 3

پروژه فعلی: ؟؟؟​



  • استدیوهای سکند پارتی
همون جور که گفتم نینتندو کلا علاقه ای به خرید استدیوهای فرست پارتی نداره. و همین چهارتایی هم که داره هیچ پترن و بینش خفنی پشت شون نبوده که بگیم واو و براشون دست بزنیم... ولی خب قضیه در مورد استدیوهای سکند پارتی فرق داره
استدیوهای سکند پارتی استدیوهایی هستند که زیر مجموعه کامل نینتندو نیستند. یا نینتندو یه بخشی از سهام استدیو دستشه، یا قراردادی با هم کار می کنن. نتیجه این نوع همکاری اینه که با این که استدیو ممکنه زیر پرچم یه ناشر دیگه باشه با توافقات وارده، با نینتندو همکاری کنند و براش بازی انحصاری بزنن. در حقیقت این روشیه که نینتندو تقریبا یه درصد عظیمی از بازی هاش رو میزنه و تکیه محکمی رو عنصر استدیوهای سکند پارتی داره.
از نظر من خوبی این قضیه اینه که اگه استدیویی نتونه به استانداردهای نینتندو نرسه، کمپانی اندازه این که پروژه یه استدیوی فرست پارتی رو کنسل کنه تو مضیقه نیست و راحتتر می تونه قرارداد کاریشون رو با استدیوی مذکور فسخ کنه. نمونه واضحی که فکر کنم چند وقت اخیر دیدید، همین قضیه Metroid Prime 4 بود که اول از طریق روابط سکند پارتی و دست Namco Bandai می رفت جلو. یهو وسطش نینتندو اومد گفت با چیزی که میسازید ما اصن حال نمی کنیم و با استانداردهامون جور نیست و تونستن پروژه رو کامل ریست کنن و بدن دست Retro Studios.
و این که چون رابطه استدیوهای سکند پارتی با نینتندو شدیدا خوبه، استدیوهای ژاپنی برای همکاری با نینتندو خیلی دستشون بازتره و راحتتر کار می کنن (مخصوصا سر R&D های خارجی خود نینتندو که کار ارتباط و هماهنگی رو شدید راحتتر می کنن) و سر همین نینتندو خیلی راحت تونسته ضعف بخش استدیوهای فرست پارتی اش رو با استدیوهای سکند پارتی پر کنه. نینتندو تونسته طی این روابط از استدیوهایی مثل Kojima Production، Platinum Games و Atlus بازی های انحصاری برای کنسول هاش تهیه کنه و از این نظر ناشر به شدت قدرتمندیه.
تو لیست زیر استدیوهایی که یه تعداد معقولی بازی انحصاری برای کنسول های نینتندو زده باشن و هنوز فعالن رو ذکر کردم

109784

Arzest
از حامیان 3DS تو طول حیاتش، وضعیت نامعلوم در دوران سوییچ​
مدیر/تهیه کننده: Yoji Isshi

بازی های منتشر شده: Street Pass Plaza, Yoshi's New Island, Hey Pikmin, Mario & Luigi: Bowser's Inside Story + Bowser Jr's Journey

پروژه فعلی: ؟؟؟


109806

Atlus
خدایگان JRPG داستانی ساختن​
مدیر/تهیه کننده: نائوتو هیرائوکا (تهیه کننده و از اعضای کلیدی تقریبا تمام بازی های شین مگامی تنسه از نسل پنجم به این ور)

بازی های منتشر شده: Etrian Odyssey V, Shin Megami Tensei IV: Apocalypse, Persona Q, Persona Q2: New Cinema Labyrinth

پروژه فعلی: Shin Megami Tensei V


109785

Camelot Software Planning
سازنده ماریو ورزشی ها و EA Sports نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: شوگو تاکاهاشی

بازی های منتشر شده: Mario Gulf: World Tour, Mario Tennis: Ultra Smash, Mario Sports Superstars, Mario Tennis Aces

پروژه فعلی: ؟؟؟


109786

DeNA
ماشین بازیسازی نینتندو رو گوشی های همراه​
مدیر/تهیه کننده: توموکو نامبا

بازی های منتشر شده: Miitomo, Super Mario Run, Fire Emblem Heroes, Animal Crossing Pocket Camp

پروژه فعلی: Mario Kart Tour


109789

Game Freak
سازنده پوکمون ها و سکان دار پرسود ترین فرنچایز تاریخ مدیا​
مدیر/تهیه کننده: ساتوشی تاجیری (از اعضای کلیدی مجموعه Super Smash Bros و بابای همه پوکمون ها... همشون، و تهیه کننده اکثر عناوین اخیر مجموعه)

بازی های منتشر شده: Pokemon X/Y, Pokemon Sun/Moon, Pokemon Let's Go Pikachu/Eevee

پروژه فعلی: Town, Pokemon Sword/Shield


109794

Good-Feel
استدیویی پف پفی، با یه سری از باحال ترین استایل گرافیکی هایی که تو کل نینتندو هست​
مدیر/تهیه کننده: شیگهارو اومزاکی

بازی های منتشر شده: Yoshi's Woolly World, Miitopia, Poochi & Yoshi's Woolly World, Kirby's Extra Epic Yarn, Yoshi's Crafted World

پروژه فعلی: ؟؟؟


109799

HAL Laboratory
شرکتیه که عمیق ترین رابطه سکند پارتی رو با نینتندو داره و خیلی به گردن شون حق داره مخصوصا سر کربی​
مدیر/تهیه کننده: شیگفومی کاواسه (تهیه کننده سری کربی بعد از خروج ساکورایی از استدیو)

بازی های منتشر شده: Super Smash Bros. Brawl, Kirby and the Rainbow Curse, Kirby: Battle Royal, Kirby Star Allies, Box Boy + Box Girl

پروژه فعلی: ؟؟؟


109800
Intelligent System
مشابه با هال، قدیمی ترین رابطه سکند پارتی رو با نینتندو دارن. فایر امبلم سازهای مشهور و از اساتید ساخت استراتژیک نوبتی و JRPG​
مدیر/تهیه کننده: توشیوکی ناکامورا (برنامه نویس دوران میکرو، مرد پشت سری Fire Emblem و Paper Mario)

بازی های منتشر شده: Fire Emblem: Fates, Paper Mario: Color Splash, Fire Emblem Echoes: Shadow of Valentia, WarioWare: Gold

پروژه فعلی: Fire Emblem: Three Houses


109808

Level-5
پروفسور لایتون و یوکای واچ ها...​
مدیر/تهیه کننده: Akihiro Hino (مرد کلیدی استدیو و از خالق ها و تهیه کننده های سری های Inazuma Eleven، Ni no Kuni، Professor Layton و yo-Kai Watch هاست)

بازی های منتشر شده: Time Travelers, Yo-Kai Watch, Yo-Kai Watch 2, Yo-Kai Watch 3

پروژه فعلی: Yo-Kai Watch 4


109801

Platinum Games
اکشن سازهای شناخته شده درجه یک​
مدیر/تهیه کننده: آتسوشی اینابا

بازی های منتشر شده: Mad World, Bayonetta 2, The Wonderful 101, Starfox Zero

پروژه فعلی: Bayonetta 3, Astral Chain
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین

ویدئوی کانال گیم اکسپلین در خصوص نیروهای جذب شده به ریترو (قند شکن لازم)

در کل پروژه بیش از حد خفنی داره میشه
اخیرا هم نینتندو 500 هزار دلار به استدیو واسه تجهیز و توسعه مکانی استدیو داده

ولی چیزی که برام عجیبه اینه که چطور این قدر همه چی در مورد رترو این قدر شفافه
چون خب خود نینتندو و پروژه هاش واقعا انگار زیر شیش لایه پرده کلفت اند. هیچی نمیشه ازشون، سازنده هاشون یا پروسه ساختشون فهمید
بعد رترو واقعا نه تنها استخدامی هاش، بلکه پروژه های کنسل شدش یا تبادلات مالی اش با کمپانی مادرش خیلی روشن ریخته وسط زمین :D
 

mr-game&watch

کاربر سایت
Apr 26, 2012
1,395
در کل پروژه بیش از حد خفنی داره میشه
اخیرا هم نینتندو 500 هزار دلار به استدیو واسه تجهیز و توسعه مکانی استدیو داده

ولی چیزی که برام عجیبه اینه که چطور این قدر همه چی در مورد رترو این قدر شفافه
چون خب خود نینتندو و پروژه هاش واقعا انگار زیر شیش لایه پرده کلفت اند. هیچی نمیشه ازشون، سازنده هاشون یا پروسه ساختشون فهمید
بعد رترو واقعا نه تنها استخدامی هاش، بلکه پروژه های کنسل شدش یا تبادلات مالی اش با کمپانی مادرش خیلی روشن ریخته وسط زمین :D
کاش در خصوص پروژه های کنسل شدشون هم یکم شفاف تر بودن شخصاً از فضولی این مورد دارم میترکم :D

ویرایش:
بلکه پروژه های کنسل شدش یا تبادلات مالی اش با کمپانی مادرش خیلی روشن ریخته وسط زمین :D

اگر پروژه های اولیه مثل رونبلید رو کنار بزاریم اتفاقاً زیاد شفاف نبودن به نظرم حتی این آرتهای زلداشون یا بازی بوو هم توسط کارمندی که دیگه استدیو نبود (و به احتمال قوی بعد گذشتن مدت NDA) پخش شد.

شخصاً یه فانتزی دارم که بیان یه بازی به سبک هفت بیجار از عناوین کنسل شدشون در بیارن که خب خیلی بعیده ....:((

ویرایش2:

الان دوباره پستت رو خوندم به این تیکش رسیدم

تبادلات مالی اش با کمپانی مادرش خیلی روشن ریخته وسط زمین :D

یادم افتاد که این مدیر اولیه استدیو در خصوص خرج پولهای نینتندو یکسری بیش از حد شفافیت به خرج داد (یا براش به خرج دادن >:)) که محترمانه از شرکت رفت :D

if you know what i mean :lol:
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
کاش در خصوص پروژه های کنسل شدشون هم یکم شفاف تر بودن شخصاً از فضولی این مورد دارم میترکم :D

ویرایش:


اگر پروژه های اولیه مثل رونبلید رو کنار بزاریم اتفاقاً زیاد شفاف نبودن به نظرم حتی این آرتهای زلداشون یا بازی بوو هم توسط کارمندی که دیگه استدیو نبود (و به احتمال قوی بعد گذشتن مدت NDA) پخش شد.

شخصاً یه فانتزی دارم که بیان یه بازی به سبک هفت بیجار از عناوین کنسل شدشون در بیارن که خب خیلی بعیده ....:((

ویرایش2:

الان دوباره پستت رو خوندم به این تیکش رسیدم



یادم افتاد که این مدیر اولیه استدیو در خصوص خرج پولهای نینتندو یکسری بیش از حد شفافیت به خرج داد (یا براش به خرج دادن >:)) که محترمانه از شرکت رفت :D

if you know what i mean :lol:

احتمالا به صورت مفصل نینتندو پوستشون رو بکنه بعدا :))

فعلا کاریشون نداره انگار و همین جوری هم همه چیزش ریخته وسط
 

GGK

کاربر سایت
Sep 21, 2020
467
نام
وحید
در کل پروژه بیش از حد خفنی داره میشه
اخیرا هم نینتندو 500 هزار دلار به استدیو واسه تجهیز و توسعه مکانی استدیو داده

ولی چیزی که برام عجیبه اینه که چطور این قدر همه چی در مورد رترو این قدر شفافه
چون خب خود نینتندو و پروژه هاش واقعا انگار زیر شیش لایه پرده کلفت اند. هیچی نمیشه ازشون، سازنده هاشون یا پروسه ساختشون فهمید
بعد رترو واقعا نه تنها استخدامی هاش، بلکه پروژه های کنسل شدش یا تبادلات مالی اش با کمپانی مادرش خیلی روشن ریخته وسط زمین :D
جالبه از ناتی داگ نیرو نگرفتن فکر کنم بودجشون نرسیده ، آخه چرا از 343 و ea :D:D:D داره راه مایکروسافت میره این استودیوعه ، نینتندو هیچوقت از این خرج های اینجوری نمیکنه خودش بازیساز میسازه این مورد عجیبه چیزی به ذهنم نمیرسه شاید احساس خطر کرده از سونی و مایکرو یا میخواد تو بهترین منطقه بازیسازی دنیا خودش رو تقویت کنه و از استعداداشون استفاده کنن آخه مگه متروید پرایم چقدر بزرگه مشکوکه قضیه:D:D
 
  • Smile
Reactions: Z-fan

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
جالبه از ناتی داگ نیرو نگرفتن فکر کنم بودجشون نرسیده ، آخه چرا از 343 و ea :D:D:D داره راه مایکروسافت میره این استودیوعه ، نینتندو هیچوقت از این خرج های اینجوری نمیکنه خودش بازیساز میسازه این مورد عجیبه چیزی به ذهنم نمیرسه شاید احساس خطر کرده از سونی و مایکرو یا میخواد تو بهترین منطقه بازیسازی دنیا خودش رو تقویت کنه و از استعداداشون استفاده کنن آخه مگه متروید پرایم چقدر بزرگه مشکوکه قضیه:D:D

جدی که نمیگی :|
اینا خیلی واضح دنبال دولوپرهای سابقه دار تو سبک FPS اند :D
چرا باید از ND اصن دولوپر بگیرن آخه. (همینایی هم که گرفتن به نظرم به اندازه کافی خفن هستن :D)
هر کی هر چی خواست بسازه که نمیره سراغ ND که... چی فرض کردید اینا رو :D

این که راه مایکروسافت رو میره یا نه... نمیدونم منظورتون چیه. وقتی یه پروژه رو شروع می کنید و کمبود نیرو دارید و آگهی میزنید، هر چی نیروی بهتری جذب کنید بهتره دیگه :D نمیدونم کی اینو تو کله تون فرو کرده که این مورد چیز بدیه :D
بگذریم که رترو به خودی خودش پر استعدادهای خفن بوده که یه سری شون الان هنوز هستن تو استدیو، یه عده زیادی شون هم جدا و پخش شدن، یه سری هم رفتن و بعد برگشتن. کل این قضیه همون جور که گفتم محدود با role های خالی ای می شده که واسه پروژه شون براش آگهی استخدام زده بودن.

و متروید پرایم چقدر بزرگه :-?
خب من به شخصه نمیدونم این بازی چقدر بزرگه به صورت به خصوص :-?
ولی خود فرنچایز متروید این قدره بزرگ هست و فندوم داره که تمام این خرج ها و ریست کردن پروسه ساخت بازی براش کاملا منطقی باشه. (نه به لحاظ تجاری)
نینتندو خودش خوب میدونه متروید مثل زلدا و ماریو و اسمش براس از فرنچایزهای فلگ شیپ اش تو زمینه کیفی ـه. از قید هیچی نمیزنه برای این که به این مورد برسه. این تریپ رفتار رو تو ژاپن با زلدا و ماریوهای اخیر داشته. با متروید هم پس حفظ می کنه قضیه رو.
 

AmirPXP

Indiana Jones
کاربر سایت
Mar 15, 2009
545
نام
AMIR
جدی که نمیگی :|
اینا خیلی واضح دنبال دولوپرهای سابقه دار تو سبک FPS اند :D
چرا باید از ND اصن دولوپر بگیرن آخه. (همینایی هم که گرفتن به نظرم به اندازه کافی خفن هستن :D)
هر کی هر چی خواست بسازه که نمیره سراغ ND که... چی فرض کردید اینا رو :D

این که راه مایکروسافت رو میره یا نه... نمیدونم منظورتون چیه. وقتی یه پروژه رو شروع می کنید و کمبود نیرو دارید و آگهی میزنید، هر چی نیروی بهتری جذب کنید بهتره دیگه :D نمیدونم کی اینو تو کله تون فرو کرده که این مورد چیز بدیه :D
بگذریم که رترو به خودی خودش پر استعدادهای خفن بوده که یه سری شون الان هنوز هستن تو استدیو، یه عده زیادی شون هم جدا و پخش شدن، یه سری هم رفتن و بعد برگشتن. کل این قضیه همون جور که گفتم محدود با role های خالی ای می شده که واسه پروژه شون براش آگهی استخدام زده بودن.

و متروید پرایم چقدر بزرگه :-?
خب من به شخصه نمیدونم این بازی چقدر بزرگه به صورت به خصوص :-?
ولی خود فرنچایز متروید این قدره بزرگ هست و فندوم داره که تمام این خرج ها و ریست کردن پروسه ساخت بازی براش کاملا منطقی باشه. (نه به لحاظ تجاری)
نینتندو خودش خوب میدونه متروید مثل زلدا و ماریو و اسمش براس از فرنچایزهای فلگ شیپ اش تو زمینه کیفی ـه. از قید هیچی نمیزنه برای این که به این مورد برسه. این تریپ رفتار رو تو ژاپن با زلدا و ماریوهای اخیر داشته. با متروید هم پس حفظ می کنه قضیه رو.
من موندم چرا نینتندو ادامه بازی متروید 4 فیوژن رو نمیسازه مگه این همه بازی اندی نیستن که انقدر خوب میفروشن روی سوییچ نمونه اش هالونایت. فقط گیر داده به زلدا
به شخصه باید بگم واقعا وقتی سوپر متروید رو بازی کردم فقط ساعت ها تو فکر رفتم به خودم گفتم سال 1994 عجب شاهکاری ساختن اینا.
 

mr-game&watch

کاربر سایت
Apr 26, 2012
1,395
من موندم چرا نینتندو ادامه بازی متروید 4 فیوژن رو نمیسازه مگه این همه بازی اندی نیستن که انقدر خوب میفروشن روی سوییچ نمونه اش هالونایت. فقط گیر داده به زلدا
به شخصه باید بگم واقعا وقتی سوپر متروید رو بازی کردم فقط ساعت ها تو فکر رفتم به خودم گفتم سال 1994 عجب شاهکاری ساختن اینا.

قبل از هر چیز لایک بر تو باد که از فیوژن یاد کردی :x
اما خوشبختانه طبق شایعات منتشره از عزیزان اینسایدر ریست ارا مرکوری در حال ساخت یک متروئید دوبعدی هست که میتونه دنباله فیوژن باشه.

پ.ن: طبق همون شایعات ظاهراً مرکوری اول پیشنهاد ریمیک فیوژن رو داده بوده که نینتندو اول ریمیک 2 رو طلب میکنه.
 

AmirPXP

Indiana Jones
کاربر سایت
Mar 15, 2009
545
نام
AMIR
قبل از هر چیز لایک بر تو باد که از فیوژن یاد کردی :x
اما خوشبختانه طبق شایعات منتشره از عزیزان اینسایدر ریست ارا مرکوری در حال ساخت یک متروئید دوبعدی هست که میتونه دنباله فیوژن باشه.

پ.ن: طبق همون شایعات ظاهراً مرکوری اول پیشنهاد ریمیک فیوژن رو داده بوده که نینتندو اول ریمیک 2 رو طلب میکنه.
بعد از ساعتها بازی کردن در متروید های ( متروید 1 و زیرو و am2r) دوبعدی یک دفعه سوپر متروید رو بازی کردم اصلا مخم ترکید نمیدونم چرا یاد دارک سولز افتادم و فهمیدم میازاکی و بقیه سازندها قطعا از این سری الهام گرفتن حتی مترویدهای همین رترو استدیو.
و جالب اینجاست متروید فیوژن بینهایت متفاوت بود بیشتر ترسناک بود شاید اولین بازی دو بعدی بود که حس اضطراب و تنش زیاد بود درش. خلاصه من تعجب میکنم چرا دیگه دوبعدی نمی سازن.

اشاره کردی به مرکوری استیم ریمیک دو بازیه خوبی بود ولی من با شکل شمایل سه بعدی در دوبعدی مشکل دارم بنظرم نسخه ای متروید 2 که طرفدارها درست کردن یه سر گردن بهتر از این ریمیک مرکوری استیم بود.

اگر خواستید قسمت دوم ریمیک بازی رو بازی کنید حتما نسخه AM2R 1.5.2 رو بگیرید چرا که WIDESCREEN ساپورت داره,

Screenshot (64).png
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
من موندم چرا نینتندو ادامه بازی متروید 4 فیوژن رو نمیسازه مگه این همه بازی اندی نیستن که انقدر خوب میفروشن روی سوییچ نمونه اش هالونایت. فقط گیر داده به زلدا
به شخصه باید بگم واقعا وقتی سوپر متروید رو بازی کردم فقط ساعت ها تو فکر رفتم به خودم گفتم سال 1994 عجب شاهکاری ساختن اینا.

منم دلم میخواد یکی مثل متروید دو بعدی ها بسازه... ولی رقیب گردن کلفتی مثل هالو نایت داره الان جلوش :D
در کل امیدوارم همون جور که متروید پرایم ها رو زنده کرد
متروید دو بعدی ها رو هم با یه Metroid 5 ـی چیزی زنده کنه. بالاخره ریمیک متروید 2 که تو 2017 خیلی بازخورد خوبی گرفته بود. بعیده بهش فکر نکرده باشن
 

GGK

کاربر سایت
Sep 21, 2020
467
نام
وحید
جدی که نمیگی :|
اینا خیلی واضح دنبال دولوپرهای سابقه دار تو سبک FPS اند :D
چرا باید از ND اصن دولوپر بگیرن آخه. (همینایی هم که گرفتن به نظرم به اندازه کافی خفن هستن :D)
هر کی هر چی خواست بسازه که نمیره سراغ ND که... چی فرض کردید اینا رو :D

این که راه مایکروسافت رو میره یا نه... نمیدونم منظورتون چیه. وقتی یه پروژه رو شروع می کنید و کمبود نیرو دارید و آگهی میزنید، هر چی نیروی بهتری جذب کنید بهتره دیگه :D نمیدونم کی اینو تو کله تون فرو کرده که این مورد چیز بدیه :D
بگذریم که رترو به خودی خودش پر استعدادهای خفن بوده که یه سری شون الان هنوز هستن تو استدیو، یه عده زیادی شون هم جدا و پخش شدن، یه سری هم رفتن و بعد برگشتن. کل این قضیه همون جور که گفتم محدود با role های خالی ای می شده که واسه پروژه شون براش آگهی استخدام زده بودن.

و متروید پرایم چقدر بزرگه :-?
خب من به شخصه نمیدونم این بازی چقدر بزرگه به صورت به خصوص :-?
ولی خود فرنچایز متروید این قدره بزرگ هست و فندوم داره که تمام این خرج ها و ریست کردن پروسه ساخت بازی براش کاملا منطقی باشه. (نه به لحاظ تجاری)
نینتندو خودش خوب میدونه متروید مثل زلدا و ماریو و اسمش براس از فرنچایزهای فلگ شیپ اش تو زمینه کیفی ـه. از قید هیچی نمیزنه برای این که به این مورد برسه. این تریپ رفتار رو تو ژاپن با زلدا و ماریوهای اخیر داشته. با متروید هم پس حفظ می کنه قضیه رو.
343 و ea که خودت میدونی چقدر خراب وضعشون خرابه فکر کنم خود مایکروسافت هم برا استودیوهای خودش از 343 جذب نیرو نکنه :D:D:D:D:D نه منظورم این نیست که جذب نیرو نکنه ولی میتونست خیلی راحت افراد گمنام باشن احتمالا اینا مایکروسافت رو دیدن که هی داره آدم خفن میکنه و هایپ میکنه با خودشون گفتن خوبه ما هم بیایم یه هایپی ایجاد کنیم بعدشم خدا بزرگه :D:D:D:D:D:D
 
  • Sad
Reactions: Z-fan

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
343 و ea که خودت میدونی چقدر خراب وضعشون خرابه فکر کنم خود مایکروسافت هم برا استودیوهای خودش از 343 جذب نیرو نکنه :D:D:D:D:D نه منظورم این نیست که جذب نیرو نکنه ولی میتونست خیلی راحت افراد گمنام باشن احتمالا اینا مایکروسافت رو دیدن که هی داره آدم خفن میکنه و هایپ میکنه با خودشون گفتن خوبه ما هم بیایم یه هایپی ایجاد کنیم بعدشم خدا بزرگه :D:D:D:D:D:D

اونا مدیریت شون وضع شون خرابه :D
فکر کن... بگی Dice استدیوی FPS ساز بدیه. دیگه منم میدونم این جوری نیست :D
وگرنه که همین 343i از رتروی سابق جذب نیرو کرد موقع توسعه اش سال های دور :D

و این که در کل عجب تصوراتی داری ها :D قضیه برعکسه اصن. چون هایپ متروید پرایم 4 بای دیفالت واسه یه عده بالاست عین ذره بین چسبیدن ببینن کی میاد، کی میره نه برعکسش :D
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین

شایعه از فورچن در آمده ولی جالبه (با فندق شکن ببینید)

اینو من خونده بودم دو هفته پیش (شایعه اش همزمان با معرفی لوکالیزیشن فایر امبلم 1 اومد)

خیلیییی تخیلیه :D (البته یه جاهاییش خیلی منطقیه و با طرز فکر نینتندو و عملکرد فعلیش جور درمیاد لامصب، سخته بگی از خودش شر و ور نوشته :D)
یعنی واقعا بعیده نینتندوی فعلی ای که من میبینم همچین حرکتی بزنه
تقریبا اینی که این نوشته ایده آل ترین روش ممکن واسه به اشتراک گذاشتن کاتالوگ وحشتناک گنده Legacy title های تاریخ کنسول های نینتندوئه

و همین که ایده آله، باعث میشه من بعید بدونم همچین چیزی وجود داشته باشه :))
خوشا به حال 4Chan که همچین ایده های شیرینی دارن :D
 
  • Like
Reactions: mr-game&watch

mr-game&watch

کاربر سایت
Apr 26, 2012
1,395
اینو من خونده بودم دو هفته پیش (شایعه اش همزمان با معرفی لوکالیزیشن فایر امبلم 1 اومد)

خیلیییی تخیلیه :D (البته یه جاهاییش خیلی منطقیه و با طرز فکر نینتندو و عملکرد فعلیش جور درمیاد لامصب، سخته بگی از خودش شر و ور نوشته :D)
یعنی واقعا بعیده نینتندوی فعلی ای که من میبینم همچین حرکتی بزنه
تقریبا اینی که این نوشته ایده آل ترین روش ممکن واسه به اشتراک گذاشتن کاتالوگ وحشتناک گنده Legacy title های تاریخ کنسول های نینتندوئه

و همین که ایده آله، باعث میشه من بعید بدونم همچین چیزی وجود داشته باشه :))
خوشا به حال 4Chan که همچین ایده های شیرینی دارن :D
آره همون حکایت کاسه ماست و دریاست نمیشه اما اگه بشه چه دوغی میشه
 
  • Like
Reactions: Z-fan

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر