استدیوهای بازیسازی نینتندو و پروژه های در دست اجرا

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
109561

این تاپیک رو برای معرفی بهتر و بیشتر استدیوهایی که برای نینتندو کار می کنن و پروژه هایی که در حال حاضر در دست کار دارن زدم
من خودم یه مدت پیش (یه هفته پیش) این سوال برام که استدیوهای نینتندو چجوری کار می کنن داشتم، چون تعداد استدیوهای تردپارتی بزرگ نینتندو آن چندان زیاد نیست در قیاس با سونی و مایکروسافت و تعداد عظیم انحصاری های کمپانی عموما از دل خود کمپانی بیرون میاد.
برای همین اول سراغ خود کمپانی میرم و استدیوهای نینتندو رو معرفی می کنم و بعد میرم سراغ استدیوهای تردپارتی در حال همکاری

  • Nintendo EPD
یا خلاصه Nintendo Entertainment planning & Development
مجموعه ایه که نینتندو سال 2015 از ادغام دو تا شاخه ی تولیدی خودش (EAD (Entertainment Analysis & Development و (SPD (Software Planning & Development به وجود آوردش و بخشی از برنامه توسعه بازنگری سازمانی کمپانی بود که قرار بود موقع عرضه سوییچ میوه هاش رو بده (که خب داد...) این موارد همه دست تاتسومی کیمیشما مدیر وقت اون دوره نینتندو بود که به محض فوت ایواتا روی کار اومد و تا اومدن شونتارو فوروکاوا (مدیر وقت نینتندو) سعی کرد تا حد ممکن به نینتندو سر و سامون بده و در عین حال پروژه هایی که ایواتا استارت زده بود رو تموم کنه. سریع هم عرصه رو به محض پیدا کردن آدم درستش واگذار کرد... بگذریم...

هدف EPD همون هدفیه که EAD و SPD جدا از هم دنبالشون می کردن و این الان همزمان دنبالشون می کنه. اونم تولید محتوای ویدیو گیم برای کنسول های نینتندو و دستگاه های موبایلی، مدیریت لایسنس ها و روابط سوم شخص صنعتی و تولیدی و کنترل و مدیریت روی پروژه های استدیوهای تردپارتی مرتبط با کمپانی ـه. مدیر کل این بخش از نینتندو «شینیا تاکاهاشی» ـه. و ایجی آنوما و کاتسویا اگوشی و هیساشی نوگامی که هر کدوم کله گنده یکی از IP های بزرگ نینتندوئن هم به عنوان مدیرهای اجرایی اش و یوشیو ساکاموتو و تاکاشی تزوکا که عملا ریش سفیدهای نینتندوئن هم معاون و دستیار این دیویژن اند.


شینیا تاکاهاشی، مدیر کل بخش EPD نینتندو
باید چند بازی توی دایرکت های دیده باشیدش

بخش EPD در حقیقت از 11 ریز بخش تولید و توسعه نیمه پیوسته به هم تشکیل شده و روی هم بالای 800 تا دولوپر تو این 11 بخش در حال کار اند. 4 بخش از ای 11 بخش جزو External R&D اند که وظیفه شون ارتباط با استدیوهای تردپارتی و خارجی و وصل کردن اون ها به نینتندو و در عین حال کمک فنی و کاری بهشونه و جزوی از تیم توسعه بازی های اون ها میشن. به نوعی بخش خارجی این شاخه اند. 7 بخش مابقی نیز کاملا تیم های داخلی اند و به تیم های خارجی کمک نمی کنند و عموما هم کمک خارجی دریافت نمی کنند و هر کدوم روی قسمتی از IP های نینتندو کار می کنند و رئیس و ناظر خودشون رو دارند. تو این جا به کدوم از زیربخش ها و پروژه هایی که داشتن و دارن نیگاه می کنیم.

109562

(Nintendo EPD, Production Team No.1 (External R&D
مدیر/تهیه کننده: هیتوشی یاماگامی (تهیه کننده فرنچایز های Fire Emblem و Xenoblade Chronicles)

بازی های منتشر شده: okyo Mirage Sessions ♯FE (developed by Atlus) , Xenoblade Chronicles X (Monolith), Kirby: Star Allies (Hal Laboratory), Pokémon: Let’s Go, Pikachu! / Pokémon: Let’s Go, Eevee! (Gamefreak)

پروژه فعلی: (Fire Emblem: Houses (Intelligent System


109564

(Nintendo EPD – Production Group No. 2 (External R&D
یا تیم روابط خارجه ماریو اون جور که من دوست دارم صداشون کنم
مدیر/تهیه کننده: توشیهارو ایزونو (تهیه کننده . عامل دخیل تو خیل عظیمی(!) از اسپین آف های ماریو و مجموعه Fatal Frame)

بازی های منتشر شده: Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story + Bowser Jr.’s Journey (Alphadream), Mario Tennis Aces (Camelot), Super Mario Party (Ndcube), Super Smash )Bros. Ultimate (Bandai Namco Studios, Sora ltd

پروژه فعلی: ؟؟؟
109565

(Nintendo EPD – Production Group No. 3 (Internal R&D
زلدا سازها به طور خلاصه
مدیر/تهیه کننده: ایجی آنوما (تهیه کننده تقریبا همه زلداهای بعد از Ocarina of Time)

بازی های منتشر شده: The Legend of Zelda: Skyward Sword, The Legend of Zelda: A Link Between Worlds, The Legend of Zelda: Tri Force Heroes, The Legend of Zelda: Breath of the Wild

پروژه فعلی: ادامه The Legend of Zelda: Breath of the Wild


109567

(Nintendo EPD – Production Group No. 4 (Internal R&D
آزمایشگاه نینتندو تقریبا​
مدیر/تهیه کننده: کوئیچی کاواماتو (کارگردان Brain Age ها و از پشت پرده های اصلی اکثر بازی های معمایی/مینی گیمی نینتندو)

بازی های منتشر شده: Rusty’s Real Deal Baseball, Nintendo Badge Arcade, Miitopia, 1-2 Switch, Nintendo Labo

پروژه فعلی:؟؟؟


109568

(Nintendo EPD – Production Group No. 5 (Internal R&D
بر و بچ به شدت حیوان دوست نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: آیا کیوگوکو (کارگردان دو نسخه اخیر انیمال کراسینگ و از کسایی که جایگاه طراح های خانم رو تو کمپانی حسابی جا انداخت)

بازی های منتشر شده: Splatoon, Animal Crossing: New Leaf – Welcome Amiibo, Splatoon 2, Splatoon 2: Octo Expansion

پروژه فعلی: Animal Crossing: New Horzion


109569
(Nintendo EPD – Production Group No. 6 (External R&D
مدیر/تهیه کننده: یوشیهیتو ایکباتا (از افراد سابق بخش فنی و ناظر پروژه بایونتا 2)

بازی های منتشر شده: Metroid Prime: Federation Force (Next Level Games), Paper Mario: Color Splash (Intelligent Systems), WarioWare Gold (Intelligent Systems)

پروژه فعلی: (Metroid Prime 4 (Retro Studios), Luigi's Mansion 3 (Next Level Games


109570

(Nintendo EPD – Production Group No. 7 (Internal R&D
بر و بچ حامی 3DS و کنسول های دستی، مشخص نیست چجوری به نینتندو سوییچ کوچ می کنن​
مدیر/تهیه کننده: کاتسویا یامانو (ناظر مجموعه های Tomodachi و Wario Ware و Rhythm Heaven)

بازی های منتشر شده: Tomodachi Life, Rhythm Heaven Megamix, Miitomo, Metroid: Samus Returns (developed along Mercury Steam)

پروژه فعلی:؟؟؟


109571

(Nintendo EPD – Production Group No. 8 (Internal R&D
ماریو سازها​
مدیر/تهیه کننده: کوئیچی هایاشیدا (کارگردان و تهیه کننده ماریوهای سه بعدی، و عملا دست راست کویزومی بزرگ)

بازی های منتشر شده: Super Mario 3D World, Ultimate NES Remix, Super Mario Odyssey, Captain Toad: Treasure Tracker

پروژه فعلی: ؟؟؟


109572
(Nintendo EPD – Production Group No. 9 (Internal R&D
تنها شاخه ای که از بخش آنلاین مولتی پلیر به طور کامل سر درمیاره!؟​
مدیر/تهیه کننده: کوسوکه یابوکی (تهیه کننده Arms و Mario Kart های اخیر)

بازی های منتشر شده: Mario Kart 8 Deluxe, ARMS

پروژه فعلی:؟؟؟


109573
(Nintendo EPD – Production Group No. 10 (Internal R&D
ماریو سازهای 2​
مدیر/تهیه کننده: هیرویوکی کیمورا (تهیه کننده تقریبا تمام ماریوهای دو بعدی بعد از NSMB و البته Pikmin 3، سابقه بازی سازی طولانی تو نینتندو از دهه نود)

بازی های منتشر شده: Pikmin 3, Super Mario Maker, Super Mario Maker for Nintendo 3DS, Super Mario Run, New Super Mario Bros. U Deluxe

پروژه فعلی: Super Mario Maker 2


109574
(Nintendo EPD – Smart Device Production Group (External R&D
بازی های موبایل و سود خالص و این چیزا...​
مدیر/تهیه کننده: هیدکی کانّو (کارگردان/تهیه کننده همه ماریو کارت ها، همه، و سابقه کار روی کلی از فرنچایز های نینتندو و تهیه کنندگی تمام بازی های موبایل نینتندو)

بازی های منتشر شده: Fire Emblem Heroes (Intelligent Systems), Dragalia Lost (Cygames)

پروژه فعلی: (Mario Kart Tour (DeNA), Dr. Mario World (Line


  • استدیوهای فرست پارتی
بر خلاف سونی و مایکروسافت که بخش عمده تیم توسعه بازی هاشون رو استدیوهای فرست پارتی تشکیل میده، برای نینتندو این موضوع صحت نداره. هر چند EPD یه لول فراتر از یه استدیوی فرست پارتیه و کامل زیر نظر کمپانی مادره از این لحاظ، استدیوهای فرست پارتی ای که خارج از مقر نینتندو تو کیوتو مشغول به کار اند تنها به 4 عدد میرسه. و آخرین استدیوی الحاقی به این مجموعه 4 نفره، سال 2007 خریداری شده برای همین خیلی از نینتندو در این زمینه انتظار حرکت های خاصی دیده نمیشه.

از بین 4 تا استدیوی فرست پارتی نینتندو، تنها یکی شون استدیوی غیرژاپنی ـه و یکی دیگه از این استدیوهای فرست پارتی تنها 44 نفر کارمند داره و صرفا هدفش همکاری برای Co-Development با سازنده های دیگه است



109585
Retro Studios
شیر خفته آمریکایی نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: مایکل کلباو (تستر و دیباگر عظیم نینتندو، تهیه کننده تقریبا تمام بازی های رترو)

بازی های منتشر شده: Metroid Prime, Metroid Prime 2, Metroid Prime 3, Donkey Kong Returns, Donkey Kong Returns Tropical Freeze

پروژه فعلی: Metroid Prime 4


109586

ND Cube
پارتی بازی سازهای نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: هیدتوشی اندو (تهیه کننده و ناظر سری ماریو پارتی از همون زمان ابتدای تولد فرنچایز تو سال 1998)

بازی های منتشر شده: Wii Party U, Mario Party 9, Super Mario Party

پروژه فعلی:؟؟؟


109588
Monolith Software
اساتید ساخت Open World JRPG​
مدیر/تهیه کننده: هیروهیده سوگیورا (تهیه کننده سری Xenoblade و Baten Kaitos)

بازی های منتشر شده: Xenoblade Chronicles X, Project X Zone 2, The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD), Splatoon 2 (Nintendo EPD), Xenoblade Chronicles 2

پروژه فعلی: ادامه (The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD


109589

1-Up Studios
آچار فرانسه​
مدیر/تهیه کننده: گن کادوی

بازی های منتشر شده همکاری در ساخت بازی های: Super Mario 3D World, Captain Toad: Treasure Tracker, The Legend of Zelda: Triforce Heroes, Super Mario Odyssey

پروژه فعلی:؟؟؟


1633096606025-png.226824


Next Level Games
حامی برادر کوچیک تره ی داداشای لوله کش
مدیر/تهیه کننده: دوگلاس ترانسگارد

بازی های منتشر شده: Super Mario Strikers, Punch-Out!! (Wii Remake), Luigi's Mansion: Dark Moon, Metroid Prime: Federation Force, Luigi's Mansion 3

پروژه فعلی: ؟؟؟​



  • استدیوهای سکند پارتی
همون جور که گفتم نینتندو کلا علاقه ای به خرید استدیوهای فرست پارتی نداره. و همین چهارتایی هم که داره هیچ پترن و بینش خفنی پشت شون نبوده که بگیم واو و براشون دست بزنیم... ولی خب قضیه در مورد استدیوهای سکند پارتی فرق داره
استدیوهای سکند پارتی استدیوهایی هستند که زیر مجموعه کامل نینتندو نیستند. یا نینتندو یه بخشی از سهام استدیو دستشه، یا قراردادی با هم کار می کنن. نتیجه این نوع همکاری اینه که با این که استدیو ممکنه زیر پرچم یه ناشر دیگه باشه با توافقات وارده، با نینتندو همکاری کنند و براش بازی انحصاری بزنن. در حقیقت این روشیه که نینتندو تقریبا یه درصد عظیمی از بازی هاش رو میزنه و تکیه محکمی رو عنصر استدیوهای سکند پارتی داره.
از نظر من خوبی این قضیه اینه که اگه استدیویی نتونه به استانداردهای نینتندو نرسه، کمپانی اندازه این که پروژه یه استدیوی فرست پارتی رو کنسل کنه تو مضیقه نیست و راحتتر می تونه قرارداد کاریشون رو با استدیوی مذکور فسخ کنه. نمونه واضحی که فکر کنم چند وقت اخیر دیدید، همین قضیه Metroid Prime 4 بود که اول از طریق روابط سکند پارتی و دست Namco Bandai می رفت جلو. یهو وسطش نینتندو اومد گفت با چیزی که میسازید ما اصن حال نمی کنیم و با استانداردهامون جور نیست و تونستن پروژه رو کامل ریست کنن و بدن دست Retro Studios.
و این که چون رابطه استدیوهای سکند پارتی با نینتندو شدیدا خوبه، استدیوهای ژاپنی برای همکاری با نینتندو خیلی دستشون بازتره و راحتتر کار می کنن (مخصوصا سر R&D های خارجی خود نینتندو که کار ارتباط و هماهنگی رو شدید راحتتر می کنن) و سر همین نینتندو خیلی راحت تونسته ضعف بخش استدیوهای فرست پارتی اش رو با استدیوهای سکند پارتی پر کنه. نینتندو تونسته طی این روابط از استدیوهایی مثل Kojima Production، Platinum Games و Atlus بازی های انحصاری برای کنسول هاش تهیه کنه و از این نظر ناشر به شدت قدرتمندیه.
تو لیست زیر استدیوهایی که یه تعداد معقولی بازی انحصاری برای کنسول های نینتندو زده باشن و هنوز فعالن رو ذکر کردم

109784

Arzest
از حامیان 3DS تو طول حیاتش، وضعیت نامعلوم در دوران سوییچ​
مدیر/تهیه کننده: Yoji Isshi

بازی های منتشر شده: Street Pass Plaza, Yoshi's New Island, Hey Pikmin, Mario & Luigi: Bowser's Inside Story + Bowser Jr's Journey

پروژه فعلی: ؟؟؟


109806

Atlus
خدایگان JRPG داستانی ساختن​
مدیر/تهیه کننده: نائوتو هیرائوکا (تهیه کننده و از اعضای کلیدی تقریبا تمام بازی های شین مگامی تنسه از نسل پنجم به این ور)

بازی های منتشر شده: Etrian Odyssey V, Shin Megami Tensei IV: Apocalypse, Persona Q, Persona Q2: New Cinema Labyrinth

پروژه فعلی: Shin Megami Tensei V


109785

Camelot Software Planning
سازنده ماریو ورزشی ها و EA Sports نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: شوگو تاکاهاشی

بازی های منتشر شده: Mario Gulf: World Tour, Mario Tennis: Ultra Smash, Mario Sports Superstars, Mario Tennis Aces

پروژه فعلی: ؟؟؟


109786

DeNA
ماشین بازیسازی نینتندو رو گوشی های همراه​
مدیر/تهیه کننده: توموکو نامبا

بازی های منتشر شده: Miitomo, Super Mario Run, Fire Emblem Heroes, Animal Crossing Pocket Camp

پروژه فعلی: Mario Kart Tour


109789

Game Freak
سازنده پوکمون ها و سکان دار پرسود ترین فرنچایز تاریخ مدیا​
مدیر/تهیه کننده: ساتوشی تاجیری (از اعضای کلیدی مجموعه Super Smash Bros و بابای همه پوکمون ها... همشون، و تهیه کننده اکثر عناوین اخیر مجموعه)

بازی های منتشر شده: Pokemon X/Y, Pokemon Sun/Moon, Pokemon Let's Go Pikachu/Eevee

پروژه فعلی: Town, Pokemon Sword/Shield


109794

Good-Feel
استدیویی پف پفی، با یه سری از باحال ترین استایل گرافیکی هایی که تو کل نینتندو هست​
مدیر/تهیه کننده: شیگهارو اومزاکی

بازی های منتشر شده: Yoshi's Woolly World, Miitopia, Poochi & Yoshi's Woolly World, Kirby's Extra Epic Yarn, Yoshi's Crafted World

پروژه فعلی: ؟؟؟


109799

HAL Laboratory
شرکتیه که عمیق ترین رابطه سکند پارتی رو با نینتندو داره و خیلی به گردن شون حق داره مخصوصا سر کربی​
مدیر/تهیه کننده: شیگفومی کاواسه (تهیه کننده سری کربی بعد از خروج ساکورایی از استدیو)

بازی های منتشر شده: Super Smash Bros. Brawl, Kirby and the Rainbow Curse, Kirby: Battle Royal, Kirby Star Allies, Box Boy + Box Girl

پروژه فعلی: ؟؟؟


109800
Intelligent System
مشابه با هال، قدیمی ترین رابطه سکند پارتی رو با نینتندو دارن. فایر امبلم سازهای مشهور و از اساتید ساخت استراتژیک نوبتی و JRPG​
مدیر/تهیه کننده: توشیوکی ناکامورا (برنامه نویس دوران میکرو، مرد پشت سری Fire Emblem و Paper Mario)

بازی های منتشر شده: Fire Emblem: Fates, Paper Mario: Color Splash, Fire Emblem Echoes: Shadow of Valentia, WarioWare: Gold

پروژه فعلی: Fire Emblem: Three Houses


109808

Level-5
پروفسور لایتون و یوکای واچ ها...​
مدیر/تهیه کننده: Akihiro Hino (مرد کلیدی استدیو و از خالق ها و تهیه کننده های سری های Inazuma Eleven، Ni no Kuni، Professor Layton و yo-Kai Watch هاست)

بازی های منتشر شده: Time Travelers, Yo-Kai Watch, Yo-Kai Watch 2, Yo-Kai Watch 3

پروژه فعلی: Yo-Kai Watch 4


109801

Platinum Games
اکشن سازهای شناخته شده درجه یک​
مدیر/تهیه کننده: آتسوشی اینابا

بازی های منتشر شده: Mad World, Bayonetta 2, The Wonderful 101, Starfox Zero

پروژه فعلی: Bayonetta 3, Astral Chain
 
آخرین ویرایش:
والا هم خبر خوبیه و هم نه...
خوب چون جدا مستقل بودنشون خیلی خبر خوبیه...!
خبر بد چون واقعا معلوم نیست تاثیری که سرمایه گذاری مالی Tencent تقریبا در همه چیز توی گیمینگ گذاشته باعث میشه به چه سمت و سویی بره.
امیدوارم بخاطر سیاست های دولت چین، و اینکه تقریبا این شرکتا مستقیما زیردست دولت چینن تاثیر منفی روی صنعت نزاره.
مثل سانسور و چیزای دیگه...یا چیزی مثل جریان بلیزارد:|

شرکتی به گندگی تنسنت بعیده اشتباهات بلیزارد رو تکرار کنه
و به نظرم این جور که اینا سرمایه گذاری می کنن بیشتر از سیاست گذاری دنبال بازگشت سرمایه اند و از طرفی تنسنت خیلی علاقه داره با تولید محتوای خودش ریشه هاش رو محکم کنه و بیشتر از یه نیروی مالی صرف ظاهر شه تو دنیا، مطمئنا اگه بخوای بازی چرت و پول چپونی بسازی، میشی یه چیزی در حد EA فعلی همون اول کار که به نظرم با چیزی که تنسنت تو گزارش هاش گفته همخونی نداره
از اون طرف فضای بازی های نینتندو و پلاتینوم گیمز هم جوری نیست که سیاست های چین خیلی روشون تاثیرگذار باشه
به قولی این Family-friendly بودن نینتندو اتفاقا تو این یه مورد به شدت به نفعشه و کارشو سریعتر راه میندازه
پلاتینوم هم به استثناء MGR چنان کار سیاسی ای نزده تا الان و صرفا خشونت شون و درجه سنی بالای کارهاشون مورد بحثه که تازه لزومی نداره چون سرمایه گذارشون تنسنت ـه حتما تو چین عرضه شه بازی هاشون، کلی راه دیگه برای بازگشت سرمایه به اینا هست. اینا الان خیلی دامنه فعالیت هاشون جهانی تر شده، همین که ما میدونیم اسم شو، گواه این قضیه است

به هر حال باید صبر کرد این چنگ انداختن تنسنت به کل صنعت گیم به چه نتیجه ای ختم میشه چون الان خیلی کمپانی های بزرگ، بخشی از سرمایه شون از طریق تنسنت تامین میشه و خیلی ابعاد بزرگی پیدا کرده این قضیه تو سه سال اخیر، ولی پروسه ساخت بازی ها، اون قدر تغییر پیدا نکرده
چون به هر حال وقتی چین یکی از قدرت های برتر اقتصادی تو جهانه، طبیعیه همچین نتایجی تو بازار
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou
هم از طرف مقر (NoA (Nintendo of America خبر کورونا رسیده
هم فروشگاه Nintendo NY رو بستن
هم این که ساکورایی تو ستون مطلبش تو شماره اخیر فامیتسو گفته به خاطر کورونا نتونسته ظاهرا یه سری قرار ملاقات ها با یه ناشری رو (؟؟) به سرانجام برسونه، در نتیجه فایتر اول ولوم 2 Fighter Pass های اسمش آلتیمیت هم دچار تاخیر شدن

از یه ور دیگه هم به احتمال زیاد بعد آوریل اکثر بازی های گنده به خاطر هم شرایط سخت دولوپ، هم شرایط سخت تولید کارتریج و دیسک و هم شرایط سخت هماهنگی تاخیر بخورن کامل
نینتندو الان کلا بعد AC معلوم نیست چی اش کی عرضه میشه، ولی طبق همون شایعه عرضه Xenoblade Chronicles DE تو May کم کم باید انتظارات رو بفرستیم یه نقطه دورتر :دی
(احتمالا Tlou 2 هم دوباره تاخیر بخوره سر همین قضیه)
 
  • Wow
Reactions: Arima Kishou
هم از طرف مقر (NoA (Nintendo of America خبر کورونا رسیده
هم فروشگاه Nintendo NY رو بستن
هم این که ساکورایی تو ستون مطلبش تو شماره اخیر فامیتسو گفته به خاطر کورونا نتونسته ظاهرا یه سری قرار ملاقات ها با یه ناشری رو (؟؟) به سرانجام برسونه، در نتیجه فایتر اول ولوم 2 Fighter Pass های اسمش آلتیمیت هم دچار تاخیر شدن

از یه ور دیگه هم به احتمال زیاد بعد آوریل اکثر بازی های گنده به خاطر هم شرایط سخت دولوپ، هم شرایط سخت تولید کارتریج و دیسک و هم شرایط سخت هماهنگی تاخیر بخورن کامل
نینتندو الان کلا بعد AC معلوم نیست چی اش کی عرضه میشه، ولی طبق همون شایعه عرضه Xenoblade Chronicles DE تو May کم کم باید انتظارات رو بفرستیم یه نقطه دورتر :D
(احتمالا Tlou 2 هم دوباره تاخیر بخوره سر همین قضیه)
با این حساب بعید نیست کلی بازی تاخیر بخورن!:|
 
Nintendo's iQue (China) Subsidiary Transitioning To Game Development

نینتندو iQue رو داره به استدیوی بازیسازی تبدیل میکنه.
به نظر من با توجه به دستمزد کمتر میتونه تعداد زیادی کارمند هم بگیره و با کم کردن بار کارهایی که نیاز زیادی به خلاقیت ندارن از دوش کارمندای اصلی خروجی بازیهاش رو بالا ببره :-bd.
 
  • Like
Reactions: reza8 and Z-fan
Nintendo's iQue (China) Subsidiary Transitioning To Game Development

نینتندو iQue رو داره به استدیوی بازیسازی تبدیل میکنه.
به نظر من با توجه به دستمزد کمتر میتونه تعداد زیادی کارمند هم بگیره و با کم کردن بار کارهایی که نیاز زیادی به خلاقیت ندارن از دوش کارمندای اصلی خروجی بازیهاش رو بالا ببره :-bd.

این شدید خبر خوبیه
استدیوهای چینی دارن کم کم راهشون رو به همکاری تو ساخت پروژه های بزرگ جهانی وا می کنن
یه جا خونده بودم تو ساخت FF7R یکی از استدیوهای اون جا همکاری کامل داشته
 
این شدید خبر خوبیه
استدیوهای چینی دارن کم کم راهشون رو به همکاری تو ساخت پروژه های بزرگ جهانی وا می کنن
یه جا خونده بودم تو ساخت FF7R یکی از استدیوهای اون جا همکاری کامل داشته

من خیلی خوشحال شدم مخصوصا اینکه الان که مایکرو و سونی فوق العاده دارن تیم های انحصاریشون رو تقویت میکنن به نظرم نینتندو که بیشتر باید به انحصاری ها فکر کنه از قافله عقب مونده بود که انگار یک برنامه های دارن. از یک سمت دیگه چند بار این مسئله مطرح شده بود که افزایش حجم کار به خاطر HD شدن بازیها (که بیشتر مربوط به asset ها هست) مسئله ساز شده برای استدیوهای انحصاری ساز (البته بیشتر 2nd) که وجود همچین استدیوی میتونه این مشکل رو کاهش بده.
نمونش شاید alphadream باشه که همین 6 ماه پیش تعطیل شد.
 
  • Like
Reactions: unloved and reza8
من خیلی خوشحال شدم مخصوصا اینکه الان که مایکرو و سونی فوق العاده دارن تیم های انحصاریشون رو تقویت میکنن به نظرم نینتندو که بیشتر باید به انحصاری ها فکر کنه از قافله عقب مونده بود که انگار یک برنامه های دارن.
------------------------
از یک سمت دیگه چند بار این مسئله مطرح شده بود که افزایش حجم کار به خاطر HD شدن بازیها (که بیشتر مربوط به asset ها هست) مسئله ساز شده برای استدیوهای انحصاری ساز (البته بیشتر 2nd) که وجود همچین استدیوی میتونه این مشکل رو کاهش بده.

این مشکل بیشتر برای استدیوهای کوچیکتری پیش اومد که روی 3DS به صورت کامل کار می کردن. R&D و استدیوهایی که روی بازی های کنسول خونگی کار می کردن سریع وفق دادن خودشون رو با ابعاد بازی های HD تو همون شروع دوران Wii U

ولی در کل باید گسترش بدن ابعاد کاریشون رو. هر چند همین الان خروجی نینتندو رو سوییچ هم از لحاظ کمی هم از لحاظ کیفی واقعا خوبه. ولی خب یه نسل دیگه برن جلو دوباره به مشکل میخورن
 
این مشکل بیشتر برای استدیوهای کوچیکتری پیش اومد که روی 3DS به صورت کامل کار می کردن. R&D و استدیوهایی که روی بازی های کنسول خونگی کار می کردن سریع وفق دادن خودشون رو با ابعاد بازی های HD تو همون شروع دوران Wii U

ولی در کل باید گسترش بدن ابعاد کاریشون رو. هر چند همین الان خروجی نینتندو رو سوییچ هم از لحاظ کمی هم از لحاظ کیفی واقعا خوبه. ولی خب یه نسل دیگه برن جلو دوباره به مشکل میخورن

به نظرم حتی زودتر ممکنه به مشکل بخورن (اگه برنامه ای نداشته باشن که البته به نظر من 100 درصد دارن) با اومدن کنسولهای جدید (از اونجا که جهش قدرت سخت افزاری بالاتر از نسل قبل هست و سیاست هیبریدی نینتندو حتی برای نسل بعدی سویچ کار سخت هست) حجم بازیهای تردپارتی میاد پایین، به عنوان مثال احتمالش خیلی خیلی کمه که دووم یا ولفنشتاین بعدی رو روی سویچ ببینیم. این خلاء باید با بازیهای فرست پارتی پر بشه که نیاز به توسعه تعداد پرسنل استدیوها (و البته تهداد خود استدیوها داره)
 
139426

رترو دوباره یه سری آگهی استخدام داده که بیشتر مختص به حرفه طراحیه (محیط/AI/باس و...)
و گفتن برای یه پروژه 3D Action Adventure دارن استخدام می کنن که میتونه Metroid Prime 4 باشه یا کلا یه چیز دیگه ( :-?)

منبع: Retro Studios looking to fill multiple positions
 
140508

تو گزارش مالی این سه ماه نینتندو اعلام شد یوشیاکی کویزومی، تهیه کننده Super Mario Odyssey و مسئول پروژه سخت افزار نینتندو سوییچ (و همون یارویی که تو اکثر دایرکت های نینتندو می بینید) به رده Senior Executive Officer ارتقاء شغلی داشته.

Deserved King >:D<
این بشر اول از طراح دفترچه راهنما تو نینتندو کارشو شروع کرد و حالا سکان دار یکی از موفق ترین محصولات تجاری این صنعت تو چند سال اخیره^:)^
 
140844

کارمند سابق ریترو که ارتهای که منتشر کرده بود دوتا پروژه کنسل شده رو لو داده بود اطلاعات جدیدی رو در خصوص بازیها به اشتراک گذاشته.
بازی اسپین اف زلدا با یک کاراکتر مذکر و در سبک اکشن نقش افرینی پیش میرفته. داستان در تایم لاینی اتفاق میفته که لینک کشته شده (dark timeline) و قرار بوده اون زمان یک داستان در خصوص پیدایش Master Sword رو روایت کنه.
بازی کاراکتر بوو هم در مورد فرایندی هست (مدرسه) که بووها طی اون یاد میگیرن چطور ملت رو بترسونن

منبع:Ex-Retro Studios Concept Artist Discusses More About Cancelled Sheik And Boo Projects | NintendoSoup
منبع:Ex-Retro Studios concept artist shares insight into the cancelled Sheik/Gerudo and Boo projects

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اف تاپیک:

رجی با یک شرکت اسباب بازی سازی همکاری میکنه
منبع:https://nintendosoup.com/reggie-fils-aime-joins-spin-maste rs-board-of-directors/
بابا تو مگه نمیخواستی برسی به خانواده مگه نینتندو خار داشت :دی
 

Attachments

  • medium_EXRD6BxXsAAPH8P.jpg
    medium_EXRD6BxXsAAPH8P.jpg
    72.1 KB · مشاهده: 1
آخرین ویرایش:
طبق گفته فروکوا بعضی از بازیهای که برای امسال در نظر گرفته شدن به علت بیماری کرونا با مشکل مواجه شدن، اما هنوز پیش بینی می شه که بعضی از این بازیها امسال عرضه بشن.

منبع:Nintendo President Shuntaro Furukawa states more 1st party Switch games are planned to release this year but face difficulties in development due to coronavirus pandemic - Final Weapon

این خبر خوبیه یه چیز دیگه هم که فوروکاوا گفت جالب بود، (باید تو تاپیک فروش می گفتم) که این 11 میلیون فروش فعلی Animal Crossing: New Horizons چیزیه که اینا موقع برنامه ریزی واسه بازی حدس میزدن فروش کل عمرش باشه :دی
 
  • Like
Reactions: mr-game&watch

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or