استدیوهای بازیسازی نینتندو و پروژه های در دست اجرا

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
109561

این تاپیک رو برای معرفی بهتر و بیشتر استدیوهایی که برای نینتندو کار می کنن و پروژه هایی که در حال حاضر در دست کار دارن زدم
من خودم یه مدت پیش (یه هفته پیش) این سوال برام که استدیوهای نینتندو چجوری کار می کنن داشتم، چون تعداد استدیوهای تردپارتی بزرگ نینتندو آن چندان زیاد نیست در قیاس با سونی و مایکروسافت و تعداد عظیم انحصاری های کمپانی عموما از دل خود کمپانی بیرون میاد.
برای همین اول سراغ خود کمپانی میرم و استدیوهای نینتندو رو معرفی می کنم و بعد میرم سراغ استدیوهای تردپارتی در حال همکاری

  • Nintendo EPD
یا خلاصه Nintendo Entertainment planning & Development
مجموعه ایه که نینتندو سال 2015 از ادغام دو تا شاخه ی تولیدی خودش (EAD (Entertainment Analysis & Development و (SPD (Software Planning & Development به وجود آوردش و بخشی از برنامه توسعه بازنگری سازمانی کمپانی بود که قرار بود موقع عرضه سوییچ میوه هاش رو بده (که خب داد...) این موارد همه دست تاتسومی کیمیشما مدیر وقت اون دوره نینتندو بود که به محض فوت ایواتا روی کار اومد و تا اومدن شونتارو فوروکاوا (مدیر وقت نینتندو) سعی کرد تا حد ممکن به نینتندو سر و سامون بده و در عین حال پروژه هایی که ایواتا استارت زده بود رو تموم کنه. سریع هم عرصه رو به محض پیدا کردن آدم درستش واگذار کرد... بگذریم...

هدف EPD همون هدفیه که EAD و SPD جدا از هم دنبالشون می کردن و این الان همزمان دنبالشون می کنه. اونم تولید محتوای ویدیو گیم برای کنسول های نینتندو و دستگاه های موبایلی، مدیریت لایسنس ها و روابط سوم شخص صنعتی و تولیدی و کنترل و مدیریت روی پروژه های استدیوهای تردپارتی مرتبط با کمپانی ـه. مدیر کل این بخش از نینتندو «شینیا تاکاهاشی» ـه. و ایجی آنوما و کاتسویا اگوشی و هیساشی نوگامی که هر کدوم کله گنده یکی از IP های بزرگ نینتندوئن هم به عنوان مدیرهای اجرایی اش و یوشیو ساکاموتو و تاکاشی تزوکا که عملا ریش سفیدهای نینتندوئن هم معاون و دستیار این دیویژن اند.


شینیا تاکاهاشی، مدیر کل بخش EPD نینتندو
باید چند بازی توی دایرکت های دیده باشیدش

بخش EPD در حقیقت از 11 ریز بخش تولید و توسعه نیمه پیوسته به هم تشکیل شده و روی هم بالای 800 تا دولوپر تو این 11 بخش در حال کار اند. 4 بخش از ای 11 بخش جزو External R&D اند که وظیفه شون ارتباط با استدیوهای تردپارتی و خارجی و وصل کردن اون ها به نینتندو و در عین حال کمک فنی و کاری بهشونه و جزوی از تیم توسعه بازی های اون ها میشن. به نوعی بخش خارجی این شاخه اند. 7 بخش مابقی نیز کاملا تیم های داخلی اند و به تیم های خارجی کمک نمی کنند و عموما هم کمک خارجی دریافت نمی کنند و هر کدوم روی قسمتی از IP های نینتندو کار می کنند و رئیس و ناظر خودشون رو دارند. تو این جا به کدوم از زیربخش ها و پروژه هایی که داشتن و دارن نیگاه می کنیم.

109562

(Nintendo EPD, Production Team No.1 (External R&D
مدیر/تهیه کننده: هیتوشی یاماگامی (تهیه کننده فرنچایز های Fire Emblem و Xenoblade Chronicles)

بازی های منتشر شده: okyo Mirage Sessions ♯FE (developed by Atlus) , Xenoblade Chronicles X (Monolith), Kirby: Star Allies (Hal Laboratory), Pokémon: Let’s Go, Pikachu! / Pokémon: Let’s Go, Eevee! (Gamefreak)

پروژه فعلی: (Fire Emblem: Houses (Intelligent System


109564

(Nintendo EPD – Production Group No. 2 (External R&D
یا تیم روابط خارجه ماریو اون جور که من دوست دارم صداشون کنم
مدیر/تهیه کننده: توشیهارو ایزونو (تهیه کننده . عامل دخیل تو خیل عظیمی(!) از اسپین آف های ماریو و مجموعه Fatal Frame)

بازی های منتشر شده: Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story + Bowser Jr.’s Journey (Alphadream), Mario Tennis Aces (Camelot), Super Mario Party (Ndcube), Super Smash )Bros. Ultimate (Bandai Namco Studios, Sora ltd

پروژه فعلی: ؟؟؟
109565

(Nintendo EPD – Production Group No. 3 (Internal R&D
زلدا سازها به طور خلاصه
مدیر/تهیه کننده: ایجی آنوما (تهیه کننده تقریبا همه زلداهای بعد از Ocarina of Time)

بازی های منتشر شده: The Legend of Zelda: Skyward Sword, The Legend of Zelda: A Link Between Worlds, The Legend of Zelda: Tri Force Heroes, The Legend of Zelda: Breath of the Wild

پروژه فعلی: ادامه The Legend of Zelda: Breath of the Wild


109567

(Nintendo EPD – Production Group No. 4 (Internal R&D
آزمایشگاه نینتندو تقریبا​
مدیر/تهیه کننده: کوئیچی کاواماتو (کارگردان Brain Age ها و از پشت پرده های اصلی اکثر بازی های معمایی/مینی گیمی نینتندو)

بازی های منتشر شده: Rusty’s Real Deal Baseball, Nintendo Badge Arcade, Miitopia, 1-2 Switch, Nintendo Labo

پروژه فعلی:؟؟؟


109568

(Nintendo EPD – Production Group No. 5 (Internal R&D
بر و بچ به شدت حیوان دوست نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: آیا کیوگوکو (کارگردان دو نسخه اخیر انیمال کراسینگ و از کسایی که جایگاه طراح های خانم رو تو کمپانی حسابی جا انداخت)

بازی های منتشر شده: Splatoon, Animal Crossing: New Leaf – Welcome Amiibo, Splatoon 2, Splatoon 2: Octo Expansion

پروژه فعلی: Animal Crossing: New Horzion


109569
(Nintendo EPD – Production Group No. 6 (External R&D
مدیر/تهیه کننده: یوشیهیتو ایکباتا (از افراد سابق بخش فنی و ناظر پروژه بایونتا 2)

بازی های منتشر شده: Metroid Prime: Federation Force (Next Level Games), Paper Mario: Color Splash (Intelligent Systems), WarioWare Gold (Intelligent Systems)

پروژه فعلی: (Metroid Prime 4 (Retro Studios), Luigi's Mansion 3 (Next Level Games


109570

(Nintendo EPD – Production Group No. 7 (Internal R&D
بر و بچ حامی 3DS و کنسول های دستی، مشخص نیست چجوری به نینتندو سوییچ کوچ می کنن​
مدیر/تهیه کننده: کاتسویا یامانو (ناظر مجموعه های Tomodachi و Wario Ware و Rhythm Heaven)

بازی های منتشر شده: Tomodachi Life, Rhythm Heaven Megamix, Miitomo, Metroid: Samus Returns (developed along Mercury Steam)

پروژه فعلی:؟؟؟


109571

(Nintendo EPD – Production Group No. 8 (Internal R&D
ماریو سازها​
مدیر/تهیه کننده: کوئیچی هایاشیدا (کارگردان و تهیه کننده ماریوهای سه بعدی، و عملا دست راست کویزومی بزرگ)

بازی های منتشر شده: Super Mario 3D World, Ultimate NES Remix, Super Mario Odyssey, Captain Toad: Treasure Tracker

پروژه فعلی: ؟؟؟


109572
(Nintendo EPD – Production Group No. 9 (Internal R&D
تنها شاخه ای که از بخش آنلاین مولتی پلیر به طور کامل سر درمیاره!؟​
مدیر/تهیه کننده: کوسوکه یابوکی (تهیه کننده Arms و Mario Kart های اخیر)

بازی های منتشر شده: Mario Kart 8 Deluxe, ARMS

پروژه فعلی:؟؟؟


109573
(Nintendo EPD – Production Group No. 10 (Internal R&D
ماریو سازهای 2​
مدیر/تهیه کننده: هیرویوکی کیمورا (تهیه کننده تقریبا تمام ماریوهای دو بعدی بعد از NSMB و البته Pikmin 3، سابقه بازی سازی طولانی تو نینتندو از دهه نود)

بازی های منتشر شده: Pikmin 3, Super Mario Maker, Super Mario Maker for Nintendo 3DS, Super Mario Run, New Super Mario Bros. U Deluxe

پروژه فعلی: Super Mario Maker 2


109574
(Nintendo EPD – Smart Device Production Group (External R&D
بازی های موبایل و سود خالص و این چیزا...​
مدیر/تهیه کننده: هیدکی کانّو (کارگردان/تهیه کننده همه ماریو کارت ها، همه، و سابقه کار روی کلی از فرنچایز های نینتندو و تهیه کنندگی تمام بازی های موبایل نینتندو)

بازی های منتشر شده: Fire Emblem Heroes (Intelligent Systems), Dragalia Lost (Cygames)

پروژه فعلی: (Mario Kart Tour (DeNA), Dr. Mario World (Line


  • استدیوهای فرست پارتی
بر خلاف سونی و مایکروسافت که بخش عمده تیم توسعه بازی هاشون رو استدیوهای فرست پارتی تشکیل میده، برای نینتندو این موضوع صحت نداره. هر چند EPD یه لول فراتر از یه استدیوی فرست پارتیه و کامل زیر نظر کمپانی مادره از این لحاظ، استدیوهای فرست پارتی ای که خارج از مقر نینتندو تو کیوتو مشغول به کار اند تنها به 4 عدد میرسه. و آخرین استدیوی الحاقی به این مجموعه 4 نفره، سال 2007 خریداری شده برای همین خیلی از نینتندو در این زمینه انتظار حرکت های خاصی دیده نمیشه.

از بین 4 تا استدیوی فرست پارتی نینتندو، تنها یکی شون استدیوی غیرژاپنی ـه و یکی دیگه از این استدیوهای فرست پارتی تنها 44 نفر کارمند داره و صرفا هدفش همکاری برای Co-Development با سازنده های دیگه است



109585
Retro Studios
شیر خفته آمریکایی نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: مایکل کلباو (تستر و دیباگر عظیم نینتندو، تهیه کننده تقریبا تمام بازی های رترو)

بازی های منتشر شده: Metroid Prime, Metroid Prime 2, Metroid Prime 3, Donkey Kong Returns, Donkey Kong Returns Tropical Freeze

پروژه فعلی: Metroid Prime 4


109586

ND Cube
پارتی بازی سازهای نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: هیدتوشی اندو (تهیه کننده و ناظر سری ماریو پارتی از همون زمان ابتدای تولد فرنچایز تو سال 1998)

بازی های منتشر شده: Wii Party U, Mario Party 9, Super Mario Party

پروژه فعلی:؟؟؟


109588
Monolith Software
اساتید ساخت Open World JRPG​
مدیر/تهیه کننده: هیروهیده سوگیورا (تهیه کننده سری Xenoblade و Baten Kaitos)

بازی های منتشر شده: Xenoblade Chronicles X, Project X Zone 2, The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD), Splatoon 2 (Nintendo EPD), Xenoblade Chronicles 2

پروژه فعلی: ادامه (The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD


109589

1-Up Studios
آچار فرانسه​
مدیر/تهیه کننده: گن کادوی

بازی های منتشر شده همکاری در ساخت بازی های: Super Mario 3D World, Captain Toad: Treasure Tracker, The Legend of Zelda: Triforce Heroes, Super Mario Odyssey

پروژه فعلی:؟؟؟


1633096606025-png.226824


Next Level Games
حامی برادر کوچیک تره ی داداشای لوله کش
مدیر/تهیه کننده: دوگلاس ترانسگارد

بازی های منتشر شده: Super Mario Strikers, Punch-Out!! (Wii Remake), Luigi's Mansion: Dark Moon, Metroid Prime: Federation Force, Luigi's Mansion 3

پروژه فعلی: ؟؟؟​



  • استدیوهای سکند پارتی
همون جور که گفتم نینتندو کلا علاقه ای به خرید استدیوهای فرست پارتی نداره. و همین چهارتایی هم که داره هیچ پترن و بینش خفنی پشت شون نبوده که بگیم واو و براشون دست بزنیم... ولی خب قضیه در مورد استدیوهای سکند پارتی فرق داره
استدیوهای سکند پارتی استدیوهایی هستند که زیر مجموعه کامل نینتندو نیستند. یا نینتندو یه بخشی از سهام استدیو دستشه، یا قراردادی با هم کار می کنن. نتیجه این نوع همکاری اینه که با این که استدیو ممکنه زیر پرچم یه ناشر دیگه باشه با توافقات وارده، با نینتندو همکاری کنند و براش بازی انحصاری بزنن. در حقیقت این روشیه که نینتندو تقریبا یه درصد عظیمی از بازی هاش رو میزنه و تکیه محکمی رو عنصر استدیوهای سکند پارتی داره.
از نظر من خوبی این قضیه اینه که اگه استدیویی نتونه به استانداردهای نینتندو نرسه، کمپانی اندازه این که پروژه یه استدیوی فرست پارتی رو کنسل کنه تو مضیقه نیست و راحتتر می تونه قرارداد کاریشون رو با استدیوی مذکور فسخ کنه. نمونه واضحی که فکر کنم چند وقت اخیر دیدید، همین قضیه Metroid Prime 4 بود که اول از طریق روابط سکند پارتی و دست Namco Bandai می رفت جلو. یهو وسطش نینتندو اومد گفت با چیزی که میسازید ما اصن حال نمی کنیم و با استانداردهامون جور نیست و تونستن پروژه رو کامل ریست کنن و بدن دست Retro Studios.
و این که چون رابطه استدیوهای سکند پارتی با نینتندو شدیدا خوبه، استدیوهای ژاپنی برای همکاری با نینتندو خیلی دستشون بازتره و راحتتر کار می کنن (مخصوصا سر R&D های خارجی خود نینتندو که کار ارتباط و هماهنگی رو شدید راحتتر می کنن) و سر همین نینتندو خیلی راحت تونسته ضعف بخش استدیوهای فرست پارتی اش رو با استدیوهای سکند پارتی پر کنه. نینتندو تونسته طی این روابط از استدیوهایی مثل Kojima Production، Platinum Games و Atlus بازی های انحصاری برای کنسول هاش تهیه کنه و از این نظر ناشر به شدت قدرتمندیه.
تو لیست زیر استدیوهایی که یه تعداد معقولی بازی انحصاری برای کنسول های نینتندو زده باشن و هنوز فعالن رو ذکر کردم

109784

Arzest
از حامیان 3DS تو طول حیاتش، وضعیت نامعلوم در دوران سوییچ​
مدیر/تهیه کننده: Yoji Isshi

بازی های منتشر شده: Street Pass Plaza, Yoshi's New Island, Hey Pikmin, Mario & Luigi: Bowser's Inside Story + Bowser Jr's Journey

پروژه فعلی: ؟؟؟


109806

Atlus
خدایگان JRPG داستانی ساختن​
مدیر/تهیه کننده: نائوتو هیرائوکا (تهیه کننده و از اعضای کلیدی تقریبا تمام بازی های شین مگامی تنسه از نسل پنجم به این ور)

بازی های منتشر شده: Etrian Odyssey V, Shin Megami Tensei IV: Apocalypse, Persona Q, Persona Q2: New Cinema Labyrinth

پروژه فعلی: Shin Megami Tensei V


109785

Camelot Software Planning
سازنده ماریو ورزشی ها و EA Sports نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: شوگو تاکاهاشی

بازی های منتشر شده: Mario Gulf: World Tour, Mario Tennis: Ultra Smash, Mario Sports Superstars, Mario Tennis Aces

پروژه فعلی: ؟؟؟


109786

DeNA
ماشین بازیسازی نینتندو رو گوشی های همراه​
مدیر/تهیه کننده: توموکو نامبا

بازی های منتشر شده: Miitomo, Super Mario Run, Fire Emblem Heroes, Animal Crossing Pocket Camp

پروژه فعلی: Mario Kart Tour


109789

Game Freak
سازنده پوکمون ها و سکان دار پرسود ترین فرنچایز تاریخ مدیا​
مدیر/تهیه کننده: ساتوشی تاجیری (از اعضای کلیدی مجموعه Super Smash Bros و بابای همه پوکمون ها... همشون، و تهیه کننده اکثر عناوین اخیر مجموعه)

بازی های منتشر شده: Pokemon X/Y, Pokemon Sun/Moon, Pokemon Let's Go Pikachu/Eevee

پروژه فعلی: Town, Pokemon Sword/Shield


109794

Good-Feel
استدیویی پف پفی، با یه سری از باحال ترین استایل گرافیکی هایی که تو کل نینتندو هست​
مدیر/تهیه کننده: شیگهارو اومزاکی

بازی های منتشر شده: Yoshi's Woolly World, Miitopia, Poochi & Yoshi's Woolly World, Kirby's Extra Epic Yarn, Yoshi's Crafted World

پروژه فعلی: ؟؟؟


109799

HAL Laboratory
شرکتیه که عمیق ترین رابطه سکند پارتی رو با نینتندو داره و خیلی به گردن شون حق داره مخصوصا سر کربی​
مدیر/تهیه کننده: شیگفومی کاواسه (تهیه کننده سری کربی بعد از خروج ساکورایی از استدیو)

بازی های منتشر شده: Super Smash Bros. Brawl, Kirby and the Rainbow Curse, Kirby: Battle Royal, Kirby Star Allies, Box Boy + Box Girl

پروژه فعلی: ؟؟؟


109800
Intelligent System
مشابه با هال، قدیمی ترین رابطه سکند پارتی رو با نینتندو دارن. فایر امبلم سازهای مشهور و از اساتید ساخت استراتژیک نوبتی و JRPG​
مدیر/تهیه کننده: توشیوکی ناکامورا (برنامه نویس دوران میکرو، مرد پشت سری Fire Emblem و Paper Mario)

بازی های منتشر شده: Fire Emblem: Fates, Paper Mario: Color Splash, Fire Emblem Echoes: Shadow of Valentia, WarioWare: Gold

پروژه فعلی: Fire Emblem: Three Houses


109808

Level-5
پروفسور لایتون و یوکای واچ ها...​
مدیر/تهیه کننده: Akihiro Hino (مرد کلیدی استدیو و از خالق ها و تهیه کننده های سری های Inazuma Eleven، Ni no Kuni، Professor Layton و yo-Kai Watch هاست)

بازی های منتشر شده: Time Travelers, Yo-Kai Watch, Yo-Kai Watch 2, Yo-Kai Watch 3

پروژه فعلی: Yo-Kai Watch 4


109801

Platinum Games
اکشن سازهای شناخته شده درجه یک​
مدیر/تهیه کننده: آتسوشی اینابا

بازی های منتشر شده: Mad World, Bayonetta 2, The Wonderful 101, Starfox Zero

پروژه فعلی: Bayonetta 3, Astral Chain
 
آخرین ویرایش:
NOW, These are GOOD STUFF to read through

1645257399712.png

"NCL Has Been Waiting For This Day Since 2014" - Former NOA Employee Talks Nintendo eShop Closures

یکی از کارمندای سابق NoA با NintendoLife مصاحبه کرده و چیزای جالبی در مورد این بسته شدن ایشاپ 3DS و مخصوصا Wii U گفته

میگه کلا واسه NCL (کمپانی اصلی نینتندو) دو سال از عرضه یه محصول بگذره کافیه تا بفهمه چقدر باید از کنسول و سرویس هاش پشتیبانی کنه
و به محض این که اینا به نوامبر 2014 رسیدن عین هر روزشو منتظر بودن تا همچین روزی برسه و کرکره Wii U رو کامل بکشن پایین

میگه عملا نینتندو طبق قوانین میدونه که باید حداقل 10 سال از هر سرویس بزرگی که ارائه میده پشتیبانی کنه (وگرنه درگیر پرونده های حقوقی میشه و قص علی هذا)
و خب به Wii U که میرسه اینا قشنگ یه ضربدر قرمز گنده از همون 2014 داشتن که نوامبر 2022 (دقیقا ده سال بعد عرضه Wii U) کرکره رو بکشن پایین

این تو مقاله نیست، ولی یه متخصص IT دیگه تو توییتر خیلی قشنگ توضیح داده بود که هزینه مراقبت از بک اند این سرویس ها به خاطر پروتکل های قدیمی شون چجوری هر سال هی گرونتر و گرونتر میشه.
و این که اصن به ریسک اش نمی ارزه که بخوای یه سرویس قدیمی و آسیب پذیر مثل ایشاپ Wii U و 3DS که میشه به سیستم درگاه پرداختیش و امنیتی اش نفوذ کرد رو برای مدت طولانی حفظ کرد
واسه همین همیشه این مدل سرویس های قدیمی یه عمر محدودی دارن که خیلی وابسته به تعداد یوزربیس شونه. این جوری هم نیست که همیشه کل سرویس بیاد پایین
سرورهای دانلود همیشه برای مدت طولانی تری میمونن. این سرویس های ریسکی تر مثل سرویس درگاه پرداخت و حفاظ امنیتی فروشگاهه که حفظ شون مشکل سازه و سریع تر از شرش خلاص میشن
الان به طور مثال خود همین نینتندو دخل Wii Shop Channel رو روی Wii آورد. نمیشه دیگه چیزی ازش خرید کرد. ولی کماکان سرورهای دانلودش فعالن و میشه هر چیزی که خرید شده رو دوباره ازش دانلود کرد.

برگردیم به خود مقاله
کارمند گمنام این داستان (:D) ادامه میده که NCL و NoA بعد 2014 خیلی سریع وضعیت Wii U رو به شکست تغییر می دن و سریع تغییر موضع میدن که شرایط رو تغییر بدن. تمام چیزهای دیگه ای که تو سال های آتی واسه Wii U میان پروژه هایی اند که قبل پایان 2014 واسه کنسول کلید خورده بودن
این دوره، دوره ایه که نینتندو خیلی به ناچار مجبور میشه تا موقعی که NX (سوییچ) آماده میشه شروع به عرضه یه سری محصولات مستاصلی مثل نرم افزارهای وابسته به آمیبوها و Mini Console ها می کنه (که این mini console ها خیلی خنده داره وقتی واقعا موفق میشن و ملت منتظر میشن نینتندو با بقیه کنسول های کلاسیک اش ادامه شون بده :D از اول هم نینتندو هیچ برنامه ای واسه این دو تا نداشت. فقط میخواست یه چی بده که 2015 و 2016 شون خالی نباشه :D)

میگه این قدر شرایط Wii U و ول شدنش تو خود نینتندو بد بود که اینا تو سال 2016 تو NoA قطعه کافی واسه بخش پشتیبانی و تعمیر نداشتن و باقیمونده انبار خود NCL رو می گرفتن از ژاپن که بتونن حداقل تا 2017 که سوییچ عرضه شه به پشتیبانی کنسول تو آمریکا ارائه بدن و بعد کرکره اون بخش هم ببندن :D

این تیکه اش هم یه ذره فاکدآپه :D
"In 2013, we were still dealing with Wii repairs and Nintendo ate like 7-10 bucks per repair. There was an employee meeting the Spring of 2014 and they were looking for ideas from within for either savings or sales ideas... That was about the time I started to hear internal jokes about 'what do we upgrade them to when these Wii U’s get sent in for repair'."​

این بشر خیلی به طول عمر سرورهای دانلود و آنلاین پلی Wii U هم خوشبین نیست و به نظرش نینتندو تو 2023 هشدار خاموش کردن اون هم به مشتریا میده و تا یه سال بعدش اون رو هم می بنده

البته وقتی از خود نینتندو پرسیدن جواب خاصی نگرفتن و نینتندو صرفا همون جمله خودش رو تو بیانیه برگشته بهشون گفته،
For the foreseeable future, it will still be possible to redownload games and DLC, receive software updates and enjoy online play on Wii U and the Nintendo 3DS family of systems.

یارو ادامه میده که احتمالش هست که نینتندو در مورد فروشگاه های دیجیتال بعدیش رویه متفاوت تری پیش بگیره، ولی این قدر Wii U افتضاح گنده ای بوده که نینتندو فقط سریعتر میخواسته دست خودشو ازش پاک کنه
تا جایی که سیستم Nintendo ID رو کنسول رو از دم حذف کرد تا یه اکوسیستم جدید با Nintendo Account ها جور کنه که با سوییچ کارش راحت تر باشه
 
متنو آدم میخونه به عمق فاجعه پی میبره که عجب فضاحتی بود این wii u. و برام عجیبه چرا اینقدر سنگین شکست خورد. چون خودم کنسولو نداشتم و تجربه ش نکردم و نمیدونم دردش چی بود دقیقا :D

اسم NX اومد یاد دوران قبل معرفی سوییچ افتادم که چه تصویر مرموز و پر ابهتی از نینتندو nx داشتم. یادش بخیر :D
 
(کپی پیست از تاپیک جامع خرید و ادغام (Merger & Acquisition) در صنعت بازی)
تصاحب جدید و کمیاب از طرف نینتندو

1645698583719.png



در صورتی که نمیدونید
SRD Co عملا یه استدیوی پشتیبانه که به نینتندو از دهه فاکینگ هشتاد به صورت اختصاصی تو ساخت بازی هاش کمک می کرده
و عملا دفترشون تو خود ساختمون کیوتوی نینتندوئه :D
چیزی که رسما مال خودشون بوده رو تصاحب کردن :D

تخصص این تیم شون تو کارهای Programming ـه و اسم شون توی پروژه های Animal Crossing: New Horizons و Super Smash Bros. Ultimate کامل اومده
 
متنو آدم میخونه به عمق فاجعه پی میبره که عجب فضاحتی بود این wii u. و برام عجیبه چرا اینقدر سنگین شکست خورد. چون خودم کنسولو نداشتم و تجربه ش نکردم و نمیدونم دردش چی بود دقیقا :D

اسم NX اومد یاد دوران قبل معرفی سوییچ افتادم که چه تصویر مرموز و پر ابهتی از نینتندو nx داشتم. یادش بخیر :D

از فاجعه بدتر بوده رد کرده بود مراحل فاجعه رو
میشه داستان نینتندو wii u با چرنوبیل مقایسه کرد

من خودم wii داشتم و طرفدار wii u وقتی معرفی شد و .....

حتی یادمه تو فروم های خارجی نظرسنجی میگذاشتند برای خرید کنسول اگر اشتباه نکنم wii u هفتاد درصد رای آورده بود
و بقیه کنسول ها روی هم ۳۰ درصد

مشکل از چند جا شروع شد

1 - نینتندو ساپورت نکرد wii رو
برعکس مثلاً این کمپانی سونی و محصول پلی استیشن
نینتندو چیزی به نام ساپورت رو قبول نداره
یعنی بی ساپورت ترین کمپانی کنسول ساز کل تاریخ بشریته
این تو n64 و gba و wii و ..... بار ها نشون داده

👈 وقتی کنسول wii برنده نسل شد تو کنسول ها خونگی
همون سال 2011 نینتندو رسماً اعلام کرد دیگه بازی نمیسازه برای کنسول wii
سرور ها رو قطع کرد
و خط تولید و جمع کرد سال بعدش

در صورتی که مایکروسافت و سونی گفته بودن تا 2016 حداقل ساپورت میکنن
و الان 2022 هستیم هنوز ps3 و xbox 360 ساپورت میشن

ولی جالب اینجا بود که سرورهای بازی wii و ds قطع شده بود روی خود کنسول هاش ، اما بازیا wii و ds سرور هاش روی wii u فعال بود

2 - طبق گفته های نینتندو یک سری از بازی های ساخته شده و تمام شده برای wii توقف عرضه کردن
و با خروجی جدید قرار شد برای wii u بدن


3 - وقتی کنسول wii u یک سال زودتر از بقیه اومد بازار و هنوز بازی نداشت
حتی mario 3d world یک سال بعد عرضه اومد

4 - اگر سرچ کنی میبینی اینترنت و شعارش سر کنسول wii u این بود : با wii u هاردکور شوید

که کنسول ضعیف بود برای نسل ۸ و حتی اخبار و پیگیری کنیم آن زمان یکی جلسه‌ای که ایواتا و میاموتو بودند و ناشرها داشتن درباره ضعف سخت افزاری ایراد میگرفتن چرا کنسول انقدر برای بازیا هاردکور ضعیفه

5 - فناوری و چیدمان سخت افزاری کنسول wii u همون چیدمان gamecube بود
فقط فرکانس کاری بالا رفته بود و کمی نونوار شده بود
کمپانی‌های ناشر بازی می گفتند این چیدمان از انجین ها و.... روز پیشتیبانی نمیکنه

6 - عدم تبلیغ محصول wii u
خیلی ها هنوز فکر میکنن wii u یه افزونه گیم پد تبلتی شکل برای نینتندو wii هست

7 - قیمت بالا
Wii u بسته به مدل 350 دلار تا 400 دلار بود
از کنسول ها دیگه گرونتر بود با این یک سوم قدرت اونا داشت

8 - نمایش های دروغ و فیک
خیلی از بازی های نمایش داده شده برای wii u مثلا سرچ کن zelda e3 2011 wii u
بازی را نمایش دادند در این رویداد بسیار بزرگ
سالها گذشت و بازی نیومد
بعد از چند سال گفتن این نمایش فیک بوده

9 - خبرها رو از نیتندو دنبال کنید سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بارها گفته شده هیچ کنسول جایگزینی قرار نیست بیاد
کنسول wii u ساپورت خواهد شد
هر ماه یه انحصاری جدید خواهد آمد
پربارترین پلتفرم گیم کل تاریخ خواهد شد
و .....

یهو nx معرفی شد
فقط دروغ گفتن یکسره
______

همین دلایل باعث شد گیمرها فاصله بگیرند از نینتندو تا اون برهه زمانی
شکست خورد
 
آخرین ویرایش:
1649759920623.png

یه سری اطلاعات دیگه
زیربنای این ساختمون توسعه جدیده ۳۸۰۰ متر مربعه و اسکلت اش فلزیه
۱۲ طبقه است، 72 متر ارتفاع (ساختمون شماره یک توسعه بازی ها هشت طبقه است ولی زیربناش بزرگتره)

تخمین زده شده تا آخر 2027 ساختش تموم میشه

خیلی جای نگرانی نیست
توسعه تیم های ساخت نینتندو همین الانش داره رخ میده
فقط یه ور دیگه دارن اجاره ای کار می کنن :دی
5 سال دیگه که هم توسعه تیم کامل شد هم ساخت این ساختمونه میان ور دل خود کمپانی :دی
 
Pit Flies Again. Kid Icarus Uprising Is Getting A Remaster.
زیپو که یکی از لیکرهای نینتندو و منبع اون شایعه‌ی استارفاکس هست. یه شایعه دیگه رو تو بلاگ خودش گذاشته که طبق اون کنید ایکاروس اپرایزینگ قراره روی سویچ پورت بشه

از صمیم قلب امیدوارم درست باشه
چون واقعا حیفه اون بازی فقط محدود به 3DS بمونه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or