استدیوهای بازیسازی نینتندو و پروژه های در دست اجرا

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
109561

این تاپیک رو برای معرفی بهتر و بیشتر استدیوهایی که برای نینتندو کار می کنن و پروژه هایی که در حال حاضر در دست کار دارن زدم
من خودم یه مدت پیش (یه هفته پیش) این سوال برام که استدیوهای نینتندو چجوری کار می کنن داشتم، چون تعداد استدیوهای تردپارتی بزرگ نینتندو آن چندان زیاد نیست در قیاس با سونی و مایکروسافت و تعداد عظیم انحصاری های کمپانی عموما از دل خود کمپانی بیرون میاد.
برای همین اول سراغ خود کمپانی میرم و استدیوهای نینتندو رو معرفی می کنم و بعد میرم سراغ استدیوهای تردپارتی در حال همکاری

  • Nintendo EPD
یا خلاصه Nintendo Entertainment planning & Development
مجموعه ایه که نینتندو سال 2015 از ادغام دو تا شاخه ی تولیدی خودش (EAD (Entertainment Analysis & Development و (SPD (Software Planning & Development به وجود آوردش و بخشی از برنامه توسعه بازنگری سازمانی کمپانی بود که قرار بود موقع عرضه سوییچ میوه هاش رو بده (که خب داد...) این موارد همه دست تاتسومی کیمیشما مدیر وقت اون دوره نینتندو بود که به محض فوت ایواتا روی کار اومد و تا اومدن شونتارو فوروکاوا (مدیر وقت نینتندو) سعی کرد تا حد ممکن به نینتندو سر و سامون بده و در عین حال پروژه هایی که ایواتا استارت زده بود رو تموم کنه. سریع هم عرصه رو به محض پیدا کردن آدم درستش واگذار کرد... بگذریم...

هدف EPD همون هدفیه که EAD و SPD جدا از هم دنبالشون می کردن و این الان همزمان دنبالشون می کنه. اونم تولید محتوای ویدیو گیم برای کنسول های نینتندو و دستگاه های موبایلی، مدیریت لایسنس ها و روابط سوم شخص صنعتی و تولیدی و کنترل و مدیریت روی پروژه های استدیوهای تردپارتی مرتبط با کمپانی ـه. مدیر کل این بخش از نینتندو «شینیا تاکاهاشی» ـه. و ایجی آنوما و کاتسویا اگوشی و هیساشی نوگامی که هر کدوم کله گنده یکی از IP های بزرگ نینتندوئن هم به عنوان مدیرهای اجرایی اش و یوشیو ساکاموتو و تاکاشی تزوکا که عملا ریش سفیدهای نینتندوئن هم معاون و دستیار این دیویژن اند.


شینیا تاکاهاشی، مدیر کل بخش EPD نینتندو
باید چند بازی توی دایرکت های دیده باشیدش

بخش EPD در حقیقت از 11 ریز بخش تولید و توسعه نیمه پیوسته به هم تشکیل شده و روی هم بالای 800 تا دولوپر تو این 11 بخش در حال کار اند. 4 بخش از ای 11 بخش جزو External R&D اند که وظیفه شون ارتباط با استدیوهای تردپارتی و خارجی و وصل کردن اون ها به نینتندو و در عین حال کمک فنی و کاری بهشونه و جزوی از تیم توسعه بازی های اون ها میشن. به نوعی بخش خارجی این شاخه اند. 7 بخش مابقی نیز کاملا تیم های داخلی اند و به تیم های خارجی کمک نمی کنند و عموما هم کمک خارجی دریافت نمی کنند و هر کدوم روی قسمتی از IP های نینتندو کار می کنند و رئیس و ناظر خودشون رو دارند. تو این جا به کدوم از زیربخش ها و پروژه هایی که داشتن و دارن نیگاه می کنیم.

109562

(Nintendo EPD, Production Team No.1 (External R&D
مدیر/تهیه کننده: هیتوشی یاماگامی (تهیه کننده فرنچایز های Fire Emblem و Xenoblade Chronicles)

بازی های منتشر شده: okyo Mirage Sessions ♯FE (developed by Atlus) , Xenoblade Chronicles X (Monolith), Kirby: Star Allies (Hal Laboratory), Pokémon: Let’s Go, Pikachu! / Pokémon: Let’s Go, Eevee! (Gamefreak)

پروژه فعلی: (Fire Emblem: Houses (Intelligent System


109564

(Nintendo EPD – Production Group No. 2 (External R&D
یا تیم روابط خارجه ماریو اون جور که من دوست دارم صداشون کنم
مدیر/تهیه کننده: توشیهارو ایزونو (تهیه کننده . عامل دخیل تو خیل عظیمی(!) از اسپین آف های ماریو و مجموعه Fatal Frame)

بازی های منتشر شده: Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story + Bowser Jr.’s Journey (Alphadream), Mario Tennis Aces (Camelot), Super Mario Party (Ndcube), Super Smash )Bros. Ultimate (Bandai Namco Studios, Sora ltd

پروژه فعلی: ؟؟؟
109565

(Nintendo EPD – Production Group No. 3 (Internal R&D
زلدا سازها به طور خلاصه
مدیر/تهیه کننده: ایجی آنوما (تهیه کننده تقریبا همه زلداهای بعد از Ocarina of Time)

بازی های منتشر شده: The Legend of Zelda: Skyward Sword, The Legend of Zelda: A Link Between Worlds, The Legend of Zelda: Tri Force Heroes, The Legend of Zelda: Breath of the Wild

پروژه فعلی: ادامه The Legend of Zelda: Breath of the Wild


109567

(Nintendo EPD – Production Group No. 4 (Internal R&D
آزمایشگاه نینتندو تقریبا​
مدیر/تهیه کننده: کوئیچی کاواماتو (کارگردان Brain Age ها و از پشت پرده های اصلی اکثر بازی های معمایی/مینی گیمی نینتندو)

بازی های منتشر شده: Rusty’s Real Deal Baseball, Nintendo Badge Arcade, Miitopia, 1-2 Switch, Nintendo Labo

پروژه فعلی:؟؟؟


109568

(Nintendo EPD – Production Group No. 5 (Internal R&D
بر و بچ به شدت حیوان دوست نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: آیا کیوگوکو (کارگردان دو نسخه اخیر انیمال کراسینگ و از کسایی که جایگاه طراح های خانم رو تو کمپانی حسابی جا انداخت)

بازی های منتشر شده: Splatoon, Animal Crossing: New Leaf – Welcome Amiibo, Splatoon 2, Splatoon 2: Octo Expansion

پروژه فعلی: Animal Crossing: New Horzion


109569
(Nintendo EPD – Production Group No. 6 (External R&D
مدیر/تهیه کننده: یوشیهیتو ایکباتا (از افراد سابق بخش فنی و ناظر پروژه بایونتا 2)

بازی های منتشر شده: Metroid Prime: Federation Force (Next Level Games), Paper Mario: Color Splash (Intelligent Systems), WarioWare Gold (Intelligent Systems)

پروژه فعلی: (Metroid Prime 4 (Retro Studios), Luigi's Mansion 3 (Next Level Games


109570

(Nintendo EPD – Production Group No. 7 (Internal R&D
بر و بچ حامی 3DS و کنسول های دستی، مشخص نیست چجوری به نینتندو سوییچ کوچ می کنن​
مدیر/تهیه کننده: کاتسویا یامانو (ناظر مجموعه های Tomodachi و Wario Ware و Rhythm Heaven)

بازی های منتشر شده: Tomodachi Life, Rhythm Heaven Megamix, Miitomo, Metroid: Samus Returns (developed along Mercury Steam)

پروژه فعلی:؟؟؟


109571

(Nintendo EPD – Production Group No. 8 (Internal R&D
ماریو سازها​
مدیر/تهیه کننده: کوئیچی هایاشیدا (کارگردان و تهیه کننده ماریوهای سه بعدی، و عملا دست راست کویزومی بزرگ)

بازی های منتشر شده: Super Mario 3D World, Ultimate NES Remix, Super Mario Odyssey, Captain Toad: Treasure Tracker

پروژه فعلی: ؟؟؟


109572
(Nintendo EPD – Production Group No. 9 (Internal R&D
تنها شاخه ای که از بخش آنلاین مولتی پلیر به طور کامل سر درمیاره!؟​
مدیر/تهیه کننده: کوسوکه یابوکی (تهیه کننده Arms و Mario Kart های اخیر)

بازی های منتشر شده: Mario Kart 8 Deluxe, ARMS

پروژه فعلی:؟؟؟


109573
(Nintendo EPD – Production Group No. 10 (Internal R&D
ماریو سازهای 2​
مدیر/تهیه کننده: هیرویوکی کیمورا (تهیه کننده تقریبا تمام ماریوهای دو بعدی بعد از NSMB و البته Pikmin 3، سابقه بازی سازی طولانی تو نینتندو از دهه نود)

بازی های منتشر شده: Pikmin 3, Super Mario Maker, Super Mario Maker for Nintendo 3DS, Super Mario Run, New Super Mario Bros. U Deluxe

پروژه فعلی: Super Mario Maker 2


109574
(Nintendo EPD – Smart Device Production Group (External R&D
بازی های موبایل و سود خالص و این چیزا...​
مدیر/تهیه کننده: هیدکی کانّو (کارگردان/تهیه کننده همه ماریو کارت ها، همه، و سابقه کار روی کلی از فرنچایز های نینتندو و تهیه کنندگی تمام بازی های موبایل نینتندو)

بازی های منتشر شده: Fire Emblem Heroes (Intelligent Systems), Dragalia Lost (Cygames)

پروژه فعلی: (Mario Kart Tour (DeNA), Dr. Mario World (Line


  • استدیوهای فرست پارتی
بر خلاف سونی و مایکروسافت که بخش عمده تیم توسعه بازی هاشون رو استدیوهای فرست پارتی تشکیل میده، برای نینتندو این موضوع صحت نداره. هر چند EPD یه لول فراتر از یه استدیوی فرست پارتیه و کامل زیر نظر کمپانی مادره از این لحاظ، استدیوهای فرست پارتی ای که خارج از مقر نینتندو تو کیوتو مشغول به کار اند تنها به 4 عدد میرسه. و آخرین استدیوی الحاقی به این مجموعه 4 نفره، سال 2007 خریداری شده برای همین خیلی از نینتندو در این زمینه انتظار حرکت های خاصی دیده نمیشه.

از بین 4 تا استدیوی فرست پارتی نینتندو، تنها یکی شون استدیوی غیرژاپنی ـه و یکی دیگه از این استدیوهای فرست پارتی تنها 44 نفر کارمند داره و صرفا هدفش همکاری برای Co-Development با سازنده های دیگه است



109585
Retro Studios
شیر خفته آمریکایی نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: مایکل کلباو (تستر و دیباگر عظیم نینتندو، تهیه کننده تقریبا تمام بازی های رترو)

بازی های منتشر شده: Metroid Prime, Metroid Prime 2, Metroid Prime 3, Donkey Kong Returns, Donkey Kong Returns Tropical Freeze

پروژه فعلی: Metroid Prime 4


109586

ND Cube
پارتی بازی سازهای نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: هیدتوشی اندو (تهیه کننده و ناظر سری ماریو پارتی از همون زمان ابتدای تولد فرنچایز تو سال 1998)

بازی های منتشر شده: Wii Party U, Mario Party 9, Super Mario Party

پروژه فعلی:؟؟؟


109588
Monolith Software
اساتید ساخت Open World JRPG​
مدیر/تهیه کننده: هیروهیده سوگیورا (تهیه کننده سری Xenoblade و Baten Kaitos)

بازی های منتشر شده: Xenoblade Chronicles X, Project X Zone 2, The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD), Splatoon 2 (Nintendo EPD), Xenoblade Chronicles 2

پروژه فعلی: ادامه (The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD


109589

1-Up Studios
آچار فرانسه​
مدیر/تهیه کننده: گن کادوی

بازی های منتشر شده همکاری در ساخت بازی های: Super Mario 3D World, Captain Toad: Treasure Tracker, The Legend of Zelda: Triforce Heroes, Super Mario Odyssey

پروژه فعلی:؟؟؟


1633096606025-png.226824


Next Level Games
حامی برادر کوچیک تره ی داداشای لوله کش
مدیر/تهیه کننده: دوگلاس ترانسگارد

بازی های منتشر شده: Super Mario Strikers, Punch-Out!! (Wii Remake), Luigi's Mansion: Dark Moon, Metroid Prime: Federation Force, Luigi's Mansion 3

پروژه فعلی: ؟؟؟​



  • استدیوهای سکند پارتی
همون جور که گفتم نینتندو کلا علاقه ای به خرید استدیوهای فرست پارتی نداره. و همین چهارتایی هم که داره هیچ پترن و بینش خفنی پشت شون نبوده که بگیم واو و براشون دست بزنیم... ولی خب قضیه در مورد استدیوهای سکند پارتی فرق داره
استدیوهای سکند پارتی استدیوهایی هستند که زیر مجموعه کامل نینتندو نیستند. یا نینتندو یه بخشی از سهام استدیو دستشه، یا قراردادی با هم کار می کنن. نتیجه این نوع همکاری اینه که با این که استدیو ممکنه زیر پرچم یه ناشر دیگه باشه با توافقات وارده، با نینتندو همکاری کنند و براش بازی انحصاری بزنن. در حقیقت این روشیه که نینتندو تقریبا یه درصد عظیمی از بازی هاش رو میزنه و تکیه محکمی رو عنصر استدیوهای سکند پارتی داره.
از نظر من خوبی این قضیه اینه که اگه استدیویی نتونه به استانداردهای نینتندو نرسه، کمپانی اندازه این که پروژه یه استدیوی فرست پارتی رو کنسل کنه تو مضیقه نیست و راحتتر می تونه قرارداد کاریشون رو با استدیوی مذکور فسخ کنه. نمونه واضحی که فکر کنم چند وقت اخیر دیدید، همین قضیه Metroid Prime 4 بود که اول از طریق روابط سکند پارتی و دست Namco Bandai می رفت جلو. یهو وسطش نینتندو اومد گفت با چیزی که میسازید ما اصن حال نمی کنیم و با استانداردهامون جور نیست و تونستن پروژه رو کامل ریست کنن و بدن دست Retro Studios.
و این که چون رابطه استدیوهای سکند پارتی با نینتندو شدیدا خوبه، استدیوهای ژاپنی برای همکاری با نینتندو خیلی دستشون بازتره و راحتتر کار می کنن (مخصوصا سر R&D های خارجی خود نینتندو که کار ارتباط و هماهنگی رو شدید راحتتر می کنن) و سر همین نینتندو خیلی راحت تونسته ضعف بخش استدیوهای فرست پارتی اش رو با استدیوهای سکند پارتی پر کنه. نینتندو تونسته طی این روابط از استدیوهایی مثل Kojima Production، Platinum Games و Atlus بازی های انحصاری برای کنسول هاش تهیه کنه و از این نظر ناشر به شدت قدرتمندیه.
تو لیست زیر استدیوهایی که یه تعداد معقولی بازی انحصاری برای کنسول های نینتندو زده باشن و هنوز فعالن رو ذکر کردم

109784

Arzest
از حامیان 3DS تو طول حیاتش، وضعیت نامعلوم در دوران سوییچ​
مدیر/تهیه کننده: Yoji Isshi

بازی های منتشر شده: Street Pass Plaza, Yoshi's New Island, Hey Pikmin, Mario & Luigi: Bowser's Inside Story + Bowser Jr's Journey

پروژه فعلی: ؟؟؟


109806

Atlus
خدایگان JRPG داستانی ساختن​
مدیر/تهیه کننده: نائوتو هیرائوکا (تهیه کننده و از اعضای کلیدی تقریبا تمام بازی های شین مگامی تنسه از نسل پنجم به این ور)

بازی های منتشر شده: Etrian Odyssey V, Shin Megami Tensei IV: Apocalypse, Persona Q, Persona Q2: New Cinema Labyrinth

پروژه فعلی: Shin Megami Tensei V


109785

Camelot Software Planning
سازنده ماریو ورزشی ها و EA Sports نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: شوگو تاکاهاشی

بازی های منتشر شده: Mario Gulf: World Tour, Mario Tennis: Ultra Smash, Mario Sports Superstars, Mario Tennis Aces

پروژه فعلی: ؟؟؟


109786

DeNA
ماشین بازیسازی نینتندو رو گوشی های همراه​
مدیر/تهیه کننده: توموکو نامبا

بازی های منتشر شده: Miitomo, Super Mario Run, Fire Emblem Heroes, Animal Crossing Pocket Camp

پروژه فعلی: Mario Kart Tour


109789

Game Freak
سازنده پوکمون ها و سکان دار پرسود ترین فرنچایز تاریخ مدیا​
مدیر/تهیه کننده: ساتوشی تاجیری (از اعضای کلیدی مجموعه Super Smash Bros و بابای همه پوکمون ها... همشون، و تهیه کننده اکثر عناوین اخیر مجموعه)

بازی های منتشر شده: Pokemon X/Y, Pokemon Sun/Moon, Pokemon Let's Go Pikachu/Eevee

پروژه فعلی: Town, Pokemon Sword/Shield


109794

Good-Feel
استدیویی پف پفی، با یه سری از باحال ترین استایل گرافیکی هایی که تو کل نینتندو هست​
مدیر/تهیه کننده: شیگهارو اومزاکی

بازی های منتشر شده: Yoshi's Woolly World, Miitopia, Poochi & Yoshi's Woolly World, Kirby's Extra Epic Yarn, Yoshi's Crafted World

پروژه فعلی: ؟؟؟


109799

HAL Laboratory
شرکتیه که عمیق ترین رابطه سکند پارتی رو با نینتندو داره و خیلی به گردن شون حق داره مخصوصا سر کربی​
مدیر/تهیه کننده: شیگفومی کاواسه (تهیه کننده سری کربی بعد از خروج ساکورایی از استدیو)

بازی های منتشر شده: Super Smash Bros. Brawl, Kirby and the Rainbow Curse, Kirby: Battle Royal, Kirby Star Allies, Box Boy + Box Girl

پروژه فعلی: ؟؟؟


109800
Intelligent System
مشابه با هال، قدیمی ترین رابطه سکند پارتی رو با نینتندو دارن. فایر امبلم سازهای مشهور و از اساتید ساخت استراتژیک نوبتی و JRPG​
مدیر/تهیه کننده: توشیوکی ناکامورا (برنامه نویس دوران میکرو، مرد پشت سری Fire Emblem و Paper Mario)

بازی های منتشر شده: Fire Emblem: Fates, Paper Mario: Color Splash, Fire Emblem Echoes: Shadow of Valentia, WarioWare: Gold

پروژه فعلی: Fire Emblem: Three Houses


109808

Level-5
پروفسور لایتون و یوکای واچ ها...​
مدیر/تهیه کننده: Akihiro Hino (مرد کلیدی استدیو و از خالق ها و تهیه کننده های سری های Inazuma Eleven، Ni no Kuni، Professor Layton و yo-Kai Watch هاست)

بازی های منتشر شده: Time Travelers, Yo-Kai Watch, Yo-Kai Watch 2, Yo-Kai Watch 3

پروژه فعلی: Yo-Kai Watch 4


109801

Platinum Games
اکشن سازهای شناخته شده درجه یک​
مدیر/تهیه کننده: آتسوشی اینابا

بازی های منتشر شده: Mad World, Bayonetta 2, The Wonderful 101, Starfox Zero

پروژه فعلی: Bayonetta 3, Astral Chain
 
آخرین ویرایش:
یه سری چیزهای جالبی تو پرزنتیشن مالی نینتندو و رودمپ شون نشون داده شده که بهتره این جا من بگم شون

اول این که نقشه راهبردی نینتندو هیچ تغییری نکرده
سیستم اینه که اکانت های نینتندویی که با سوییچ تشکیل شدن به همراه سخت افزارها، هسته حرکتی نینتندو بمونن و کنارشون سرویس های مختلف روی این اکانت ها ارزش بیشتری کسب کنن و بیشتر مخاطب ها رو جذب موارد مختلف کنن تا یه رابطه برد برد و مثبت بین کمپانی و مشتری های کمپانی تولید شه.
و همزمان تو موارد مختلف دیگه برای گسترش آیپی های نینتندو برن جلو
Classic Nintendo Stuff
تا این جاش چیز خاصی نیست
و هنوزم اون 20XX رو از تاریخ عرضه کنسول بعدی برنداشتن... 78 سال دیگه وقت داریم تا کنسول بعدی :> :D

1636115062787.png

یه سری صحبت ها در مورد کمبود قطعات کامپیوتری و بحران چیپ ها شد.
نینتندو خیلی بدبین ـه در این موضوع
این جور که مدیریت نینتندو گفته، راه حل سریعی واسه این مشکل فعلا وجود نداره

میگه دلیل اصلی این که پیش بینی Shipment سوییچ رو امسال از 25.5 میلیون به 24 میلیون کاهش دادن همین قضیه است (و تازه تحلیلگرها میگن همینم یخورده خوش بینانه است با وضع کمبودها و...)
و شونتارو فوروکاوا (رییس حال حاضر نینتندو) گفته که کارشون برای پیش بینی سال مالی بعدی سخت تر هم هست به خاطر این بحران و شرایط پیچیده ایه
فوروکاوا اینم گفت که فعلا برنامه ای ندارن که تولید مدل اصلی سوییچ رو بذارن کنار و فقط روی OLED تمرکز کنن. کماکان تولید هر سه مدل سوییچ ادامه داره و کمپانی معتقده هر کدوم از این مدل ها مخاطب های خودشون رو پیدا کردن.

میاموتو گفته بخش توسعه بازی ها از کل این قضیه هیچ ضربه ای نخورده و همه چی اوکیه
ولی از طرف دیگه توسعه کنسول بعدی نینتندو خیلی از این قضیه ضربه خورده و مجبور شدن حسابی برنامه هاشون رو عقب بندازن.

1636116275669.png

طبق گزارش نینتندو هم گویا مشترک های سرویس آنلاین نینتندو تا آخر سپتامبر از مرز 32 میلیون کاربر عبور کرده
از اون جا که بسته الحاقی جدید اواخر اکتبر عرضه شده آماری از مشترک هایی که به اون سرویس ارتقا دادن اشتراک شون رو اعلام نشده
(بعیده هم فوریه بگن، آمار اینا رو هر شش ماه یه بار میدن)

در کل طبق معمول قول دادن سرویس رو پیشرفت بدن طی زمان
(یادداشت: این یه مورد حقیقتا دروغ نیست و همیشه هر از چندگاهی یه کارایی می کنن که سرویس بهتر شه. ولی بدبختی این جاست با این که سرویس به صرفه ایه -فقط Tier یک اش- هنوز خیلی مونده تا سرویس خوبی شه مخصوصا تو زمینه کیفیت خود آنلاین پلی)

تعداد کاربرهایی که سالانه روی سوییچ محتوا میخرن هم رشد خیلی خوبی داشته (در نظر بگیرید اون 78 میلیون فقط برای 6 ماه اول سال مالی ـه و تا آخر سال به وضوح خیلی بیشتر میشه)
البته در نظر بگیرید، این همون جور که گفتم واسه کاربرهاست. و هر سوییچ میتونه تا هشت تا یوزر و کاربر تو خودش داشته باشه (این جا البته کاربرهایی که اکانت نینتندو لینک کردن و باهاش تو اون سال بازی کردن رو حساب کرده، یوزرهای بدون حساب یا اون هایی که امسال با اکانتشون تو هیچ بازی ای نرفتن حساب نشده)

1636117069795.png

چیز جالبی که پرنتیشن این فصل داشت، گراف سنی مخاطبای سوییچ ـه
کنسول بیشترین محبوبیت اش رو پیش جوونای 22 تا 24 سال سن داره (Essentially ME :دی) و کمترین محبوبیت شو پیش مخاطبای نوجوون 13 تا 16 سال (LOL) و البته پیرمردهایی که کمتر به صورت کلی مخاطب ویدیو گیم اند.
اورآل نینتندو تو گزارش اش خیلی به این گستره مخاطباش افتخار می کنه و این که تونسته بازی های Evergreen شو به این دامنه وسیع از مخاطبا ارائه بده کاملا خرسنده

1636117424737.png

گراف این یکی رو پیدا نمی کنم
ولی نینتندو تو ادامه گزارش اش گفته که الان حسابی پول دستشونه و یه برنامه سنگینی واسه توسعه دارن که به دو بخش تقسیم میشه
بخش توسعه محتوا که یه بخشیش میره برای گسترش دولوپرهای توی نینتندو و یه بخشش هم میره واسه تولید محتواهای متفرقه (مثل همین انیمیشن ماریو مثلا)
این بخش گسترش دولوپرهای نینتندو هم به وضوح الویت کمپانی با گسترش خود تیم های EPD (و مانالیث و نکست لول گیمز و رتروئه)
نینتندو گفته M&A و تصاحب بقیه دولوپرها رو دورش خط نکشیده. ولی این جوری نیست که تمرکز خاصی روش داشته باشن (برخلاف سونی و مایکروسافت)

بخش دوم هم گویا تمرکز روی سرویس ها و سخت افزاره که دارن خیلی بیشتر از قبل دوباره روش هزینه می کنن
 
بخش دوم هم گویا تمرکز روی سرویس ها و سخت افزاره که دارن خیلی بیشتر از قبل دوباره روش هزینه می کنن

آه پیداش کردم

1636123857843.png

اشتباه یادم بود پس من
تیکه دوم سرمایه گذاری هاشون (که نزدیک 3 فاکینگ میلیارد دلار میشه) رو بخش بهبود روابط و زیرساخت سازیه
خیلی گنگ ـه
معلوم نیست این سه میلیارد دلار رو پای چی میریزن
ولی اگه 0.03 درصدشو بدن من تا آخر عمرم رابطه مو باهاشون حفظ می کنم و سال به سال تقویت اش می کنم :دی
 
  • Like
Reactions: Cait Sith and reza8
یه سری چیزهای جالبی تو پرزنتیشن مالی نینتندو و رودمپ شون نشون داده شده که بهتره این جا من بگم شون

اول این که نقشه راهبردی نینتندو هیچ تغییری نکرده
سیستم اینه که اکانت های نینتندویی که با سوییچ تشکیل شدن به همراه سخت افزارها، هسته حرکتی نینتندو بمونن و کنارشون سرویس های مختلف روی این اکانت ها ارزش بیشتری کسب کنن و بیشتر مخاطب ها رو جذب موارد مختلف کنن تا یه رابطه برد برد و مثبت بین کمپانی و مشتری های کمپانی تولید شه.
و همزمان تو موارد مختلف دیگه برای گسترش آیپی های نینتندو برن جلو
Classic Nintendo Stuff
تا این جاش چیز خاصی نیست
و هنوزم اون 20XX رو از تاریخ عرضه کنسول بعدی برنداشتن... 78 سال دیگه وقت داریم تا کنسول بعدی :> :D

View attachment 230722

یه سری صحبت ها در مورد کمبود قطعات کامپیوتری و بحران چیپ ها شد.
نینتندو خیلی بدبین ـه در این موضوع
این جور که مدیریت نینتندو گفته، راه حل سریعی واسه این مشکل فعلا وجود نداره

میگه دلیل اصلی این که پیش بینی Shipment سوییچ رو امسال از 25.5 میلیون به 24 میلیون کاهش دادن همین قضیه است (و تازه تحلیلگرها میگن همینم یخورده خوش بینانه است با وضع کمبودها و...)
و شونتارو فوروکاوا (رییس حال حاضر نینتندو) گفته که کارشون برای پیش بینی سال مالی بعدی سخت تر هم هست به خاطر این بحران و شرایط پیچیده ایه
فوروکاوا اینم گفت که فعلا برنامه ای ندارن که تولید مدل اصلی سوییچ رو بذارن کنار و فقط روی OLED تمرکز کنن. کماکان تولید هر سه مدل سوییچ ادامه داره و کمپانی معتقده هر کدوم از این مدل ها مخاطب های خودشون رو پیدا کردن.

میاموتو گفته بخش توسعه بازی ها از کل این قضیه هیچ ضربه ای نخورده و همه چی اوکیه
ولی از طرف دیگه توسعه کنسول بعدی نینتندو خیلی از این قضیه ضربه خورده و مجبور شدن حسابی برنامه هاشون رو عقب بندازن.

View attachment 230725

طبق گزارش نینتندو هم گویا مشترک های سرویس آنلاین نینتندو تا آخر سپتامبر از مرز 32 میلیون کاربر عبور کرده
از اون جا که بسته الحاقی جدید اواخر اکتبر عرضه شده آماری از مشترک هایی که به اون سرویس ارتقا دادن اشتراک شون رو اعلام نشده
(بعیده هم فوریه بگن، آمار اینا رو هر شش ماه یه بار میدن)

در کل طبق معمول قول دادن سرویس رو پیشرفت بدن طی زمان
(یادداشت: این یه مورد حقیقتا دروغ نیست و همیشه هر از چندگاهی یه کارایی می کنن که سرویس بهتر شه. ولی بدبختی این جاست با این که سرویس به صرفه ایه -فقط Tier یک اش- هنوز خیلی مونده تا سرویس خوبی شه مخصوصا تو زمینه کیفیت خود آنلاین پلی)

تعداد کاربرهایی که سالانه روی سوییچ محتوا میخرن هم رشد خیلی خوبی داشته (در نظر بگیرید اون 78 میلیون فقط برای 6 ماه اول سال مالی ـه و تا آخر سال به وضوح خیلی بیشتر میشه)
البته در نظر بگیرید، این همون جور که گفتم واسه کاربرهاست. و هر سوییچ میتونه تا هشت تا یوزر و کاربر تو خودش داشته باشه (این جا البته کاربرهایی که اکانت نینتندو لینک کردن و باهاش تو اون سال بازی کردن رو حساب کرده، یوزرهای بدون حساب یا اون هایی که امسال با اکانتشون تو هیچ بازی ای نرفتن حساب نشده)

View attachment 230726

چیز جالبی که پرنتیشن این فصل داشت، گراف سنی مخاطبای سوییچ ـه
کنسول بیشترین محبوبیت اش رو پیش جوونای 22 تا 24 سال سن داره (Essentially ME :D) و کمترین محبوبیت شو پیش مخاطبای نوجوون 13 تا 16 سال (LOL) و البته پیرمردهایی که کمتر به صورت کلی مخاطب ویدیو گیم اند.
اورآل نینتندو تو گزارش اش خیلی به این گستره مخاطباش افتخار می کنه و این که تونسته بازی های Evergreen شو به این دامنه وسیع از مخاطبا ارائه بده کاملا خرسنده

View attachment 230728

گراف این یکی رو پیدا نمی کنم
ولی نینتندو تو ادامه گزارش اش گفته که الان حسابی پول دستشونه و یه برنامه سنگینی واسه توسعه دارن که به دو بخش تقسیم میشه
بخش توسعه محتوا که یه بخشیش میره برای گسترش دولوپرهای توی نینتندو و یه بخشش هم میره واسه تولید محتواهای متفرقه (مثل همین انیمیشن ماریو مثلا)
این بخش گسترش دولوپرهای نینتندو هم به وضوح الویت کمپانی با گسترش خود تیم های EPD (و مانالیث و نکست لول گیمز و رتروئه)
نینتندو گفته M&A و تصاحب بقیه دولوپرها رو دورش خط نکشیده. ولی این جوری نیست که تمرکز خاصی روش داشته باشن (برخلاف سونی و مایکروسافت)

بخش دوم هم گویا تمرکز روی سرویس ها و سخت افزاره که دارن خیلی بیشتر از قبل دوباره روش هزینه می کنن
از وقتی کنسول رو فروختی شرکت دچار بحران مالی شد. همینو میخواستی؟ 😂 😂
 
  • Like
Reactions: reza8 and Z-fan
از وقتی کنسول رو فروختی شرکت دچار بحران مالی شد. همینو میخواستی؟ 😂 😂

حاجی هنوز نفروختم
من دو تا کنسول دارم
باید یکی شو هر جور شده بفروشم
مگه فروش میره :D

پ.ن: بحران مالی کجا بود. اینا با یک سوم درآمد سونی تو همین سه ماهه ازشون سود دریافتی شون بیشتر بوده. اینا الان سه ساله تو فوران نعمت اند :دی
 

مشابه سناریویی که تو 2020 داشتیم میشه عملا :دی
تازه بهتر.
چون نینتندو دیگه دستش از طرف پورت های Wii U بسته است پس هر چی که تا الان واسه روز مبادا آماده کرده هیجان انگیز تر از پورت پیکمین 3 میتونه باشه :دی
 
مشابه سناریویی که تو 2020 داشتیم میشه عملا :D
تازه بهتر.
چون نینتندو دیگه دستش از طرف پورت های Wii U بسته است پس هر چی که تا الان واسه روز مبادا آماده کرده هیجان انگیز تر از پورت پیکمین 3 میتونه باشه :D
ما از خدامونه:دی
 
مشابه سناریویی که تو 2020 داشتیم میشه عملا :D
تازه بهتر.
چون نینتندو دیگه دستش از طرف پورت های Wii U بسته است پس هر چی که تا الان واسه روز مبادا آماده کرده هیجان انگیز تر از پورت پیکمین 3 میتونه باشه :D
نینتندو شما رو با پورت های Wii و GC سوپرایز خواهد کرد :دی
 
نینتندو دو طرح توسعه فضایی اداری رو اجرا می کنه.اولیش ساخت یک ساختمان کنار ساختمان مرکزی نینتندو (جدید) هست و دومی ساخت یک ساختمان در کنار ساختمان مرکزی قدیم نینتندو هست. هدف از ساخت این دو ساختمان توسعه تیم های داخلی هست تا بدون اوت سورس کردن بتونن بازیهای بیشتری تولید کنن.
 
  • Like
Reactions: Z-fan and omid0

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or