از یه بازی ایرانی چه انتظاری دارید ؟

این موضوع برای من مهم تر است :


  • مجموع رای دهنده‌ها
    19

aseptron

کاربر سایت
Sep 5, 2012
131
نام
رضا
سلام
دوستان میحوام نظرتون رو در مورد یه بازی ایرانی تو ژانر اول شخص شوتر بدونم ؟
چه انتظاراتی دارید ؟
چی براتون مهمه ؟



نظرات شما کمک بزرگی میتونه باشه
لطفا همراهی کنید و نظرتون رو بفرمایید
 

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
تو بازي هيچي مثل گيمپلي مهم نيست. يه گيم پلي خوب بقيه ضعفارو پوشش ميده.

وگرنه اگه ادم بخواد بازي رو صرفا بخاطر داستان بازي كنه كه ميره كتاب ميخونه
 
  • Like
Reactions: aseptron

Big boss_returns

کاربر سایت
Jan 29, 2019
965
نام
ژوبین
ایران مگه بازی هم داره؟! هرچی ساخته همش یه rip off ضایع از رو بازی های معروفه نمونش گرشاسب چهره شخصیت کامل pop گیم پلی داغون تازه اونم اسکی شده از رو gow گرافیک مضخرف باگ های بی شمار کمبو های تکراری اسلحه های کم مشخصه سازنده یا جاییش گشاد بوده یا بودجه نداشته
نمونه بعد ارتش های فرازمینی حالا این بازی چی هست؟ یه rip off داغون دیگه طراحی شخصیت ها ضایع طراحی سربازها(خود مستر چیف.....) داستان اسکی کامل از رو killzone گیم پلیشم تعریفی نداره ترجمه انگلیسی افتضاح کلا یه ذره گرافیک بود فقط.........
 
  • Sad
Reactions: aseptron

aseptron

کاربر سایت
Sep 5, 2012
131
نام
رضا
تو بازي هيچي مثل گيمپلي مهم نيست. يه گيم پلي خوب بقيه ضعفارو پوشش ميده.

وگرنه اگه ادم بخواد بازي رو صرفا بخاطر داستان بازي كنه كه ميره كتاب ميخونه
خوب من به شخصه در کنار اینکه با حرف شما موافقم ولی به نظرم داستان جز المان های اصلیه و واقعا میشه ازش لذت برد



ایران مگه بازی هم داره؟! هرچی ساخته همش یه rip off ضایع از رو بازی های معروفه نمونش گرشاسب چهره شخصیت کامل pop گیم پلی داغون تازه اونم اسکی شده از رو gow گرافیک مضخرف باگ های بی شمار کمبو های تکراری اسلحه های کم مشخصه سازنده یا جاییش گشاد بوده یا بودجه نداشته
نمونه بعد ارتش های فرازمینی حالا این بازی چی هست؟ یه rip off داغون دیگه طراحی شخصیت ها ضایع طراحی سربازها(خود مستر چیف.....) داستان اسکی کامل از رو killzone گیم پلیشم تعریفی نداره ترجمه انگلیسی افتضاح کلا یه ذره گرافیک بود فقط.........


هنوز ارتش های فرا زمینی رو تجربه نکردم .

ولی گرشاسب و.. به نظرم نقطه عطفی هستن تو صنعت گیم ما با وجود تمام ضعف هاشون



فاکتور تو بررسی یه بازی زیاده طبیعتا و قطعا هم من که هیچی، صد تا کاربر هم کامنت بدن، بازم بحث برای گفتن هست.
از نظر من شما باید از همین الان مشخص کنی که این شوتری که می گید، فرضا قراره military باشه یا قراره old school باشه.
مثال می زنم شما الان بازی gun godz رو سرچ کنید. این بازی رایگان هست و از سایت رسمی سازندگان اش هم قابل دانلوده. خب به نظرتون توی این بازی پیکسلی (که گرافیکش معادل doom هست) کم گرافیک چی نهفته که من اینو می نویسم؟ اولا که بازی indie عه و توی بازی indie اصلا و ابدا گرافیک مهم نیست (اینو خیلی ها ، صد سال سیاه هم درک نمی کنند که آقا از یه تیم کوچیک نباید انتظار گرافیک کرایسیس گونه داشت و نه خود تیم سازنده به این قضیه فکر می کنه و نه مخاطبا توی یه بازی indie دنبال گرافیک اند، حالا باز ایرانی بیان با بودجه کم شون، بازی گرافیکی ای توسعه بدن، که نه گرافیک بازی ش زیبایی خاصی داره و نه به بازیای متوسط روز می رسه). خب ممکنه بپرسید پ چجوری لذت تیراندازی رو میشه بدون گرافیک به مخاطب منتقل کرد؟ جواب، گیم پلی شدیدا روون و لذت بخشی عه که به جرئت می گم توی هیچ بازی این مدلی ندیدم. اسلحه ها پیکسلی اند و هر مدلی که ببینید دو بعدی عه ، اما لذت گان پلی ( که صداگذاری شدیدا جذاب اسلحه ها توی تاثیرگذاری ش، کاملا نقش داشتند)، چیزی عه که باعث میشه «گیم پلی» یا بهتر بگم «گان پلی» رو فاکتور اصلی یه بازی شوتر بدونید و نه چیز دیگه ای. منظور اینه که گان پلی عه که لذت تیراندازی رو منتقل می کنه و نیازی نیست که صد نوع اسلحه کپی پیست شده رو مثل خیلی از بازیای امروزی توی یه بازی چند ساعته قرار بدید. مثال بهتر می زنم. اصلا شما dusk رو ببینید. گیم پلی بی نظییییره! بازی از بعد گان پلی گرایش زیادی به quake (مخصوصا دو نسخه اول ) اش داره و از ساختار کلاسیک این سبک پیروزی می کنه (یعنی میشه 9 تا اسلحه داشت، نه اینکه بازیباز رو محدود کنی به حمل دو اسلحه). اما لذتی که توی این هست صرفا گان پلی نیست و حتی انیمیشن مردن دشمنا هم توی لذت گیم پلی تاثیرگذارند. به عنوان مثال از همون اول که super shotgun دست تون میاد و باهاش به سمت یه دشمن شلیک می کنید، شاهد قطعه قطعه شدن دشمن و پاشیدن خون به اطراف هستید، اونم به صورتی پرجزئیات و جذاب که برای یه بازی تو این مقیاس (چون dusk هم indie عه) از فوق العاده هم فوق العاده تره!
در کل به نظرم گان پلی رو باید محور یه بازی شوتر قرار بدید و اگر تیم تون کوچیکه کلا به فکر گرافیک نباشین. کسی از بازی indie انتظار کرایسیس نداره، خواهشا، لطفا اینو درک کنید.
نکته خییییلی زیاده و من صرفا به یه سری نکات کلی اشاره کردم. مثلا طراحی مراحل، چینش دشمنا، طراحی راه مخفی ها یا لزوم به وجود قدرت ها و ... بودن که خب خیلی وقت گیره اشاره بهشون.

بسیار استفاده کردم
ممنون از نظرتون
 
  • Like
Reactions: EVIL4baz

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر