اختراع جدید سونی به نفع بازیکنان یا ناشران؟

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
کمپانی سونی به تازگی اختراع جدیدی را برای کمک به پیشروی مراحل در بازی‌ها به ثبت رساند و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد استفاده از آن در بازی های کنسول Playstation باشیم. هر چند خیلی ها بر این باور هستند که شکست و تکرار یکی از مواردی است که به جذابیت بازی‌ها کمک می‌کند، اما سونی بر این باور است که شکست مکرر در نهایت باعث ناامیدی مخاطب و رها کردن آن بازی می‌شود.

به من در کشتن غول این مرحله کمک کن!
احتمالا خیلی از ما زمانی که مشغول تجربه عنوانی مثل دارک سولز بودیم به این فکر می‌کردیم که ای کاش راهی برای شکست غول‌های بازی به شکلی راحت وجود داشت. حال شرکت سونی با اختراع جدید خود به نظر می‌رسد راه حل جدیدی را برای حل این مشکل پیدا کرده‌است. به وسیله هوشی مصنوعی (Machine learning) جدید شرکت سونی این قابلیت فراهم می‌شود تا هوش مصنوعی نحوه بازی شما را در نظر بگیرد و بتواند تعداد پیروزی، شکست و آیتم هایی که برای پیروز شدن لازم دارید را به ثبت برساند. به این صورت هوش مصنوعی یاد می‌گیرد که به عنوان مثال برای کشتن غول مرحله پنجم عنوان God of War چه آیتم‌ها و ضرباتی برای پیروزی لازم است و در صورت نیاز قادر است تا به کمک بازیکن بیاید و اطلاعات لازم جهت پیروزی در مبارزه با غول آخر آن مرحله را در اختیار او بگذارد. البته هوش مصنوعی در مواردی به سراغ راه‌ حل‌های موجود در سایت‌های مختلف و یا حتی خرید یک DLC خاص و یا استفاده از Microtransactions را هم به بازیکن پیشنهاد خواهد کرد!

god-of-war-2.jpg


البته این برای اولین بار نیست که یک شرکت دست به این اقدام زده‌است. شرکت گوگل هم در زمان معرفی Stadia از قابلیت نسبتا مشابه‌ای رونمایی کرد که به وسیله‌ آن بازیکن قادر بود تا با استفاده از هوش مصنوعی گوگل از طریق سایت یوتیوب برای گذر از مراحل دشوار بازی‌ها کمک بگیرد.

70


اما تمام این موارد زمانی به شعور مخاطب احترام خواهند گذاشت که به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه اضافه در دسترس آن‌ها قرار بگیرد. هر چند به نظر می‌رسد این قابلیت به صورت رایگان در دسترس باشد اما فراموش نکنیم یکی از مواردی که هوش مصنوعی از شما می‌خواهد از آن استفاده کنید پرداخت پول برای خرید DLC و یا خرید های درون بازی است.


با شروع نسل هشتم یکی از قابلیت‌هایی که توجه ناشران مختلف را به خود جذب کرد، قابلیت‌های خرید درون بازی بود. به عنوان مثال شرکت Ubisoft در اکثر عناوین خود در نسل هشتم به نحوی از قابلیت‌های خرید درون بازی بهره برده‌است. در عنوانی مثل Assassin's Creed Odyssey بازیکنان قادر بودند با پرداخت مبلغ ۱۰ دلار آپگرید و XP دو برابر بیشتر را برای انجام مراحل بازی به دست آورند. البته بقیه ناشران همانند EA، مایکروسافت و اکتیویژن هم به شکل های مختلفی از این قابلیت در باز‌ی‌های خود استفاده کرده‌اند. شاید بتوان گفت به جز مواردی همانند Assassin's Creed Odyssey و نسخه دوم Star Wars: Battlefront اکثر خرید های درون بازی به موارد ضاهری مثل تغییر رنگ لباس شخصیت‌ها و مواردی از این دست ختم می‌شوند.


اختراع جدید سونی به نفع بازیکنان یا ناشران؟

با انتشار خبر فوق نظرات متفاوتی در سایت‌های مختلف گیمینگ به چشم می‌خورد. در حالی که اکثر اصحاب رسانه و خبرنگاران این قابلیت را بر روی کاغذ مناسب می‌دانند، اما معتقد هستند که در نهایت ناشران با استفاده از این قابلیت‌ بازیکن را ترغیب به پرداخت پول اضافه برای خرید DLC ها و Microtransactions می‌کنند!

نویسنده سایت
CCN توضیح می‌دهد:
«اختراع جدید سونی راه جدیدی برای ناشران برای پول در آوردن است. شرکت سونی همدست ناشران خواهد بود تا به وسیله آن بازیکنان مختلف را ترغیب به استفاده از Microtransactions کند.»

نویسنده
Vidogamer در عنوان مطلب خود می‌نویسد:
« سونی هوش مصنوعی جدیدی را ثبت کرده‌است که به بازیکن خرید های درون بازی را توصیه می‌کند. پول همه جا در اولویت است.»

سایت
gamerevolution در گزارش خود گفت:
« اختراع جدید Microtransactions سونی خبری ترسناک برای کنسول PS5 است، حتی اگر به مرحله اجرایی نرسد.»

سایت
VG247 در متن خبر خود نوشت:
«صبحت های سونی نشان می‌دهد که قابلیت جدید حتی در طول عناوین تک نفره و در زمانی که در حال تماشا کات‌سین بازی برای اولین بار هستید، تبلیغاتی برای خرید های درون بازی را نمایش خواهد داد.»

در نهایت این اختراع یا قابلیت تا به امروز در هیچ کدام از پتلفرم های شرکت سونی استفاده نشده و شرکت سونی هم هیچ گونه صحبتی درباره استفاده از آن در کنسول PlayStation 5 نکرده‌است. کنسول PlayStation 5 در تعطلات سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر خواهد شد.

برای خواندن اطلاعات کامل سونی درباره اختراع جدید می‌توانید به این سایت رجوع کنید.
*متن خبر برگفته از توضیحات شرکت سونی و خلاصه‌ آن که در سایت‌های معتبر خبری از آن استفاده شده، است.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
فک کنید به خاطر چنین قابلیت کمپانی ها درجه سختی رو دستکاری کنن تا پلیر ها رو بیشتر ترغیب کنن همین الانش به بهونه فقط تزئینی میان تو لول دیزاین و سیستم اکونومیک بازی ها دستکاری میکنن تا پلیر ها بیشتر گرایند کنن که در آخر پلیر مجبور بشه بین گرایند روزانه و خریدش با پول واقعی یکی رو انتخاب کنه همین الان کمپانی ها در صدد هستن با استفاده از هوش مصنوعی رفتار پلیر ها رو مانیتور کنن و با استفاده ازش بهترین و بالاترین روش بهره برداری از پلیر ها رو در پیش بگیرن خلاصه حرکت کردن کمپانی ها به سمت یـ دستگاه پول سازی محض آینده نسل بعدی خواهد بود نسل بعدی با فراگیری سیستم هایی مثل گیم پس و استریم کردن کمپانی ها ی بزرگ همه رو میارن به سیستم لایو سرویس و تا خرخره باهاش میخوان درآمد زایی کنن خلاصه باید از این پتنت ها ترسید بدم ترسید ....
 
آخرین ویرایش:

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
نگرانی تون رو درک میکنم ولی با وضعیتی که بازی‌های آفلاین دارن و نسل بعد کمتر هم میشن اونجور ضربه نمیزنه به لذت بازی بعدم ea که از فيفا داره 3 میلیارد میکرو در میاره نیازی به آفلاین سازی نداره فوقش چند سالی یه استاروارز بسازه درجه easy هم میذاره روی الترا هارد همون رءیس اول باید کلی خرج میکرو کنی، اینکار خوراک یوبی هست که طبق این مسائل بازیو طراحی کنن و تاخرخره بدوشن
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,377
نام
محمد
اول از همه این پتنت مشخصا مشخص نیست استفاده بشه یا اصلا در چه حالتی هستش مثل هزارن پتنت دیگه ای که ثبت شده اما رنگ روز به خودش ندیده.

دوم از همه به نظر من با عقل جور در نمیاد به خاطر اینکه همه سازنده ها این کار نمیکنن دوم از همه دوتا سازنده که انجام بدن با وضعیت وحشتناکی که دوستمون داشت میگفت مشخصا پدرش در میارن انقدر که ازش شکایت میشه بعدش هم اینکه ملت بعد ریوی ها میتونن بازی نخرن بعد ببینن سازنده بازم از این کارها میکنه اون جوری که دوستمون نظرش بود .

سوم میگی من در بازی DMC5 این قضیه تجربه کردم با وجود اینکه اجباری نبود بهش میگن چی حق انتخاب " چون هنوز وقت نکردم بازی DMC5 بازی کنم نظری راجبش نمیدم " اما شما حق داری هر کاری دوست درای انجام بدی الان فردا برای بازی سکیرو یه همچین چیزی بزارن شما حق داری بازی که وجودیش بر اساس سختی هستش مثل بچه خوب بازی کنی یا میتونی هزینه کنی این هیچ چیز بدی نداره به نظر من به شخصه هیچ وقت برای بازی ها نه اسکین میگرم نه پول خرج میکنم داخل بازی هرچی میخواد باشه این یعنی من حق انتخاب دارم بازی های زیادی بودن که داخلش میشد پول خرج کنی.


کاری به بد خوبش ندارم تا وقتی که حق انتخاب داشته باشه ادم و اون محدودیت 100% جلو پیشروی داخل بازی نگیره من به شخصه میگم بزار هر غلطی میخوان بکنن سازنده ها من حق انتخاب دارم که بازیشون نخرم یا اینکه داخل بازیشون پول خرج نکنم کس دیگه ای جور دیگه ای فکر میکنه ازاده که همون کار انجام بده این بده که ملت مجبور بشن داخل بازی پول خرج کنن 100% اصلا شک نکن اما نه این پتنت 100% شده نه اینکه وضعیت به شوری هستش که نشه بازی انجام داد حتما نیاز به خرید باشه.
اینکه همه کمپانی ها همه پتنت دارن که استفاده نمیکنن حرفی نیست ولی بازم همین نشونه زنگ خطره.

بله MTX و لوت باکس هم همه بازیا ندارن ولی دلیل نمیشه که ترند وحشتناکی که توی گیمینگ گذاشته رو نادیده بگیریم؟اتفاقا این موفق باشه بقیه سازنده ها هم دنبال رو همچین تکنیک هایی میرن.
وقتی فیچر اش باشه هرچیم شکایت میخوان میخواد سر چی باشه؟اگه به همین اسونی بود لوت باکس حداقل خیلی وقت پیش برچیده میشد.
مگه نیست توی همین بازی هایی مثل NBA2K20 ما INGAME ADS داریم! مثل DLC که بعد چند وقت توی همه بازی ها همه گیر شد، این تکنیک هم موفق شه مشابه اش رخ میده.
بعد قانون هم هنوز به تکنولوژی نرسیده... هیچ ترسی هم کمپانی ها از شکایت ندارن. در کیس های خیلی خاص هم اکثر اوقات شکست خوردن یا بیخیال شدن و این پتنت هم عملی شه مطمئنن یکی از همونایی خواهد بود که پیروز میشن.

حق انتخاب...خیلی اشناست...چون مدیرای یوبیسافت اکتیویژن و دوستان و همچین حرفی رو فقط برای توجیه کثافت کاری هاشون میزنن:|:D
مسائل رو قاطی نکن... خیلی فرق داره درجه سختی که براساس خود بازی تنظیم شده با بازیی که درجه سختی اش براساس MTX و چیزایی به این قبیله.
در وهله اول درجه سختی براساس گیمپلی و لذت پلیر طراحی میشه ولی در مورد دوم گیمپلی، اقتصاد و لول دیزاین و چیزایی از این قبیل در راستای ترغیب پلیر به خرج کردن شکل میگیره.
واقعا فکر میکنی هیچ کمپانی چیزی رو وقتی میدونه فروشی نداره برای فروش میزاره؟ اتفاقا اینا فکر همه چیز رو کردن.
حق انتخاب یعنی اونکه همون اسکینی یا قابلیت برای همه ازاد باشه، مثل چیت کد که در گذشته و قبل اینکه کمپانی بفهمن همون رو میتونن بفروشن به وفور دیده میشد‌!

جلوی من و شما رو شاید نگیره ولی اینکه به هر نحوی توی تجربه بازی نتیجه منفی میزاره یک چیز غیر قابل انکاره.
همون DMC5 یک مثال خوبه شاید در اول حس نکنید ولی هرچی میگذره حس میکنید در Revive System امی گه طراحی کردن بصورت عادی یک مشکل بزرگ هست که با بقیه گیمپلی طراحی شده همخوانی نداره.

و اینقدر نباید فقط ما خودمون مد نظر قرار بدیم...اتفاقا اون بنده خدایی هم که خرج میکنه و معتاد همچین سیستم هایی میشه فقط باعث میشه کمپانی ها جسور تر و جسور تر شن و مثل الان هر بار خط قرمز های MTX رو رد کنن.
 
آخرین ویرایش:

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
اینم نظریه اما به نظرت با عقل جور در میاد یکی بیاد این کار انجام بده ؟ همین جوری داخل بازی ها لوت باکس میزارن ملت دارن شرکت ها رو جر میدن بعد فکر میکنی وقتی بازی خریدی 60 دلار بعدش وسط بازی برای رد کردن مرحله پول بخواد ملت با شرکت مورد نظر چیکار میکنن ؟

انقدر ازش شکایت میکنن که کل سود بازی باید قرامت پرداخت کنه.
تو دنیایی که سازنده میاد یه DLC بهت میفروشه و ذره ذره بازی رو با قیمت کلان بهش اضافه میکنه (:D) واقعا فکر کردی سازنده همچین فرصتی رو بیخیال میشه؟:D خیلی خوشبینانه به قضیه نگاه میکنی ها:D 1% فکر کن اون میمون های توی یوبی سافت و EA به چشم معدن طلا به این قضیه نگاه نکنن:D
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,772
این داستان لوت باکس و سیزن پس دیگه داره از کنترل خارج میشه.
نمیخام از آخر بیام اول ولی واقعا جدا از ناشرها، خود گیمرها هم مقصرن. اونایی که لوت باکس و سیزن پس میخرن و اونایی که که میگن اجباری نیست.
کار داره به جایی میرسه که لول دیزاینینگ بازیها و طراحی تجربه به وسیله لوت باکس ها از بین میره. یعنی همه چیز داره به سمتی میره که یا بازی رو که میخرید باید فراموش کنید یا به طور مداوم پول خرج کنید.
شرایط برای بازیهایی که قابلیت مولتی پلیر دارن هم به مراتب اسفناک تره. رسما اگه نخاید پول سیزن پس و لوت باکس بدید، در بازی احساس فقر می کنید! یعنی انگار پولی که ابتدا برای خرید بازی دادی هیچ ارزشی نداره و ناشر بازی بهت لطف کرده اجازه داده از بازیش استفاده کنی!
کلا تا زمانی که گیمرها لوت باکس بخرن یا بگن مهم نیست، این قضیه مثل سرطان تمام صنعت رو در بر خواهد گرفت. و راه برای سو استفاده شرکت هایی مثل سونی/مایکروسافت و... هموارتر میشه
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
دوستان به این دقت کنین که سازنده ای اگه بخواد این کار انجام بده چه ما خوشمون بیاد چه نیاد انجام میده اگه قرار بود خیلی از شرکت ها این کار انجام بدن تا الان خیلی هاشون انجام میدادن اون های هم که انجام میدن چه با این قضیه چه بی این قضیه انجام میدن.

تو دنیایی که سازنده میاد یه DLC بهت میفروشه و ذره ذره بازی رو با قیمت کلان بهش اضافه میکنه (:D) واقعا فکر کردی سازنده همچین فرصتی رو بیخیال میشه؟:D خیلی خوشبینانه به قضیه نگاه میکنی ها:D 1% فکر کن اون میمون های توی یوبی سافت و EA به چشم معدن طلا به این قضیه نگاه نکنن:D

حق انتخاب...خیلی اشناست...چون مدیرای یوبیسافت اکتیویژن و دوستان و همچین حرفی رو فقط برای توجیه کثافت کاری هاشون میزنن:|:D


سازنده میتونه خیلی کارها بکنه خوب شما چرا میخری ؟

من خوشبین نیستم اتفاقا بر عکس بهش از این نظر نگاه میکنم که اون شرکت های که نام بردی همین جوریش دارن این کار انجام میدن منم برای بازی هاشون جز خود بازی حتی یک هزار تومانی بیشتر خرج نمیکنم ؟ دیگه قراره چیکار کنم ؟ به فرض سونی بیاد پتنت اضافه کنه من میتونم جلو سونی بگیرم ؟ یا میتونم اون شرکت احمق تغییر بدم ؟ یا میتونم ملت حالی کنم انقدر برای اسکین و DLC های الکی و ... پول ندیدن ؟ دقیقا چه کاری از دستمون بر میاد جز نخریدن ؟

همه حرف های که زدی درست اما حق انتخاب به این نمیگن که چشت روی کثافت کاری شرکت ها ببندی حق انتخاب به این میگن که شما به عنوان یک شخص حقیقی راه خودت انتخاب کنی اون سازنده بازی هاش اونجوری هستش بازی هاش نخر شما که نمیتونی اون شرکت تغییر بدی ملتی هم که میخرن هم نمیتونی تغییر بدی سونی هم بیاد اضافه کنه بازم اون ها همین هستن هیچ تغییری نمیکنن .

قانون گزار هم که نیستیم بن کنیم خوب دقیقا فکر میکنین چیکار میتونین انجام بدین دوتا حق انتخاب دارین یا بخرین صداتون در نیاد یا نخرین و از کنار بازی هاشون رد بشین همون کاری که من انجام میدم که بهش میگن حق انتخاب من یک نفر دیگه حق انتخاب داره برای یک اسکین مسخره 10-15 دلار بده اونم حق انتخاب اون طرف هستش .
 

AMIN-1399F

خوشا فریاد زیر اب
مدیر انجمن
Oct 29, 2011
5,462
نام
امین
من مشکلی نمیبینم اینکه ملت دوست دارن بابت ظاهر جدید شخصیت بازی شون پول خرج کنن یا نه چون مساله کاملن شخصیه و طرف نگاه میکنه میبینه ارزش داره یا نه.
من خودم تو بازی onechanbara یه لباس جدید و خریدم و بازی با اون حالت بیشتر بهم چسبید.
این مساله نه به کسی ربط داره نه اسیبی به کسی میزنه!

یا دوستی دارم که به خاطر کمبود وقت هر بازی قابلیت قوی تر کردن شخصیت بازی رو بزاره این در جا میخره.
قدیم ها منم موضع خوبی نداشتم به این موارد ولی به مرور دیدم که مساله شخصیه و شما به اندازه جیب یا وقتی که داری تو بازی مورد علاقت خرج میکنی.

اینکه سونی قابلیت کمک به بازیباز رو میخواد قرار بده و دوستان سریع رفتن تو فازه چاپیدن شرکتها یه مقدار تند رفتن تو اتفاقی که هنوز رخ نداده.
یه مقدار صبر کنیم ببینم چی میشه و اگه شرکتی خواست سواستفاده کنه شک ندارم اکثریت مصرف کننده ها تحرمیش میکنن.
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
مسلما ترکیب این مسئله با پرداخت درون برنامه‌ای فوق العده میتونه خطری باشه :D یعنی رسما گندش رو در میارن. بازی‌ها کم کم تبدیل میشن به P2W و فقط باید سر کیسه رو شل کنی تا بتونی فلان باس بازی رو بزنی. کلا اینکه سیتم یادگیری برای کمک به بازیکن بذارن و روند بازی اون رو نظارت کنند همونقدر که میتونه خوب باشه و به بازیکن کمک کنه میتونه افتضاح باشه و تجربه بازیکن رو نابود کنه.

پ.ن: یادش بخیر یه زمانی بود یه کارتریج میخریدیم میذاشتیم تو کنسول و فارغ از تروفی و پروفایل و لباس و پرداخت درون برنامه‌ای و ... فقط بازی میکردیم تا خسته می‌شدیم
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
سازنده میتونه خیلی کارها بکنه خوب شما چرا میخری ؟

من خوشبین نیستم اتفاقا بر عکس بهش از این نظر نگاه میکنم که اون شرکت های که نام بردی همین جوریش دارن این کار انجام میدن منم برای بازی هاشون جز خود بازی حتی یک هزار تومانی بیشتر خرج نمیکنم ؟ دیگه قراره چیکار کنم ؟ به فرض سونی بیاد پتنت اضافه کنه من میتونم جلو سونی بگیرم ؟ یا میتونم اون شرکت احمق تغییر بدم ؟ یا میتونم ملت حالی کنم انقدر برای اسکین و DLC های الکی و ... پول ندیدن ؟ دقیقا چه کاری از دستمون بر میاد جز نخریدن ؟

همه حرف های که زدی درست اما حق انتخاب به این نمیگن که چشت روی کثافت کاری شرکت ها ببندی حق انتخاب به این میگن که شما به عنوان یک شخص حقیقی راه خودت انتخاب کنی اون سازنده بازی هاش اونجوری هستش بازی هاش نخر شما که نمیتونی اون شرکت تغییر بدی ملتی هم که میخرن هم نمیتونی تغییر بدی سونی هم بیاد اضافه کنه بازم اون ها همین هستن هیچ تغییری نمیکنن .

قانون گزار هم که نیستیم بن کنیم خوب دقیقا فکر میکنین چیکار میتونین انجام بدین دوتا حق انتخاب دارین یا بخرین صداتون در نیاد یا نخرین و از کنار بازی هاشون رد بشین همون کاری که من انجام میدم که بهش میگن حق انتخاب من یک نفر دیگه حق انتخاب داره برای یک اسکین مسخره 10-15 دلار بده اونم حق انتخاب اون طرف هستش .
نکته اینجاست من و شما از بابت خودمون مطمئنیم که از این کارهای سازنده حمایت نمیکنیم و نمیخریم، اما میتونیم از بابت بقیه مطمئن باشیم؟:D نه!
ولی میشه تغییر ایجاد کرد و بی تفاوت نموند. همین که اطلاع رسانی میشه و از فروم ها شروع میشه و به سایت های بزرگ خبری میرسه، دیگه سازنده نمیتونه بی تفاوت بشینه و هر کار که دوست داره بکنه.
من خودم به شخصه برای چیزهای فرعی مثل لباس و ... مشکلی ندارم. وقتی مشکل دارم که این چیزها مستقیما در گیم پلی تاثیر گذار بشن و سازنده هم خیلی خوب این قضیه رو میدونه و دقیقا هم کاری میکنه که برای من و شمایی که کاری به این چیزا نداریم هم دردسر ایجاد میکنه و اون وقت دیگه نمیتونیم خودمون رو به بی تفاوتی و بی خیالی بزنیم. الان مشکل بچه ها دقیقا همینه. سازنده میاد بازی رو جوری طراحی میکنه که لازم باشه شونصد میلیون ساعت گرایند کنی و در کنارش یه آیتم چند دلاری خوشگل چشمک زن هم میذاره که میگه بیا منو بخر و خودت رو راحت کن:D بعد من و شمایی که مطمئنیم کاری به این چیزا نداریم هم کم کم وسوسه میشیم که اون آیتم رو بخریم چون وقتی این جریانات به سازنده مورد علاقه خودمون هم برسه، دیگه نمیتونیم بیخیال بازی هاشون بشیم. بعضی مواقع هم بازی رو میخریم و هیچ ایده ای نداریم که چجوریه تا این که خودمون بازی کنیم و به وخامت اوضاع پی ببریم.
کلا این قضیه بو میده و مطمئن باش یه سری از سازنده ها قشنگ از همین الان در حال نوشتن یه دو جین برنامه های پلید و شیطانی هستن:D
 

Play4Fun_0

کاربر سایت
May 2, 2019
397
احساس می کنم این قضیه p2w به یه اوجی میرسه که دیگه گندش به طور جدی درمیاد و لطمه های جدی رو وارد میکنه به صنعت گیمینگ (نه که الان نزده :D) بعد فروکش میکنه

فعلا دارن آزمون و خطا میکنن ببین ملت تا کجا حاضرن پول خرج کنن و به اون نقطه ماکزیمم که رسیدن، متوقف میشن منتها برای پیدا کردن اون نقطه ماکزیمم باید اول ردش کنن تا بفهمن و برگردن بهش :D


پ.ن: احتمالا چند وقت دیگه پول میدی کامپیوتر بازی رو واست تموم میکنه، بعدم میگی عجب بازی گرونی بود (که قدیما بهش میگفتن سخت :D)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر