اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
دیجیتال فاندری: PS5 Pro بهترین راه برای بازی کردن Forza Horizon 5 روی کنسول ها می باشد.

View attachment 376311

- پورت با کیفیت بالا برای PS5
- PS5 Pro نسبت به Series X و PS5 معمولی، بهبود قابل‌توجهی در کیفیت بصری ارائه می‌ دهد.
- مود Performance در PS5 Pro مشابه تنظیمات مود Quality در Series X و PS5 است، اما با فریم‌ریت دو برابر (۶۰ فریم بر ثانیه) [4K نیتیو، تراکم بیشتر آبجکت ها، پوشش گیاهی بهتر، تکسچر های باکیفیت تر، parallax occlusion و LOD بهتر و غیره].
- در مود Quality روی PS5 Pro، بازتاب خودروها با رهگیری پرتو (Ray Tracing) به گیم‌پلی اضافه شده است.
- در PS5 معمولی و Series X، عملکرد در مود ‌های Performance و Quality تقریباً یکسان است.

View attachment 376314

https://x.com/shinobi602/status/1915066646865052158
همینطور گفته میانگین رزولوشن در مود پرفورمنس سریز اکس از ps5 بالاتره
تو یه صحنه فایو ۱۸۷۲ p بود سریز ایکس ۲۱۶۰
 
IMG_20250604_121813_489.jpg
تحلیل و بررسی Elden Ring Nightreign توسط دیجیتال فاندری

▫️بر اساس بررسی دیجیتال فاندری، این بازی از همان تکنولوژی استفاده شده در الدن رینگ استفاده میکند و بهبود خاصی در اجرای بازی دیده نمیشود.

▪️بازی دارای 2 حالت Quality و Frame-Rate میباشد که در حالت کوالیتی این بازی با رزولوشن 1440p روی اکس‌باکس سریز اس و 4k بر روی اکس‌باکس سریز اکس، پلی استیشن 5 و پلی استیشن 5 پرو اجرا میشود. در حالت Frame-Rate، بازی از رزولوشن پویا با حداقل رزولوشن 1080p برای سریز اس و 1440p برای دیگر کنسول ها استفاده میکند. خبری از حالت ری تریسینگ نیست.

▫️فریم ریت بازی نسبت به بتای قبلی پیشرفت چشم گیری نداشته و کماکان افت فریم در تمامی مود های بازی مشاهده میشود. بازی در حالت Quality با فریم ریت 30-45 روی کنسول های عادی و 40-60 روی پلی استیشن5 پرو اجرا میشود. بازی در حالت فریم ریت بین 40 تا 60 فریم اجرا میشود و کماکان افت فریم ها حتی روی پلی استیشن 5 پرو مشاهده میشود.

▪️بازی تا این لحظه دارای نسخه مخصوص پلی استیشن 5 پرو نیست.
 
IMG_20250823_221556_550.jpg
IMG_20250823_221556_328.jpg
🔳 بررسی عملکرد نسخه کنسول Metal Gear Solid Delta توسط دیجیتال فاندری

▫️بازی دارای حالت های پرفورمنس با رزولوشن متغیر بین 720p تا 1080p فریم ریت هدف 60 و کوالیتی با رزولوشن متغیر بین 1080p تا 1584p با فریم ریت 30 است.

▪️بدلیل رزولوشن درونی پایین بازی به خصوص در حالت Performance Mode، تاری ها و مشکلات تصویری ناشی از Upscaling زیاد مشاهده میشود.

▫️در حالت کوالیتی مود نسبت به حالت پرفورمنس، شاهد افزایش Draw Distance برای سنگ ها و برگ ها در جنگل هستیم. سایه ها و Global Illumination نیز کیفیت بیشتری در حالت 30 فریم دارند.

▪️کنسول PS5 Pro بازی را با یک حالت مشابه حالت کوالیتی و با فریم ریت هدف 60 و با اپ اسکیلر PSSR ولی با رزولوشن متغیر بین 756p - 1152p اجرا میکند. استفاده از PSSR باعث شده کیفیت تصویر در حرکات بهتر باشد ولی بدلیل پایینتر تر بودن رزولوشن شاهد افت کیفیت تصویر نسبت به حالت کوالیتی در صحنه های ثابت هستیم. همچنین PS5 Pro کیفیت بدتری برای سایه ها در برخی صحنه ها دارد و شاهد سوسو زدن بیشتر سایه ها هستیم.

▫️فریم ریت بازی روی کنسول های پایه در حالت پرفورمنس مود بین 45-60 اجرا میشود که در مبارزات تا 35 فریم نیز میرسد. بازی در حالت کوالیتی مود شاهد مشکل Frame Pacing است و حتی در اجرای 30 فریم بازیکنان شاهد استاتر خواهند بود. کنسول PS5 Pro بازی را با فریم ریت 40-60 اجرا میکند و بطور میانگین فریم ریت تا 7 فریم پایین تر از حالت پرفورمنس کنسول پایه است.
پ.ن :
🖥 نسخه PC بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater شامل مشکلاتی از جمله قفل بودن 60FPS ، عدم پشتیبانی از صفحه نمایش Ultrawide و گزینه‌های محدود HDR است
 
آخرین ویرایش:
🧩 تأیید قابلیت پشتیبانی PS5 Pro از Path Tracing توسط سازنده War Thunder

⏺استودیوی Gaijin Entertainment، سازنده بازی War Thunder، اعلام کرده که کنسول PS5 Pro از نظر فنی قادر به اجرای Path Tracing است، اما محدودیت عملکرد (Performance) همچنان چالش اصلی محسوب می‌شود.

⏺به گفته‌ی László Perneky، برنامه‌نویس ارشد موتور Dagor Engine، تیم فعلاً روی اجرای Ray Tracing روی کنسول‌ها تمرکز دارد و پس از بررسی مصرف GPU، تصمیم می‌گیرد که آیا نسخه‌ای از Path Traced Global Illumination (PTGI) نیز قابل پیاده‌سازی است یا نه.

⏺این در حالی است که تاکنون هیچ بازی‌ای روی PS5 Pro از Path Tracing پشتیبانی نکرده و کارشناسان معتقدند برای پشتیبانی کامل از این فناوری، باید منتظر PS6 بود.

⏺در بخش دیگری از مصاحبه، Anton Yudintsev مدیرعامل Gaijin، فاش کرد که استودیو هنوز کیت توسعه (Devkit) کنسول Nintendo Switch 2 را دریافت نکرده است. او افزود که آن‌ها علاقه‌مند به پشتیبانی از کنسول جدید نینتندو هستند، اما فعلاً منتظر ارسال رسمی سخت‌افزار هستند.

⏺این موضوع نشان می‌دهد که کمبود Devkit برای Switch 2 همچنان ادامه دارد و حتی استودیوهای بزرگ نیز هنوز به سخت‌افزار جدید دسترسی پیدا نکرده‌اند.
 
دیجیتال فاندری بررسی بخش کمپین bf6 رو انجام داده
به صورت خلاصه بگم عملکرد ps5 و xbox sx خیلی مشابه هستن فقط تو sx کیفیت و بافت زمین رو کاهش دادن تا بتونه پا به پای ps5 جلو بیاد
وضعیت سری S هم از تصویر گویاست و نمیشه در موردش زیاد حرف زد
نسخه ی ps5 pro هم بهترین خروجی رو تو حالت بالانس میده ولی رو حالت پرفورمنس فقط فریم دهیش بیشتره ولی کیفیت تصویر مشکل داره و نزدیک به ps5 هستش و در مواردی حتی کمتر از ps5 معمولی هستش و فاندری اعتقاد داره مشکل از pssr هستش

 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or