اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

porfesor

کاربر سایت
Jan 30, 2013
2,486
نام
Farhad
امیدوارم این تحلیل ها به گوش اعضای دیجیتال فاندری یا خود اپیک گیمز نرسه، چون احتمالا موهاشون میریزه:D

ما بازی Medium رو از آنریل انجین داشتیم که وقتی رو PS5 عرضه شد به کل ray-traced reflection نداشت:

View attachment 279906

و وقتی هم بعدا اضافه کردن، کیفیت رفلکشنش نصف Series X بود:

View attachment 279907View attachment 279908View attachment 279909View attachment 279910

منبع

و Hellblade هم بود باز از آنریل انجین که تو آپدیت نسل بعدیش روی Series X، یکی از بهترین ray-traced reflection ها این موتور رو نشون داده:

View attachment 279912

بعد اینجا تحلیل های من درآوردی میبینیم که Series X تو ری تریس رفلکشن مشکل داره (wtf:D)

در مورد بازی Callisto Protocol هم چندین بار خبرش اومده که استودیو visual arts سونی تو ساختش کمک کرده که خب مشخصا برای بهینه تر شدنش رو PS5 تاثیر داشته.

https://gamerant.com/playstation-assisted-callisto-protocol-development/

former VASG studio head Michael Mumbauer stated on Tuesday that Sony's contributions to the project went even further. According to Mumbauer, Playstation and the VASG "contributed quite a lot to the cinematics and more," suggesting a deeper collaboration with Striking Distance than was previously recognized.
نصف؟انصافا؟دوباره عکسا ببین دوتاشون یکین نصف کجا بود :D
 

Vice City FM

Gold User
Aug 2, 2021
2,394
فکر نکنم nx gamer رو کسی قبول نداشته باشه
دیگه تو ویدیو همه چی واضح مشخصه

View attachment VID_20221226_115537_079.mp4

حالا باز dreadlord میاد میگه ۵۷ درصد!!
بخدا کسی که هنوز فلسفه رزولوشن داینامیک رو نمیدونه دیگه چه بحثی میشه باهاش داشت؟ :D
الان تو ویدیو بالا سریز اکس یه جایی تا ۴۴ فریم هم دراپ داره خب من بیام بگم ۴۰ درصد اختلاف هست؟ شما اون پایین average fps رو میبینی ۵۴ در برابر ۶۰ اون ملاکه نه ۴۴..

واقعا اینکه یه تیکه بازیو دست بگیری بگی ۵۷ درصد بعد اینو بسطش بدی به کل بازی اونم وقتی نسخه سریز اکس نه سایه داره نه پوشش گیاهی واقعا چی میشه گفت؟ :D
همون df هم وقتی رزولوشن بازیو اعلام میکنه هرگز نمیگه ۵۷ درصد اختلاف ..همونطور که فریم ریت رو نمیاد بگه که تو سریز اکس مثلا دائم رو 44fps لاک هست
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
فکر نکنم nx gamer رو کسی قبول نداشته باشه
دیگه تو ویدیو همه چی واضح مشخصه

View attachment 279973

حالا باز dreadlord میاد میگه ۵۷ درصد!!
بخدا کسی که هنوز فلسفه رزولوشن داینامیک رو نمیدونه دیگه چه بحثی میشه باهاش داشت؟ :D
الان تو ویدیو بالا سریز اکس یه جایی تا ۴۴ فریم هم دراپ داره خب من بیام بگم ۴۰ درصد اختلاف هست؟ شما اون پایین average fps رو میبینی ۵۴ در برابر ۶۰ اون ملاکه نه ۴۴..

واقعا اینکه یه تیکه بازیو دست بگیری بگی ۵۷ درصد بعد اینو بسطش بدی به کل بازی اونم وقتی نسخه سریز اکس نه سایه داره نه پوشش گیاهی واقعا چی میشه گفت؟ :D
همون df هم وقتی رزولوشن بازیو اعلام میکنه هرگز نمیگه ۵۷ درصد اختلاف ..همونطور که فریم ریت رو نمیاد بگه که تو سریز اکس مثلا دائم رو 44fps لاک هست
من خیلی وقته فعالیت نمیکنم ولی به نظر من دوستان یکم فن بازی در توضیح دادن دارن که قدیم در این تاپیک اینطوری نبود
رزولوشن کلی بازی چه در مود RT چه در مود پرفرمنس یکیه حتی رزولوشن common (یا همون اغلب موارد) بازم یکیه

20221226_013722.jpg
خود DF هم وقتی رزولوشن رو اعلام میکنه یکی هست
Screenshot_20221226-121205_YouTube.jpg
Screenshot_20221226-121259_YouTube.jpg
اون 57% که دوستمون اشاره میکنه یک لحظه از بازی اتفاق میفته که ایشون به کل بازی ربط میدن و درصد هم میگیرن
همین مورد رو منبع اسپانیایی هم اشاره کرده ولی باز توضیح داده که در کل یکی هست

20221226_014009.jpg
مثل این میمونه که یکی بیاد این عکس رو بزاره و بگه در مود پرفرمنس PS5 فلان درصد برتری فریم داره
IMG_20221226_121750_330.jpg
اینطوری که درصد نمیگیرن عزیز من
من خودم شخصا با توجه به شرایط موجود حوصله فن بازی ندارم ولی در کل بهتره یکم خارج از فن بودن توضیح داده بشه . مثلا اینکه بیای بگی فلان بازی بخاطر سونی رو PS5 بهتر بوده هم نمونه بارز همین موضوع هست
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,080
خود DF هم وقتی رزولوشن رو اعلام میکنه یکی هست
اون 57% که دوستمون اشاره میکنه یک لحظه از بازی اتفاق میفته که ایشون به کل بازی ربط میدن و درصد هم میگیرن
من بر خلاف دوستان شما هیچ چیزی از خودم اضافه نمیکنم. لینک از DF گذاشتم (برای بار سوم) و نقل قولش رو کپی پیست کردم.

Firstly, it's clear Series X often runs at a higher pixel count on average than PS5, within theiir dynamic range. In particular on performance mode, a Novigrad run in puts us at 1440p on PS5, and closer to 1800p on Series X for a spell.
مثل این میمونه که یکی بیاد این عکس رو بزاره و بگه در مود پرفرمنس PS5 فلان درصد برتری فریم داره
View attachment 279978
اینطوری که درصد نمیگیرن عزیز من
در مورد فریم ریت هم باز نقل قول مستقیم از DF (اصلا اسکرین شات هم میذارم ازش):

In performance mode, Series X has a frame-rate advantage - albeit with more limited draw distance vs PS5. In the RT mode, Series X is also more performant, only facing issues in CPU-intensive scenes like Novigrad, where PS5 also struggles

Screenshot_20221226_123209_Chrome.jpg

و دوباره یک جای دیگه:

Xbox Series X can enjoy a higher dynamic resolution and performance advantages over PS5, but has easily noticeable level of detail drawbacks against its rival console.

اینم ایمیل DF:
Contact@digitalfoundry.net

اگر اعتراضی دارید بهشون ابلاغ کنید.
همین مورد رو منبع اسپانیایی هم اشاره کرده ولی باز توضیح داده که در کل یکی هست
خب شما هم منبع اسپانیایی رو گذاشتی دیگه. این تاپیک برای همینه. حالا بقیه خودشون تصمیم میگیرن که به DF یا این منبع اسپانیایی یا جای دیگه نگاه کنند👍
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
خداییش سر بازی‌های CD Project خیلی دعوا نکنید. کلا ۶ ماه دیگه اگر تلاش کنه و اپدیت بده میشه یه مقایسه‌ی درستی کرد.

این که یه بازی نسل قبلی بوده و پچ گرفته هم که دیگه هیچی.


فکر می‌کنم همه به این باور رسیدن که دوتا کنسول قدرت تقریبا مشابهی دارن و چیزی هم که سر اعداد (یک یا دو) ترافلاپس فهمیدیم، می‌دونیم که اختلافش توی این نسل اونقدری نبست‌که به چشم بیاد. اگر بیاد هم باید مثل دوران PS3 و X360 یسری سازنده وقت بذارن و خیلی حرفه‌ای بتونن چیزی بسازن که متمایز باشه و قطعا باید یه بازی کمپینگ باشه.


بازی ساده‌تر باشه میشه خیلی خفن‌تر ساختش و گرافیکش رو تا ته برد بالا. البته به شرطی که استدیو توانا باشه و بتونه اینکار رو انجام بده. بطور‌ مثال یک بازی بزرگ مثلا GTA نمی‌تونه گرافیک مخوفی داشته باشه، مگر اینکه ۱۰ تا بازی جداگانه بشه و خیلی استانداردهای GTA بودنش دور بشه چیزی بشه متفاوت نسبت به چیزی که الان هست.

سر بهترین گرافیک بحث نکنید. واقعا به لطف فناوری‌های موجود دیگه رزولوشن اونقدر به چشم نمیاد. مگر اینکه سطح انتظار رو بیاره پایین. نمونه‌ش واس من A Plague Tale: Requiem هست. که علاوه بر نداشتن مالتی پلیر، حتی 1440p با 60FPS نتونست ارائه کنه.

گرافیک بازی اوکی هست ولی تو این نسل دیگه 6FPS دیگه یه استاندارد محسوب میشه.


دیگه‌ته گیر روی گرافیک واس من میشه همچین چیزی.
 

UFOPower

کاربر سایت
Dec 23, 2008
5,506
نام
میلاد
من بر خلاف دوستان شما هیچ چیزی از خودم اضافه نمیکنم. لینک از DF گذاشتم (برای بار سوم) و نقل قولش رو کپی پیست کردم.

Firstly, it's clear Series X often runs at a higher pixel count on average than PS5, within theiir dynamic range. In particular on performance mode, a Novigrad run in puts us at 1440p on PS5, and closer to 1800p on Series X for a spell.

در مورد فریم ریت هم باز نقل قول مستقیم از DF (اصلا اسکرین شات هم میذارم ازش):

In performance mode, Series X has a frame-rate advantage - albeit with more limited draw distance vs PS5. In the RT mode, Series X is also more performant, only facing issues in CPU-intensive scenes like Novigrad, where PS5 also struggles

View attachment 279981

و دوباره یک جای دیگه:

Xbox Series X can enjoy a higher dynamic resolution and performance advantages over PS5, but has easily noticeable level of detail drawbacks against its rival console.

اینم ایمیل DF:
Contact@digitalfoundry.net

اگر اعتراضی دارید بهشون ابلاغ کنید.

خب شما هم منبع اسپانیایی رو گذاشتی دیگه. این تاپیک برای همینه. حالا بقیه خودشون تصمیم میگیرن که به DF یا این منبع اسپانیایی یا جای دیگه نگاه کنند👍
این همه توضیح دادی ولی بازم من ندیدم جایی از 57 درصد اختلاف بگه ، میدونی چرا؟چون همچین چیزی وجود نداره.
ممنون میشیم نظرات و حساب کتابای اشتباه و من درآوردی خودت رو قاطی منابع نکنی ، همونطور که از بقیه همین انتظار رو داری :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: amiriv

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,080
این همه توضیح دادی ولی بازم من ندیدم جایی از 57 درصد اختلاف بگه ، میدونی چرا؟
چون همچین چیزی وجود نداره :D
ممنون میشیم نظرات و حساب کتابای اشتباه و شخصی خودت رو قاطی منابع نکنی :D
:Arrowd::Arrowd::Arrowd:
لینک دیجیتال فاندری رو گذاشتم با نقل قول مستقیم:cry2:

Firstly, it's clear Series X often runs at a higher pixel count on average than PS5, within theiir dynamic range. In particular on performance mode, a Novigrad run in puts us at 1440p on PS5, and closer to 1800p on Series X for a spell

فرق 2560x1440 و 3200x1800 رو که ایشالا میتونی محاسبه کنی؟:(
ممنون میشم رگ غیرتتون به سونی رو کنترل کنید انقدر وقت بقیه رو نگیرید:cry2::cry2:
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
بررسی پورت نسل نهمی Monster Hunter Rise توسط DF
2 سال بعد از عرضه این عنوان برروی نینتندو سوییچ حالا برای کنسول‌های نسل نهم پورت شده است. این عنوان به صورت 30 فریم و 720P بر روی سوییچ اجرا میشد.
مهم‌ترین نکته در مورد این پورت این هستش که شما مثل پی سی می‌توانید آپشن‌های مختلف گرافیکی مانند Image Quality, Texture Quality, Texture Filtering, Ambient Occlusion, Shadow Quality را تغییر دهید.
IMG_20230122_114248_621.jpg
تصویری از 3 مود و اپشن‌های گرافیکی در کنسول های فایو و سری ایکس
_ بازی دارای 3 مود گرافیکی دیفالت، فریم ریت مود و گرافیک مود هستش. بازی در مود فریم ریت به صورت 120 فریم اجرا می‌شود و در مود گرافیک رزولوشنی بالاتر از فورکی به ما می‌دهد(4800 در 2700)
_ مانستر هانتر سومین بازی‌ای هست که با رزولوشنی بالاتر از فورکی در کنسول‌های نسل نهم اجرا می‌شود.
_ بازی در سری اس نیز دارای این 3 مود هست.

Screenshot_20230122_114220_org.telegram.messenger.jpg
تصویری از 3 مود و اپشن‌های گرافیکی در کنسول سری اس
_ در مود دیفالت هر 3 کنسول 60 ثابت هستند اما در مود گرافیک که رزولوشن بازی به بالاتر از فورکی می‌رسد PS5 بهتر از دو کنسول دیگر ظاهر می‌شود. سری ایکس در بعضی مناطق تا 50 فریم افت می‌کند و سری اس تا 40 فریم افت می‌کند. فایو تا 7 8 فریم برتری دارد.
_ در 120 فریم نیز برتری با PS5 است که بیشتر مواقع 120 فریم اجرا می‌شود و سری ایکس در همان مناطق تا 115 فریم افت می‌کند و سری اس نیز عملکردی مانند سری ایکس دارد.
IMG_20230122_131943_777.jpg IMG_20230122_131946_117.jpg
 
آخرین ویرایش:

amin200200

کاربر سایت
Aug 26, 2010
901
نام
amin
بررسی پورت نسل نهمی Monster Hunter Rise توسط DF
2 سال بعد از عرضه این عنوان برروی نینتندو سوییچ حالا برای کنسول‌های نسل نهم پورت شده است. این عنوان به صورت 30 فریم و 720P بر روی سوییچ اجرا میشد.
مهم‌ترین نکته در مورد این پورت این هستش که شما مثل پی سی می‌توانید آپشن‌های مختلف گرافیکی مانند Image Quality, Texture Quality, Texture Filtering, Ambient Occlusion, Shadow Quality را تغییر دهید.
View attachment 282145
تصویری از 3 مود و اپشن‌های گرافیکی در کنسول های فایو و سری ایکس
_ بازی دارای 3 مود گرافیکی دیفالت، فریم ریت مود و گرافیک مود هستش. بازی در مود فریم ریت به صورت 120 فریم اجرا می‌شود و در مود گرافیک رزولوشنی بالاتر از فورکی به ما می‌دهد(4800 در 2700)
_ مانستر هانتر سومین بازی‌ای هست که با رزولوشنی بالاتر از فورکی در کنسول‌های نسل نهم اجرا می‌شود.
_ بازی در سری اس نیز دارای این 3 مود هست.

تصویری از 3 مود و اپشن‌های گرافیکی در کنسول سری اس
_ در مود دیفالت هر 3 کنسول 60 ثابت هستند اما در مود گرافیک که رزولوشن بازی به بالاتر از فورکی می‌رسد PS5 بهتر از دو کنسول دیگر ظاهر می‌شود. سری ایکس در بعضی مناطق تا 50 فریم افت می‌کند و سری اس تا 40 فریم افت می‌کند. فایو تا 7 8 فریم برتری دارد.
_ در 120 فریم نیز برتری با PS5 است که بیشتر مواقع 120 فریم اجرا می‌شود و سری ایکس در همان مناطق تا 115 فریم افت می‌کند و سری اس نیز عملکردی مانند سری ایکس دارد.
wow حالا باز هم بعضی از دوستان حرف از تعصب و اینا میزنن ( چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است )
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,643
نام
سهيل
DF یک نقد از عملکرد سری اس در زمینه Rey Tracing رفته که می تونید ویدیوش را ببینید تو این لینک

به صورت خلاصه گفته تا الان 15 تا بازی روی سری اس ریتریسینگ داشتن. از جمله Metro Exodus, Fortnite, RE2, RE3, RE7, RE8, Hellblade, ..

بهترین ها را Metro Exodus, Fortnite و دموی Matrix دونسته. مشکل اصلی سری اس در رابطه با ریتریسینگ را هم کمبود رم دونسته تا قدرت GPU.

هرچند گفته در خیلی از موارد هم بهبود فریم ریت را به داشتن ریتریسینگ روی این کنسول ترجیح میده. از بازیهایی که روی سری اس ریتریسینگ نداشتن (برخلاف ایکس و فایو) به GTA, DOOM, Gardian of Galaxy اشاره میکنه.

در نهایت هم میگه احتمالا در آینده بازی های که برپایه RT GI ساخته بشن مجبورن به نحوی روی سری اس هم این قضیه را پیاده کنن.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,080
بررسی فنی Dead Space Remake توسط کانال اسپانیایی Elanalistadebits:

در PS5 و Xbox Series X دو مود کوالیتی و پرفورمنس داریم. در Series S فقط یک مود ۳۰ فریمی هست.

Quality mode
PS5/Series X: 1440p/30fps
Series S: 1440p dynamic/30 fps (common 1188p)

Performance mode
PS5/SeriesX: dynamic 2048x1080/60fps (common 1044p)

- در مود کوالیتی روی PS5 و Series X ری تریسینگ Ambient Occlusion اعمال شده.

- فریم ریت هر سه کنسول تقریبا بی نقصه.

- همینطور در مود کوالیتی، نورپردازی حجمی، سایه ها و برخی افکت ها بهتر هست. هرچند به گفته این کانال خیلی مشهود نیست.

- مشخصا در PC برخی تنظیمات بالاتر هست. کنسول ها معادل high در PC هستند.

- تمام نورپردازی ها در بازی داینامیک هست و هیچ گونه نورپردازی baked استفاده نشده و به همین دلیل هم گرافیک بازی از لحاظ پردازشی خیلی سنگین هست.

- استودیو Motive در کنسول ها از تکنیک Variable Rate Shading استفاده کرده. ظاهرا در نسخه PS5 نتیجه اش به خوبی Series X نیست.

- سرعت لودینگ در PS5 از بقیه نسخه ها کندتر هست.

PC: 9 seconds
Series X: 11.5 seconds
Series S: 13.90 seconds
PS5: 18.96 seconds
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,080
- استودیو Motive در کنسول ها از تکنیک Variable Rate Shading استفاده کرده. ظاهرا در نسخه PS5 نتیجه اش به خوبی Series X نیست.
بررسی DF هنوز نیومده، ولی جان لینمن که داره بررسی رو انجام میده هم تو توییتش همین موضوع رو گفته که VRS در Xbox Series X بهتر از PS5 هست و به همین دلیل نسخه Series X رو پیشنهاد کرده:



ظاهرا این موضوع به دلیل اینه که VRS در جی پی یو Series X به صورت سخت افزاری اجرا میشه، ولی در PS5 مجبورن نرم افزاری اجرا کنند.

 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر