اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,442
این A Plague Tale: Requiem خیلی گرافیک خفنی داشت چه جوری رتبش اینقدر پایینه
DF در مورد متر و معیار انتخاب هاش توضیح نداده؟
واقعا A Plague Tale : Requiem گرافیک فوق العاده ای داره..
ولی DF فکر کنم متر و معیارشون میزان تکنیک ها و نوآوری های گرافیکی هست که استودیوها تو بازی استفاده میکنند.
حالا اگه مثلا با توجه محدودیت سخت افزار کنسول یه استودیو بتونه نوآوریهای گرافیکی بیاره رو کنسول سریع تو لیست میارنش بالا‌ مثل ری تریسینگ یا المان هایی شبیه به اون..
خود بازی و بزرگی و جزییات محیط هم در نظر میگیرند. میزان رزولوشن و فریم ریت بکار رفته هم تاثیر داره..کلا تو ویدیوشون کامل توضیح میده معیارشون چیه.
مثلا اپدیت نکست جن فورتنایت یا پورتال RTX با اینکه حالت انیمیشنی دارند ولی چون تا خرخره از تکنیکهای جدید بجای تکنیک های قدیمی استفاده کردند پس تو لیست اومدن بالا.

این بازی از روز اول مشکل داشت به خصوص روی pc و xbox ...الان بهتر شده ولی بازهم مشکل داره که باید با پچهای بعدی حل بشه
خیر، کلا اکسباکس با ری تریس رفلکشن تو انریل مشکل داره .
واسه Little Nightmares 2 هم مشکل داشت تو سریز اکس و ssr گذاشته بود..
تو Ghostrunner هم سریز اکس تو آرتی مود دراپ بدی داشت تا ۴۵ فریم هم افت داشت ولی فایو ۶۰ ثابت بود. کلا سریز یه مشکلی داره با انریل..
حالا ببینیم تو توکیو گوست وایر چجوریه چون اونم هم انریله و هم آرتی داره.
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
این A Plague Tale: Requiem خیلی گرافیک خفنی داشت چه جوری رتبش اینقدر پایینه
DF در مورد متر و معیار انتخاب هاش توضیح نداده؟

مزیت اصلی APT:R بیشتر تکسچرهای فوتوگرمتری شده اش هست، در باقی موارد و از منظر تکنیکال، مخصوصا اگه بخوایم فاکتور نوآوری رو هم در نظر بگیریم، واقعا حرف خاصی برای گفتن نداره. ضمن اینکه چون مزیتش به نظر من واقعا تکسچرها و نورپردازیه، همینم باعث شده گرافیک بلنس یا متعادلی نداشته باشه. بعضی جاها واقعا حس میکنی با یه بازی نسل بعدی طرفی و بعضی جاها در قیاس با همون لحظات خوب و چشم نواز قدیمی، و توی ذوق زننده است. در کل فکر میکنم تجربه یکدستی رو نمیتونه ارایه بده.

بهترین گرافیکی که من شخصا تجربه کردم واقعا همین Horizon:FW بود. بعضی جاها به شکل سردردآوری خوب میشد، بخصوص دشت های وسیع و پرگلش توی نور مهتاب شب. دسیما هیولاست. Last Remake هم واقعا در نوع خودش چیز عجیبی بود. بخصوص ابتدای فصل پاییز و اون قسمت سد آبی. رودخونه اش یجوری بود من دلم میخواست برم اونجا بشینم کباب درست کنم:D
 
آخرین ویرایش:

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,576
نام
alireza
خیر، کلا اکسباکس با ری تریس رفلکشن تو انریل مشکل داره .
واسه Little Nightmares 2 هم مشکل داشت تو سریز اکس و ssr گذاشته بود..
تو Ghostrunner هم سریز اکس تو آرتی مود دراپ بدی داشت تا ۴۵ فریم هم افت داشت ولی فایو ۶۰ ثابت بود. کلا سریز یه مشکلی داره با انریل..
حالا ببینیم تو توکیو گوست وایر چجوریه چون اونم هم انریله و هم آرتی داره.

کلا من فنی نیستم...ولی اینکه sx با ریتریسینگ ریفلکشن تو انریل ۴ مشکل داره فکر کنم درست نباشه

Df تو نقدو بررسی کالیستو پروتوکل هیچ اشاره ای نکرده
ویا مشکل little nightmares 2 حل شده (لبنک وسط صفحه از df)

Digital Foundry || Little Nightmares 2 PS5 vs Xbox Series X/S Enhanced Edition - 60FPS! Ray Tracing! Enhanced Features! Tech
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,100
Df تو نقدو بررسی کالیستو پروتوکل هیچ اشاره ای نکرده
ویا مشکل little nightmares 2 حل شده (لبنک وسط صفحه از df)

Digital Foundry || Little Nightmares 2 PS5 vs Xbox Series X/S Enhanced Edition - 60FPS! Ray Tracing! Enhanced Features! Tech
امیدوارم این تحلیل ها به گوش اعضای دیجیتال فاندری یا خود اپیک گیمز نرسه، چون احتمالا موهاشون میریزه:D

ما بازی Medium رو از آنریل انجین داشتیم که وقتی رو PS5 عرضه شد به کل ray-traced reflection نداشت:

Screenshot_20210902-113913.png

و وقتی هم بعدا اضافه کردن، کیفیت رفلکشنش نصف Series X بود:

Screenshot_20221225_202513_YouTube.jpg Screenshot_20221225_202757_YouTube.jpg Screenshot_20221225_204707_YouTube.jpg Screenshot_20221225_204717_YouTube.jpg

منبع

و Hellblade هم بود باز از آنریل انجین که تو آپدیت نسل بعدیش روی Series X، یکی از بهترین ray-traced reflection ها این موتور رو نشون داده:

Screenshot_20221225_210146_YouTube.jpg

بعد اینجا تحلیل های من درآوردی میبینیم که Series X تو ری تریس رفلکشن مشکل داره (wtf:D)

در مورد بازی Callisto Protocol هم چندین بار خبرش اومده که استودیو visual arts سونی تو ساختش کمک کرده که خب مشخصا برای بهینه تر شدنش رو PS5 تاثیر داشته.

https://gamerant.com/playstation-assisted-callisto-protocol-development/

former VASG studio head Michael Mumbauer stated on Tuesday that Sony's contributions to the project went even further. According to Mumbauer, Playstation and the VASG "contributed quite a lot to the cinematics and more," suggesting a deeper collaboration with Striking Distance than was previously recognized.
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,442
امیدوارم این تحلیل ها به گوش اعضای دیجیتال فاندری یا خود اپیک گیمز نرسه، چون احتمالا موهاشون میریزه:D

ما بازی Medium رو از آنریل انجین داشتیم که وقتی رو PS5 عرضه شد به کل ray-traced reflection نداشت:

View attachment 279906

و وقتی هم بعدا اضافه کردن، کیفیت رفلکشنش نصف Series X بود:

View attachment 279907View attachment 279908View attachment 279909View attachment 279910

منبع

و Hellblade هم بود باز از آنریل انجین که تو آپدیت نسل بعدیش روی Series X، یکی از بهترین ray-traced reflection ها این موتور رو نشون داده:

View attachment 279912

بعد اینجا تحلیل های من درآوردی میبینیم که Series X تو ری تریس رفلکشن مشکل داره (wtf:D)

در مورد بازی Callisto Protocol هم چندین بار خبرش اومده که استودیو visual arts سونی تو ساختش کمک کرده که خب مشخصا برای بهینه تر شدنش رو PS5 تاثیر داشته.

https://gamerant.com/playstation-assisted-callisto-protocol-development/

former VASG studio head Michael Mumbauer stated on Tuesday that Sony's contributions to the project went even further. According to Mumbauer, Playstation and the VASG "contributed quite a lot to the cinematics and more," suggesting a deeper collaboration with Striking Distance than was previously recognized.
البته تحلیل من درآوردی همینه که بازی مولتی پلتفرم رو تقصیرش را بندازی گردن سونی 😂
مثل همون تحلیل من در آوردی که واسه رزیدنت ویلیج میکردی..
اولا : هلبلید ۱ به لطف مایکرو پچ ری تریس برای پلی استیشن نیومد که ببینیم آیا مثل گاست رانر توی پلی استیشن پروفورمنس بهتره یا نه و این بهترین ری تریس رفلکشن رو از کجا درآوردی واقعا؟ 😂
یک دلیل منطقی بیار چرا ری تریس رفلکشن تو کلیستو واسه سریز اکس داغونه؟ چرا تو پچ آرتی ویچر سایه ها و lod کیفیتش در حد نسل قبل هستش؟

IMG_20221225_231924_632.jpg IMG_20221225_231921_568.jpg IMG_20221225_231919_139.jpg IMG_20221225_231915_599.jpg

بدبختی همین مشکل ری تریس تو کالاف و واچ داگز هم بود واسه سریز اکس
دوما : در مورد مدیوم حتما میدونی که نسخه پلی استیشن رزولوشن ۱۰۰ درصد بالاتر نسبت به سریز اکس داشت یعنی تصمیم سازنده این بود که بجای 900p و ری تریس با کیفیت تر بیاد و با رزولوشن بسیار بالاتر یعنی 1440p بده روی پلی استیشن و فکر کنم خودت بهتر میدونی اینها باید در شرایط برابر مقایسه بشن ..
 

KMSF

کاربر سایت
Dec 20, 2022
47
GoW:R از منظر فنی حتا بهترین بازی سونی هم نیست. به نظر من کاملا از Horizon:FW عقب تره. و کلا من شخصا گرافیکش رو به هیچ عنوان نسل بعدی نمیبینم. کامل همون GoW 2018 با اندکی تغییراته.
خب این عجیبه با وجود اینکه چندین تیم در ساخت بازی به سانتامونیکا کمک کردن, در نهایت نتونستن به گرافیک پیشرویی در مقایسه با دیگر رقبا دست پیدا کنن!

FeeoIJaXkAEsRSf.jpg
 
  • Like
Reactions: alimx360

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,100
باز شروع شد#:-S
چرا تو پچ آرتی ویچر سایه ها و lod کیفیتش در حد نسل قبل هستش؟

View attachment 279921View attachment 279922View attachment 279923View attachment 279924

بدبختی همین مشکل ری تریس تو کالاف و واچ داگز هم بود واسه سریز اکس
در ویچر Lod دیرتر لود میشد، ولی اینو پیچوندی که متوسط رزولوشن سریز اکس در برابر PS5 بود 1800p به 1440p (یعنی ۵۷ درصد اختلاف):

Firstly, it's clear Series X often runs at a higher pixel count on average than PS5, within theiir dynamic range. In particular on performance mode, a Novigrad run in puts us at 1440p on PS5, and closer to 1800p on Series X for a spell


اینم در مورد ویچر پیچوندی که اتفاقا همین ری تریسینگ که دربارش صحبت میکنی به طور عمده فریم ریت پایینتری داشت روی PS5 (به گراف نگاه کن:():

Screenshot_20221221_172939_YouTube.jpg


و تو همون مقاله DF هم به صراحت این موضوع گفته شده:

Series X fares much better in overall frame-rate at 30fps. In fact, a bulk of play locks to the target with no problems at all on. Series X in RT mode runs better than PS5 for almost every case.
دوما : در مورد مدیوم حتما میدونی که نسخه پلی استیشن رزولوشن ۱۰۰ درصد بالاتر نسبت به سریز اکس داشت یعنی تصمیم سازنده این بود که بجای 900p و ری تریس با کیفیت تر بیاد و با رزولوشن بسیار بالاتر یعنی 1440p بده روی پلی استیشن و فکر کنم خودت بهتر میدونی اینها باید در شرایط برابر مقایسه بشن ..
اولا شما ادعا کردی Series X در ری تریسینگ آنریل مشکل داره، حالا میگی رزولوشن (هر بار به یه گوشه چنگ میندازی:D) و منم بهت مثال نقض نشون دادم.

دوما اصلا همچین چیزی نیست و باز هم معلوم نیست از کجا آوردی این ۱۰۰ درصد رو.

تفاوت رزولوشن در بازی مدیوم به گفته DF:

Screenshot_20221225_235613_YouTube.jpg


1440p در برابر 1728p میشه کمتر از ۵۰ درصد، که خب سومین چیزی که باز پیچوندی اینه که PS5 بر خلاف Series X کلا ray-traced ambient occlusion نداره (دقیقه ۴:۳۸) و از طرف دیگه ray-traced reflection هم کیفیتش نصف Series X هست. دیگه اگر با این وضعیت ری تریسینگ میخواست رزولوشنش هم بالاتر نباشه که هیچی:D

و دوباره تاکید میکنم که شما یک ادعای بی پایه و اساس کردی درباره ری تریسینگ آنریل انجین در Xbox که اصلا معلوم نیست از کجا اومده و چرا قبل از شما این همه مرجع معتبر تا حالا بهش پی نبرده بوده (:D) و من هم خلافش رو به شما نشون دادم. این صحبت ها درباره رزولوشن و lod و اینها بی ربطه و میشه فرار از ادعای اولیه.

حالا کاری نداریم همین آنریل آخرین نتیجش آپگرید نسل بعدی فورتنایت بود که نتیجه خیلی خوبی روی Series X دیدیم بدون هیچ مشکلی در تکنولوژی های UE 5.0 و کمی هم رزولوشن بالاتر (شات از بررسی DF):

Screenshot_20221210-104221_YouTube.jpg

پ.ن: خدا رو شکر چهار تا منبع معتبر در این حوزه وجود داره که آدم با استناد بهشون بحث کنه، وگرنه معلوم نبود یک سری از فن های تاکسیک چه دروغ هایی میخواستن به خورد بقیه بدن:D
 

moeinclip

کاربر سایت
Aug 31, 2009
300
در تمام این مواردی که اینجا بحث میکنین یه نکته رو باید متوجه شده باشین که از بین تمام پلتفرم ها xbox از همه کمتر مورد توجه قرار میگیره از جانب سازندگان
جدیدا وقتی مقایسه pro و one x رو میبینم کلا فکر میکنم انگار هیچ تفاوت قدرتی ندارن
ویچر کاملا برتری در مود performance با ps5 هست دیگه آپشن گرافیکی به این مهمی که جای بحث نداره . چیزی که ادم داره میبینه تفاوت رزولوشن محسوس نیست اما lod چرا
حتی xbox از جانب استودیوهای خود مایکروسافت هم خوب اپتیمایز نمیشن . الان بازی forza 5 با یه 5700xt چه اختلاف پرفورمنسی داره ؟هیچی .
بازی flight sim چی ؟
اما سونی بازی مثل اسپایدرمن عملا 6700xt رو هم رد میکنه . حتی upscale هم که فوربیدن وست و اسپایدرمن دارن کاملا از fsr2 بهترن
من از مقایسه miles morales کاملا این رو دیدم . رزولوشن رو هر کار میکنی به خوبی کنسول نمیشه و rt هم رو کنسول بهتره
کلا سونی یه سیاستی داره که کنسول خودش رو بها میده . اما مایکروسافت چی؟ میره بازی مثل گاردین آف گلکسی رو حمایت میکنه که رو کنسول ها آشغال اجرا میشه حتی cyberpunk هم همین وضعیت رو داشت
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,442
باز شروع شد#:-S

در ویچر Lod دیرتر لود میشد، ولی اینو پیچوندی که متوسط رزولوشن سریز اکس در برابر PS5 بود 1800p به 1440p (یعنی ۵۷ درصد اختلاف):

Firstly, it's clear Series X often runs at a higher pixel count on average than PS5, within theiir dynamic range. In particular on performance mode, a Novigrad run in puts us at 1440p on PS5, and closer to 1800p on Series X for a spell


اینم در مورد ویچر پیچوندی که اتفاقا همین ری تریسینگ که دربارش صحبت میکنی به طور عمده فریم ریت پایینتری داشت روی PS5 (به گراف نگاه کن:():

View attachment 279926


و تو همون مقاله DF هم به صراحت این موضوع گفته شده:

Series X fares much better in overall frame-rate at 30fps. In fact, a bulk of play locks to the target with no problems at all on. Series X in RT mode runs better than PS5 for almost every case.

اولا شما ادعا کردی Series X در ری تریسینگ آنریل مشکل داره، حالا میگی رزولوشن (هر بار به یه گوشه چنگ میندازی:D) و منم بهت مثال نقض نشون دادم.

دوما اصلا همچین چیزی نیست و باز هم معلوم نیست از کجا آوردی این ۱۰۰ درصد رو.

تفاوت رزولوشن در بازی مدیوم به گفته DF:

View attachment 279927


1440p در برابر 1728p میشه کمتر از ۵۰ درصد، که خب سومین چیزی که باز پیچوندی اینه که PS5 بر خلاف Series X کلا ray-traced ambient occlusion نداره (دقیقه ۴:۳۸) و از طرف دیگه ray-traced reflection هم کیفیتش نصف Series X هست. دیگه اگر با این وضعیت ری تریسینگ میخواست رزولوشنش هم بالاتر نباشه که هیچی:D

و دوباره تاکید میکنم که شما یک ادعای بی پایه و اساس کردی درباره ری تریسینگ آنریل انجین در Xbox که اصلا معلوم نیست از کجا اومده و چرا قبل از شما این همه مرجع معتبر تا حالا بهش پی نبرده بوده (:D) و من هم خلافش رو به شما نشون دادم. این صحبت ها درباره رزولوشن و lod و اینها بی ربطه و میشه فرار از ادعای اولیه.

حالا کاری نداریم همین آنریل آخرین نتیجش آپگرید نسل بعدی فورتنایت بود که نتیجه خیلی خوبی روی Series X دیدیم بدون هیچ مشکلی در تکنولوژی های UE 5.0 و کمی هم رزولوشن بالاتر (شات از بررسی DF):

View attachment 279928

پ.ن: خدا رو شکر چهار تا منبع معتبر در این حوزه وجود داره که آدم با استناد بهشون بحث کنه، وگرنه معلوم نبود یک سری از فن های تاکسیک چه دروغ هایی میخواستن به خورد بقیه بدن:D
خداوکیلی ۵۷ درصد اختلاف رو از کجا آوردی

IMG_20221226_020429_158.jpg

IMG_20221226_020429_490.jpg

یاد اختلاف های ۷۰ درصدی که میدادی میفتم.الان واقعا از ۴ درصد اختلاف تو فورتنایت ذوق کردی؟ 😂
خوبه یه دونه دمو از همین انریل ۵ هست که به گفته همون df فریم ریت فایو بالاتره..
در مورد مدیوم باید در حالت رندر دو دنیا بررسی کنی اختلاف چقدره چون سنگین ترین حالت ممکنه، الان نشستی حساب چیو میکنی ؟ من دارم میگم نظر سازنده این بوده بازی مدیوم را روی پلی استیشن با رزولوشن بسیار بالاتر بده (تاکید میکنم در سنگین ترین حالت نسخه سریز اکس به 900p میرسه ولی فایو 1440p هست) . حالا تو بگو اینا چه شباهتی دارن ؟ وقتی RTAO رو نسخه پلی استیشن اعمال نشده چجوری به نتیجه رسیدی کدوم کنسول بهتره . خدایی بگو چجوری به این نتایج میرسی 😂
در مورد انریل و سریز چندین مثال برات زدم. تو بازیهایی که همه تنظیمات گرافیکی یکسان بوده نسخه پلی استیشن بهتر بوده. گوست رانر مگه نیست تو حالت آرتی غول مایکروسافت تا ۴۳ فریم هم دراپ داره ولی فایو ۶۰ فریم ثابت؟ کلیستو هم که کیفیت رفلکشن آرتی مایه خنده شد.
و در آخر تو تموم بازیهایی که سریز اکس به واسطه هسته های بیشتری متوسط رزولوشن بیشتری تو drs داشته (بازم تاکید میکنم میانگین) نه اینکه هی بیای کمینه و بیشینه را بولد کنی کاری که تو این ۲ سال کردی در حالیکه تو drs شاید ثانیه ای هم به این بیشینه و کمینه نمیرسه ولی نکته جالبش اینکه با همه این حرفها تو اکثر بازیها پرفرومنس بازیها تو پلی استیشن بهتر بوده.. دیگه از NFS:Unbound بگم از Elden Ring بگم از Gotham Knights از فریم ریت همین Callisto بگم از کدومش بگم؟ تو همه پرفورمنس پلی استیشن بالاتره و چیزی که تو چشم میاد همین دراپ فریم ریت هست نه رزولوشن drs که فقط با دستگاه مخصوص قابل تشخصیه ..
و در آخر واسه اینکه خیلی منابع و فکت دوست داری و قبول حق از طرف یه کاربر برات سخته که چرا یه کنسول 10tflps می‌تونه به یه کنسول 12tflps برتری داشته باشه جنابعالی رو حواله میدم به صحبت های سازنده WRC Generation

the PS5’s faster clockspeed (2.23 GHz as compared to the Xbox Series X’s 1.825 GHz) actually gives it a bit of an advantage, allowing developers more direct and simpler performance advantages

شب و روزگار بر شما خوش
 
آخرین ویرایش:

sopranus

کاربر سایت
Jan 17, 2009
1,407
نام
aliakbar
خداوکیلی ۵۷ درصد اختلاف رو از کجا آوردی

View attachment 279937

View attachment 279938

یاد اختلاف های ۷۰ درصدی که میدادی میفتم.الان واقعا از ۴ درصد اختلاف تو فورتنایت ذوق کردی؟ 😂
خوبه یه دونه دمو از همین انریل ۵ هست که به گفته همون df فریم ریت فایو بالاتره..
در مورد مدیوم باید در حالت رندر دو دنیا بررسی کنی اختلاف چقدره چون سنگین ترین حالت ممکنه، الان نشستی حساب چیو میکنی ؟ من دارم میگم نظر سازنده این بوده بازی مدیوم را روی پلی استیشن با رزولوشن بسیار بالاتر بده (تاکید میکنم در سنگین ترین حالت نسخه سریز اکس به 900p میرسه ولی فایو 1440p هست) . حالا تو بگو اینا چه شباهتی دارن ؟ وقتی RTAO رو نسخه پلی استیشن اعمال نشده چجوری به نتیجه رسیدی کدوم کنسول بهتره . خدایی بگو چجوری به این نتایج میرسی 😂
در مورد انریل و سریز چندین مثال برات زدم. تو بازیهایی که همه تنظیمات گرافیکی یکسان بوده نسخه پلی استیشن بهتر بوده. گوست رانر مگه نیست تو حالت آرتی غول مایکروسافت تا ۴۳ فریم هم دراپ داره ولی فایو ۶۰ فریم ثابت؟ کلیستو هم که کیفیت رفلکشن آرتی مایه خنده شد.
و در آخر تو تموم بازیهایی که سریز اکس به واسطه هسته های بیشتری متوسط رزولوشن بیشتری تو drs داشته (بازم تاکید میکنم میانگین) نه اینکه هی بیای کمینه و بیشینه را بولد کنی کاری که تو این ۲ سال کردی در حالیکه تو drs شاید ثانیه ای هم به این بیشینه و کمینه نمیرسه ولی نکته جالبش اینکه با همه این حرفها تو اکثر بازیها پرفرومنس بازیها تو پلی استیشن بهتر بوده.. دیگه از NFS:Unbound بگم از Elden Ring بگم از Gotham Knights از فریم ریت همین Callisto بگم از کدومش بگم؟ تو همه پرفورمنس پلی استیشن بالاتره و چیزی که تو چشم میاد همین دراپ فریم ریت هست نه رزولوشن drs که فقط با دستگاه مخصوص قابل تشخصیه ..
و در آخر واسه اینکه خیلی منابع و فکت دوست داری و قبول حق از طرف یه کاربر برات سخته که چرا یه کنسول 10tflps می‌تونه به یه کنسول 12tflps برتری داشته باشه جنابعالی رو حواله میدم به صحبت های سازنده WRC Generation

the PS5’s faster clockspeed (2.23 GHz as compared to the Xbox Series X’s 1.825 GHz) actually gives it a bit of an advantage, allowing developers more direct and simpler performance advantages

شب و روزگار بر شما خوش
در تایید صحبتهای شما
Screenshot_20220702-133845_Twitter.jpg
در مورد ویچر هم df صراحتا حرف شما رو تایید میکنه

Series X fares much better in overall frame-rate at 30fps. In fact, a bulk of play locks to the target with no problems at all on. Series X in RT mode runs better than PS5 for almost every case
 
آخرین ویرایش:

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
465
خداوکیلی ۵۷ درصد اختلاف رو از کجا آوردی

View attachment 279937

View attachment 279938

یاد اختلاف های ۷۰ درصدی که میدادی میفتم.الان واقعا از ۴ درصد اختلاف تو فورتنایت ذوق کردی؟ 😂
خوبه یه دونه دمو از همین انریل ۵ هست که به گفته همون df فریم ریت فایو بالاتره..
در مورد مدیوم باید در حالت رندر دو دنیا بررسی کنی اختلاف چقدره چون سنگین ترین حالت ممکنه، الان نشستی حساب چیو میکنی ؟ من دارم میگم نظر سازنده این بوده بازی مدیوم را روی پلی استیشن با رزولوشن بسیار بالاتر بده (تاکید میکنم در سنگین ترین حالت نسخه سریز اکس به 900p میرسه ولی فایو 1440p هست) . حالا تو بگو اینا چه شباهتی دارن ؟ وقتی RTAO رو نسخه پلی استیشن اعمال نشده چجوری به نتیجه رسیدی کدوم کنسول بهتره . خدایی بگو چجوری به این نتایج میرسی 😂
در مورد انریل و سریز چندین مثال برات زدم. تو بازیهایی که همه تنظیمات گرافیکی یکسان بوده نسخه پلی استیشن بهتر بوده. گوست رانر مگه نیست تو حالت آرتی غول مایکروسافت تا ۴۳ فریم هم دراپ داره ولی فایو ۶۰ فریم ثابت؟ کلیستو هم که کیفیت رفلکشن آرتی مایه خنده شد.
و در آخر تو تموم بازیهایی که سریز اکس به واسطه هسته های بیشتری متوسط رزولوشن بیشتری تو drs داشته (بازم تاکید میکنم میانگین) نه اینکه هی بیای کمینه و بیشینه را بولد کنی کاری که تو این ۲ سال کردی در حالیکه تو drs شاید ثانیه ای هم به این بیشینه و کمینه نمیرسه ولی نکته جالبش اینکه با همه این حرفها تو اکثر بازیها پرفرومنس بازیها تو پلی استیشن بهتر بوده.. دیگه از NFS:Unbound بگم از Elden Ring بگم از Gotham Knights از فریم ریت همین Callisto بگم از کدومش بگم؟ تو همه پرفورمنس پلی استیشن بالاتره و چیزی که تو چشم میاد همین دراپ فریم ریت هست نه رزولوشن drs که فقط با دستگاه مخصوص قابل تشخصیه ..
و در آخر واسه اینکه خیلی منابع و فکت دوست داری و قبول حق از طرف یه کاربر برات سخته که چرا یه کنسول 10tflps می‌تونه به یه کنسول 12tflps برتری داشته باشه جنابعالی رو حواله میدم به صحبت های سازنده WRC Generation

the PS5’s faster clockspeed (2.23 GHz as compared to the Xbox Series X’s 1.825 GHz) actually gives it a bit of an advantage, allowing developers more direct and simpler performance advantages

شب و روزگار بر شما خوش
کاری با مقایسات و آنالیزهای تکنیکال فوق حرفه ایت ندارم ولی تو Fortnite اختلاف ۴ درصد نیست و در واقع ۱۵ درصد هست:
it's 55% and 59% per axis. (clarified when they talk about what Epic told them the average percentage of the Series S is)

the average resolution on PS5 is therefore
2112 x 1188, which is 2,509,056 pixels

the average resolution on Series X is
2265.6 x 1274.39, which is 2,887,257.984 pixels

the percentage of pixels rendered compared to a full 4K image is therefore actually 30.25% and 34.80% respectively

the percentage difference on average between the two then is that the Series X renders 115.1% as many pixels as the PS5,

در مورد صحبت های سازنده WRC Generation هم حداقل کامل بزار تقطیع نکن دوست عزیز:D ایشون گفته استفاده از تمام قدرت PS5 راحت تر و مستقیم تر هست بدلیل سرعت بالاتر کلاک برای انجین های نسل قبلی ولی XSX قدرت خام بیشتری داره ولی استفاده از تمام توانش دشوارتره و برای استفاده از توان همه ۵۲ هسته باید parallelism بهتری انجام بشه و گفته در درازمدت هم عملکرد بهتری هم میتونه داشته باشه:
As per KT Racing’s Benoit Jacquier, technical director on WRC Generations, the PS5’s faster clockspeed (2.23 GHz as compared to the Xbox Series X’s 1.825 GHz) actually gives it a bit of an advantage, allowing developers more direct and simpler performance advantages.

“Due to faster clockspeed, PS5 gives us direct, simpler performance advantages from previous generation,” Jacquier said in a recent interview with GamingBolt. “Although the Xbox Series X’s GPU raw performance is better, it’s harder to exploit- it requires a better parallelism to exploits the 52 CUs. But I suppose devs could, in the long term, obtain better performance on the Xbox Series X.”
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,100
خداوکیلی ۵۷ درصد اختلاف رو از کجا آوردی
لینک دیجیتال فاندری رو گذاشتم با نقل قول مستقیم:cry2:

The Witcher 3 next-gen: ray tracing and performance modes tested on PS5 and Xbox Series X

Firstly, it's clear Series X often runs at a higher pixel count on average than PS5, within theiir dynamic range. In particular on performance mode, a Novigrad run in puts us at 1440p on PS5, and closer to 1800p on Series X for a spell

فرق 2560x1440 و 3200x1800 رو که ایشالا میتونی محاسبه کنی؟:(
در مورد مدیوم باید در حالت رندر دو دنیا بررسی کنی اختلاف چقدره چون سنگین ترین حالت ممکنه، الان نشستی حساب چیو میکنی ؟
چشم.
از دیجیتال فاندری دوباره:

The Medium on PS5 shows big differences compared to Xbox Series X

On the really taxing dual-view angles which are The Medium's trademark, Xbox Series X seemed consistent at 972p, whereas PS5 clocked in at 1188p instead.

این الان ۱۰۰ درصد بیشتره؟ :(
من دارم میگم نظر سازنده این بوده بازی مدیوم را روی پلی استیشن با رزولوشن بسیار بالاتر بده (تاکید میکنم در سنگین ترین حالت نسخه سریز اکس به 900p میرسه ولی فایو 1440p هست) . حالا تو بگو اینا چه شباهتی دارن ؟ وقتی RTAO رو نسخه پلی استیشن اعمال نشده چجوری به نتیجه رسیدی کدوم کنسول بهتره . خدایی بگو چجوری به این نتایج میرسی 😂
شما همین دو تا پست بالاتر گفتی PS5 تو ری تریسینگ بهتر عمل میکنه، اونوقت چجوری تو بازی Medium سازنده ترجیح داده واسه PS5 ری تریسینگ رو اعمال نکنه؟:-/ احیانا حرف خودت نقض نشد؟:(

پ.ن: واقعا خسته نشدی از این تحلیل های من درآوردی و بی پایه که دو ساله میای میندازی وسط و میری؟:-/ مثلا برای عملکرد بهتر Xbox تو هیتمن گفتی انجینشون با هسته های بیشتر gpu همخونی داره (احتمالا سازنده هیتمن یه داکیومنت اختصاصی برات فرستاده بوده)، یا اینکه فلان بازی رو PS5 بهتر پرفورمنس داد میای یه عیب رو Xbox میذاری که مثلا به کل با فلان چیز مشکل داره، باز بدون هیچ پشتوانه و منبعی، با کلی مثال نقضش:D

اینجا تاپیک "اخبار" کیفیت اجرایی بازی ها هست، نه تحلیل رندوم کاربرها از طرف خودشون.
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,442
اگر تفاوت 110p رزولوشن تو drs اونم تو چندتا بازی که با چشم حتی پیدا نیست ملاک برتریه من دیگه حرفی ندارم ولی میگم که فریم ریت تو پلی استیشن بهتر بوده تو همون بازیها بهتر بوده‌.

بر اساس بررسی های DF :

IMG_20221226_093615_799.jpg IMG_20221226_093615_913.jpg IMG_20221226_093615_673.jpg


حقیقت اینکه از اول این نسل دنبال تفاوت گرافیکی انچنانی بود ولی عملا هیچ تفاوتی تو افکتهای گرافیکی نبود و چیزی عایدتون نشد . دوسال گذشت ولی حتی تو جدیدترین و به روزترین انجین های نسل مثل UE5 هم اختلافی نیست.
سونی از اول حداقل ۵ تا بازیاش یعنی دوتا اسپایدرمن، رچت ، ریترنال و جی تی همگی ری تریسینگ داشتند ولی مایکرو هیچ عنوانی که ری تریسینگ داشته باشه عرضه نکرده..بعید هم میدونم ردفال و استارفیلد هم داشته باشن با اون انجین کلنگی..
سونی تو همین نسل دو سال پشت سر هم هست جایزه گیم تک رو داره میگیره تو جشنواره های دیگه هم هم رچت و هم هورایزن جایزه بردند نه فقط df ..

کنسول PS5 الان در حال حاضر یه پکیج کامل با تمامی امکانات لازم برای یه تجربه ناب گیمینگ هست . تکنولوژی VRR ، ساپورت 120hz ، دوال سنس ، 3dAudio ، حافظه SSD پر سرعت nvme با قابلیت تعویض با هر برندی، PSVR 2.0 ، فری سینک، دو مدل دیسک و دیجیتال .. دیگه یه دیوایس به اسم کنسول چی باید داشته باشه؟
خلاصه که از اول نسل چه بسا یکسال قبل از شروع نسل با دیدن تریلر CG هلبلید دنبال تفاوت انچنانی بودید ولی در نهایت بروت رو تحویل گرفتید.
تفاوت اصلی رو سریز اس داشت که رسما همون وان ایکس هست چه بسا ضعیف تر از اون . کنسولیه که ری تریسینگ نمیتونه ران کنه و احتمالا در ادامه بصورت تیپیکال رزولوشن های ساب اچ دی ازش خواهیم دید. اگرچه بعید می‌دونم برخی سازنده ها در ادامه نسل برای این کنسول به علت داغون بودن سخت افزار بازیاشون رو پورت کنن چون همین الان صداشون در اومده.
نکته غم انگیز تر اینکه عمده فروش اکسباکس تو این نسل هم بالای ۸۰ درصد واسه همین سریز اس بوده ..
از نظر بازی انحصاری هم مایکرو حرفی برای گفتن نداشت در حالیکه رقیب تو ارائه محتوا ترکوند.
و در آخر جایزه بهترین بازی گرافیکی سال یا همون Best Gaming Tech را به انتخاب دیجیتال فاندری، از سال ۲۰۱۵ مرور میکنیم:

2015: The Order 1886
2016: Uncharted 4
2017: Horizon Zero Dawn
2018: RDR2
2019: Death Stranding & Metro Exodus
2020: Cyberpunk PC ( Spiderman Miles Morales Consoles)
2021: Ratchet and Clank Rift Apart
2022 : Horizon Forbidden West

IMG_20221226_092510_885.jpg IMG_20221226_092509_577.jpg IMG_20221226_092507_644.jpg IMG_20221226_092505_548.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر