اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی

Gran Turismo 7 VS Forza Motorsport 7 | PS5 vs PC Ultra | Graphics Comparison​

کم کم همه دارن واقعیت رو قبول میکنن :)
کدوم واقعیت؟

FM7 واسه 2017 ـست با کارتی مثل 1080ti (کارت 5 سال پیش) میتونستی تو بالاترین تنظیمات 60 فریم بگیری؛ طبیعی هست اگه قرار باشه بازی 5 سال پیش رو با بازی های نسل جدید مقایسه کنی حداقل کاری که میشه کرد اجرا کردنشون رو تنظیمات Max ـه! دلیلی نداره بخوای نسخه One X با ps5 مقایسه کنی! مگه قدرت سخت افزارشون تو یه لول ِ!؟
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,171
نام
Amir
گرافیک fm7 با اینکه ماله 5 سال پیشه خیلی بهتر از gt7 هست
تکسچرها خیلی بهتره مدل ماشین ها بهتره ریفکلشن که خیلی بهتره حتی دیتیل سایه ها که gt7 کلا توی شب میله هاش سایه نداشت با کلی چیزهای دیگه در کل fm7 خیلی گرافیک بهتری داره و نشون می ده کنسول های نسل جدید در حد پی سی های 5 سال پیش هم نیستن متاسفانه
Screenshot_20220315_134351_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20220315_134332_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20220315_134245_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20220315_134122_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20220315_134321_com.android.chrome.jpg
این مقایسه دوتا بازی که تو یکسال اومدن و توجهتونو به درخت ها تو فورتزا جلب میکنم. اگه به نظرتون فورتزا بهتره که حرفی نیست. حالا اگه مسائلی مثل فیزیک برخورد و... رو بگید اوکیه ولی مدلینگ ماشین یک چیزیه که تو گرن همیشه بهتر بوده بدون استثنا.
Screenshot_20220315_134855_com.android.chrome.jpg
IMG_20220315_135338_522.jpg
IMG_20220315_135335_876.jpg
اینم حرفای جان لنیمن از دی اف که اگه حرفای ایشونم قبول ندارین بحثی نیست.​
 
آخرین ویرایش:

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,275
گرافیک fm7 با اینکه ماله 5 سال پیشه خیلی بهتر از gt7 هست
تکسچرها خیلی بهتره مدل ماشین ها بهتره ریفکلشن که خیلی بهتره حتی دیتیل سایه ها که gt7 کلا توی شب میله هاش سایه نداشت با کلی چیزهای دیگه در کل fm7 خیلی گرافیک بهتری داره و نشون می ده کنسول های نسل جدید در حد پی سی های 5 سال پیش هم نیستن متاسفانه
من فک کنم شما ویدئو رو برعکس دیدی و هر چی برا GT بوده فک کردید برا فورتزائه:D بله در یه سری موارد مثل فیزیک برخورد فورتزا همیشه بهتر بوده ولی در بقیه موارد بخصوص مدلینگ ماشین ها تفاوت مشخصه و واقعا نمیدونم چجوری دارید واقعیت رو وارونه جلوه میدید:D
یک سری موارد مثل تکسچرها و سایه ها در هر بخش متغیر بود وضعیتشون
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,043
نام
نیما
مقایسه GTA V

PS5
Fidelity: 2160p at 30fps
Performance: 1440p at 60fps
RT Performance: Dynamic 1440p at 60fps

Series X

Fidelity: 2160p at 30fps
Performance: 1440p at 60fps
RT Performance: Dynamic 1440p at 60fps

Series S
Fidelity: 1440p at 30fps
Performance: 1080p at 60fps

  • XSS در زمینه Shading از XSX و PS5 ضعیف‌تره و مُد Performance RT هم نداره.
  • PS5 زمانی که بین مُدهای مختلف تصویر سوئیچ میکنیم با یک باگ گرافیکی مربوط به سایه‌ها روبرو میشه.
  • حالت Fidelity سایه‌ها، بازتاب‌ها و Depth of Field بهتری نسبت به دو حالت دیگه داره.
  • نسخه PS5 برتری واضحی در زمینه فریم‌ریت نسبت به Xbox Series در صحنه‌های سنگین داره.
Screenshot 2022-03-18 150937.png

Screenshot 2022-03-18 151545.png

Screenshot 2022-03-18 151312.png
 

Solidsnake_1

کاربر سایت
Jul 19, 2014
819
نام
Reza
مقایسه GTA V

PS5
Fidelity: 2160p at 30fps
Performance: 1440p at 60fps
RT Performance: Dynamic 1440p at 60fps

Series X
Fidelity: 2160p at 30fps
Performance: 1440p at 60fps
RT Performance: Dynamic 1440p at 60fps

Series S
Fidelity: 1440p at 30fps
Performance: 1080p at 60fps

  • XSS در زمینه Shading از XSX و PS5 ضعیف‌تره و مُد Performance RT هم نداره.
  • PS5 زمانی که بین مُدهای مختلف تصویر سوئیچ میکنیم با یک باگ گرافیکی مربوط به سایه‌ها روبرو میشه.
  • حالت Fidelity سایه‌ها، بازتاب‌ها و Depth of Field بهتری نسبت به دو حالت دیگه داره.
  • نسخه PS5 برتری واضحی در زمینه فریم‌ریت نسبت به Xbox Series در صحنه‌های سنگین داره.
View attachment 249212

View attachment 249214

View attachment 249217
ترند اینکه ps5 ٬ ۱۰-۱۵ فریم بیشتر بده داره ادامه پیدا میکنه

------------------------------------

سرعت لودینگ ps5 هم دوبرابر سریع تره

 
آخرین ویرایش:

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
473
ترند اینکه ps5 ٬ ۱۰-۱۵ فریم بیشتر بده داره ادامه پیدا میکنه
اینچیزی که میخوام بگم نظر شخصیم نیست و با صحبت با یکی از دولوپرهای استودیوی People Can Fly که صحبت کردم دارم میگم.
کلا انجین های قدیمی تر با رویکرد CU های سریع تر (PS5) عملکرد بهتری رو دارن به دلیل سرعت بالاتر هسته های PS5 و اینجا XSX بخاطر رویکرد تعداد بالاتر CU و سرعت کمتر (حتی با اینکه توان محاسباتی بالاتری داره) متاسفانه نمیتونه از این برتریش استفاده کنه و عملا از تعداد بالاتر cu ها استفاده درستی نمیشه مگر اینکه سازنده بیاد دوباره انجین رو بازنویسی کنه و هسته های بیشتر رو utilise کنن.

تقریبا تمامی بازی های ریمستر شده این اتفاق داره می افته (و حتی تو بعضی از بازی های بین نسلی) و XSX با وجود برتری توان GPU، پرفورمانس پایین تری داره.

به هر حال رویکرد مایکروسافت انجین های مدرن تر (نسل بعدی) بوده تا انجین های قدیمی تر و نسل قبلی.

حتی یکی از مهندسین اپیک تو یه کنفرانسی به این موضوع اشاره کرد و گفت تعداد بالاتر هسته های پردازشی برای ما بهتر هست در آینده.
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,043
نام
نیما
ترند اینکه ps5 ٬ ۱۰-۱۵ فریم بیشتر بده داره ادامه پیدا میکنه

------------------------------------

سرعت لودینگ ps5 هم دوبرابر سریع تره

این سرعت لودینگ مقایسه‌ش درست نیست واسه همین من نذاشتمش.
برای PS5 یه سری از نوشته‌های اول حذف میشه و در واقع Intro اولیه کوتاه‌تره که ربطی به زمان لودینگ نداره.
باید وسط بازی و از منوی اصلی بررسی بشه که اینجا نشده.

اینچیزی که میخوام بگم نظر شخصیم نیست و با صحبت با یکی از دولوپرهای استودیوی People Can Fly که صحبت کردم دارم میگم.
کلا انجین های قدیمی تر با رویکرد CU های سریع تر (PS5) عملکرد بهتری رو دارن به دلیل سرعت بالاتر هسته های PS5 و اینجا XSX بخاطر رویکرد تعداد بالاتر CU و سرعت کمتر (حتی با اینکه توان محاسباتی بالاتری داره) متاسفانه نمیتونه از این برتریش استفاده کنه و عملا از تعداد بالاتر cu ها استفاده درستی نمیشه مگر اینکه سازنده بیاد دوباره انجین رو بازنویسی کنه و هسته های بیشتر رو utilise کنن.

تقریبا تمامی بازی های ریمستر شده این اتفاق داره می افته (و حتی تو بعضی از بازی های بین نسلی) و XSX با وجود برتری توان GPU، پرفورمانس پایین تری داره.

به هر حال رویکرد مایکروسافت انجین های مدرن تر (نسل بعدی) بوده تا انجین های قدیمی تر و نسل قبلی.

حتی یکی از مهندسین اپیک تو یه کنفرانسی به این موضوع اشاره کرد و گفت تعداد بالاتر هسته های پردازشی برای ما بهتر هست در آینده.
UE5 تا الان دموی Matrix رو دیدیم ازش که اونجا PS5 برتر بود، پس فعلا این مورد نقض میشه.

ضمن اینکه خیلی از انجین‌های قدیمی بودن که Xbox بهتر بوده ... پس باز هم ربطی نداره.
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
473
UE5 تا الان دموی Matrix رو دیدیم ازش که اونجا PS5 برتر بود، پس فعلا این مورد نقض میشه.

ضمن اینکه خیلی از انجین‌های قدیمی بودن که Xbox بهتر بوده ... پس باز هم ربطی نداره.
البته که این مورد رو هم در نظر بگیرید که اپیک مدت زمان خیلی بیشتری dev-kitـه PS5 در دسترسش بود و برای دموی Matrix هم اگه کمک استودیوی Coalition نبود شاید اوضاع متفاوت تر هم میشد.
مورد دیگه دموی Matrix اسمش روشه "دمو" و بازی نیست چ.ن نه هوش مصنوعی درستی براش در نظر گرفته شده نه فیزیک و نه پیچیدگی های یک بازی کامل رو داره. و یکی از مزیت های هسته های پردازشی بیشتر عملکرد بهتر برای فیچر های بیشتر و پیچیده تر هست (افکت ها، هوش مصنوعی و فیزیک).
وقتی میگیم انجین های قدیمی تر صحبت از کدهای Legacy هست و یک انجین ممکنه قدیمی باشه ولی بروزرسانی شده باشه.

و اینکه چیزی که من گفتم صحبت یکی از دولوپرهای PCF هست نظر من نیست...
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,373
اینچیزی که میخوام بگم نظر شخصیم نیست و با صحبت با یکی از دولوپرهای استودیوی People Can Fly که صحبت کردم دارم میگم.
کلا انجین های قدیمی تر با رویکرد CU های سریع تر (PS5) عملکرد بهتری رو دارن به دلیل سرعت بالاتر هسته های PS5 و اینجا XSX بخاطر رویکرد تعداد بالاتر CU و سرعت کمتر (حتی با اینکه توان محاسباتی بالاتری داره) متاسفانه نمیتونه از این برتریش استفاده کنه و عملا از تعداد بالاتر cu ها استفاده درستی نمیشه مگر اینکه سازنده بیاد دوباره انجین رو بازنویسی کنه و هسته های بیشتر رو utilise کنن.

تقریبا تمامی بازی های ریمستر شده این اتفاق داره می افته (و حتی تو بعضی از بازی های بین نسلی) و XSX با وجود برتری توان GPU، پرفورمانس پایین تری داره.

به هر حال رویکرد مایکروسافت انجین های مدرن تر (نسل بعدی) بوده تا انجین های قدیمی تر و نسل قبلی.

حتی یکی از مهندسین اپیک تو یه کنفرانسی به این موضوع اشاره کرد و گفت تعداد بالاتر هسته های پردازشی برای ما بهتر هست در آینده.

پرچمدار rdna 3 RX 7950 XT به احتمال زیاد 240cu و 15360 شیدر داره با کلاک 2.4GHz+
میانرده rx 7700xt هم 160cu و 10240 شیدر داره با کلاک 2.8+
تصور می کنی منظور مهندس اپیک سری x با 52cu و کلاک 1.8 :-??

معماری rdna 2 /3 و تمام معماری های اینده amd بر پایه کلاک بالا طراحی شده
1647617198360.png

وقتی کلاک کارت های rdna 2 از 2.5GHz که کلاک معمول معماری تا 1.8 پایین بیاری چه اتفاقی می افته ؟

1647616689496.png
1647616729669.png 1647616760896.png

علی صالحی 7 ماه قبل از عرضه کنسول همه چیز توضیح داد

The main difference is that the working frequency of the PlayStation 5 is much higher and they work at a higher frequency. That's why, despite the differences in CU count, the two consoles’ performance is almost the same. An interesting analogy from an IGN reporter was that the Xbox Series X GPU is like an 8-cylinder engine, and the PlayStation 5 is like turbocharged 6- cylinder engine. Raising the clock speed on the PlayStation 5 seems to me to have a number of benefits, such as the memory management, rasterization, and other elements of the GPU whose performance is related to the frequency not CU count. So in some scenarios PlayStation 5's GPU works faster than the Series X. That's what makes the console GPU to work even more frequently on the announced peak 10.28 Teraflops. But for the Series X, because the rest of the elements are slower, it will not probably reach its 12 Teraflops most of the time, and only reach 12 Teraflops in
highly ideal conditions.



When developers want to execute code, they do so through units called Wavefront. Multiply the number of CUs by the number of Wavefronts and you have the number of shaders. But it doesn't really matter, and everything I said about the CUs applies here. Again, there are limitations that make all of these shaders unusable, and having many of them all at once aren't necessarily good.

There is another important issue to consider, as Mark Cerny put it. CUs or even Traflaps are not necessarily the same between all architectures. That is, Teraflops cannot be compared between devices and decide which one is actually
numerically superior. So you can't trust these numbers and call it a day
بعد از دو سال و مقایسه این همه بازی , باز هم حقیقت قبول نکردین ؟ :-??
18 ماه دیگه ps5 pro میاد
بعید نیست اخر 2023 ورژن جدید سری x بیاد :-??
 
آخرین ویرایش:

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,526
البته که این مورد رو هم در نظر بگیرید که اپیک مدت زمان خیلی بیشتری dev-kitـه PS5 در دسترسش بود و برای دموی Matrix هم اگه کمک استودیوی Coalition نبود شاید اوضاع متفاوت تر هم میشد.
مورد دیگه دموی Matrix اسمش روشه "دمو" و بازی نیست چ.ن نه هوش مصنوعی درستی براش در نظر گرفته شده نه فیزیک و نه پیچیدگی های یک بازی کامل رو داره. و یکی از مزیت های هسته های پردازشی بیشتر عملکرد بهتر برای فیچر های بیشتر و پیچیده تر هست (افکت ها، هوش مصنوعی و فیزیک).
وقتی میگیم انجین های قدیمی تر صحبت از کدهای Legacy هست و یک انجین ممکنه قدیمی باشه ولی بروزرسانی شده باشه.

و اینکه چیزی که من گفتم صحبت یکی از دولوپرهای PCF هست نظر من نیست...
دموی متریکس هرچیزی که مربوط به ai و تخریب و فیریکس در حد یک بازی کامل را داشت
ضمنا این فیچرها که گفتید cpu بانده
صحبت سر gpu و عملکرد Series X در پرفورمنس بازیهاست که عملا داریم میبینیم تو خیلی از بازیها ثبات ps5 را نداره
در مورد تعداد هسته های بالاتر هم بگم برای یک دولوپر بهینه سازی برای تعداد هسته های کمتر با سرعت بالاتر و رم یکپارچه (PS5) با سرعت یکسان راحت تر از تعداد هسته های بیشتر اما سرعت پایین و رم غیر یکپارچه (Series X ) هست و این درکنار سرعت بالای ssd/io حتی وضعیت را برای پلی استیشن بهتر هم کرده.
مطمینا در ادامه هم همین روند را خواهیم دید
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
473
من خیلی دارم سعی میکنم که در مورد چیزی که اطلاعات کاملی ندارم نظر ندم چون حس میکنم ممکنه حرف یا نظر اشتباهی بدم و فقط خواستم نظر یه دولوپر و مهندس نرم افزار یک استودیو شناخته شده رو انتقال بدم.
 

Sub_Zer0

کاربر سایت
Nov 22, 2021
13
اینچیزی که میخوام بگم نظر شخصیم نیست و با صحبت با یکی از دولوپرهای استودیوی People Can Fly که صحبت کردم دارم میگم.
لطفا مدرک مستند برای این مصاحبه ارائه بدید وگرنه هرکسی میتونه ادعا کنه با فلانی حرف زدم و اینو گفت
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر