اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,375
@Soheil
کجای ( به نظر من ) نامفهوم ؟ من اول جمله نوشتم به نظر من بعد دخل و تصرف :)) در نظر خودم دخل و تصرف کردم
وقتی حتی در یک راهرو وضعیف فریم این / فریم تایم فاجعه است
1614966679843.png
کاملا مشخص رزولوشن بالاتر از توان سری x
-------
در یک صحنه مشابه
197327 197328

ps5 روی 60 قفل و مشخص نیست اگه vsync نبود فریم چقد بالاتر بود حداقل , 15 درصد برتری فریم
1800 معادل 83 درصد 4k
--------------
 

Attachments

  • 1614966767484.png
    1614966767484.png
    1.7 MB · مشاهده: 21
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,109


VG Tech آپگرید نسل بعدی بازی Mortal Shell رو بررسی کرده. این آپگرید، بصورت native و کامل برای کنسول های جدید انجام شده و بکوارد نیست. از قابلیت های دوال سنس در PS5 بهره میبره و از تکسچرهای 4K هم در کنسول های جدید استفاده شده.

نسخه PS5 در رزولوشن 1440p اجرا میشه.

نسخه Series X از رزولوشن داینامیک استفاده میکنه که پایینترین آن 1440p و بالاترین 1800p هست. VG Tech غالبا رزولوشن نسخه Series X رو در 1800p یا نزدیک به اون اندازه گیری کرده.

نسخه Series S هم از رزولوشن داینامیک استفاده میکنه که بالاترین آن 1296p و پایینترین 1170p بوده. رزولوشن این نسخه غالبا روی همین 1170p هستش.

سرعت لود تکسچرها روی PS5 سریعتر از Xboxـه.

آمار فریم ریت ها هم در یک جدول گذاشته.
PS5 و Series X وضعیت خیلی خوبی دارن، اما نسخه Series S افت زیادی در فریم داره.
متوسط فریم ریت:

PS5: 59.96
Series X: 59.89
Series S: 48.05

پ.ن: 1800p اگر اشتباه نکنم %58 پیکسل های بیشتری از 1440p داره.
 
آخرین ویرایش:

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
1,829
نسل قبل هم بازی 4k داشتیم که واقعی نبود و گفتیم 5 بیاد فور کا اجرا میکنه اوایل نسل ۹ حرف از 8k هم میشد ولی با این خبرا که میبیننیم فکر کنم 4k واقعی میره برای ps6 و xbox next چون تقریبا هیچ بازی ای 4k واقعی اجرا نمیشه مگر با افت کیفیت
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,387
نام
سید محمد حسین
نسل قبل هم بازی 4k داشتیم که واقعی نبود و گفتیم 5 بیاد فور کا اجرا میکنه اوایل نسل ۹ حرف از 8k هم میشد ولی با این خبرا که میبیننیم فکر کنم 4k واقعی میره برای ps6 و xbox next چون تقریبا هیچ بازی ای 4k واقعی اجرا نمیشه مگر با افت کیفیت

البته Mortal Shell و امثالهم بازی های AA ـی اند که واقعا نه نیروی انسانی، نه منابع مالی و زمان واسه بهینه سازی بازی واسه استفاده حداکثری از قدرت کنسول رو دارن (البته تو این مورد خاص وقت رو داشتن استثناءً)
به هیچ وجه این جور بازی ها رو مبنا واسه اندازه گیری حداکثر توان کنسول ها در نظر نگیرید. مخصوصا اوایل عمرشون
 
آخرین ویرایش:

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,245
البته Mortal Shell و امثالهم بازی های AA ـی اند که واقعا نه نیروی انسانی، نه منابع مالی و زمان واسه بهینه سازی بازی واسه استفاده حداکثری از قدرت کنسول رو دارن (البته تو این مورد خاص وقت رو داشتن استثناءً)
به هیچ وجه این جور بازی ها رو مبنا واسه اندازه گیری حداکثر توان کنسول ها در نظر نگیرید. مخصوصا اوایل عمرشون
از چندین سال پیش من گفتم 4k natvie حتی نسل بعد هم نمی تونه اجراش کنه مشخصا حتی 3080 با 3090 هم خیلی جاها در خیلی از بازی ها از پسش برنمیان چه برسه به کنسول ها که خیلی ضعیف ترن

البته بین 2k با 4k در تلویزیون های جدید که قابلیت اپ اسکیل سخت افزاری دارن تقریبا هیچ فرقی نیست و فقط انرژی هدر کردنه بهتره که همه ی بازی ها 2k ثابت 1440p با نرخ ثابت فریم 60 یا حتی بیشتر اجرا بشن البته رسیدن به همین تارگت هم برای کنسول های نسل حاضر کار دشواریه
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,397
نام
مهدی یوسفی اصیل
امید بخدا بگذارید برای نسل 10 برید توی 4k واقعی
البته من امیدوارم با این قابلیت جدید amd برای کنسول ها بتونه کار عظیمی رو ایجاد کنه و بازی ها رو روی این نسل 4k کنه
ولی خب تا الان همون 2k بسنده کنید
 
  • Like
Reactions: Z-fan and ehsan M

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
1,829
البته Mortal Shell و امثالهم بازی های AA ـی اند که واقعا نه نیروی انسانی، نه منابع مالی و زمان واسه بهینه سازی بازی واسه استفاده حداکثری از قدرت کنسول رو دارن (البته تو این مورد خاص وقت رو داشتن استثناءً)
به هیچ وجه این جور بازی ها رو مبنا واسه اندازه گیری حداکثر توان کنسول ها در نظر نگیرید. مخصوصا اوایل عمرشون
البته مرتال شل و امثالهم بازی هایی با نیروی لنسانی و مالی پایین توصعه داده شدن رو مبنا در نظر نمیگیریم
ولی بازی های زیادی هستن مثل دیمون سول که ری تریسینگ نداره
خیلی بازی ها هستن
 
  • Like
Reactions: Z-fan

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,744
نام
علی

NX GAMER نسخه ریمستر Nioh 2 رو بین PS5 و PC مقایسه کرده
PS5 outperforms RTX 2070oc by 18 to 20 percent at same settings and same resolution in Nioh 2 ! OverClocked RTX2070 at 2,200Mhz is around 10.2teraflops! You absolutely need RTX2080 or RTX3070 to match or come close to PS5 performance in Nioh 2
به طور خلاصه PS5 برتری حدود 20 درصدی داشته (با ستینگ و رزولوشن یکسان) نسبت به RTX 2070 اوورکلاک شده با 10.2 ترافلاپس قدرت !

198222

سرعت لودینگ هم در PS5 با اختلاف سریع تر هست

198220



VG Tech آپگرید نسل بعدی بازی Mortal Shell رو بررسی کرده. این آپگرید، بصورت native و کامل برای کنسول های جدید انجام شده و بکوارد نیست. از قابلیت های دوال سنس در PS5 بهره میبره و از تکسچرهای 4K هم در کنسول های جدید استفاده شده.

نسخه PS5 در رزولوشن 1440p اجرا میشه.

نسخه Series X از رزولوشن داینامیک استفاده میکنه که پایینترین آن 1440p و بالاترین 1800p هست. VG Tech غالبا رزولوشن نسخه Series X رو در 1800p یا نزدیک به اون اندازه گیری کرده.

نسخه Series S هم از رزولوشن داینامیک استفاده میکنه که بالاترین آن 1296p و پایینترین 1170p بوده. رزولوشن این نسخه غالبا روی همین 1170p هستش.

سرعت لود تکسچرها روی PS5 سریعتر از Xboxـه.

آمار فریم ریت ها هم در یک جدول گذاشته.
PS5 و Series X وضعیت خیلی خوبی دارن، اما نسخه Series S افت زیادی در فریم داره.
متوسط فریم ریت:

PS5: 59.96
Series X: 59.89
Series S: 48.05

پ.ن: 1800p اگر اشتباه نکنم %58 پیکسل های بیشتری از 1440p داره.
یه آپدیت بدم در رابطه با این بازی که طبق گفته اکانت رسمی mortal shell آپدیت بعدی برا PS5 میاد تا مشکل رزولوشن برطرف بشه و مثل نسخه SX همون 1800p اجرا میشه

198221
 
آخرین ویرایش:

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,402
نام
امین

NX GAMER نسخه ریمستر Nioh 2 رو بین PS5 و PC مقایسه کرده
PS5 outperforms RTX 2070oc by 18 to 20 percent at same settings and same resolution in Nioh 2 ! OverClocked RTX2070 at 2,200Mhz is around 10.2teraflops! You absolutely need RTX2080 or RTX3070 to match or come close to PS5 performance in Nioh 2
به طور خلاصه PS5 برتری حدود 20 درصدی داشته (با ستینگ و رزولوشن یکسان) نسبت به RTX 2070 اوورکلاک شده با 10.2 ترافلاپس قدرت !

View attachment 198222

سرعت لودینگ هم در PS5 با اختلاف سریع تر هست

View attachment 198220


یه آپدیت بدم در رابطه با این بازی که طبق گفته اکانت رسمی mortal shell آپدیت بعدی برا PS5 میاد تا مشکل رزولوشن برطرف بشه و مثل نسخه SX همون 1800p اجرا میشه

View attachment 198221
B0F595C9-CE48-4DC6-A466-7E23E5F04DFD.jpeg
B-)
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا

پچ نسل بعدی Marvel's Avengers توسط VG Tech بررسی شده.

Quality mode
هر سه از رزولشن داینامیک استفاده میکنن.

کنسول PS5 بالاترین رزولشن 3840x2160 و پایینترین رزولشن 3200x1800
کنسول XSX بالاترین رزولشن 3840x2160 و پایینترین رزولشن 3413x1920
کنسول XSS بالاترین رزولشن 2560x1440 و پایینترین رزولشن 2048x1152

هر سه کنسول روی ۳۰ فریم ثابت اجرا میشن و مشکلی خاصی تو این زمینه ندارن.

مود پرفورمنس

به دلیل اینکه از تکنیک های مختلفی روی دو کنسول استفاده شده باید منتظر بررسی کارشناسی دقیقتر توسط DF باشیم که دقیقا چگونه میزان این رزولشن توسط این تکنیک ها مشخص میشه. چیز خاصی در این مورد نگم شائبه ای پیش نیاد.

هر سه کنسول یک یا ۲ فریم دراپ دارن که روی XSX این درآپ بیشتر اتفاق میفته. ولی اکثرا ۶۰ فریم اجرا میشن و هر سه کنسول وضعیت خوبی دارن.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,109
مود پرفورمنس

به دلیل اینکه از تکنیک های مختلفی روی دو کنسول استفاده شده باید منتظر بررسی کارشناسی دقیقتر توسط DF باشیم که دقیقا چگونه میزان این رزولشن توسط این تکنیک ها مشخص میشه. چیز خاصی در این مورد نگم شائبه ای پیش نیاد.

هر سه کنسول یک یا ۲ فریم دراپ دارن که روی XSX این درآپ بیشتر اتفاق میفته. ولی اکثرا ۶۰ فریم اجرا میشن و هر سه کنسول وضعیت خوبی دارن.
دیجیتال فاندری هم بررسی کرده.

در حالت پرفورمنس Series S رزولوشن نیتیو بین 720p و 1080p داره و برخی تنظیمات گرافیکی پایینتر مثل پوشش گیاهی کمتر، تکسچر فیلترینگ و پارتیکل افکت پایینتر.

PS5 و Series X هر دو تارگت 4k رو دارند، اما با دو روش متفاوت. در PS5 از روش چکربورد استفاده شده در حالیکه Series X از رزولوشن native بهره میبره. یعنی چه تفاوتی دارند؟ بخاطر نوع تکنیک چکربورد، تعداد پیکسل های PS5 بیشتره ولی تصویر در Series X شفاف تر و واضح تره.
یکی دیگه از نکات منفی چکربورد رو این ذکر کردند که روی کیفیت افکت های post processing تاثیر میگذاره و کیفیتشون رو میاره پایین. همینطور کیفیت تکسچرها هم در برخی صحنه ها تاثیر میبینه.

برلی کسایی که دوست دارند تفاوت رزولوشن native و چکربورد رو بهتر ببینند، تو ویدیو (از دقیقه 4:18) مقایسه تصویری کاملی انجام داده:

 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,647
نام
سهيل
دیجیتال فاندری هم بررسی کرده.

در حالت پرفورمنس Series S رزولوشن نیتیو بین 720p و 1080p داره و برخی تنظیمات گرافیکی پایینتر مثل پوشش گیاهی کمتر، تکسچر فیلترینگ و پارتیکل افکت پایینتر.

PS5 و Series X هر دو تارگت 4k رو دارند، اما با دو روش متفاوت. در PS5 از روش چکربورد استفاده شده در حالیکه Series X از رزولوشن native بهره میبره. یعنی چه تفاوتی دارند؟ بخاطر نوع تکنیک چکربورد، تعداد پیکسل های PS5 بیشتره ولی تصویر در Series X شفاف تر و واضح تره.
یکی دیگه از نکات منفی چکربورد رو این ذکر کردند که روی کیفیت افکت های post processing تاثیر میگذاره و کیفیتشون رو میاره پایین. همینطور کیفیت تکسچرها هم در برخی صحنه ها تاثیر میبینه.

برلی کسایی که دوست دارند تفاوت رزولوشن native و چکربورد رو بهتر ببینند، تو ویدیو (از دقیقه 4:18) مقایسه تصویری کاملی انجام داده:


لودینگ ها هم روی PS5 حدود 2 ثانیه کمتر از سری ایکس و سری اس هست. روی PS5 حدود 4 ثانیه لود میشه روی سری ها 6 ثانیه.

به صورت خیلی کم در حد 1-2 فریم در حالت پرفرمانس مد روی سری اس و ایکس توی یکی دوتا صحنه افت فریم وجود داره که دلیلش را تکنیک رزولوشن متفاوت در سری ها نسبت به PS5 میدونه که روی PS5 بازی یکم سبک تره
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,375
دیجیتال فاندری هم بررسی کرده.

در حالت پرفورمنس Series S رزولوشن نیتیو بین 720p و 1080p داره و برخی تنظیمات گرافیکی پایینتر مثل پوشش گیاهی کمتر، تکسچر فیلترینگ و پارتیکل افکت پایینتر.

PS5 و Series X هر دو تارگت 4k رو دارند، اما با دو روش متفاوت. در PS5 از روش چکربورد استفاده شده در حالیکه Series X از رزولوشن native بهره میبره. یعنی چه تفاوتی دارند؟ بخاطر نوع تکنیک چکربورد، تعداد پیکسل های PS5 بیشتره ولی تصویر در Series X شفاف تر و واضح تره.
یکی دیگه از نکات منفی چکربورد رو این ذکر کردند که روی کیفیت افکت های post processing تاثیر میگذاره و کیفیتشون رو میاره پایین. همینطور کیفیت تکسچرها هم در برخی صحنه ها تاثیر میبینه.

برلی کسایی که دوست دارند تفاوت رزولوشن native و چکربورد رو بهتر ببینند، تو ویدیو (از دقیقه 4:18) مقایسه تصویری کاملی انجام داده:

الکساندر خودش در ویدیو رسما اعلام کرد در Performance Mode دقیقا از همون افکت ها و تنظیمات pro کپی شده
UI
199435
199436
199439 1616601646292.png

نکته عجیب اینکه در ویدیو علت می گه اما متن کوچکترین اشاره ای نمی کنه و این نوشته
Owing to its checkerboard solution, PS5's UI scales with resolution too, which looks a touch odd

Motion Blur / Depth of Field
199438 199440

باز هم در متن اشاره نمی کنه
PS5 has post-process elements that operate at a much lower resolution - and Avengers is a post-process heavy game.

چرا ویدیو و متن متفاوت :-??
لودینگ ها هم روی PS5 حدود 2 ثانیه کمتر از سری ایکس و سری اس هست. روی PS5 حدود 4 ثانیه لود میشه روی سری ها 6 ثانیه.

به صورت خیلی کم در حد 1-2 فریم در حالت پرفرمانس مد روی سری اس و ایکس توی یکی دوتا صحنه افت فریم وجود داره که دلیلش را تکنیک رزولوشن متفاوت در سری ها نسبت به PS5 میدونه که روی PS5 بازی یکم سبک تره
Xbox Series consoles take 50 per cent longer to complete a load than PlayStation 5

کجای higher headroom performance معنای سبک تر می ده ؟
199434 1616601569640.png
 
آخرین ویرایش:

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
الکساندر خودش در ویدیو رسما اعلام کرد در Performance Mode دقیقا از همون افکت ها و تنظیمات pro کپی شده
UI
View attachment 199435
View attachment 199436
View attachment 199439View attachment 199437

نکته عجیب اینکه در ویدیو علت می گه اما متن کوچکترین اشاره ای نمی کنه و این نوشته
Owing to its checkerboard solution, PS5's UI scales with resolution too, which looks a touch odd

Motion Blur / Depth of Field
View attachment 199438View attachment 199440

باز هم در متن اشاره نمی کنه
PS5 has post-process elements that operate at a much lower resolution - and Avengers is a post-process heavy game.

چرا ویدیو و متن متفاوت :-??

Xbox Series consoles take 50 per cent longer to complete a load than PlayStation 5

کجای higher headroom performance معنای سبک تر می ده ؟
View attachment 199434View attachment 199433
دوست من نمیدونم این اصرارت برای چیه، اینجا الکس تو ویدیو دو شب پیش از QA نه ور میداره نه میذاره. نه میگه مجبور بودن، نه میگه تنها انتخابشون بوده، دقیقا میگه بهترین انتخابشون استفاده از Checkerboard رو PS5 بوده نه اینکه چون روی PS4 Pro از این تکنیک استفاده شده! دلیلش هم موضوع پرفورمنس بوده با دولوپرها این بازی در مورد این موضوع صحبت کرده.

199446



از زمان ۱:۴۰ ببین. امیدوارم دیگه قانع کننده باشه.
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,375
PS5 از تکسچرهای با رزولوشن بالاتر، افکت Particles با وضوح بالاتر و افکت بهتر برای آب استفاده میکنه نسبت به PS4 Pro
راستی تو مگه نمیگفتی تکنیک چکربورد تفاوتی با نیتیو نداره و عکس هم گذاشتی؟ چی شد؟ حالا چکربرد بد شد یا چی؟
تکسچرهای با رزولوشن بالاتر به خاطر VRAM (سری S این اپدیت دریافت نکرده )بله بازی تغییراتی داشته اما با همون رندرینگ کد های PRO
حتی سایه هم دقیقا یکسان
1616610395486.png
من چنین ادعای در مورد چکبرد نکردم
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: armintn and Amin.AP

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر