اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357

بررسی پچ نسل بعدی Crash Bandicoot 4: It's About Time توسط VG Tech

رزولوشن PS5 و سری X بین 3840x2160 تا 3456x1944 در گیم پلی معمولا 3840x2160
سری S بین 2560x1440 تا 2304x1296 در گیم پلی معمولا پایین تر از 1440P
کنسول های سری X/S مشکل Stutter دارن

PS5 and Xbox Series X use a dynamic resolution with the highest resolution found being 3840x2160 and the lowest resolution found being approximately 3456x1944. Xbox Series S uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being approximately 2304x1296
During gameplay pixel counts at 3840x2160 seem to be common on PS5 and Xbox Series X. Xbox Series S drops below its maximum resolution more often than the other two consoles. The resolution is lower on average during cutscenes than gameplay for all three consoles
Stuttering unrelated to the frame rate can happen at some points on the Xbox consoles. This issue wasn't encountered on PS5. An example of a level that this stuttering was found in is the level Hit The Road


199531
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
بررسی پچ نسل بعدی Tony Hawk's Pro Skater 1+2 توسط VG Tech

PS5 in Fidelity mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 3840x2160 and the lowest resolution found being approximately 3552x1998. Pixel counts below 3840x2160 seem to be rare on PS5 in Fidelity mode
. Xbox Series X in Fidelity mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 3840x2160 and the lowest resolution found being approximately 3264x1836. Pixel counts below 3840x2160 seem to be rare on Xbox Series X in Fidelity mode.
PS5 in Performance mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being approximately 2112x1188. Pixel counts at 2560x1440 seem to be common on PS5 in Performance mode.
Xbox Series X in Performance mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being approximately 1920x1080. Pixel counts at 2560x1440 seem to be common on Xbox Series X in Performance mode.
Xbox Series S in Fidelity mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being 1920x1080. Pixel counts at 2560x1440 seem to be common on Xbox Series S in Fidelity mode
Xbox Series S in Performance mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 1600x900 and the lowest resolution found being 1280x720. Pixel counts at 1600x900 seem to be common on Xbox
Series S in Performance mode
Fidelity mode :
رزولوشن S
حداکثر 2560x1440 حداقل 1920x1080 / گیم پلی معمولا 2560x1440
رزولوشن X
حداکثر 3840x2160 حداقل 3264x1836 / گیم پلی معمولا 3840x2160
رزولوشن PS5
حداکثر 3840x2160 حداقل 3552x1998 / گیم پلی معمولا 3840x2160

Performance mode :
رزولوشن S
حداکثر 1600x900 حداقل 1280x720 / گیم پلی معمولا 1600x900
رزولوشن X
حداکثر 2560x1440 حداقل 1920x1080 / گیم پلی معمولا 2560x1440
رزولوشن PS5
حداکثر 2560x1440 حداقل 2112x1188 / گیم پلی معمولا 2560x1440
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
الکساندر خودش در ویدیو رسما اعلام کرد در Performance Mode دقیقا از همون افکت ها و تنظیمات pro کپی شده
UI
View attachment 199435
View attachment 199436
View attachment 199439View attachment 199437

نکته عجیب اینکه در ویدیو علت می گه اما متن کوچکترین اشاره ای نمی کنه و این نوشته
Owing to its checkerboard solution, PS5's UI scales with resolution too, which looks a touch odd

Motion Blur / Depth of Field
View attachment 199438View attachment 199440

باز هم در متن اشاره نمی کنه
PS5 has post-process elements that operate at a much lower resolution - and Avengers is a post-process heavy game.
چون پستم پاک شد، دوباره اینو میگذارم.

خیر، تنظیمات و افکت های pro و PS5 بسیار با هم متفاوت هستند و به هیچ وجه همون نسخه پرو نیست.

از دیجیتال فاندری:

200207

تکسچرهای خیلی بهتر، تکسچر فیلترینگ بهتر، پارتیکل افکت و Alpha Transparency بسیار باکیفیت تر، افکت آب کاملا متفاوت. نمونه تفاوت کیفیت آب ورژن نسل قبلی و بعدی (تازه مقایسه Series S و Pro):

200210

پس این حرف شما که "در Performance Mode دقیقا از همون افکت ها و تنظیمات pro کپی شده" کاملا اشتباهه.

در مورد چکربورد هم در حالت کوالیتی، از رزولوشن native استفاده شده، پس مشکلی برای استفاده از رزولوشن native در PS5 وجود نداشته:

200208

اما چرا تو حالت پرفورمنس، از چکربورد استفاده کردند؟ تو آنالیز IGN از بازی، با سازنده تماس گرفتند و این جواب رو بهشون داده:

200209

بطور واضح گفته اگر در حالت پرفورمنس PS5 از رزولوشن native استفاده میکردند، هیچوقت به تعداد پیکسل 4K نمیرسیدند، بنابراین از چکربورد استفاده کردند. استفاده از چکربورد هم پیامدش، بلوری شدن تصویر در بعضی قسمت هاست. نمونه هایی که دیجیتال فاندری و IGN از مقایسه چکربورد و native گذاشتن:
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
چون پستم پاک شد، دوباره اینو میگذارم.

خیر، تنظیمات و افکت های pro و PS5 بسیار با هم متفاوت هستند و به هیچ وجه همون نسخه پرو نیست.

از دیجیتال فاندری:

View attachment 200207

تکسچرهای خیلی بهتر، تکسچر فیلترینگ بهتر، پارتیکل افکت و Alpha Transparency بسیار باکیفیت تر، افکت آب کاملا متفاوت. نمونه تفاوت کیفیت آب ورژن نسل قبلی و بعدی (تازه مقایسه Series S و Pro):

View attachment 200210

پس این حرف شما که "در Performance Mode دقیقا از همون افکت ها و تنظیمات pro کپی شده" کاملا اشتباهه.

در مورد چکربورد هم در حالت کوالیتی، از رزولوشن native استفاده شده، پس مشکلی برای استفاده از رزولوشن native در PS5 وجود نداشته:

اما چرا تو حالت پرفورمنس، از چکربورد استفاده کردند؟ تو آنالیز IGN از بازی، با سازنده تماس گرفتند و این جواب رو بهشون داده:

View attachment 200209

بطور واضح گفته اگر در حالت پرفورمنس PS5 از رزولوشن native استفاده میکردند، هیچوقت به تعداد پیکسل 4K نمیرسیدند، بنابراین از چکربورد استفاده کردند. استفاده از چکربورد هم پیامدش، بلوری شدن تصویر در بعضی قسمت هاست. نمونه هایی که دیجیتال فاندری و IGN از مقایسه چکربورد و native گذاشتن:
مگه سری x به 4k می رسه ؟
به گفته الکساندر سری x در گیم پلی بین 1800p و 1440p و در مراحل هالک معمولا 1440p و پایین تر
الکساندر چند بار در ویدیو بررسی اشاره کرد که رزولوشن خروجی PS5 همیشه بالاتر از سری X
چند بار گفتم مشکل اینکه از همون تنظیمات و کد رندر PRO استفاده کردن
View attachment IMG_1164.MP4





















سازنده حتی به خودش زحمت نداده مشکل UI که در PRO بود اصلاح کنه
200248 200246
1617175446152.png
---------
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
مگه سری x به 4k می رسه ؟
به گفته الکساندر سری x در گیم پلی بین 1800p و 1440p و در مراحل هالک معمولا 1440p و پایین تر
الکساندر چند بار در ویدیو بررسی اشاره کرد که رزولوشن خروجی PS5 همیشه بالاتر از سری X

---------
بله میرسه.

آنالیز VG Tech:

200254
چند بار گفتم مشکل اینکه از همون تنظیمات و کد رندر PRO استفاده کردن

سازنده حتی به خودش زحمت نداده مشکل UI که در PRO بود اصلاح کنه
View attachment 200248View attachment 200246
View attachment 200249
---------
متاسفانه نظر شما اینجا ملاک نیست که. بالاتر گذاشتم، دیجیتال فاندری بررسی کرده و تنظیمات گرافیکی نسل جدید کاملا با pro و بقیه کنسول های نسل قبل فرق داره.

کامنت سازنده بازی Crystal Dynamics هم گذاشتم که علنا گفته برای رسیدن به 4k از چکربورد استفاده کردند، در غیر اینصورت به 4k نمیرسید.

فکر نمیکنم جای هیچ ابهام و گمانه زنی وجود داشته باشه دیگه...
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
بله میرسه.

آنالیز VG Tech:

View attachment 200254

متاسفانه نظر شما اینجا ملاک نیست که. بالاتر گذاشتم، دیجیتال فاندری بررسی کرده و تنظیمات گرافیکی نسل جدید کاملا با pro و بقیه کنسول های نسل قبل فرق داره.

کامنت سازنده بازی Crystal Dynamics هم گذاشتم که علنا گفته برای رسیدن به 4k از چکربورد استفاده کردند، در غیر اینصورت به 4k نمیرسید.

فکر نمیکنم جای هیچ ابهام و گمانه زنی وجود داشته باشه دیگه...
حداکثر رزولوشن اهمیتی نداره , (
مهم common rendering resolution
در گیم پلی سری X به 4K نمی رسه

PS5 in performance mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 3840x2160 and the lowest resolution found being 2560x1440. PS5 in performance mode uses a form of checkerboard rendering
to reach the stated resolutions. Checkerboard 3840x2160 seems to be a common rendering resolution on PS5 in performance mode

---------
اینکه در مود پرفورمنس از تنظیمات و کد رندر PRO استفاده کردن حرف من نیست , الکساندر بر اساس بررسی بازی به این نتیجه رسیده / ویدیو هم قرار دادم
اگه حرف الکساندر قبول نداری , چرا به ویدیو و بررسی اش استناد می کنی ؟
------------

200259
در این صحنه PS5 روی 60 قفل و به حداکثر رزولوشن ممکن هم رسیده Checkerboard 3840x2160 در حالی سری X به حداکثر رزولوشن نرسیده و مجبور شدن به رسیدن به 60 رزولوشن تا 1800P پایین بیارن
این دقیقا چیزی که Crystal Dynamics علنا گفته
-----------


 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
بررسی پچ نسل بعدی Tony Hawk's Pro Skater 1+2 توسط VG Tech

PS5 in Fidelity mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 3840x2160 and the lowest resolution found being approximately 3552x1998. Pixel counts below 3840x2160 seem to be rare on PS5 in Fidelity mode
. Xbox Series X in Fidelity mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 3840x2160 and the lowest resolution found being approximately 3264x1836. Pixel counts below 3840x2160 seem to be rare on Xbox Series X in Fidelity mode.
PS5 in Performance mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being approximately 2112x1188. Pixel counts at 2560x1440 seem to be common on PS5 in Performance mode.
Xbox Series X in Performance mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being approximately 1920x1080. Pixel counts at 2560x1440 seem to be common on Xbox Series X in Performance mode.
Xbox Series S in Fidelity mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being 1920x1080. Pixel counts at 2560x1440 seem to be common on Xbox Series S in Fidelity mode
Xbox Series S in Performance mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 1600x900 and the lowest resolution found being 1280x720. Pixel counts at 1600x900 seem to be common on Xbox
Series S in Performance mode
Fidelity mode :
رزولوشن S
حداکثر 2560x1440 حداقل 1920x1080 / گیم پلی معمولا 2560x1440
رزولوشن X
حداکثر 3840x2160 حداقل 3264x1836 / گیم پلی معمولا 3840x2160
رزولوشن PS5
حداکثر 3840x2160 حداقل 3552x1998 / گیم پلی معمولا 3840x2160

Performance mode :
رزولوشن S
حداکثر 1600x900 حداقل 1280x720 / گیم پلی معمولا 1600x900
رزولوشن X
حداکثر 2560x1440 حداقل 1920x1080 / گیم پلی معمولا 2560x1440
رزولوشن PS5
حداکثر 2560x1440 حداقل 2112x1188 / گیم پلی معمولا 2560x1440
دیجیتال فاندری امروز بازی Tony Hawk's Pro Skater 1+2 بررسی کرد.

تو مد Fidelity به جز صحنه هایی به ندرت پیدا میشه کمی رزولشن PS5 بالاتره. هر دو کنسول رزولشن برابری دارن. هر سه کنسول ۶۰ فریم استیبلی دارن و مشکل خاصی ندارن.


ولی تو مد پرفورمنس یه خرده شرایط فرق داره.

بدلیل اینکه نسخه PS5 اصلا از رزولشن ۱۴۴۰p ساپورت نمیکنه مقدار رزولشن رو DF نتونست محاسبه کنه. از اون طرف فریم ریت سه کنسول مقایسه کرد. که نسخه PS5 فریم ریت ناپایداری نسبت به Series X و Series S داره.


200457
 
آخرین ویرایش:

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
بررسی پچ نسل بعدی Tony Hawk's Pro Skater 1+2 توسط VG Tech

PS5 in Fidelity mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 3840x2160 and the lowest resolution found being approximately 3552x1998. Pixel counts below 3840x2160 seem to be rare on PS5 in Fidelity mode
. Xbox Series X in Fidelity mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 3840x2160 and the lowest resolution found being approximately 3264x1836. Pixel counts below 3840x2160 seem to be rare on Xbox Series X in Fidelity mode.
PS5 in Performance mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being approximately 2112x1188. Pixel counts at 2560x1440 seem to be common on PS5 in Performance mode.
Xbox Series X in Performance mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being approximately 1920x1080. Pixel counts at 2560x1440 seem to be common on Xbox Series X in Performance mode.
Xbox Series S in Fidelity mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being 1920x1080. Pixel counts at 2560x1440 seem to be common on Xbox Series S in Fidelity mode
Xbox Series S in Performance mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 1600x900 and the lowest resolution found being 1280x720. Pixel counts at 1600x900 seem to be common on Xbox
Series S in Performance mode
Fidelity mode :
رزولوشن S
حداکثر 2560x1440 حداقل 1920x1080 / گیم پلی معمولا 2560x1440
رزولوشن X
حداکثر 3840x2160 حداقل 3264x1836 / گیم پلی معمولا 3840x2160
رزولوشن PS5
حداکثر 3840x2160 حداقل 3552x1998 / گیم پلی معمولا 3840x2160

Performance mode :
رزولوشن S
حداکثر 1600x900 حداقل 1280x720 / گیم پلی معمولا 1600x900
رزولوشن X
حداکثر 2560x1440 حداقل 1920x1080 / گیم پلی معمولا 2560x1440
رزولوشن PS5
حداکثر 2560x1440 حداقل 2112x1188 / گیم پلی معمولا 2560x1440



به نظر میرسه با توجه به مشکل تجهیزاتی که آلکس داشته اصلا قادر نبوده پیکسلها رو تو مود پرفورمنس شمارش کنه ولی برای فهمیدن تعداد پیکسل ها راه دیگه ای هست که جان بهش اشاره میکنه و این همون روشی هست که vgtech ازش استفاده کرده پس کاملترین بررسی همین بررسی vgtech هست که شما گذاشتی.

Screenshot_20210401-211347_Twitter.jpg
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,733
نام
علی
به نظر میرسه با توجه به مشکل تجهیزاتی که آلکس داشته اصلا قادر نبوده پیکسلها رو تو مود پرفورمنس شمارش کنه ولی برای فهمیدن تعداد پیکسل ها راه دیگه ای هست که جان بهش اشاره میکنه و این همون روشی هست که vgtech ازش استفاده کرده پس کاملترین بررسی همین بررسی vgtech هست که شما گذاشتی.

View attachment 200458
دقیقا
مختصر اشاره میکنن که مواقعی که بازی افت رزولوشن پیدا میکنه برا PS5 کمتر هست و بررسی vgtech دقیقا درسته

View attachment IMG_20210401_215427_174.mp4
ی سری موارد هم میشه دید که تفاوت هایی در سایه ها وجود داره

200461

در کل میشه گفت در تمام کنسول ها تجربه عالی هست و تفاوت های واضحی با نسخه نسل قبلی داره و شاهد فریم پایداری هستیم
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
دقیقا
مختصر اشاره میکنن که مواقعی که بازی افت رزولوشن پیدا میکنه برا PS5 کمتر هست و بررسی vgtech دقیقا درسته

View attachment 200460
ی سری موارد هم میشه دید که تفاوت هایی در سایه ها وجود داره

View attachment 200461

در کل میشه گفت در تمام کنسول ها تجربه عالی هست و تفاوت های واضحی با نسخه نسل قبلی داره و شاهد فریم پایداری هستیم

ممکنه تفاوت سایه این ۲ عکس رو نشون بدین؟!
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
ممکنه تفاوت سایه این ۲ عکس رو نشون بدین؟!
ایشون حداقل تو این تایپیک گفتن تفاوت هایی در سایه وجود داره از کنسول مورد نظر حرفی نزدن :D
تو بررسی میگه یه جاهایی PS5 سایه بهتری داره یه جاهای Series X سایه بهتری داره. نمیشه گفت برتری وجود داشته باشه.
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
ایشون حداقل تو این تایپیک گفتن تفاوت هایی در سایه وجود داره از کنسول مورد نظر حرفی نزدن :D
تو بررسی میگه یه جاهایی PS5 سایه بهتری داره یه جاهای Series X سایه بهتری داره. نمیشه گفت برتری وجود داشته باشه.
آخه این عکس رو به عنوان تفاوت سایه عنوان کردن هرچی نگاه میکنم تفاوتی هم نمیبینم!
دقیقا همینطور که گفتی الکس گفت:
I do not see any difference there. There's perhaps the slight chance that shadows in the distance can look slightly different depending upon the scene and I think that's actually just some sort of oversight or difference because at times it can look slightly higher res in distance on xbox series x and slightly higher res and other scenes on playstation 5.
یه جاهایی سایه های دور دست رزولوشن XSX بیشتره یه جاهایی PS5.

Sent from my HTC U11 using Tapatalk
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,733
نام
علی
ممکنه تفاوت سایه این ۲ عکس رو نشون بدین؟!
به شما باید نشون بدم ؟ :D
عکس گذاشتم هر کی چشم داشته باشه خودش میبینه و متوجه میشه ، خوبه اسم هم نبردم کدوم برتره پس احتیاجی به تریگر شدن نداشت
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,034
نام
نیما
اینجا تاپیک VS نیست که بر اساس ترول و تمایل شخصی و جانبداری بخواید مقایسه کنید ، اگر اینجا پست ارسال میکنید راجع به تفاوت ها و بررسی ها باید 100 درصد مطابق واقعیت باشه.
لطفا حتما این مورد رو در نظر داشته باشید
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر