اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,986
نام
Mohammad
الان یه سری عکس از بازی Order رو چک کردم (یکی از دوستان فرستاد) ، به نظرم میاد بیشتر Trilinear باشه تا AF یا اگر AF باشه فکر میکنم 2X (بازی افکت بلور سنگین داره تشخیص سخته) اینم بگم که نمیدونم عکسها مال بیلد نهایی هست یا نه:
رفرنس:
ty65n77onm4zyzbqbuvc.jpg


nt72tqilxf0gzb7qpfm9.jpg

71drvq727h9i0p7eqxie.jpg

jxcdm93j7z8by951whqq.jpg

به نظر من جو هنری بازی (PP افکتهای سنگین) خیلی ضرورتی برای استفاده از AF تو این بازی ایجاد نمیکنه.
اخه بحث اینجاست رو بازی far cry 4 هم PS4 این مشکل AF رو نداره.
 

Abolfazl3007

کاربر سایت
Sep 11, 2007
1,986
نام
Abolfazl
هر چی هست امیدوارم یه خرده سر و صدای بیشتری به پا کنه تو نت ، یه فکری به حالش کنن !

چون واقعا انگار باگی ، مشکل برنامه نویسی ، ایراد Dev Kit ای چیزی هست !
خیلی خیلی بعیده به قدرت سخت افزار ربط داشته باشه ( نمونش همون Unfinished Swan )
 

Mr. Worldwide

کاربر سایت
Feb 10, 2014
562
نام
Profesoer Charles Francis Xavier
آقا Bobby King سرطراح استدیو FarSight Studios سازنده The Pinball Arcade گفته:"
the New 3DS’s processing power as a reason that the game will be able to come to that platform as opposed to the previous 3DS, so it looks like the New 3DS will have a couple more exclusives due to its predecessor’s hardware limitations.
بخاطر افزایش قدرت CPU در N3DS سازنده این امکان رو پیدا کرده که بتونه بازی های بیشتری رو از روی کنسول 3DS بسازه.
The Pinball Arcade coming to the New 3DS and New 3DS XL - Pixel Dynamo
...
Fernando Velez سازنده بازی IronFall Invasion از استدیو مستقل VD-Dev گفته در مورد N3DS گفته:"
When the game runs on New Nintendo 3DS, it has special settings in order to take advantage of the new C Stick and the new shoulder buttons. For example, when you play on an older 3DS model with the Circle Pad Pro, shooting will be assigned to the ZR button. But on the New 3DS, shooting will be automatically assigned to R as the button is more comfortable to use on this model. Also, loading on New 3DS will be faster thanks to the hardware.
اونها تونستند از C Stick و دکمه های جدید استفاده بکنند و به لطف 3DS جدید و CPU قوی ترش بازی رو زمان بارگزاری سریع تری داشته باشه. همچنین مولتی و کمپین این بازی در 60 فریم اجرا میشه
ironfall-invasion-656x394.png

...
Vblank Entertainment سازنده بازی Retro City Rampage: DX گفته:"
ما با آخرین آپدیت بازی برروی 2 کنسول 3DS هم مدل قدیمی هم جدید توانستم در n3DS به طول کامل قدرت CPU را کاملا آزاد کنیم و به لطف CPU سریعتر RCR:DX روی New Nintendo 3DS اجرا کنیم و به لطف این CPU ما fast-forwarding, screen effects, turbo mode رو به بازی اضافه کردیم و نرخ فریم ریت هم به آپدیت جدید در 3DS قدیمی به در 60 ثابت نگه داشتیم و در 3DS جدید ما از C-Stick هم استفاده کردیم."
This latest update improves the game for both the original Nintendo 3DS and the New Nintendo 3DS. It unlocks the full power of the new, faster CPU, by running RCR:DX natively on New Nintendo 3DS systems. With their faster CPU, fast-forwarding, screen effects, turbo mode, and everything else are now as smooth as the console versions.This new update doesn’t just bring optimizations though. With the New Nintendo 3DS C-Stick, you can now aim, attack, and shoot like a twin-stick shooter
 
آخرین ویرایش:

Mr. Worldwide

کاربر سایت
Feb 10, 2014
562
نام
Profesoer Charles Francis Xavier
Ken Patterson از استدیو Big John Games سازنده Coaster Creator 3D و Cube Creator 3D برروی 3DS گفته:"
بخاطر قدرت CPU جدید N3DS این کنسول 2 سال بیشتر عمر می کنه و باعث میشه که بازی های شگفت انگیز بیشتری روی این کنسول بیان و قابلیت سازگاری NFC با Amiibo این امکان رو می ده که بخوان از Amiibo استفاده بکنند. C-Stick جدید کنسول هم باعث میشه در بازی های سوم شخص و اول شخص بشه کنترل خوبی داشت اونا همچنین از C stick در N3DS و Circle Pad Pro در مدل قدیمی 3DS استفاده می کنند و همچنین dual analog controls همه اینا هم هم مربوط به بازی Cube Creator 3D است در Strike Force Foxx ما می تونیم با C stick به وسلیه هلیکوپتر هدف گیری کنیم یا در Thorium Wars به عنوان هدف گیری استفاده کنیم بهبود 3D و stereoscopic 3D باعث میشه ما و دیگر توسعه دهندگان تشویق بشیم که بیشتر از stereoscopic 3D در بازیهایمان استفاده بکنیم. قدرت CPU بیشتر باعث میشه ما در Cube Creator 3D بتونیم ساختمانهای بیشتری بسازیم و بازیکنان در دنیای بزرگتری بتوانند گشت و گذار کنند و دشمنان بیشتری را در بازی قرار بدهیم. در Coaster Creator 3D و بازی جدیدمان Lionel Trains ما میتونیم اجکت های بیشتری رو در یک صحنه داشته باشیم و میتونیم انیمیشن های ریل تایم بیشتری رو در بازی جای بدیم."
The “New 3DS” allows a studio like Big John Games (BJG) to push the envelope of hand-held gaming a little bit further.
The improved CPU will allow BJG to add more functionality to its games. For example, with more CPU power, our voxel-building game “Cube Creator 3D” could have larger worlds for the player to create and explore; more enemies can be added to these larger worlds. “Coaster Creator 3D” and our upcoming “Lionel Trains” games would benefit from being able to handle more objects in a scene and support more real-time animations.
The improved 3D visibility will encourage us as developers to put more stereoscopic 3D goodies in our games.
With the C-Stick, we can add better control in 1st person and 3rd person games. For example, we would be able use it for aiming guns or turrets in our recent release “Thorium Wars”. In “Cube Creator 3D,” we would use the C-Stick for better control of directional movement. In “Strike Force Foxx,” we would use the C-Stick for controlling the aim of the guns on the chopper.
The built in NFC functionality will allow players to use their Amiibo’s. We would very much welcome the opportunity to add in some Amiibo support.
I foresee BJG releasing some New 3DS updates that run exclusively on the 3DS. The improved functionality also makes some new gaming concepts more viable.
Overall, the New 3DS will add at least two years to the product life of the 3DS and give developers more CPU speed and input controls to make their games even more amazing.
I am excited for BJG to dig into the New 3DS and see what magic we can create with the improved hardware.

 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
The Order: 1886 حداقل از نظر تکنیکی و بصری به رسالت خودش عمل کرد! :-" :D
DF گفته که بازی چیز خیلی خاصی رو نشون میده و میشه اون رو پیش نمایشی از آینده گرافیک های real time روی کنسول ها دونست. تکنیک های به کار رفته در بازی فوق العاده هستن و به قدری عالی کار شدن که بعضی جاها حس بازی کردن یک چیز از پیش رندر شده رو به آدم میده. فریم ریت بازی هم به خوبی روی 30fps قرار گرفته و خیلی به ندرت پیش میاد که افت پیدا کنه.
این جمله هم دیگه بحث رو تموم میکنه: This is a milestone in the development of next-gen visuals

Performance Analysis: The Order: 1886 • Eurogamer.net
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,033
نام
نیما
The Order: 1886 حداقل از نظر تکنیکی و بصری به رسالت خودش عمل کرد! :-" :D
DF گفته که بازی چیز خیلی خاصی رو نشون میده و میشه اون رو پیش نمایشی از آینده گرافیک های real time روی کنسول ها دونست. تکنیک های به کار رفته در بازی فوق العاده هستن و به قدری عالی کار شدن که بعضی جاها حس بازی کردن یک چیز از پیش رندر شده رو به آدم میده. فریم ریت بازی هم به خوبی روی 30fps قرار گرفته و خیلی به ندرت پیش میاد که افت پیدا کنه.
این جمله هم دیگه بحث رو تموم میکنه: This is a milestone in the development of next-gen visuals

Performance Analysis: The Order: 1886 • Eurogamer.net

من 13 دقیقه ویدیوی آنالیز فریم ریت رو دیدم ، فقط یک جا و یک لحظه فریم ریت اومد زیر 30 ( 25 اینا ) و در باقی موارد حتی 1 فریم هم افت نداشت !
 

Yagami

کاربر سایت
Mar 27, 2014
207
The Order: 1886 حداقل از نظر تکنیکی و بصری به رسالت خودش عمل کرد! :-" :D
DF گفته که بازی چیز خیلی خاصی رو نشون میده و میشه اون رو پیش نمایشی از آینده گرافیک های real time روی کنسول ها دونست. تکنیک های به کار رفته در بازی فوق العاده هستن و به قدری عالی کار شدن که بعضی جاها حس بازی کردن یک چیز از پیش رندر شده رو به آدم میده. فریم ریت بازی هم به خوبی روی 30fps قرار گرفته و خیلی به ندرت پیش میاد که افت پیدا کنه.
این جمله هم دیگه بحث رو تموم میکنه: This is a milestone in the development of next-gen visuals

Performance Analysis: The Order: 1886 • Eurogamer.net

جالبه df داره با ryse مقایسش میکنه و میگه خیلی بهم شبیهه بعد اینجا یه ادعایی هست که فکر میکرد هرکی این دوتارو باهم مقایسه کنه باید به عقلش شک کرد .

Rightly lambasted for its disappointing gameplay, from a visual perspective there's clearly much in common between the Xbox One launch game and Ready at Dawn's PS4 debut.
Effects work is lavish, rendered at a high quality, but without any single effect standing out over the others. There's a pleasing consistency in the quality of the rendering we've not seen here since Crytek's Ryse - camera and per-object motion blur along with a high quality depth of field effect blend perfectly into a rendering pipeline where every element has its place, enhancing the cinematic nature of the scene
 

r.t.1.n

کاربر سایت
Dec 4, 2008
2,938
نام
آرتین
جالبه df داره با ryse مقایسش میکنه و میگه خیلی بهم شبیهه بعد اینجا یه ادعایی هست که فکر میکرد هرکی این دوتارو باهم مقایسه کنه باید به عقلش شک کرد .

همون 900p بودن فریم حتی زیر 20 رایز کافیه مقاییسشون جک به نطر برسه
کلاً کسی که به زور بخواد بازی اول نسل با بازی که فعلاً از همه نظر بهترین گرافیک رو کنسول داره مقایسه کنه باید گذاشت تو دنیا خودش در جستجوی ابدیت باشه :)
 

.:Frantic:.

کاربر سایت
Aug 29, 2007
1,578
نام
AmirHosein
پس تا الان پرچم دار بهترین گرافیک کنسولیه
ولی ما را چه حاصل...8-|

بازیهایی مثل رایز و TO رو اصلاً نباید درحال حاضر با وضعیتی که دارن پرچم دار حساب کنیم. یعنی از همه چی بزنی که برسی به یه گرافیک صرفاً نمایشی درصورتیکه بازی خودش داره از مسائل و مشکلات زیادی رنج میبره اشتباهه، ادامه ی همچین وضعیتی هم حماقته.امیدوارم TO فروش خوبی نداشته باشه تا هم خودشون هم بازیسازهای دیگه متوجه بشن همه چی گرافیک نیست. از نظر من اون بازی ای میتونه پرچم دار باشه که همه چیش بالانس باشه، از گیم پلی و داستان و هوش مصنوعی گرفته تا گرافیک. واسه PS4 به نظرم Infamous این حالتو داشته، واسه X1 هم FH2.
دلیل این حرفی هم که زدم برمیگرده به مقایسه ی دو عنوان TLOU و Beyond که آخرش دیدیم حتی با شروع نسل هشتم TLOU اکثر جوایز گرافیکی رو برد ولی از لحاظ بصری Beyond به نظر بهتر میومد.
 

asmail

کاربر سایت
Sep 10, 2010
1,060
نام
...
بازیهایی مثل رایز و TO رو اصلاً نباید درحال حاضر با وضعیتی که دارن پرچم دار حساب کنیم. یعنی از همه چی بزنی که برسی به یه گرافیک صرفاً نمایشی درصورتیکه بازی خودش داره از مسائل و مشکلات زیادی رنج میبره اشتباهه، ادامه ی همچین وضعیتی هم حماقته.امیدوارم TO فروش خوبی نداشته باشه تا هم خودشون هم بازیسازهای دیگه متوجه بشن همه چی گرافیک نیست. از نظر من اون بازی ای میتونه پرچم دار باشه که همه چیش بالانس باشه، از گیم پلی و داستان و هوش مصنوعی گرفته تا گرافیک. واسه PS4 به نظرم Infamous این حالتو داشته، واسه X1 هم FH2.
دلیل این حرفی هم که زدم برمیگرده به مقایسه ی دو عنوان TLOU و Beyond که آخرش دیدیم حتی با شروع نسل هشتم TLOU اکثر جوایز گرافیکی رو برد ولی از لحاظ بصری Beyond به نظر بهتر میومد.
عجبا ملت گیر دادند به بیاند...
بیاند فقط قربانی این شد که خاص پسند بود..وگرنه هیچ مشکلی نداشت..شما و خیلیها از بازی خوشتون نیومده دلیل نمیشه بازی مشکل دار باشه...
 

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
میدوارم TO فروش خوبی نداشته باشه تا هم خودشون هم بازیسازهای دیگه متوجه بشن همه چی گرافیک نیست.
از اونجایی که کرایتک همه چی رو از DS گرفته تا لباس زیرشون فروختن ولی رایز رو نگه داشتن میشه نتیجه گرفت اینجور جنبل ها خیلی هم محبوبن.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
DF بررسی کاملتر بازی Order رو منتشر کرد

It seems pretty clear that Ready at Dawn has emulated this filmic approach and in that sense, we feel they've really nailed it. The upscaling artefacts in Ryse, minimal as they were, are eliminated here and the selected anti-aliasing and post-processing techniques really succeed in delivering the type of image one might find when examining a still frame on a Blu-ray film.

RAD سعی کرده که تجربه ی سینماتیکی ارائه بده که قطعا موفق شده. UPscaling ای که در بازی Ryse وجود داشت اینجا وجود نداره و تکنیکهای Post-Processing و AA بازی باعث شده گاهی تصور کنید که در حال تماشای فیلم بلوری هستید

Coming from humble handheld origins, Ready at Dawn's first foray onto more powerful console hardware is a curious mixture of extremes. What can't be ignored are the fundamental flaws in the pacing, the over-reliance on cut-scenes and a basic lack of content. And yet, at the same time, from a technical perspective what we're looking at here is a game with an extreme level of care, attention - and accomplishment. The narrow approach to game design has at least allowed the team to unleash perhaps the most impressive example of real-time graphics on a console to date. The quality of the lighting and materials really helps build a beautifully realistic, almost tangible world for the player to experience.

اینجا اشاره شده بعلت خطی بودن بازی موفق شدن که شاید بهترین گرافیک کنسولی تا به امروز رو به نمایش بزارن.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
DF ورژن PS4 بازی Dark Souls2 رو بررسی کرده

The early sentiment is this: Dark Souls 2 on PS4 is not entirely flawless in its delivery, but nevertheless, it is the best-looking incarnation of the game to date. A pixel count shows up a perfect 1920x1080 resolution, something we also hope to verify on Xbox One on launch. That's also backed by post-process anti-aliasing that matches the FXAA technique seen on the existing PC release. Compared to last-gen standard, the upgrade in clarity from 720p is considerable.



بازی خالی از اشکال نیست ولی تا به اینجا بهترین گرافیک رو در تمامی ورژن های بازی به خودش اختصاص میده
رزولوشن 1080 بصورت نیتیو هست که امیدوار بودن در هنگام لانچ بازی روی Xone هم ببینن که فعلا بازی لانچ نشده
AA بازی هم با FXAA ورژن PC برابری میکنه. در کل افزایش رزولوشن نسبت به نسل قبل خیلی به گرافیک کمک کرده

در ضمن بازی 60 فریم هست که ثبات خیلی خوبی هم داره فقط در مواقع خاصی ممکنه کمی افت داشته باشه
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,033
نام
نیما
DF ورژن PS4 بازی Dark Souls2 رو بررسی کرده




بازی خالی از اشکال نیست ولی تا به اینجا بهترین گرافیک رو در تمامی ورژن های بازی به خودش اختصاص میده
رزولوشن 1080 بصورت نیتیو هست که امیدوار بودن در هنگام لانچ بازی روی Xone هم ببینن که فعلا بازی لانچ نشده
AA بازی هم با FXAA ورژن PC برابری میکنه. در کل افزایش رزولوشن نسبت به نسل قبل خیلی به گرافیک کمک کرده

در ضمن بازی 60 فریم هست که ثبات خیلی خوبی هم داره فقط در مواقع خاصی ممکنه کمی افت داشته باشه

البته توی ویدیویی که مربوط به آنالیز فریم ریت هست ، افت فریم همچین کم هم نبود ...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر