اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

A l i N T 7 7

کاربر سایت
May 3, 2014
764
نام
Ali
بنظر من و طبق برداشت هاي شخصيم از اين قضيه:

١- ميدونيم كه تكنيك AF , پهناي باند بالايي ميطلبه
٢- پهناي باند حافظه ps4 ، بخاطر وجود esRAM توي x1 , با x1 برابره تقريبا (مطمئن نيستم)
٣- رزولوشن روي ps4 , 1080 هست ولي روي وان، 900p پس پهناي باند بيشتري اشغال ميشه

خوب اگر چيزهايي كه گفته شد ، درست باشه ، سازنده مجبوره واسه اينكه به مشكل پر شدن پهناي باند برنخوره، پهناي باندمصرفي رو توي ps4 كاهش بده كه راحت ترين راهش پايين آوردن تكنيك AF هست
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,037
نام
نیما
بنظر من و طبق برداشت هاي شخصيم از اين قضيه:

١- ميدونيم كه تكنيك AF , پهناي باند بالايي ميطلبه
٢- پهناي باند حافظه ps4 ، بخاطر وجود esRAM توي x1 , با x1 برابره تقريبا (مطمئن نيستم)
٣- رزولوشن روي ps4 , 1080 هست ولي روي وان، 900p پس پهناي باند بيشتري اشغال ميشه

خوب اگر چيزهايي كه گفته شد ، درست باشه ، سازنده مجبوره واسه اينكه به مشكل پر شدن پهناي باند برنخوره، پهناي باندمصرفي رو توي ps4 كاهش بده كه راحت ترين راهش پايين آوردن تكنيك AF هست

کار احمقانه ایه ، بخاطر اینکه ارزش و تاثیر AF روی گرافیک بصری بیشتر از اختلاف رزولوشن 1080 و 900 هست و در مقابل بسیار کم هزینه تر . من فکر نمیکنم موضوع این باشه ، ضمن اینکه بعید هم میدونم اینها تونسته باشن از ESRAM استفاده ی درستی بکنن .
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
کار احمقانه ایه ، بخاطر اینکه ارزش و تاثیر AF روی گرافیک بصری بیشتر از اختلاف رزولوشن 1080 و 900 هست و در مقابل بسیار کم هزینه تر . من فکر نمیکنم موضوع این باشه ، ضمن اینکه بعید هم میدونم اینها تونسته باشن از ESRAM استفاده ی درستی بکنن .
البته نیما اختلاف رزولوشن 900 و 1080 هم کم نیست ها :D حالا شاید اگه کسی حساسیت نشون نده متوجه نشه اما سر Assassin Unity رسما 900 بودن تصویر تو چشمم بود تا آخر :D
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
بنظر من و طبق برداشت هاي شخصيم از اين قضيه:

١- ميدونيم كه تكنيك AF , پهناي باند بالايي ميطلبه
٢- پهناي باند حافظه ps4 ، بخاطر وجود esRAM توي x1 , با x1 برابره تقريبا (مطمئن نيستم)
٣- رزولوشن روي ps4 , 1080 هست ولي روي وان، 900p پس پهناي باند بيشتري اشغال ميشه

خوب اگر چيزهايي كه گفته شد ، درست باشه ، سازنده مجبوره واسه اينكه به مشكل پر شدن پهناي باند برنخوره، پهناي باندمصرفي رو توي ps4 كاهش بده كه راحت ترين راهش پايين آوردن تكنيك AF هست

AF تا جایی که میدونم بیشتر با GPU سرکار داره. اگر در مورد پهنای باند هم منظورتون همون memory bandwidth هست،PS4 پنهای باندش بیشتر هستش.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
AF کلا یه تکنیک حساس به پهنای باند هست برای همین بالا رفتن کیفیت تکسچرها نسبت مستقیم با پهنای باندی که طلب میکنه داره (منبع) ، برای اینکه بتونن این تکنیکو روی سیستمهایی که پهنای باند محدود دارن پیاده کنن باید از تکنیکهایی مثل Tile based rendering استفاده کنن فکر کنم ISS یکی از همین بازیا بود که یه سری چیزا به صورت Tile based رندر میشد که خیلی تو پهنای باند صرفه جویی میکنه.
به گفته خود سونی یکی از محدودیتهای تکنیکی که PS4 داره اینه که پهنای باند وقتی بین CPU و GPU تقسیم بشه کاهش پیدا میکنه و با هم Interaction دارن یعنی اگر سناریویی پیش بیاد که CPU و GPU همزمان باهم از رم استفاده کنن باید توسعه دهنده ها این محدودیت رو در نظر بگیرن که پهنای باند ممکنه گلوگاه بشه:

vb1wo52laatol3y51hu6.png


حالا من دقیق نمیدونم اکثر بازیهایی که PS4 روی اونها مشکل AF داره Tile Based رندر بودن یا نه ولی 3rd پارتی ها باید برن به سمت استفاده از این تکنیکها تا بتونن پهنای باندو برای AF یا چیزای دیگه حفظ کنن.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
الان یه سری عکس از بازی Order رو چک کردم (یکی از دوستان فرستاد) ، به نظرم میاد بیشتر Trilinear باشه تا AF یا اگر AF باشه فکر میکنم 2X (بازی افکت بلور سنگین داره تشخیص سخته) اینم بگم که نمیدونم عکسها مال بیلد نهایی هست یا نه:
رفرنس:
ty65n77onm4zyzbqbuvc.jpg


nt72tqilxf0gzb7qpfm9.jpg

71drvq727h9i0p7eqxie.jpg

jxcdm93j7z8by951whqq.jpg

به نظر من جو هنری بازی (PP افکتهای سنگین) خیلی ضرورتی برای استفاده از AF تو این بازی ایجاد نمیکنه.
 
آخرین ویرایش:

dante-turbo

کاربر سایت
Dec 14, 2007
271
نام
Farzad
والا تو این تصاویر Evolve که نسخه XO کاملا برتر بنظر میرسه... حداقل آبجکت ها تماما سایه دارن :D حالا نمیدونم نبود سایه در نسخه 4 به چه دلیلی رخ داده، ولی به صخره ها هم توجه کنید تو نسخه PS4 برخی جاها سطح صخره ها ( چه دیواره، چه صخره ها و تخته سنگ های روی زمین ) کاملا دفرم شدن!!! شاید نبود AF باعث شده باشه ولی حجم و فرم بکل تغییر کرده...





 

ThunderStorm

کاربر سایت
Oct 16, 2014
40
والا تو این تصاویر Evolve که نسخه XO کاملا برتر بنظر میرسه... حداقل آبجکت ها تماما سایه دارن :D حالا نمیدونم نبود سایه در نسخه 4 به چه دلیلی رخ داده، ولی به صخره ها هم توجه کنید تو نسخه PS4 برخی جاها سطح صخره ها ( چه دیواره، چه صخره ها و تخته سنگ های روی زمین ) کاملا دفرم شدن!!! شاید نبود AF باعث شده باشه ولی حجم و فرم بکل تغییر کرده...






سایه ها پس کجان؟؟! میخوام صد سال سیاه بازی ۱۰۸۰ نباشه اگر به همچین چیزی ختم بشه، نسخه ی X1 به وضوح پر جزییات تره، البته میتونه باگ در کدنویسی و PORT هم باشه، به هر حال وقتی کنسول توان نداره همه چیزو یجا داشته باشه بهتره از قید "یچیزایی" بزنی!
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
میشه گفت این یه جور باگ هست که تو تمام نسخه ها موجوده! گویا خود DF هم به این مسئله اشاره کرده. عکس پایین هم نمونه‌اش. نسخه PC حتی سایه نداره، و X1 برتری نسبت بهش داره. چند تا عکس م که اومده همینجوری هست. AF حتی تو نسخه PC نیست!

1zt1p27wns1batifureq.jpg
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,016
نام
آریا
از اونجایی که بحث از AF رسید به جاهای خفن، بد نیست دوباره یه چیزی در مورد بحث اصلی بذارم. :D
توی Neogaf یه تاپیک در مورد این قضیه AF زدن و یه عکس جالب گذاشتن. مقایسه بین The Unfinished Swan در نسخه های PS3 و PS4. توی این عکس میشه دید که نسخه PS3 از این نظر خیلی بهتر از نسخه PS4 هست! دیگه انصافاً مشکل AF توی همچین بازی ای رو نمیشه به قدرت سخت افزاری ارتباط داد! :D یه بازی نسبتاً ساده که چیز پیچیده ای برای پردازش و ترکوندن سخت افزار نداره، ولی روی PS3 از این نظر بهتر عمل میکنه.
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,037
نام
نیما
از اونجایی که بحث از AF رسید به جاهای خفن، بد نیست دوباره یه چیزی در مورد بحث اصلی بذارم. :D
توی Neogaf یه تاپیک در مورد این قضیه AF زدن و یه عکس جالب گذاشتن. مقایسه بین The Unfinished Swan در نسخه های PS3 و PS4. توی این عکس میشه دید که نسخه PS3 از این نظر خیلی بهتر از نسخه PS4 هست! دیگه انصافاً مشکل AF توی همچین بازی ای رو نمیشه به قدرت سخت افزاری ارتباط داد! :D یه بازی نسبتاً ساده که چیز پیچیده ای برای پردازش و ترکوندن سخت افزار نداره، ولی روی PS3 از این نظر بهتر عمل میکنه.

عجب !!!! قضیه جالبتر شد ! :d
 

Yagami

کاربر سایت
Mar 27, 2014
207
از اونجایی که بحث از AF رسید به جاهای خفن، بد نیست دوباره یه چیزی در مورد بحث اصلی بذارم. :D
توی Neogaf یه تاپیک در مورد این قضیه AF زدن و یه عکس جالب گذاشتن. مقایسه بین The Unfinished Swan در نسخه های PS3 و PS4. توی این عکس میشه دید که نسخه PS3 از این نظر خیلی بهتر از نسخه PS4 هست! دیگه انصافاً مشکل AF توی همچین بازی ای رو نمیشه به قدرت سخت افزاری ارتباط داد! :D یه بازی نسبتاً ساده که چیز پیچیده ای برای پردازش و ترکوندن سخت افزار نداره، ولی روی PS3 از این نظر بهتر عمل میکنه.

امکانش هست یه باگ تو درایورا باشه ولی احتمالش کمه چون خیلی وقته داستان همینه اگه باگ نرم افزاری باشه نبایست اینقدر طول بکشه برطرف کردنش.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر