اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/Anisotropic_******ing_en.png
عکس جالبی هست درباره همین تکنیک Anisotropic ******ing
البته توی بازی دیگه اینقدر هم افتضاح نیست. :D عکس های زیر مال خود DF ـه. این تکنیک که ظاهرا PS4 ندره توی 2 تا عکس اول دیده میشه قشنگ. ( به کف اتاق دقت کنید.)
PS4

XO


اینجا هم دور نمای بازیه که کیفیت هر دو یکسان هستن.
PS4

XO


توی این عکس ها هم بافت های XO مشکل دارن. (جعبه ها، شلوار یارو و دیوار)
PS4

XO


ظاهرا هم افت فریم روی XO نسبت به PS4 بیشتره و PS4 تو بعضی مواقع بسیار نادر و بعضی مناطق مخصوص بالای 30 هم رفته که DF دلیلش رو نمیدونه هنوز. البته گفتن مقاله یه پیش نمایش بوده و تا مقاله جامع و کامل باید تا آخر هفته صبر کنیم.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
البته توی بازی دیگه اینقدر هم افتضاح نیست. :D عکس های زیر مال خود DF ـه. این تکنیک که ظاهرا PS4 ندره توی 2 تا عکس اول دیده میشه قشنگ. ( به کف اتاق دقت کنید.)
PS4

XO


اینجا هم دور نمای بازیه که کیفیت هر دو یکسان هستن.
PS4

XO


توی این عکس ها هم بافت های XO مشکل دارن. (جعبه ها، شلوار یارو و دیوار)
PS4

XO


ظاهرا هم افت فریم روی XO نسبت به PS4 بیشتره و PS4 تو بعضی مواقع بسیار نادر و بعضی مناطق مخصوص بالای 30 هم رفته که DF دلیلش رو نمیدونه هنوز. البته گفتن مقاله یه پیش نمایش بوده و تا مقاله جامع و کامل باید تا آخر هفته صبر کنیم.

درسته من ویدیو مقایسه df رو کامل نگاه کردم برای وان دو جا به 25 26 افت کرد نکته عجیب این بود هر دو این لحضات شخصیت اصلی داشت فقط راه میرفت ولی تو تمام صحنه های درگیری ها پارکور های سرعتی فریم ریت کاملا قفل بود روی 30 و دو سه جا هم فریم ریت رفت روی 31 رو هر دو کنسول دقیقا یکجا
 

Abolfazl3007

کاربر سایت
Sep 11, 2007
1,986
نام
Abolfazl
رو پلی ۴ تا حالا Anisotropic Fitering رو چندین بازی کم بوده یا نبوده ! حتی بازیهایی نسخه پلی ۴ ش برتری کامل نسبت به وان داشته ! نمیدونم قضیه چیه حالا !
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,034
نام
نیما
رو پلی ۴ تا حالا Anisotropic Fitering رو چندین بازی کم بوده یا نبوده ! حتی بازیهایی نسخه پلی ۴ ش برتری کامل نسبت به وان داشته ! نمیدونم قضیه چیه حالا !

آره ، جالبه این موضوع ، جالبتر اینکه AF تکنیک سنگینی هم نیست و در عین حال برای تکسچرها خیلی موثره .
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
سایت فلاندی Witchersite اطلاعات جدیدی از The Witcher 3 داده بیرون که جالبه (نسخه PS4). گفته بازی در هر دو کنسول بسیار زیبا و یکسان دیده میشه. مخصوصا تو بخش کارکترها و زره‌ها اینقدر جزییات عالی که دیوونتون میکنه.و اگر کسی فک میکنه نسخه کنسولی بازی معمولی هستش سخت در اشتباهه. نسخه PS4 به صورت 1080 و 30 فریم بوده و مدل شخصت سازی ها فک شما رو به زمین میزنه. این سایت در ادامه میگه CDR واقعا تو جزییات بازی سنگ تموم گزاشته و شما این ویژگی رو به راحتی می‌تونید در همه جا مثل موی سفید درصورت یک گرگ، چین و چروک صورت یک شخص مشاهده کنید.
پس از مردن در بازی متاسفانه لود بازی کمی طولانی هستش که با احتساب اینکه بازی هنوز تکمیل نشده این مشکل قابل رفع هست.
سایت از محیط بازی و اینکه در این وسعت بزرگ چجور شرکت تونسته این همه مناظر و دارو درخت رو اینقدر زیبا خلق کنه صحبت میکنه ولی در ادامه هم میگن در نسخه کنسولی پوشش گیاهی بازی یکی از نقاط ضعفش هست. وقتی به جلوتر میرید و به جنگلای بزرگ و متراکم، باغ ها، مزارع کشاورزی و کلبه کوچیک دهقانا رو می‌بینید شاهد جزییات بالا هستید (مخصوصا چمن‌ها). در موردفیزیک و اب و هوا در بازی تعریف کرده و گفته وقتی باد میوزه پوشش گیاهی و شاخهای درختا خیلی جالب به حرکت در میان و رقصشون در باد شگفت انگیر میکنه بازی رو و شاهد یه تجربه متفاوت میشید.
آب تو نسخه PS4 بازی خیلی جذاب هستش. رودخانها خیلی طبیعی کار شدن مناظری که توش اب هست خیلی زیبا درست شدن و وقتی در جایی مرطوب و بارانی میرید میتونید ببنید که گرلت خیس شده و انعکاس تابش نور خورشید رو به راحتی تو لباس ، زره و صورت Geralt قابل لمس هست.

در ادامه سایت میگه سوای این گرافیک عالی بازی آنچنان دچار افت فریم نیست سوای محیط های بزرگ که کمی این مسئله قابل رویت هست
 

mehrdad safari

کاربر سایت
Aug 3, 2009
87
نام
GaMer
The Witcher 3

قابل توجه دوستانی که میگفتن گرافیک نسخه کنسولی با نسخه PC یکیه
ازشون سوال شده چطور ممکنه گرافیک PC با نسخه کنسولی برابر باشه

گفتند که:
اون مشخصاتی که برای نسخه PC اعلام کردیم همانند کنسولها با تنظیمات متوسط رو به بالا 1080P و صد البته 30 فریم بازی اجرا میکنه
اگر قصد دارید بازی ULTRA SETTING و صد البته 60 فریم تجربه کنید باید سیستم بهتری داشته باشید .

The Witcher 3: Wild Hunt ***8211; Official PC Recommended Specs Are For Mid-High Settings At 1080p | DSOGaming | The Dark Side Of Gaming

 
آخرین ویرایش:

arash1996

کاربر سایت
May 17, 2012
1,479
نام
آرش
The Witcher 3

قابل توجه دوستانی که میگفتن گرافیک نسخه کنسولی با نسخه PC یکیه
ازشون سوال شده چطور ممکنه گرافیک PC با نسخه کنسولی برابر باشه

گفتند که:
اون مشخصاتی که برای نسخه PC اعلام کردیم همانند کنسولها با تنظیمات متوسط رو به بالا 1080P و صد البته 30 فریم بازی اجرا میکنه
اگر قصد دارید بازی ULTRA SETTING و صد البته 60 فریم تجربه کنید باید سیستم بهتری داشته باشید .

The Witcher 3: Wild Hunt ***8211; Official PC Recommended Specs Are For Mid-High Settings At 1080p | DSOGaming | The Dark Side Of Gaming


البته بابد خاطر نشان کنم در منبع حتی یکبار هم کلمه کنسول یا اسم یکی از کنسول ها برده نشده !
صرفا جهت اطلاع دوستان این رو گفتم تا همیشه یه نیم نگاهی هم به منبع اصلی داشته باشند :d
 

mehrdad safari

کاربر سایت
Aug 3, 2009
87
نام
GaMer
البته بابد خاطر نشان کنم در منبع حتی یکبار هم کلمه کنسول یا اسم یکی از کنسول ها برده نشده !
صرفا جهت اطلاع دوستان این رو گفتم تا همیشه یه نیم نگاهی هم به منبع اصلی داشته باشند :d

متوجه مطلب نشدی ؟ دارم جواب اون عده رو میدم که میگفتن گرافیک نسخه کنسولی با نسخه PC یکیه
مسئله خیلی سادس

اعلام کردن نسخه کنسولی 30 فریم هست و مشخصاتی که برایPC اعلام کردن گفتند برابر با نسخه کنسولیه و با یه 770gtx میشه درحد کنسول کیفیت گرفت

حالا هزاران نفر هستن که قصد دارن این عنوان 60 فریم و الترا ستینگ بازی کنن که تو منبع گفته : باید سیستم بهتری نسبت به سیستم قبلی که اعلام کردیم داشته باشید
این یعنی کسی که 970 gtx داره خیلی با گرافیک تر از کسی که ps4 داره میتونه بازی تجربه کنه

قبلا هم ذکر کرده بودن :در نسخه کنسولی پوشش گیاهی بازی یکی از نقاط ضعفش هست

پس اینکه یه عده میگفتن گرافیک نسخه کنسولی با نسخه PC یکیه از پایه اشتباس

به همین سادگی

موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
متوجه مطلب نشدی ؟ دارم جواب اون عده رو میدم که میگفتن گرافیک نسخه کنسولی با نسخه PC یکیه
مسئله خیلی سادس

اعلام کردن نسخه کنسولی 30 فریم هست و مشخصاتی که برایPC اعلام کردن گفتند برابر با نسخه کنسولیه و با یه 770gtx میشه درحد کنسول کیفیت گرفت

حالا هزاران نفر هستن که قصد دارن این عنوان 60 فریم و الترا ستینگ بازی کنن که تو منبع گفته : باید سیستم بهتری نسبت به سیستم قبلی که اعلام کردیم داشته باشید
این یعنی کسی که 970 gtx داره خیلی با گرافیک تر از کسی که ps4 داره میتونه بازی تجربه کنه

قبلا هم ذکر کرده بودن :در نسخه کنسولی پوشش گیاهی بازی یکی از نقاط ضعفش هست

پس اینکه یه عده میگفتن گرافیک نسخه کنسولی با نسخه PC یکیه از پایه اشتباس

به همین سادگی

موفق باشی

کسی نگفت برابر ه خودشون گفتن معادل تنظیمات high pc هست... دوست دارید قبول نکنید دوست دارید قبول کنید واقعیت همینه که هست
 
آخرین ویرایش:

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
متوجه مطلب نشدی ؟ دارم جواب اون عده رو میدم که میگفتن گرافیک نسخه کنسولی با نسخه PC یکیه
مسئله خیلی سادس

اعلام کردن نسخه کنسولی 30 فریم هست و مشخصاتی که برایPC اعلام کردن گفتند برابر با نسخه کنسولیه و با یه 770gtx میشه درحد کنسول کیفیت گرفت

حالا هزاران نفر هستن که قصد دارن این عنوان 60 فریم و الترا ستینگ بازی کنن که تو منبع گفته : باید سیستم بهتری نسبت به سیستم قبلی که اعلام کردیم داشته باشید
این یعنی کسی که 970 gtx داره خیلی با گرافیک تر از کسی که ps4 داره میتونه بازی تجربه کنه

قبلا هم ذکر کرده بودن :در نسخه کنسولی پوشش گیاهی بازی یکی از نقاط ضعفش هست

پس اینکه یه عده میگفتن گرافیک نسخه کنسولی با نسخه PC یکیه از پایه اشتباس

به همین سادگی

موفق باشی
هیچ کس و هیچ موقع نگفترافیک نسخه کنسولی با pc برابر و چنین ادعایی هم کاملا مشخصه خوب غلطه تو همه بازی های مولتی پلتفرم ولی خودشون گفته بودن سازنده ها نسخه کنسولی در حد تنظیمات high روی pc همین.
 

arash1996

کاربر سایت
May 17, 2012
1,479
نام
آرش
DF هر سه نسخه بازی Dying Light رو از لحاظ تکنیکی مقایسه کرده. برنده همونطور که انتظار میرفت PCـه و از بین دو نسخه X1 و PS4 هم نسخه ی کنسول سونی رو برتر دونسته.

یه نگاه سرسری به مطلب داشتم و یه سری از قسمت هاش رو در پایین آوردم. میتونید مطلب کامل رو در منبع مشاهده کنید.


منابع نور بیشتری در نسخه PC دیده میشند و Draw Distance نسخه های کنسولی کمتر و ضعیف تر از نسخه PC هست.

(جلوه ی) آب رو در هر سه نسخه یک نقطه ضعف محسوب میشه. تکنیک Depth of Field انویدیا هم به اون شکلی که DF امیدوار بود عمل نکرده.

فریم نسخه PS4 در صحنه هایی با بار پردازشی پایین بالای 30 میره که باعث Judder میشه و DF اعتقاد داره که Techland اون رو با یه پچ درست میکنه

در پایان هم DF بازی رو روی هر سه پلتفرم لذت بخش خونده.

قسمتی از Verdict:

As things stand, anyone with an interest in the game should be able to enjoy it on any of the three platforms. Between the two console versions we definitely have to give the nod to the PS4 version with its improved frame-rate and better texture streaming, its higher resolution, and a near complete lack of screen-tear. However, anyone with a decent gaming PC should definitely stick to the computer version as it offers excellent scalability alongside further improved visuals. Ultimately, we were impressed with Techland's first release on this new generation of gaming hardware and look forward to seeing more of Chrome Engine 6 in the future.

منبع
 

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,986
نام
Mohammad
Battlefield Hardline might run at a 60fps framerate and at resolutions like 720p on Xbox One and 900p on PS4, according to a vague statement from Electronic Arts, which says that Hardline is going to match the performance figures of Battlefield 4 on the new consoles

Battlefield Hardline Runs at 720p on Xbox One, 900p on PS4, 60fps, EA Hints - Softpedia
با توجه به قانون تاپیک،با اجازه آقا صادق متن رو ترجمه میکنم:
گفته شده بازی بتلفیلد هارد لاین احتمالا به صورت 60 فریم و با رزولوشن 720P بر روی کنسول XBOX ONE اجرا خواهد شد.همچنین احتمالا بازی به صورت 60 فریم و رزولوشن 900P بر روی کنسول سونی یعنی PS4 نیز اجرا میشود.
در ادامه گفته شده این تنظیمات همانند تنظیمات بازی بتلفیلد 4 بر روی کنسولهای نسل جدید هست.
 
آخرین ویرایش:

asmail

کاربر سایت
Sep 10, 2010
1,060
نام
...
با توجه به قانون تاپیک،با اجازه آقا صادق متن رو ترجمه میکنم:
گفته شده بازی بتلفیلد هارد لاین به صورت 60 فریم و با رزولوشن 720P بر روی کنسول XBOX ONE اجرا خواهد شد.همچنین بازی به صورت 60 فریم و رزولوشن 900P بر روی کنسول سونی یعنی PS4 نیز اجرا میشود.
در ادامه گفته شده این تنظیمات همانند تنظیمات بازی بتلفیلد 4 بر روی کنسولهای نسل جدید هست.
نگفته میشه گفته شاید.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر