اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
direct3d overrider قضیه ی این چیه میگن پی سی رو شبیه کنسول بدون لگ میکنه
چیز خاصی نیست، مثل Control Panel Nvidia می مونه که Triple Buffering و Vsync رو روشن می کنه.
پ.ن: البته کنسول ها باید زور بزنن مثل PC بدون لگ شن;;)
 

NeverPoint

کاربر سایت
May 6, 2009
578
چیز خاصی نیست، مثل Control Panel Nvidia می مونه که Triple Buffering و Vsync رو روشن می کنه.
پ.ن: البته کنسول ها باید زور بزنن مثل PC بدون لگ شن;;)


یکی میگفت کارایی سیستم منو دوبرابر کرده من خودم رویه بازی قدیمی تست کردم تمام لگ هاش از بین رفت بازی جدید ندارم
ظاهرا اسمش اونه کاراییش چیز دیگست:d
ج.پ.ن:افت فریم با لگ فرق داره کنسول افت فریم داره لگ کمتر پیش میاد داشته باشه
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
بررسی Far Cry 4 توسط Digital Foundry.

بازی روی PS4 رزولوشن Native 1080p داره و روی Xbox One رزولوشن Native 1440x1080p که به 1080p آپ اسکیل میشه. به همین دلیل (یعنی آپ اسکیل شدن) AA بازی هم روی PS4 کمی بهتر عمل میکنه.
از لحاظ فریم ریت، Xbox One در صحنه های شلوغ و سنگین کمی بهتر و ثابت تر عمل میکنه.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
بررسی Far Cry 4 توسط Digital Foundry.

بازی روی PS4 رزولوشن Native 1080p داره و روی Xbox One رزولوشن Native 1440x1080p که به 1080p آپ اسکیل میشه. به همین دلیل (یعنی آپ اسکیل شدن) AA بازی هم روی PS4 کمی بهتر عمل میکنه.
از لحاظ فریم ریت، Xbox One در صحنه های شلوغ و سنگین کمی بهتر و ثابت تر عمل میکنه.

خسته نباشید اقا میشه درباره این Native یک توضیحی بدین
 

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
خسته نباشید اقا میشه درباره این Native یک توضیحی بدین
نیتیو یعنی "ذاتی"
کنسول ها توانایی خروجی دادن رزولوشن غیر از 1080p و 720p رو ندارن, برای همین هر تصویری که میدن بیرون باید یا خودش 1080p باشه (NAtive) یا تبدیل به 1080p بشه(upscale).
 

.Evanescence.

کاربر سایت
Oct 7, 2011
2,896
نمی دونم کسی این رو گذاشته یا نه ولی تفاوت نسخه PS4 با PC بازی MGS که توسط Nvidia منتشر شده:
PC


PS4


نسخه PC :


60fps
Additional deferred lights per scene
Additional shadows per scene
Higher-resolution render targets
Higher-resolution shadows
Increased detail over distances
NVIDIA SLI Multi-GPU support
Options to adjust seven graphics features (Effects, Lighting, Screen ******ing, Shadows, Texture ******ing, Textures)
Resolution support up to and including 3840×2160 (4K)
Screen Space Reflections


Nvidia releases MGS 5: Ground Zeroes PS4 vs PC comparison shots | VG247
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
خوبه. نسخه PC خیلی بهتره :D
رفلکشن بهتر شده و مشخصه AO نسبت به نسخه کنسولی خیلی بهتره، کیفیت تکسچرها هم کمی بهتر، Foliage هم توی نسخه PC بیشتره و در کنار همه اینا اگه سیستم قوی داشته باشید میتونید با رزلوشن بالا هم بازی رو اجرا کنید :D
دست عمو کوجیما درد نکنه :D
 

s_p

کاربر سایت
Dec 3, 2010
4
نمای دور بینهایت عالی شده
کوجیما بسیار عالی قدرت خودشو روی پلتفروم PC به نمایش گذاشته

18569953616874582176.gif
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
Patch 3 includes over three hundred fixes designed to improve your Assassin’s Creed Unity experience. While you might notice some improvements to framerate as a result of Patch 3, we still have a future patch planned to further address framerate concerns.

The rollout itself will be staggered across platforms and will come to PlayStation 4 tomorrow (Wednesday November 26th) and continue on to PC and Xbox One later in the week (though not necessarily releasing on a daily basis
).


قراره با پچ مشکلات فریم ریت AC Unity روی PS4 مرتفع بشه

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


DF هم ورژن Wii U ی واج داگز رو که به تازگی رلیز شده ارزیابی کرده

Put into perspective, the PS4 operates at 30fps throughout most of our tests, while the PS3 runs between 25-30fps during cut-scenes, but can drop lower during gameplay. However, Nintendo's platform struggles to even achieve this level, with matching car chases towards the city holding at between 20-25fps on Wii U- dipping to the high teens when smashing through physics-based objects.


Remarkably, a 20fps refresh is often the standard for inner-city driving, making it exceptionally sluggish to control. The Wii U also takes the record for the lowest frame-rate dip during our stress test finale, with a sustained sub-20fps frame-rate once we take a rocket launcher to a pile-up of police cars (whereas PS3's nadir is 20fps). This one test isn't indicative the general run of play, but it serves to highlight just how much the Wii U's processor is bottlenecked when faced with too many AI and physics-based simulations. Curiously, Nintendo's platform runs with no frame-rate lock, meaning it can rise above 30fps. The near-constant playback at 20fps makes this a rare sight, but you can catch it if you glance upwards at points.

افت فریم تو بازی زیاده معمولا رانندگی در شهر بین 20 تا 25 فریم در حال چرخشه . در طول بازی فریم پایینتر از 20 زیاد پیش میاد. در کل فریم بازی نسبت به وژن PS3 ( که خودش افتضاحه:d) پایینتره

With a visual standard that matches the PS3's in almost every area, the Wii U offers by no means the best way to play Watch Dogs. We're spared the heavy tearing of Sony's last-gen console but the v-synced playback on Nintendo's console comes at a high cost. As is the trend for many of the ports to Nintendo's platform, performance is a genuine issue. To an extent, having an off-TV play option for Watch Dogs is plus, in much the same way it is for most Wii U editions of last-gen games. However, it's clear the touchscreen aspect of Nintendo's controller is under-utilised. It's been an extra six month wait for Wii U owners, but this hasn't manifested in any kind of tangible boost, leaving us feeling somewhat disappointed.

در تستهای انجام شده هم گرافیک بازی تقریبا در تمامی موارد با ورژن PS3 برابری میکنه. البته V-Sync فعاله و tearing که در PS3 وجود داره اینجا حضور نداره. ولی خوب به هر حال نبود پارگی هزینه خودش( افت فریم) رو به همراه داشته

البته اینکه میشه بازی رو Off-TV انجام داد یه مزیت خیلی بزرگی به حساب میاد در غیر اینصورت اگه براتون این ویژگی اهمیتی نداره روی هر پلتفورم دیگه ای بازی کنید سود کردید:d
 
آخرین ویرایش:

Tαylor Swift

کاربر سایت
Apr 25, 2012
3,676
نام
N ! M A
Assassin's Creed Unity بعد از پچ هم تغییرات زیادی نکرده :d

فریم ریت بازی قبل از پچ گاهی اوقات 24.59fps بوده که بعد از پچ به 25.07fps رسیده با 1.95% افزایش فریم ریت :d بخش co-op هم قبل از پچ به 23.90fps میرسیده که بعد از پچ روی 24.29fps هست ! با افزایش 1.6% ـــــی . :d

Assassin's Creed Unity patch analysed • Eurogamer.net
 

Mr. Worldwide

کاربر سایت
Feb 10, 2014
562
نام
Profesoer Charles Francis Xavier
رزولیشن Watch Dogs روی Wii U‌درست مانند نسخه PS3 در 1152x648 که در بازی post-processing anti-aliasing بسیار زیاد به کار رفته اند. همچنین بازی sub-720p است و بازی تیم سازنده روی گرافیک هم زیاد کار نکردند چرا که نور پردازی و بافت های بازی و نقشه بازی بسیار ساده طراحی شده اند Ambient occlusion هم همچنین عملکردش فررق داره و در کل در PS3 بهتره تا Wii U همچنین در Wii U از چند ضلعی ها و گیاهان درختان کمتری نسبت به نسخه PS3 استفاده شده بریدگی تصویر هم نسبت به نسخه PS3 بسیار بهتره. این اشکالات بازی رو هم مربوط به طراحی براساس CPU‌بازی ها دونستند چرا که بازی هایی Need for Speed: Most Wanted و Rayman بهترین کیفیت و قدرت رو از Wii U‌استفاده کردند
 

maziar_1939

کاربر سایت
Jul 29, 2009
90
سلام به همگی رفقا...دوستان من زیاد توی جریان فرق های بازی gta بین ps4 و xbox1 نبودم...
حالا میخوام ازتون بپرسم این بازی روی کدوم کنسول بهتر اجرا شده و با کیفیت تر هست رنگها؟
چون ملاک من برای خرید بین این دو کنسول همین بازی هست.
ممنون از همگی...

Sent from my Nexus 5
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
سلام به همگی رفقا...دوستان من زیاد توی جریان فرق های بازی gta بین ps4 و xbox1 نبودم...
حالا میخوام ازتون بپرسم این بازی روی کدوم کنسول بهتر اجرا شده و با کیفیت تر هست رنگها؟
چون ملاک من برای خرید بین این دو کنسول همین بازی هست.
ممنون از همگی...

Sent from my Nexus 5
PlayStation 4
 

maziar_1939

کاربر سایت
Jul 29, 2009
90
سلام به همگی رفقا...دوستان من زیاد توی جریان فرق های بازی gta بین ps4 و xbox1 نبودم...
حالا میخوام ازتون بپرسم این بازی روی کدوم کنسول بهتر اجرا شده و با کیفیت تر هست رنگها؟
چون ملاک من برای خرید بین این دو کنسول همین بازی هست.
ممنون از همگی...

Sent from my Nexus 5
دوستان دیگه هم نظر میدن؟
یه توضیحی دلیلی چیزیم بگید که چرا...ممنون‌میشم.

Sent from my Nexus 5
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر