اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
قدم خوبیه.ولی چرا فقط 10 هزار تا؟


اینکه خیلی کمه.

بعدش ما میایم میگیم اگر سونی با انویدیا همکاری میکرد الان کلی جلوتر بود حداقل تو زمینه فیزیک بعد یه نفر میاد پای ps3 رو میکشه وسط.همون gpu پلی استیشن3 هم درسته اتحاد سایه زنی پشتیبانی نمیکرد ولی شما یه نگاه به نور پردازی gow3 و انچارتد3 و کیلزون3 و ..........میفهمی چه کیفیتی داره که اونم سونی مدیون انویدیا بود.

یه تست ساده فیزیک براتون میزارم از کیس خودم که کارت گرافیکش 760gtx هست و کمی قدرتش از gpu پلی استیشن4 بالاتر هست.توجه هم داشته باشید تو این تست 99 درصد بار روی gpu هست و عملا cpu کار خاصی نمیکنه.
05806926572606791551.jpg


همونطور که میبینید 100.000 صد هزار گلوله قرمز رنگ به صورت دینامیک در 60 فریم داره توسط gpu محاسبه و رندر میشه.
بعد برنامه نویسهای سونی کلی زحمت کشیدن و روی gpu شرکت amd فقط تونستن 10 هزار ذره رو در 60 فریم محاسبه و رندر کنن.

حالا فرق تکنولوژی انویدیا و amd رو ساده متوجه شدین؟
میدونید اگه همین gpu انویدیا داخل ps4 بکار رفته بود چه فیزیک و موارد اختصاصی دیگه رو شاهد بودیم؟

البته من فکر میکنم نوع آبجکت ها هم مهم باشه ها باید دید آبجکتایی که شما رو PC تون ران کردید آیا دقیقا از همون جنس هستن یا نه؟

وگر نه همون قضیه ی معروف Apples VS Oranges پیش میاد.
اگر دقت کرده باشید وقتی همین آزمایش رو روی Duck انجام دادن یعنی نوع آبجکت عوض شده تعداد هم کاهش پیدا کرده پس نوع آبجکتا هم خیلی مهمه

درمورد نسل قبل هم که دیگه فکر کنم حرفی باقی نمونده RSX واقعا در مقایسه با Xenos ضعیف بود حتی یامائوچی هم صداش درومد. حالا شما فرض کن PS3 همون مشخصات رو داشت ولی به جای RSX روش Xenos بود اونموقع ممکن بود حتی بازیا رو بتونه 1080p اجرا کنه.

تو همون گرافی هم که UBI منتشر کرده بود و آریا ( دایناسور) زحمت کشید تو همین تاپیک گذاشت دقیقا اشاره شده بود که در واقع نکته قوت PS3 در SPU هاش نهفته بود.

اینجور که من میدونم GPU و یکپارچه نبودن رم PS3 نقاط بزرگ ضعفش نسبت به رقیب بودن و Cell نقطه قوتش
 
آخرین ویرایش:

Lara-

کاربر سایت
Sep 2, 2013
79
قدم خوبیه.ولی چرا فقط 10 هزار تا؟


اینکه خیلی کمه.

بعدش ما میایم میگیم اگر سونی با انویدیا همکاری میکرد الان کلی جلوتر بود حداقل تو زمینه فیزیک بعد یه نفر میاد پای ps3 رو میکشه وسط.همون gpu پلی استیشن3 هم درسته اتحاد سایه زنی پشتیبانی نمیکرد ولی شما یه نگاه به نور پردازی gow3 و انچارتد3 و کیلزون3 و ..........میفهمی چه کیفیتی داره که اونم سونی مدیون انویدیا بود.

یه تست ساده فیزیک براتون میزارم از کیس خودم که کارت گرافیکش 760gtx هست و کمی قدرتش از gpu پلی استیشن4 بالاتر هست.توجه هم داشته باشید تو این تست 99 درصد بار روی gpu هست و عملا cpu کار خاصی نمیکنه.
05806926572606791551.jpg


همونطور که میبینید 100.000 صد هزار گلوله قرمز رنگ به صورت دینامیک در 60 فریم داره توسط gpu محاسبه و رندر میشه.
بعد برنامه نویسهای سونی کلی زحمت کشیدن و روی gpu شرکت amd فقط تونستن 10 هزار ذره رو در 60 فریم محاسبه و رندر کنن.

حالا فرق تکنولوژی انویدیا و amd رو ساده متوجه شدین؟
میدونید اگه همین gpu انویدیا داخل ps4 بکار رفته بود چه فیزیک و موارد اختصاصی دیگه رو شاهد بودیم؟

دیگه از هر چیزی بگذریم نمیشد جواب اون یه تیکه رو نداد! Nvidia یا اون چیپ گرافیکی (RSX) که تو PS3 قرار داد باعث شد تا آخر نسل خیلی از بازی های مولتی اختلاف زیادی روی PS3 نسبت به 360 داشته باشن.

90 درصد بازی ها با رزولوشن پایین تر روی ps3 اجرا میشدن نمونه اش Red Dead Redemption بودکه رو 360 به صورت 720p و روی PS3 با رزولوشن گریه آور 640p اجرا میشد!!

اون نور پردازی GOW 3 و Uncharted 2 هم که دیدید به مدد قدرت پردازش موازی چیپ Cell بود وگرنه همون چهار تا انحصاری هم نداشت PS3!! اگه چیپ سل نبود عملا PS3 نمیکشید تا 2014!!
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
دیگه از هر چیزی بگذریم نمیشد جواب اون یه تیکه رو نداد! Nvidia یا اون چیپ گرافیکی (RSX) که تو PS3 قرار داد باعث شد تا آخر نسل خیلی از بازی های مولتی اختلاف زیادی روی PS3 نسبت به 360 داشته باشن.

90 درصد بازی ها با رزولوشن پایین تر روی ps3 اجرا میشدن نمونه اش Red Dead Redemption بودکه رو 360 به صورت 720p و روی PS3 با رزولوشن گریه آور 640p اجرا میشد!!

اون نور پردازی GOW 3 و Uncharted 2 هم که دیدید به مدد قدرت پردازش موازی چیپ Cell بود وگرنه همون چهار تا انحصاری هم نداشت PS3!! اگه چیپ سل نبود عملا PS3 نمیکشید تا 2014!!
دقیقا درسته و Lara و Benjohn توضیحات لازم رو دادن !

خیلی ها که چوب این انویدیا رو به سینه میزنن مثل این که نسل قبل رو یادشون رفته 8-|

به طور واضح نسل قبل نشون داد که چیپ گرافیکی کنسول پلی استیشن 3 که ساخته انویدیا بود چقدر در برابر چیپ گرافیکی کنسول ایکس باکس 360 که AMD ساخته بود ضعیف تر بود !

دیگه از این واضح تر نمیشه توضیح داد ! تجربه نسل قبل کاملا نشون داد که انویدیا چه آش شعله قلم کاری برای پلی استیش 3 درست کرده بود :|

سونی و مدیون بودن به انویدیا ؟؟؟!!! :-/
 
آخرین ویرایش:

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
دیگه از هر چیزی بگذریم نمیشد جواب اون یه تیکه رو نداد! Nvidia یا اون چیپ گرافیکی (RSX) که تو PS3 قرار داد باعث شد تا آخر نسل خیلی از بازی های مولتی اختلاف زیادی روی PS3 نسبت به 360 داشته باشن.

90 درصد بازی ها با رزولوشن پایین تر روی ps3 اجرا میشدن نمونه اش Red Dead Redemption بودکه رو 360 به صورت 720p و روی PS3 با رزولوشن گریه آور 640p اجرا میشد!!

اون نور پردازی GOW 3 و Uncharted 2 هم که دیدید به مدد قدرت پردازش موازی چیپ Cell بود وگرنه همون چهار تا انحصاری هم نداشت PS3!! اگه چیپ سل نبود عملا PS3 نمیکشید تا 2014!!

یه طوری میگین فقط cell داشت جور همه چیز رو میکشید انگار rsx بووق بود اون وسط.
گیریم قدرتش از xenos کمتر{که رو کاغذم همینطوره} دیگه اون نور پردازی و رنگ بندی اکثرش بخاطر تکنیکهای جدید انویدیا بود نه cell.
تکنیکهایی که سری 7000 انویدیا اوردن دقیقا اینا بودن که تو بازیهای انحصاری هم بخوبی ازشون استفاده شد:
GeForce 7 Series



HDR داخل gow3 بکار گرفته شده بود .اون سه تای دیگه هم تو بازیهای ناتی داگ بخوبی بکار گرفته شده بودن.
xenos قدرتش بخاطر اون edram که کمک زیادی بهش میکرد بالاتر بود تو یه زمینهایی وگرنه اون ویژگیها تا اون زمان مختص انویدیا بود.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
البته من فکر میکنم نوع آبجکت ها هم مهم باشه ها باید دید آبجکتایی که شما رو PC تون ران کردید آیا دقیقا از همون جنس هستن یا نه؟

اون تست nvidia اسمش FluidMark هست که یک بنجمارک برای شبیه سازی سیالات به حساب میاد. دقت کنید همه کره‌ها در هم فرو رفتن و سایزشون هم یکی نیست تا حالت سیال رو شبیه سازی کنه. چیزی که سونی نشون داده 10،000 آبجکت جداگانه هست که با هم بر همکنش فیزیکی دارن. فکر نمیکنم مقایسه اینها با هم کار درستی باشه.
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
اون تست nvidia اسمش FluidMark هست که یک بنجمارک برای شبیه سازی سیالات به حساب میاد. دقت کنید همه کره‌ها در هم فرو رفتن و سایزشون هم یکی نیست تا حالت سیال رو شبیه سازی کنه. چیزی که سونی نشون داده 10،000 آبجکت جداگانه هست که با هم بر همکنش فیزیکی دارن. فکر نمیکنم مقایسه اینها با هم کار درستی باشه.

این الان بنظرت 10 هزار ابجکت جدا گانه هست؟
PS4_SDK_2_30-670x398.jpg


در مورد اون تست هم اگر قرار بود اون بالها وفتی پایین جمع میشن داخل هم برن که دیگه اسمش فیزیک نبود که.سایز کرها بخاطر اینکه نمای نزدیک نشون میده بزرگ به نظر میاد منتها کف که جمع میشن رو نگاه کن سایزها یکیه.
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
این الان بنظرت 10 هزار ابجکت جدا گانه هست؟
PS4_SDK_2_30-670x398.jpg


در مورد اون تست هم اگر قرار بود اون بالها وفتی پایین جمع میشن داخل هم برن که دیگه اسمش فیزیک نبود که.سایز کرها بخاطر اینکه نمای نزدیک نشون میده بزرگ به نظر میاد منتها کف که جمع میشن رو نگاه کن سایزها یکیه.

منظورش از جداگانه اینه که هیچ کودوم از مدل ها داخل همدیگه نمیرن و بصورت فیزیکی همشون باهم برخورد دارن و کنش انجام میدن. مثل مایع نیست که بهم بچسبن و یه مدل یکپارچه ایجاد کنن.

در ضمن محمد حالا من خیلی وقته دیگه PC ندارم و از این بنچ مارک های جدید زیاد سر در نمیارم اما توی همین عکس دقت کنی نوشته که 10000 تا آبجک در در زمانی تقریبا کمتر از 10 میلی سانیه رندر میشه!
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
منظورش از جداگانه اینه که هیچ کودوم از مدل ها داخل همدیگه نمیرن و بصورت فیزیکی همشون باهم برخورد دارن و کنش انجام میدن. مثل مایع نیست که بهم بچسبن و یه مدل یکپارچه ایجاد کنن.

در ضمن محمد حالا من خیلی وقته دیگه PC ندارم و از این بنچ مارک های جدید زیاد سر در نمیارم اما توی همین عکس دقت کنی نوشته که 10000 تا آبجک در در زمانی تقریبا کمتر از 10 میلی سانیه رندر میشه!

حداقل امیدوارم حرفت اون تیکه قرمز رنگ درست باشه و حداقل بتونیم یه فیزیک درست درمون و یا شبیه سازی بدن کارکترها یا هر چیز دیگه تو این نسل ببینیم.با این وضعیت که امیدی به گرافیک نیست.حداقل فیزیک و انیمیشن خوب باشه.

در مورد 10000 ابجکت که گفته در کمتر از 10 میلی ثانیه برای هر فریم.
هر 1000 میلی ثانیه میشه یک ثانیه.
1000 رو تقسیم بر 10 کن میشه 100.یعنی 100 فریم در ثانیه .
برای محاسبات 10 هزار ابجکت میشه 100 فریم.برای محاسبه 20 هزار ابجکت میشه 50 فریم .
برای 30 فریم چند ابجکت میشه؟:d
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
حداقل امیدوارم حرفت اون تیکه قرمز رنگ درست باشه و حداقل بتونیم یه فیزیک درست درمون و یا شبیه سازی بدن کارکترها یا هر چیز دیگه تو این نسل ببینیم.با این وضعیت که امیدی به گرافیک نیست.حداقل فیزیک و انیمیشن خوب باشه.

در مورد 10000 ابجکت که گفته در کمتر از 10 میلی ثانیه برای هر فریم.
هر 1000 میلی ثانیه میشه یک ثانیه.
1000 رو تقسیم بر 10 کن میشه 100.یعنی 100 فریم در ثانیه .
برای محاسبات 10 هزار ابجکت میشه 100 فریم.برای محاسبه 20 هزار ابجکت میشه 50 فریم .
برای 30 فریم چند ابجکت میشه؟:d

همینی که تو گفتی :D
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
در مورد 10000 ابجکت که گفته در کمتر از 10 میلی ثانیه برای هر فریم.
هر 1000 میلی ثانیه میشه یک ثانیه.
1000 رو تقسیم بر 10 کن میشه 100.یعنی 100 فریم در ثانیه .
برای محاسبات 10 هزار ابجکت میشه 100 فریم.برای محاسبه 20 هزار ابجکت میشه 50 فریم .
برای 30 فریم چند ابجکت میشه؟:d

برای یک بازی که 60 فریم اجرا میشه شما 16.66ms زمان دارید. این یعنی برای 16.66ms شما 16,666 آبجکت رو میتونید پردازش کنید (برای یک فریم). برای یک بازی 30 فریمی هم 33.33ms زمان دارید و میتونید 33,333 آبجکت رو پردازش کنید (باز هم برای یک فریم).
 

Lord XONE

کاربر سایت
Nov 13, 2014
80
نظر من :
CPU ـهای دو کنسول به حد کافی قوی هستن به شرطی که از ظرفیتهاشون کامل و درست استفاده بشه ، همیشه همین بوده و خواهد بود هر تکنولوژی جدید که رونمایی میشه یک مدت زمانی رو احتیاج داره تا افراد تو استفاده از اون قابلیتها مجاب و زبده بشن و خیلی از ساختارهای قدیمی باید به شکل رادیکال تغییر کنن که البته زمان بر هست و این زمان به چشم افراد عادی کند به نظر میرسه ...
شرکتهایی که کنسول ساختن اسکول نیستن ، تایمی که برای تغییر نسل انتخاب شده دقیقا زمانی هست کنسول سازها به این نتیجه رسیدن که تکنولوژی به حد کافی برای تغییر یک نسل پیشرفت کرده.

HSA قابلیت آدرس دهی یکپارچه رو برای CPU و GPU فراهم میکنه که توانایی هسته های پردازشی (CPU) و هسته های محاسباتی (CUـهای GPU) رو به شکل جالبی ترکیب میکنه و راندمان رو بالا میبره ، CPU ـهای نسل جدید هم قدرت پردازش موازی بالایی دارن (به شکل کلاسیک) هم در صورت به کار گیری صحیح (HSA Enabled) راندمان وحشتناک بالایی ایجاد میکنن مثلا:

HSA-LibreOffice.png


شکل بالا:
A10-7850 وقتی تست بالا رو به صورت نرم افزاری (کلاسیک) محاسبه میکنه از Core i5 4670 ضعیفتر هست همون تست با استفاده از OpenCL روی A10 به دلیل وجود هسته های محاسباتی بیشتر بهبود پیدا میکنه اگر الگوریتمها به شکلی باشن که قابلیت HSA رو Enable کنن مدت زمان محاسبات به طرز وحشتناکی کاهش پیدا میکنه که دلیل اون افزایش راندمانی هست HSA با طرفند آدرس دهی یکپارچه بین CPU و GPU ایجاد کرده ...
یه نمونه دیگه A10 به صورت نرم افزاری از Core i3 ضعیفتر هست:


08-LibreOffice-Software.png



ولی همون تست زمانی که از قابلیت HSA پردازنده استفاده بشه:

10-LibreOffice-HSA.png


میبینید که قابلیت HSA روی پردازنده اینتل موجود نیست ولی روی A10 وجود داره زمانیکه کدها برای استفاده از این قابلیت نوشته شده باشن راندمان فوق العاده بالا میره و مدت زمان پردازش کاهش پیدا میکنه ...

تست بعدی Image transcoding ...
به تفاوت A10 7850 زمانیکه از HSA استفاده میکنه و زمانیکه به صورت کلاسیک پردازش میکنه دقت کنید:

Kaveri-HSA-Benchmarks-6_7_jpeg.png



حالا اتفاقی که داره میوفته این هست که فعلا برنامه های کاربردی خیلی کمی از این قابلیت استفاده میکنن و میشه گفت تو دنیای گیم تقریبا بازی ای وجود نداره که از قابلیت HSA استفاده کرده باشه چون فعلا عمومیت پیدا نکرده انجینها بر اساس روشهای کلاسیک نوشته میشن و خیلی مسائل دیگه ولی در آینده وضعیت اینطور نمیمونه دوتا کنسول این قابلیت رو دارن و بازی سازها دیر یا زود توجیح مالی پیدا میکنن و برنامه نویسی به این شیوه آموزش داده میشه و نتیجه اون رو خواهید دید.
این قابلیت همون hUMA هست که مشخص شد PS4 داره بعد میگفتن XONE نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=657221
vgleaks.com/playstation-4-includes-huma-technology
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
این قابلیت همون hUMA هست که مشخص شد PS4 داره بعد میگفتن XONE نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
AMD: PlayStation 4 supports hUMA, Xbox One does not - NeoGAF
vgleaks.com/playstation-4-includes-huma-technology

hUMA اسمی هست که AMD برای مارکتینگش استفاده میکنه. مایکروسافت قابلیتهای شبیه اون رو برای XB1 تدارک دیده و به همه پروسسورها (cpu, gpu و سایر پروسسورهای کمکی) به مموری مشترک دسترسی دارن و همون کار hUMA رو انجام میده. پتنتش رو هم چند روز پیش دیدم که روش انجام کار و سطح دسترسی هر پروسسور رو توضیح داده.

لینک پتنت برای افراد علاقمند: http://www.faqs.org/patents/app/20140331019
 
آخرین ویرایش:

Yagami

کاربر سایت
Mar 27, 2014
207
این قابلیت همون hUMA هست که مشخص شد PS4 داره بعد میگفتن XONE نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
AMD: PlayStation 4 supports hUMA, Xbox One does not - NeoGAF
vgleaks.com/playstation-4-includes-huma-technology

hUMA اسمی هست که AMD برای مارکتینگش استفاده میکنه. مایکروسافت قابلیتهای شبیه اون رو برای XB1 تدارک دیده و به همه پروسسورها (cpu, gpu و سایر پروسسورهای کمکی) به مموری مشترک دسترسی دارن و همون کار hUMA رو انجام میده. پتنتش رو هم چند روز پیش دیدم که روش انجام کار و سطح دسترسی هر پروسسور رو توضیح داده.

لینک پتنت برای افراد علاقمند: INSTRUCTION SET SPECIFIC EXECUTION ISOLATION - Patent application

اینو خود ای ام دی بعدا تایید کرد که هر دو کنسول از hsa استفاده میکنن

we spoke to AMD and it's actually true. The AMD chips inside the PlayStation 4 and Xbox One take advantage of something called Heterogeneous Unified Memory Access (HUMA), which allows both the CPU and GPU to share the same memory pool instead of having to copy data from one before the other can use it. Diana likened it to driving to the corner store to pick up some milk, instead of driving from San Francisco to Los Angeles. It's one of AMD's proposed Heterogeneous System Architecture (HSA) techniques to make the many discrete processors in a system work in tandem to more efficiently share loads.

While the EA Sports example shows that HSA and HUMA aren't necessarily good news for today's PC gamers, it might actually give AMD a leg up in PC gaming tomorrow. AMD's new desktop and laptop processors will bring HSA features to the table later this year, and games built for those features could theoretically run better on AMD chips than components from Intel and Nvidia.

AMD won the next-gen console war, and PC gamers could reap the reward | The Verge
 

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
نمیدونم چرا یه عده اینقدر آیه یاس میخونن :| الان مشکل شما با گرافیک بازی های این نسل چیه؟ صبر کنید بازی هایی که 2015 عرضه میشن پرفورمنسشون رو کنسول ها بررسی بشه بعد بیاین آیه یاس بخونین :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر