اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
این عکسو یکی از کاربرای Reddit آپلود کرده:

r00axxzu6o6wuvjrvyjy.gif
 

amir113

کاربر سایت
Feb 7, 2012
39
نام
INTEL
The PC version of the game is far from exempt from criticism. In fact, in many cases, it's quite a bit worse. However, bearing in mind the lofty recommend specs suggested, it is possible to get a console-beating experience on relatively modest hardware. We paired a Core i3 4130 with a GTX 750 Ti, set PC presets to console equivalents (though we swapped in HBAO+ for a bit of a quality boost) and ran at 1600x900 (900p). In essence we pitted console-level PC tech against PS4 and Xbox One and found that the game ran fairly well

DF گفته بازي ACU روي PC در واقع بتا هست و فعلا داره با dx11 API اي اجرا ميشه كه Draw call اش نهايتا به ١٠.٠٠٠ تا ميرسه اما در اينده با اومدن dx12 با cpu هاي ضعيف هم راحت به 50.000 draw call اجرا میشه
خود ديجتال فاندري گفته كه با يه 750ti كه low end ترين گرافيك براي بازي هست و يه cpu low level ديگه تونستن بازيو با مشخصات معادل ps4 خیلی بهتر اجرا کنن

دقت کنید اين كنسول ها OS هاي LOW LEVEL اي دارن كه هنوز روي PC موجود نيست روي PC در اينده با DX12 حتي با همين سيستمي كه گفته بازدهي چند برابر میشه بگيريم
با ٩٧٠ كه ٣ -٤ برابر اين هست بايد با dx12 راحت 4K زد

منبع
Face-Off: Assassin's Creed Unity • Eurogamer.net
 
آخرین ویرایش:

Mr. Worldwide

کاربر سایت
Feb 10, 2014
562
نام
Profesoer Charles Francis Xavier
Strauss Zelnick مدیرعامل Take 2 امروز به مایکروسافت دعوت شده بود از فناوری جدید آزمایشی واقعیت مجازی مایکروسافت دیدن کرده. ایشون گفتند:"
من داخل یک اتاق پر از وسایل تکنولوژی در دفتر مرکزی مایکروسافت شدم انجا دمو RoomAlive را دیدم وقتی هدست را گذاشتم کاراکتری را دیدم که به نظر واقعی میامد چیزی که من در نسخه آزمایشی دیدم بسیار فوق العاده بود"
Microsoft Gave GTA 5 Boss A Demo Of Its Mysterious VR Tech - GameSpot

- - -ویرایش - - -

Giana Sisters: Twisted Dreams Director's Cut در هردو کنسول PS4 و Xbox One روی 1080p اجرا میشه
http://www.joystiq.com/2014/11/18/giana-sisters-directors-cut-coming-to-xbox-one-ps4-next-month/
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
Strauss Zelnick مدیرعامل Take 2 امروز به مایکروسافت دعوت شده بود از فناوری جدید آزمایشی واقعیت مجازی مایکروسافت دیدن کرده. ایشون گفتند:"

Microsoft Gave GTA 5 Boss A Demo Of Its Mysterious VR Tech - GameSpot

البته ایشون در مورد RoomAlive چیزی نگفتن، متن اصلی این هست:

[LTR]
"The demo that I had was at Microsoft's headquarters in a room given over to this [technology], and you had an immersive headset on, and there are characters that appear to be real, and you'e interacting with the characters and they're not real, and it's pretty extraordinary,"
[/LTR]

"دمویی که من در HQ مایکروسافت تجربه کردم در اتاقی بود که به این تکنولوژی اختصاص داده شده بود، باید یک هدست فراگیرنده میگذاشتید، و در آن کاراکترهایی بودن که بنظر واقعی میومدن و شما با اونها ارتباط برقرار میکردید (روشون اثر میگذاشتید) ولی اونها واقعی نبودن، واقعاً شگفت انگیز بود".

چیزی که توصیف کرده همون عینک AR مایکروسافت باید باشه که غیر از افزودن کاراکترها و آبجکتهای غیر واقعی به محیط پیرامون (به صورت واقع گرایانه) میتونه Gaze Tracking هم بکنه که احتمالاً با دقت بالا هست (بخاطر فاصله نزدیکش با چشم) و به کمک کینکت میتونه صدای واقعی و متناسب با این اجسام/کاراکترها رو هم در جایی که بطور فرضی در اتاق قرار گرفتن برای شما شبیه سازی کنه.

با توجه به نشون دادن این دمو برای CEOـه یک شرکت بازیسازی بزرگ 3rd Party بنظر میرسه که پروژه‌شون پیشرفت خوبی داشته و باید در طی چند ماه آینده خبرهای بیشتری ازش بشنویم.
 

Remastered

کاربر سایت
May 9, 2014
427
نام
سياوش
DF اومده چمن و پوشش گياهي ورژن نسل هشتم بازي GTA V رو بين PS4 و XONE مقايسه كرده ...
GTA 5's next-gen grass compared • Eurogamer.net
بر طبق اين مقايسه كه گذاشته پوشش گياهي در PS4 بهتر هست .
However, the more locations we visited, the more it became clear that PlayStation 4 does possess the advantage in terms of detail level - it's just that the extent of the boost varies on a per-location level. In our first set of clips, we took the road north and explored the mountainside, finding no appreciable difference.
در اينجا بيان ميكنه وفتي مكان هاي مختلفي از بازي رو مورد بررسي قرار دادن مشخص شد كه سطح جزييات در ps4 بيشتر هست و البته اين تفاوت در مكان هاي مختلف متفاوت و با هم فرق داره ( در جاهايي تفاوت بيشتر و در جاهايي كمتر)
Overall, this is the kind of effect where the PS4's larger GPU and higher fill-rate come to the fore, and while it shouldn't impact any purchasing decision (Xbox One is hardly barren and featureless in the affected locations), it's nice to see that Rockstar has utilised the additional graphics power on tap in the Sony console.
در اينجا هم DF دليل اين تفاوت رو استفاده كردن راك استار از ظرفيت و قدرت بيشتر GPU كنسول سوني ميدونه
 

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
DF اومده چمن و پوشش گياهي ورژن نسل هشتم بازي GTA V رو بين PS4 و XONE مقايسه كرده ...
GTA 5's next-gen grass compared • Eurogamer.net
بر طبق اين مقايسه كه گذاشته پوشش گياهي در PS4 بهتر هست .

در اينجا بيان ميكنه وفتي مكان هاي مختلفي از بازي رو مورد بررسي قرار دادن مشخص شد كه سطح جزييات در ps4 بيشتر هست و البته اين تفاوت در مكان هاي مختلف متفاوت و با هم فرق داره ( در جاهايي تفاوت بيشتر و در جاهايي كمتر)

در اينجا هم DF دليل اين تفاوت رو استفاده كردن راك استار از ظرفيت و قدرت بيشتر GPU كنسول سوني ميدونه
dat difference

rDxdn.png


BXqlc.png
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
وقتی سازنده شعورش کافی باشه نتیجه میشه همین. نسل قبل هم همین طور بود، برای RDR نسخه 360 خیلی از نظر Foliage بهتر از نسخه PS3 بود.
ولی این عکسای که رضا گذاشته اختلافشون خیلی زیاده :D
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
وقتی سازنده شعورش کافی باشه نتیجه میشه همین. نسل قبل هم همین طور بود، برای RDR نسخه 360 خیلی از نظر Foliage بهتر از نسخه PS3 بود.
ولی این عکسای که رضا گذاشته اختلافشون خیلی زیاده :D
البته این دقیقا بدترین جای ویدئو (یعنی همون بیشترین اختلاف) هست، بقیه جاها تقریبا اختلاف در این حد نیست :D چند جای دیگه ویدئو هم اختلاف نسبتا زیاد بود ولی یه سری جاها هم اختلاف خیلی کمه یا اینکه در یه حد هستن. خود DF هم گفته بعضی جاها تفاوت زیاده و یه سری جاها هم تفاوت کمه.
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
آخرین آپدیت DF درباره GTA V تا ببینند در سنگینترین بخش های بازی، کدوم نسخه بهتر فریم ریت رو نگه میداره.
On a native 1080p title like this, we might reasonably expect PlayStation 4's more powerful GPU to demonstrate an unassailable advantage across the game, but the reality is a little more complicated.
در حالی که انتظار داشتند در یک عنوان 1080p مثل این، PS4 به خاطر GPU قویتر برتری مطلق داشته باشه، ولی واقعیت یک مقدار پیچیده تر از این حرفها بوده.
Travelling at speed through city junctions - such as Strawberry Avenue - turns out to be a particular Achilles Heel on PS4, with sustained drops to around the 24-26fps range at their worst. It's a situation that also applies to Xbox One, but to a consistently lesser degree when testing under the precise same conditions (and borne out in repeated tests). Put simply, in areas where junctions are stacked up one after the other, the Sony platform suffers more prolonged frame-rate drops when burning through traffic with your foot jammed to the floor. It's an interesting, recurring scenario that points to a CPU bottleneck, where Xbox One's increased clock-speed has an advantage when racing around these busy sections.
با سرعت رد شدن از مکان های شلوغ شهر که پر از آبجکت ـه یک نقطه ضعف برای PS4 محسوب میشه، که افت فریم های مداوم بین 24 تا 26 فریم رو در پی داره. این موضوع در Xbox One هم وجود داره، ولی به مراتب کمتر و پایینتر. DF دلیل اون رو CPU قویتر Xbox One عنوان کرده که در مکان های شلوغ در فریم دهی بهتر عمل میکنه.
Another potential cause could be hard drive access, of course. GTA 5 is very intensive in terms of background streaming, a state of affairs that made the digital download versions of the last-gen version less desirable than the physical releases (where streaming bandwidth was shared between disc and drive). To lessen the impact of any streaming bottleneck, we installed the PS4 version onto an SSD for a re-test - the results showed no improvement.
DF حدس زده شاید این موضوع به استریمینگ از هارد ربط داشته باشه و برای این کار نسخه PS4 رو روی یک هارد SSD هم نصب کردند (که سرعت فوق العاده بالایی داره)، ولی باز هم نتیجه تغییری نکرده.
However, while Xbox One enjoys an advantage during high-speed races in packed junction areas, it's clear the platform faces its own particular challenges. It drops a few frames during downtown driving outside of the problem junction areas, whereas PS4 remains solid. On top of that, we've already seen that Rockstar has made some visual cutbacks to its complex outdoor rendering, presumably to accommodate Xbox One's less capable graphics hardware, but in certain areas where cuts haven't been made, performance can dip.
اما در مقابل، رانندگی در بیرون شهر و downtown روی Xbox One افت فریم بیشتری داره، مخصوصا مکان هایی که دو نسخه از لحاظ پوشش گیاهی یکسان هستند.
Complex effects work, usually involving transparency effects (explosions etc) can also cause visible, sustained hitches in performance. Explosive missions with Trevor in Los Santos' outskirts show the biggest pitfall on Xbox One - with 24fps held at length during one shoot-out. Meanwhile, the PS4 has no issue with these segments, sparing one or two dropped frames just as alpha effects appear on-screen.
همینطور در مورد افکت های انفجار و شبیه اون (مثلا ماموریت های انفجاری Trevor در بیرون شهر) بزرگترین افت فریم های Xbox One اتفاق میفته و در این زمینه PS4 بهتر عمل میکنه.
It's an interesting result overall, leaving us with different performance profiles on each platform. It's an unmistakable advantage for Sony's platform when it comes to shoot-outs, but on the other hand, the Xbox One typically avoids the heavy mid-20s frame-rates that can kick in during high-speed chases.
به طور خلاصه نتیجه فریم دهی رو خیلی جالب دونسته که هر پلتفرم در نقاط خاصی از دیگری بهتر عمل میکنه. در مراحل تیراندازی و انفجاری PS4 برتری داره، در حالی که Xbox One از افت فریم هایی که در تعقیب و گریز با سرعت اتفاق میفته رنج نمیبره.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر