اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
روی ps4 فریم ریت میره روی 19 20 اینکه دیگه خیلی فاجعه هستش صد در صد باید منتظره یک پچ جدید باشیم! خیلی مشتاق شدم Ac رو بازی ببینم مگه چی داره که اینقدر سنگین هستش !
 

kaizershauze

AMOR CTPACTb 信念 RÊVES
کاربر سایت
Jul 6, 2012
14,730
نام
امین رضا
there's certainly the sense that both console versions of the game aren't running at their best
این از نسخه ی کنسولی تکلیف نسخه ی PC هم که به لطف یوبی سافت کیف از اول مشخص بود
به غیر از گرافیک حال و روز بقیه پارامترهای بازی هم که تو نقدهاش مشخصه در چه حدیه
دیگه نهایت بزن در رو شدن ، یه چیزی همینجوری سر هم بکنن بدن دست ملت بره !! البته تو مقاله هم یه چیز خوبی نوشته بود:
we may simply be looking at a game where the developers ran out of time
کاملا هم صحیح :d
 
آخرین ویرایش:

NeverPoint

کاربر سایت
May 6, 2009
578
تو این مدت که پی ا 4 خریدم بازی روون بدون لگ نزدم مثل پی سی بیشتر بازیهاش لگ داره اما افت فریم نداره مثل کال اف گوست که یه صحنه بدون لگ نداره یا نید فور ریوال یا اینفیموس یا کیلزون حتی واچ داگز هم حین تغییر از حالت تحت تعقیب به حالت عادی لگ میزد که معلومه ایراد یا از رم و سی پی یو هست یا دولوپر کیت چون افت فریم نداره لگ میزنه به نظر من 900 پی بدون افت فریم خیلی بهتره مثل بتلفیلد یا واچ داگز

یونی تی کات سین
http://www.aparat.com/v/mxs9a

یونیتی گیمپلی تست
http://www.aparat.com/v/pJcFL
 

Yagami

کاربر سایت
Mar 27, 2014
207
احتمال داره یوبی تو ساخت ac unity از dx12 و special processors که روی xo هست استفاده کرده باشه . یه طرف دیگه قضیه api روی xo هست که سازنده بازی metro تو همین مصاحبه با یوروگیمر و df گفته بود که یک میلیون بار از مال ps4 ضعیفتر عمل میکنه ولی مایکرو داره به روزش میکنه و موقع ساخت metro دست سازنده نبوده.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
چقدر منتظر AC Unity بودم و فکر میکردم یه چیزی تو مایه های نسخه دوم میشه. ولی گذشته از نقدهای بازی، از نظر تکنیکی هم مشکل داره. حالا اگه فقط رزولوشن و دیر لود شدن و ... بود مشکلی نبود، ولی افت فریم این مدلی...
وقتی هم هر دو نسخه مشکل دارن، احتمالاً قضیه به بازیساز برمیگرده نه ضعیف بودن یه کنسول یا قابلیت های نهان اون یکی کنسول. :D هر دو نسخه 900p هستن و کلی افت فریم دارن. حالا شاید نسخه X1 به 19fps توی PS4 نرسه، ولی به 23fps میرسه که تفاوت خیلی نجومی و عظیمی نداره. از اون طرف توی Cutsceneهای X1 افت فریم بیشتری دارن.
قضیه هم فقط به فریم ریت و رزولوشن مربوط نمیشه. توی عکس های مقایسه DF مثلاً اینجا نسخه X1 باگ خور شده و بنده خدا تبدیل به یه موجود دیگه شده! :D


یا توی این عکس در نسخه PS4 دو تا از درخت ها دیرتر لود شدن:


کلاً چیزی که مشخصه اینه که بازی از نظر تکنیکی مشکلات ریز و درشت زیادی روی هر دو کنسول داره. یه بازی میاد رزولوشن رو پایین میاره ولی فریم ریت خوبه. یکی رزولوشنش بالا هست ولی افت فریم داره. AC Unity هم 900p هست، هم افت فریم های خفن داره، هم مشکلات دیگه، اون هم روی هر دو کنسول نه یکی. از نسخه PC هم بی خبرم! :D
 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
بازی از نظر گرافیکی فوق العاده خوب هست ، به قول DF "مبهوت کننده هست":

Certainly, from a visual perspective, Assassin's Creed Unity finally brings the series into the new generation, and the results are stunning. The new engine delivers a massive upgrade over last year's instalment, boasting significant improvements in levels of geometry detail on the characters and environments, more complex texturing, and new lighting and shader models that work beautifully in helping to create an almost photo-realistic look to the game - although the characters often break the illusion, appearing distinctly stylised but encroaching into the uncanny valley at the same time.

امیدوارم این باگها رو هم برطرف کنن ، احتمال اینکه فریم ریت بازی با پچ بهتر بشه هم هست . یه چیزی که من باهاش حال کردم AA بازی هست که به نظرم خیلی عالی عمل میکنه مخصوصا تو سناریوهای پیچیده که کنتراست اجزای تشکیل دهنده تصویر بالا هست ، امیدوارم در آینده تو اکثر بازیها استفاده کنن این الگوریتم رو.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
این سخت افزارها که گفتی رو هر دو تا کنسول وجود داره در ضمینه فشرده سازی و صدا غیره وگرنه کنسولها توی این نسل cpu داغونی دارن و تا حالا شوت شده بودند و اگه این سخت افزارها نبود ناچار می شدند از cpu ها قویتر و حرفه ای تری استفاده کنند ...در ضمینه gpgpu هم توی همون مقاله کارمند یوبی که بهش اشاره کردی ps4 دوبرابر xbox one قدرت داره که کم نیست!!! ...
من قکر میکنم علت این موضع برمیگرده به تحت فشار بودن مارکوسافت تو این چند وقته ...ماکروسافت رو تیم سازنده کنسولش فشار زیادی اورده "هرچند که خود ماکروسافت هم استاد طراحی نرافزاره" در رابطه از استفاده بهینه از قابلیتهای xbox1 و دایرتک ایکس12 , همینطور استفاده اسان وبهینه از gpgpu...احتمالا سونی از لحاظ نرم افزار از ماکروسافت عقب افتاده که طبیعی هست .. وتو اینده سونی هم سعی میکنه قابلیتهای توسعه کنسولش رو ارتقا بده ...

بعید میدونم. همه بازیسازها (از سازنده مترو و BF4 گرفته تا بازیسازهای Indie) به این نکته اشاره داشتن که APIـه PS4 خیلی استیبلتر و سطح پایینتر از XB1 بوده و XB1 تازه با آپدیت June یسری قابلیتهای سطح پایین بهش اضافه شده و تازه با DX12 به حالتی میرسه که PS4 از یکسال پیش داشته.

سخت افزارهایی که من گفتم (DMEها و قابلیت decompression تکسچرها و ... ، SHAPE و 4 DSP) روی XB1 هستن یسری قسمتهاش روی PS4 هم هستن (مثلاً یکی از 6 بلاک SHAPE همون کاری رو انجام میده که ACP یا همون چیپ صدای PS4 انجام میده منتهی با پرفورمنس بالاتر، یا GPUـش مثل سایر GPUهای AMD دارای DMA هست). ولی اگر درست نگاه کنید خیلی از این کارها (که مرسوم هم هستن) روی PS4 باید با CPU یا GPU انجام بشن. مثلاً سرنی گفته بود texture decompression روی GPU انجام بشه و ... خب این کار توی XB1 با همون DME انجام پذیر هست و بار پردازشی اضافه برای CPU/GPU نداره و چیزهای شبیه به این. مایکروسافت برای این قابلیتها پتنت ثبت کرده و کار خودش هست و نباید انتظار داشته باشید توی PS4 همچین چیزی ببینید.

[LTR]
Physics simulation, collision detection, ray casting for audio, decompression and the like. And these operations are fine grained meaning that there will be many small world simulation tasks running on the GPU simultaneously alongside rendering of the game scenes. So the concept is that as game developers learn to use these techniques later on in the console life cycle, we will see richer and even more interactive worlds.
Read more at Mark Cerny Explains The PS4***8217;s GPU ***8211; Can Perform Asynchronous Complex Processes � GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog
[/LTR]

در مورد بنچمارک یوبیسافت روی دو کنسول و شرایطش هم چند صفحه قبل یک پست دادم و گفتم که این تست بیشتر از اینکه نشون دهنده قدرت GPUها باشه داره محدودیت پهنای باند DDR3 نسبت به GDDR5 رو نشون میده و احتمالاً از eSRAM هیچ استفاده‌ای نکردن برای این تست.

LiviNG D3AD

من در کل با نظر دوستمون h.esi بیشتر موافقم. قبلا هم صحبتش بود که با اینکه cpu ی ps4 رو فرکانس کاری پایینتری کار میکنه در عمل بخاطر اینکه OS خیلی سبکتری نسبت به وان داره پرفورمنس بهتری میده. اتفاقا چیزی که ایشون داره میگه چند وقته تو ذهن خودم هم هست. در هر صورت باید به سونی وقت بیشتری داد تا به هر حال ابزارهاش رو ارتقا بده

هر دو کنسول 2 تا از Coreهای CPUـشون رو برای سیستم رزرو کردن و در حین بازی سیستم عامل نمیتونه به 6 Core دیگه دسترسی داشته باشه و روی بازی اثر گذار باشه. سونی از نظر ابزار چند ماهی از XB1 و مایکروسافت جلوتر بوده. شما خودت تصور کن مایکروسافت کنسولی رو ساخته و با DX11 (چیزی که روی هر PCـی پیدا میشه) تا حدودی کاستومایز شده به بازار فرستاده در حالی که سونی یک API کاملاً سطح پایین رو همراه با کنسولش عرضه کرده و سازنده BF4 که بازیش رو برای Mantle ساخته گفته APIـه PS4 فرق زیادی باهاش نداره. تا DX12 نیاد XB1 به خوبی PS4 نمیشه از این نظر.

PS4 هم یک چیپ جدا و خیلی قوی برای پردازش صدا داره
Playstation 4 Audio DSP Based On AMD's PC TrueAudio Technology

قابلیتهای سخت افزاری این چیپ/بلاک بکل با trueaudio و DSPهاش متقاوت هست. ممکنه از یک API یک مدل DSP استفاده کرده باشن (که اون هم کارهاش تعریف شده هست و برای بازیسازها قابل برنامه نویسی نیست) و بخاطر همون گفته باشن "Based On AMD's PC TrueAudio Technology" اما در واقع از نظر سخت افزاری و قطعات بکار رفته XB1 با بکار گیری 4 تا DSP و SHAPE شباهت خیلی بیشتری با TrueAudio داره تا PS4.
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
CPUـه هر دو کنسول ضعیف هست به شدت. از اولم معلوم بود برای بازیهای OW با NPC تعداد بالا به مشکل بر میخورن، حالا این قضیه رو با این مسئله که یوبی سافت سازنده هست ترکیب کنید یه فاجعه ای به اسم یونیتی رقم میخوره.
 

U n i t e d

کاربر سایت
Jun 4, 2013
5,232
نام
محمد
امروز رفتم خونه یکی از بچه ها بازیو بگیرم ، گرافیک رو PC روی بالاترین تنظیمات واقعا فک براندازه! تو نسل جدید گرافیک Ryse بوده که تا الان بهتر از Unity هست.ولی متاسفانه رفیقمون 770 داره ولی فریمش با زور به 30 میرسه! اکثر مواقع هم لگ و افت فریم کاری میکنه اصلا از بازی بیای بیرون!خیلی خیلی خیلی خیلی بدتر از WD هست.:|
 

Abolfazl3007

کاربر سایت
Sep 11, 2007
1,986
نام
Abolfazl
والله تا الان تست ها و بنچمارک های مختلفی که من از Unity روی PC دیدم ، رو قوی ترین CPU ها هم افت فریم و لگ شدید داشته

همچین زیاد هم این قضیه رو سر CPU کنسولها خراب نکنید

اوضاع تکنیکی و بهینه سازی بازی افتضاح تر از این حرفهاست که بخواد چیزی رو در مورد یه سخت افزار ، حالا چه PC و چه X1 یا PS4 ، ثابت کنه.
 
M

!_Meshki_!

راستی دوستان یه چیزی :
14095858808652807848.png
:))
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
مشکل اصلی این بازی روی PC به نظر من GPU و CPU نیستن با توجه به بنچمارکها و افت فریمهای ناگهانی که پیش میاد به احتمال 90 درصد مشکل اصلی API گرافیکی ویندوز یا همون D3D هست ، AC Unity با انجینی بر اساس DX11 توسعه داده شده .
اکثر بازیهای اپن ورد نسل جدید روی PC مشکل دارن دلیلش هم Draw calls پایینی هست که DX11 فراهم میکنه و اتفاقا تو بازیهای اپن ورد هم نیاز بهشون خیلی بالاس و اگر مشکلی باشه سریع گلوگاه ایجاد میشه ، این مشکل تا DX12 ریلیز نشه به صورت ریشه ای حل نمیشه (مخصوصا الان که سازنده ها از منتل استقبال نمیکنن) ، من حدس میزنم این یکی از بازیهایی هست که به احتمال خیلی زیاد یه پچ DX12 در انتظارشه ، تا قبل از اونهم احتمال داره با یک سری بهینه سازی ها اوضاع رو بهتر کنن.
 

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,582
نام
حسین
من نمیدونم گرافیک بازی رو در حد واقعیت هم بالا ببری ولی قابل بازی نباشه چه ارزشی داری؟یوبیسافت توجیه شده که داره بازی میسازه؟
خدا میدونه سیستمی که خودشون بازی رو روش اجرا کردن و به نمایش گذاشتن چی بود احتمالا 3 4 تا تایتان 64 گیگ رم
این مدل جدید هم که بازی رو نصفه نیمه میدن دست ملت و بعد با پچ چسب کاریش میکننو سر تهش رو یجوری ماس مالی میکنن حرکت بشدت مسخره ایه که تو نسل جدید مد شده
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر