اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

vitoscaletta

کاربر سایت
Sep 24, 2014
47
عکسی بتازگی منتشر شده که تکنیک انحصاری Tessellation روی پلتفروم PC نشون میده . درواقع تکنیک تسلیشن (موزائیک کاریی ) تاثیر بسیار زیبایی روی بعد و حجم کاشی ها سنگ فرشها. اجر دیوار ها و حتی ترکهای روی زمین میزاره
. البته فشار زیادی به سخت افزار میاره



اینطور که من متوجه شدم میشه گفت بازی ACU از فاکتور 1 تسلیشن بهره میبره البته باید دید این فاکتور توی اپشن نسخه PC قابل افزایش هست یا خیر

نمونه ایی از فاکتور 2 تسلیشن خدمت عزیزان ارائه میدم از برنامه Heaven


البته تا همین میزان بنظرم گرافیک بازی بسیار چشم نواز میکنه ولی برام جای سوال داره که چرا یوبی سافت تکنیک تسلیشن برای کنسولها غیر فعال کرده چون GPU هردو کنسول قادر به پردازش این تکنیک هستند

کجاش تعجب داره دوست عزیز... کنسول بازی رو بدون این تکنیک ها نمی تونه اجرا کنه و بسختی اجرا میکنه ...شما انتظار نداشته باش تسلیشن رو بندازن تو محیط به این بزرگی و روی کنسول ...جور در نمیاد...
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
خوب امروز برای اولین بار حماسه ای رقم خورد.

DF پرفورمنس بازی AC Unity رو بین کنسولها بررسی کرد. هر دو یک رزولوشن رو دارن. و هر دو از افت فریم رنج میبرن ولی نکته حجالب اینجاست که با وجود GPU ی قویتر PS4 کنسول مایکروساقت موفق شده در اکثر مواقع از نظر فریم بهتر از کنسول سونی عمل کنه

As we approach the first anniversary of the new wave of consoles, it seems that the relative processing capabilities of the PlayStation 4 and Xbox One are a known quantity. The majority of multi-platform tests we've conducted so far point to a scenario where the Sony console matches Microsoft's offering point-for-point, with the added benefit of an extra-generous portion of additional GPU power, often allowing for higher resolutions. However, our tests with Assassin's Creed Unity reveal something very different from the multi-platform norm. Visually it appears identical on both consoles, but in the majority of scenarios that challenge the game's 30fps cap, our tests reveal that it is the Xbox One that takes the lead.

DF هم اشاره میکنه که حتی ما اگه بپذیریم که فریم بهتر وان به جهت CPU ی بهترشه ولی این مسئله توجیح نمیشه که چرا کنسول سونی رزولوشن بالاتری نداره و اینکه هر دو رزولوشن 900p دارن برای جای سوال و علامت تعجبه. چون بعلاوه مسئله GPU و قویتر بودنش در PS4 مسئله رم دو کنسول هم حائز اهمیته. ولی در نهایت بنظر میرسه هر دو ورژن کنسولی تا جایی که امکان داشته بهینه نشدن و هر دو کنسول توانایی های بیشتری داشتن

Quite why PS4 isn't rendering at a higher resolution is certainly a bit of a puzzler - in addition to GPU resources, it is worth bearing in mind that memory could be a factor too, especially bearing in mind the complexity of Assassin's Creed Unity's next-gen renderer. Of course, the reality may be rather more mundane: we may simply be looking at a game where the developers ran out of time - there's certainly the sense that both console versions of the game aren't running at their best.
 
آخرین ویرایش:

.:Frantic:.

کاربر سایت
Aug 29, 2007
1,578
نام
AmirHosein
خوب امروز برای اولین بار حماسه ای رقم خورد.

DF پرفورمنس بازی AC Unity رو بین کنسولها بررسی کرد. هر دو یک رزولوشن رو دارن. و هر دو از افت فریم رنج میبرن ولی نکته حجالب اینجاست که با وجود GPU ی قویتر PS4 کنسول مایکروساقت موفق شده در اکثر مواقع از نظر فریم بهتر از کنسول سونی عمل کنه



DF هم اشاره میکنه که حتی ما اگه بپذیریم که فریم بهتر وان به جهت CPU ی بهترشه ولی این مسئله توجیح نمیشه که چرا کنسول سونی رزولوشن بالاتری نداره و اینکه هر دو رزولوشن 900p دارن برای جای سوال و علامت تعجبه. چون بعلاوه مسئله GPU و قویتر بودنش در PS4 مسئله رم دو کنسول هم حائز اهمیته. ولی در نهایت بنظر میرسه هر دو ورژن کنسولی تا جایی که امکان داشته بهینه نشدن و هر دو کنسول توانایی های بیشتری داشتن

DF یه ویدیو از آنالیز فریم ریت گیم پلی گذاشته یه ویدیو ازآنالیز فریم ریت کات-سین های بازی:
کات-سین:
watch?v=Ms6PXEpA4PM&list=UU9PBzalIcEQCsiIkq36PyUA
گیم پلی:
watch?v=clQfCP3NFuc&list=UU9PBzalIcEQCsiIkq36PyUA
جالبه که تو آنالیز مربوط به کات-سین ها فریم ریت PS4 وضعیت بهتری داره و فریم بهتر و ثابت تری داره ولی واسه گیم پلی X1 وضعیت بهتری داره!
من فکر میکنم تو کات سین ها چون بیشتر GPU درگیره و از اونجایی که GPU پی اس 4 قویتره فریم بهتری میده، توی گیم پلی که npc ها پردازش میشن و از اونجایی که CPU وان قویتره فریم بهتری میده!! به غیر از این چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
DF یه ویدیو از آنالیز فریم ریت گیم پلی گذاشته یه ویدیو ازآنالیز فریم ریت کات-سین های بازی:
کات-سین:
watch?v=Ms6PXEpA4PM&list=UU9PBzalIcEQCsiIkq36PyUA
گیم پلی:
watch?v=clQfCP3NFuc&list=UU9PBzalIcEQCsiIkq36PyUA
جالبه که تو آنالیز مربوط به کات-سین ها فریم ریت PS4 وضعیت بهتری داره و فریم بهتر و ثابت تری داره ولی واسه گیم پلی X1 وضعیت بهتری داره!
من فکر میکنم تو کات سین ها چون بیشتر GPU درگیره و از اونجایی که GPU پی اس 4 قویتره فریم بهتری میده، توی گیم پلی که npc ها پردازش میشن و از اونجایی که CPU وان قویتره فریم بهتری میده!! به غیر از این چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه.

اینکه چرا رزلوشن بازیها یکی هست میتونه یکی از دلایلش این باشه که یسری از وظایف CPU رو دادن به GPU. چند وقت پیش یه مقاله از یوبیسافت در اینباره گذاشته شد توی این تاپیک که در مورد GPGPU و ضعیف بودن CPUها بود و اونجا هم CPuـه XB1 حدود 15% سریعتر بود. احتمالاً این کار رو برای هر دو کنسول کردن ولی در نهایت CPU قویتر XB1 منتهی شده به فریم بهتر. بعلاوه شاید در بخش صدا گذاری و همینطور فشرده سازی و ... که XB1 سخت افزار مخصوصش رو داره مجبور شده باشن یسری از کارها رو برای PS4 با GPUـش انجام بدن. این دومین (یا سومین؟) بازیی‌ای هست که پرفورمنس XB1 بهتر عمل میکنه.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
اینکه چرا رزلوشن بازیها یکی هست میتونه یکی از دلایلش این باشه که یسری از وظایف CPU رو دادن به GPU. چند وقت پیش یه مقاله از یوبیسافت در اینباره گذاشته شد توی این تاپیک که در مورد GPGPU و ضعیف بودن CPUها بود و اونجا هم CPuـه XB1 حدود 15% سریعتر بود. احتمالاً این کار رو برای هر دو کنسول کردن ولی در نهایت CPU قویتر XB1 منتهی شده به فریم بهتر. بعلاوه شاید در بخش صدا گذاری و همینطور فشرده سازی و ... که XB1 سخت افزار مخصوصش رو داره مجبور شده باشن یسری از کارها رو برای PS4 با GPUـش انجام بدن. این دومین (یا سومین؟) بازیی‌ای هست که پرفورمنس XB1 بهتر عمل میکنه.

اینی که شما داری میگی اصلا منطقی نیست. چون کلا تفاوت CPU ی وان و PS4 بیشتر از 10 درصد نیست. که اونم به اندازه فریم بهتره X1 هست. دیگه اینکه حتی با کنک GPU هم باز پرفورمنس پایینتره منطقی بنظر نمیرسه
فکر کنم تا چند وقت دیگه پچ جدید بدن تا اونموقع صبر کنیم بهتره
 

CAVALRY

کاربر سایت
Oct 7, 2005
372
نام
Librom
احتمالا بازی رو بر اساس xb1 ساختن و از اونجایی که تمام نمایش های بازی رو xb1 بوده و مایکروسافت هم روی این بازی مانور زیادی داده از جمله مهمترین باندلشون تو black friday هم همینه , منطقی بنظر می رسه
بعدش هم به علت وقته کم یه port افتضاح برای ps4 کردن چون مشخصه وقت کافی نداشتن مگرنه کدوم شرکت احمقی میاد یه بازی با فریم حدود 20 می ده دست مشتری
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
اینی که شما داری میگی اصلا منطقی نیست. چون کلا تفاوت CPU ی وان و PS4 بیشتر از 10 درصد نیست. که اونم به اندازه فریم بهتره X1 هست. دیگه اینکه حتی با کنک GPU هم باز پرفورمنس پایینتره منطقی بنظر نمیرسه
فکر کنم تا چند وقت دیگه پچ جدید بدن تا اونموقع صبر کنیم بهتره

کلاکش 10% بیشتر هست ولی پهنای باند CPUـه XB1 حدود 50% بیشتر از PS4 هست و latencyـش هم کمتره (فکر کنم 30%) و خب اون سخت افزارهایی که گفتم هم شاید تأثیر گذار بوده باشن. اما چیزی که روشنه اینه که توی بنچمارک خود یوبیسافت CPUـه XB1 دقیقاً 15% سریعتر بوده (مثل الان). پس به احتمال زیاد این 15% مستقیم/غیر مستقیم به CPU ربط داره. GPU فقط توی یسری بحشها میتونه به CPU کمک کنه و خیلی از کارها نهایتاً توسط CPU انجام میشه و این کارها هم زیاد بودن که یوبیسافت گفته CPU Bound هستیم. حالا شاید هم پچ دادن و درست شد، من مطمعن نیستم.

در شرایط یکسان این اولین بازی هست :D COD که رزولوشن PS4 بالاتره

منظورم کلی بود (فقط فریم ریت).
 

h.esi

کاربر سایت
Jun 20, 2013
142
اینکه چرا رزلوشن بازیها یکی هست میتونه یکی از دلایلش این باشه که یسری از وظایف CPU رو دادن به GPU. چند وقت پیش یه مقاله از یوبیسافت در اینباره گذاشته شد توی این تاپیک که در مورد GPGPU و ضعیف بودن CPUها بود و اونجا هم CPuـه XB1 حدود 15% سریعتر بود. احتمالاً این کار رو برای هر دو کنسول کردن ولی در نهایت CPU قویتر XB1 منتهی شده به فریم بهتر. بعلاوه شاید در بخش صدا گذاری و همینطور فشرده سازی و ... که XB1 سخت افزار مخصوصش رو داره مجبور شده باشن یسری از کارها رو برای PS4 با GPUـش انجام بدن. این دومین (یا سومین؟) بازیی‌ای هست که پرفورمنس XB1 بهتر عمل میکنه.
این سخت افزارها که گفتی رو هر دو تا کنسول وجود داره در ضمینه فشرده سازی و صدا غیره وگرنه کنسولها توی این نسل cpu داغونی دارن و تا حالا شوت شده بودند و اگه این سخت افزارها نبود ناچار می شدند از cpu ها قویتر و حرفه ای تری استفاده کنند ...در ضمینه gpgpu هم توی همون مقاله کارمند یوبی که بهش اشاره کردی ps4 دوبرابر xbox one قدرت داره که کم نیست!!! ...
من قکر میکنم علت این موضع برمیگرده به تحت فشار بودن مارکوسافت تو این چند وقته ...ماکروسافت رو تیم سازنده کنسولش فشار زیادی اورده "هرچند که خود ماکروسافت هم استاد طراحی نرافزاره" در رابطه از استفاده بهینه از قابلیتهای xbox1 و دایرتک ایکس12 , همینطور استفاده اسان وبهینه از gpgpu...احتمالا سونی از لحاظ نرم افزار از ماکروسافت عقب افتاده که طبیعی هست .. وتو اینده سونی هم سعی میکنه قابلیتهای توسعه کنسولش رو ارتقا بده ...
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
LiviNG D3AD

من در کل با نظر دوستمون h.esi بیشتر موافقم. قبلا هم صحبتش بود که با اینکه cpu ی ps4 رو فرکانس کاری پایینتری کار میکنه در عمل بخاطر اینکه OS خیلی سبکتری نسبت به وان داره پرفورمنس بهتری میده. اتفاقا چیزی که ایشون داره میگه چند وقته تو ذهن خودم هم هست. در هر صورت باید به سونی وقت بیشتری داد تا به هر حال ابزارهاش رو ارتقا بده
 

YAKUZA_2

کاربر سایت
Nov 3, 2008
1,387
من که tlou:r رو 2 بار بازی کردم وقتی گزینه 30fps رو میخواستم امتحان کنم نتونستم تحملش کنم.حالا میگن AC:U تا این حد افت داره یعنی فاجعه!
گرچه به گفته یه نفر با منطق یوبیسافت که گفته فریم پایین بازیها رو سینمایی ترشون میکنه " Assassin’s Creed Unity سینمایی ترین عنوانی بوده که من تا حالا بازی کردم:closedeyes:
swrom512er20dzetw9b9.jpg
 

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
علاوه شاید در بخش صدا گذاری و همینطور فشرده سازی و ... که XB1 سخت افزار مخصوصش رو داره مجبور شده باشن یسری از کارها رو برای PS4 با GPUـش انجام بدن.
PS4 هم یک چیپ جدا و خیلی قوی برای پردازش صدا داره
Playstation 4 Audio DSP Based On AMD's PC TrueAudio Technology
 

UFOPower

کاربر سایت
Dec 23, 2008
5,517
نام
میلاد
این بازی با این گندی که زده خود به خود از سبد خرید حذف شد ولی رسیدن به فریم 19 و 20 دیگه در نوع خودش یه رکورده برای یه بازیه AAA!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر