اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

abtinhitodie

کاربر سایت
Feb 11, 2011
923
فیزیک ماشین‌ها تو gta IV درسته از زمان خودش جلوتر بود اما از gta V بهتر نبود. اینکه ماشین‌ها راحت تر له‌ و لورده می‌شدن که نمیشه بهتر بودن. تو IV همه مثل خمیر جم می‌شدن، به شکل‌های عجیب غریب و فان در میومدن و بازم میشد باهاشون راه رفت، که اصلا ریلستیک نبود، اما تو V اوضاع خیلی‌ بهتر شده اگرم فکر می‌کنین در حد IV ماشین خورد و خاک شیر نمیشه، جلو ریل قطار پارک کنین
پ.ن: سگ شور که اصلا هیچی‌ تعطیل
 

U n i t e d

کاربر سایت
Jun 4, 2013
5,232
نام
محمد
بیا! اونوقت میریم تاپیک PC یه مشت فن بوی میگند نه یوبی سافت گناهی نداره! :|بیچاره! :|بازی خیلی خوبه! راسما گرافیک افتضاحه! حتی میاند با ACIV که یه سر و گردن بالاتر بود مقایسش میکنن!یوبی واقعا حق داره! تا وقتی فن های اینطوری داره! میتونه راحت روی 4 تا 680 بازی و اجرا کنه! بعد یه بازی درب و داغون پر از مشکلات گرافیکی و حتی بهینه سازی بده بیرون! بازم طرفداراش براش کف بزنن!
 

Schürrle

کاربر سایت
Jul 1, 2013
1,306
نام
مهران
جدیداً یکی از کاربرای Reddit چند تا تصویر از تخریب ماشین ها تو WD (نسخه ی PS4 :>:D ) منتشر کرده :biggrin1: :
1
HMNRVO6.jpg


http://gamingbolt.com/wp-content/upl...05/tnAdKQb.jpg

http://gamingbolt.com/wp-content/upl...05/TffnbiZ.jpg

http://gamingbolt.com/wp-content/upl...05/pBfVNat.jpg

http://gamingbolt.com/wp-content/upl...05/vZs873c.jpg

http://gamingbolt.com/wp-content/upl...05/jlYdshG.jpg

:D
 
آخرین ویرایش:

Milkway Galaxy

کاربر سایت
Jan 12, 2013
248
باشه بابا اصلا gta بهتری گیم تاریخ ... که هیچ بازی تا 100000000000000000 مایلیش هم نمیتونه برسه ... سیستم رانندگیش هم خدا بود ... اب و هواش هم داینامیک که حتی روی رانندگی هم تاثیر میزاشت ... ولی تو رو خدا از خود ماشین ها هیچی نگید که اگه یه چرخش هم باقی میموند با خیال راحت میشد به راهت ادامه بدی ... چپ هم میکرد کافی بود ... دنده عقب دنده جلو گاز بده تا دوباره صاف شه ... من نمیدونم حالا یه بازی اومده هی اسم gta بیاریم و بکوبیمش چه سیغه ایه ... بازیش بده بازی نکنید ... هیچ کس هم هیچ جایی نگفته این بازی بهتر یا رقیب gta هست و نمیتونه هم باشه .
 

sharoshor

کاربر سایت
Mar 6, 2007
1,165
نام
شهاب
عزیزم طرف بازی کرده این حرف رو میزنه. OK؟

بدبختیم همینه که طرف بازی کرده و دیده چه bullshit ای هستش بازم میاد ازش تعریف میکنه زوری میخواین گیم رو بکشین بالا؟؟؟
نه گرافیک دااره(با اینکه گرافیک خاصی نداره مشکل در اجرا شدن داره که این دیگه تهشه) نه فیزیک داره...گیم پلی اش هم که دوستان اشاره داشتن...
نمیدونم چه اصراری دارن بعضیا...
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,995
نام
ehsan
دیدم صفحه ی قبل رزولوشن بازی Wolfnestein روی PS4 حدود 1080*1760 اعلام شده بود که خیلی صحیح نیست

Having now completed our analysis, it's clear that the PS4 gains an advantage with smaller drops in resolution that occur less frequently than they do on Xbox One. Metrics in the area of 1760x1080 are found on PS4, while on the Xbox One this can drop to an extreme of 960x1080 in some scenes. This is usually identifiable by an increase in the amount of jaggies on screen, along with a slightly fuzzier appearance to the already gritty aesthetic that Machine Games employs throughout the game.

رزولوشن بازی در ورژن های کنسولی متغیره و فریم ریت ثابت هست. برای اینکه فریم ریت روی 60 ثابت بمونه رزولوشن تو برخی از صحنه ها افت میکنه رزولوشن بازی در PS4 همون 1080 هست گاهی تا حداکثر 1080*1760 پایین میاد رزولوشن بازی در ورژن Xone حدود 1080*1440 هست که گاهی حتی تا 1080*960 هم افت پیدا میکنه و نیازه که Upscale بشه



Strangely, some of the drops in resolution occur when there is hardly anything happening - similar to what we saw with Rage on last-gen consoles

البته خوشبختانه این افت رزولوشن در هر دو کنسول بسیار نادر و خیلی کمتر از بازی Rage تو نسل گذشته اتفاق می افته ( Rage هم برای ثابت نگه داشتن فریم ریت از همین تکنیک استفاده کرده بود.)

Outside of the more aggressive dynamic framebuffer on the Xbox One, there's little to separate it from the PS4 game. Shadow quality is slightly better on the PS4, but the artwork, effects and lighting are all basically identical. The PS4 holds up the closest in delivering a native 1080p experience at 60fps, so benefits from slightly more consistent image quality.

تقریبا هر دو ورژن بازی روی کنسولهای نسل فعلی با هم یکسان هستند بجز موارد خاصی که PS4 رو برتر میکنه ( رزولوشن بالاتر افت رزولوشن کمتر . سایه زنی بهتر و.......)

While the rendering tech does feel a little old compared to the likes of Killzone Shadow Fall and Battlefield 4, this is still a good-looking game that plays very well - and the locked 60fps frame-rate plays a big part in that.

گرچه بازی در مقایسه با KZ Shadow Fall و BF4 در قسمت رندرینگ و گرافیک کمی قدیمی و عقب اقتاده بنظر میرسه ولی در کل گرافیک خوبی داره و این ثبات فریم هم نقش خوبی در لذت از بازی ایفا میکنه
 
آخرین ویرایش:

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,292
نام
Afshin
واقعا حیف ش که نتونست اون گرافیک e3 2012 رو ارئه بدن

البته الان که یک سالی از نسل جدید می‌گذره و بازی‌های نسل جدید رو دیدیم. به نظرم اون نورپردازی و شهر شلوغ و پر از جزئیات رو شاید کلاً توی این نسل تو یه بازی OW تجربه نکنیم. فقط و فقط ممکنه راکستار بتونه چنین چیزی توی این نسل ارائه بده. نه تنها به نظرم اجرای چنین چیزی روی کنسول خیلی کار سختیه، سازنده‌ هم خیلی باید اینکاره باشه تا بتونه کلِ شهر رو با اون همه جزئیات خلق کنه. الان Infamousـه جدید خیلی خیلی خیلی خوبه، ولی به نظرم شهر خیلی خلوت‌تر از اون چیزی که تو نمایش اولیه WD دیدیم و از نظر نورپردازی هم به نظرم یه لوِل پایین‌تر از اون نمایش اولیه WD هست.
با این حال امیدوارم تصورم اشتباه باشه و بتونیم یه بازی با اون جزئیات گرافیکی رو تجربه کنیم توی این نسل.
 

Code:888

کاربر سایت
Jul 3, 2013
604
دیدم صفحه ی قبل رزولوشن بازی Wolfnestein روی PS4 حدود 1080*1760 اعلام شده بود که خیلی صحیح نیست



رزولوشن بازی در ورژن های کنسولی متغیره و فریم ریت ثابت هست. برای اینکه فریم ریت روی 60 ثابت بمونه رزولوشن تو برخی از صحنه ها افت میکنه رزولوشن بازی در PS4 همون 1080 هست گاهی تا حداکثر 1080*1760 پایین میاد رزولوشن بازی در ورژن Xone حدود 1080*1440 هست که گاهی حتی تا 1080*960 هم افت پیدا میکنه و نیازه که Upscale بشه
رزولوشن Base جفت کنسولا Native 1080p هست. اون رزولوشن های 1760 و 1440 و 960 همشون رزولوشن متغیر هست.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,083
نام
محمد امین
البته الان که یک سالی از نسل جدید می‌گذره و بازی‌های نسل جدید رو دیدیم. به نظرم اون نورپردازی و شهر شلوغ و پر از جزئیات رو شاید کلاً توی این نسل تو یه بازی OW تجربه نکنیم. فقط و فقط ممکنه راکستار بتونه چنین چیزی توی این نسل ارائه بده. نه تنها به نظرم اجرای چنین چیزی روی کنسول خیلی کار سختیه، سازنده‌ هم خیلی باید اینکاره باشه تا بتونه کلِ شهر رو با اون همه جزئیات خلق کنه. الان Infamousـه جدید خیلی خیلی خیلی خوبه، ولی به نظرم شهر خیلی خلوت‌تر از اون چیزی که تو نمایش اولیه WD دیدیم و از نظر نورپردازی هم به نظرم یه لوِل پایین‌تر از اون نمایش اولیه WD هست.
با این حال امیدوارم تصورم اشتباه باشه و بتونیم یه بازی با اون جزئیات گرافیکی رو تجربه کنیم توی این نسل.

من دقیقا سر نمایش 2012 بازی گفتم این گرافیک مال نسل نهم هست ولی همین که تونستن همچین گرافیکی رو تو اون تیزر اجرا کنن جای امیدواری داره
به نظرم کنسولهای این نسل نتونستن اونجور که باید خودشون رو نشون بدن

الان همین ماکرو با سرفیس فکر کنم تا دو سال آینده کنسولها رو جا بگذاره
 

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
Dec 8, 2011
4,991
نام
مهدی
تحلیل دیجیتال فاندری از بازی روی PS4:
اول از همه، به تفاوت کیفیت شب و روز اشاره کرده.
A big selling point of the Disrupt technology is its presentation of these rainy night-time scenes, which are built from up to hundreds of light sources and a convincing water shader effect. It looks superb in its PS4 incarnation.
However, it quickly becomes apparent why this specific time of day and weather were chosen for the original demonstration: it's the most visually impressive combination the game has to offe
درباره AA:
The post-process anti-aliasing - presumably similar to the temporal SMAA that was added to Assassin's Creed 4 in a patch - does a strong job of tackling the upscaled edges without blurring over the image, too, although it inevitably lacks the clear 1080p finish of games like inFamous: Second Son.

اختلاف در کیفیت تکسچرها:
Unfortunately the textures mapped across the city vary wildly in quality, going from sharp, bump-mapped suburban gardens to grainy, low-res texturing on less-travelled roads.

اما قسمتای خوب بازی، واقعا خوبن:D!
Watch Dogs' high points deliver on our expectations of a next-gen game. Physics are standout across the board, with the Havok engine to thank for the swaying cloth physics on Aiden Pearce's cloak, wind simulation, and also some of the best water physics we've so far seen in a sandbox game.
تاخیر ها اررزشش رو داشته.
افکت آب بازی در بهترین سطح ممکن قرار داره.
فریم ریت رو PS4 اکثرا رو 30 ثابت هست و دراپ نداره. به ندرت افت فریم ریت وجود داره، در بد ترین حالت 24fps.
Strip out the initial CG inserts and the final PS4 title hands in an overall experience that realises the E3 2012 reveal.

خیلی خلاصه و چکیده:
Watch Dogs meets most of our expectations of a next-gen title, but falls a little short on others.
Does Watch Dogs truly deliver on the promise of its initial E3 2012 reveal? The short answer is yes.

Does Watch Dogs deliver on its stunning E3 2012 reveal? • Eurogamer.net
-
خلاصه اگر می‌خواید بازی رو بگیرید تا ازش ایراد بگیرید، مطمئنا موفق می‌شین:D!! چون همون طور که تو نقد گفته شده بازی در کنار خوبی ها، بدی هم داره. اما در غیر این صورت بازی بازیـه بدی نیست و یه سری افکت ها مثل آب فوق العادست. کیفیت تو شب عالیه. تکسچرهای خوب هم در کنار بدها وجود داره و...
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر