اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
سریعا به DF خبر بدین که متوجه آتیش گرفتن تکسچرای نسخه ps4 نشده ، ممکنه آتیش سوزی بشه :))
یعنی اساتید اینجا یه چیزای میگن آدم شاخ در میاره...
یادش بخیر یه زمانی resolution پایین بازیها رو x1 غنی بودن رنگ تصویر بود =))

- - -ویرایش - - -

اتفاقا خوشم اومد !
اینجا چی شده نکنه تکسچرای روی ps4 سوختن!
94870785864934732488.jpg
70629115545912149693.jpg



هه هه . هه هه وای چقد تو بانمکی یه سایت با موضوع طنز افتتاح کن حیفه این همه استعداده حروم بشه.

شما نگران من نباش یه فکری به حال خودت بکن چون واقعا داری از دست میری ، ناسا اگه می دونست همچین استعدادی اینجا هست ، لحظه ای برای استخدامش درنگ نمی کرد.
 
آخرین ویرایش:
دوستان من اين عكس يك ذره نامرديه
25918542447518539740.jpg


اول اينكه صاف رفته از درخت هاي بيرون محل بازي عكس گرفته
دوم اينكه شما تو هر بازي ريسنگي.دقت كنين دارم مي گم هر بازي ريسنيگي از درخت هاي بيرون محل بازي عكس بگيري به همين بديه.
مطمنا تو dc هم همينه و gran turismo هم كلا معلومه.
در ضمن تو بازي dc از كلك موشن بولور استفاده شده تا شما توجهتون به درخت ها جلب نشه و نيز اينكه بگم شما عكس هايي كه از dc نشون دادين همش از پشت ماشين بود نه درخت ها.اگر تو بازي forza از ماشين ها عكس بگيريد حتي مولكول هاي سازنده ماشين رو هم مي تونيد حس كنيد
اينم اضافه كنم كه كلا گرافيك دو تا كنسول افتضاحه ! يعني اونقدر پيشرفت نداشتند تو گرافيك! اصلا گرافيك forza و dc حس نسل بعد رو القا نمي كنند اينو همتون ميدونيد.و اين كه من forza 4 رو كه بازي مي كنم گرافيكش دقيقا همينه مو نميزنه !
 
سریعا به DF خبر بدین که متوجه آتیش گرفتن تکسچرای نسخه ps4 نشده ، ممکنه آتیش سوزی بشه :))
یعنی اساتید اینجا یه چیزای میگن آدم شاخ در میاره...
یادش بخیر یه زمانی resolution پایین بازیها رو x1 غنی بودن رنگ تصویر بود =))

- - -ویرایش - - -



شما نگران من نباش یه فکری به حال خودت بکن چون واقعا داری از دست میری ، ناسا اگه می دونست همچین استعدادی اینجا هست ، لحظه ای برای استخدامش درنگ نمی کرد.
واقعا جالبه واکنش هایی که شما نشون می دی . خودت میای عکس می زاری جوابتو می دن بعد جوابی نداری بدی میای مسخره بازی در میاری:lol: ادامه بده ببینیم به کجا می رسی=p~
 
واقعا جالبه واکنش هایی که شما نشون می دی . خودت میای عکس می زاری بعد تو ورژن PS4 اش مشکل داره بعد جوابی نداری بدی میای مسخره بازی در میاری:lol: ادامه بده ببینیم به کجا می رسی:q~
آره مشکلش فقط شما اساتید کارکشته می تونین تشخیص بدین ، DF که این عکسهارو گرفته مال این حرفها نیست...
 
واقعا جالبه واکنش هایی که شما نشون می دی . خودت میای عکس می زاری جوابتو می دن بعد جوابی نداری بدی میای مسخره بازی در میاری:lol: ادامه بده ببینیم به کجا می رسی=p~
عزیز خودت فهمیدی چی گفتی ؟ :d
کوچه علی چپ توی این تاپیک واسه یه سری افراد خیلی سلام میرسونه ! از دیر لود شدن تصاویر شروع میشه میرسه به سوختگی تکسچر ها ! یه سری هم عادت کردن تصاویر فیک بدون هیچ توضیحی قرار بدن ! ا=p~
 
مقایسه تصویری برای بازی ای بیشتر کاربرد داره که هنوز عرضه نشده. Wolfenstein که گرافیک آنچنانی نداره و تفاوتش در کنسول های نسل هشتمی بسیار کمه. تو مقایسه DF هم گفته شده که هر دو نسخه PS4 و X1 و حتی PC مشکلاتی دارند و کیفیتشون نزدیک به همه ولی درکل PS4 سرتر از X1 هست.
تو چند مورد هم برای اینکه فریم ثابت بمونه، رزولوشن روی کنسول ها میاد پایین که این موارد توی X1 بیشتر دیده می‌شه.

به چین وچروک روی صورت نگاه کنید برتری با نسخه x1 هست
ان شاءالله بازی برای نسخه آلفای PS4 میاد و به کیفیت فضایی X1 میرسه. نسخه‌ی بتا که این حرفا رو نداره
:d
 
آخرین ویرایش:
مقایسه تصویری برای بازی ای بیشتر کاربرد داره که هنوز عرضه نشده. Wolfenstein که گرافیک آنچنانی نداره و تفاوتش در کنسول های نسل هشتمی بسیار کمه. تو مقایسه DF هم گفته شده که هر دو نسخه PS4 و X1 و حتی PC مشکلاتی دارند و کیفیتشون نزدیک به همه ولی درکل PS4 سرتر از X1 هست.
تو چند مورد هم برای اینکه فریم ثابت بمونه، رزولوشن روی کنسول ها میاد پایین که این موارد توی X1 بیشتر دیده می‌شه.
نه عاقا نفرمایید مگه نمی‌بینی تکسچر های PS4 سوخته و تکسچر های X1 تُرد و برشته ـس؟!
 
ٌWatch Dogs

یه ویدئو از مقایسه Xbox One retail version VS Playstation 4 retail version اومده از اینجا میتونید ببینید:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FpwIO36iYNM

توی این ویدئو به نظر میرسه سایه ها روی PS4 با رزولوشن بالاتری سمپل گرفته میشه به جز اون به نظر میرسه روی PS4 تکنیک HBAO اجرا شده ولی روی Xbox one یا SSAO ضعیف استفاده شده یا اصلا نداره.
رزولوشن هم که تو PS4 بالاتر هست به طبع اون تصویر یک مقدار شفافتر هست و AA بهتر به نظر میرسه... یک سری از افکتها بعضی صحنه ها روی Xbox one هست که توی PS4 نیست و بالعکس که فکر میکنم به خاطر داینامیک بودن محیط بازی هست.به نظر من این بازی در کل یه Easy win برای PS4 هست.
 
آخرین ویرایش:
DF تحلیلش رو از MK8 منتشر کرد

We can finally put that rumour to rest right here and confirm that Mario Kart 8 instead operates at what is effectively the console's standard 1280x720. Of course, considering the quality of the visuals, this can hardly be considered a disappointment especially when other developers are struggling to hit 1080p consistently on more powerful hardware

قبلا اشاره شده بود که بازی با رزولوشن نیتیو 1080 اجرا خواهد شد که خودم تو همین تاپیک خبرشو زدم ولی گویا بیلد نهایی همون رزولوشن 720 رو داره که البته اشاره شده با توجه به اینکه روی کنسول قدرتمند تر سازندگان به سختی میتونن به 1080 برسن قطعا نمیشه به بازی از این جهت ایراد گرفت

Thankfully, the lacklustre image quality does little to spoil an otherwise magnificent visual package. It's immediately apparent that a lot of effort is invested in creating rich, vibrant courses loaded with peripheral detail. Tracks are alive and bursting with colour and animation backed by an overhauled lighting solution and a smattering of excellent texture-work. The addition of gravity-defying magnetic sections has also allowed the designers to go a bit crazy with track design, giving way to massive moving structures and detailed metallic obelisks rising sharply out of the terrain.

از گرافیک کلی بازی جزئیات ترکها و وضوح تکسچرها خیلی تعریف شده.

When it comes to performance, Nintendo has always aimed to deliver a rock-solid 60 frames per second with each home console Mario Kart and, aside from Mario Kart 64, it has always managed to achieve just that. There was never any doubt that Mario Kart 8 would fall right in line with the rest of the series but upon seeing it for ourselves we immediately noticed that something was amiss. During gameplay we experienced the regular appearance of duplicate frames manifesting as a constant but subtle stuttering effect. Upon analysis we determined that the game suffers from extended clusters in which a duplicate frame is displayed every 64 frames. What this ultimately means is that, during normal gameplay, Mario Kart 8 continually drops down to 59fps. This may not seem like a big deal - most will probably not notice it at all, and it has zero affect on playability - but it has a noticeable impact on image fluidity that mars what would otherwise be a perfectly consistent frame-rate. And for us at least, once it is seen, it can't really be unseen.

اشاره شده که ماریو کارت همیشه به ثبات فریم ریت شهرت داشته و بجز Mk64 روی کنسول N64 همیشه به این مهم دست پیدا کرده اینبار هم همینطوره فقط به صورت مداوم تا 59 فریم پایین میاد در ظاهر اصلا اهمیتی نداره روی گیم پلی هم بی تاثیره ولی خوب DF کمی شاکیه و میگه وقتی متوجهش شدید دیگه نمیتونید از ذهن بیرون بندازید و کلا رو مخه:d

This is all enhanced by a convincing combination of real-time and pre-baked shadows that even take occluded edges into account. Complimenting this is a vast array of dynamic light sources, such as headlights, item boxes, and special effects, made possible by what we suspect is a shift to a deferred rendering solution. Even in four-player split-screen we see dynamic lighting play a large role in defining the visual design while simultaneously highlighting detail in the texture work. It's really quite a treat for the eyes.

سایه زنی هم در بازی ترکیبی از RT و Baked هست

What is surprising, however, is the complete omission of anti-aliasing in any form

نکته عجیب اینه که بازی فاقد هر گونه AA هست

By most standards, Mario Kart 8 is an incredibly polished game with beautiful visuals, a high frame-rate, magical playability and an excellent menu system. By Nintendo's stratospheric standards, however, we dare say that it falls just a bit short. When a Nintendo game goes gold you better believe the final product will be complete and polished to perfection. In the case of Mario Kart 8, the issues we encountered with performance and image quality do detract just a little from an otherwise totally solid experience - and bearing in mind its previous, relentless push for gaming perfection, it leaves us wondering just how the stutter in particular managed to slip past Nintendo QA. Thankfully, the issue should only really stick out to those most sensitive to frame-rate and shouldn't impact the experience for most people, while the sheer fun and imagination injected into this title clearly trump the technical limitations in the image make-up.


در پایان همیشه نینتندو سخت افزار رو به حد نهایت خودش نزدیک کرده و از نظر گرافیکی همیشه سرآمد بوده اما این بار کاستی هایی و جود داره و بازی کمی صیغل نخورده هست ولی به هر حال با توجه به قدرت سخت افزاری Wii U ماریو کارت یک دست آورد بزرگ تکنیکی محسوب میشه

ویرایش:

در مورد فریم ریت بازی یه نکته رو توضیح بدم اینطور نیست که افت فریم وجود داشته در واقع هر 64 فریم یکبار یک فریم داپلیکیت میشه و دوبار نمایش داده میشه بصورت دقیقتر تقریبا هر ثانیه دستگاه یک فریم کم میاره همونطور که تو مقاله هم توضیخ داده شده اکثر مردم اصلا متوجه نمیشن ولی برای بعضیا ممکنه کمی ناراحت کننده باشه. اشاره کرده که قبل از اینکه فریم ریت رو دقیق اندازه گیری کنیم متوجه شده بودیم که مشکل کوچیکی وجود داره و در روانی بازی کمی اختلال به چشم میاد
 
آخرین ویرایش:
We can finally put that rumour to rest right here and confirm that Mario Kart 8 instead operates at what is effectively the console's standard 1280x720. Of course, considering the quality of the visuals, this can hardly be considered a disappointment especially when other developers are struggling to hit 1080p consistently on more powerful hardware

این یوروگیمرم دیده بازار 1080 داغه گفته بزار از آب گلالود ماهی بگیریم 1080 1080 1080 کنیم کلیک خور بره بالا الان اکثر بازیای موبایل 1080 هستن این 1080 بودن وقتی گرافیک پایین باشه هیچ ارزشی نداره وقتی بازی گرافیک داشته باشه رزولوشن تو درجه متوسط از اهمیته اگه که بالاتر باشه بهتره ولی وقتی یه بازی رو 720 واقعی تر و فیلمی تر هست خیلی بهتر از اینه که روی 1080 اجراش کنن ولی از اون حس واقعی بودن و فیلمی بودن کم کنن.
 
این یوروگیمرم دیده بازار 1080 داغه گفته بزار از آب گلالود ماهی بگیریم 1080 1080 1080 کنیم کلیک خور بره بالا الان اکثر بازیای موبایل 1080 هستن این 1080 بودن وقتی گرافیک پایین باشه هیچ ارزشی نداره وقتی بازی گرافیک داشته باشه رزولوشن تو درجه متوسط از اهمیته اگه که بالاتر باشه بهتره ولی وقتی یه بازی رو 720 واقعی تر و فیلمی تر هست خیلی بهتر از اینه که روی 1080 اجراش کنن ولی از اون حس واقعی بودن و فیلمی بودن کم کنن.
آره دیگه مثلا تا الان در تمام بازی های مولتی پلتفرم XONE با وجود رزولوشن کمتر و 720 و 792 و اینا گرافیک بهتر و به قول معروف تکسچرهای ترد و برشته ای داشته و فیلمی تر و واقعی تر از PS4 بوده و فریم ریتش هم که هیچی دیگه اصلا افت و فریز کردن و اینا نداره و یوروگیمر هم از اونجایی که مهارت شما رو در تشخیص گرافیک نداره و خیلی هم معروف نیست خواسته با 1080 1080 کردن یکم بازدیدهاش بیشتر بشه . در این متن DF هم گویا متوجه برخی از سوختگی های تکسچرها در MK8 نشدند از بس که حواسشون به این قضیه بی مورده رزولوشن هست !
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or