اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
برمنکرش لعنت ولی حداقل بذار DC بیاد تا Build نهاییش مشخص بشه بعداً مقایسه کن و به بقیه بگو عینک فن بازی رو بذارن کنار :دی
بعدشم شما الان اینجوری دارید Forza که به قول خودتون بهترین سیم ریسینگ نسل پیش بوده ( برمنکرش هم لعنت :دی ) رو خرج مقایسه کردن با DC که اصلاً سیم نیست و کلاً معلوم نیست موفق باشه یا نه پس فردا GT رو میخواید با چی مقایسه کنید؟ کلاً یه Ryse بوده که با همه چی مقایسه شده تو این چند وقت، از اینور اینطور که بوش میاد قرار forza هم همین وضعیت رو داشته باشه.
باز شروع شد؟ :)) :دی صحبت در مورد مقاله IGN هست که گرافیک این دو تا رو با هم مقایسه کرده بود. چطور کامنت دو خطی من رو دیدید ولی کامنت به این گندگی رو نه؟ :دی
این دوستمون Ryan Maccaffrey که Driveclub رو بازی کرده کاملاً حرفاش معلومه از کجا نشأت میگیره :-j


Executive Editor of Previews and Xbox Guru-in-Chief at @IGN


حالا درسته 60 فریم بودن یکی از نکات قوت فورزا 5 ــه , اما درایوکلاب خیلی چیزها داره که فورزا 5 اصلاً بهش نزدیک هم نشده :

کارگردان بازی Paul Rustchynsky دیروز در مصاحبه با یوروگیمر توضیحاتی داده :


We make sure all the worlds are densely populated. The vistas, well, you can see them. There are no shortcuts taken. We don't have 2D crowds or baked shadows. Everything's dynamic.Everything from our dynamic lighting solution to screen space reflections, and our anti-aliasing techniques - we use similar techniques to temporal anti-aliasing and also FX anti-aliasing as well. We've got radiosity and dynamic volumetric clouds, which you'll see god rays being cast through. You've got headlights in cars at night time, which will cast shadows onto other cars on front.


No BAKED Lighting and Shadows :d این یکی خودش خدای پردازشه :d توی همه نمایش های درایوکلاب هم داشتیم که وسط پیست شب میشه روز, روز میشه شب, خودشم با نورپردازی داینامیک و ماشین هایی که کارگردان بازی در موردش میگه :

"The cars are the most detailed cars you'll ever see in a racing game, inside or out"


مثل این :



همچنین آسمون با ابرهای داینامیک :


We've got radiosity and dynamic volumetric clouds, which you'll see god rays being cast through. You've got headlights in cars at night time, which will cast shadows onto other cars on front.


بدیهی ــه که میتونستن از همه اینها کم کنن و یه بازی 60 فریم درست کنن که نه روزش شب میشه نه شبش روز میشه :d و هیچ چیز داینامیکی هم توش وجود نداره با 2d crowds و 2d trees​



 
برمنکرش لعنت ولی حداقل بذار DC بیاد تا Build نهاییش مشخص بشه بعداً مقایسه کن و به بقیه بگو عینک فن بازی رو بذارن کنار :دی
بعدشم شما الان اینجوری دارید Forza که به قول خودتون بهترین سیم ریسینگ نسل پیش بوده ( برمنکرش هم لعنت :دی ) رو خرج مقایسه کردن با DC که اصلاً سیم نیست و کلاً معلوم نیست موفق باشه یا نه پس فردا GT رو میخواید با چی مقایسه کنید؟ کلاً یه Ryse بوده که با همه چی مقایسه شده تو این چند وقت، از اینور اینطور که بوش میاد قرار forza هم همین وضعیت رو داشته باشه.

من تعجب میکنم که دوستان از بعضیا هنوزم نقل قول میگیرن با اینکه طرف بین فن های مایکرو هم شناخته شدس و نیازی به بحث کردن باهاش نیست.ما هم که بلاک کردیم نقل قول گرفتن شما باعث میشه اون پست رو بخونیم هرجوری که شده :دی
فکر نکنم کسی هم مقایسه کرده باشه چون از اول همه چی معلوم بود (هست)
فقط IGN اون حرفو زده که حالا بعضی از دوستان چون گفته Forza بهتره اومدن می گن نه، اون طرف مایکرو فن و از این چیزا:d
..............................
به نظر من کلا این دو بازی اصلا نباید مقایسه بشن با همدیگه. Forza که کلا سبکش فرق داره + بازی لانچ هم بود و به نظر من کامل نبود از نظر محتوا
از اون طرف Driveclub هم هر روز داره پیشرفت می کنه و باید تا عرضه شدن نسخه نهایی بازی صبر کرد. (به نظر من یکی از بهترین طراحی محیط پیست هارو داره Driveclub)
کلا مقایسه نشن بهتره:d
 
آخرین ویرایش:
مگه نمی دونی Horizon خیلی از DC بهتره :-/:bighug:
چرا اتفاقاً چندوقت پیش که تریلر از DC اومده بود میگفتن به Horizon نمیرسه و این حرفا :دی من فکر کردم Forza جدید معرفی شده :-" رفتم کلی سرچ کردم دیدم خبری نیست بعد فهمیدم دارن با FH نسل قبل مقایسه میکنن:|

باز شروع شد؟ :)) :دی صحبت در مورد مقاله IGN هست که گرافیک این دو تا رو با هم مقایسه کرده بود. چطور کامنت دو خطی من رو دیدید ولی کامنت به این گندگی رو نه؟ :دی

ینی استاد پیچوندن بحثی انصافاً :دی خب مرد حسابی اون پست احمد در جواب خودشیرینی های Ryan Maccaffrey بود وگرنه آدم دوتا چشم سالم داشته باشه هیچوقت نمیاد گرافیک Forza رو با DC مقایسه کنه :دی بیشتر شبیه به جوک میمونه تا مقایسه! محیط داینامیک DC کجا و مدل های 2D ـه Forza کجا !
فکر نکنم کسی هم مقایسه کرده باشه چون از اول همه چی معلوم بود (هست)
فقط IGN اون حرفو زده که حالا بعضی از دوستان چون گفته Forza بهتره اومدن می گن نه، اون طرف مایکرو فن و از این چیزا
yahoo_4.gif

..............................
به نظر من کلا این دو بازی اصلا نباید مقایسه بشن با همدیگه. Forza که کلا سبکش فرق داره + بازی لانچ هم بود و به نظر من کامل نبود از نظر محتوا
از اون طرف Driveclub هم هر روز داره پیشرفت می کنه و باید تا عرضه شدن نسخه نهایی بازی صبر کرد. (به نظر من یکی از بهترین طراحی محیط پیست هارو داره Driveclub)
کلا مقایسه نشن بهتره
yahoo_4.gif
کاری به IGN ندارم ولی اینکه میگم مقایسه نکنید واسه اینه که بعضی از دوستان مایکروفن مقایسه میکنن. گرافیک بازی رو با FH نسل قبل مقایسه میکنن و میگن FH بهتره :دی یا همین پست ممد Frobary
عینک فن بازی رو بزاری کنار و خودت بری مقایسه کنی، متوجه میشی
biggrin1.gif
حالا شاید یکی هم طراحی های DC رو بیشتر قبول داشته باشه ولی به صورت کلی به نظرم طراحی های FM5 خیلی بهتره
biggrin1.gif
DC که معلوم نیست یا من خبر ندارم که صدای انجین ماشیناش واقعی صدای خودشون باشه یا نه رو چجوری با یه بازی سیم که کار تیمی که اون بازی رو داره میسازه مشخصه مقایسه میشه؟
بهرحال استودیوی T10 کارش مشخصه که چه توانایی هایی دارن و دیگه بقیه ـش برمیگرده به قدرت x1 . من میگم همه چیو سریع نریزیم وسط دو دو تا چهار تا کنیم.
 
آخرین ویرایش:
ینی استاد پیچوندن بحثی انصافاً :biggrin1: خب مرد حسابی اون پست احمد در جواب خودشیرینی های Ryan Maccaffrey بود وگرنه آدم دوتا چشم سالم داشته باشه هیچوقت نمیاد گرافیک Forza رو با DC مقایسه کنه :biggrin1: بیشتر شبیه به جوک میمونه تا مقایسه! محیط داینامیک DC کجا و مدل های 2D ـه Forza کجا !
من مشکلی با اون قضیه نداشتم ولی اینجاش دیگه از بحث اصلی خارج شد :دی
بدیهی ــه که میتونستن از همه اینها کم کنن و یه بازی 60 فریم درست کنن که نه روزش شب میشه نه شبش روز میشه
صحبت من سر این بود، اینجا دیگه ربطی به حرف Maccaffrey و اینا نداشت :دی و البته حرف کارگردان بازی که گفته مدل ماشین های DC بهتره که خب به نظر من بهتر نیست :دی بقیه ـش هم که تو صفحه قبل مشخصه :دی
گرافیک بازی رو با FH نسل قبل مقایسه میکنن و میگن FH بهتره
هر کی مقایسه کرده قطعا اشتباه بوده، اتفاقا تو همون تاپیک که بحث مقایسه پیش اومده یه سری از فن های مایکروسافت اومدن گفتن که نمیشه بازی نسل قبل رو با DC مقایسه کرد :دی
 
آخرین ویرایش:
به نظرم تا بازی نیاد نمی‌شه حرف خاصی در مورد گرافیک و طراحی و... زد.
IGN هم از سوی دو جبهه مورد لطف و عنایت قرار گرفته بار ها 8-| سر نمره 10 که به TLOU و U3 داد، شده بود مزدگیر سونی، حالا یه نفرشون چون گفته من تو ذهنم تصویری که از FM5 دارم یه ذره برتری داره نسبت به DC ولی باز هم باید کنار هم قرار بدم تا بتونم همه چیز رو بگم، شده مزدگیر مایکرو! پس خودتون رو به در و دیوار نزنید که جماعت سونی فن داره IGN (ع) رو می‌بره زیر سوال و... :دی
 
T10 فعلا ریسینگ ساز با تجربه تر و قهار تری نسبت به Evolution هست هم از لحاظ تکنیکی هم بقیه جوانب . دیگه اینهمه بحث نداره که !!

ایشالا اگه DCـهای بیشتری ساخته بشه شامل 60 فریم شدن بازی و جزئیات خفن تری هم خواهیم بود (البته همین الانم از لحاظ جزئیات با توجه به عکسا بهتر از F5 هست به نظرم)

=====
پ.ن: خیلی زشته که کارایی که خودت یه عمره داری انجام میدی الان بچسبونی به بقیه :|
 
آخرین ویرایش:
من مشکلی با اون قضیه نداشتم ولی اینجاش دیگه از بحث اصلی خارج شد :دی

صحبت من سر این بود، اینجا دیگه ربطی به حرف Maccaffrey و اینا نداشت :دی و البته حرف کارگردان بازی که گفته مدل ماشین های DC بهتره که خب به نظر من بهتر نیست :دی بقیه ـش هم که تو صفحه قبل مشخصه :دی

محمد خودت میدونی که تنها چیزی که توی فورزا 5 قابل توجه همین مدل ماشین هاست, درختان و تماشاگران 2بعدی (عکسش پایینه ) + نورپردازی baked و بعضی مشکلات AA و محیط هایی که حتی به حدی نمیرسن که با درایوکلاب مقایسه ــشون کنیم ( البته درایوکلاب هم AA بدی داره اما Rushy قول داده تا روز موعود درستش میکنن :d )

منم بهت قول میدم اگر Evolution همه ی اینا ویژگی ها رو میزاشت کنار, بازیش راحت 60fps میشد ( حالا نمیگم روی 60 دقیق قفل شه که میای میگی فورزا روی 60 قفله :d منم بهشون ایول میگم که فریم بازیشون از 60 پایین نمیاد )
این عکس هم خودت دیدی که همه چیز 2 بعدی ــه ماشالله :d



بعد بیای با چنین محیط داینامیکی مقایسه ــش کنی :



مقایسه ــشون جز اینکه بگیم فریم فورزا بالاتره , مسخرست :d

پ.ن : دیگه در این مورد بحثی نمیکنم, هرکسی میتونه نظر خودشو داشته باشه
نورپردازی و محیط هایی که این چند روز از درایوکلاب دیدیم تقریباً بی نظیره
 
دوستان اومدن دارن یه بازی شبیه ساز مثل Forza رو که از موتور فیزیکی استفاده میکه که کلی پردازش در بازی به عهدش هست که حتی وزش باد و جریان هوا و گرمای لاستیگ واصطکاکش بر روی زمین در این بازی بر روی ماشین ها تاثیر میذاره و 60 فرم بودن بازی رو با بازی مثل DC که یه بازی آرکد هستش و کلا سبک و سیاقش خیلی با بازی Forza فرق داره رو مقایسه میکنن!!!

شما بذارین FH جدید معرفی بشه ( البته اگر بشه ! ) بعد قشنگ میایم بازی DC رو با هاش مقایسه میکنیم .

مقایسه یه بازی ماشین آرکد با یه بازی ماشین شبیه ساز از بیخ و بن اشتباه هستش Forza رو باید با GT مقایسه کرد که کاملا بازی های هم سبکی هستن دو رقیبی هستن که دارن در دو جبهه با هم برای بهترین بودن سبک بازی های ماشین در این چند سال رقابت میکنن !

من خودمم هم از این نمایش های اواخر بازی DC واقعا لذت بردم و به نظرم بازی پیشرفت قابل توجهی کرده در بخش گرافیک کرده ولی بازم میگم اصلا این دو بازی رو نباید با هم مقایسه کنیم !
 
آخرین ویرایش:
بهتره برای قضاوت تا زمان عرضه صبر کنیم البته حتی در صورت بالاتر بودن گرافیک DC ( که به چشم من واقعا بهتر میاد) اینم باید در نظر گرفته بشه که DC یکسال دیرتر از Forza رلیز میشه و فورزا بازی لانچ بوده مسلما تو Forza 6 گرافیک بازی پیشرفت زیادی خواهد کرد.
 
محمد خودت میدونی که تنها چیزی که توی فورزا 5 قابل توجه همین مدل ماشین هاست, درختان و تماشاگران 2بعدی (عکسش پایینه ) + نورپردازی baked و بعضی مشکلات AA و محیط هایی که حتی به حدی نمیرسن که با درایوکلاب مقایسه ــشون کنیم ( البته درایوکلاب هم AA بدی داره اما Rushy قول داده تا روز موعود درستش میکنن :d )

منم بهت قول میدم اگر Evolution همه ی اینا ویژگی ها رو میزاشت کنار, بازیش راحت 60fps میشد ( حالا نمیگم روی 60 دقیق قفل شه که میای میگی فورزا روی 60 قفله :d منم بهشون ایول میگم که فریم بازیشون از 60 پایین نمیاد )
این عکس هم خودت دیدی که همه چیز 2 بعدی ــه ماشالله :d



بعد بیای با چنین محیط داینامیکی مقایسه ــش کنی :



مقایسه ــشون جز اینکه بگیم فریم فورزا بالاتره , مسخرست :d
بی خیال من الان بخوام توضیح بدم که میگید چرا دارید یه بازی شبیه ساز رو با یه آرکید مقایسه می کنید، که البته قصدم هم مقایسه نیست :دی یه سری چیزها تو Forza هست (به خاطر شبیه ساز بودن بازی) که اصلا توی DC وجود نداره یا اینکه خیلی ضعیفه، و این چیزها توان زیادی از سخت افزار می گیره ولی تو گرافیک بصری بازی (یعنی اون چیزی که با چشم می بینیم) تاثیری نداره. خودم هم گفتم که برای مقایسه باید صبر کرد و منتظر Forza Horizon 2 موند. ولی بازم همون چیزی که صفحه قبل گفتم رو تکرار میکنم، رسیدن به 60 فریم ثابت خیلی سخته، میخواستن 60 فریم متغیر (!) باشه که خب مسلما جزییات زیادی به بازیشون اضافه می کردن :دی 30 فریم هم که دیگه بحثش میره سر همون FH2 و ایشالا ماه های آتی. فقط اون حرف کارگردان بازی رو باهاش مخالف بودم که خب وقتی خود طرف گفته بهترین مدل ها تو بازی های ریسینگ یعنی اینکه حداقل تو این یه مورد خودش داره مقایسه انجام میده :دی خاتمه بحث از طرف من :دی
 
بدیهی ــه که میتونستن از همه اینها کم کنن و یه بازی 60 فریم درست کنن که نه روزش شب میشه نه شبش روز میشه :d و هیچ چیز داینامیکی هم توش وجود نداره با 2d crowds و 2d trees
بدیهی نیست عزیز من ، بدیهی نیست !
فقط یه مثال میزنم واسه اینکه متوجه بشی اجرا رو 60 فریم ثابت (چیزی که بعضی ها حتی تو خوابشونم نمی تونن بببینن ) به راحتی ها امکان پذیر نیست !

مثلاً killzone :SF سینگلش بالای 30 فریم (قبل پچ) و رو رزولوشن 1080P اجرا میشد درسته؟ حالا شما حساب کن تو سینگل که هیچ حتی تو مولتی هم با اینکه رزولوشن به 960x1080 کاهش دادن (از لحاظ تراکم پیکسل تقریباً نصف شده ) باز رو 60 فریم فیکسد اجرا نشد ! حتی من ویدئو آنالیز DF رو که دیدم بعضی اوقات فریم به زیر 40 هم میرسید !(البته به ندرت )

لپ کلام اینو میخوام بگم، فرضاً یه عنوانی مثل Killzone :SF تو بخش مولتی واسه رسیدن به 60 فریم Fixed باید از اینی هم که الان هست بیشتر downgrade بشه ! یعنی بازم رزولوشن کاهش بدن یا قید یسری افکت هارو بزنن !
 
دوستان نورپردازی Bake اونی هست که توی I:SS دیدیم و سایه تولید نمیکرد:dنورپردازی فورتزا کاملا دینامیکه فقط منبع نور متحرک نداره!
 
[video=aparat;9T5rg]http://www.aparat.com/v/9T5rg[/video]

توصیه میشه برای به هم نخوردن تصویر و کیفیت بهتر از این لینک ببینید:

ّForza motorsport 5

گرافیک Forza 5 به نظر من خارق العاده هست تا اینجا از ریسینگهای این نسل هیچ بازی ای رو ندیدم که حتی بهش نزدیک بشه چه برسه به اینکه باهاش قابل قیاس باشه نور پردازی بازی فوق العاده ریلیستیک و طبیعی هست رفلکشن داخل اتاق و داشبورد ماشین روی شیشه ها (1:33 ویدئو) ، نورپردازی ولیومتریک به همراه ریل تایم Shaft ray ، موشن بلور برای Camera و Object داخل گیم پلی، تکسچرهای عالی و عمیق به علاوه مدل سازی های اتوموبیلها که بی نظیر هستن فیزیک رو هم که بهتره راجع بهش اصلا حرف نزنم مخصوصا به نظر من مدل تخریب و صدمه دیدن ماشینها تو این بازی یک استاندارد جدید تو بازیهای کامپیوتری هست (ثانیه 48 ویدئو) همه اینها به علاوه رزولوشن 1080 و اجرای بازی روی فریم 60 بدون اینکه حتی یک میلی ثانیه روی 59 بیاد برای من این بازی رو مخصوصا از نظر تکنیکی بهترین بازی این نسل کرده .
 
دوستان نورپردازی Bake اونی هست که توی I:SS دیدیم و سایه تولید نمیکرد:dنورپردازی فورتزا کاملا دینامیکه فقط منبع نور متحرک نداره!
تصحیح کنم که داینامیک نیست ولی Real-time هست:d اگر چرخه شب و روز میداشت میشد داینامیک:d
Forza Motorsport و DriveClub هم به هم نمیخورن که مقایسه بشن خیلی فرق دارن با هم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or