اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

لیست بهترین گرافیکهای سال از نگاه DF که سعی میکنم یه خلاصه کوچیکی ازش بنوسیم

9.Minecraft RTX
دی اف از ری تریسینگ بازی خوشش اومده و گفته path tracing عالی اجرا شده تو بازی و خب به این دلیل تصمیم گرفته
پچ جدید بازی ای با گرافیک بیت بلاکی رو تو لیست برترین گرافیک های سال قرار بده ...

8.Ori and the Will of the blind wisp
دی اف از ترکیب عناصر دو و سه بعدی بازی خیلی تعریف کرده، سایه زنی و نورپردازی فوق العاده بازی، اجرا شدن به آسانی 60 فریم و 120 فریم 4k رو کنسول این نسل و نسل بعد تعریف کرده و گفته این بازی بهترین استفاده رو از موتور یونیتی انجام میده و توانمندی های این موتور رو نشون میده (البته سازنده ها کلی تغییرات و شخصی سازیها رو موتور اعمال کردن تا اینجور کار نهایی عالی بشه)

7.Doom Eternal
دی اف بازی رو کامل ترین و بهترین بازی ساخته شده با id tech میدونه که در طول این نسل با هر بازی که باهاش ساخته شد ارتقا پیدا کرد و تو دوم اینترنال به کمال رسید، هسته اصلی بازی بر اساس اجرا 60 فریم ساخته شده و همه چی بر این اساس ساخته شده و با این وجود گرافیک بصری عالی ارائه میده با تکستچر و geometry فوق العاده و انیمیشن های اغراق شده نرم که در نهایت همه عوامل گرافیکی بازی باعث میشه گیم پلی به بهترین نحو کار کنه

6.Demon Souls
اجرای بازی در هر 2 حالت 30 و 60 فریم کاملا استیبل بدون افت فریم مشهود، از بهترین استفاده ها از تکنیک تسلیشن در بازی، نورپردازی و سایه های بی نظیر که به شدت رو دنیا بازی تاثیر مثبت میزاره، چون کرکتر موقع حرکت از خودش نور ساطع میکنه و این نور کاملا رو همه محیط تاثیر میزاره و باعث ایجاد سایه میشه
لودینگ بازی تقریا لحظه ای هست و به شدت رو بازی تاثیر مثبت داره
دنیای بازی با گرافیک نسل جدید بهترین اتمسفر رو ارائه میده
و در کل این بازی نشون میده که برای شروع نسل چه انتظاری میتونیم از نسل جدید و قدرت بالاشون داشته باشیم

5. The last of us Part 2
ساخت دنیای آخر زمانی بی نظیر با نهایت دقت و جزئییات بسیار بالا

انیمیشن های موشن کپ بالاترین کیفیت ممکن که خودش میتونه یه ویدیو کامل به خودش اختصاص بده و انیمیشن ها به بهترین نحو به هم متصل میشن
انیمیشن بی نظیر بازی رو گیم پلی تاثیر بسیار مثبتی داره و رو تمام حرکات شما خودش رو نشون میده
مدلینگ بی نظیر تک تک کرکترها
دنیای آخر زمانی که نور الکتریکی توش کمه و در نتیجه مجبور به استفاده از نور غیرمستقیم محیطی شدن که درست درآوردنش بسیار کار سختیه ولی به بهترین نحو ممکن در بازی اجرا شده به همراه سایه زنی عالی که اتمسفر بازی رو به شدت تحت تاثیر میزاره
همه اینها در ترکیب با طراحی هنری فوق العاده و اجرا شده در دنیای بسیار بزرگ بازی که قابل مقایسه با نسخه قبل نیست

در زمینه جزییات هم به ریزترین نکات ممکن تو بازی توجه شده و زحمتی که برای بخش تکنیکی بازی ساخته شده به شدت قابل تقدیره، اونم بازی با مدت زمان طولانی

تمام کات سین ها با ظرافت تمام و حداکثر قدرت ممکن ریل تایم ساخته شدن که ساختشون خیلی سخت تر از ساخت کات سین از قبل رندر شده و از بهترین ست پیس های ممکن رو میشه در این کات سین ها دید
بازی هم با فریم ریت کاملا استیبل اجرا میشه
و در کل بازی یه دستاورد تکنیکی بی نظیره

4.Half life Alyx
در این بازی توجه بسیار زیادی به جزییات شده، در بازی VR هست و همه چی رو میتونید با دستتون بردارید و ببینید، همه اشیا روبا جزییات بالا روش کار شده و با همه اشیا محیط در محیط تعامل دارید.
نورپردازی بازی فوق العادست و باعث شده دنیای بازی به شدت زنده بشه
مدل کرکترها عالیه
توجه به همه این جزییات برای یه بازی VR خیلی مهم و تاثیر گذاره

3.flight simulator
جزییات بالا کابین هواپیما ها که باعث میشه حس داخل کابین بودن به پلیر منتقل بشه و دنیای بیرون کابین هم فوق العادست و از همه مهمتر ابرهای 3 بعدی بی نظیر بازی که تحت تاثیر باد هم قرار میگیرند
ساخت دنیای بازی از روی زمین واقعی با دقت بالا، رویایی بود برای سازنده ها که به حقیقت پیوسته

2.Spiderman Miles morales
بازی با یه دنیای بزرگ با کیفیت که از موتور اسپایدرمن قبلی استفاده میکنه ولی همه رقمه برای نسل بعدی بهینه شده
اجرای ری تریسینگ کامل در ابعاد بزرگ بازی با 30 فریم ثابت یا حتی با پچ جدید به صورت ۶۰ فریم!
اجرای همچین ری تریسینگ عالی تو یه بازی اوپن ورلد با این عظمت واقعا دستاورد بزرگیه که حتی تو بازی به صورت 60 فریم قابل دسترسه !
اجرای همچین گرافیکی با ری تریسینگ 60 فریم استفاده سنگینی حتی از cpu داره و حتی باید تغییرات اساسی رو موتور ایجاد بشه تا قابل اجرا بشه که زحمت استودیو قابل تقدیره، با این وجود که حتی اجباری روشون برای عرضه پچ 60 فریم ری تریسینگ نبوده
تکنولوژی مو های سر کرکترهای بازی فوق العادست و به شدت طبیعی که در نسل قابل دسترس نبود و جهش نسلی بزرگی هست برای خودش
شخصیت های مختلف موهای مختلف بسته به نژادشون دارن


1.Cyberpunk 2077
بحث تکنیکی خاصی در مورد جوانب مختلف گرافیک سایبرپانک انجام نمیشه و بحث های عامیانه مثل اینکه بازی زیباست! و ...بسنده میشه
تنها نکته تکنیکی در مورد ری تریسینگ صحبت میشه که کامل ترین مدل ممکنش به شرط اجرا رو گرون ترین و های اند ترین قطعات ممکن PC، داخل بازی موجود هست که تاثیرات عالی ای داره
در ادامه هم به تست فریم بازیهای N64 میپردازن و اینکه قبلا هم بازیهای با وضعیت تکنیکی بد بودن و چیز عجیبی نیست!!!
در آخر هم میگه که بازی رو سریز ایکس خیلی خوب اجرا میشه و میتونید تجربه خوبی داشته باشید


در ادامه یه لیست ثانویه هم دارن که بازیهایی رو شامل میشه که داخل لیست نیستن ولی به حد عالی عمل کردن و باید بهشون اشاره بشه ( Honorable mention)

Teardown
فیزیک تخریب عالی بازی که همه چی تخریب پذیره

Dreams
دریمز برنده این لیست هست که گرافیک بازی بر خلاف روال عادی رندرینگ سایر بازی ها ساخته میشه و ساخت بازی یه پروسه پیچیده و سختی میطلبه تا به این نتیجه فعلی عجیب و خاصش برسه و بازی بهترین لیست دوم انتخاب میشه

Ghost of tsushima
سوشیما با سیستم درختان و گیاهان بی نظیرش که همه چی 3d هست و تعامل کامل با دنیای بازی و مکانیزم بازی داره و تک تک گیاهان سایه خودشون رو دارن و ... دنیای بزرگ و عظمت بازی .... سیستم نورپردازی عالی و ابر و آب و هوا بازی...

Final fantasy remake
گرافیک بازی در یه سری نقاط واقعا بی نظیره ولی در بعضی قسمت ها افت میکنه و باعث میشه نتیجه نهایی صدمه ببینه

Cod Cold war
بازی رو نسل جدید استفاده خوبی از ری تریسینگ میکنه مخصوصا از سایه های ری تریسینگ که تاثیر خیلی مثبتی رو عمق اشیا مختلف محیطی نسبت به هم داره و دنیا بازی رو واقعی تر میکنه
 
آخرین ویرایش:
تحلیل NX gamer از آپدیت جدید Dirt 5


ps5 معمولا با یک میلیون پیکسل بیشتر بازی اجرا می کنه
ps5 حدود 4.6 میلیون پیکسل 1620p
سری x هم 1440p و 3.6 میلیون پیکسل
189166

برتری ps5 در تکسچر ها و Texture Filtering Draw istanse

1609492835054.png

به نظر میاد نسخه سری x برای بهبود فریم در تونل ها کلا نور و سایه غیر فعال کردن

1609493035495.png

لحظاتی باگ پرفورمنس روی 5 به وجود میاد و افت میکنه که منطقی نیست چون تو پچ قبلی این مشکل وجود نداشت. این باگ برطرف بشه 5 در زمینه پرفورمنس هم بهتره
 
تحلیل NX gamer از آپدیت جدید Dirt 5


ps5 معمولا با یک میلیون پیکسل بیشتر بازی اجرا می کنه
ps5 حدود 4.6 میلیون پیکسل 1620p
سری x هم 1440p و 3.6 میلیون پیکسل
View attachment 189166

برتری ps5 در تکسچر ها و Texture Filtering Draw istanse

View attachment 189167

به نظر میاد نسخه سری x برای بهبود فریم در تونل ها کلا نور و سایه غیر فعال کردن

View attachment 189168

لحظاتی باگ پرفورمنس روی 5 به وجود میاد و افت میکنه که منطقی نیست چون تو پچ قبلی این مشکل وجود نداشت. این باگ برطرف بشه 5 در زمینه پرفورمنس هم بهتره
البته اون قسمت تونل بنظر میر سه مسئله AO بهتر در ورژن PS5 باشه.
 

هردو نسخه ps5 و سری ایکس ۴کی هستند و هردو ۶۰ فریم (چند جا سری x افت فریم داره که بیشتر شبیه باگ هست)

در مود ۱۲۰ هم رزولوشن ۱۴۴۰ (داینامیک) هست البته فریم بعضی از جاها تا ۸۰ و ۹۰ هم پایین میاد (بازم سری ایکس بیشتر افت فریم داره)

سری ای هم کلا ۱۰۸۰ رو ۶۰ فریم اجرا میشه که بعضی از جاها افت فریم داره
 
آخرین ویرایش:
Destiny 2 analysis by DF:

- Both consoles run at 4k/60fps
- No visual differences at all
- Both run at Dynamic 1440p/120fps (MP mode)

PS5 wins both modes in the performance.
The games are effectively identical - with PS5 showing only a slightly higher frequency of resolution drops under 4K. In fact, evidence does seem to point towards the Microsoft machine not using DRS much, if at all.

Destiny 2 on next-gen delivers the upgrade that matters - performance | Eurogamer
 
یک آپدیت برای Star Wars: Jedi Fallen Order اومده که تغییراتی رو در رزولوشن و فریم ریت کنسول های نسل جدید ایجاد کرده.

Star Wars™ Jedi: Fallen Order | Next-Gen Optimization Update

View attachment 190406View attachment 190407View attachment 190408
Below you will find the release notes for this update, which improves backwards compatibility performance​

البته همچنان آپدیت نسل بعدی حساب نمیشه فقط آپدیت حالت بکوارد حساب میشه، مثلا ورژن پلی استیشن ۵ رو در حالت پرفرمنس رسوندن به 1200p رزولوشن حالت ۳۰ فریم ورژن PS4 pro بود
 


VG Tech دیروز Mortal Kombat 11 رو بعد از آپگریدش مقایسه کرده بین کنسول های نسل بعدی.

Average فریم ریت هر سه نسخه 60 ثابت، و در کات سین ها 30 ثابت و به جز دقیقه 2:19 که در PS5 چند فریم افت میکنه، بقیه صحنه ها 60 ثابته.
درباره رزولوشن، همچنان رزولوشن داینامیک استفاده شده ولی با cap های متفاوت نسبت به کنسول های نسل قبلی.

Series S:

190504

Xbox Series X و PS5:

190505
 

پچ جدید استار وار رو df تحلیل کرده...نکته ی مهم اینه که این پچ...نسخه نسل بعدی نیست..به قول df بکوارد پلاس هست...هردو نسخه ps5 و سری ایکس مثل هم هستند هردو افت فریم و استاتر دارن (مثل نسخه pc) ولی در کل ps5رونتر و سری ایکس شارپ تر هستند...تو نسخه ps5 کوالیتی مد حذف شده و فقط پرفورمنس مد هستش (۶۰ فریم)
سری اس هم ۶۰ فریم شده ولی با ps5و xsx فرق میکنه
 

پچ جدید استار وار رو df تحلیل کرده...نکته ی مهم اینه که این پچ...نسخه نسل بعدی نیست..به قول df بکوارد پلاس هست...هردو نسخه ps5 و سری ایکس مثل هم هستند هردو افت فریم و استاتر دارن (مثل نسخه pc) ولی در کل ps5رونتر و سری ایکس شارپ تر هستند...تو نسخه ps5 کوالیتی مد حذف شده و فقط پرفورمنس مد هستش (۶۰ فریم)
سری اس هم ۶۰ فریم شده ولی با ps5و xsx فرق میکنه

  • Series S targets 60FPS only. No "Quality" mode. 720p-900p range.
  • PS5 targets 60FPS only. No "Quality" mode. Fixed 1200p resolution
  • Series X offers both a 30fps Quality mode (dynamic 2160p-1512p) and 60fps Performance mode (dynamic 1440p-1080p)
  • Series X and PS5 look very comparable. A little bit sharper on Series X, a little bit smoother on PS5.
  • Series S|X and PS5 are all huge improvements over their last-gen counterparts
سری ایکس کیفیت سایه هاش و texture filtering اش هم کمی بهتره از PS5 - سری اس هم کمی کیفیت سایه هاش و Draw Distance اش کمتره نسبت به دوتای دیگه (این ادعاها البته مال این بررسی نیست)


این ادعاها مال کجاست پس ؟

تو ERA میگن از سایر Comparison هاست.

ادیت : این را میگن

- Series S has increased framerate to 60 (previously 45) - The resolution of Series S is dynamic, between 900p ~ 1080p, staying more in 1080p. - Shadows are better on Series X compared to PS5 and Series S. - Series X in resolution mode has a dynamic resolution ranging from 1512p~2160p with 4K upscaling. In FPS mode, the resolution is between 1080p~1440p. - PS5 only has one display mode. It has increased its framerate to 60 (previously 45) and its resolution stands at 1200p with rescaling to 1440p.
 
آخرین ویرایش:
سری ایکس کیفیت سایه هاش و texture filtering اش هم کمی بهتره از PS5 - سری اس هم کمی کیفیت سایه هاش و Draw Distance اش کمتره نسبت به دوتای دیگه (این ادعاها البته مال این بررسی نیست)
این ادعاها مال کجاست پس ؟
 
مقایسه دیجیتال فاندری بین pc و PS5 در Call of Duty Black Ops Cold War


با تنظیمات مشابه , PS5 حدود 20 درصد قوی تر از 2070S / حدود 8 درصد ضعیف تر از RTX 3070
1611075234633.png
191597

ظاهرا نسخه PS5 باگ dynamic resolution داره
نسخه سری X به جای افت فریم , رزولوشن تا 1920x1800 برای رسیدن به 60 فریم افت میکنه
رزولوشن نسخه PS5 روی 4k native / 3840x2160 قفل می شه و فریم افت می کنه ( با لود دوباره سیو ممکنه dynamic resolution فعال بشه )
191610 191611
 
Last edited by a moderator:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or