اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
من هیچ چیزی رو از خودم ننوشتم که بخوام تعمیم بدم :-?? نقل قول مستقیمه.

It's worth noting Series S is also matched with the other consoles in terms of overall texture quality, effects and texture filtering quality.
برادر من چرا هی دور باطل میزنی. همون دفعه اول هم همینو گفتی. بله در تکسچر و تکسچر فیلترینگ و صد تا چیز دیگه تفاوتی ندارن ولی در سایه زنی و فولیج تفاوت دارن. شما این بخش رو میگیری و اون بخش دیگه رو نادیده میگیری. وقتی شما میگی گرافیکش مثل کنسولای دیگست باید کل گرافیک رو در نظر بگیری نه صرفا مسائل مربوط به تکسچر.
 
تحلیل VGtech از Immortal Fenix Rising

Performance mode :
  • PS5 in dynamic 4K (2275x1280p ~ 3840x2160p)
  • XSX in dynamic 4K (1920x1080p ~ 3840x2160p)
  • XSS in dynamic 1080p (1280x720p ~ 1920x1080p)

Quality mode :
  • PS5 in native 4K (3840x2160p)
  • XSX in dyanmic 4K (3328x1872p ~ 3840x2160p)
  • XSS in dynamic 1440p (1920x1080p ~ 2560x1440p)


Framerate Performance Mode :
  • PS5: 59.99fps on average (Max: 60fps / min: 59fps)
  • XSX: 59.97fps on average (Max: 60fps / min: 56fps)
  • XSS: 47.06fps on average (Max: 60fps / min: 30fps)

*The PS5 in Performance mode has a strange bug that causes stuttering but not related to the game framerate.

Framerate Quality Mode :
  • PS5: 30.00fps on average (Max: 30fps / min: 30fps)
  • XSX: 30.00fps on average (Max: 30fps / min: 30fps)
  • XSS: 29.99fps on average (Max: 30fps / min: 27fps)

*A little tearing on XSX and XSS in quality mode.
 


NBA 2K21 در Digital Foundry

PS5 و XSX هر دو 4K Native

XSS هم 1080p

فریم ریت در حالت دوربین پیش‌فرض کاملا 60 ثابت بر روی PS5 ، ولی روی XSX مواقعی به ندرت 1 فریم دراپ میکنه.

و در حالت دوربین Parametric ( از پشت سبد که به بازیکن ها نزدیکتره و جزییات بازیکن بیشتره ) باز هم 60 فریم کاملا ثابت روی PS5 ، ولی روی XSX بین 56 تا 60 نوسان داره.

فریم ریت XSS هم 60 ثابت

کات سینها در هر سه نسخه روی 30 فریم هست

از لحاظ جزییات گرافیکی هم هر سه نسخه کاملا یکسان هستند.
 


NBA 2K21 در Digital Foundry

PS5 و XSX هر دو 4K Native

XSS هم 1080p

فریم ریت در حالت دوربین پیش‌فرض کاملا 60 ثابت بر روی PS5 ، ولی روی XSX مواقعی به ندرت 1 فریم دراپ میکنه.

و در حالت دوربین Parametric ( از پشت سبد که به بازیکن ها نزدیکتره و جزییات بازیکن بیشتره ) باز هم 60 فریم کاملا ثابت روی PS5 ، ولی روی XSX بین 56 تا 60 نوسان داره.

فریم ریت XSS هم 60 ثابت

کات سینها در هر سه نسخه روی 30 فریم هست

از لحاظ جزییات گرافیکی هم هر سه نسخه کاملا یکسان هستند.
تو بررسی df اشاره شده بود که ورژن پروی بازی هم نیتیو 4k اجرا میشه.
 
DF بازی Cyberpunk را روی PS4 و PS4 Pro بررسی کرده و به صورت کلی :

روی PS4 بازی رزولوشنش بین 720P تا 900P تغییر میکنه که بیشتر مواقع هم نزدیک 720P است. فریم بازی هم توی صحنه های شلوغ و رانندگی تا 15FPS هم پایین میاد. میگه خیلی نمیشه بازی را با این وضع قابل بازی کردن دونست.

روی PS4 Pro وضع یکم بهتره و رزولوشن بین 972p تا 1180p در نوسانه و اونم فریمش بعضی وقتا تا 20 هم میاد پایین به خصوص زمان رانندگی هرچند در مجموع زمان هایی که نزدیک 30 فریم میشه بیشتره.
 

Ps5 رو با کارت ۲۰۷۰ سوپر مقایسه کرده....که نتیجه گرفته عملکرد ps5 بهتر هست تقریبا به ۲۰۸۰ میرسه
تقریبا عملکرد برابر با 2080 میده فریم دهی خوبی هم داره ۶۰ ثابت به جز موارد اندکی که تا ۵۸ دراپ میکنه
رو سری ایکس افت فریم های بیشتری داره و فریم هم خیلی بیشتر افت میکنه که احتمال داره برای Dev kit های قدیمی باشه ولی رو ps5 تجربه خوبی ارایه میده
EofwflMXIAUZyrS.jpeg EofwflOXUAUCQU6.jpeg
 
مقایسه DF اومد از سایبرپانک.


Cyberpunk 2077 on PS5/Xbox Series X|S: a night and day improvement over last-gen consoles? | Eurogamer

رو PS5 رزولوشن 1188p و فریم آنلاک. اکثرا 60 ثابت، ولی تو رانندگی داخل شهر 50 و خورده ای.

رو XSX حالت پرفورمنس، رزولوشن 1080p و فریم ریتش هم ثبات کمتری از PS5 داره. ولی تعداد NPC و ماشین ها به مراتب بیشتر.

اما بهترین نسخه نسل بعدی رو حالت کوالیتی Series X میدونه که 30 فریمه و رزولوشن داینامیک داره که بین 1512p و 1728p میچرخه و افکت Ambient Occlusion هم داره که رو حالت پرفورمنس XSX و نسخه PS5 غایبه. نکته جالب اینه که Ambient Occlusion در نسخه Series S هم وجود داره. Lighting LOD بالاتری هم در Series X quality و Series S وجود داره.

کلا گفته تعداد npc و ماشین ها خیلی بالاتره روی کنسول های Xbox:

Crowd density and vehicle counts are significantly higher on Xbox consoles when compared to PlayStation 5

نسخه Series S هم فقط یک حالت 30 فریم داره و رزولوشن داینامیک. از زیر 1080p تا حتی بعضی اوقات از نسخه PS5 (که 60 فریمه البته) هم بیشتر میشه تا 1296p. به لحاظ جزئیات و تعداد npc و اینا هم تقریبا با حالت کوالیتی Series X برابری میکنه.

خلاصه اینکه بخاطر پچ نشدن نسل بعدی وضعیتش رو کنسول های جدید هم خیلی خوب نیست (هرچند از ورژن های نسل قبلی خیلی بهتره). در کل هم دیجیتال فاندری حالت کوالیتی Series X رو فعلا بهترین نسخه در کنسول ها میدونه.
 
بررسی DF از بازی Cyberpunk روی PS5 ,XSX,XSS هم اومد:

اولش میگه که XSX دوتا حالت گرافیکی داره ولی PS5 و XSS یک حالت.

رزولوشن :

PS5 : یک حالت Performance Mode داره که بیشینه تا 1188p بالا میره ولی در موارد معدودی نزدیک 1080p هم میاد.
XSX: در حالت Performance Mode تقریبا همیشه 1080p هست که گاها زیر او هم میاد.
XSX : در حالت Quality Mode بین 1512p تا 1728p هست.
XSS: بیشینه تا 1296p هم میره که گاها زیر 1080p هم میاد.

فریم :
PS5 : تقریبا اکثر مواقع نزدیک 60 فریم هست و گاها تا نزدیکای 50 هم پایین میاد.
XSX: در حالت Performance Mode فریم ریت بین 50-60 هست و بازی بعضا فریز میکنه برای لحظاتی.
XSX : در حالت Quality Mode تقریبا اکثر مواقع 30 فریم است.
XSS: تقریبا در اکثر مواقع 30 فریم است.

گرافیک و جزییات:

روی سری ایکس (در هردو حالت Performance Mode و Quality Mode) و روی سری اس (Quality Mode) تعداد NPC ها و ترافیک خودرو ها بسیار بیشتر از PS5 است.
روی حالت Performance Mode جزییات گرافیکی سری ایکس کمی بیشتر از PS5 است.
روی حالت Quality Mode که سری ایکس و اس دارند جزییات گرافیکی بیشتر مثل Ambient Occlusion وجود داره روی PS5 نیست.


در مجموع میگه اگر فریم ریت 60 براتون مهمه PS5 بهتره
اگر جزییات گرافیکی و رزولوشن را بیشتر دوست دارید سری ایکس. هرچند VRR میتونه به صورت قابل توجه البته مشکل حالت Performance Mode سری ایکس را حل کنه.
سری اس هم با رزولوشن و گرافیک خوب و فریم ریت پایدارش با توجه به قیمت کنسول خیلی خوبه.


نکته آخر هم در مورد سری اس اینکه میگه با توجه به اینکه بازی روی حالت BC اجرا میشه انتظار داشتن که بازی تنظیمات ONE S را داشته باشه که اینطور نیست و خیلی بهتره گرافیک روی سری اس. بعلاوه میگه اگرچه GPU سری اس نزدیک PS4 Pro هست ولی با توجه به CPU و معماری جدید و SSD تجربه بازی روی سری اس خیلی بهتر هستش.
 
آخرین ویرایش:
بعلاوه میگه اگرچه GPU سری اس نزدیک PS4 Pro هست ولی با توجه به CPU و معماری جدید و SSD تجربه بازی روی سری اس خیلی بهتر هستش.
این حرف رو واقعا Df گفته؟
۴ ترافلاپس تو GCN2.0 زمین تا آسمون با ۴ ترافلاپس توی RDNA2.0 متفاوته..
 
بررسی DF از بازی Cyberpunk روی PS5 ,XSX,XSS هم اومد:

اولش میگه که XSX دوتا حالت گرافیکی داره ولی PS5 و XSS یک حالت.

رزولوشن :

PS5 : یک حالت Performance Mode داره که بیشینه تا 1188p بالا میره ولی در موارد معدودی نزدیک 1080p هم میاد.
XSX: در حالت Performance Mode تقریبا همیشه 1080p هست که گاها زیر او هم میاد.
XSX : در حالت Quality Mode بین 1512p تا 1728p هست.
XSS: بیشینه تا 1296p هم میره که گاها زیر 1080p هم میاد.

فریم :
PS5 : تقریبا اکثر مواقع نزدیک 60 فریم هست و گاها تا نزدیکای 50 هم پایین میاد.
XSX: در حالت Performance Mode فریم ریت بین 50-60 هست و بازی بعضا فریز میکنه برای لحظاتی.
XSX : در حالت Quality Mode تقریبا اکثر مواقع 30 فریم است.
XSS: تقریبا در اکثر مواقع 30 فریم است.

گرافیک و جزییات:

روی سری ایکس (در هردو حالت Performance Mode و Quality Mode) و روی سری اس (Quality Mode) تعداد NPC ها و ترافیک خودرو ها بسیار بیشتر از PS5 است.
روی حالت Performance Mode جزییات گرافیکی سری ایکس کمی بیشتر از PS5 است.
روی حالت Quality Mode که سری ایکس و اس دارند جزییات گرافیکی بیشتر مثل Ambient Occlusion وجود داره روی PS5 نیست.


در مجموع میگه اگر فریم ریت 60 براتون مهمه PS5 بهتره
اگر جزییات گرافیکی و رزولوشن را بیشتر دوست دارید سری ایکس. هرچند VRR میتونه به صورت قابل توجه البته مشکل حالت Performance Mode سری ایکس را حل کنه.
سری اس هم با رزولوشن و گرافیک خوب و فریم ریت پایدارش با توجه به قیمت کنسول خیلی خوبه.


نکته آخر هم در مورد سری اس اینکه میگه با توجه به اینکه بازی روی حالت BC اجرا میشه انتظار داشتن که بازی تنظیمات ONE S را داشته باشه که اینطور نیست و خیلی بهتره گرافیک روی سری اس. بعلاوه میگه اگرچه GPU سری اس نزدیک PS4 Pro هست ولی با توجه به CPU و معماری جدید و SSD تجربه بازی روی سری اس خیلی بهتر هستش.
PS5 نسخه PS4 اجرا می کنه اما کنسول های مایکروسافت فراتر از حالت BC
However, city density in terms of NPC and vehicle count sees Series X clearly running with higher settings - it's not a like-for-like comparison
DF هم اشاره میکنه این بهبود ها احتمالا به خاطر قرارداد بین مایکروسافت و CDPR
 
PS5 نسخه PS4 اجرا می کنه اما کنسول های مایکروسافت فراتر از حالت BC
However, city density in terms of NPC and vehicle count sees Series X clearly running with higher settings - it's not a like-for-like comparison
DF هم اشاره میکنه این بهبود ها احتمالا به خاطر قرارداد بین مایکروسافت و CDPR
کجا همچین چیزی گفته؟ :-/
 
  • Like
Reactions: brotherhood
این حرف رو واقعا Df گفته؟
۴ ترافلاپس تو GCN2.0 زمین تا آسمون با ۴ ترافلاپس توی RDNA2.0 متفاوته..

منظورش همون قدرت خام به ترافلاپس هست. همین را میخاد اثبات کنه به نوعی تو حرفش که معماری چه تفاوتی ایجاد میکنه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or