اخبار روز تکنولوژی

  • Thread starter Thread starter Ehsan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ehsan

Loyal Member
هیتاچی تا اخر امسال اولین دوربین با قابلیت ضبط روی BD-DVD را عرضه میکند!
بزودی دوربین فیلم برداری- عکس برداری جدید هیتاچی که قابلیت ذخیره اطلاعات روی BD را دارد به بازار عرضه میشود طبق اخرین اطلاعات از سازندگان این دوربین قابلیت حفظ اطلاعا روی BD و DVD های 8 سانتی متری را دارد و اگر با BD کار کنید کیفیت فیلم برداری ان 1080p خواهد بود یعنی (1920*1080) و پروسیو اسکن!
اما کیفیت عکس برداری ان تنها
5.3 مگا پیکسل میباشد .
این دوربین میتواند تا 7 گیگا بایت فرمت MPEG-4 AVC/H.264 روی BD ها ذخیره کند و بقیه در فرمت نتیو مخصوص BD (یعنی همون 1080p) . معلوم نیست چرا؟ اما گفته شده که روی DVD این میزان کمتر خواهد بود اما نه خیلی!
عکس این دوربین که بزودی عرضه خواهد شد:

----
شارپ اولین تلویزیون قابل تایید THX را وارد بازار کرد
شارپ اولین تلویزیون 52 تا 65 اینج قابل تایید THX را وارد بازار کرد.

به نقل از Engadet این تلویزیون در 2 مدل 65 و 52 اینج در رزولیشن 1080p (1920*1080)d
وارد بازار شده است که مشخصات 52 اینچ و 65 اینج به ترتیب به شرح زیر میباشند:
ریت:
350cd/m2
450cd/m2
کنتراست:
2,500:1
3,000:1
و خصوصیت مشترک انها نیز این میباشد که هر 2 120هرتز هستند و یک ورودی DVI و 3 ورودی HDMI دارند.و 2 Firewire دارند و یک کابل Ethernet و هر 2 برای ماه سپتامبر در ژاپن عرضه خواهند شد.شما برای خرید مدل 65 انیج حدود $11,599 پول احتیاج خواهید داشت و برای خرید مدل 52 اینچ حدود $6,873
اسم دقیق مدل ها:
LV-65TH1
LV-52TH1
منتظر نقد بعد از عرضه باشید
----
از پیشنهادات شما عزیزان خیلی خوشحال میشم!
اصلا کار خوبی کردم؟ نظر شما چیه؟
 
آخرین ویرایش:
مایکروسافت در دنیای تلفن‌همراه قوت می‌گیرد

شرکت مايکروسافت تاکنون در دنياي تلفن‌همراه ثبات پيدا نکرده است، اما مدير ارشد مرکز توليد سيستم‌عامل Windows Mobile در گفت‌وگو با CNET اعلام کرد، تغيير استراتژي اين شرکت در اين حوزه که بيش از يک سال قبل صورت گرفت،‌ به زودي اثرات مثبت خود را نمايان مي‌کند.​


اندي ليز(Andy Lees) مدير مرکز توليد سيستم‌عامل Windows Mobile شرکت مايکروسافت که حدود يک سال قبل از بخش سرورهاي مايکروسافت جدا شد، اعلام کرد که تلاش‌هاي اين شرکت براي حصول اطمينان از عرضه اين سيستم‌عامل به صورت گسترده روي تلفن‌هاي همراه باعث شد تا مايکروسافت از توسعه اين برنامه براي سخت‌افزارها باز بماند.

لي در اين باره گفت: «ما اميدواريم که از اين پس اين سيستم‌عامل روي تعداد کمتري گوشي عرضه شود». علاوه بر اين، شرکت مايکروسافت در نظر دارد براي سيستم‌عامل Windows Mobile نيز محدوديت‌هايي را ايجاد کند. اين سيستم‌عامل روي کامپيوترهاي دستي که امکان اتصال به شبکه و دستگاه‌هاي صوتي همراه را نداشتند نيز نصب مي‌شد.

لي در ادامه خاطرنشان کرد: «ما از زماني اين جريان را آغاز کرديم که سيستم‌عامل Windows Mobile روي PDAها نصب مي‌شد و پس از آن، تلفن‌ها نيز در رکاب PDAها قرار گرفتند».

در اين ميان، شرکت اپل در تلاشند تا با طراحي سيستم‌عامل جديد از آخرين فناوري‌هاي دنياي تلفن‌همراه بهره ببرند.
 
جديدترين اختراعات فناوري در جهان

1238060432.gif

كوچكترين روتر بي‌سيم دنيا

نابين، اين آداپتر بي‌سيم كوچك كه تنها 18 ميليمتر طول‌دارد تا 150مگابيت بر ثانيه توانايي انتقال داده دارد و با استاندارد 11/802 ‌IEEE‌ هم سازگار است. نابين با قيمت حدود 40 دلار تحت سيستم‌هاي عامل ويندوز، مكينتاش و لينوكس كار مي‌كند. ‌




خودكار جاسوسي

اين ايده‌هاي نو و فناوري‌هاي نو چه‌ها كه نمي‌كند. با كمك اين خودكار فوق فناوري مي‌توانيد اطلاعات خود را يادداشت كنيد و از ميان خطوط دشمن بگذرانيد و بعد به همرزمتان بگوييد كه با يك سشوار يا بخاري جوهر سياه را نمايان كند. چيز جالب در مورد اين خودكار اين است كه پيغام جادويي پس از سرد شدن دوباره مثل روز اول ناپديد مي‌شود. ‌ ‌






آلرژي روشن

كساني كه به چيزهاي مختلف حساسيت دارند، معتقدند كه آلرژي شوخي بردار نيست. يكي از اين حساسيت‌ها، آبريزش بيني است كه هنگام بروز حساسيت، به‌شدت در ميان مردم رايج مي‌شود. با كمك ‌SneezerBeam‌، دستگاه كوچكي كه در بيني قرار مي‌گيرد، به سينوزيت‌ها نور مي‌فرستد. اين انوار باعث مي‌شوند سلول‌هايي كه در بيني هيستامين ترشح مي‌كنند، متوقف شوند و بدين ترتيب، آبريزش بيني به‌سادگي متوقف مي‌شود.




هاب لگويي

اين هاب لگويي دوچيز را خوب به‌هم وصل مي‌كند! نخست آجرهاي لگو است و دوم، هاب‌هاي يو‌اس‌بي است كه مي‌توان تجهيزات مختلف كامپيوتري را به اين هاب وصل كرد. با اين لگوها مي‌توان تا 48 دستگاه جانبي را به سيستم خود متصل كنيد.




دوران خوب قديم

با كمك اين پخش‌كننده سي‌دي، مي‌توانيد به سي‌دي‌هاي صوتي مورد علاقه‌تان گوش بدهيد، اين درست است كه فناوري سي‌دي‌هاي صوتي ديگر قديمي و كهنه شده و كمتر مديايي را پيدا مي‌كنيم كه به‌صورت سي‌دي عرضه شود، اما با ديدن سي‌دي چرخان اين پخش‌كننده كه با كشيدن سيم زيرش شروع به‌كار مي‌كند، ياد دوران قديم زنده مي‌شود!





يك لامپ ديگر

به‌نظر مي‌رسد اين محصول 57امين محصولي باشد كه ‌iLamp‌ نام دارد، اما قطعا بهترين‌شان است. آقاي هلبرت فررا و رمي ملاندر از اسپانيا، چنين لامپ مربعي مدرن و زيبايي را طراحي كرده‌اند كه از سيليكون تشكيل شده و مي‌توانيد به هر فرمي كه مي‌خواهيد درش بياوريد. هنوز قيمتي براي اين لامپ اعلام نشده است. ‌




خورشيد را بچرخانيد!

تا پيش از اين وسايل الكترونيكي زيادي را ديده بوديم كه مي‌شد با دستكاري چيزي، راه‌شان انداخت. اما اين يكي، اثر طراحي شده كارين يوهانسن از دانشگاه كنستفاك سوئد است و لامپي دارد كه با چرخانيدن حباب كروي‌اش روشن مي‌شود. هر چند كه چرخاندنش به‌هرحال بدون دردسر نيست، اما ديدن چراغ بي‌سيمي كه ميز كارتان را روشن مي‌كند، جالب است.




روش‌هاي قديم به‌نفع امروز

قطعا از زماني كه يك نفر را در اتاق زنداني مي‌كردند تا درس بخواند، مي‌گذرد! اما اين توپ سياه روش‌هاي قديمي را با فناوري نوين يكي كرده و قفل آن تنها زماني باز مي‌شود كه وقت مطالعه‌تان به پايان برسد و آن‌گاه مي‌توانيد از اتاق خارج شويد. يك روش قديمي اما موثر براي پدر و مادرهاي مدرن! ‌


منبع=iranvij​
 
  • Like
Reactions: saphire
Opera 10 WebBrowser Faster & Safer

Opera 10 WebBrowser Faster & Safer
6 روز پیش یعنی اول سپتامبر نسخه نهایی دهمین ویرایش از مرورگر وب opera منتشر شد.
و این در حالی است که تنها 5 روز از نسخه ازمایشی ان یعنی opera 10 RC1 میگذشت(25 اگوست)
از جمله مهم ترین ویژگی های اضافه شده به این مرورگر عبارتست از:

1-تغییر اساسی در ظاهر مرورگر (زیبا تر شدن)
2-استفاده از Opera Turbo (برای کسانی که سرعت اینترنت انها بسیار پایین است)
3-قابلیت ساخت Speed Dial دلخواه
4-استفاده از یک ویرایشگر املایی (صحیح کردن کلماتی که غلط املایی دارند.
5-اضافه کرد موتور Opera Presto 2.2 که سرعت را بشکل قابل ملاحظه ای افزایش داده بطوریکه در بعضی مواقع تا 40% افزایش یافته است.

برای دانلود این مرورگر به ادرس زیر مراجعه کنید:
http://www.opera.com/browser/download
opera-footer.png


موارد مشابه:
دانلود نسخه دوم گوگل کروم
دانلود نسخه 3.5 فایر فاکس
 
آخرین ویرایش:
مقایسه فروش گوشی های موبایل در فصل دوم سال 2010
بازار فروش گوشی های موبایل با برند ها و سیستم عامل های مختلف این روزها خیلی داغ است و رقابت در این بازار به بالاترین سطح خود رسیده و شرکت های بزرگی که تاکنون در بازار گوشی های همراه نبوده اند نیز قصد ورود به رقابت را دارند. بنظر بازار اینده تلفنهای همراه بسیار شلوغ است.
اما چیزی که در این چند سال اخیر توجه مخاطبین را به خود جلب کرده ورود Smart Phone های بسیار قدرتمند و شکیل است که با ورود Apple iPhone به بازار سهم این گوشی ها بشدت افزایش پیدا کرد تا جایی که نوکیا که با سیستم عامل سیمبین خود بیشترین سهم بازار را دارد به فکر یک سیستم عامل مجهز تر و پیشرفته تر به نام MaMbo 5 افتاده و سامسونگ که بعد از نوکیا بیشترین سهم بازار را دارد نیز برای گوشی های نسل جدید خود سیستم عامل بسیار زیبای BaDa OS را عرضه میکند.
اما از همه جالب تر گرایش تقریبا تمامی شرکت های این بازار به سیستم عامل بسیار قدرتمند Android است.(از جمله HTC و ُSE و Samsungو Motorola) (شرکت HTC در اخرین گزارش مالی سال 2009 اعلام کرده بود که نصف گوشی های که در سال 2010 معرفی خواهد کرد Android خواهد بود اما عملا این تعداد از نصف رد شده!)
10x0812ob2352tere.jpg

همانطور که در جدول بالا میبینید اکنون Android حتی با وجود iPhone 4 و iPad سیستم عامل iOS(سیستم عامل دستگاهای پرتابل اپل) را کنار زده و اکنون بیشترین سهم بازار Smart Phone را در اختیار دارد و این در حالی است که این سیستم عامل جوان ترین در Smart Phone های حاضر در جدول است و گوشی های این نوع خیلی نسبت به بقیه کمتر است.
کارشناسان بر پايه آخرين بررسي‌هاي خود اعلام کردند که فروش جهاني گوشي‌هاي هوشمند مبتني بر سيستم‌عامل اندرويد در فصل دوم سال جاري ميلادي با رشد 886 درصدي مواجه بوده است.
نکته جالب دیگر فروش بسیار کم و نا امید کننده windows Mobile است که مدت زیادی است از روزهای اوج خود فاصله گرفته است. اما مایکروسافت قصد دارد با عرضه WM7 و امکانات ویژه ای که برای اولین بار عرضه میشوند سهم خود را از بازار پس بگیرد.

wp7-preview-4-sm-9.jpg

پروژه Menlo مایکروسافت که این روزها دیگر با نام گوشی Kin شناخته میشود عملکرد موفقیت امیزی نداشته اما بهتر است امیدوار باشیم که پروژه با شکست مواجه نشود چون به نوعی این گوشی اعتبار WM7 محسوب میشود این گوشی داراي صفحه نمايش لمسي خازني 4.1 اينچ با وضوح 480x800 پيکسل مي باشد. اين گوشي قابليتهايي نظير شتاب سنج و فشار سنج ديجيتالي را داراست. علاوه براين گوشي مذکور مجهز به برنامه نرم افزاري است که Greenfield نام دارد و به کاربر امکان مي دهد تا به کمک سنسور مخصوص تعبيه شده در گوشي مسيرشان را به سوي خودروي خود مجددا رهيابي کنند.
MicrosoftKinOneandKinTwo.jpg


و اما جدول فروش گوشی ها به تفکیک برند

10x0812ob34634es.jpg


بنظر نمیرسد نوکیا در هیچ بازه ای قصد ترک صدر جدول رقابتی را داشته باشد(روزي 300 هزار گوشي سيمبيان فروخته مي شود) ولی چیزی که در این جدول بسیار مهم است پیشرفت بسیار زیاد فروش گوشی های HTC است(توجه کنید که این پیشرفت خیلی زیاد بحسوب میشه چون Smart Phone مخاطل خاص خودشو داره) و بیشتر این فروش مربوط به گوشی های Android این کمپانی هست.

جدول بعدی مربوط به 5 شرکت برتری هست که گوشی های Smart Phone انها فروش بیشتری داشته اند.

10x0812jn2353icd.jpg

همانطور که گفتم نوکیا به هیچ وجه قصد ترک صدر جدول را در هیچ بازاری ندارد. و هر چقدر هم که نقد های سایت های مختلف به N97 ,N900 X8 و دیگر گوشی های نوکیا نمرات پایینی بدهند با هم این گوشی ها به خاطر برند بسیار خوشنام و پر طرفدار Nokia فروش بسیار عالی خواهند داشت و گوشی های بینظیری مانند Motorola Droid و HTC EVO4g و SamsungEpic4g به انچه شایسته اند نمیرسند.
اما بنظر نمیرسد بازار به همین شکل بماند و امید ها بر انست که Android و WM7 با رقابت پیچیده خود حداقل مقداری از سهم نوکیا در بازار جهانی را کاهش دهند.
مهمترین نکته جدول بالا رشد 50% فروش گوشی های Smart Phone است که روند صعودی خود را از سال 2006 تاکنون ادامه داده و اینده درخشانتری در انتظار این بازار است.

پر فروش ترین گوشی های ماه July
بر اين اساس گوشي آي‌فون 4 عنوان پرفروش ترين گوشي را در ماه گذشته به خود اختصاص داد.
گوشي بعدي در اين ليست محصول شرکت فنلاندي نوکيا با نام 3720 Classic است.
اما رتبه سوم اين ليست باز هم در انحصار اپل با آي‌پد قرار مي گرفت.
گوشي پرفروش چهارم محصول شرکت تايواني HTC است. اين گوشي HD2 نام دارد.
پنجمين گوشي پرفروش تيرماه، E52 نوکيا و ششمين گوشي در اين ليست HTC Wildfire است.
S8500 Wave سامسونگ عنوان هفتمين و HTC Desire عنوان هشتمين گوشي پرفروش تيرماه را به خود اختصاص دادند و به ترتيب نهمين و دهمين گوشي پرفروش 6700 Classic نوکيا و iPhone 3G اپل بودند.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: aliatlas
انتقال جريان الكتريسيته از طريق هوا

شاید از اختراع این تکنولوژی زمان زیادی گذشته باشه اما چیزی که مشخصه زمان زیادی نمانده تا به یک تکنولوژی عمومی تبدیل بشه چون مشکل اصلی اون یعنی مصرف برق فوق العاده زیاد تقریبا حل شده و بعدی نیست که سیر D تلویزیون های سامسونگ همراه این تکنولوژی روانه بازار بشند.

سوني نمونه اوليه از سيستم تامين انرژي جديدي توليد كرده است كه مي‌تواند انرژي لازم براي شارژ دستگاهي نظير تلويزيون را به صورت بي‌سيم و از طريق هوا انتقال دهد.
فناوري‌هاي بي‌سيم مخصوص ارسال و دريافت اطلاعات به صورت گسترده در انواع دستگاه‌هاي ديجيتالي و الكترونيكي مورد استفاده قرار مي‌گيرند و با اين وجود، كاربران همچنان مجبورند براي شارژ دستگاه الكترونيكي از كابل استفاده كنند. كابل‌هاي مخصوص شارژ دستگاه‌ها همچنان به عنوان يك ابزار لازم و ضروري مورد استفاده قرار مي‌گيرند، اما شركت سوني ادعا مي‌كند كه به زودي وابستگي دستگاه‌هاي الكترونيكي به كابل‌هاي برق را از بين خواهد برد.

witricity.jpg

سوني نمونه اوليه از سيستم تامين انرژي جديدي توليد كرده است كه مي‌تواند انرژي لازم براي شارژ دستگاهي نظير تلويزيون را به صورت بي‌سيم ارسال كند. شركت سوني در آزمايش‌هاي صورت گرفته موفق شد 100 ولت انرژي الكتريسيته را تا فاصله 50 سانتي‌متري به تلويزيون LCD با اندازه 22 اينچ برساند و آن را روشن كند.
اين دستگاه بر مبناي سيستم مغناطيسي رزونانسي فعاليت مي‌كند. بخش مركزي اين دستگاه كه وظيفه توليد انرژي را برعهده دارد و به اندازه 40 سانتي‌متر ساخته شده است، شامل يك سيم‌پيچ مركزي مي‌شود و علاوه بر آن يك سيم‌‌پيچ ثانويه را نيز در خود جا داده است كه به وسيله آن‌ها مدارهاي مغناطيسي ايجاد مي‌شوند. زماني كه سيم‌پيچ دوم در مدار مغناطيسي قرار مي‌گيرد، اين جريان موجب مي‌شود تا امكان ارسال نيروي الكتريسيته به صورت بي‌سيم فراهم مي‌شود.

این تکنولوژی اینده بزرگی پیش روی خودش احساس میکنه و شاید با پیشرفت هم زمان این تکنولوژی و نانو تکنولوژی یک روز جریان های مغناطیسی توی سطح شهر پخش بشه و موبایل ها و لپ تاپ های ما اونو دریافت کنند و احتیاجی به شارژ و باطری داخلی احساس نشه.

witricity.jpg

 
استاندارد وايمكس2 با سرعت صد مگابيت بر ثانيه در راه است

استاندارد ارتباط بی سیم 802.11m که با نام تجاری وایمکس2 شناخته میشود قرار است سرعت دانلود در دستگاه‌های قابل حمل را به بیش از صد مگابیت بر ثانیه برساند.
انتظار میرود این تکنولوژی در ماه نوامبر به تایید موسسه IEEE برسد و بررسی ها در سه ماهه اول سال 2011 انجام شود تا گواهی تجاری اواخر 2011 صادر شده و از سال 2012 استفاده تجاری از وایمکس 2 اغاز شود.
این تکنولوژی و تکنولوژی نسل سوم LTE رقابت سختی را برای تصاحب بازار تلفن های همراه و دیگر وسایل ارتباطی بیسیم در پیش رو دارند.
استاندارد وایمکس فعلی تنها تا 3.6 مگابیت در ثانیه را استفاده میکند و تکنولوژی نسل جدید ان که تخمین تا 120 مگابیت در ثانیه هم برای ان زده شده به نظر استاندارد LTE را کاملا کنار خواهد زد و این استاندارد جدید راهی موبایل های نسل بعد و دیگر وسایل ارتباطی آینده خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
اینتل شرکت Mcafee را به قیمت 7.7 میلیارد دلار خرید

سهامداران ارشد شرکت Mcafee موافقت کردند که این شرکت را با قیمت 7.68 میلیارد دلار به شرکت اینتل بفروشند.
مدیر عامل اینتل در این باره میفرمایند:در گذشته، بهینه سازی، کم مصرفی، عملکرد بهتر و اتصال با سخت‌افزارهای دیگر نیاز‌های بازار مصرف کننده بود. در آینده نزدیک امنیت نیز به این گزینه‌ها اضافه میشود.
در این معامله ارزش هر سهم Mcafee معادل 48 دلار قیمت گذاری شد.
بدین ترتیب شرکت Mcafee نیز به زیر مجموعه های اینتل اضافه شد تا این شرکت بیش از پیش قدرتمند شود تا بتواند با غول دیگر دنیای کامپیوتر یعنی AMD رقابت بهتری را داشته باشد.
 
تاریخ عرضه windows mobie 7 مشخص شد

چند پست بالاتر میتوانید مقایسه مربوط به سیستم عامل های موبایل را مشاهده کنید.

بالاخره تاریخ عرضه رسمی WM 7 مشخص شد

مایکروسافت بطور رسمی هنوز این تاریخ را اعلام نکرده اما چندین منبع مطمئن بر این باورند که در تاریخ 11 اکتبر (برابر با 19 مهر) بالاخره MW7 بطور رسمی عرضه میشود و دارندگان گوشی های مختلف میتوانند انرا بر روی گوشی خود نصب کنند و از امکانات متنوع ان لذت ببرند.
Windows-Phone-7-300x198.jpg


تا کنون شرکت های فعال بسیاری مانند Sonyericson , Samsung , HTC , LG حمایت خود را از این سیستم عامل اعلام کرده اند و با عرضه گوشی های انها امید است که MW دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

منبع خبر
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: The Hoss
لب تاپ های یک بار مصرف

f997366aee6d41c9be08.jpg


امروز در جهان استفاده از رایانه برای عموم مردم امری ضروری به حساب میاد به طوری که استفاده از آن در هر نقطه و هر زمانی نیاز هر شخص بشمار میاد شرکت های زیاد برای بر طرف کردن این نیاز ها دست به ابداع و ساخت لب تاپ های قابل حمل و سبکی میزنند که کار با آنها به آسانی و بهترین شکل انجام شود.

آقای Je Sung Park یکی از طراحان ، ایده جدیدی در این صنعت طراحی کرده است که میتوان رایانه های قابل حمل را به صورت یکبار مصرف و از جنس کاغذهای بازیافتی ساخت..!

این ایده میتواند در آینده تحول عظیمی را در صنعت تکنولوژی بر پا کند به طوری که کاربر میتواند با هزینه خیلی کم نیاز خود به رایانه قابل حمل را در هر نقطه و زمانی بر طرف کنید.



6d86e413add94a2fac90.jpg

a42a66e6a8c74a908140.jpg

55e4e3e1ecfd4160a3f6.jpg
 
غاز فروش تبلت 7 اینچی Creative

شرکت Creative فروش تبلت 7 اینچی آندروید خود را که ZiiO7 نام دارد را آغاز کرد . این تبلت که بیشتر بر روی کیفیت صدای آن کار شده دارای پورت HDMI و حافظه 16 گیگابایتی و پشتیبانی از پخش 1080p میباشد .
همچنین این تبلت دارای امکانات ارتباطی نظیر بلوتوث ، Wifi و در گاه کارت حافظه میباشد . این تبلت در دو نسخه 8 و 16 گیگابایتی عرضه میشود .



Creative-ZiiO-10-Pure-Wireless-Entertainment-Tablet.jpg


creative-tablets-1.jpg




creative-ziio1.jpg



48113d1288704853-creative-ziio-7-ve-ziio-10-ile-tablet-pc-arenasinda-creativeziio7-inch01.jpg
 
  • Like
Reactions: The Hoss
بویه ویندوز 8 میاد


windows_8_superbar-251139-1245759282.jpeg


windows8.jpg
در مورد امکانات جدیدش چیزی گفته نشده؟
چه مزیت هایی داره؟
فعلاً که ظاهرش تغییری نکرده، البته ظاهر هیچ اهمیتی در کارایی نداره ولی نمیشه که همینطوری سیستم عامل داد بیرون.
شاید این یکی هم مثل Vista بشه، که تا حدی بی مصرف بود. فقط شاید!
ممنون.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or