اخبار روز تکنولوژی

  • Thread starter Thread starter Ehsan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ehsan

Loyal Member
هیتاچی تا اخر امسال اولین دوربین با قابلیت ضبط روی BD-DVD را عرضه میکند!
بزودی دوربین فیلم برداری- عکس برداری جدید هیتاچی که قابلیت ذخیره اطلاعات روی BD را دارد به بازار عرضه میشود طبق اخرین اطلاعات از سازندگان این دوربین قابلیت حفظ اطلاعا روی BD و DVD های 8 سانتی متری را دارد و اگر با BD کار کنید کیفیت فیلم برداری ان 1080p خواهد بود یعنی (1920*1080) و پروسیو اسکن!
اما کیفیت عکس برداری ان تنها
5.3 مگا پیکسل میباشد .
این دوربین میتواند تا 7 گیگا بایت فرمت MPEG-4 AVC/H.264 روی BD ها ذخیره کند و بقیه در فرمت نتیو مخصوص BD (یعنی همون 1080p) . معلوم نیست چرا؟ اما گفته شده که روی DVD این میزان کمتر خواهد بود اما نه خیلی!
عکس این دوربین که بزودی عرضه خواهد شد:

----
شارپ اولین تلویزیون قابل تایید THX را وارد بازار کرد
شارپ اولین تلویزیون 52 تا 65 اینج قابل تایید THX را وارد بازار کرد.

به نقل از Engadet این تلویزیون در 2 مدل 65 و 52 اینج در رزولیشن 1080p (1920*1080)d
وارد بازار شده است که مشخصات 52 اینچ و 65 اینج به ترتیب به شرح زیر میباشند:
ریت:
350cd/m2
450cd/m2
کنتراست:
2,500:1
3,000:1
و خصوصیت مشترک انها نیز این میباشد که هر 2 120هرتز هستند و یک ورودی DVI و 3 ورودی HDMI دارند.و 2 Firewire دارند و یک کابل Ethernet و هر 2 برای ماه سپتامبر در ژاپن عرضه خواهند شد.شما برای خرید مدل 65 انیج حدود $11,599 پول احتیاج خواهید داشت و برای خرید مدل 52 اینچ حدود $6,873
اسم دقیق مدل ها:
LV-65TH1
LV-52TH1
منتظر نقد بعد از عرضه باشید
----
از پیشنهادات شما عزیزان خیلی خوشحال میشم!
اصلا کار خوبی کردم؟ نظر شما چیه؟
 
آخرین ویرایش:
سونی مثل اینکه فهمید با این قیمت برای vaio P نمی تونه به جایی برسه قیمت رو از 740 پوند به 300 پوند کاهش داد :دی
من میگم این سونی فقط می خواد پول اسمش رو بگیره شما ها بگید نه.حالا میشه به این دستگاه فکر کرد.
vaio_p_300.jpg
 
سونی مثل اینکه فهمید با این قیمت برای vaio P نمی تونه به جایی برسه قیمت رو از 740 پوند به 300 پوند کاهش داد :دی
من میگم این سونی فقط می خواد پول اسمش رو بگیره شما ها بگید نه.حالا میشه به این دستگاه فکر کرد.
vaio_p_300.jpg
عجب تفاوت قیمتی!:biggrin1:
 
برادر من خب تكلونوژيش و كيفيتش بالاست!
این از اون حرفا بودا :دی
دلیل نمیشه چون سونی اولین نت بوکش رو میزنه تکنولوژیش بالا باشه.اختلاف 440 پوندی هم سیاست های جالب سونی رو نشون میده...یه جنسی رو که می تونسته 300 پوند بفروشه داره می فروشه 740 پوند:eek::eek::eek:
 
این از اون حرفا بودا :دی
دلیل نمیشه چون سونی اولین نت بوکش رو میزنه تکنولوژیش بالا باشه.اختلاف 440 پوندی هم سیاست های جالب سونی رو نشون میده...یه جنسی رو که می تونسته 300 پوند بفروشه داره می فروشه 740 پوند:eek::eek::eek:
كيفيت بالاست خودمونيم ديگه كيفيت محصولاتش بالاست بايدم با جيب مردم راه بياد:biggrin1:
 
برادر من خب تكلونوژيش و كيفيتش بالاست!
من چند تا Hands-on ازش خوندم، مثل اینکه پردازنده ضعیفی داره و از نظر مشخصات سخت افزاری زیاد جالب نیست و با این حال سونی Windows Vista رو هم براش در نظر گرفته که گفته میشه تو کارهای معمولی سیستم عامل هم کند عمل میکنه.
 
تكنولوژي در اختيار بشر


ماوس دلسوز
اين ماوس مي‌تواند هنگام كار وضعيت و ضربان قلب شما را كنترل كند و وضعيت آن را نمايش دهد و در صورت مشاهده وضعيت بحراني از طريق اينترنت پزشكتان را در جريان بگذارد. اين محصول براي بيماران قلبي توصيه مي‌شود. ‌





شارژ بي‌سيم ‌ ‌
شركت انگليسي ‌Spllashpower‌ يك شارژ بي‌سيم طراحي كرده است كه با استفاده از يك فناوري خاص مي‌تواند به‌طور همزمان چند دستگاه را كه روي آن قرار مي‌گيرند، شارژ كند. ‌




نمايش 360 درجه ‌ ‌
اين دستگاه كه ‌ iBall‌ نام دارد، مي‌تواند از طريق ‌GPRS‌‌پيام‌هاي ‌ SMS‌ را دريافت كرده و آن را به صورت كروي و 360 درجه نمايش دهد.




دوربين قرصي ‌
اين دوربين كه شبيه يك قرص ساخته شده است ‌2 Pillcam ESO‌ نام دارد و با بلعيده شدن آن توسط بيماران مي‌تواند با سرعت 18 فريم در ثانيه از اعضاي دروني عكس گرفته و به حسگرهاي متصل به بدن بيمار ارسال كند تا پزشكان بتوانند در تشخيص بيماري راحت‌تر عمل كنند. ‌




ناجي دسته كليد ‌

كيسه هواي داخل خودروها را به خاطر بياوريد كه در زمان تصادفات و ترمزهاي شديد عمل مي‌كنند. اين جا كليدي هم به درد افرادي مثل قايقران‌ها مي‌خورد كه احتمال افتادن دسته كليد آنها در آب زياد است. فناوري به كار گرفته شده در اين جاكليدي با استفاده از آب، كيسه هواي موجود در داخل جاكليدي را پر كرده و پس از انتظاري حدود 40 دقيقه مي‌توانيد دسته كليد خود را از روي آب برداريد!




ماهيگيري با تلفن همراه ‌ ‌
اگر علاقه‌مند به گرفتن ماهي‌هاي بزرگ هستيد اين دستگاه مي‌‌تواند با اتصال به تلفن همراه شما، اندازه ماهي‌هاي اطراف قلاب را به شما اعلام كند و شما نيز مي‌‌توانيد با راهنمايي آن بهتر عمل كنيد. ‌

100898533500.jpg



ساعت ديسكي ‌ ‌
باز هم طراحان باذوق دوستدار رايانه با استفاده از ديسك سخت‌از كار افتاده ساعتي طراحي كرده‌اند كه مي‌تواند زينت دهنده اتاق يا محل كار علاقه‌مندان باشد. اين ساعت 30 دلار قيمت دارد.




تشخيص قندخون ‌ ‌
اين هم محصول ديگري در زمينه پزشكي است كه بدون گرفتن خون و تنها با در دست گرفتن آن مي‌توان ميزان گلوكز يا قندخون را تشخيص داد. اين دستگاه كه ‌Lima‌ نام دارد با ارسال اشعه مادون قرمز از طريق پوست و تجزيه تحليل فركانس و طول موج بازتابي ميزان دقيق قندخون را اعلام مي‌كند.




كمك براي ايستادن ‌ ‌
اين صندلي چرخ‌دار كه ويژه معلولان ساخته شده، ‌ Pegasas‌ نام دارد و توسط شركت ‌ Porche‌ عرضه شده است. مزيت و وجه تمايز اين محصول با محصولات مشابه آن است كه به شخص كمك مي‌كند تا بتواند بايستد. ‌



يك ايده جالب

ديگه لازم نيست كه شما كتري خودتون رو ببريد زير شير آب به كمك اين ايده جالب البته هوشمندانه اين كار شما به راحتي قابل حل ميباشد


مبنع=ErrooorTM​
 
بهترین HDTV تاریخ

9655-krp500afull.jpg


نیاز نسل امروز کنسولهای بازی حساسیت گیمرهارو برای داشتن یه تلویزیون خوب و دیدن بهتر و لذت بیشتر از تصاویر با کیفیت صد چندان کرده.
اگر فکر میکنید تیتر این خبر یک اغراقه شما یک اشتباه بزرگ مرتکب شدید Pioneer Elite PRO-111FD یک پنل خارق العاده هست که برای اولین بار توانست امتیاز کامل (10) کیفیت تصویر رو بدست بیاره.ممکنه قیمت این تلویزیون خارق العاده گرون باشه ولی اگر شما متولد شدید تا تصاویر متفاوتی رو ببینید و تجربه ای متفاوت از تصویر داشته باشید مطمئن باشید این محصول ارزششو داره.
ایجاد رنگهای با دقت و تولید رنگ مشکی عمیق کیفیت تصویر خارق العاده این پنل رو تضمین میکنه.طوری که تا به حال در هیچ پنل دیگری این سطح از دقت رنگ و مشکی عمیق دیده نشده.
وقتی که برای اولین بار پاناسونیک سری TC-PG10 رو در نمایشگاه CES 2009 معرفی کرد ما (Cnet) بی درنگ به این فکر فرو رفتیم که این پنل میتواند جای پایونیر کورو را در لابراتوار ما بگیرد.
آیا پاناسونیک سری G10 پادشاه جدید تصاویر تحسین برانگیز خواهد بود؟
پاسخ یک کلمه است , نه. هر چند که این پنل به پایونیر از همیشه بیشتر نزدیک شده ولی تستهای ما نشان داد که همچنان پادشاه بر جای خود ایستاده.

33002556-2-300-DT3.gif

پایونیر به تازگی ساختن HDTV هارو کنار گذاشته ما به درستی علت این مسئله رو نمیدانیم ولی امیدواریم پایونیر روزی مجددا ساخت پنلهای HD رو شروع کنه.اگر شما خواهان پنلی هستید که پادشاه تصاویر تحسین بر انگیز لقب گرفته باید سریعتر اقدام کنید چون باتوجه به تصمیم پایونیر به زودی نسل پادشاه منقرض خواهد شد.
منبع:
Cnet
قیمت پنل 50 اینچی پایونیر کورو در خیابان جمهوری تهران نزدیک به 6 میلیون تومان هست.

بهترین HDTV ـها از نگاه Cnet:
http://reviews.cnet.com/best-high-definition-tvs/?tag=leftColumnArea1.0
 
آخرین ویرایش:


نسل جديد فناوري بلوتوث از راه مي رسد
نسل سوم فناوري بلوتوث موسوم به Bluetooth 3.0 براي اتصال بي سيم گوشي ها و رايانه ها سرانجام از راه مي رسد.




به نقل از پي سي ورلد قرار است اين فناوري رسما از تاريخ 21 آوريل يعني كمتر از 10 روز ديگر در دسترس عموم قرار بگيرد.
سرعت تبادل اطلاعات از طريق نسل جديد فناوري بلوتوث حداكثر به 480 مگابيت در ثانيه مي رسد كه بسيار بيشتر از نسل هاي گذشته آن است و به همين علت مي توان از آن براي انتقال كل اطلاعات يك دي وي دي نيز استفاده كرد.
كاهش احتمال قطع ارتباط ميان دو وسيله مرتبط از اين طريق و افزايش سازگاري با فناوري بي سيم واي – فاي از جمله ديگر ويژگي هاي اعلام شده فناوري بلوتوث 3 است.
قرار است اطلاعات بيشتر در مورد ويژگي هاي اين فناوري و وسايل سازگار با آن در روز عرضه رسمي آن اعلام شود.
..............................................................................................................................



نت‌بوك جديد اچ‌پي وارد خاورميانه شد
شركت اچ‌پي به منظور افزايش هر چه بيشتر سهم خود از بازارهاي فناوري خاورميانه، رايانه‌ كوچك جديد خود را وارد بازار خاورميانه كرد.




به نقل از اي‌ام‌اي‌اينفو، اين رايانه كوچك به صورت اختصاصي براي كاربران حرفه‌اي توليد شده و Mini 2140 نام دارد.
نت‌بوك جديد اچ‌پي شامل نمايشگر 1/10 اينچي مي‌شود و 19/1 كيلوگرم وزن دارد. نمايشگر اين نت‌بوك به فناوري Illumilite LED مجهز شده كه نسبت به نمايشگرهاي LCD كيفيت بهتري دارد. كاربران نمايشگر اين نت‌بوك را نيز مي‌توانند در دو حالت باكيفيت و معمولي تنظيم كنند.
صفحه‌كليدي كه براي اين رايانه كوچك همراه در نظر گرفته شده تا 92 درصد با اندازه رايانه‌هاي معمولي برابري مي‌كند.
اين نت‌بوك يك ماه قبل در آمريكا عرضه شده بود كه بر اساس اخبار رسيده، فروش نسبتا قابل قبولي در آنجا داشت.
............................................................................................................................



تراشه‌هاي اينتل ستاره مي‌گيرند
شركت اينتل به منظور فروش آسان‌تر تراشه‌هاي خود به عنوان كاربران در سراسر دنيا، به اين تراشه‌ها از 5 تا يك ستاره مي‌دهد و بر اين اساس، آسان‌تر از گذشته ميزان قدرت و توان آن‌ها را براي كاربران مشخص مي كند.

A0477952.jpg



به نقل از اينفورميشين‌ويك، بهترين تراشه‌هاي اينتل از نظر سرعت و قدرت 5 ستاره مي‌گيرند و در مقابل، پردازنده‌هاي كندتر و ارزان‌تر ستاره‌هاي كمتري را به خود اختصاص مي‌دهند.
شركت اينتل در حال حاضر كاربران خانگي را هدف اصلي خود در بازارهاي جهاني اعلام كرده و در عين حال، نسل جديد پردازنده‌هاي ويژه خود براي كاربران تجاري و سازماني را نيز به زودي وارد بازار مي‌كند.
"بيل كالدر " سخنگوي شركت اينتل در اين خصوص توضيح داد: «سيستم جديد طبقه‌بندي اينتل مبني بر ستاره دادن به پردازنده‌ها به كاربران امكان مي‌دهد تا آسان‌تر پردازنده مورد نظر خود را از بين Centrino، Core، Celeron، Core 2 Duo‌ و Core 2 Quad انتخاب كنند».
اينتل اعلام كرد كه از اين پس روي تمامي پردازنده‌هاي اين شركت كه در بازارهاي جهاني فروخته مي‌شوند، ستاره‌هاي ياد شده موجود خواهد بود.
 


ياهو و مايكروسافت پشت ميز مذاكره
دو شركت ياهو و مايكروسافت كه سال گذشته خبرهاي زيادي در مورد احتمال ادغامشان مطرح شده بود براي چندمين بار پشت ميز مذاكره مي نشينند.

A0444007.jpg



به نقل از نيويورك تايمز، قرار است دو طرف در موردهمكاري هاي مشترك در حوزه تبليغات آنلاين با يكديگر به بحث بنشينند.
كارول بارتز رييس جديد ياهو هفته قبل با استيو بالمر رييس شركت مايكروسافت ديدار كرده بود تا در اين مورد و ديگر مسائل مذاكره كنند. البته محتواي اين مذاكرات كماكان محرمانه باقي مانده است.
گفته مي شود مايكروسافت قصد دارد آگهي هاي حاصل از جستجو را براي ياهو به فروش برساند و ياهو در مقابل خدمات تبليغاتي ديگري را براي مايكروسافت انجام دهد.
دو شركت هنوز رسما اطلاعات خاصي را در اين زمينه در اختيار رسانه ها قرار نداده اند و انتظار مي رود ظرف چند هفته آينده و پس از انجام مذاكرات جزييات بيشتري اعلام گردد.
.............................................................................................................................


پشتيباني جيميل از عكس در متن نامه
اگر از ضميمه كردن عكس هاي خود به نامه هاي الكترونيك ارسالي از طريق جيميل خسته شده ايد از اين پس مي توانيد براي اين كار عكس را در داخل متن نامه هم بگنجانيد.




به نقل از تك وب، گوگل به تازگي به طور آزمايشي قابليتي را به جيميل اضافه كرده كه كاربران با استفاده از آن به سادگي قادر به اضافه كردن عكس به متن نامه هايشان هستند. البته ديگر سرويس دهندگان ايميل از سال ها قبل اين قابليت را ارائه مي كردند.
براي فعال كردن اين قابليت بايد به بخش تنظيمات يا Settings مراجعه كرده و زبانه Labs را انتخاب كنيد. سپس قابليت Inserting images را فعال نماييد تا از اين امكانات تازه بهره مند شويد.
لازم به ذكر است كه تغيير ابعاد عكس و تطبيق آن با متن پيام از ديگر قابليت هاي اين سرويس است.
 
شركت تحقيقاتي NPD بر پايه مطالعات جديد خود اعلام كرد، تقريبا تمامي نت‌بوك‌هايي كه در فوريه 2009 فروخته شدند به سيستم‌عامل ويندوز مجهز بودند و لينوكس بين آن‌ها جايي نداشت......

طي نيمه نخست سال 2008 ميلادي تنها 10 درصد نت‌بوك‌هايي كه در جهان فروخته مي‌شدند به سيستم‌عامل مايكروسافت مجهز بودند و آمارهاي جديد نشان مي‌دهد كه مايكروسافت در اين زمينه به يك پيروزي واقعي دست پيدا كرده است.
"براندون لي‌بلانك " از محققان مركز NPD در اين خصوص توضيح داد: «كاربران اين روزها ترجيح مي‌دهند كه نت‌بوك خود را با سيستم‌عامل ويندوز خريداري كنند و در مقابل، افرادي كه اين محصولات را با لينوكس تهيه مي‌كنند، معمولا ترجيح مي‌دهند كه سيستم‌عامل خود را به ويندوز تغيير دهند».
دو شركت MSI و Canonical كه به‌ترتيب در زمينه توليد نت‌بوك و ترويج سيستم‌عامل Ubuntu Linux فعاليت دارند، اعلام كردند كه فروش نت‌بوك‌ها با ويندوز نسبت به لينوكس 4 برابر بيشتر بوده است.
لي‌بلانك همچنين توضيح داد كه كاربران به دليل سادگي در استفاده از ابزارها و نرم‌افزارها ويندوز را انتخاب مي‌كنند و معتقدند كه اين سيستم‌عامل براي آن‌ها كارايي بيشتري دارد.
......................................................................................................................


عرضه گوشي جديد سوني‌اريكسون با دوربين 1/8 مگاپيكسلي



A0463872.jpg



به نقل از اي‌ويك، اين گوشي كشويي شامل كليدهاي ويژه‌اي در بدنه خود مي‌شود كه استفاده از برنامه‌هاي داخلي را براي كاربران آسان مي‌كند. طول‌، عرض و ضخامت اين گوشي به‌ترتيب 4/10، 9/4 و 8/1سانتي‌متر و وزن آن نيز 136 گرم است.
اين گوشي شامل نمايشگر 4/2 اينچي TFT با كيفيت تصوير QVGA مي‌شود و در سه رنگ مشكي، نقره‌اي و طلايي توليد شده است. محصول جديد سوني‌اريكسون ضمن دارا بودن 160 مگابايت حافظه داخلي، از كارت حافظه Micro M2 نيز پشتيباني مي‌كند.
از مهم‌ترين مشخصات اين گوشي مي‌توان به دوربين 1/8 مگاپيكسلي سايبرشات با 16x بزرگنمايي اشاره كرد كه به فناوري تثبيت تصوير مجهز شده است.

منبع پي‌سي‌ورلد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or